Ik woon op 1 kamer en moet WC, douche en keuken delen.quote:Op maandag 17 september 2007 15:47 schreef Petera het volgende:
[..]
Wat heb jij dan voor een huis als ik vragen mag? Een huis zonder kamer, keukenblok en hygiënische voorzieningen? Dan leef je zeker in een ander z'n huis?
Ik spreek liever niemand 's ochtends vroegquote:Op dinsdag 18 september 2007 00:17 schreef Kees22 het volgende:
Niks mis mee, kan heel gezellig zijn! En je spreekt nog eens iemand aan het ontbijt.
Wie heeft het over 's ochtens vroeg? Je ontbijt toch pas rond een uur of 12.quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik spreek liever niemand 's ochtends vroeg![]()
quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wie heeft het over 's ochtens vroeg? Je ontbijt toch pas rond een uur of 12.
Kun je ook 't uitgave beleid van 't land waar je leeft uitleggen?quote:Op dinsdag 18 september 2007 05:28 schreef StefanP het volgende:
Ach, eerst komen de asielzoekers. Dan de allochtonen. Dan de betuwelijn, HSL-lijn en dergelijke onzin. Dan de criminelen. Dan de uitkeringstrekkers. Dan de ontwikkelingshulp. Dan de EU. Dan de ambtenaartjes zelf.
En daarna is er niets meer he. Dat is heel logisch. Er moet zelfs meer bij om die belangrijke zaken te betalen. En jij zet daar vraagtekens bij?! Egoist!
Okee, ja sorry voor de onduidelijkheid maar ik nam aan dat uit een eerdere zin in m'n postquote:Op maandag 17 september 2007 23:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik woon op 1 kamer en moet WC, douche en keuken delen.
Combinatie van lang (en rustig) studeren en woningnood. Maar ik hou wel aardig wat centjes over voor leuke dingen.[afbeelding] 't is maar waar je prioriteiten liggen.
Helaas hebben gezinnen waarvan de kostwinner (langdurig) werkloos word niets aan zo'n constructie.
wel duidelijk was dat ik douche en toilet wilde laten delen.quote:Twee of meer van zulke Kamers-met-keukenblok naast en op elkaar zetten, en douche en toilet laten delen.
Wist ik niet. Zal de leeftijd wel zijn.quote:Op maandag 17 september 2007 23:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat jij beschrijft is begin jaren 80 wel gebouwd, dat heette toen HATH-eenheden. Was best in te leven hoor, voor een alleenstaande.
Dan hoeft er aan de uitkering dus niet zoveel te veranderen, behalve dat ze op de lange termijn natuurlijk wel op dit niveau moeten blijven.quote:En de huidige uitkering voor een alleenstaande komt ongeveer neer op wat jij beschrijft. Dus dat hebben we goed voor elkaar.
Dat is dan dus iets wat zonder meer moet veranderen. Het niveau van uitkeringen zou in principe niet moeten afhangen van de economie, behalve natuurlijk als de economie zo'n diepe val maakt of dreigt te gaan maken dat het onvermijdelijk is.quote:Ik kan me wel vinden in je beschrijving. Heb ook jaren zonder veel problemen zo geleefd. Wie weinig plichten wil hebben, moet ook tevreden zijn met weinig rechten.
Grap is helaas wel, dat als het economisch slechter gaat, de armen daaronder lijden, terwijl de rijken ervan profiteren als het economisch beter gaat.
Ja, waarom eigenlijk niet?quote:Op zondag 16 september 2007 12:27 schreef kriele het volgende:
[..]
Die steuntrekkers waar jij het over hebt, hebben veelal niet de diploma's en kennis om een baan te bemachtigen.
Zodra je in het middenkader terechtkomt vervallen alle regelingen en moet je voor alles dokken, oneerlijkquote:Op zondag 16 september 2007 12:13 schreef Zwansen het volgende:
Dan werk je wat harder en/of koop je wat minder, druiloor.
Steeds maar dat geklaag hier in dit land.
Doordat pa en ma zelf ook altijd van een uitkerinkie hebben geleefd en de kids nooit hebben gestimuleerd. Bepaalde families zijn zo doorgefokt, wat tenkoste is gegaan van de hersencapaciteit. Drank en drugs misbruik. Gebroken families. Een lichamelijke en/of verstandelijke handicap. Redenen genoeg.quote:
Dat zou nog altijd een beter alternatief zijn dan de "Hoeveel-verdien-jij-zodat-we-veel-van-jou-af-kunnen-pakken-en-aan-luie-uitkeringstrekkers-kunnen-geven" controlebureau, ook wel belastingen genoemd.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:16 schreef L.Denninger het volgende:
Tijd voor een controle-bureau "wat-heb-jij-in-je-leven-bijgedragen", dat uitrekent hoe veel jij verdient te krijgen aan de hand van je verdiensten voor de samenleving
Begin november loopt mijn contract af. Ga ik lekker uitkering trekkenquote:Op dinsdag 18 september 2007 19:58 schreef draaijer het volgende:
hoe harder je werkt, hoe harder je gestraft wordt...
ja heerlijk... 36 uur werken... geen verantwoordelijkheid... 's-avonds niet meer werken... af en toe ziekmelden... en veel van je bruto salaris netto overhouden.. YOEHOEquote:Op dinsdag 18 september 2007 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Begin november loopt mijn contract af. Ga ik lekker uitkering trekken![]()
Ja, jij bent meer van ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Oh nee: de rest moet mij geld lenen om dat te betalen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 05:28 schreef StefanP het volgende:
Ach, eerst komen de asielzoekers. Dan de allochtonen. Dan de betuwelijn, HSL-lijn en dergelijke onzin. Dan de criminelen. Dan de uitkeringstrekkers. Dan de ontwikkelingshulp. Dan de EU. Dan de ambtenaartjes zelf.
En daarna is er niets meer he. Dat is heel logisch. Er moet zelfs meer bij om die belangrijke zaken te betalen. En jij zet daar vraagtekens bij?! Egoist!
En toen werd je zelf oud..quote:Op zondag 16 september 2007 12:22 schreef LasTeR het volgende:
Die oudjes moeten inderdaad minder geld krijgen. Zo gaan ze eerder dood en wordt dat een minder grote lastenpost.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |