Het ligt er volgens mij ook aan hoe iets gebracht wordt en hoe het opgevat wordt. Een constatering van 'goh, ze is aan de kleine kant' (hier ook al gehoord) kan dus ook gevolgd worden door een blik op de grafiek en er achteraan 'Maar ze volgt netjes het lijntje, dus da's niks om je zorgen over te maken. Dat gaan we pas doen als de grafiek een duikeling maakt'.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:47 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Maar wat heeft het voor nut om iets te melden wat overduidelijk is en waar niemand iets aan kan veranderen?
Is hetzelfde als dat je met een verwijtende blik krijgt te horen 'Ja, ze heeft wel blauwe ogen he?'
deed ik bij de tweede dusquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:42 schreef marit1978 het volgende:
[..]
Prima!
Maar, KOM dan ook alleen voor die prikken !!
er ontbreekt een uitleg (als dat idd ontbrak) , en dan kan je dat zo opvatten, vind dat niet zo raar.quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:10 schreef marit1978 het volgende:
maar, waarin de constatering dat een kindje klein is komt naar voren dat dat verkeerd is ?
Waarom hébben we dan zoiets als een CB? Ik vind het hele instituut een typisch jaren '70 gebeuren: enorm bemoeizuchtig, veel liefdewerkoudpapier, onkundige medewerkers (sommige profileren zich als arts maar mogen in de echte wereld nog geen hoestdrank voorschrijven), etc. Nee, ik kom er niet graag.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:07 schreef milagro het volgende:
CB, effe denken, hoor, oh ja, geen negatieve verhalen hier, trok me nooit zoveel aan van adviezen van het CB, meestal adviseerden ze iets namelijk, wat ik al deed, of absoluut niet van plan was te gaan doen, never nooit niet , dus braaf ja nee en amen knikken en snel weer weg... het is dat er zoiets is als inentingen en zo, anders was ik weggebleven na verloop van tijd, voegde nu niet echt iets toe verder aan wat ik al wist of deed, of moest laten, want dat had ik zelf al bedacht of opgezocht ergens in een boek of zo, bij gebrek aan internet ...
Nergens, als ze dat over Isa zeggen (is al gebeurt) kijken ze ook meteen even mij aan met mijn 1 meter 63 en paps met een krappe 1 meter 76quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:10 schreef marit1978 het volgende:
maar, waarin de constatering dat een kindje klein is komt naar voren dat dat verkeerd is ?
irritant betuttelend, idd, voor degene met gezond verstand.quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
Waarom hébben we dan zoiets als een CB? Ik vind het hele instituut een typisch jaren '70 gebeuren: enorm bemoeizuchtig, veel liefdewerkoudpapier, onkundige medewerkers (sommige profileren zich als arts maar mogen in de echte wereld nog geen hoestdrank voorschrijven), etc. Nee, ik kom er niet graag.. Wat mij betreft gaat dit soort zorg gewoon weer naar echte (huis)artsen - die er ook niet zijn, nee, dat weet ik.
Voor de prikjes en metingen en voor mensen die bijvoorbeeld denken dat ze kunstvoeding met melk moeten aanmaken...quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
Waarom hébben we dan zoiets als een CB?
Of voor de mensen die een eerste kindje hebben gekregen en met wat eenvoudige vragen zitten, maar graag de antwoorden bevestigd willen hebben (want je moet ook niet alles geloven dat op i-net staat is mijn mening).quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:27 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Voor de prikjes en metingen en voor mensen die bijvoorbeeld denken dat ze kunstvoeding met melk moeten aanmaken...
Prikjes zetten kan elke verpleegkundige, daar heb je niet een heel orgaan a la CB voor nodig wmb. Ik vind het allemaal een nogal onzinnige besteding van belastinggeld, maar goed, dat is allemaal imho. En de adviesrol? Tsja, je wordt tijdens je zwangerschap langs -tig organen en instanties gestuurd en werkelijk gebombardeerd met foldertjes, deskundigen en weet ik veel wat. Ik zie niet wat een CB daar nog aan toevoegt. Zeker niet in deze tijd. Maar ach, verder zal het me een zorg zijn, we komen er nu amper nog en straks helemaal niet meer, ze doen maar.quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:27 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Voor de prikjes en metingen en voor mensen die bijvoorbeeld denken dat ze kunstvoeding met melk moeten aanmaken...
Van mij mag het idd ook een verpleegkundige zijn die de prikjes zet.quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:38 schreef Jarno het volgende:
[..]
Prikjes zetten kan elke verpleegkundige, daar heb je niet een heel orgaan a la CB voor nodig wmb. Ik vind het allemaal een nogal onzinnige besteding van belastinggeld, maar goed, dat is allemaal imho. En de adviesrol? Tsja, je wordt tijdens je zwangerschap langs -tig organen en instanties gestuurd en werkelijk gebombardeerd met foldertjes, deskundigen en weet ik veel wat. Ik zie niet wat een CB daar nog aan toevoegt. Zeker niet in deze tijd. Maar ach, verder zal het me een zorg zijn, we komen er nu amper nog en straks helemaal niet meer, ze doen maar.
Zo wordt het anders niet gebracht. Maar goed, dat had ik ook zelf kunnen uitzoeken als ik het echt belangrijk had gevonden en dat heb ik niet gedaan. Ja, achteraf had ik misschien liever naar de HA gegaan. Zeker op medisch vlak want daar wordt gewoon gestunteld. Wegers die vergaande medische adviezen afgeven, spruw dat tot 3 x toe gemist wordt, zelfs op ons aangeven, slecht advies mbt bv en bijvoeding, allemaal erg karig en knullig. Nu kunnen wij zelf onze info wel vinden, en hebben dat ook wel gedaan. Maar toch.quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:50 schreef owlet het volgende:
Het is trouwens niet verplicht he, dat CB. Je kan ook gewoon naar de huisarts gaan. Zelfs voor de prikken.
ja, maar omdat je niet weet hoe het er aan toe gaat, en je graag je eigen mening vormt, ga je toch, en wordt dan geconfronteerd met veel open deuren en irri betutteling, hetgeen op een vriendelijke manier gebeurde in mijn geval, hoor, dus ik heb geen negatieve ervaringen, het ging ene oor in, andere oor uit, ja, zal ik doen (NOT!) dagdag , u ook!quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:50 schreef owlet het volgende:
Het is trouwens niet verplicht he, dat CB. Je kan ook gewoon naar de huisarts gaan. Zelfs voor de prikken.
Kloptquote:Op dinsdag 18 september 2007 13:50 schreef owlet het volgende:
Daarom. Doe het dan niet, denk ik. Verspilling van belastinggeld, imho.quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:54 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, maar omdat je niet weet hoe het er aan toe gaat, en je graag je eigen mening vormt, ga je toch, en wordt dan geconfronteerd met veel open deuren en irri betutteling, hetgeen op een vriendelijke manier gebeurde in mijn geval, hoor, dus ik heb geen negatieve ervaringen, het ging ene oor in, andere oor uit, ja, zal ik doen (NOT!) dagdag , u ook!
Nouja, als er geen CB's waren, zou dat een beste bak geld schelen waarmee je weer die voorzieningen kunt overhevelen naar de HA's. Een HA kan ze ook bestellen natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:03 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik vind het best goed dat je zelf geen vaccinaties moet bestellen en gaan halen. Dat is toch heel wat makkelijker en goedkoper dan bij een huisarts gaan. Dus in dat opzicht vind ik het concept CB best goed.
Zoals ik al zei, voor mij ook goed, moest het zo gaan.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:05 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nouja, als er geen CB's waren, zou dat een beste bak geld schelen waarmee je weer die voorzieningen kunt overhevelen naar de HA's. Een HA kan ze ook bestellen natuurlijk.
Altijd doen, daar waar mensen met informatie bezig zijn gaan dingen mis.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:39 schreef marit1978 het volgende:
Ik ben het helemaal eens met wat je schrijft over die meetfout...
het is uiteraard noodzakelijk om na te denken bij getalletjes...en ook moet er gecheckt worden of het stipje wel op de goede plek in de grafiek staat.
Fijn dat jij als vader ook meecheckt
Ik bedoel hiermee dat foute informatie bij een wat lastiger geval al snel een eigen leven gaat leiden. Andere instanties, andere mensen die op hun eigen manier de gegevens intepreteren. En voor je het weet komt er een soort DBC uit waar de honden geen brood van lusten.quote:Ik zou er verder niet zo zwaar aan tillen hoor .. 'dit komt mooi wel in de boeken' ??
Klopt, maar enquteren en evalueren en dan actie erop ondernemen is dan altijd de volgende stap. En helaas voor de mensen die het ingevuld hebben die zullen wellicht pas de veranderingen zien als er een 2e kindje komt.quote:Het valt me op dat je stelt dat er maar eens een equete gehouden moet worden...
Je weet: meten=weten..... dus voortaan eerst even goed checken
Hier worden evaluatieformulieren uitgedeeld na de zuigelingen periode en halverwege de peuterperiode. We vertrouwen er op dat mensen hierin eerlijk zijn.
Ik persoonlijk check bij elk gesprek dat ik heb of de ouder tevreden is met dat wat er op dat moment besproken is. Ik vertrouw er op dat er door de ouder dan ook eerlijk gereageerd wordt.
Zo niet, gemiste kans.
hehehe, ja, dat is o.a. mijn werk bij deze zorginstelling.quote:Ik stoor me trouwens ook mateloos aan de inefficiëntie rondom dossiers/afstemming met andere zorgverleners etc. maar het lijkt haast onmogelijk daar wat aan te doen.
Heb je de landelijke discussie meegekregen over het electr.dossier?
Hele boel stagneert op het ogenblik omdat er een rechtzaak loopt rondom het bedrijf dat de software zou gaan ontwikkelen
(die discussie laat ik verder even voor wat het is)
Of heeft dit met mijn tip om users te negeren die je niet mag te maken?quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:50 schreef lcicle het volgende:
Marit1978, wat is je beroep precies, als ik vragen mag? Iedereen schijnt het hier te weten, maar ik dus niet![]()
Vooral door de toon waarop het werd gezegd. En het nee schudden terwijl ze het zei. Door de wvp trouwens. ik heb dus met de vorige wvp wel vaker zulke dingen gehad. De artsen bevielen me daar beter. Maar die krijg je maar weinig. Gelukkig is deze wvp, arts, en de rest wel heel aardig. En niet beschuldigend.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:41 schreef marit1978 het volgende:
[..]
Hoe komt het nou toch dat je zo'n constatering opvat als een beschuldiging?
Hier is het dus zo dat je de ene keer de wvp krijgt en de keer erop heb ik mijn eigen huisarts.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:05 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nouja, als er geen CB's waren, zou dat een beste bak geld schelen waarmee je weer die voorzieningen kunt overhevelen naar de HA's. Een HA kan ze ook bestellen natuurlijk.
veel kinderen weten niet eens wat een fluitketel is tegenwoordig, omdat veel ouders een waterkoker hebbenquote:Op dinsdag 18 september 2007 21:37 schreef Ireth het volgende:
Oja de oogtest! Das mijn enige negatieve ervaring op het cb! Suus bleef de fluitketel (geloof ik?) steevast een eend noemen! Elke keer bij dat ene bewuste plaatje kwam mijn kwakbol met "eend" aan. Ze herkende dus wel degelijk het plaatje, alleen benoemde ze het verkeerd! Conclusie: lui oog! Nee hoefde geen 2e keer meer terug te komen, ze was zeker van haar zaak. Lui oog! Verwijskaart halen bij de huisarts voor de oogarts.
Hele scenario van testen doorgelopen bij de oogarts... niks aan de hand?(daar was datzelfde plaatje overigens wéér een eend!)
Juist wel doenquote:Op dinsdag 18 september 2007 21:40 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik durf als ik dit allemaal zo lees bijna niet meer op een consultatiebureau te gaan werken![]()
Wat een van mijn ideeën is (als ik klaar ben met mijn opleiding dan)...
Lees hier idd ook wel erg domme dingen, waarvan mijn tenen ook krom gaan staan. Maar dat is denk ik ook omdat die dingen blijven hangen en de rest niet. Maar goed dat is ook vaker gezegd in dit topic.
Vind het wel een interessant topic om te lezen met het oog op mijn toekomstplannen
Klopt, hier slaan ze dat plaatje dus ook gewoon over. Waarop Isa vroeg waarom ze de waterkoker van oma niet aanweesquote:Op dinsdag 18 september 2007 21:42 schreef milagro het volgende:
[..]
veel kinderen weten niet eens wat een fluitketel is tegenwoordig, omdat veel ouders een waterkoker hebben
dat zou toch ook bij hen opgekomen moeten zijn.. en dat ze daarom dus geen plaatjes van fluitketels meer gebruiken voor hun test
niets van aantrekken, hoorquote:Op dinsdag 18 september 2007 21:43 schreef Ireth het volgende:
Wij hebben dus wel een fluitketel, maar voor mijn part had ze het een rood vierkantje genoemd.. als dat consequent zo was herkende ze toch het plaatje?We moesten juist thuis die plaatjes oefenen zodat ze ze zou herkennen
Ja dat dacht ik dus ook!quote:Op woensdag 19 september 2007 09:47 schreef PM-girl het volgende:
Het viel me pas wel op dat op die ogentestkaart de hond net een paard lijkt, of andersom! Maar zolang het kind maar hetzelfde blijft noemen, niets aan de hand toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |