abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53453647
Gia, 100 euro per maand redt je niet hoor..

250 per kwartaal... Maar inderdaad nog een paar daagjes!!

Vanaf volgend jaar wil onze dochter een dansopleiding gaan volgen. Nou die 1000 euro per jaar red het nog niet eens met het schoolgeld.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:35:39 #142
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53453787
Ik hoor bedragen van ¤ 60 per maand......
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:36:52 #143
3542 Gia
User under construction
pi_53453801
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:27 schreef Ticootje het volgende:
Gia, 100 euro per maand redt je niet hoor..

250 per kwartaal... Maar inderdaad nog een paar daagjes!!
Ik krijg 100 euro per kind per maand, en daar redt ik het prima van voor zakgeld, kleding en schoeisel.
Eten en verenigingen enzo dan weer niet, maar hey, de overheid hoeft niet alles te betalen.

Overigens krijgen mijn kids die 100 euro per maand op hun rekening als zak- en kleedgeld en daar gaan ze best goed mee om. De oudste heeft inmiddels in 2,5 jaar al bijna 1000 euro op zijn spaarrekening staan, en nog 300 op zijn betaalrekening.
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:37:23 #144
3542 Gia
User under construction
pi_53453812
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:35 schreef sanger het volgende:
Ik hoor bedragen van ¤ 60 per maand......
Mijn kinderen zijn nog van voor 1995, dus die krijgen meer.
pi_53453860
quote:
Op maandag 24 september 2007 20:11 schreef Petera het volgende:

[..]

Is voor mij bespreekbaar, mits daarmee in principe ook iedereen finacieel in staat is om tenminste één kind kindwaardig groot te brengen.
Kinderen is geen recht hoor
quote:
Maar dan gaat het vooral over volwassenen van wie je vaak kunt zeggen dat ze iets voor een deel ook aan zichzelf te wijten hebben of dat ze er zelf iets aan kunnen veranderen.
Kinderbijslag wordt overgemaakt aan de ouders...niet aan het kind.
Dat kind is er omdat die ouders een beslissing genomen hebben, dat kind is hun verantwoordelijkheid,wettelijk/minim,aal tot het 18e lecvensjaar.
quote:
Wie door die veranderingen in problemen komt mag dan rustig worden gewezen op de eigen verantwoordelijkheden.
En je kunt dus beargumenteren dat een kind zo'n verandering is
quote:
Als het echter over kinderen gaat (en trouwens niet alleen bij kinderen, maar dit topic gaat nou eenmaal over kinderbijslag) heb ik daar toch grote bedenkingen bij. Ik vind het onacceptabel om het risico te nemen dat er kinderen in ernstige mate de dupe worden van het geldgebrek van hun ouders. Enige overhead vind ik dan volkomen acceptabel.
Nogmaals dat geld wordt overgemaakt aan de ouders, en alhoewel ik eerder liep te hakken op iemand die het gebruik van deze uitkering aan drank ed toeschreef zit daar wel het probleem.
Kortom scholing boeken ed voor IEDER gezin/kind door de overheid betaald is iets dat het KIND tengoede zou komen.

@ Sanger
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:06 schreef lcicle het volgende:
Het is niet inkomensafhankelijk.

alstublieftdankuwel
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:43:09 #146
65960 sanger
pi_53453932
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn kinderen zijn nog van voor 1995, dus die krijgen meer.
Ik zie het op de site van de SVB...

Wij gaan het geld direct doorstorten, of laten storten op, de spaarrekening van het kind. Vastzetten tot zijn/haar 14de. Leuk zakcentje of studiegeld. Wanneer het niet voor de studie gebruikt wordt vastzetten tot 18de.
pi_53454922
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:40 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Kinderen is geen recht hoor
Tenzij de mensen die ze wel kunnen bekostigen er ook voldoende nemen om de vergrijzing niet al te drastische vormen aan te laten nemen, is het dat wat mij betreft wel
quote:
[..]

Kinderbijslag wordt overgemaakt aan de ouders...niet aan het kind.
Dat kind is er omdat die ouders een beslissing genomen hebben, dat kind is hun verantwoordelijkheid,wettelijk/minim,aal tot het 18e lecvensjaar.
[..]

En je kunt dus beargumenteren dat een kind zo'n verandering is
Ja en nee. Wel vanuit de ouders beredeneerd, als die erop achteruitgaan. Niet vanuit het kind beredeneerd, want voor het kind heeft het op dat moment geen lor met eigen verantwoordelijkheid te maken.
quote:
[..]

Nogmaals dat geld wordt overgemaakt aan de ouders, en alhoewel ik eerder liep te hakken op iemand die het gebruik van deze uitkering aan drank ed toeschreef zit daar wel het probleem.
Okee daar heb je tenminste een punt. Daar zit in ieder geval een belangrijk probleem.
quote:
Kortom scholing boeken ed voor IEDER gezin/kind door de overheid betaald is iets dat het KIND tengoede zou komen.
pi_53455056
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:25 schreef Petera het volgende:
[..]

Tenzij de mensen die ze wel kunnen bekostigen er ook voldoende nemen om de vergrijzing niet al te drastische vormen aan te laten nemen, is het dat wat mij betreft wel
Je kunt geen kinderen krijgen...wie klaag je aan ... het is immers je recht?
quote:
Ja en nee. Wel vanuit de ouders beredeneerd, als die erop achteruitgaan. Niet vanuit het kind beredeneerd, want voor het kind heeft het op dat moment geen lor met eigen verantwoordelijkheid te maken.
jij had het over keuze van de ouders.....dan hadden die dus niet aan kinderen moeten beginnen.
Ik ben je eens dat het kind hier nioet direct de duoe van mag worden... dus als educatie vanuit overheidswegen gefinancierd wordt is dat probleem opgelost.
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:41:03 #149
65960 sanger
pi_53455398
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:30 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Je hebt het recht om kinderen te kunnen krijgen (financieel ondersteund). Of het biologisch gezien wel of niet kan doet hier niet aan af.
pi_53459591
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:41 schreef sanger het volgende:

[..]

Je hebt het recht om kinderen te kunnen krijgen (financieel ondersteund). Of het biologisch gezien wel of niet kan doet hier niet aan af.
Nee je hebt al dan niet de mogenlijkheid kinderen te krijgen
Of je het recht hebt ze op te voeden is iets anders...dat kan namelijk ook ontzegt worden

Maar om het vanzelfsprekend te achten dat ieder hier aan mee betaald vind ik een beetje hufterig.

Dat ik een kind heb is een,
Dat ik kinderbijslag krijg is leuk, maar niet vanzelf sprekend.
het moet echter niet zo worden dat persoon A wel kinderbijslag krijgt en persoon B niet of minder daar het van mijn salaris makkelijker is een gezin te onderhouden.

Makkelijk is daarbij een relatief begrip.
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:46:33 #151
65960 sanger
pi_53460298
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:16 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Nee je hebt al dan niet de mogenlijkheid kinderen te krijgen
Of je het recht hebt ze op te voeden is iets anders...dat kan namelijk ook ontzegt worden

Maar om het vanzelfsprekend te achten dat ieder hier aan mee betaald vind ik een beetje hufterig.

Dat ik een kind heb is een,
Dat ik kinderbijslag krijg is leuk, maar niet vanzelf sprekend.
het moet echter niet zo worden dat persoon A wel kinderbijslag krijgt en persoon B niet of minder daar het van mijn salaris makkelijker is een gezin te onderhouden.

Makkelijk is daarbij een relatief begrip.
Waarom accepteren we het dan wel bij huurtoeslag en HRA?? En wat te denken van de toeslag voor kinderopvang?
pi_53460722
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:30 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Je hebt het recht om je mening te uiten, maar bent van hoofd tot teen verlamd...
"Ieder heeft het recht verzoeken schriftelijk bij het bevoegd gezag in te dienen.", maar je hebt geen geld voor pen en papier...
quote:
[..]

jij had het over keuze van de ouders.....dan hadden die dus niet aan kinderen moeten beginnen.
Ik had het over de keuze van volwassenen en dat die best op hun verantwoordelijkheid mochten worden aangesproken, maar daar plakte ik direct een opmerking over hun eventuele kinderen aan vast. En die kanttekening plaatste ik dus nog een keer waar je inhaakte op mij stuk over devolwassenen en daarbij mijn stuk over hun kinderen negeerde. En hier wil ik 'm nog wel een keer plaatsen: dat de ouders niet zo onverantwoord zouden moeten zijn om kinderen te nemen waar ze niet voor kunnen of "kunnen" zorgen, is voor mij onvoldoende reden om die kinderen daar dan maar alle gevolgen van mee te laten ondervinden.
quote:
Ik ben je eens dat het kind hier nioet direct de duoe van mag worden... dus als educatie vanuit overheidswegen gefinancierd wordt is dat probleem opgelost.
Gedeeltelijk. Het zorgt er in ieder geval voor dat ook kinderen die met een achterstand beginnen een kans krijgen om later zelf een beter leven te hebben. Maar dat is later. Ze moeten ook tijdens hun jeugd wel de beschikking kunnen hebben over speelgoed, kleding, fatsoenlijk eten en onderdak. Dat hoeft natuurlijk niet per se geregeld te worden door geld aan de ouders te geven, als de kinderen het maar niet helemaal zonder hoeven te doen.
pi_53465878
We zouden juist de hoger opgeleiden, beter verdienende ouders moeten stimuleren om meer kinderen te krijgen. Niet andersom!
pi_53466398
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:46 schreef sanger het volgende:
Waarom accepteren we het dan wel bij huurtoeslag en HRA?? En wat te denken van de toeslag voor kinderopvang?
Vind ik net zo goed belachelijk
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53467152
Schopje POL
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 25 september 2007 @ 20:00:52 #156
65960 sanger
pi_53468188
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 18:35 schreef Evil_Jur het volgende:
We zouden juist de hoger opgeleiden, beter verdienende ouders moeten stimuleren om meer kinderen te krijgen. Niet andersom!
Vanwege de kans dat dit hoger opgeleide oplevert??? Onzin!
  dinsdag 25 september 2007 @ 20:01:10 #157
65960 sanger
pi_53468196
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 18:56 schreef FJD het volgende:

[..]

Vind ik net zo goed belachelijk
Je hebt gelijk indd.
pi_53468350
EG, je hebt het over tonnen en vervolgens over een gezamenlijk inkomen van 1,5 modaal.
Volgens mij zit de hele wereld op 1,5 modaal +

Ik kan je vertellen dat ik nu ook al buiten de meeste voordeeltjes val (m.u.v. hypotheek aftrek)
Ga jij nou ook de rest pikken
pi_53474489
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:46 schreef sanger het volgende:

[..]

Ben ik het dus ook niet mee eens ..maar idd het si voor bepaald slag volk en en en
Huurtoeslag + Extra kinderbijslag + toeslag op de kinderopvang
Laat dat slag volk gewoon aan het werk gaan
hondjes krijgen hondjes
Katjes katjes, en paria's paria's
Laten we het paria zijn dus vooral niet teveel aanmoedigen
pi_53476516
Lekker de middeninkomens pakken en dan ook nog vanaf 1.5 Modaal ( ) helemaal niets.

Het mag van mij wel, maar dan moeten de uitkeringen ook met zo'n 10-15 % omlaag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')