Nee, zij loopt langs en die ME'er geeft haar als eerste een klap. Heel duidelijk.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:47 schreef Het_hupt het volgende:
ze valt duidelijk als eerste de ME'er aan![]()
Dat legitimeert zulk geweld?quote:Op woensdag 19 september 2007 09:58 schreef Scorpie het volgende:
Hoppatee, niet miepen muts moet je maar niet daar gaan staan !
Ik vind mensen die sowieso als zowiezo typen sowieso belachelijk.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:09 schreef NLweltmeister het volgende:
Verder is die agent gewoon een watje, dat ie een hond nodig heeft om een vrouw in bedwang te houden, die nb al op de grond ligt.
Ik vind dit soort politiehinden zowiezo belachelijk, gebruik die beesten om mensen te helpen, zoals speurhonden.
Deze beesten zijn bewust vals gemaakt, zodat ze precies op hun geweldlovende baas lijken.
Ja.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:57 schreef Floripas het volgende:
Dat legitimeert zulk geweld?
Zeg het nog eens in normaal Nederlands.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als de pliesie zegt dat je moet opzouten, moet je opzouten, eensch?
Jij bent ervoor om de bevoogdende overheid zelf te laten beslissen wanneer ze excessief geweld gebruikt tegen burgers? En dan noemt men mij betuttelendquote:Op woensdag 19 september 2007 11:10 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Ja.
Die geitenwollensok is er nog veel te goed vanaf gekomen, net als haar vriendjes en vriendinnetjes.
Wat een bikkels toch die beroepsdemonstranten.quote:Hersteld is actievoerster Elise Leijten dus niet van de aanval door een politiehond bij Kamp van Zeist zaterdag, maar vandaag hoopt ze toch weer langs de route van de gouden koets te staan om te demonstreren tegen het uitkleden van de zorg.
Ja.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:12 schreef Floripas het volgende:
Jij bent ervoor om de bevoogdende overheid zelf te laten beslissen wanneer ze excessief geweld gebruikt tegen burgers?
Nee hoor, ik noem je een interessant-doenerige-wannabe.quote:En dan noemt men mij betuttelend
Ze was wel degelijk agressief, ze pakt niet voor niks de wapenstok van de agent beet. Of ga je dat nu ontkennen?quote:Op woensdag 19 september 2007 11:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zeg het nog eens in normaal Nederlands.
Als de politie sommeert te vertrekken moet je vertrekken. Maar als je zelf niet agressief doet hoor je niet met geweld bejegend te worden.
Ja, dat vind ik wel. Ik heb even wat feitjes enzo toegevoegd die je "vergeten" was te vermelden in je post.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij bent ervoor om de bevoogdende overheid zelf te laten beslissen wanneer ze geweld gebruikt tegen burgers die niet gehoorzamen en de vrede verstoren ? En dan noemt men mij betuttelend
Amenquote:Op woensdag 19 september 2007 11:48 schreef ThaMadEd het volgende:
Ook typisch dat rechtse mensen altijd als dom / laagopgeleid beschouwd worden door links. Een partij als de VVD zal veel hoogopgeleiden / anderszins slimmen trekken.
Ik lees dat dat mens weer meedoet aan een demonstratie. Ik hoop dat ze nog een keer in haar been op dezelfde plek gebeten wordt. Als ik toevallig in een voetbalrel verzand ga ik ook niet janken dat ik klappen kreeg van de ME, zij kunnen toch ook niet ruiken dat ik geen hooligan ben? En zij overschreed notabene met opzet de grens die de politie had gesteld en ging de fysieke confrontatie aan met de agent. Ach wat zielig toch weer.
Wat betreft die asielzoekers: links moet eens kijken naar landen als Australië / Canada. Veel meer ruimte dan wij maar alsnog een veel strenger asielbeleid. Alleen als je wat kan toevoegen aan de samenleving mag je erin, en je bouwt je rechten voor een uitkering langzamerhand op. Tuig hebben we niks aan. Er is ook zat blank autochtoon tuig, maar dat is nou eenmaal hier geboren dus kunnen we niet weren / uitzetten. Maar mensen die bij voorbaat al kansloos zijn en nog geen Nederlanders wel.
quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:20 schreef Netsplitter het volgende:
Ik zou als ik het baasje van die hond zou zijn ook aangifte doen omdat het arme beest nu een zeer ziek persoon gebeten heeft.
Het arme beest heeft nu ook last van chronische luiheid...![]()
Nounounou, als je samen demonstreert en samen over de schreef gaat is dat gelegitimeerd ja. Moet hij haar dan knuffelen? Een eng hypocriet wijf is het.quote:
Man, als ik een dictator was liet ik alle jumpers en publique verscheuren door allerlei exotische dieren.quote:Op woensdag 19 september 2007 13:22 schreef Xith het volgende:
Heerlijk dit,
natuurlijk verdiende ze het, ze was in overtreding en was agressief,
maar nu moeten de mensen hier in dit topic niet meer gaan huilden als er weer eens XtC gebruikende jumpers op een hardcore party worden aangepakt met knuppels en honden
Als die net zulk provocerend gedrag vertonen heb ik daar geen problemen mee. Maar ik heb niet vaak gelezen dat ze op een hardcoreparty de politie gingen aanvallen e.d.quote:Op woensdag 19 september 2007 13:22 schreef Xith het volgende:
Heerlijk dit,
natuurlijk verdiende ze het, ze was in overtreding en was agressief,
maar nu moeten de mensen hier in dit topic niet meer gaan huilden als er weer eens XtC gebruikende jumpers op een hardcore party worden aangepakt met knuppels en honden
nu ja aanvallen ze probeerde het, maar de goede en zijn hond vond dat niet zo'n sterk plan ... ik denk dat ze wel genoeg gestraft is voor dr actie, dat voelt ze nog wel ffquote:Op dinsdag 18 september 2007 19:00 schreef dubidub het volgende:
[..]
Ja. Ik snap ook neit dat zo'n persoon niet gearresteerd is, aangzien ze verboden terrein betrad zonder toestemming en een agent aanviel.
Want die agent was er uiteraard op uit om die vrouw gebeten te laten worden? De hond die hij bij zich heeft dient voornamelijk als afschrikmiddel, hij heeft geen hond nodig maar die hond is nou eenmaal getraind om aan te vallen als zijn baas wordt aangevallen.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:09 schreef NLweltmeister het volgende:
Die hond is gewoon net zo vals als zijn baas.
Verder is die agent gewoon een watje, dat ie een hond nodig heeft om een vrouw in bedwang te houden, die nb al op de grond ligt.
Ik vind dit soort politiehonden zowiezo belachelijk, gebruik die beesten om mensen te helpen, zoals speurhonden.
Deze beesten zijn bewust vals gemaakt, zodat ze precies op hun geweldlovende baas lijken.
We weten inderdaad niet wat eraan de hand is. En je kan inderdaad niet aan de beelden zien of haar aanklacht een kans maakt ook niet.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:38 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Ik vrees ook dat je gelijk hebt met het eerste deel.
Je analyse of mening deel ik niet. Het geweldsmonopool van de politie staat in Nederlands mijns inziens al te veel onder druk. De ruimte is te eng.
Het is duidelijk dat ze terug slaat terwijl ze moet zien dat die man een Hond aan de lijn voert . Dat is mijns inziens genoeg om de agent vrij te pleiten.
Daarnaast weten noch jij noch ik , wat daar precies aan de hand is .
Mensen die voor veiligheid moeten zorgen en die voor de overheid werken, zoals agenten, móet je wel toestemming geven om geweld te gebruiken, indien dit ze expliciet wordt verteld dat ze géén geweld mogen gebruiken maakt de kwaadwillende daar graag gebruik van. Het feit dat agenten geweld mogen gebruiken moet afschrikken. Het is niet zo dat agenten er maar op los mogen slaan in een situatie als deze, dat is ook niet gebeurd. Zou de agent de hond er niet vanaf hebben gehaald en ook nog eens die vrouw in elkaar hebben getrapt zou hij fout zijn en vrijwel zeker zijn baan verliezen, zeker als het allemaal op video zou staan. Maar dat is nu dus niet het geval, de vrouw liep duidelijk richting de politieagent met zijn hond, en maakte ook duidelijk een poging zijn wapenstok te pakken, twee keuzes van haar die ervoor gezorgd hebben dat ze gebeten is. Elk weldenkend mens zou bij het aanzien van een (enigzins alerte) agent met politiehond een stap achteruit doen, de agent zou op zijn beurt zeker niet de aanval inzetten en wellicht zelfs ook achteruit stappen. De aangifte van deze vrouw is niets anders dan een wanhopige poging om toch nog wat genoegdoening te krijgen, en een onschuldige agent die hier totaal niet om gevraagd had, wordt er wellicht de dupe van (gelukkig is hij niet echt herkenbaar in het filmpje).quote:Op woensdag 19 september 2007 18:46 schreef nonzz het volgende:
Maar ik vind het nogal iets als een overheid zegt: oke, jij mag je medeburger met een wapenstok slaan en door een hond laten bijten. Dat kan natuurlijk priima in orde zijn, maar het kan ook totaal verkeerd uitpakken. Ik vind dat je dat soort dingen altijd goed in de gaten moet houden. In mijn ogen is de ruimte ook niet te eng. En zelfs dan nog, of de ruimte groot genoeg is, staat volgens mij los van de noodzaak om dit soort dingen altijd goed te controleren.
Alleen bij dat soort dingen is de politie altijd de lul en worden ze weer aangeklaagdquote:Op woensdag 19 september 2007 19:10 schreef Bresser het volgende:
dat wijf lokt het toch echt zelf uit.
eerst zie je dat tuig hekken vernielen en agressief gedrag vertonen.
als je beweerd dat je vredelievend demonstrant bent dan wil je daar niks mee te maken hebben en loop je weg.
nee zij blijft vooraan bij de rellen en wil ff die agent aandrukken en daarna de wapenstok pakken.
het hondje verdedigd dan zijn baas.
toch mooi om te zien hoe trouw zo'n hond is.
Ik zeg ook nergens dat agenten geen geweld mogen gebruiken. Ik zeg alleen dat je dat goed moet controleren. Dat ze geweld mogen gebruiken wil nog niet zeggen dat ze het goed gebruiken.quote:Op woensdag 19 september 2007 18:58 schreef waht het volgende:
[..]
Mensen die voor veiligheid moeten zorgen en die voor de overheid werken, zoals agenten, móet je wel toestemming geven om geweld te gebruiken, indien dit ze expliciet wordt verteld dat ze géén geweld mogen gebruiken maakt de kwaadwillende daar graag gebruik van. Het feit dat agenten geweld mogen gebruiken moet afschrikken. Het is niet zo dat agenten er maar op los mogen slaan in een situatie als deze, dat is ook niet gebeurd.
Wat iemand al eerder zei: het is allemaal wel gissen aan de hand van dit filmpje. Ik denk dat ik echter wel aangifte zou doen als ik die vrouw was. Laat de overheid zich maar verantwoorden tegenover haar burgers. Dat gebeurt veel te weinig.quote:Zou de agent de hond er niet vanaf hebben gehaald en ook nog eens die vrouw in elkaar hebben getrapt zou hij fout zijn en vrijwel zeker zijn baan verliezen, zeker als het allemaal op video zou staan. Maar dat is nu dus niet het geval, de vrouw liep duidelijk richting de politieagent met zijn hond, en maakte ook duidelijk een poging zijn wapenstok te pakken, twee keuzes van haar die ervoor gezorgd hebben dat ze gebeten is. Elk weldenkend mens zou bij het aanzien van een (enigzins alerte) agent met politiehond een stap achteruit doen, de agent zou op zijn beurt zeker niet de aanval inzetten en wellicht zelfs ook achteruit stappen. De aangifte van deze vrouw is niets anders dan een wanhopige poging om toch nog wat genoegdoening te krijgen, en een onschuldige agent die hier totaal niet om gevraagd had, wordt er wellicht de dupe van (gelukkig is hij niet echt herkenbaar in het filmpje).
Dit soort lieden pleit dan ook voor rugnummers voor ME'ers, maar zelf wel met een masker oplopen.quote:Op woensdag 19 september 2007 19:28 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Alleen bij dat soort dingen is de politie altijd de lul en worden ze weer aangeklaagd
'Ting'.quote:Op woensdag 19 september 2007 19:36 schreef Het_hupt het volgende:
Dit soort lieden pleit dan ook voor rugnummers voor ME'ers, maar zelf wel met een masker oplopen. Wees dan fair, en ga zelf ook niet met een masker oplopen.
kijk nog eens goed, zij wordt met een knuppel op haar rug geslagen terwijl zij zich bukt, en maakt een afwerende bewegingquote:Op dinsdag 18 september 2007 17:47 schreef Het_hupt het volgende:
ze valt duidelijk als eerste de ME'er aan![]()
ze loopt toch weg, bij de menigte vandaan ..quote:Op woensdag 19 september 2007 19:10 schreef Bresser het volgende:
dat wijf lokt het toch echt zelf uit.
eerst zie je dat tuig hekken vernielen en agressief gedrag vertonen.
als je beweerd dat je vredelievend demonstrant bent dan wil je daar niks mee te maken hebben en loop je weg.
nee zij blijft vooraan bij de rellen en wil ff die agent aandrukken en daarna de wapenstok pakken.
het hondje verdedigd dan zijn baas.
toch mooi om te zien hoe trouw zo'n hond is.
Wat ik zie is dit: zij wil wat oppakken en bukt in de richting van wat ze wil oppakken, ze krijgt een mep op haar rug van meneer agent. Ze maakt een afwerende beweging, struikelt/glijdt weg richting de hond. De hond bijt haar daarop. Meneer agent moet zijn hond met moeite van haar los trekken.quote:Op woensdag 19 september 2007 19:48 schreef moussie het volgende:
[..]
ze loopt toch weg, bij de menigte vandaan ..
mankeren jullie allemaal iets aan de ogen of zo ?
Precies! Ze krijgt gewoon een stoot voor de *hasses* van zo'n vechtlustige politie agent. En idereen weet dat dat soort lui met honden, gekozen worden op hun korte lontje. Ja daar s over nagedacht, zo blijf je nl. werkgelegenheid houden terwijl je langzaam een politiestaat opbouwtquote:Op woensdag 19 september 2007 19:48 schreef moussie het volgende:
[..]
ze loopt toch weg, bij de menigte vandaan ..
mankeren jullie allemaal iets aan de ogen of zo ?
Heb je al overwogen naar het Middenoosten te verhuizen? Ik denk dat je je in pak-em-beet Jemen of Pakistan heel goed thuis zou voelen.quote:
schande is het zeg ik je, hoe durft zij naar beneden te vallen/glijden/struikelen ..quote:Op woensdag 19 september 2007 19:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Wat ik zie is dit: zij wil wat oppakken en bukt in de richting van wat ze wil oppakken, ze krijgt een mep op haar rug van meneer agent. Ze maakt een afwerende beweging, struikelt/glijdt weg richting de hond. De hond bijt haar daarop. Meneer agent moet zijn hond met moeite van haar los trekken.
Dat zal wel een nieuwe anti-terrorisme maatregel zijn...quote:Op woensdag 19 september 2007 20:12 schreef moussie het volgende:
[..]
schande is het zeg ik je, hoe durft zij naar beneden te vallen/glijden/struikelen ..
Nee.quote:Op woensdag 19 september 2007 20:05 schreef Shivo het volgende:
Heb je al overwogen naar het Middenoosten te verhuizen? Ik denk dat je je in pak-em-beet Jemen of Pakistan heel goed thuis zou voelen.
iedereen die naar beneden valt is terrorist ?quote:Op woensdag 19 september 2007 20:16 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat zal wel een nieuwe anti-terrorisme maatregel zijn...
quote:Op woensdag 19 september 2007 20:00 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
Precies! Ze krijgt gewoon een stoot voor de *hasses* van zo'n vechtlustige politie agent. En idereen weet dat dat soort lui met honden, gekozen worden op hun korte lontje. Ja daar s over nagedacht, zo blijf je nl. werkgelegenheid houden terwijl je langzaam een politiestaat opbouwt
Volgens de meeste reacties hier blijkbaar wel (maar ja, die zien dat vallen als een aanval, dus het zou me niet veel verbazen).quote:Op woensdag 19 september 2007 20:30 schreef moussie het volgende:
[..]
iedereen die naar beneden valt is terrorist ?
enig idee aan wie je de vrijheden die je vandaag de dag kan genieten te danken hebt .. was dat aan mensen die netjes thuis bleven en zich aan de wet hielden of was dat door mensen die zeiden "dit pik ik niet langer, hier tegen ga ik protesteren"?quote:Op woensdag 19 september 2007 20:45 schreef Sora het volgende:
ach ja, als ze gewoon zorgt dat ze daar uberhaupt niet is word ze ook niet gebeten door een politiehond. ze ging mee met een menigte die probeerde om te instelling te betreden, dat was tegen de wet. Ze had daar sowieso niets te zoeken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |