abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53337266
ik hoop dat jullie me kunnen helpen
ik ben op zoek naar een nieuwe laptop
aangezien ik de opleiding grafisch vormgeving doe wil ik ook een laptop die hiervoor optimaal is
ik weet dat in de grafi-wereld vooral word gewerkt met macbooks.
maar ik wil niet zoveel geld uitgeven voor een laptop als ik een betere en goedkopere laptop kan krijgen

dus daarom wil ik weten of dat nou veel uitmaakt of je ibook of bijvoorbeeld een del gebruikt.
  Eindredactie Games donderdag 20 september 2007 @ 20:18:17 #2
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_53337407
dan koop je toch een macbook als je erbij wilt horen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_53337429
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:18 schreef donald_dick het volgende:
dan koop je toch een macbook als je erbij wilt horen
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  donderdag 20 september 2007 @ 20:24:29 #4
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_53337590
Boeie...
Laptop of een Ibook.. Photoshop en InDesign en al die programma's zullen er toch wel op draaien.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  Admin donderdag 20 september 2007 @ 20:34:16 #5
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_53337872
macbook met een core2duo processor. dualboot met Vista of XP en OSX en je hebt the best of both worlds.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_53338373
Als je het laatste in OP wilt volgen, dan kun je geen Mac kopen, die zijn duurder.
pi_53338379
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:34 schreef Danny het volgende:
macbook met een core2duo processor. dualboot met Vista of XP en OSX en je hebt the best of both worlds.
Je kan toch niet zomaar windows xp/vista draaien op een macbook?
Of vergis ik mij nu heel erg?

Ontopic:
Als je veel bezig bent met "grafisch vormgeven" zal je wel wat hebben aan een goede video kaart dan word een laptop snel duur dus ik weet niet of je veel voordeel hebt.
En een dell is vaak heel slecht op grafisch gebied... dell is ideaal voor office toepassingen maar grafisch meestal niet heel goed...
"Stories happen only to those who are able to tell them."
  Admin donderdag 20 september 2007 @ 20:55:28 #8
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_53338507
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:51 schreef bhm het volgende:

[..]

Je kan toch niet zomaar windows xp/vista draaien op een macbook?
Of vergis ik mij nu heel erg?
De nieuwe mac's met een intel processor kun je gewoon windows op draaien. Mac levert daar zelfs zelf gratis de benodigde dualboot software voor.
  donderdag 20 september 2007 @ 21:10:15 #9
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_53339032
Tot Leopard uitkomt. Dan moet je er voor betalen (of Leopard aanschaffen).
  Admin donderdag 20 september 2007 @ 21:45:32 #10
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_53340210
quote:
Op donderdag 20 september 2007 21:10 schreef Anthraxx het volgende:
Tot Leopard uitkomt. Dan moet je er voor betalen (of Leopard aanschaffen).
je hoeft toch niet te upgraden naar leopard?
  donderdag 20 september 2007 @ 21:55:51 #11
13783 Anthraxx
pi_53340555
quote:
Op donderdag 20 september 2007 21:45 schreef Danny het volgende:

[..]

je hoeft toch niet te upgraden naar leopard?
Nee, maar dan werkt Bootcamp dus niet meer omdat het een beta is. Het moment dat Leopard uitkomt (met standaard Bootcamp in Leopard) moet je er voor betalen (dat is altijd gezegd).
quote:
According to a report MacScoop has obtained, Apple will charge current users of Mac OS X Tiger for the final version of Boot Camp that will be released at the same time as Mac OS X Leopard, this Spring.

Though the source wasn't sure about the final pricing, the report said there is strong possibility that Apple's boot manager software, allowing to use Windows and Mac OS X in dual boot mode will be sold for $29 to Tiger users.
pi_53340771
Tegenwoordig is er zowiezo op grafisch vlak echt geen gemis aan programma's op de mac (nooit geweest). Voor alle programma's van adobe (op audition na dan) bestaat een mac versie. en anders kan je natuurlijk altijd een programma als paralells "kopen" om daarmee toch windows te draaien als je bootcamp niet meer kan gebruiken. Daarnaast blijf je natuurlijk hebben dat op een mac alles gewoon werkt (ook omdat alles op elkaar is afgestemd). Loop anders eens een apple store binnen om te kijken.
  Admin donderdag 20 september 2007 @ 22:01:59 #13
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_53340783
quote:
Op donderdag 20 september 2007 21:55 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Nee, maar dan werkt Bootcamp dus niet meer omdat het een beta is. Het moment dat Leopard uitkomt (met standaard Bootcamp in Leopard) moet je er voor betalen (dat is altijd gezegd).
[..]
dat zuigt behoorlijk
maar er zal toch wel een open source of freeware tooltje voor verschijnen?
  donderdag 20 september 2007 @ 22:04:07 #14
13783 Anthraxx
pi_53340877
quote:
Op donderdag 20 september 2007 22:01 schreef Danny het volgende:

[..]

dat zuigt behoorlijk
maar er zal toch wel een open source of freeware tooltje voor verschijnen?
Als Windows gewoon EFI ondersteunt heb je heel bootcamp niet nodig. Linux werkt gewoon zonder bootcamp. Alleen voor de drivers heb je het eigenlijk nodig en dat zal vast wel ergens anders vandaan te halen zijn.

Verder maak ik mij niet druk want ik stap toch wel over op Leopard als die uitkomt ,
pi_53346184
apple is totaal niet nodig binnen de grafische wereld. Het biedt ook geen voordelen. Als ik jou was zou ik gewoon een normale laptop nemen met een grote hdd, minimaal 2gb ram en een leuke videokaart (8600 oid)

proc: core 2 duo.

en dan ben je voordelig klaar. Apple is gewoon duurder. Aluminium is mooi, een camera'tje is leuk.. maar who gives a fu*k.
pi_53346245
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 01:17 schreef Synthesist het volgende:
apple is totaal niet nodig binnen de grafische wereld. Het biedt ook geen voordelen. Als ik jou was zou ik gewoon een normale laptop nemen met een grote hdd, minimaal 2gb ram en een leuke videokaart (8600 oid)

en dan ben je voordelig klaar. Apple is gewoon duurder. Aluminium is mooi, een camera'tje is leuk.. maar who gives a fu*k.
Design mag ook wat kosten maar verder weinig verschil buiten het heilige der heilige OSX.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 september 2007 @ 08:10:55 #17
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53347824
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 01:17 schreef Synthesist het volgende:

Geef eens een prijs van een normale windows laptop met die specs (dus geen medion meuk, maar dell of HP of Sony ofzo) Zoeken we daarna de prijs van een vergelijkbare macbook erbij. Prijsverschil zal meevallen
  vrijdag 21 september 2007 @ 08:25:06 #18
71115 Rnej
I walk the line
pi_53347954
in tegenstelling tot de mensen in andere branches... bij grafisch vormgeven photoshop en illustrator je zoveel dat die mac het extra geld waard is... alle anderen zijn grotendeels mensen die graag laten zien dat ze geld hebben...

komt ook nog ns bij dat je windows niet nodig hebt! ... ik ben geswitched omdat ik een financiele meevaller had, maar na de switch heb ik zoiets van: k wou dat ik dit eerder had gedaan... het is echt fijner dan werken met windows.... je hebt gewoon minder muisklikken en minder gezeik per handeling nodig om iets gedaan te krijgen, en ze draaien echt als een tiet!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 september 2007 @ 08:30:11 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53348015
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 08:25 schreef Rnej het volgende:
alle anderen zijn grotendeels mensen die graag laten zien dat ze geld hebben...
Wat een onzin. Ik heb ene mac omdat ik OSX briljant vind
quote:
het is echt fijner dan werken met windows.... je hebt gewoon minder muisklikken en minder gezeik per handeling nodig om iets gedaan te krijgen, en ze draaien echt als een tiet!

Dat dus.
  vrijdag 21 september 2007 @ 08:31:52 #20
71115 Rnej
I walk the line
pi_53348039
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 08:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik heb ene mac omdat ik OSX briljant vind
[..]

Dat dus.
jajajaj er zijn mensen zoals jij en ik waarbij dat niet zo is

maar hier op de hhs loopt de helft met een mac rond om er gilmore girls op te kijken en te internetten...

hyperbool enzo...
pi_53387100
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 08:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Geef eens een prijs van een normale windows laptop met die specs (dus geen medion meuk, maar dell of HP of Sony ofzo) Zoeken we daarna de prijs van een vergelijkbare macbook erbij. Prijsverschil zal meevallen
13 inch wit:

* 2,0-GHz Intel Core 2 Duo
* 1GB
* 80-GB harde schijf1
* Combo drive

Verzendklaar: 24hrs
Gratis geleverd
Eur 1.049,00
(Eur 881,51 excl. BTW)

Is dit een grap... 1 GB ram,.. 80HDD... en een cd-brander als feature... alles voor 1000 euro.. damn

Wat voor gpu zal erin zitten. 7600 ofzo? Ik kan voor 1000 euro echt wel een merk x laptop vinden met 2gb ram, 120 gb hdd en een 8600gpu. Linux distro erop en je hebt een machine 2x zo krachtig als die macbook.

Mac is gewoon duurder, doe niet zo moeilijk en geef het toe
  zaterdag 22 september 2007 @ 19:58:02 #22
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_53387829
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:32 schreef Synthesist het volgende:
Wat voor gpu zal erin zitten. 7600 ofzo?
Intel GMA 950 met shared memory.
quote:
Ik kan voor 1000 euro echt wel een merk x laptop vinden met 2gb ram, 120 gb hdd en een 8600gpu. Linux distro erop en je hebt een machine 2x zo krachtig als die macbook.
En dan ook met 13 inch scherm, lekker licht, goeie kwaliteit en met fatsoenlijke battery life ? Laat maar zien waar je zo'n ding vind, ik ben wel benieuwd.

Een laptop is niet hetzelfde als een portable desktop met interne UPS.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  Admin zaterdag 22 september 2007 @ 19:59:40 #23
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_53387874
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:58 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Intel GMA 950 met shared memory.
[..]

En dan ook met 13 inch scherm, lekker licht, goeie kwaliteit en met fatsoenlijke battery life ? Laat maar zien waar je zo'n ding vind, ik ben wel benieuwd.

Een laptop is niet hetzelfde als een portable desktop met interne UPS.
Grafisch vormgeven op een 13" scherm? Dat lijkt me zo goed als onmogelijk. Nou ja, het kan wel, maar dan moet je er wel een loep bij gebruiken
  zaterdag 22 september 2007 @ 20:02:54 #24
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_53387969
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:59 schreef Danny het volgende:

[..]

Grafisch vormgeven op een 13" scherm? Dat lijkt me zo goed als onmogelijk. Nou ja, het kan wel, maar dan moet je er wel een loep bij gebruiken
Ik neem aan dat je zo'n ding thuis in een 20" of groter Cinema Display plugt, onderweg moet je scherm zo klein mogelijk, thuis zo groot mogelijk.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zaterdag 22 september 2007 @ 21:06:10 #25
191763 r.liong
Kiem Foei & Janet
pi_53389758
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 08:31 schreef Rnej het volgende:

[..]

jajajaj er zijn mensen zoals jij en ik waarbij dat niet zo is

maar hier op de hhs loopt de helft met een mac rond om er gilmore girls op te kijken en te internetten...

hyperbool enzo...
Pfff lekker je kop in het zand steken en je afzetten tegen de hype om een Mac te hebben is ook een kunst opzich he! Mischien hebben die mensen eindelijk eens door dat ze al die tijd in de maling zijn genomen door de budget Dell's die op een bepaalt moment altijd iets mankeerden,software die om wat voor reden elke keer iets mankeert..jadijadijadi..m.a.w dit mondt uit in een Mac vs Windows bashtopic. In de grafische sector is de Mac vanaf dag 1 al standaard. En niet voor niets als je een beetje de feiten erop naslaat. Heeft weinig te maken met hype of welke andere smoes die je uit de hoge hoed tovert. De aangedragen tips zijn uitstekend en het is verder aan de TS om er iets mee te doen.
verpachten & verpachten
pi_53390556
quote:

[..]

13 inch wit:

* 1GB
* 80-GB harde schijf1
* Combo drive

Gratis geleverd
Eur 1.049,00
(Eur 881,51 excl. BTW)

Is dit een grap... 1 GB ram,.. 80HDD... en een cd-brander als feature... alles voor 1000 euro.. damn

Wat voor gpu zal erin zitten. 7600 ofzo? Ik kan voor 1000 euro echt wel een merk x laptop vinden met 2gb ram, 120 gb hdd en een 8600gpu. Linux distro erop en je hebt een machine 2x zo krachtig als die macbook.

Hij wilt grafisch werken en kom jij aanzetten met je 14inch, kom op zeg!
Voor dat soort dingen gebruik je gewoon 17 inch
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_53390727
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:02 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je zo'n ding thuis in een 20" of groter Cinema Display plugt, onderweg moet je scherm zo klein mogelijk, thuis zo groot mogelijk.
waarom zo klein mogelijk? 17 inch is goed mee te nemen, en denk niet dat je ook echt in een bushokje aan de slag gaat? En wat zullen de mensen denken als je grafisch bezig bent en aan komt zetten met een 13-14inch Vaak zijn die 17 inch gewoon beter, en vermijdt Fujitsu Siemens en dergelijke kutmerken, ook zoals die aldi laptops (medion), want dat zijn baggerdingen.

Neem gewoon 17 inch, als je een echte man bent kan je wel ff 5kg dragen en neem aan dat je niet kilometers met het ding gaat lopen, vroeger op school had je het dubbele gewicht op je rug
Of je windows of mac-OSX kiest boeit ook geen flikker zolang er maar de progjes op draaien die je nodig hebt, je kan makkelijk OSX installeren op een ASUS of Acer (noem een merk). Het werkt allemaal het zelfde toch? Als je perse OSX moet hebben heb je geen fucking iMac nodig, (tevens lijkt me zo'n iMac ook lelijk en kut te bedienen, dat toetsenbord enzo, en wit word snel vies, maar das mijn mening, dus buiten de hype-haat )

EDIT: Acer 5920G (ik meld em nogmaals).
Anders kies je toch voor 15.4 inch, iets minder ikweet, maar wel 8600M GT, 2GB geheugen, 160gb HDD en een T7300 processor . Lijkt mij oke toch? 1050 euro
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_53391198
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:41 schreef Sjibble het volgende:

Of je windows of mac-OSX kiest boeit ook geen flikker zolang er maar de progjes op draaien die je nodig hebt, je kan makkelijk OSX installeren op een ASUS of Acer (noem een merk). Het werkt allemaal het zelfde toch? Als je perse OSX moet hebben heb je geen fucking iMac nodig, (tevens lijkt me zo'n iMac ook lelijk en kut te bedienen, dat toetsenbord enzo, en wit word snel vies, maar das mijn mening, dus buiten de hype-haat )
Leuk dat je je mening geeft, maar wat je nu allemaal zegt slaat als kut op dirk.

1. Zomaar even Mac OSX op een windows computer is niet makkelijk. Het kan wel maar het is teneerste illegaal en ten tweede zoek maar eens OSX drivers, die zijn er namelijk amper omdat OSX gemaakt is voor een Apple platform.
2. Heb je al eens een iMac in het echt gezien of er een gebruikt? Dat ding is hardstikke mooi, maar vooral super eenvoudig te bedienen. Een stekker heb je nodig en alles wat je erin prikt aan randapparatuur werkt 4 van de 5 keer meteen. Eenvoudiger dan een iMac wordt een computer echt niet.
3. Ik heb al een jaar een wit toetsenbord, een keer in de maand een doekje erover en klaar. Uberhaupt is dat wel zo fris natuurlijk. Het wordt niet sneller vies, je ziet eerder dat het vies is

Tja verder kan ik je een Mac vanharte aanraden, maar dat is persoonlijk. Veel verschil is er hardwarematig niet meer sinds de intel platformen. Maar OSX is als besturingssysteem gewoon een ontzettende opsteker. De filehandeling, de snelheid met opstarten, slaapstanden ed. is veel beter en je hebt veel minder klikken nodig. Maar dat is persoonlijke voorkeur. Wat wel zo is, is dat als je een macbook (pro) voor je hebt staan, dat je gelijk merkt waarvoor je betaald hebt. Die dingen zijn oer en oer degelijk. Goede afwerking. goede batterijen, goede schermen, trackpads en keyboards. Als je een 3 jaar oude Acer naast een drie jaar oude Powerbook zet zie je het verschil gelijk.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_53391837
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:59 schreef Danny het volgende:

[..]

Het was helemaal geen optie. Het was om te laten zien wat dat baggerapple vraagt voor zo'n systeem.. veel te veel dus.
  Admin zaterdag 22 september 2007 @ 22:14:51 #30
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_53391839
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:55 schreef Sjoewe het volgende:

Leuk dat je je mening geeft, maar wat je nu allemaal zegt slaat als kut op dirk.

1. Zomaar even Mac OSX op een windows computer is niet makkelijk. Het kan wel maar het is teneerste illegaal en ten tweede zoek maar eens OSX drivers, die zijn er namelijk amper omdat OSX gemaakt is voor een Apple platform.
2. Heb je al eens een iMac in het echt gezien of er een gebruikt? Dat ding is hardstikke mooi, maar vooral super eenvoudig te bedienen. Een stekker heb je nodig en alles wat je erin prikt aan randapparatuur werkt 4 van de 5 keer meteen. Eenvoudiger dan een iMac wordt een computer echt niet.
3. Ik heb al een jaar een wit toetsenbord, een keer in de maand een doekje erover en klaar. Uberhaupt is dat wel zo fris natuurlijk. Het wordt niet sneller vies, je ziet eerder dat het vies is

Tja verder kan ik je een Mac vanharte aanraden, maar dat is persoonlijk. Veel verschil is er hardwarematig niet meer sinds de intel platformen. Maar OSX is als besturingssysteem gewoon een ontzettende opsteker. De filehandeling, de snelheid met opstarten, slaapstanden ed. is veel beter en je hebt veel minder klikken nodig. Maar dat is persoonlijke voorkeur. Wat wel zo is, is dat als je een macbook (pro) voor je hebt staan, dat je gelijk merkt waarvoor je betaald hebt. Die dingen zijn oer en oer degelijk. Goede afwerking. goede batterijen, goede schermen, trackpads en keyboards. Als je een 3 jaar oude Acer naast een drie jaar oude Powerbook zet zie je het verschil gelijk.
Da's allemaal leuk en aardig, maar vergeet vooral niet dat software voor de pc véél meer keuze biedt, én dat er veel makkelijker aan te komen is. Dat lijkt me een niet te onderschatten argument.
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:02 schreef Aaargh! het volgende:

Die cinema display (of gewoon een andere goeie monitor) kun je toch wel aansluiten. Maar aangezien ik zo het idee heb dat er ook tijdens college gebruik van gemaakt moet kunnen worden lijkt het me wel handig als je dan niet op postzegelformaat moet gaan lopen pielen. 17" lijkt me toch wel minimaal, al is het alleen al omdat je met 13" op een veel te lage resolutie zit te werken.
  zaterdag 22 september 2007 @ 22:18:55 #31
13783 Anthraxx
pi_53391975
Wat is er moelijk aan om Apple Software te kopen? Het meeste bestel je via internet met je CC en je kan het de dag zelf nog gebruiken. Voor vriendelijke prijsjes ook nog.
Ik zie het verschil niet met Windows, want buiten het gebruikelijke Office, Windows zelf, Paint shop Pro en anti virus meuk heb ik nooit echt meer software in de winkels gezien voor Windows. En voor de Mac is dat idem dito.

Als je doelt op Games, dan heb je wel gelijk ja, maar als je fanatiek gamed zou ik toch voor een custom PC (of console gaan) dan een Mac. Niet dat de Mac zo slecht presteert maar je bent wel afhankelijk van Apple met hun upgrades.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 september 2007 @ 22:25:26 #32
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53392184
quote:

[..]

13 inch wit:

* 1GB
* 80-GB harde schijf1
* Combo drive

Gratis geleverd
Eur 1.049,00
(Eur 881,51 excl. BTW)

Kom dan eens met een sony, acer, hp met dezelfde specs.
  Admin zaterdag 22 september 2007 @ 22:26:25 #33
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_53392219
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:18 schreef Anthraxx het volgende:
Wat is er moelijk aan om Apple Software te kopen? Het meeste bestel je via internet met je CC en je kan het de dag zelf nog gebruiken. Voor vriendelijke prijsjes ook nog.
Ik zie het verschil niet met Windows, want buiten het gebruikelijke Office, Windows zelf, Paint shop Pro en anti virus meuk heb ik nooit echt meer software in de winkels gezien voor Windows. En voor de Mac is dat idem dito.

Als je doelt op Games, dan heb je wel gelijk ja, maar als je fanatiek gamed zou ik toch voor een custom PC (of console gaan) dan een Mac. Niet dat de Mac zo slecht presteert maar je bent wel afhankelijk van Apple met hun upgrades.
mwoa, ik durf stellig te beweren dat er meer PC software (ook ZONDER games) is dan MAC software. Verder gebruikt 90% van Nederland windows en zul je qua compatibiliteit en uitwisseling van software, hardware én je eigen bestanden beter zitten met windows. Mac koop je eigenlijk alleen als je persé een specifiek pakket nodig hebt dat niet voor windows verkrijgbaar is, omdat je persé geen windows wil gebruiken, als je vormgeving belangrijk vindt, als je zelf niet veel van computers weet en toevallig aan een Macgebruiker vraagt wat je het beste zou kunnen doen of als je niet bij de massa wil horen.
Dat je na gebruik van een Mac misschien helemaal in katzwijm valt omdat het zo geweldig is zal best, maar voordat het zover is koop of probeer je een Mac pas als een van bovenstaande redenen van kracht is.

Prima. Mac is prima, maar met windows is ook niets mis. Een gewone pc is voordeliger en heeft de voordelen van een groter softwareaanbod en betere compatibiliteit. Apple heeft de voordelen van gebruiksgemak (en wat dat betreft ga ik even uit op wat ik hier in dit topic van mac users hoor) en een geil apple logo waarmee je de blits maakt.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 september 2007 @ 22:28:05 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53392266
Hardware compatibiliteit is in de regel juist beter met Mac, of in ieder geval eenvoudiger.
  zaterdag 22 september 2007 @ 22:34:08 #35
13783 Anthraxx
pi_53392457
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:26 schreef Danny het volgende:

[..]

mwoa, ik durf stellig te beweren dat er meer PC software (ook ZONDER games) is dan MAC software. Verder gebruikt 90% van Nederland windows en zul je qua compatibiliteit en uitwisseling van software, hardware én je eigen bestanden beter zitten met windows. Mac koop je eigenlijk alleen als je persé een specifiek pakket nodig hebt dat niet voor windows verkrijgbaar is, omdat je persé geen windows wil gebruiken, als je vormgeving belangrijk vindt, als je zelf niet veel van computers weet en toevallig aan een Macgebruiker vraagt wat je het beste zou kunnen doen of als je niet bij de massa wil horen.
Dat je na gebruik van een Mac misschien helemaal in katzwijm valt omdat het zo geweldig is zal best, maar voordat het zover is koop of probeer je een Mac pas als een van bovenstaande redenen van kracht is.

Prima. Mac is prima, maar met windows is ook niets mis. Een gewone pc is voordeliger en heeft de voordelen van een groter softwareaanbod en betere compatibiliteit. Apple heeft de voordelen van gebruiksgemak (en wat dat betreft ga ik even uit op wat ik hier in dit topic van mac users hoor) en een geil apple logo waarmee je de blits maakt.
Presenteer jou mening niet als feit. Er zijn zat voorbeelden van mensen, waaronder mezelf, die geen Mac heeft gekocht voor een bepaald software pakket of dat het er geil uitziet. Ik ben gewoon de winkel in gelopen, heb gezegd dat ik een Mac wilde en ben er mee gaan werken. Vooral omdat er toch veel positieve dingen over te vinden zijn.
Natuurlijk is er minder software voor OSX te vinden dan dat er voor Windows te vinden is. Een reden die je daarvoor zou kunnen geven is dat het platform minder gebruikt wordt. Een andere reden is dat elk stuk software voor Windows nog steeds ondersteunt wordt. Een Windows 1.0 programma (if any) draait nog prima onder Windows XP. Een (<=) OS9 programma draait alleen op PPC macs onder emulatie. Onder intel Macs hebben ze OS9 emulatie eruit gehaald. Intel Macs kunnen dus alleen PPC OSX applicaties draaien dus het aanbod wordt al snel heel wat kleiner (want er zijn dus nog genoeg OS9 software programma's te vinden). En dan valt het best mee met het Mac aanbod. Het enige verschil is dat er voor Windows meer Freeware te vinden is dan voor OSX (open source uitgezondert). volgens mij.

Dat geile apple logo doet mij juist helemaal niets. En het is niet het eerste wat men opvalt als ze hier binnenlopen. De meeste vragen namelijk waar mijn systeemkast staat...
  Admin zaterdag 22 september 2007 @ 22:34:29 #36
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_53392470
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kom dan eens met een sony, acer, hp met dezelfde specs.

ASUS - T7200 (2ghz), 2Gb, 160Gb, 15,4" - ¤ 952,-
http://tweakers.net/pricewatch/159870/Asus-F3Sc-AP206C.html

Toshiba - T7200, 1Gb, 160Gb, 15,4" - ¤ 991,- (of ¤ 1079,- voor 2Gb)
http://tweakers.net/price(...)ellite-A100-797.html

Maar goed, iedereen weet dat Apple duurder is.
  zaterdag 22 september 2007 @ 22:35:41 #37
13783 Anthraxx
pi_53392517
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:34 schreef Danny het volgende:

[..]

ASUS - T7200 (2ghz), 2Gb, 160Gb, 15,4" - ¤ 952,-
http://tweakers.net/pricewatch/159870/Asus-F3Sc-AP206C.html

Toshiba - T7200, 1Gb, 160Gb, 15,4" - ¤ 991,- (of ¤ 1079,- voor 2Gb)
http://tweakers.net/price(...)ellite-A100-797.html

Maar goed, iedereen weet dat Apple duurder is.
Ik mis de Bluetooth, iSight en Firewire in dit geval. Als je exact dezelfde specs zoekt ben je net zo duur uit als bij Dell.

Keuze hebben is goed. Maar Apple is echt niet veel duurder dan een gemiddelde HP, Sony of een Dell.
  Admin zaterdag 22 september 2007 @ 22:35:48 #38
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_53392523
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Hardware compatibiliteit is in de regel juist beter met Mac, of in ieder geval eenvoudiger.
Wat gek. In de winkel kreeg ik altijd MacUsers die onverrichter zake weer naar huis gingen omdat ze geen compatible hardware konden vinden
Sowieso kun je zelf upgraden of vervangen van onderdelen volgens mij wel shaken bij Apple.
  zaterdag 22 september 2007 @ 22:37:04 #39
13783 Anthraxx
pi_53392561
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:35 schreef Danny het volgende:

[..]

Wat gek. In de winkel kreeg ik altijd MacUsers die onverrichter zake weer naar huis gingen omdat ze geen compatible hardware konden vinden
Sowieso kun je zelf upgraden of vervangen van onderdelen volgens mij wel shaken bij Apple.
Dat kun je alleen in de Pro producten van Apple (desktops dan). Dus ja, het voordeel van een willekeurige PC boer is dat je het kan uitbreiden.
pi_53392745
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:35 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik mis de Bluetooth, iSight en Firewire in dit geval. Als je exact dezelfde specs zoekt ben je net zo duur uit als bij Dell.

Keuze hebben is goed. Maar Apple is echt niet veel duurder dan een gemiddelde HP, Sony of een Dell.
Hij wilt grafisch werken, waarom dan bluetooth? En tegenwoordig koop je er ook USB stickjes voor?
[/quote]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 september 2007 @ 22:43:36 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53392749
quote:

[..]

802.11N ipv 802.11G
  zaterdag 22 september 2007 @ 22:44:47 #42
13783 Anthraxx
pi_53392792
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:43 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Hij wilt grafisch werken, waarom dan bluetooth? En tegenwoordig koop je er ook USB stickjes voor?
Daar gaat het niet om. Het ging er over dat Danny beweert dat je veel goedkopere hardware kan krijgen met dezelfde specificaties. En dat is dus niet waar. Dan moet je dus ook Bluetooth e.d. meenemen in je vergelijking en dan kom je op dezelfde prijs (ongeveer) uit. Soms iets hoger, soms iets lager. Ligt ook aan de aanbieding enzo.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 september 2007 @ 22:45:12 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53392804
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:43 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Ja, het gaat er nu om dat een laptop met gelijkwaardige specs even duur is. Of je het NODIG hebt is een tweede, maar dat was het argument niet.

Overigens, over bluetooth gesproken. Dat is al een van die voorbeelden dat hardware comaptibility prima is op een mac. Inpluggen en werken. Probeer dat maar eens met een Bluetooth dongle onder windows.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 september 2007 @ 22:46:37 #44
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53392843
En die winkels met geen compatible hardware komt omdat er geen apple op het doosje staat en , no offence, de gemiddelde verkoper niet veel meer advies weet te geven dan wat er op het doosje staat.
  Admin zaterdag 22 september 2007 @ 22:49:07 #45
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_53392907
quote:

http://nl.asus.com/products.aspx?l1=5&l2=26&l3=316&l4=0&model=1660&modelmenu=1
Bij apple mis ik een fatsoenlijke videokaart
verder heeft 'ie wel een kaartlezer, 1.3megapixel camera + mic, gigabit ethernet, IEEE802.11a/b/g. modem, bluetooth2.0, IEEE1394(firewire) en fingerprint reader ( http://www.topproduct.nl/(...)-AP206C_NL_info.html )
Dat zit allemaal zo'n beetje standaard op elke laptop.
  Admin zaterdag 22 september 2007 @ 22:50:29 #46
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_53392945
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:
En die winkels met geen compatible hardware komt omdat er geen apple op het doosje staat en , no offence, de gemiddelde verkoper niet veel meer advies weet te geven dan wat er op het doosje staat.
en ook om DIE reden zijn de meeste mensen ws beter af met een PC
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 september 2007 @ 22:53:19 #47
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53393028
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:50 schreef Danny het volgende:

[..]

en ook om DIE reden zijn de meeste mensen ws beter af met een PC

Dat de MEESTE mensen beter af zijn met een PC klopt ja. Hoewel... door hun onwetendheid verneuken ze die om de haverklap, dus als je moet kiezen tussen een klein beetje meer compatibiliteit (of vermeende compatibiliteit) of veel meer 'monkey proof'....
  Admin zaterdag 22 september 2007 @ 23:03:08 #48
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_53393365
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:53 schreef Swetsenegger het volgende:

Dat de MEESTE mensen beter af zijn met een PC klopt ja. Hoewel... door hun onwetendheid verneuken ze die om de haverklap, dus als je moet kiezen tussen een klein beetje meer compatibiliteit (of vermeende compatibiliteit) of veel meer 'monkey proof'....
Als die mensen werkelijk onwetend zijn kunnen ze beter een PC nemen. Elke malloot op straat kan je probleem oplossen of je vraag beantwoorden
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 september 2007 @ 23:05:14 #49
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53393435
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 23:03 schreef Danny het volgende:

[..]

Als die mensen werkelijk onwetend zijn kunnen ze beter een PC nemen. Elke malloot op straat kan je probleem oplossen of je vraag beantwoorden

"format c:" vind ik nu weer geen probleem oplossen.
Kom op, zoals we het wel eens zijn dat een mac iets duurder is (hoewel dat tegenwoordig wel meevalt) moet je het toch aan de andere kant met me eens zijn dat een pc door nitwits stelselmatig sneller en grondiger verneukt wordt dan een mac.

Daarnaast is OSX ook een tikkie intuitiever.
  Admin zaterdag 22 september 2007 @ 23:06:17 #50
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_53393465
krijg trouwens een ernstig deja-vu gevoel hier en ik geloof ook niet dat de TS iets aan deze non-discussie heeft. Als Mac belangrijk is in welke vorm dan ook voor z'n opleiding kan 'ie het beste een mac aanschaffen en daar dan desnoods een dual-boot met windows van maken. Is Mac volstrekt onbelangrijk kan 'ie beter wat centen in z'n knip houden en voor een normale laptop met windows gaan. Op grafisch gebied doet een pc allang niet meer onder voor een mac en de andere voordelen had ik al genoemd. Hangt dus van TS zelf af wat belangrijker is
En als een mac al gebruiksvriendelijker is dan is dat ook maar een marginaal verschil. Windows heeft nou niet direct een enorme leercurve.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')