quote:
Op dinsdag 13 november 2007 07:05 schreef d.n3rd het volgende:Jeuw Flipsen, jij weet nogal veel van reizen af he? Ik ben net zo stom geweest om met een paar biertjes op te zeggen dat ik wel ff naar Ushuaia zou.. Nu vertrek ik dus vrijdag naar Puerto Madryn (dat stond al gepland) en laat ik maandag dan maar doortrekken met de bus naar Ushuaia.. Is het daar koud? Ik heb namelijk geen winterkleding bij me.. lol.. En kan ik direct vanuit Puerto Madryn met de bus door naar Ushuaia? Reizen met de bus is een pré, vliegen zou het rock 'n roll effect wegnemen. Ik kan op plataforma10 niets vinden.. Maar die geeft bij iedere mogelijk-invoerbare reis aan dat het niet mogelijk is. En vanuit Ushuaia naar de zuidpool, is dat goedkoper dan voor 1000e te doen (was ook onderdeel van de 'weddenschap'

)?
Noem me gek, maar ik heb er echt vet veel zin in
Gek!
Met de bus van PM naar Ushuaia?!? Hahaha! Sterkte

Hou er rekening mee dat de bussen daar in het zuiden niet zo luxe zijn als je van BsAs gewend bent, geen dubbeldekkers, geen meters beenruimte. En je gaat er denk ik een dag of 2 over doen. Eerst in Rio Gallegos zien te komen (met waarschijnlijk aankomst midden in de nacht), dan nog naar Vuurland. Wel een uitdaging, daarin heb je gelijk

En zeker het laatste stuk is zeer de moeite waard om uit het raampje te turen.
Voor het stuk PM Rio Gallegos kan je kijken op de sites van bijvoorbeeld Andesmar en TAC. Dan daar een dagje vertoeven en rondvragen wat de beste mogelijkheden zijn om door te reizen naar Ushuaia. Ach, je hebt in ieder geval het seizoen mee, er zullen wel weer wat bussen rijden

Antartica voor onder de 1000 euro gaat je niet lukken, dat kost je een paar bier. Wel is het boeken ter plaatse (gewon naar de haven gaan en rondvragen) stukken goedkoper dan vooraf boeken. Reken op zo'n ¤ 1800-3000 (denk ik, maar zelf nog nooit gevraagd). Wel gelezen over prijzen van USD 2500-3500, dus met de huidige koers...
Qua kleding heb je ook zeker een probleem! Het is daar nu tussen de 5-15 graden, met regen, sneeuw, hagel en uiteraard veel wind. Maar je kan daar ook wel een goed windjack kopen natuurlijk

's Nachts vriest het er nog een beetje.
All the best, suerte en die paar biertjes van die weddenschap kan je alvast wel geven hoor, die heb je verloren. Maar een leuke trip wordt het natuurlijk wel! Leesvoer voor onderweg meenemen is wel handig ja. The Old Patagonian Express bijvoorbeeld, van Paul Theroux. In het Spaans uiteraard
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.