Oh. Ik verneem zojuist dat je dat al doet.quote:Op zondag 16 september 2007 14:20 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Nou, niet zo sarcastisch jongeman, anders ga je maar weer thuis wonen.
quote:Op zondag 16 september 2007 14:38 schreef Lienekien het volgende:
Dag lieve Gellius.
dwerg!quote:Op zondag 16 september 2007 14:40 schreef dwerg het volgende:
Gellius.
Wat heb ik je nu weer misdaan?quote:Op zondag 16 september 2007 14:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Zemelaar, Gellius!
Ging ie maar weer!quote:Op zondag 16 september 2007 14:54 schreef broer het volgende:
Welkom in het grote Verwelkom-hier-Gellius-topic, Gellius.
Eindhoven in zijn ondertitelquote:Op zondag 16 september 2007 15:43 schreef DaMart het volgende:
[..]
En heb je daar ook een bron voor?
quote:Op zondag 16 september 2007 15:47 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, maar er staat PSV voor... dus zo'n betrouwbare bron vind ik dat dan ook weer niet.
Nee hoor, Feyenoord staat de komende week toch nog bovenaanquote:
hehehe, ik begon er niet meequote:Op zondag 16 september 2007 15:48 schreef DaMart het volgende:
[..]
Nee hoor, Feyenoord staat de komende week toch nog bovenaan.
Zo, en nu genoeg over voetbal gepraat hier
Nee, dat was Erik. Die wees me op jouw ondertitelquote:Op zondag 16 september 2007 15:49 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
hehehe, ik begon er niet mee
Ja, zie Van Dale.quote:Op zondag 16 september 2007 15:51 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
En typefouten is wel normaal?
quote:typefout
type·fout (niet: ty·pefout)
/tipfAut/
de
1· tikfout
Daar was ik al bang voor. Ik vind het belachelijk. De manier waarop je het schrijft, suggereert dat het om een fout gaat die zijn origine vindt in een foutief onderscheid in types.quote:
quote:Op zondag 16 september 2007 15:49 schreef DaMart het volgende:
[..]
Nee, dat was Erik. Die wees me op jouw ondertitel.
Ja, ik heb het ook altijd een opmerkelijk woord gevonden. De stam van het werkwoord typen is immers 'typ', maar toch komt die e er weer tussen. Misschien dat een van de neerlandici kan uitleggen wat hiervoor de reden is? Heeft het te maken met uitspraakproblemen als je een f na een p krijgt bijvoorbeeld?quote:Op zondag 16 september 2007 15:57 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor. Ik vind het belachelijk. De manier waarop je het schrijft, suggereert dat het om een fout gaat die zijn origine vindt in een foutief onderscheid in types.
Als je maar lang genoeg dooreet, lost dat probleem zich vanzelf weer opquote:Ik ben momenteel een bak ijs aan het leegeten, onder het mom van "nee, zo zit het ijs niet mooi in de bak".
Kijk, Erik verlicht onze geest deze zondagmiddag!quote:Op zondag 16 september 2007 16:27 schreef Tha_Erik het volgende:
Typefout of typfout?
[?] Wat is juist: typefout of typfout?
<heldere uitleg>
Vertel!quote:Op zondag 16 september 2007 16:54 schreef Gellius het volgende:
O, ik worstel, ik lijd!
Hellenangst en pijn?quote:Op zondag 16 september 2007 16:54 schreef Gellius het volgende:
O, ik worstel, ik lijd!
Oh, dus eigenlijk is het ook wel een beetje lekker?quote:Op zondag 16 september 2007 19:54 schreef Gellius het volgende:
Dat gelukkig niet. Ik worstel met pen en papier, niet met de existentie.
Eigenlijk wel jaquote:Op zondag 16 september 2007 20:07 schreef mane het volgende:
[..]
Oh, dus eigenlijk is het ook wel een beetje lekker?
Zo af en toe voel ik me erg verwant met jequote:Op zondag 16 september 2007 15:57 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik ben momenteel een bak ijs aan het leegeten, onder het mom van "nee, zo zit het ijs niet mooi in de bak".
Ik acht bovenstaand gedrag niet typerend voor mijzelf. Dat je het weet.quote:Op zondag 16 september 2007 21:31 schreef thaleia het volgende:
[..]
Zo af en toe voel ik me erg verwant met je
Het doet me deugd dit te horen.quote:Op zondag 16 september 2007 21:58 schreef thaleia het volgende:
Ik ook niet, ik ben niet zo van het ijs, maar ALS ik een bak ijs leeg zou eten, dan zou het zijn onder het mom van 'zo zit het ijs niet mooi in de bak'
Dag Paul, was het leuk wonen op Stanley Road?quote:Op zondag 16 september 2007 20:55 schreef DaMart het volgende:
Lienekien, hoe was het concert gisteren?
Huh? Een enkeltje bus even duur als retour trein?quote:Op maandag 17 september 2007 08:48 schreef DaMart het volgende:
Volgende keer dat ik niet op de fiets naar mijn werk kan, pak ik de trein wel weer. Bij gebrek aan een strippenkaart heb ik een kaartje gekocht in de bus. Dat kost dus evenveel voor een enkele reis, als een retourtje met de trein.
Krijg je met een regenpak korting in de bus?quote:Op maandag 17 september 2007 08:50 schreef Lienekien het volgende:
Of je zorgt gewoon dat je een strippenkaart hebt. Of een regenpak.
Ja, maar ik moet vanmiddag naar Leiden. Da's best een eindje fietsen in de regenquote:Op maandag 17 september 2007 08:50 schreef Lienekien het volgende:
Of je zorgt gewoon dat je een strippenkaart hebt. Of een regenpak.
Ik werkquote:Op maandag 17 september 2007 10:39 schreef Z het volgende:
Waar is 'iedereen' overigens? Erik zal op zoek zijn naar een kamer, dat moge duidelijk zijn, maar de rest?
Wauw, je bedoelt 0,66666666666666666666666666666667 cent per keer?quote:Op maandag 17 september 2007 08:54 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, maar ik moet vanmiddag naar Leiden. Da's best een eindje fietsen in de regen![]()
.
En ik dacht dat ik een strippenkaart had, maar dat had ik dus fout gedacht. Overigens is de trein nog steeds goedkoper, ook al had ik een 45-strippenkaart. Op 15 keer heen en weer reizen, zou ik met de trein zo'n 10 euro besparen
.
Dat heb je goed uitgerekend!quote:Op maandag 17 september 2007 12:15 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Wauw, je bedoelt 0,66666666666666666666666666666667 cent per keer?
Elke gedachte met betrekking tot geld moet voor mij minstens 17 keer zo veel geld opleveren en dan mag ik er niet langer dan 10 seconden over nadenken. Mijn gedachten zijn veel meer waard dan 67 cent per dag.quote:
Ja hallo daar kan ik toch niet meer op gaan kauwen? Weet je wel hioe weinig ik stofzuig..quote:Op maandag 17 september 2007 13:23 schreef Frollo het volgende:
En, heb je het stokje al gevonden?
Held! Na 20:00 alleen toch nog?quote:Op maandag 17 september 2007 13:38 schreef Gellius het volgende:
Geen angst, ik rook nog. Niet veel meer, maar ik rook nog.
Hier kan ik wél op uit wandelen.quote:Op maandag 17 september 2007 16:39 schreef Gellius het volgende:
Alwéér?
Werk.quote:Op maandag 17 september 2007 10:39 schreef Z het volgende:
Waar is 'iedereen' overigens? Erik zal op zoek zijn naar een kamer, dat moge duidelijk zijn, maar de rest?
Gabor.quote:Op maandag 17 september 2007 17:37 schreef Gellius het volgende:
Meindl?
Hap.quote:Op maandag 17 september 2007 18:29 schreef Gellius het volgende:
Koop het dan niet, gans!
Ik had alleen de eerste foto gezien.quote:Op maandag 17 september 2007 19:05 schreef Z het volgende:
Mooie blommetjes dwerg. En wat zit er in die 'tank'? Water?
Lang verhaaltje kort.quote:Op maandag 17 september 2007 19:05 schreef Z het volgende:
Mooie blommetjes dwerg. En wat zit er in die 'tank'? Water?
Ik heb het hier over het échte, betere anagramwerk.quote:Letterleengedicht (Anagramgedicht)
Maak een gedicht uit de letters van één woord.
* Noteer één lang woord.
* Maak van de letters uit dit woord zo veel mogelijk andere woorden. Je hoeft niet steeds alle letters te gebruiken. Je mag de letters bij het volgende woord weer gebruiken. Uit b.v. het woord 'vriend' kun je halen: drie, vier, den, nier, ren, ver, rein etc.
* Rangschik deze woorden tot een gedicht, met of zonder betekenis.
* Klaar is je letterleengedicht.
In de middeleeuwen deden ze wel meer van dat soort technische onzin (noem het een hoogstandje, wat jij wil), dus het zou me niets verbazen.quote:Op maandag 17 september 2007 20:50 schreef Bupatih het volgende:
Hoi, literaire vrinden!
Bestaat er al zoiets als een anagramdicht?
En dan bedoel ik dus niet dit amateurische gebrabbel, hè:
[..]
Ik heb het hier over het échte, betere anagramwerk.
De vraag is hoe het gaat met het zoeken naar een kamer...quote:Op maandag 17 september 2007 20:50 schreef DaMart het volgende:
Erik, hoe gaat het met de studie?
Drs. P. Drs. P. Nou. Die staat zelfs in jukeboxen.quote:Op maandag 17 september 2007 21:25 schreef Bupatih het volgende:
Ik hoor (lees, wat jij wil) net dat Drs. P het ooit al heeft gedaan.
Nou, als het met de studie niet goed gaat, heeft hij anders heul geen kamer meer nodigquote:Op maandag 17 september 2007 21:27 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
De vraag is hoe het gaat met het zoeken naar een kamer...
Dan kan hij inderdaad ook een appartement nemen. Die moet je echter ook zoeken.quote:Op maandag 17 september 2007 21:40 schreef DaMart het volgende:
[..]
Nou, als het met de studie niet goed gaat, heeft hij anders heul geen kamer meer nodig.
Je kan er toch wel de humor van inzien? Hee? Toch? Hee. Joh. Hee.quote:Op maandag 17 september 2007 19:52 schreef Tha_Erik het volgende:
Zak 'r in, Gellius en Z.
Dan moeten we hem eerst even werk laten zoeken, zodat hij de huur kan betalen!quote:Op maandag 17 september 2007 21:45 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Dan kan hij inderdaad ook een appartement nemen. Die moet je echter ook zoeken.
Moet 'ie maar een lening afsluiten. Je kan toch niet ergens werken zonder slaapplek.quote:Op maandag 17 september 2007 21:50 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dan moeten we hem eerst even werk laten zoeken, zodat hij de huur kan betalen!![]()
Of hij wordt butler! Kan hij tegen kost en inwoning werken!quote:Op maandag 17 september 2007 22:10 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Moet 'ie maar een lening afsluiten. Je kan toch niet ergens werken zonder slaapplek.
Ervan? Wat betekent ervan? Dat is een belachelijk woord! Er koppel je toch nooit aan andere woorden? Hij krijgt ervan langs. Hij krijgt er van langs. Volgens mij suggereert de functie van het woord 'er' op de één of andere manier dat je het niet zomaar ergens aan vast kan plakken. Ik weet nog niet waarom. Claudia! Lienekien!quote:Op maandag 17 september 2007 22:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ervan langs krijgen, of er van langs krijgen?
M'n vragen worden een beetje eentonig... Maar ik stel 'm voor Do2..
Ik ook wel, trouwens.quote:Op maandag 17 september 2007 23:17 schreef Marius_Dani het volgende:
Trouwens, ik zag zojuist dat je duifje Nick Drake wel kan waarderen. Leuk!
Als ze toch wakker wordt door de muziek, is dat excuus natuurlijk ook niet meer relevantquote:Op maandag 17 september 2007 23:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nee, 4,5 maand samen..
Ik kan hier helaas niets gaan beluisteren of zo, het liefje van A_R ligt op 3 meter afstand te slapen....
quote:Op maandag 17 september 2007 22:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ervan langs krijgen, of er van langs krijgen?
M'n vragen worden een beetje eentonig... Maar ik stel 'm voor Do2..
quote:We gaan ervanuit?
[?] Waar komen de spaties in 'We gaan er( )van( )uit dat het zal lukken' en 'We zijn er( )van( )uit( )gegaan dat het zou lukken'?
[!] Juist is: 'We gaan ervan uit dat het zal lukken' en 'We zijn ervan uitgegaan dat het zou lukken.'
Voorzetsels en het bijwoord er, daar, hier of waar worden aaneengeschreven (ervan, daarop, hiernaast, waarmee, etc.), maar een voorzetsel dat onderdeel is van een werkwoord, mag niet vast aan andere 'kleine woordjes'. In het genoemde voorbeeld gaat het om het werkwoord uitgaan (de constructie is: uitgaan van iets). Het voorzetsel uit is onderdeel van het werkwoord en mag daarom niet aan andere voorzetsels of bijwoorden worden verbonden.
Enkele andere voorbeelden ter verduidelijking:
* Ik ben er bekaaid van afgekomen.
(Toelichting: het werkwoord is afkomen, dus af mag niet vast aan van.)
* Ik ga ervandoor.
(Toelichting: het werkwoord is gaan; alle andere woordjes mogen aan elkaar).
* Ik bel hem daarover op.
(Toelichting: het werkwoord is opbellen, dus op mag niet vast aan daarover.)
* Heb je hierover ingezeten?
(Toelichting: het werkwoord is inzitten, dus in mag niet vast aan hierover.)
Of een voorzetsel onderdeel is van het werkwoord, hangt af van de betekenis. Vaak zult u dit in een woordenboek moeten nazoeken. Hieronder volgen een aantal veelvoorkomende combinaties:
* erdoorheen praten
* erin opgaan
* ernaartoe gaan
* eronderdoor gaan
* erop afkomen
* erop ingaan
* eropna houden
* eropuit zijn, gaan, trekken
* ertegenaan gaan
* ertussendoor lopen
* ertussenuit knijpen
* ervanaf vliegen
* ervan afzien
* ervanlangs geven
* langs elkaar heen praten (elkaar is geen voorzetsel)
* om zich heen kijken
Omg check die mega keelvlek!!!quote:Op dinsdag 18 september 2007 09:58 schreef Z het volgende:
Om het geheel nog wat ingewikkelder nte maken heb je ook nog de Zwarte Mees:
[afbeelding]
Die lijkt ook op de Glanskop en de Matkop én op de Koolmees en Pimpelmees ...![]()
Drs. P heeft in 2001 een bundel uitgegeven die 'Grabbelton' heet, en daarbij moet alle letters van rijmwoorden in het laatste rijmwoord terugkomen. Maar dat zijn zelden helemaal anagrammen.quote:Op maandag 17 september 2007 20:50 schreef Bupatih het volgende:
Hoi, literaire vrinden!
Bestaat er al zoiets als een anagramdicht?
En dan bedoel ik dus niet dit amateurische gebrabbel, hè:
[..]
Ik heb het hier over het échte, betere anagramwerk.
Dank.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Drs. P heeft in 2001 een bundel uitgegeven die 'Grabbelton' heet, en daarbij moet alle letters van rijmwoorden in het laatste rijmwoord terugkomen. Maar dat zijn zelden helemaal anagrammen.
Even twee wilekeurige die wel een anagram gevatten:
'Ik wil geen griesmeelpap,' zei Geurt verbeten
'En ook geen goud- of andere renet
Gestampte muisjes wens ik niet te eten
En sprits is helemaal niet om te vreten
Geef mij maar appelstroop met berenvet
Ik wou me met mooi vlechtwerk gaan omranden
(Mijn teken, tussen haakjes, is de Ram)
Het hek is nu volledig vand e dam
Dus struikel ik voortdurend over manden
Wat spijt het mij dat ik dit ondernam
Hmm.quote:Hier bedoelen wij echter een door drs. P gepropageerde versvorm. Wij citeren de drs:
De grabbelton is in principe een vijfregelig versje
(pentameter, abaab; a vrouwelijk, b mannelijk),
waarin het laatste rijmwoord alle letters bevat die in de
voorgaande rijmwoorden optreden.
Varianten zijn nog de "lobbertang", waarbij het eerste en laatste rijmwoord anagrammen van elkaar zijn, en de "notlebbarg", waarbij het eerste en laatste woord palindromen van elkaar zijn.
Dit is met één woord (lees: username) gedaan, maar het kan ook met een hele zin:quote:Svensational
Ai, slet van ons,
Svensational!
Satan, vlei ons...
(In salonvaste
loven is Satan
na salvo niets)
Vos naait snel
stoel van nasi,
iets van salon.
Stil van oasen.
Vast als ionen.
Los van naties.
Ook van Drs. P, als ik Zhenar mag geloven. En dat mag ik graag.quote:Hoe pralend stram zat Arva in de wagen
Na eterzwaardval - ah 't pensiongedram
("Die soep van walgzand! Rare rattenham!")
Haar vladde? Zwaar! 'n Rotpest in de magen!
Waar is zo'n pan met harde vla te dragen?
Neem je morgen even één of meerdere cd's van Animal Collective mee? Anders schrik ik me waarschijnlijk dood bij het concert straks.quote:
Ik vermoed dat je iets nieuws hebt ontdekt, maar voor de zekerheid moet je maar even in Opperlans, het Boek Der Boeken voor iedere taalneuroot, kijken. Volgens mij kost ie maar 20 euro voor 676 bladzijden genot. Geschreven door Battus, en da's dan weer Hugo Brandt Corstius.quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:47 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Hmm.
Maar hoe zou je zoiets dan moeten noemen (afgezien van 'bagger', 'kindermeuk' en 'klinkklare onzin')?
[..]
Dit is met één woord (lees: username) gedaan, maar het kan ook met een hele zin:
[..]
Ook van Drs. P, als ik Zhenar mag geloven. En dat mag ik graag.
Ja, dát dacht ik dus ook.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je iets nieuws hebt ontdekt
Ik ben er bekend mee en ik vraag 't al voor mijn verjaardag in oktober.quote:maar voor de zekerheid moet je maar even in Opperlans, het Boek Der Boeken voor iedere taalneuroot, kijken. Volgens mij kost ie maar 20 euro voor 676 bladzijden genot. Geschreven door Battus, en da's dan weer Hugo Brandt Corstius.
Van mij wel hoorquote:Op woensdag 19 september 2007 08:35 schreef Gellius het volgende:
Mogen we het alweer over recepten hebben, hier?
Hoi Pope!quote:Op woensdag 19 september 2007 09:38 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Goeiemorge.
Misschien omdat ik de zee best vaak zie en weet hoe goor hij kan zijn?quote:Op woensdag 19 september 2007 09:46 schreef Z het volgende:
Hoe kan je nou aan de zee wonen Damart en geen vis etenIk eet ook geen mosselen, ik ben er een keer heel ziek van geweest en durf het niet meer. Ik ben überhaupt geen fan van schaaldieren. Misschien moet je beginnen met coquilles Gellius en dan langzaam naar mosselen toe werken.
Doe normaal, man.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:11 schreef Gellius het volgende:
Jullie zijn volkomen nutteloze wezens.
Ik dien het hogere doel in nederigheid.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:11 schreef Gellius het volgende:
Hoi.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:17 schreef Frollo het volgende:
Hoi.
Wie zijn 'jullie'? Mensen die geen schaaldieren eten? Mensen die het OT gelezen hebben?quote:Op woensdag 19 september 2007 10:11 schreef Gellius het volgende:
Mensen die hem niet kunnen helpen om zijn tb aan de mosselen te krijgen.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:26 schreef Frollo het volgende:
[..]
Wie zijn 'jullie'? Mensen die geen schaaldieren eten? Mensen die het OT gelezen hebben?
Oh. Ik wil desbetreffende tb trouwens wel helpen om Gellius van de mosselen af te krijgen.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mensen die hem niet kunnen helpen om zijn tb aan de mosselen te krijgen.
Of hem van het idee af te helpen dat het een zwaarwegend belang heeft.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:29 schreef Frollo het volgende:
[..]
Oh. Ik wil desbetreffende tb trouwens wel helpen om Gellius van de mosselen af te krijgen.
een zwaarwegend belang dat waar ook alweer precies aangegeven was?quote:Op woensdag 19 september 2007 10:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of hem van het idee af te helpen dat het een zwaarwegend belang heeft.
In de kwalificatie 'volkomen nutteloze wezens'.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:56 schreef Gellius het volgende:
[..]
een zwaarwegend belang dat waar ook alweer precies aangegeven was?
Hou toch op, man. L*l.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:13 schreef Gellius het volgende:
Maar dat zijn jullie! Zelfs bij een betrekkelijk onbelangrijke kwestie blijven jullie volkomen in gebreke! Collectief!
Leg eens uit waar en wanneer we met jou zijn overeengekomen dat we er überhaupt zijn om je in dit soort kwesties vooruit te helpen?quote:Op woensdag 19 september 2007 11:18 schreef Gellius het volgende:
Leg dan even uit hoe ik in de mosselkwestie precies vooruit geholpen ben door jullie reacties?.
Zoeken in de AH-recepten. Dat we daar nou niet opkwamen, Gellius. Het schaamrood!quote:
Dat beweer ik (überhaupt) niet, maar de welwillende reacties op mijn vraag of ik een receptkwestie mocht voorleggen, scheppen toch een soort van verwachting, zou ik menen.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Leg eens uit waar en wanneer we met jou zijn overeengekomen dat we er überhaupt zijn om je in dit soort kwesties vooruit te helpen?
Ja, dat is jouw probleem.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:27 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dat beweer ik (überhaupt) niet, maar de welwillende reacties op mijn vraag of ik een receptkwestie mocht voorleggen, scheppen toch een soort van verwachting, zou ik menen.
IIk vroeg om recepten voor iemand die nog niet zo gewend is mosselen te eten, toch?quote:Op woensdag 19 september 2007 11:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zoeken in de AH-recepten. Dat we daar nou niet opkwamen, Gellius. Het schaamrood!![]()
Exact. Die houding maakt jullie volkomen nutteloze wezens in deze kwestie. Ik heb niets aan jullie. Mag ik dat niet zeggen?quote:
Heb dank. Dit is nuttig en to the point.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
Nee. Maar dé manier om je lief aan mosselen te krijgen, is volgens mij om (1) de schelp weg te laten en (2) te zorgen dat de smaak niet overheerst. Een combinatie met venkel vind ik wel interessant klinken, maar het laatste recept is volgens mij het veiligst.
Zeg, laat mevrouw haar sociopathische praatjes voor zichzelf en alleen zichzelf spreken.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:30 schreef Gellius het volgende:
[..]
Exact. Die houding maakt jullie volkomen nutteloze wezens in deze kwestie. Ik heb niets aan jullie. Mag ik dat niet zeggen?
Dat mag je best zeggen. Maar dan lach ik je dus heel hard uit.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:30 schreef Gellius het volgende:
[..]
Exact. Die houding maakt jullie volkomen nutteloze wezens in deze kwestie. Ik heb niets aan jullie. Mag ik dat niet zeggen?
'Dat is jouw probleem' is hier niet echt van toepassing.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:36 schreef Gellius het volgende:
Persoonlijk vind ik zo'n mosselpannetje erg feestelijk staan, maar goed. "Dat is mijn probleem".
[afbeelding]
.
Dan snap ik je gepunnik niet hoor. Lachen is gezond.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat mag je best zeggen. Maar dan lach ik je dus heel hard uit.
Kantklossen. Ik snap jou ook niet.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:38 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dan snap ik je gepunnik niet hoor. Lachen is gezond.
Dat ziet er tenminste puur uit. Je moet je er maar bij neerleggen dat dat er niet meer in zit, Gellius, tenzij je TB van huis is.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:36 schreef Gellius het volgende:
Persoonlijk vind ik zo'n mosselpannetje erg feestelijk staan, maar goed. "Dat is mijn probleem".
[afbeelding]
.
Wat boeit dat; hij ráákt me tenminste. En goed ook.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:42 schreef Gellius het volgende:
Wat schrijft die Foer toch slècht hè?
Volgens mij heb jij de categorische imperatief van Kant niet helemaal begrepen.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:50 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Bij dit spel krijg je punten als je de slak kapot stampt. http://www.kidsforanimals.nl/dibbes_spel/index.htm Ik geloof niet dat deze mensen de categorische imperatief van Kant juist geïnterpreteerd hebben toen ze bij Kids for animals gingen.
Ik snap het verband niet tussen Neerlandicus zijn en weten wat goed schrijven is. Ik moet de eerste nog tegen komen.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:49 schreef Frollo het volgende:
[..]
Wat boeit dat; hij ráákt me tenminste. En goed ook.
Wat is dat eigenlijk, goed schrijven? Dan ben ik neerlandicus en dan weet ik het nog steeds niet.Ik let ook meer op compositie, geloof ik.
quote:Op woensdag 19 september 2007 11:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij de categorische imperatief van Kant niet helemaal begrepen.
quote:Op woensdag 19 september 2007 11:52 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik snap het verband niet tussen Neerlandicus zijn en weten wat goed schrijven is. Ik moet de eerste nog tegen komen.
Ik zie jou niet als een Neerlandicus.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Of telt mijn propedeuse niet?
Als je Kant wat beter zou lezen, zou je dat wél begrijpen.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:53 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
. Kijk, áls je een bepaalde reden ziet om dieren te beschermen, dan moet dat wel een bepaalde waardigheid zijn. Ik zie niet in waarom hondjes of olifanten meer waardigheid zouden hebben dan slakken.
Nou, als neerlandicus heb je meer over literatuur geleerd en word je dus geacht er meer over te kunnen zeggen dan bijvoorbeeld een econoom of een bioloog.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:52 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik snap het verband niet tussen Neerlandicus zijn en weten wat goed schrijven is. Ik moet de eerste nog tegen komen.
Ik weet niet wat het precies is. Geestelijk ben ik helder, maar als ik iets wil doen, ga ik trillen en breekt het zweet me uit.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:54 schreef Gellius het volgende:
Is het griep, Claudia?
Oja. Tuurlijk. Leg 's uit dan. Rede? Jij vindt een hondje redelijker dan een slak?quote:Op woensdag 19 september 2007 11:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als je Kant wat beter zou lezen, zou je dat wél begrijpen.
Dat is raar. je bent niet toevallig net gestopt met roken ofzoiets?quote:Op woensdag 19 september 2007 11:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het precies is. Geestelijk ben ik helder, maar als ik iets wil doen, ga ik trillen en breekt het zweet me uit.Ik zit nu maar een beetje thuis te werken.
Iets over literatuur leren heeft niets te maken met weten wat goed geschreven is, lijkt me.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:56 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nou, als neerlandicus heb je meer over literatuur geleerd en word je dus geacht er meer over te kunnen zeggen dan bijvoorbeeld een econoom of een bioloog.
Er is sprake van een hiërarchie, ja.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:58 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Oja. Tuurlijk. Leg 's uit dan. Rede? Jij vindt een hondje redelijker dan een slak?
Het zal wel een nog niet helemaal doorgekomen griepje zijn. Mij kennende ben ik zo weer op de been, als ik maar even een dagje op de bank doorbreng.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:00 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dat is raar. je bent niet toevallig net gestopt met roken ofzoiets?
Hondjes zijn ook lief (daarmee bedoelen ze dan: hey ik geloof dat zij net zo fungeren als wij (anthropomorf of niet, dat doet er niet toe)) dus we moeten ze niet als middel maar als doel gebruiken (voer geven en redden van dikke wijven), maar slakken die kunnen de tering krijgen die stampen we gewoon kapot.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is sprake van een hiërarchie, ja.
En hoe zag jij toepassing van de categorische imperatief voor je, in dit geval?
Je hebt gelijk. Nou, dan is het dus helemaal niet zo erg dat ik het niet weet.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:00 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Iets over literatuur leren heeft niets te maken met weten wat goed geschreven is, lijkt me.
Ik verwijs naar een willekeurige studiegids. http://studiegids.uva.nl/web/sgs/nl/p/485_17458.html Ik zie hier geen enkel vak wat aan het inzicht in goed schrijven bij zou dragen.
Dat was mijn punt.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:09 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Nou, dan is het dus helemaal niet zo erg dat ik het niet weet.
Sla pagina 130 van Rachels maar even open: "We can, therefore, use animals in any way we please. We do not even have a "direct duty" to refrain from torturing them. Kant admits that it probably is wrong to torture them, but the reason is not that they would be hurt; the reason is only that humans might suffer indirectly as a result of it (...)."quote:Op woensdag 19 september 2007 12:06 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Hondjes zijn ook lief (daarmee bedoelen ze dan: hey ik geloof dat zij net zo fungeren als wij (anthropomorf of niet, dat doet er niet toe)) dus we moeten ze niet als middel maar als doel gebruiken (voer geven en redden van dikke wijven), maar slakken die kunnen de tering krijgen die stampen we gewoon kapot.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 19 september 2007 12:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb trouwens inmiddels contact met mijn scriptiebegeleider. En mijn resultaten worden misschien verwerkt in een artikel waarvan ik co-auteur mag worden.
Verman jezelfquote:Op woensdag 19 september 2007 12:36 schreef Frollo het volgende:
Mijn begeleider vindt ook dat ik mijn scriptie moet publiceren, maar ik durf niet. Ze gaan me vast uitlachen en zo.
Hihi.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:38 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Verman jezelf. Je lijkt mij verdomme wel.
Het gaat dus nooit over hè, dat je 't even weet.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:38 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Verman jezelf. Je lijkt mij verdomme wel.
Als je had gelezen wat ik zei, dan zie je dat ik er vanuit ga dat die mensen niet dieren sparen om hun eigen welzijn te bevorderen, maar om de hond zelf.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sla pagina 130 van Rachels maar even open: "We can, therefore, use animals in any way we please. We do not even have a "direct duty" to refrain from torturing them. Kant admits that it probably is wrong to torture them, but the reason is not that they would be hurt; the reason is only that humans might suffer indirectly as a result of it (...)."
Ergo, als mensen meer waarde hechten aan honden, dan is het slechter om een hond dood te stampen dan om een slak dood te stampen.
Homoseksualiteit? Ik wist niet dat jij ook homoseksueel was, ookal had ik wel zo mijn vermoedens.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:39 schreef Frollo het volgende:
[..]
Het gaat dus nooit over hè, dat je 't even weet.
Mijn begeleider vindt ook dat ik mijn scriptie, als ik theorie weglaat, zou kunnen indikken en opsturen naar allerlei bladen. Maar aangezien ik niet de illusie heb dat ik er de wereld verder mee help en me wel veel tijd zou kosten denk ik dat ik er maar vanaf zie.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb trouwens inmiddels contact met mijn scriptiebegeleider. En mijn resultaten worden misschien verwerkt in een artikel waarvan ik co-auteur mag worden.
Vind je het nou echt nodig om het over die boeg te gooien?quote:Op woensdag 19 september 2007 12:45 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Homoseksualiteit? Ik wist niet dat jij ook homoseksueel was, ookal had ik wel zo mijn vermoedens.
Ik moet je teleurstellen, ik ben slechts homosympathisant.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:45 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Homoseksualiteit? Ik wist niet dat jij ook homoseksueel was, ookal had ik wel zo mijn vermoedens.
shit, ik kan geen leuke boeggrap verzinnen.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:52 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Vind je het nou echt nodig om het over die boeg te gooien?
Ja, ik sprak laatst een vriend en die zei dat de zoon van zijn buurman een scriptie had geschreven en er niks mee gedaan heeft. Vermoedelijk dan.quote:Op woensdag 19 september 2007 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
Is er toevallig ook nog iemand die niet zijn/haar scriptie gaat omwerken/heeft omgewerkt tot een artikel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |