Waarom?quote:Op dinsdag 25 september 2007 18:35 schreef Evil_Jur het volgende:
We zouden juist de hoger opgeleiden, beter verdienende ouders moeten stimuleren om meer kinderen te krijgen. Niet andersom!
Daar heb je volledig gelijk in. Dat is gewoon een feit.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nog steeds een aardig bedrag hoor. Maar dan nog: heeft iemand met een tonnensalaris dit werkelijk nodig? Dat is nu mijn punt. Kan dus makkelijk op worden bezuinigd.
Dat betekent dus dat er iets gedaan moet worden om te voorkomen dat mensen financieel erop achteruit zouden gaan door te gaan werken. Dat betekent niet dat kinderbijslag niet inkomensafhankelijk moet zijn.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:38 schreef FJD het volgende:
Wat ik bedoel is dat door de KB ook weer inkomensafhankelijk te maken dat het voor nog meer mensen niet meer zal lonen om meer te gaan werken (als ze een baan hebben) of uberhaupt te gaan werken (als ze een uitkering hebben). De extra kosten (lagere KB en er zijn nog een zooi van die lasten) zijn hoger dan de extra inkomsten.
Nee, het moet juist ontmoedigd worden kinderen te krijgen,quote:Op dinsdag 25 september 2007 18:35 schreef Evil_Jur het volgende:
We zouden juist de hoger opgeleiden, beter verdienende ouders moeten stimuleren om meer kinderen te krijgen. Niet andersom!
Lijkt me geen goed middel tegen de vergrijzing.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, het moet juist ontmoedigd worden kinderen te krijgen,
Voor de vergrijzing is het sowieso te laat, de baby boomers zijn tussen 1945 en 1955 geboren, die gaan tussen 2010 en 2020 met pensioen, en dus de meeste tussen 2020 en 2030 dood.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Lijkt me geen goed middel tegen de vergrijzing.
Hoe had je dit in gedachte.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:08 schreef Petera het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat er iets gedaan moet worden om te voorkomen dat mensen financieel erop achteruit zouden gaan door te gaan werken. Dat betekent niet dat kinderbijslag niet inkomensafhankelijk moet zijn.
Het bedrag wat je bespaart op Kinderbijslag zou je ook in de arbeidskorting kunnen stoppen, dan gaat papa er enorm op vooruit als ie gaat werkenquote:Op woensdag 26 september 2007 11:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe had je dit in gedachte.
Stel, een gezin leeft van de bijstand met 3 kinderen. Ze krijgen dan 1190,- euro per maand bijstand, en 227,- euro kinderbijslag per maand. Dat is in totaal 1417 euro per maand.
Stel, pa vindt een baan waarmee hij 1400 euro kan verdienen. Maar ja, meer inkomen, betekent geen kinderbijslag meer.
Tenzij je gaat werken met KB bedragen aflopend, dus dat hij bijvoorbeeld nu nog 100 euro per maand krijgt.
Okay, gaat hij er 83 euro op vooruit. Maar dat is niet echt een prikkel, hè?
Krijgt pa een baan waarmee hij 1500 euro kan verdienen, wat voor de gewone man een gewoon salaris is, dan krijgt hij niks meer. En dan heeft hij maandelijks net zoveel als die man die maar 1400 verdient en wel KB krijgt.
Daarbij lever je ook nog wat andere zaken in als je gaat werken, zoals vrijstelling van bepaalde belastingen, huursubsidie enz...
Het zou dan zelfs weleens zo kunnen zijn dat je met dat werken er geen klap mee opschiet.
Maar goed, zo werkt dat in Nederland. Wat dat betreft zijn die bijstandsbedragen eigenlijk te hoog. In elk geval is het verschil tussen inkomen uit 'gewoon' werk en bijstand minimaal als je alles gaat tellen.
Laat, dat zeker. Maar ook generaties na de baby boom gaan met pensioen. Dus moeten genoeg baby's worden geboren, om te voorkomen dat die demografische paddestoel wel erg topzwaar wordt.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor de vergrijzing is het sowieso te laat, de baby boomers zijn tussen 1945 en 1955 geboren, die gaan tussen 2010 en 2020 met pensioen, en dus de meeste tussen 2020 en 2030 dood.
Eerdat iemand productief is duurt een jaar of 25, dus als er nu en 10 jaar ineens veel kinderen komen, komt hun productiviteit tussen 2032 en 2042 op de markt, ietwat te laat, niet?
Dus heb je alsnog een verkapte kinderbijslag, in de vorm van extra arbeidskorting als je over kinderen beschikt.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het bedrag wat je bespaart op Kinderbijslag zou je ook in de arbeidskorting kunnen stoppen, dan gaat papa er enorm op vooruit als ie gaat werken
Inderdaad. En ooit houdt ook dat op. Die mensen, die dus 'voldoende' verdienen en nergens recht op hebben, hebben eigenlijk het minst om van te leven. Zij betalen de volle mep aan huur en hebben geen vrijstelling van gemeentelijke heffingen. Ook die arbeidskorting krijg je op een bepaald moment niet meer.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus heb je alsnog een verkapte kinderbijslag, in de vorm van extra arbeidskorting als je over kinderen beschikt.
Zeg ik dat het kinderafhankelijk zou moeten zijn?quote:Op woensdag 26 september 2007 11:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus heb je alsnog een verkapte kinderbijslag, in de vorm van extra arbeidskorting als je over kinderen beschikt.
Mijn man heeft 1500 euro per maand, met een gewoon kantoorbaantje bij de overheid.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:01 schreef Scorpie het volgende:
3000 per maand? Dat verdien ik al bijna in me eentjeDas wel erg laagdrempelig vind je niet?
Wow, wat fijn voor jullie dat jullie zoveel verdienen, maar ik ging dus even uit van het inkomen van een gewoon gemiddeld gezin. Niet van één of andere hooggeplaatste IT-er of wat dan ook.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:03 schreef Ticootje het volgende:
3000 per maand, ik moest zo hard lachen!!!
Tja, dat is dus ongeveer wat ik ook zeg. 2 x modaal als bovengrens stellen.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:17 schreef OFfSprngr het volgende:
Afschaffen voor mensen met meer dan 2x modaal en meer dan 2 kinderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |