quote:Op donderdag 20 september 2007 20:18 schreef donald_dick het volgende:
dan koop je toch een macbook als je erbij wilt horen
Je kan toch niet zomaar windows xp/vista draaien op een macbook?quote:Op donderdag 20 september 2007 20:34 schreef Danny het volgende:
macbook met een core2duo processor. dualboot met Vista of XP en OSX en je hebt the best of both worlds.
De nieuwe mac's met een intel processor kun je gewoon windows op draaien. Mac levert daar zelfs zelf gratis de benodigde dualboot software voor.quote:Op donderdag 20 september 2007 20:51 schreef bhm het volgende:
[..]
Je kan toch niet zomaar windows xp/vista draaien op een macbook?
Of vergis ik mij nu heel erg?
je hoeft toch niet te upgraden naar leopard?quote:Op donderdag 20 september 2007 21:10 schreef Anthraxx het volgende:
Tot Leopard uitkomt. Dan moet je er voor betalen (of Leopard aanschaffen).
Nee, maar dan werkt Bootcamp dus niet meer omdat het een beta is. Het moment dat Leopard uitkomt (met standaard Bootcamp in Leopard) moet je er voor betalen (dat is altijd gezegd).quote:Op donderdag 20 september 2007 21:45 schreef Danny het volgende:
[..]
je hoeft toch niet te upgraden naar leopard?
quote:According to a report MacScoop has obtained, Apple will charge current users of Mac OS X Tiger for the final version of Boot Camp that will be released at the same time as Mac OS X Leopard, this Spring.
Though the source wasn't sure about the final pricing, the report said there is strong possibility that Apple's boot manager software, allowing to use Windows and Mac OS X in dual boot mode will be sold for $29 to Tiger users.
dat zuigt behoorlijkquote:Op donderdag 20 september 2007 21:55 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nee, maar dan werkt Bootcamp dus niet meer omdat het een beta is. Het moment dat Leopard uitkomt (met standaard Bootcamp in Leopard) moet je er voor betalen (dat is altijd gezegd).
[..]
Als Windows gewoon EFI ondersteunt heb je heel bootcamp niet nodig. Linux werkt gewoon zonder bootcamp. Alleen voor de drivers heb je het eigenlijk nodig en dat zal vast wel ergens anders vandaan te halen zijn.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:01 schreef Danny het volgende:
[..]
dat zuigt behoorlijk
maar er zal toch wel een open source of freeware tooltje voor verschijnen?
Design mag ook wat kosten maar verder weinig verschil buiten het heilige der heilige OSX.quote:Op vrijdag 21 september 2007 01:17 schreef Synthesist het volgende:
apple is totaal niet nodig binnen de grafische wereld. Het biedt ook geen voordelen. Als ik jou was zou ik gewoon een normale laptop nemen met een grote hdd, minimaal 2gb ram en een leuke videokaart (8600 oid)
proc: core 2 duo.
en dan ben je voordelig klaar. Apple is gewoon duurder. Aluminium is mooi, een camera'tje is leuk.. maar who gives a fu*k.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 01:17 schreef Synthesist het volgende:
apple is totaal niet nodig binnen de grafische wereld. Het biedt ook geen voordelen. Als ik jou was zou ik gewoon een normale laptop nemen met een grote hdd, minimaal 2gb ram en een leuke videokaart (8600 oid)
proc: core 2 duo.
en dan ben je voordelig klaar. Apple is gewoon duurder. Aluminium is mooi, een camera'tje is leuk.. maar who gives a fu*k.
Wat een onzin. Ik heb ene mac omdat ik OSX briljant vindquote:Op vrijdag 21 september 2007 08:25 schreef Rnej het volgende:
alle anderen zijn grotendeels mensen die graag laten zien dat ze geld hebben...
quote:het is echt fijner dan werken met windows.... je hebt gewoon minder muisklikken en minder gezeik per handeling nodig om iets gedaan te krijgen, en ze draaien echt als een tiet!
jajajaj er zijn mensen zoals jij en ik waarbij dat niet zo isquote:Op vrijdag 21 september 2007 08:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik heb ene mac omdat ik OSX briljant vind
[..]
Dat dus.
13 inch wit:quote:Op vrijdag 21 september 2007 08:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Geef eens een prijs van een normale windows laptop met die specs (dus geen medion meuk, maar dell of HP of Sony ofzo) Zoeken we daarna de prijs van een vergelijkbare macbook erbij. Prijsverschil zal meevallen
Intel GMA 950 met shared memory.quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:32 schreef Synthesist het volgende:
Wat voor gpu zal erin zitten. 7600 ofzo?
En dan ook met 13 inch scherm, lekker licht, goeie kwaliteit en met fatsoenlijke battery life ? Laat maar zien waar je zo'n ding vind, ik ben wel benieuwd.quote:Ik kan voor 1000 euro echt wel een merk x laptop vinden met 2gb ram, 120 gb hdd en een 8600gpu. Linux distro erop en je hebt een machine 2x zo krachtig als die macbook.
Grafisch vormgeven op een 13" scherm? Dat lijkt me zo goed als onmogelijk. Nou ja, het kan wel, maar dan moet je er wel een loep bij gebruikenquote:Op zaterdag 22 september 2007 19:58 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Intel GMA 950 met shared memory.
[..]
En dan ook met 13 inch scherm, lekker licht, goeie kwaliteit en met fatsoenlijke battery life ? Laat maar zien waar je zo'n ding vind, ik ben wel benieuwd.
Een laptop is niet hetzelfde als een portable desktop met interne UPS.
Ik neem aan dat je zo'n ding thuis in een 20" of groter Cinema Display plugt, onderweg moet je scherm zo klein mogelijk, thuis zo groot mogelijk.quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:59 schreef Danny het volgende:
[..]
Grafisch vormgeven op een 13" scherm? Dat lijkt me zo goed als onmogelijk. Nou ja, het kan wel, maar dan moet je er wel een loep bij gebruiken
Pfff lekker je kop in het zand steken en je afzetten tegen de hype om een Mac te hebben is ook een kunst opzich he! Mischien hebben die mensen eindelijk eens door dat ze al die tijd in de maling zijn genomen door de budget Dell's die op een bepaalt moment altijd iets mankeerden,software die om wat voor reden elke keer iets mankeert..jadijadijadi..m.a.w dit mondt uit in een Mac vs Windows bashtopic. In de grafische sector is de Mac vanaf dag 1 al standaard. En niet voor niets als je een beetje de feiten erop naslaat. Heeft weinig te maken met hype of welke andere smoes die je uit de hoge hoed tovert. De aangedragen tips zijn uitstekend en het is verder aan de TS om er iets mee te doen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 08:31 schreef Rnej het volgende:
[..]
jajajaj er zijn mensen zoals jij en ik waarbij dat niet zo is
maar hier op de hhs loopt de helft met een mac rond om er gilmore girls op te kijken en te internetten...
hyperbool enzo...![]()
Hij wilt grafisch werken en kom jij aanzetten met je 14inch, kom op zeg!quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:32 schreef Synthesist het volgende:
[..]
13 inch wit:
* 2,0-GHz Intel Core 2 Duo
* 1GB
* 80-GB harde schijf1
* Combo drive
Verzendklaar: 24hrs
Gratis geleverd
Eur 1.049,00
(Eur 881,51 excl. BTW)
Is dit een grap... 1 GB ram,.. 80HDD... en een cd-brander als feature... alles voor 1000 euro.. damn
Wat voor gpu zal erin zitten. 7600 ofzo? Ik kan voor 1000 euro echt wel een merk x laptop vinden met 2gb ram, 120 gb hdd en een 8600gpu. Linux distro erop en je hebt een machine 2x zo krachtig als die macbook.
Mac is gewoon duurder, doe niet zo moeilijk en geef het toe
waarom zo klein mogelijk? 17 inch is goed mee te nemen, en denk niet dat je ook echt in een bushokje aan de slag gaat? En wat zullen de mensen denken als je grafisch bezig bent en aan komt zetten met een 13-14inchquote:Op zaterdag 22 september 2007 20:02 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je zo'n ding thuis in een 20" of groter Cinema Display plugt, onderweg moet je scherm zo klein mogelijk, thuis zo groot mogelijk.
Leuk dat je je mening geeft, maar wat je nu allemaal zegt slaat als kut op dirk.quote:Op zaterdag 22 september 2007 21:41 schreef Sjibble het volgende:
Of je windows of mac-OSX kiest boeit ook geen flikker zolang er maar de progjes op draaien die je nodig hebt, je kan makkelijk OSX installeren op een ASUS of Acer (noem een merk). Het werkt allemaal het zelfde toch? Als je perse OSX moet hebben heb je geen fucking iMac nodig, (tevens lijkt me zo'n iMac ook lelijk en kut te bedienen, dat toetsenbord enzo, en wit word snel vies, maar das mijn mening, dus buiten de hype-haat)
Het was helemaal geen optie. Het was om te laten zien wat dat baggerapple vraagt voor zo'n systeem.. veel te veel dus.quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:59 schreef Danny het volgende:
[..]
Grafisch vormgeven op een 13" scherm? Dat lijkt me zo goed als onmogelijk. Nou ja, het kan wel, maar dan moet je er wel een loep bij gebruiken
Da's allemaal leuk en aardig, maar vergeet vooral niet dat software voor de pc véél meer keuze biedt, én dat er veel makkelijker aan te komen is. Dat lijkt me een niet te onderschatten argument.quote:Op zaterdag 22 september 2007 21:55 schreef Sjoewe het volgende:
Leuk dat je je mening geeft, maar wat je nu allemaal zegt slaat als kut op dirk.
1. Zomaar even Mac OSX op een windows computer is niet makkelijk. Het kan wel maar het is teneerste illegaal en ten tweede zoek maar eens OSX drivers, die zijn er namelijk amper omdat OSX gemaakt is voor een Apple platform.![]()
2. Heb je al eens een iMac in het echt gezien of er een gebruikt? Dat ding is hardstikke mooi, maar vooral super eenvoudig te bedienen. Een stekker heb je nodig en alles wat je erin prikt aan randapparatuur werkt 4 van de 5 keer meteen. Eenvoudiger dan een iMac wordt een computer echt niet.
3. Ik heb al een jaar een wit toetsenbord, een keer in de maand een doekje erover en klaar. Uberhaupt is dat wel zo fris natuurlijk.Het wordt niet sneller vies, je ziet eerder dat het vies is
Tja verder kan ik je een Mac vanharte aanraden, maar dat is persoonlijk. Veel verschil is er hardwarematig niet meer sinds de intel platformen. Maar OSX is als besturingssysteem gewoon een ontzettende opsteker. De filehandeling, de snelheid met opstarten, slaapstanden ed. is veel beter en je hebt veel minder klikken nodig. Maar dat is persoonlijke voorkeur. Wat wel zo is, is dat als je een macbook (pro) voor je hebt staan, dat je gelijk merkt waarvoor je betaald hebt. Die dingen zijn oer en oer degelijk. Goede afwerking. goede batterijen, goede schermen, trackpads en keyboards. Als je een 3 jaar oude Acer naast een drie jaar oude Powerbook zet zie je het verschil gelijk.![]()
Die cinema display (of gewoon een andere goeie monitor) kun je toch wel aansluiten. Maar aangezien ik zo het idee heb dat er ook tijdens college gebruik van gemaakt moet kunnen worden lijkt het me wel handig als je dan niet op postzegelformaat moet gaan lopen pielen. 17" lijkt me toch wel minimaal, al is het alleen al omdat je met 13" op een veel te lage resolutie zit te werken.quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:02 schreef Aaargh! het volgende:
Ik neem aan dat je zo'n ding thuis in een 20" of groter Cinema Display plugt, onderweg moet je scherm zo klein mogelijk, thuis zo groot mogelijk.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:32 schreef Synthesist het volgende:
[..]
13 inch wit:
* 2,0-GHz Intel Core 2 Duo
* 1GB
* 80-GB harde schijf1
* Combo drive
Verzendklaar: 24hrs
Gratis geleverd
Eur 1.049,00
(Eur 881,51 excl. BTW)
Is dit een grap... 1 GB ram,.. 80HDD... en een cd-brander als feature... alles voor 1000 euro.. damn
Wat voor gpu zal erin zitten. 7600 ofzo? Ik kan voor 1000 euro echt wel een merk x laptop vinden met 2gb ram, 120 gb hdd en een 8600gpu. Linux distro erop en je hebt een machine 2x zo krachtig als die macbook.
Mac is gewoon duurder, doe niet zo moeilijk en geef het toe
mwoa, ik durf stellig te beweren dat er meer PC software (ook ZONDER games) is dan MAC software. Verder gebruikt 90% van Nederland windows en zul je qua compatibiliteit en uitwisseling van software, hardware én je eigen bestanden beter zitten met windows. Mac koop je eigenlijk alleen als je persé een specifiek pakket nodig hebt dat niet voor windows verkrijgbaar is, omdat je persé geen windows wil gebruiken, als je vormgeving belangrijk vindt, als je zelf niet veel van computers weet en toevallig aan een Macgebruiker vraagt wat je het beste zou kunnen doen of als je niet bij de massa wil horen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:18 schreef Anthraxx het volgende:
Wat is er moelijk aan om Apple Software te kopen? Het meeste bestel je via internet met je CC en je kan het de dag zelf nog gebruiken. Voor vriendelijke prijsjes ook nog.
Ik zie het verschil niet met Windows, want buiten het gebruikelijke Office, Windows zelf, Paint shop Pro en anti virus meuk heb ik nooit echt meer software in de winkels gezien voor Windows. En voor de Mac is dat idem dito.
Als je doelt op Games, dan heb je wel gelijk ja, maar als je fanatiek gamed zou ik toch voor een custom PC (of console gaan) dan een Mac. Niet dat de Mac zo slecht presteert maar je bent wel afhankelijk van Apple met hun upgrades.
Presenteer jou mening niet als feit. Er zijn zat voorbeelden van mensen, waaronder mezelf, die geen Mac heeft gekocht voor een bepaald software pakket of dat het er geil uitziet. Ik ben gewoon de winkel in gelopen, heb gezegd dat ik een Mac wilde en ben er mee gaan werken. Vooral omdat er toch veel positieve dingen over te vinden zijn.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:26 schreef Danny het volgende:
[..]
mwoa, ik durf stellig te beweren dat er meer PC software (ook ZONDER games) is dan MAC software. Verder gebruikt 90% van Nederland windows en zul je qua compatibiliteit en uitwisseling van software, hardware én je eigen bestanden beter zitten met windows. Mac koop je eigenlijk alleen als je persé een specifiek pakket nodig hebt dat niet voor windows verkrijgbaar is, omdat je persé geen windows wil gebruiken, als je vormgeving belangrijk vindt, als je zelf niet veel van computers weet en toevallig aan een Macgebruiker vraagt wat je het beste zou kunnen doen of als je niet bij de massa wil horen.
Dat je na gebruik van een Mac misschien helemaal in katzwijm valt omdat het zo geweldig is zal best, maar voordat het zover is koop of probeer je een Mac pas als een van bovenstaande redenen van kracht is.
Prima. Mac is prima, maar met windows is ook niets mis. Een gewone pc is voordeliger en heeft de voordelen van een groter softwareaanbod en betere compatibiliteit. Apple heeft de voordelen van gebruiksgemak (en wat dat betreft ga ik even uit op wat ik hier in dit topic van mac users hoor) en een geil apple logo waarmee je de blits maakt.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kom dan eens met een sony, acer, hp met dezelfde specs.
Ik mis de Bluetooth, iSight en Firewire in dit geval. Als je exact dezelfde specs zoekt ben je net zo duur uit als bij Dell.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:34 schreef Danny het volgende:
[..]
ASUS - T7200 (2ghz), 2Gb, 160Gb, 15,4" - ¤ 952,-
http://tweakers.net/pricewatch/159870/Asus-F3Sc-AP206C.html
Toshiba - T7200, 1Gb, 160Gb, 15,4" - ¤ 991,- (of ¤ 1079,- voor 2Gb)
http://tweakers.net/price(...)ellite-A100-797.html
Maar goed, iedereen weet dat Apple duurder is.
Wat gek. In de winkel kreeg ik altijd MacUsers die onverrichter zake weer naar huis gingen omdat ze geen compatible hardware konden vindenquote:Op zaterdag 22 september 2007 22:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Hardware compatibiliteit is in de regel juist beter met Mac, of in ieder geval eenvoudiger.
Dat kun je alleen in de Pro producten van Apple (desktops dan). Dus ja, het voordeel van een willekeurige PC boer is dat je het kan uitbreiden.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:35 schreef Danny het volgende:
[..]
Wat gek. In de winkel kreeg ik altijd MacUsers die onverrichter zake weer naar huis gingen omdat ze geen compatible hardware konden vinden
Sowieso kun je zelf upgraden of vervangen van onderdelen volgens mij wel shaken bij Apple.
Hij wilt grafisch werken, waarom dan bluetooth?quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:35 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik mis de Bluetooth, iSight en Firewire in dit geval. Als je exact dezelfde specs zoekt ben je net zo duur uit als bij Dell.
Keuze hebben is goed. Maar Apple is echt niet veel duurder dan een gemiddelde HP, Sony of een Dell.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:35 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik mis de Bluetooth, iSight en Firewire in dit geval. Als je exact dezelfde specs zoekt ben je net zo duur uit als bij Dell.
Keuze hebben is goed. Maar Apple is echt niet veel duurder dan een gemiddelde HP, Sony of een Dell.
Daar gaat het niet om. Het ging er over dat Danny beweert dat je veel goedkopere hardware kan krijgen met dezelfde specificaties. En dat is dus niet waar. Dan moet je dus ook Bluetooth e.d. meenemen in je vergelijking en dan kom je op dezelfde prijs (ongeveer) uit. Soms iets hoger, soms iets lager. Ligt ook aan de aanbieding enzo.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:43 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Hij wilt grafisch werken, waarom dan bluetooth?En tegenwoordig koop je er ook USB stickjes voor?
quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:43 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Hij wilt grafisch werken, waarom dan bluetooth?En tegenwoordig koop je er ook USB stickjes voor?
http://nl.asus.com/products.aspx?l1=5&l2=26&l3=316&l4=0&model=1660&modelmenu=1quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:35 schreef Anthraxx het volgende:
en ook om DIE reden zijn de meeste mensen ws beter af met een PCquote:Op zaterdag 22 september 2007 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:
En die winkels met geen compatible hardware komt omdat er geen apple op het doosje staat en , no offence, de gemiddelde verkoper niet veel meer advies weet te geven dan wat er op het doosje staat.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:50 schreef Danny het volgende:
[..]
en ook om DIE reden zijn de meeste mensen ws beter af met een PC
Als die mensen werkelijk onwetend zijn kunnen ze beter een PC nemen. Elke malloot op straat kan je probleem oplossen of je vraag beantwoordenquote:Op zaterdag 22 september 2007 22:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat de MEESTE mensen beter af zijn met een PC klopt ja. Hoewel... door hun onwetendheid verneuken ze die om de haverklap, dus als je moet kiezen tussen een klein beetje meer compatibiliteit (of vermeende compatibiliteit) of veel meer 'monkey proof'....
quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:03 schreef Danny het volgende:
[..]
Als die mensen werkelijk onwetend zijn kunnen ze beter een PC nemen. Elke malloot op straat kan je probleem oplossen of je vraag beantwoorden
Dat is persoonlijk, en ik gok dat de TS al een windows bak gebruikt, dus in dat geval zou ik dat niet als voordeel zien. Eerder als nadeel. Hoe eenvoudig ook, je moet toch wennen aan andere besturing, locaties, gedrag etc.quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar vlak daarnaast de voordelen van een mac niet uit:
eenvoudiger te bedienen
Bij de pc nog dikker. Ook niet echt een voordeelquote:software aanbod is dik voor elkaar
Bij de pc ook, ook niet echt een voordeel.quote:hardware compatibiliteit is prima
Zou ik zo niet durven zeggen of beweren, maar ik gok dat het tientjeswerk is als je na 4 jaar zo'n ding met een prehystorische processor en geheugen wil slijtenquote:en ze zijn waardevaster.
VET!quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:25 schreef Anthraxx het volgende:
Je kan iChatten met Bruce Willis als je hem beledigt hebt op een forum.
[afbeelding]
http://www.engadget.com/2(...)at-user-forum-troll/
Bij Apple laptops kan je in ieder geval de harddisk en het geheugen (standaard SATA en DDR2 spul) vervangen zonder verlies van garantie, staat in de handleiding hoe het moet. Maar goed, dat zal bij een laptop van een andere fabrikant ook wel kunnen? Naast die twee dingen is er weinig anders 'user-servicable' lijkt me, ongeacht de fabrikant...quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:35 schreef Danny het volgende:
[..]
Sowieso kun je zelf upgraden of vervangen van onderdelen volgens mij wel shaken bij Apple.
en dat kun je toelichten?quote:Op zondag 23 september 2007 20:33 schreef F04 het volgende:
Voor grafisch werk moet je zeker een MAc nemen.
Mja, dan hangt 't weer af van welk soort grafisch ontwerp. Als je photoshop gaat gebruiken doet die fontrendering er weinig toe. Misschien dat DTP een voordeel biedt, maar ook dat betwijfel ik eigenlijk.quote:Op zondag 23 september 2007 21:56 schreef Drommelsch85 het volgende:
Macbook Pro. Mac vanwege die perfecte fontrendering al!
Er zit een echt wacom ding in, dat betekend dat de drukgevoeligheid in de pen zit en dat hij al reageert als je er met je pennetje boven hangt. Je ziet op je scherm een puntje dat je kunt bewegen door met je pennetje erboven te hangen, klikken/tekenen doe je door het pennetje erop te drukken. 512 drukniveaus en dezelfde precizie als een wacom graphire, ik merk dat er duidelijk meer precisie uit te halen is als uit mijn oude losse budgettablet (wacom volito2)quote:Op zondag 23 september 2007 23:06 schreef Sjoewe het volgende:
Ik heb er al heel wat uren opzitten in de grafische sector maar ik heb echt nog nooit iemand met een tablet PC gezien
Volgensmij zijn die dingen ook gruwelijk onnauwkeurig.
Sommige mensen kijken ook niet verder dan de Apple.quote:Op zondag 23 september 2007 23:06 schreef Sjoewe het volgende:
Ik heb er al heel wat uren opzitten in de grafische sector maar ik heb echt nog nooit iemand met een tablet PC gezien
Volgensmij zijn die dingen ook gruwelijk onnauwkeurig.
Dat ding heeft dus precies dezelfde resolutie als de MacBook 13" (namelijk 1280x800).quote:Op zaterdag 22 september 2007 21:41 schreef Sjibble het volgende:
En wat zullen de mensen denken als je grafisch bezig bent en aan komt zetten met een 13-14inch
..
EDIT: Acer 5920G (ik meld em nogmaals).
Anders kies je toch voor 15.4 inch, iets minder ikweet, maar wel 8600M GT, 2GB geheugen, 160gb HDD en een T7300 processor. Lijkt mij oke toch? 1050 euro
idd, best triest, in elk topic welke notebook/pc is het meteen Mac en goede ervaringenquote:Op zondag 23 september 2007 23:37 schreef _Endymion_ het volgende:
[..]
Sommige mensen kijken ook niet verder dan de Apple.
Want ja er zijn veel meer mensen die van mac naar windows zijn overgestapt en tevreden zijn dan andersomquote:Op maandag 24 september 2007 00:31 schreef Sjibble het volgende:
[..]
idd, best triest, in elk topic welke notebook/pc is het meteen Mac en goede ervaringen
1280x800 op een 13" ?quote:Op zondag 23 september 2007 23:52 schreef de_sapje het volgende:
Dat ding heeft dus precies dezelfde resolutie als de MacBook 13" (namelijk 1280x800).
Het is logisch dat er minder mensen van mac naar windows overstappen. Als er 3 mac gebruikers overstappen is dat de helft van de mac-usersquote:Op maandag 24 september 2007 01:27 schreef DutchErrorist het volgende:
Want ja er zijn veel meer mensen die van mac naar windows zijn overgestapt en tevreden zijn dan andersom![]()
In dit wereldje bestaan feiten niet. Is puur perceptie. Ik heb meerdere malen geprobeerd iets zinvols te doen met een Mac en ik vind het een schijtsysteem. Dat wil niet zeggen dat het kut is, net zo min als mijn positieve ervaringen met windows een indicatie zijn dat dat geweldig is. Dat is een persoonlijke voorkeur, net zoals jouw persoonlijke voorkeur een Mac is. Mijn voorkeur wordt echter door 90% van de wereldbevolking gedeeld. "t is net als met rijst. 1 miljard chinezen zullen er vast niet allemaal naast zittenquote:Het is een feit, Macintosh werkt beter dan Windows...
Kom zelf dan ook eens met goede argumenten, ipv die drogredenen hierboven. Bovendien, als je zelfs maar een beetje enthousiast over de Mac bent word je meestal gelijk als een fanboy beschouwd.quote:Op maandag 24 september 2007 11:33 schreef Danny het volgende:
Mensen die zonder enige vorm van argumentatie melden dat Mac beter werkt dan windows kan ik niet erg serieus nemen. Fanboys zijn zelden een bron van betrouwbare informatie.
Ik zeg nergens dat Mac beter of slechter is. Ik zeg nergens dat windows heilig is.quote:Op maandag 24 september 2007 19:16 schreef de_sapje het volgende:
Kom zelf dan ook eens met goede argumenten, ipv die drogredenen hierboven. Bovendien, als je zelfs maar een beetje enthousiast over de Mac bent word je meestal gelijk als een fanboy beschouwd.
Hmm, heb een 4 jaar oude acer en die doet 't nog perfect. Je moet er niet mee gooien natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:32 schreef Rnej het volgende:
een pluspunt van macbooks is ook vooral een stukje kwaliteit.. de gemiddelde acer valt na een paar maanden uit elkaar, is lelijk, en de accu mag je na een paar maanden al helemaal vergeten....
een fatsoenlijke videokaart draagt wel degelijk bij aan design, in ieder geval als je 3d design doet.quote:zeiken over de videokaart vind ik trouwens onzin, want welke idioot koopt er een laptop om te gamen?
Dat kan twee redenen hebben. 1 - microsoft maakt opzettelijk bagger, 2 - apple zorgt opzettelijk dat microsoft software bagger werkt.quote:enne, om te gaan zeggen dat OSX beter werkt dan windows gaat een beetje ver... maar ik vind t uitermate typisch dat Microsoft Word en Microsoft messenger op mn mac de hele tijd kuren vertonen en AL mn andere software (en dan heb je t ook over skype, mn canon eos fotobeheer-crap, mozilla, google earth etc NOOOOOOIT problemen geven....)
antivirus is ook op de mac geen overbodige luxe natuurlijk. het is nogal naïef om te denken dat er geen virussen voor de mac zouden bestaan of gemaakt kunnen worden. Naarmate de mac populairder wordt neemt de kans op virussen, malware etc ook toe natuurlijkquote:komt ook nog ns bij dat je gewoon geen firewall of antivirus nodig hebt als je lekker aan t surfen bent...
De reden is reden nummer 1. Office voor Mac is echt heel beroerd gecoded, het is zo-ongeveer het enige grote programma voor Mac waar nog geen Universal Binary (native Intel Support) voor is, dus alles moet geemuleert worden. Dat maakt het poeptraag. Na bijna anderhalf jaar intel-macs is dat wel heel erg mager natuurlijk. Maar er komt binnenkort Office for Mac 2008 en daarin heeft Ms beterschap toegezegd.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:51 schreef Danny het volgende:
Dat kan twee redenen hebben. 1 - microsoft maakt opzettelijk bagger, 2 - apple zorgt opzettelijk dat microsoft software bagger werkt.
Dat kan zeker, alleen de manier waarop Apple bestanden verwerkt is heel anders, je moet voor alles toestemming geven, je kan een programma niet zomaar even mee laten sneaken met een ander programma. In de afgelopen paar jaar is er geloof ik 1 Apple virus geweest dat enigszins bedreigend was. Tja zeg nooit nooit, maar de dreiging is wel veel kleiner, puur omdat windows een andere programma filosofie hanteert met heel veel meer losse kleine programma'tjes.quote:antivirus is ook op de mac geen overbodige luxe natuurlijk. het is nogal naïef om te denken dat er geen virussen voor de mac zouden bestaan of gemaakt kunnen worden. Naarmate de mac populairder wordt neemt de kans op virussen, malware etc ook toe natuurlijk
meeste 3d design programmas gebruiken de videokaart niet voor rendering ed. .... en de mac wil je nou juist voor 2d design en niet voor 3d design... tenzij je maya gebruiktquote:Op dinsdag 25 september 2007 10:51 schreef Danny het volgende:
[..]
Hmm, heb een 4 jaar oude acer en die doet 't nog perfect. Je moet er niet mee gooien natuurlijk.
[..]
een fatsoenlijke videokaart draagt wel degelijk bij aan design, in ieder geval als je 3d design doet.
[..]
Dat kan twee redenen hebben. 1 - microsoft maakt opzettelijk bagger, 2 - apple zorgt opzettelijk dat microsoft software bagger werkt.
[..]
antivirus is ook op de mac geen overbodige luxe natuurlijk. het is nogal naïef om te denken dat er geen virussen voor de mac zouden bestaan of gemaakt kunnen worden. Naarmate de mac populairder wordt neemt de kans op virussen, malware etc ook toe natuurlijk
Verder ben ik het met je eens trouwens. Koop wat je wil kopen of waar je zelf denkt dat je beter aan doet
idd, testprintjes maken is het motto in de meeste gevallenquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:34 schreef Sjoewe het volgende:
Ach niet al het grafisch werk is drukwerk natuurlijk. Zeker als je voor de tv of internet bezig bent is de kleurechtheid van een goed tft-scherm accuraat zat.
Bovendien is een CRT ook alleen maar kleurvast als je 'm een paar keer per jaar goed afstelt met een kallibreer apparaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |