Bron + filmpjequote:ZEIST - Een 45-jarige vrouw die zaterdag demonstreerde bij Kamp Zeist heeft aangifte gedaan tegen de politie wegens het in haar ogen gewelddadige optreden van de politie en mishandeling.
Ze werd overduidelijk geprovoceerd!quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:47 schreef Het_hupt het volgende:
ze valt duidelijk als eerste de ME'er aan![]()
In ieder geval wel met die arme hond naar de dierenarts, straks wordt hij ook nog werkschuwquote:Op dinsdag 18 september 2007 17:53 schreef Shivo het volgende:
Ik hoop dat die politiehond wordt afgemaakt![]()
Hier dan ook nog maar even, hij is te mooi om te laten liggen.quote:Gewond? Elise strijdt door
AMSTERDAM - De gapende beenwond zit met slechts twee draadjes aan elkaar en is verder opengelaten om te kunnen spoelen.
Elise Leijten in haar demonstratietenue van afgelopen zaterdag bij Kamp van Zeist.![]()
De wond aan haar been na de aanval door een politiehond bij Kamp van Zeist.
Hersteld is actievoerster Elise Leijten dus niet van de aanval door een politiehond bij Kamp van Zeist zaterdag, maar vandaag hoopt ze toch weer langs de route van de gouden koets te staan om te demonstreren tegen het uitkleden van de zorg.
,,We geven kapitalen uit aan de oorlog in Afghanistan en aan gevechtsvliegtuigen, maar we vergeten ons eigen zorgstelsel op peil te houden,’’ zegt de 45-jarige Amsterdamse strijdbaar, die zelf als gehandicaptenbegeleidster werkt. Ze demonstreerde bij Kamp van Zeist met een wit masker op haar hoofd en een hekwerkje dat een gevangenisdeur moest voorstellen.
,,Mensen zien ons vaak allleen maar als oproerkraaiers en vergeten de essentiële vraag: waarom zijn er vluchtelingen? Omdat wij in de Derde Wereld grondstoffen roven en oorlogen voeren om onze olie veilig te stellen. Als die arme mensen vervolgens hierheen komen, zijn het economische vluchtelingen. Dat deugt niet.’’
Leijten demonstreert zonder een woord te zeggen, maar ze houdt omstanders en politie vaak minutenlang een bord voor hun neus waarop de essentie van haar klacht staat. ,,Politiemensen worden vaak vooraf opgehitst door hun superieuren om ons flink aan te pakken. Ik probeer ze op mijn manier te confronteren met de werkelijkheid.’’
Ze zegt zich altijd afzijdig te houden van de actievoerders die de confrontatie opzoeken en zich bewust laten arresteren. ,,Dat heeft in mijn geval geen zin. Ik heb mijn teksten die gelezen moeten worden.’’
Ook afgelopen zaterdag koos ze een plekje in de berm toen politie en actievoerders elkaar op de weg opzochten. Toch werd ze aangevallen door een politiehond. ,,Zijn begeleider had hem helemaal niet onder controle. Daarom brak hij door de linies heen.’’
Leijten was nog nooit eerder met geweld geconfronteerd tijdens een demonstratie. ,,Ik ga dat altijd uit de weg. Zaterdag was ik totaal verward, het leek wel minuten te duren voordat die hond weer losliet. Op het NOS-journaal zag ik dat het snel voorbij was, maar toch waren die beelden weer heel confronterend.’’
Nu zit ze thuis om met enige regelmaat de wond onder de douche schoon te spoelen. ,,De eerste keer was dat heel naar, die wond is echt diep. Maar het had veel erger kunnnen zijn. Spieren en zenuwen zijn gelukkig niet geraakt. Ik houd er wel een verschrikkelijk litteken aan over. Ik hoop dat mijn aangifte ertoe leidt dat deze man dit werk nooit meer mag doen.’’
Stoppen met demonstreren doet ze dus niet. ,,Ik moet even kijken hoe het is als ik opsta, maar als het enigszin kan, sta ik straks in Den Haag langs de route.’’
Als individuele activist hoeft ze haar demonstratie niet bij de politie aan te melden. ,,Dat heb ik toch maar gedaan, dan weten ze tenminste wat ik daar doe en word ik niet weer gearresteerd.’’
Bron.
quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:09 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Hier dan ook nog maar even, hij is te mooi om te laten liggen.![]()
En dat dat been er maar spontaan af mag vallen.![]()
Je zult maar een keer moeten douchenquote:Nu zit ze thuis om met enige regelmaat de wond onder de douche schoon te spoelen.
En wat zingen we dan in corps:quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:54 schreef zoalshetis het volgende:
en als ik de beelden heel goed bekijk kan ze door dat witte maskertje, waarmee ze tijdens haar trieste en evenzo agressieve daden niet herkend zou worden, gepwnd. ze ziet die hond niet eens terwijl ze wil uithalen naar die agent!!!!!!!!!!!!!!!!! einz, zwei, drei zehnen.
absoluut. ik denk dat die vrouw misschien nog wel een straf en boete kan krijgen wegens het opzettelijk verstoren van de orde na het overschrijden van een duidelijke grens.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:56 schreef dubidub het volgende:
[..]
En wat zingen we dan in corps:
De bist gepwned, de bist gepwned, de bist gepwned wie unne n00b!
Ja. Ik snap ook neit dat zo'n persoon niet gearresteerd is, aangzien ze verboden terrein betrad zonder toestemming en een agent aanviel.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
absoluut. ik denk dat die vrouw misschien nog wel een straf en boete kan krijgen wegens het opzettelijk verstoren van de orde na het overschrijden van een duidelijke grens.
ze is later wel gearresteerd en vond dat ze te weinig behandeling kreeg geloof ik. maar als de rechter haar klacht gegrond acht snap ik niet meer hoe het zit.quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:00 schreef dubidub het volgende:
[..]
Ja. Ik snap ook neit dat zo'n persoon niet gearresteerd is, aangzien ze verboden terrein betrad zonder toestemming en een agent aanviel.
Bij deze hoop ik dat iemand je van je fietsje afrijdt, of je klemrijdt in je auto, en dat je daar de rest van je leven last van mag hebben.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:09 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Hier dan ook nog maar even, hij is te mooi om te laten liggen.![]()
En dat dat been er maar spontaan af mag vallen.![]()
linkse rat dat je er bent. je kan niet eens het opzettelijk overtreden van de wet ten overstaan van een ongeluk inzien.quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:12 schreef gronk het volgende:
[..]
Bij deze hoop ik dat iemand je van je fietsje afrijdt, of je klemrijdt in je auto, en dat je daar de rest van je leven last van mag hebben.
Ze had daar niks te zoeken. Risico van het vak voor links tuig.quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:48 schreef reem het volgende:
Ik zou dat filmpje nog maar eens goed bekijken, die vrouw probeert te voorkomen dat ze een slag met die knuppel van die agent krijgt, verliest haar evenwicht en lazert voorover waarop de hond haar bijt.
Ik heb helemaal niets met dat extreem-links reltuig, maar ik geloof dat dit een ongelukkige samenloop van omstandigheden was, en absoluut geen doelbewuste aanval op de politieagent...
kijk nog maar eens goed. ze wil die agent verbieden dat ze haar hekje verliest dat ze mee had genomen op deze vredige demonstratie waarbij ze opzettelijk door de grens die gesteld is door de politie doorbreekt. ja jammer dat er nu een wief van flinke ouderdom gepakt is. jammer voor haar dus.quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:48 schreef reem het volgende:
Ik zou dat filmpje nog maar eens goed bekijken, die vrouw probeert te voorkomen dat ze een slag met die knuppel van die agent krijgt, verliest haar evenwicht en lazert voorover waarop de hond haar bijt.
Ik heb helemaal niets met dat extreem-links reltuig, maar ik geloof dat dit een ongelukkige samenloop van omstandigheden was, en absoluut geen doelbewuste aanval op de politieagent...
jep, hoezo niet?quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:02 schreef reem het volgende:
Jij accepteert ook zomaar iedere grens die de politie je stelt? Werk jij ook mee aan ID-controles op straat?
Ja, eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:02 schreef reem het volgende:
Jij accepteert ook zomaar iedere grens die de politie je stelt? Werk jij ook mee aan ID-controles op straat?
Ja, geen problemen mee.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:02 schreef reem het volgende:
Bend over for a full anal cavity search, citizen!quote:
zeker.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:02 schreef reem het volgende:
onzin pikketrekker. maak het niet erger dan het is.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:07 schreef gronk het volgende:
[..]
Bend over for a full anal cavity search, citizen!
Nee, maar da's me dan ook nog nooit gevraagd. Ik zie de link met een id-controle ook niet helemaal.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:07 schreef gronk het volgende:
[..]
Bend over for a full anal cavity search, citizen!
Erm, ik meen me te herinneren dat er 'in het kader van terrorismebestrijding' op een vliegveld wel eens mensen uit 'n rij voor 't inchecken zijn geplukt voor een stripsearch.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:08 schreef zoalshetis het volgende:
onzin pikketrekker. maak het niet erger dan het is.
Iedereen die een uniform draagt is een rechtse fascist. Jeweets.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:10 schreef dubidub het volgende:
Nee, maar da's me dan ook nog nooit gevraagd. Ik zie de link met een id-controle ook niet helemaal.
ja en ook voor bolletjes. meestal is het raak, maar daar hoor je niks over, omdat die mensen geen aangifte doen. en die twee keer per jaar dat iemand onterecht is gevoeld, mag geen naam hebben.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:11 schreef gronk het volgende:
[..]
Erm, ik meen me te herinneren dat er 'in het kader van terrorismebestrijding' op een vliegveld wel eens mensen uit 'n rij voor 't inchecken zijn geplukt voor een stripsearch.
kutscoutsquote:Op dinsdag 18 september 2007 20:12 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Iedereen die een uniform draagt is een rechtse fascist. Jeweets.
ze had die hond niet eens gezien door dat stomme imbiciele onherkenbaarheidsmaskertje. nu horen en zien we eigenlijk wat voor trutten er achter dit verhullen zit. de meeste rellers hebben arafatshawl om of een ander vies vod om hun daden te bedekken.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:18 schreef Thermo het volgende:
Zelf zo stom zijn om op die tyfus hond af te hobbelen en dan gaan klagen, tuuuuuurlijk.
Wat!??quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:11 schreef gronk het volgende:
Erm, ik meen me te herinneren dat er 'in het kader van terrorismebestrijding' op een vliegveld wel eens mensen uit 'n rij voor 't inchecken zijn geplukt voor een stripsearch.
Wat maakt jou dat uit? Linkse boomknuffelaar gaan toch alleen maar met de huifkar naar Drenthe op vakantie?quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:11 schreef gronk het volgende:
[..]
Hij zou het eigenlijk fantastisch moeten vinden, dat gore kapitalisten die met het vliegtuig gaan even lekker worden lastiggevallen en gevisiteerd. Dat zal ze leren nog eens het vliegtuig te pakken! Ha!quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:23 schreef Strolie75 het volgende:
Wat maakt jou dat uit? Linkse boomknuffelaar gaan toch alleen maar met de huifkar naar Drenthe op vakantie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |