abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 september 2007 @ 18:44:13 #126
191595 xenthje
Squats N Milk ROAAAR!!!!!!!!!!
pi_53307009
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:09 schreef NLweltmeister het volgende:
Die hond is gewoon net zo vals als zijn baas.

Verder is die agent gewoon een watje, dat ie een hond nodig heeft om een vrouw in bedwang te houden, die nb al op de grond ligt.

Ik vind dit soort politiehonden zowiezo belachelijk, gebruik die beesten om mensen te helpen, zoals speurhonden.
Deze beesten zijn bewust vals gemaakt, zodat ze precies op hun geweldlovende baas lijken.
Want die agent was er uiteraard op uit om die vrouw gebeten te laten worden? De hond die hij bij zich heeft dient voornamelijk als afschrikmiddel, hij heeft geen hond nodig maar die hond is nou eenmaal getraind om aan te vallen als zijn baas wordt aangevallen.

Je vindt politiehonden belachelijk?

Hypothetische situatie, een achtervolging te voet, de agent kan de dader (mogelijk een verkrachter,moordenaar) niet bijhouden, dus laat hij zijn hond erop af gaan om de dader kort daarna in de boeien te zetten.

Je had liever gehad dat de dader zachtjes aangepakt werd en (mogelijk) zou ontsnappen?

Politiehonden voorkomen meer problemen dan ze veroorzaken.
  woensdag 19 september 2007 @ 18:46:18 #127
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_53307069
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:38 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Ik vrees ook dat je gelijk hebt met het eerste deel.

Je analyse of mening deel ik niet. Het geweldsmonopool van de politie staat in Nederlands mijns inziens al te veel onder druk. De ruimte is te eng.

Het is duidelijk dat ze terug slaat terwijl ze moet zien dat die man een Hond aan de lijn voert . Dat is mijns inziens genoeg om de agent vrij te pleiten.

Daarnaast weten noch jij noch ik , wat daar precies aan de hand is .
We weten inderdaad niet wat eraan de hand is. En je kan inderdaad niet aan de beelden zien of haar aanklacht een kans maakt ook niet.

Maar ik vind het nogal iets als een overheid zegt: oke, jij mag je medeburger met een wapenstok slaan en door een hond laten bijten. Dat kan natuurlijk priima in orde zijn, maar het kan ook totaal verkeerd uitpakken. Ik vind dat je dat soort dingen altijd goed in de gaten moet houden. In mijn ogen is de ruimte ook niet te eng. En zelfs dan nog, of de ruimte groot genoeg is, staat volgens mij los van de noodzaak om dit soort dingen altijd goed te controleren.
lege ton
pi_53307209
Ik zie toch echt duidelijk dat die agent haar eerst zomaar een stoot met zn knuppel geeft, terwijl ze gewoon het paadje afloopt
pi_53307395
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:46 schreef nonzz het volgende:

Maar ik vind het nogal iets als een overheid zegt: oke, jij mag je medeburger met een wapenstok slaan en door een hond laten bijten. Dat kan natuurlijk priima in orde zijn, maar het kan ook totaal verkeerd uitpakken. Ik vind dat je dat soort dingen altijd goed in de gaten moet houden. In mijn ogen is de ruimte ook niet te eng. En zelfs dan nog, of de ruimte groot genoeg is, staat volgens mij los van de noodzaak om dit soort dingen altijd goed te controleren.
Mensen die voor veiligheid moeten zorgen en die voor de overheid werken, zoals agenten, móet je wel toestemming geven om geweld te gebruiken, indien dit ze expliciet wordt verteld dat ze géén geweld mogen gebruiken maakt de kwaadwillende daar graag gebruik van. Het feit dat agenten geweld mogen gebruiken moet afschrikken. Het is niet zo dat agenten er maar op los mogen slaan in een situatie als deze, dat is ook niet gebeurd. Zou de agent de hond er niet vanaf hebben gehaald en ook nog eens die vrouw in elkaar hebben getrapt zou hij fout zijn en vrijwel zeker zijn baan verliezen, zeker als het allemaal op video zou staan. Maar dat is nu dus niet het geval, de vrouw liep duidelijk richting de politieagent met zijn hond, en maakte ook duidelijk een poging zijn wapenstok te pakken, twee keuzes van haar die ervoor gezorgd hebben dat ze gebeten is. Elk weldenkend mens zou bij het aanzien van een (enigzins alerte) agent met politiehond een stap achteruit doen, de agent zou op zijn beurt zeker niet de aanval inzetten en wellicht zelfs ook achteruit stappen. De aangifte van deze vrouw is niets anders dan een wanhopige poging om toch nog wat genoegdoening te krijgen, en een onschuldige agent die hier totaal niet om gevraagd had, wordt er wellicht de dupe van (gelukkig is hij niet echt herkenbaar in het filmpje).
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_53307743
dat wijf lokt het toch echt zelf uit.

eerst zie je dat tuig hekken vernielen en agressief gedrag vertonen.
als je beweerd dat je vredelievend demonstrant bent dan wil je daar niks mee te maken hebben en loop je weg.
nee zij blijft vooraan bij de rellen en wil ff die agent aandrukken en daarna de wapenstok pakken.

het hondje verdedigd dan zijn baas.

toch mooi om te zien hoe trouw zo'n hond is.
  woensdag 19 september 2007 @ 19:28:50 #131
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53308260
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:10 schreef Bresser het volgende:

als je beweerd dat je vredelievend demonstrant bent dan wil je daar niks mee te maken hebben en loop je weg.
nee zij blijft vooraan bij de rellen en wil ff die agent aandrukken en daarna de wapenstok pakken.

Alleen bij dat soort dingen is de politie altijd de lul en worden ze weer aangeklaagd
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 19 september 2007 @ 19:32:40 #132
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_53308386
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:58 schreef waht het volgende:

[..]

Mensen die voor veiligheid moeten zorgen en die voor de overheid werken, zoals agenten, móet je wel toestemming geven om geweld te gebruiken, indien dit ze expliciet wordt verteld dat ze géén geweld mogen gebruiken maakt de kwaadwillende daar graag gebruik van. Het feit dat agenten geweld mogen gebruiken moet afschrikken. Het is niet zo dat agenten er maar op los mogen slaan in een situatie als deze, dat is ook niet gebeurd.
Ik zeg ook nergens dat agenten geen geweld mogen gebruiken. Ik zeg alleen dat je dat goed moet controleren. Dat ze geweld mogen gebruiken wil nog niet zeggen dat ze het goed gebruiken.
quote:
Zou de agent de hond er niet vanaf hebben gehaald en ook nog eens die vrouw in elkaar hebben getrapt zou hij fout zijn en vrijwel zeker zijn baan verliezen, zeker als het allemaal op video zou staan. Maar dat is nu dus niet het geval, de vrouw liep duidelijk richting de politieagent met zijn hond, en maakte ook duidelijk een poging zijn wapenstok te pakken, twee keuzes van haar die ervoor gezorgd hebben dat ze gebeten is. Elk weldenkend mens zou bij het aanzien van een (enigzins alerte) agent met politiehond een stap achteruit doen, de agent zou op zijn beurt zeker niet de aanval inzetten en wellicht zelfs ook achteruit stappen. De aangifte van deze vrouw is niets anders dan een wanhopige poging om toch nog wat genoegdoening te krijgen, en een onschuldige agent die hier totaal niet om gevraagd had, wordt er wellicht de dupe van (gelukkig is hij niet echt herkenbaar in het filmpje).
Wat iemand al eerder zei: het is allemaal wel gissen aan de hand van dit filmpje. Ik denk dat ik echter wel aangifte zou doen als ik die vrouw was. Laat de overheid zich maar verantwoorden tegenover haar burgers. Dat gebeurt veel te weinig.

Waarom vertrouwd niemand op Fok! erop dat de regering de files kan oplossen, maar vertrouwen ze er wel op dat de overheid goed om kan gaan met geweld? Wat meer gezond wantrouwen tegenover een instantie die als enige gewapende figuren de straat opstuurt lijkt me op z'n plaats.
lege ton
pi_53308491
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:28 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Alleen bij dat soort dingen is de politie altijd de lul en worden ze weer aangeklaagd
Dit soort lieden pleit dan ook voor rugnummers voor ME'ers, maar zelf wel met een masker oplopen.
Wees dan fair, en ga zelf ook niet met een masker oplopen.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_53308734
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:36 schreef Het_hupt het volgende:
Dit soort lieden pleit dan ook voor rugnummers voor ME'ers, maar zelf wel met een masker oplopen. Wees dan fair, en ga zelf ook niet met een masker oplopen.
'Ting'.

Raak.
pi_53308769
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 17:47 schreef Het_hupt het volgende:
ze valt duidelijk als eerste de ME'er aan
kijk nog eens goed, zij wordt met een knuppel op haar rug geslagen terwijl zij zich bukt, en maakt een afwerende beweging
pleased to meet you
pi_53308806
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:10 schreef Bresser het volgende:

ze loopt toch weg, bij de menigte vandaan ..
mankeren jullie allemaal iets aan de ogen of zo ?
pleased to meet you
  woensdag 19 september 2007 @ 19:56:56 #137
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_53309037
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:48 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat ik zie is dit: zij wil wat oppakken en bukt in de richting van wat ze wil oppakken, ze krijgt een mep op haar rug van meneer agent. Ze maakt een afwerende beweging, struikelt/glijdt weg richting de hond. De hond bijt haar daarop. Meneer agent moet zijn hond met moeite van haar los trekken.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_53309137
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:48 schreef moussie het volgende:

[..]

Precies! Ze krijgt gewoon een stoot voor de *hasses* van zo'n vechtlustige politie agent. En idereen weet dat dat soort lui met honden, gekozen worden op hun korte lontje. Ja daar s over nagedacht, zo blijf je nl. werkgelegenheid houden terwijl je langzaam een politiestaat opbouwt
pi_53309284
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:22 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Ja.
Heb je al overwogen naar het Middenoosten te verhuizen? Ik denk dat je je in pak-em-beet Jemen of Pakistan heel goed thuis zou voelen.
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 19 september 2007 @ 20:05:25 #140
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_53309292
Ik ben sinds een jaar lotus-slachtoffer. Tijdens mijn opleiding heeft men mij nadrukkelijk gewaarschuwd dat ik moet oppassen voor oefeningen met ME, omdat ze zelfs bij een oefening soms zo hard meppen dat er mensen gebroken botten oplopen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_53309464
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Wat ik zie is dit: zij wil wat oppakken en bukt in de richting van wat ze wil oppakken, ze krijgt een mep op haar rug van meneer agent. Ze maakt een afwerende beweging, struikelt/glijdt weg richting de hond. De hond bijt haar daarop. Meneer agent moet zijn hond met moeite van haar los trekken.
schande is het zeg ik je, hoe durft zij naar beneden te vallen/glijden/struikelen ..
pleased to meet you
  woensdag 19 september 2007 @ 20:16:04 #142
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_53309541
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:12 schreef moussie het volgende:

[..]

schande is het zeg ik je, hoe durft zij naar beneden te vallen/glijden/struikelen ..
Dat zal wel een nieuwe anti-terrorisme maatregel zijn...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_53309707
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:05 schreef Shivo het volgende:
Heb je al overwogen naar het Middenoosten te verhuizen? Ik denk dat je je in pak-em-beet Jemen of Pakistan heel goed thuis zou voelen.
Nee.
pi_53309866
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:16 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dat zal wel een nieuwe anti-terrorisme maatregel zijn...
iedereen die naar beneden valt is terrorist ?
pleased to meet you
  woensdag 19 september 2007 @ 20:37:20 #145
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_53310066
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:00 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

Precies! Ze krijgt gewoon een stoot voor de *hasses* van zo'n vechtlustige politie agent. En idereen weet dat dat soort lui met honden, gekozen worden op hun korte lontje. Ja daar s over nagedacht, zo blijf je nl. werkgelegenheid houden terwijl je langzaam een politiestaat opbouwt
  woensdag 19 september 2007 @ 20:38:21 #146
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_53310091
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:30 schreef moussie het volgende:

[..]

iedereen die naar beneden valt is terrorist ?
Volgens de meeste reacties hier blijkbaar wel (maar ja, die zien dat vallen als een aanval, dus het zou me niet veel verbazen).
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_53310256
ach ja, als ze gewoon zorgt dat ze daar uberhaupt niet is word ze ook niet gebeten door een politiehond. ze ging mee met een menigte die probeerde om te instelling te betreden, dat was tegen de wet. Ze had daar sowieso niets te zoeken
  woensdag 19 september 2007 @ 20:47:46 #148
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_53310319
Bwhahahah, lekker voor haar.
pi_53310332
is het been er al helemaal af

ze mag blij wezen dat die agent Bokito niet bij zich had, zeg
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53310514
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:45 schreef Sora het volgende:
ach ja, als ze gewoon zorgt dat ze daar uberhaupt niet is word ze ook niet gebeten door een politiehond. ze ging mee met een menigte die probeerde om te instelling te betreden, dat was tegen de wet. Ze had daar sowieso niets te zoeken
enig idee aan wie je de vrijheden die je vandaag de dag kan genieten te danken hebt .. was dat aan mensen die netjes thuis bleven en zich aan de wet hielden of was dat door mensen die zeiden "dit pik ik niet langer, hier tegen ga ik protesteren"?
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')