abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53276241
Vroeger gaf links nog om de natuur en haar dieren, maar zelfs groenlinks is geen groene partij meer

Groenlinks verloochent opnieuw de belangen van dieren bij monde van Femke Halsema in het lijsttrekkersdebat.

Halsema maakte al eerder duidelijk niet heel veel met dierenrechten op te hebben in een interview met de Duplomaat in 2003.
Ze vertelde toen dat Groenlinks bepaald geen vegetarierspartij is, dat ze zelf dol is op vlees en dat ze vindt dat er geen goede vervangers voor zouden zijn. Ook liet ze bij die gelegenheid weten dat ze niet snel de barricades op zou gaan voor de strijd tegen bont.

Waar Groenlinks in het verleden de fractie was met de meeste dierenbeschermers en vegetariers, heeft onder leiding van Halsema de laatste vegetarier de fractie inmiddels verlaten.

http://www.partijvoordedi(...)w/91/Marianne_Thieme

Dus mensen, vergelijk dierenrechten niet meer gelijk met een bepaalde politieke stroming, kijk eens naar de linkse wereld, weer een dierenras staat op het punt van uitsterven, waar zijn de demo's ? waar zijn de kamervragen ? waar is het geld dat er heen gaat ? waar is wat dan ook van hun ?

Maar als een stoel in een islamitische school brandschade krijgt gaan ze een optocht houden

miljarden euro's en dollars gaan naar het midden oosten en afrika, waarom ? staan die mensen op uitsterven ? nee, tig dieren en plantensoorten staan op uitsterven en krijgen helemaal geen hulp.

weetje wat ik denk ? het is in de linkse wereld niet meer in om voor de natuur op te komen, of ze gebruikte het vroeger alleen maar om tegen rechts te schoppen.

en van rechts moet je al helemaal niks verwachten als het op groen komt........
"It's better to rule in hell than to serve in heaven."
-Milton, Paradise Lost
  dinsdag 18 september 2007 @ 18:28:14 #2
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_53276409
Ik moest huillachen
  dinsdag 18 september 2007 @ 18:29:02 #3
165512 MASD
Music is dead.
pi_53276434
dude, het uitsterven van dieren is gewoon heel natuurlijk, zelfs dieren eten elkaar op als iets uitsterft betekent het gewoon dat het ras te zwak is, de mensheid zal er ook wel een keer aangaan maar het universum blijft gewoon doorgaan
Long live music.
  dinsdag 18 september 2007 @ 18:29:51 #4
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53276462
Lieve schat je moet de politiek niet zien als de vertegenwoordiging van het volk, dat is naief.

Er zijn zat mensen die om dieren en de natuur geven, zul je juist zien dat die mensen het minst politiek actief zijn, waarom? omdat de politiek een inteelt club is van graaiers en het spel jan klaassen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 18 september 2007 @ 18:31:19 #5
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_53276497
Geitenwollensokkentopic
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_53276500
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:29 schreef MASD het volgende:
dude, het uitsterven van dieren is gewoon heel natuurlijk, zelfs dieren eten elkaar op als iets uitsterft betekent het gewoon dat het ras te zwak is, de mensheid zal er ook wel een keer aangaan maar het universum blijft gewoon doorgaan
ja het vernietigen van het eco systeem is natuurlijk
-Milton, Paradise Lost
pi_53276544
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:31 schreef Zhenar het volgende:
Geitenwollensokkentopic
Dan heb je mijn Schwarze Sonne vlag nog niet zien hangen in me kamer
-Milton, Paradise Lost
  dinsdag 18 september 2007 @ 18:33:13 #8
165512 MASD
Music is dead.
pi_53276556
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:31 schreef satan666 het volgende:

[..]

ja het vernietigen van het eco systeem is natuurlijk
ja! de natuur zal zich weer herstellen, ook al duurt het een paar miljoen jaar
Long live music.
pi_53276703
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:33 schreef MASD het volgende:

[..]

zucht ik ga deze discussie niet weer voeren, het topic gaat er meer over dat de linkse politiek geen reet meer om de natuur geeft terwijl ze altijd beweerden dat wel te doen.
-Milton, Paradise Lost
  dinsdag 18 september 2007 @ 18:40:12 #10
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53276769
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:33 schreef MASD het volgende:

[..]

Jah, zag gisteren nog een T-Rex in mijn achtertuin...

Kom op man, we vernielen in rap tempo de hele zooi hier op deze aarbol.

Bne het met je eens dat de natuur zich zal herstellen, uiteraard. Maar dat beteknt niet dat er nu door de mens dierensoorten verloren gaan door onze technologie die we doordrukken.

Zonder de mens zou het er hier op aarde beter voor staan denk ik.

Overigens heb ik mij jaren geleden een keer geinteresseerd en ingelezen omtrent GroenLinks, maar wat een nep partij is dat. Vooral met zo'n figuur als Halsema op de voorgrond.

Inderdaad, de natuur gaat naar de klote.

Schrok ook trouwens van dat Permafrost gedoe gisteren in het nieuws.. Alaska. Microben die duizend jaren bevroren zijn geweest worden nu ontdooid, kan nog spannend worden. Die professor zei duidelijk dat het inderdaad een verloren feit is.

treurig.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
pi_53276947
ik heb wel 1 keer (of meer, weet het niet meer) op de Partij voor de Dieren gestemd, maar ik ben bang dat hun een tweede groenlinks kunnen worden.
-Milton, Paradise Lost
  dinsdag 18 september 2007 @ 18:47:10 #12
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53276977
In 1 generatie mollesteren wij wat een dertigtal generaties heeft geconserveert.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_53277259
Kom, kom. Laten we niet hypocriet zijn, iedereen helpt er in meerdere of mindere mate aan mee. In Nederland moet je sowieso niet zijn als je natuur zoekt, hier zijn alleen veredelde wandelgebieden over. Maar een interessanter punt is, is het erg dat de natuur an sich verdwijnt of is het erg omdat je je er zelf niet meer in kunt ronddollen?
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_53277549
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:56 schreef Burghardt het volgende:
Kom, kom. Laten we niet hypocriet zijn, iedereen helpt er in meerdere of mindere mate aan mee. In Nederland moet je sowieso niet zijn als je natuur zoekt, hier zijn alleen veredelde wandelgebieden over. Maar een interessanter punt is, is het erg dat de natuur an sich verdwijnt of is het erg omdat je je er zelf niet meer in kunt ronddollen?
Zonder natuur geen leven, de natuur is geen luxe

ik woon in Rotterdam, en het gebrek aan natuur en ruimte is zeer slecht voor de gezondheid van een gezonde Nederlander
-Milton, Paradise Lost
  dinsdag 18 september 2007 @ 19:06:29 #15
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53277632
quote:
Je hebt gelijk, maar er zijn best veel mensen hoor die binnen het huidige systeem door krijgen dat iedereen steeds meer ingeperkt word qua rechten en plichten en dat er steeds meer beton en asfalt gebruikt wordt.

Bovendien is het wel zo dat er bepaalde ideeen zijn over energieen en dat "oerwouden" energieen genereren. Dat geloof ik wel. Ik word niet blij als ik over een industriegebeid loop, maar in een bos ( die er nu nog wel zijn) voel me vaak lekker. Dat zegt toch wel iets.

ben zelf in Zuid Amerika geweest, ook naar Indianen over de Orinoco Delta... ik heb me nog nooit ergens zo thuis gevoeld en ik denk er nog dagelijks aan terug.

Een flatgebouw wijk wordt niet voor niets een "on natuurlijke" omgeving genoemd.

Ik heb er erge moeite mee dat de natuur steeds meer aan het verdwijnen is, maar oplossingen liggen niet voor de hand. De toekomst zal wel bestaan uit perkjes en plantsoenen.
pi_53278113
quote:
Goed punt

Als je echt respect voor de natuur wil hebben, moeten we met zn allen uit de bossen blijven, en ze met rust laten.

.
pi_53280570
Als je natuur wilt zien, kun je beter gaan emigreren naar borneo ofzo.
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:36:08 #18
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_53283502
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:23 schreef satan666 het volgende:
Vroeger gaf links nog om de natuur en haar dieren, maar zelfs groenlinks is geen groene partij meer

Groenlinks verloochent opnieuw de belangen van dieren bij monde van Femke Halsema in het lijsttrekkersdebat.

Halsema maakte al eerder duidelijk niet heel veel met dierenrechten op te hebben in een interview met de Duplomaat in 2003.
Ze vertelde toen dat Groenlinks bepaald geen vegetarierspartij is, dat ze zelf dol is op vlees en dat ze vindt dat er geen goede vervangers voor zouden zijn. Ook liet ze bij die gelegenheid weten dat ze niet snel de barricades op zou gaan voor de strijd tegen bont.

Waar Groenlinks in het verleden de fractie was met de meeste dierenbeschermers en vegetariers, heeft onder leiding van Halsema de laatste vegetarier de fractie inmiddels verlaten.

http://www.partijvoordedi(...)w/91/Marianne_Thieme

Dus mensen, vergelijk dierenrechten niet meer gelijk met een bepaalde politieke stroming, kijk eens naar de linkse wereld, weer een dierenras staat op het punt van uitsterven, waar zijn de demo's ? waar zijn de kamervragen ? waar is het geld dat er heen gaat ? waar is wat dan ook van hun ?

Maar als een stoel in een islamitische school brandschade krijgt gaan ze een optocht houden

miljarden euro's en dollars gaan naar het midden oosten en afrika, waarom ? staan die mensen op uitsterven ? nee, tig dieren en plantensoorten staan op uitsterven en krijgen helemaal geen hulp.

weetje wat ik denk ? het is in de linkse wereld niet meer in om voor de natuur op te komen, of ze gebruikte het vroeger alleen maar om tegen rechts te schoppen.

en van rechts moet je al helemaal niks verwachten als het op groen komt........
je doet bepaald je naam geen eer aan met dit emotionele en inhoudsloze betoog, tenzij je gay bent; wij staan nou eenmaal bovenaan in de voedselketen en dat houdt in, dat organismen lager in de voedselketen daardoor in onze mond verdwijnen in plaats van andersom.

vegetarisme en al helemaal veganisme is onnatuurlijk en ongezond.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 19 september 2007 @ 00:39:42 #19
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53289701
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:36 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

je doet bepaald je naam geen eer aan met dit emotionele en inhoudsloze betoog, tenzij je gay bent; wij staan nou eenmaal bovenaan in de voedselketen en dat houdt in, dat organismen lager in de voedselketen daardoor in onze mond verdwijnen in plaats van andersom.

Bovenaan in de voedselketen? Klopt, we hebben geen natuurlijke vijand meer die "boven" ons staat.

Waarom?

Omdat wij intelligentie bezitten en ons "ontwikkeld" hebben.

Krom he?

Het meest intelligente wezen op deze aardbol vernietigt niet alleen de natuur maar ook uiteindelijk hiermee zichzelf, als er niet op tijd meer nagedacht wordt over actuele problemen.

[ Bericht 10% gewijzigd door DaantjeF op 19-09-2007 00:52:04 ]
pi_53295407
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:36 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

vandaar dat de no1 doodsoorzaak in het Westen door overmatig vlees eten komt
-Milton, Paradise Lost
  donderdag 20 september 2007 @ 11:49:45 #21
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_53323420
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:31 schreef satan666 het volgende:

[..]

vandaar dat de no1 doodsoorzaak in het Westen door overmatig vlees eten komt
nee, de no1 voor mannen is darm- en longkanker, op de derde plaats pas hart- en vaatziekten, voor postmenstruele vrouwen ook minus hart&vaatziekten, maar ook vaak borst- en baarmoederkanker, voor jongere vrouwen vaak long- en borstkanker naast hart-en vaatziekten, globaal, afhankelijk van welk onderzoek je neemt
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  donderdag 20 september 2007 @ 13:03:26 #22
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53325241
De mensheid is een parasiet; face it
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_53325429
Schat, als ik al ergens hard voor knok dan zijn het dierenrechten, ik doe ook mijn aandeel voor milieu, geef daar best het een en ander voor op, let op wat ik koop, let op wat ik verbruik.

En dr dunno, je bent je ervan bewust dat de correlatie van teveel vlees tegenover te weinig vezels en darmkanker allang gemaakt is?
Heeft iets met heimijzer ofzo te maken, weet het niet uit mijn hoofd(genoeg vezels halen dat risiko voor een eind weg).
Dat er zelfs gebleken is dat mensen die genezen zijn van die kankersoort een nare kans op terugkomen van die ziekte maken als ze hun vleesconsumptie niet aanpakken.

En bij hart en vaat ziekten is die correlatie er ook meer dan duidelijk, allang aangetoond, de wereldgezondheidsraad raad niet voor niets een max. van 100 gram vlees per dag aan.

TS.
Ik eet wel vlees, maar in beperkte mate en altijd biologisch vlees, ik ben zo'n vago die zelfs muggen niet doodmaakt omdat ik het nut er niet van inzie, heb jaren vrijwilligerswerk gedaan op een asiel, ik schrijf politiek aan over onderwerpen hierover, ik sta op de bres tegen bio-industrie en ander diermisbruik.
Ik betaal mijn goede doelen, grotendeels voor dieren en milieu.

Ben nog nooit op een stille tocht geweest voor een mens, heb wel gedemonstreerd tegen proefdieren, bio-industrie en andere zaken.

Waar ik kan vertel ik de waarheid over oa de bio-industrie en andere zaken, probeer mensen bewust te maken van de macht die ze hierin hebben als consument, probeer ze ook bewust te maken van hun verantwoordelijkheid hierin.

Vergelijk me niet met een femke halsema, ik doe geen politiek, ik ben gewoon ik en op mijn bescheiden manier doe ik wat ik kan, meer voor dier en milieu dan voor de mens, dat wordt me ook nog weleens kwalijk genomen, waarom ik daarvoor opkom terwijl zoveel mensen het slecht hebben.

Vond dus je sneer nogal vreemd te noemen in die andere topic...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_53325510
Trouwens, ik word ook ziek van het feit dat politiek hier zo weinig mee doet, terwijl het vaak zo simpel al verbeterd kan worden.

Ze zijn te laf om problemen echt aan te pakken, dat zou ze niet populair maken zoals blaten over andere zaken en ze willen gekozen worden weer, daar denken ze meer aan als aan het welzijn van ieder(dus ook dieren en milieu).

Ik word nog naarder van mensen die de bio-industrie en alles verdedigen omdat dingen betaalbaar moeten zijn, zo ook met andere milieuzaken, wtf denk ik dan, is de mogelijkheid zo afschuwelijk veel te consumeren, zoveel meer dan nodig of wenselijk is dan zoveel belangerijker dan een beetje een ok wereld?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 20 september 2007 @ 13:19:51 #25
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53325624
Dit heet natuurlijke selectie. Kijk alleen naar zo'n pandabeer. Die hebben niet zoveel trek om te paren en daarom komen er weinig nakomelingen. De geschiedenis leert dat je het op de lange termijn moelijk gaat krijgen. Walvissen op uitsterven? Tja, die rijsthappers en die Noren schijnen ze nogal lekker te vinden. Moeten wij als Nederlanders een beetje hypocriet gaan wijzen dat het niet mag? Kijk eerst naar de eigen balk in je ogen.

Die zogenaamde vega's meet hun sojaprodukten zijn dus verantwoordelijk voor wereldwijde ontbossing. Denk daar maar eens over na
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')