Bekijk de afleveringen Online:quote:Onervaren reizigers gaan strijd aan met cultuurverschillen in 'Lost In Tokyo'
Integratie is een hot topic in Nederland, maar hoe brengen dwalende Hollanders het er zelf vanaf aan de andere kant van de wereld? Vanaf donderdag 6 september start bij RTL 5 'Lost In Tokyo', een door Renate Verbaan gepresenteerde nieuwe reality-serie waarin twaalf onervaren Nederlandse reizigers plompverloren in het overweldigende Tokyo worden ‘gedropt’. De deelnemers gaan met elkaar de uitdaging aan om zo goed mogelijk de Japanse gebruiken en rituelen onder de knie te krijgen, tradities die vaak volledig afwijken van ons dagelijkse leven en belevingswereld. Wie van de kandidaten kan het beste Tokyo aan?
In dit nieuwe programma vertrekken twaalf nietsvermoedende Nederlandse mannen en vrouwen naar een voor hen nog onbekende bestemming: ze worden ondergebracht in een appartement midden in de wereldstedelijke hectiek van de stad Tokyo. De kandidaten hebben beperkte reiservaring en zijn onbekend met de Japanse taal en cultuur. Van hen wordt desondanks verwacht dat zij niet alleen samen werken en (over)leven, maar ook de strijd met elkaar aangaan om uit te maken wie zich het beste handhaaft en de cultuurschok de baas is.
De deelnemers voeren verschillende avontuurlijke opdrachten uit. In elke aflevering wordt de groep in tweeën gedeeld en te werk gesteld in uiteenlopende beroepsgroepen, van de entertainment- tot de seksindustrie. Parallel aan deze werkopdrachten worden door de groep twee individuele kandidaten aangewezen die in een duel uitmaken wie het snelst een Japans gebruik door heeft. Na twee dagen leggen de kandidaten een examen af. De winnaar wordt vrijgesteld en verblijft in een luxe appartement. De verliezers van de groepsopdracht en de individuele opdracht verschijnen voor een gevreesd tribunaal van honderd Japanners. Voor deze onverbiddelijke autochtonen proberen de kandidaten nogmaals te bewijzen dat ze weten hoe de Japanse cultuur in elkaar steekt. De kandidaat die hier niet in slaagt mag meteen zijn koffers pakken en vertrekken. Elke week valt er een kandidaat af. De uiteindelijke winnaar wordt beloond met één miljoen Yen (7000 euro) en mag drie maanden doorbrengen in een luxe verblijf midden in de miljoenenstad.
‘Lost In Tokyo’ is een intrigerende, individuele strijd van twaalf Hollanders met een stad die verrast, verbaast en shockeert.
Uitzending: RTL 5, wekelijks, vanaf donderdag 6 september, tussen 20.30 en 21.30 uur.
Corne iddquote:Op maandag 17 september 2007 20:14 schreef MissMSX het volgende:
tvp
Ik vind Corne ook wel erg goed. Lekker relaxed, laat zich niet gek maken. Dat zouden meer mensen moeten doen
inderdaad ja...quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:34 schreef SureZal het volgende:
Die orfeus doet teminste mee en verlegd zijn grenzen. Erg cool
En corne die zo relaced is, is ook echt geweldig om te zien...
Het mooiste van corne was nog "ik ga gewoon een straat opzoeken en dan de tekens vergelijken met die op de kaart"
Nieuwe regelquote:Op donderdag 20 september 2007 20:32 schreef Qunix het volgende:
Corne moet nu niet weer uitgekozen worden...
Hij geniet er wel vanquote:Op donderdag 20 september 2007 20:41 schreef DaFrenk het volgende:
Ow, er is alweer een nieuw topic![]()
Tja, dat duel heeft zo z'n voor en z'n nadelen. Voordeel is dat je in dat appartement mag verblijven (als je wint), maar als je verliest zit je dus direct bij het verliezende team. Corné had het blijkbaar niks uitgemaakt als hij nog een keer uitgekozen werd..
Deed het mij ook aan denken inderdaadquote:
Veel mensen in een kleine plek.quote:Op donderdag 20 september 2007 20:53 schreef TherAngelina het volgende:
[..]
Deed het mij ook aan denken inderdaad.
Wel geinig bedacht!
Kun je de hierna volgende afleveringen ook even posten?quote:Op maandag 17 september 2007 15:05 schreef F04 het volgende:
Bekijk de afleveringen Online:
Aflevering 1 (Windows media player)
Aflevering 2 (Windows media player)
Scherpquote:Op donderdag 20 september 2007 21:46 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Maar zou die Corne echt tot 7 uur 's ochtend op stap geweest zijn? En het is wel geinig om te zien dat die Corne echt altijd het zelfde aan heeft, ook tussen de afleveringen en dat die Marjolein in elke aflevering wel meerdere keren wat anders aan heeft.
Daar zat ik ook aan te denken ja.. toen Renate zei wat ze moesten doen dacht ik, waarom moeten ze dan op stap? Maar goed, het zal ook bijdragen aan hun integratie in de cultuur waar ze later weer wat aan hebben.quote:Op donderdag 20 september 2007 21:46 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Maar dat die 2 de stad in moesten om zie voor te bereiden op hun duel slaat nergens op. Met kennis kun je je toch niet voorbereiden op zo'n eetduel.
Ja, zeg! het is potdomme geen docu! het moet natuurlijk intressant blijven voor de meeste kijkers.quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:29 schreef Blawh het volgende:
Ik vind het wel een leuke serie om te volgen, ik heb alleen het idee dat er in zo'n land veel meer te halen is uit zo'n programma. Iedere keer een standaard opzet: voting, 2 alleen, de rest een opdracht en dan de test voor 100 japanners. Het duurt een klein uur maar je ziet eigenlijk heel weinig. Echt zonde, want ik denk dat je veel meer van de cultuur en de stad kunt laten zien.
Een docu is natuurlijk weer een ander uiterste, maar wat heb je nu eigenlijk echt gezien de 1e 3 afleveringen? Iets van het eten, iets van die humor en iets van die thee en de gadgets. Ik vind het een beetje mager.quote:Op zaterdag 22 september 2007 10:28 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ja, zeg! het is potdomme geen docu! het moet natuurlijk intressant blijven voor de meeste kijkers.
Ach, het is meer bedoeld als aapjes kijken. het gewone huis/tuin en keukenvolk kijkt geheid elke keer met verbaasde ogen naar het programma en heeft het er met de volgende dag met anderen over. Die mensen gaan ook weer kijken, enz. Die mensen boeien de cultuur niet, maar willen eigenlijk een beetje geshockeerd worden, dus in feite lijken we wel een beetje op de japanners qua humor! (Wie kent jackass nou niet, bijv?)quote:Op zaterdag 22 september 2007 10:31 schreef Blawh het volgende:
[..]
Een docu is natuurlijk weer een ander uiterste, maar wat heb je nu eigenlijk echt gezien de 1e 3 afleveringen? Iets van het eten, iets van die humor en iets van die thee en de gadgets. Ik vind het een beetje mager.
Kleine smurf. Die moet ook weg.quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:07 schreef Eveli het volgende:
Weet niet meer wie dr als eerste afviel, maar die rest die afviel was telkens diegene waar ik me het meest aan ergerde.Nu die ene jonge meid nog die zo hees praat.
Jammer, het was toch een vermakelijk programmaquote:Programma Renate Verbaan stopgezet
HILVERSUM - Tv-zender RTL5 gaat twee programma's, die slecht worden bekeken, (tijdelijk) van de buis halen of een ander uitzendmoment geven. Dat meldde RTL-programmadirecteur Bart in 't Hout, verantwoordelijk voor alle vier RTL-zenders, woensdag.
Het gaat om From Alaska With Love en Lost In Tokyo. Beide programma's scoren onder de maat. "Deze shows scoren teleurstellend. Het valt me vies tegen", erkent In 't Hout.
In het geval van From Alaska With Love is nog niet zeker wat er gebeurt. De show waarin Nederlandse vrouwen daten met mannen in Alaska wordt momenteel op maandagavond uitgezonden. Op die avond is er veel concurrentie tussen de tien op Nederland gerichte tv-zenders. Dat komt omdat veel Nederlanders na een weekeinde op maandagavond thuis blijven om op de bank te hangen. Zenders spelen daar op in.
In 't Hout vermoedt dat het lage kijkcijfer (afgelopen maandag 265.000 kijkers) van From Alaska With Love samenhangt met dat gegeven. Hij overweegt daarom een andere uitzendavond te vinden voor het door Roeland Fernhout gepresenteerde programma.
Lost In Tokyo werd afgelopen donderdag door slechts 152.000 mensen bekeken. De programmadirecteur wil dat programma komende donderdag nog laten doorgaan. Vanaf volgende week wil hij de reeks met presentatrice Renate Verbaan stopzetten, om die op een later moment een nieuwe kans te geven. In Lost In Tokyo moet een groep mensen zich zien te redden in de Japanse wereldstad.
"Deze twee dure programma's zijn mislukt, maar over de hele linie gaat het goed met RTL-programma's", analyseert In 't Hout. "Ik zit al dertig jaar in dit vak, maar totaal geluk bij het maken van programma's bestaat niet", erkent de leidinggevende.
quote:Op woensdag 26 september 2007 18:37 schreef Atori het volgende:
[..]
Jammer, het was toch een vermakelijk programma![]()
Mail ze dan!quote:Op woensdag 26 september 2007 18:47 schreef Sk00p het volgende:
Aan de andere kant ben ik wel benieuwd naar de nederlandse versie van Project Runway/Catwalk..
Mee eensquote:Op woensdag 26 september 2007 22:54 schreef J.Herrer het volgende:
Dan is er een keer een leuk programma op tv, zetten ze het stop
Nederland is al zo erg gehersenspoeld dat ze liever naar 2 homo's over de vloer kijken![]()
En die anderen beginnen nu alleen maar hun best te doen enkel om te winnen.quote:Op donderdag 27 september 2007 20:50 schreef DarkElf het volgende:
die corné is echt lachende enige die echt zijn best doet en nog belangrijker:
lol heeft
Hij ziet het gewoon als vakantie, veel cooler. Hij had ook gewoon een leukere tijd. Chillen in de club, terwijl dat andere mens alleen maar met haarzelf bezig is.quote:Op donderdag 27 september 2007 20:50 schreef DarkElf het volgende:
lol heeft
Omfg, ben blij dat die Natasha dr uit is, wat een zeikwijf. Wederomg aat de persoon die ik het irritantst vond dus naar huis.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:30 schreef NegaSado het volgende:
Knapte meisje moet er uit. Nou, dan mag die show wel van de buis.
Helemaal mee eens. Wat een zelfingenomen persoon zeg. "Ik wil niet dat dit Japan is". Jezus.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:51 schreef Eveli het volgende:
[..]
Omfg, ben blij dat die Natasha dr uit is, wat een zeikwijf. Wederomg aat de persoon die ik het irritantst vond dus naar huis.![]()
Idd, en iedereen elke keer op hem stemmenquote:Op donderdag 27 september 2007 20:50 schreef DarkElf het volgende:
lol heeft
nou, ik wil niet natasja defenden maar ze zei: ze kunnen wel ja zeggen, maar je weet nooit wat ie dan in de avond doet (ofwel: ze zeggen vaak ja maar ze bedoelen nee). Ze zei bij terugkomst ook dat DAT het grote probleem was dat ze had met japanners, omdat je er in principe zo niet op kan vertrouwen.. Voor de rest had ze het er prima gehad ( was eigenlijk de enige vrouw die alle opdrachten heeft gedaan), alleen ze had het vrij moeilijk met de communicatie. En ach, het is maar tvquote:Op vrijdag 28 september 2007 08:50 schreef linebear het volgende:
de vrouwen zijn echt allemaal mutsen... walgelijk. Ik zou zeggen geniet ervan muts...
Oh ik kan nooit meer normaal naar een Japanner kijken, met te denken wat hij savonds gaat doen. Tjonge wat een debiele uitspraken...
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 20:01 schreef SnowDoggg het volgende:
Nee, het komt niet! In plaats daarvan komt "1 jaar terugblik gouden kooi"![]()
Kom je lekker op tijd mee.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 20:07 schreef Liquidootje het volgende:
ow ja dit moet ik ook eens gaan volgen.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 12:50 schreef SureZal het volgende:
heeft iemand de aflevering al captured? ^__^
(zodat deze ergens geupload kunnen worden..)
quote:
Inderdaad. In plaats van dat die subculturen belachelijk gemaakt wordt, wordt de bekrompenheid van die Nederlanders daar in de zeik genomen...quote:Op zaterdag 15 december 2007 14:47 schreef Liquidootje het volgende:
Aflevering 1 gezien. Geen wonder dat het niet draait. Hebben ze de meest domme stelletje Nederlanders genomen die allemaal wat last hebben van hoogmoed.
quote:in een mail van 7-1-2008
Goedemiddag,
Hartelijk dank voor uw reactie.
De serie wordt alsnog uitgezonden. Helaas is er nog geen datum bekend.
Met vriendelijke groet,
RTL Nederland
Publieksvoorlichting
quote:Op zondag 27 januari 2008 00:20 schreef daanski82 het volgende:
* daanski82 schopt met de melding:
[..]
Tenzij je wil betalen...quote:Op dinsdag 15 april 2008 01:48 schreef F04 het volgende:
In belgie hebben ze ook een lost in tokyo, maar ze hebben daar weer geen uitzendinggemist.
quote:This unscripted reality/game show takes an eye-opening, behind-the-scenes look at 10 Americans - many of whom have never traveled outside the United States -- who are whisked away to Japan and compete in the ultimate Japanese game show...with hilarious results. The final winner will take home $250,000.
Net gezienquote:Op woensdag 25 juni 2008 23:37 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Misschien intressant: I Survived a Japanese Game Show.
[..]
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:35 schreef JoPiDo het volgende:
ik ben nog steeds benieuwd wie er gewonnen heeft
Ze hadden op z'n minst op een onbelangrijk moment het kunnen uitzenden. Dit is wel heel faal.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:35 schreef JoPiDo het volgende:
ik ben nog steeds benieuwd wie er gewonnen heeft
Ik zal eens een begin maken...quote:Op zaterdag 11 september 2010 10:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus gewoon eens met z'n allen gaan mailen?
http://www.rtl.nl/service(...)chting/faq_new/home/quote:Op zaterdag 11 september 2010 13:56 schreef Qunix het volgende:
Ik kan echt geen emailadres vinden
http://www.rtl.nl/service/rtlnederland/corporate/contactenroute/
Waar staat dit dan? Zou goed nieuws zijn!quote:Op zondag 14 november 2010 21:08 schreef RaymanNL het volgende:
Goed nieuws jongens! Met potlood staat de herhaling van het programma weer geschreven in de januari programmaschema's van RTL 5, op de donderdag
Hierrrrr Ja, ik weet het, het is gebaseerd op een reactie. Maar meestal goed betrouwbaar. Ik zei met potlood, omdat ze nog wel eens wat veranderen, waardoor een herhaling komt te vervallenquote:Op zondag 14 november 2010 21:08 schreef RaymanNL het volgende:
Goed nieuws jongens! Met potlood staat de herhaling van het programma weer geschreven in de januari programmaschema's van RTL 5, op de donderdag
zit er niet meer in denk ik...quote:Beste kijker,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Dit is niet meer mogelijk omdat de uitzendrechten zijn verlopen.
Wij wensen u nog veel kijkplezier bij RTL!
Met vriendelijke groet,
RTL Nederland
Publieksservice
quote:Op maandag 15 november 2010 14:04 schreef donald_dick het volgende:
Slecht nieuws
[..]
zit er niet meer in denk ik...
Als bijv. het wordt gemaakt door eyeworks dan kunnen ze het na een paar jaar verkopen aan een andere zender zodat ze dubbele winst hebben. Gebeurd ook met films, dan mag RTL het een jaar uizenden (exclusief) en daarna heeft SBS de rechten.quote:Op maandag 15 november 2010 17:03 schreef Frag_adder het volgende:
Hoe kan je de uitzend rechten van je eigen programma verliezen? :S
Alleen die uitgezonden zijn toch?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:51 schreef donald_dick het volgende:
Ik ga voor de grap eens mailen of het ooit nog een keer wordt uitgezonden, want de afleveringen staan nog wel online
http://www.rtl.nl/reality/lostintokyo/home/quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waar staan ze dan? Ik vond het ook een geiaal programma!
ja, maar het is ondertussen meer dan 5 jaar geleden. dus misschien zijn de rechten ondertussen weer overgedragen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:21 schreef Qunix het volgende:
[..]
Alleen die uitgezonden zijn toch?
Ik wil meer zien!
wie niet waagt, wie niet wint, wie niet poept, wie niet stinktquote:Op vrijdag 22 februari 2013 17:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Of mogen ze het niet meer uitzenden...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |