Ik zat me af te vragen, waarom ga je eigenlijk nog naar het CB? Dat heeft toch niet heel veel zin bij Arwen gezien de speciale situatie met eten enzo?quote:Op zondag 16 september 2007 22:33 schreef _evenstar_ het volgende:
De KA van het zkh wou arwen goed op gewicht hebben en een beetje extra spek kweken met behulp van preparaten. Maandag zkh, arts keurig tevreden.
Dinsdag Cb, ze ois veel te dik, je moet haar toch op dieet plaatsen hoor.
lees je in doos
![]()
Bij mij ook, gelukkig heb ik er eentje van de oude stempel. Lijkt wel alsof die jonkies getraind worden om met hun voetzolen te denken als ik dit zo hoor. De mijne houdt rekening mee met allerlei aspecten, zoals afkomst van ouders en geeft duidelijke uitleg van intepretatie van de grafieken. Zo ook een nette cursus inbakeren van haar gekregen, zoals het vroeger ook al gedaan werd. Dus niks met allerlei dwangbuizen etc. Nee gewoon een paar grote doeken.quote:Op maandag 17 september 2007 10:33 schreef E.T. het volgende:
als ik die verhalen hier zo lees, knijp ik echt mijn handen dicht met het CB hier.
Er wordt rekening gehouden met bouw van het kind, met borstvoeding (afvlakking van de curve bijv.), er wordt erg vertrouwd op het oordeel van de moeder.
Ik denk dat e.e.a. ook wel te maken heeft met hoe de moeder overkomt en zich met de kinderen gedraagt, maar tegen mij zijn ze altijd heel erg relaxed![]()
oh schei uit over al die opmerkingen. In het ziekenhuis kunnen ze er ook wat van. Mijn vrouw helemaal over de zeik omdat een verpleegster de CTG gaat aflezen...ooh dat wordt zeker weten een keizersnee.....heb je je spullen wel bij je om te blijven...terwijl ze net een half uur aan dat ding lag.quote:Op maandag 17 september 2007 10:59 schreef appelsap het volgende:
Ik ben best tevreden over het CB hier!
Maar ik hoor regelmatig over die verkeerde adviezen. Niet alleen daar maar ook in het ziekenhuis.
Zo was Damian net 1 dag oud en ik gaf hem de fles. Het arme kind stikte er half in omdat de melk er veel te snel uitkwam. Zegt die verpleegster, het is niet de bedoeling dat je de fles er steeds uithaalt. Dus ik leg uit wat er aan de hand is maar ik moest maar niet zo flauw doen.
Het enige minpuntje bij het CB hier vind ik, ze kijken wel naar het kind maar niet naar de toestand waar hij op dat moment in is. Zo lag Damian laatst te slapen in mijn armen maar moest hij wakker worden voor de onderzoeken. En dan wordt er gezegd: Hij is niet zo actief he? Alsof ze niet kunnen nadenken daar.
De volgende keer naar het CB in Vlissingen, ben benieuwd hoe het daar gaat.
Ik kan me daar wel in vinden. Ik heb soms het idee dat als je laat merken dat je het zelf ook goed vindt gaan zij je onnodig onzeker maken.quote:Op maandag 17 september 2007 11:07 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Zelfde dus ook met CB's, die moeten vooral niet semi-bekwaam doen alsof ze er veel vanaf weten, prikken zetten, meten, wegen en constateren moeten ze, meer niet vind ik.
Daar heb ik helemaal geen last van eerlijk gezegd.quote:Op maandag 17 september 2007 12:39 schreef Pruk het volgende:
Ik weet niet of deze vraag hier thuis hoort of in een algemeen CB topic, maar WTF doet het CB eigenlijk?
Om je heen hoor je eigenlijk enkel rare verhalen, zowel hier op internet, maar ook in je omgeving. Ik kan me zo voorstellen dat het handig is om te weten hoe je kindje groeit (of niet groeit), of je kindje te zwaar is of te licht, of het goed hoort en dat he top tijd zijn vaccinaties krijgt, maar waarom ga je nog meer naar het CB?
Zijn dit niet ook dingen die je eventueel thuis zou kunnen doen (op hoortesten en vaccinaties na dan misschien?) of door een huisarts kan laten doen? Zijn er ook andere opties?
Het CB is geloof ik niet verplicht, maar als -noggeenmoeder- begin ik NU al aversie te krijgen tegen zo'n instantie en ik vraag me eigenlijk af of de andere -nognietmoeders- dat ook hebben en of dat gevoel terecht is als je dan daadwerkelijk er terecht komt met je kindje.
Had ik destijds ook niet, ging er open en onbevangen heen...tot het eerste bezoek, wat een des-illusie.quote:Op maandag 17 september 2007 13:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Daar heb ik helemaal geen last van eerlijk gezegd.
Maar ik ben dan ook mestal vrij makkelijk bij dit soort instanties.Ik zie het allemaal wel straks.
Precies! En amenquote:Op maandag 17 september 2007 13:29 schreef Brighteyes het volgende:
Denk alleen wel dat het overgrote deel van de mensen die hier nu 'klagen' stuk voor stuk mensen zijn die hun bekkie wel bij zich hebben en ook de hersens om zelf dingen uit te zoeken op basis daarvan beslissingen te nemen, maar dat er ook een grote groep moeders/ouders is die wel degelijk gebaat zijn bij de dingen die er gezegd en geconstateerd worden...
Ja, da's heel fijn maar daar gaat dit topic niet overquote:Op maandag 17 september 2007 13:33 schreef E.T. het volgende:
Ik vind 't ook altijd wel leuk om heen te gaanDe bevestiging horen dat je kind (en dus jij als ouder) het goed doet is altijd leuk
![]()
En bij Saskia is vooral de wvp erg goed bezig met tips om Saskia goed te begrijpen en een stukje van haar denkwereld uit te leggen aan me, door haar ervaring kan ze me dat goed uitleggen. (Saskia loopt met sommige dingen wel eens een beetje voor, wat tot wat tegenstrijdigheden in haar koppie zorgt tussen emotie en ratio)
En verder is het gewoon een beetje kletsen over je kind en wat hij/zij al dan niet kan. Je mag er gewoon heerlijk ongegeneerd opscheppen enzo
Dat is wat ik bedoelquote:Op maandag 17 september 2007 13:33 schreef E.T. het volgende:
En verder is het gewoon een beetje kletsen over je kind en wat hij/zij al dan niet kan. Je mag er gewoon heerlijk ongegeneerd opscheppen enzo
Alleen spijtig dat ze niet altijd mee zijn met de laatste onderzoeken en op die manier niet altijd het 'goede' advies geven.quote:Op maandag 17 september 2007 13:41 schreef Stiekemurd het volgende:
..., kon ik juist het goede advies daar inwinnen![]()
Ow ben je wel eens bij het bureau geweest waar ik altijd kom?quote:Op maandag 17 september 2007 13:46 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Alleen spijtig dat ze niet altijd mee zijn met de laatste onderzoeken en op die manier niet altijd het 'goede' advies geven.
25 jaar geleden gaf men bijvoorbeeld het advies om na zes weken appelsiensap en fruitpap te geven.
Heb je daar dan de zekerheid dat ze alles weten? Dacht het niet, zeker als het om iets gaat waat je zelf vragen om hebt.quote:Op maandag 17 september 2007 13:49 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Ow ben je wel eens bij het bureau geweest waar ik altijd kom?
Waar heb je dat dan wel?quote:Op maandag 17 september 2007 13:52 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Heb je daar dan de zekerheid dat ze alles weten? Dacht het niet, zeker als het om iets gaat waat je zelf vragen om hebt.
Klopt, maar toen ik net moeder was (erg onzeker en 2 linkerhanden) was ik toch echt blij met de vakmensen van mijn plaatselijke CBquote:Op maandag 17 september 2007 13:55 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Met je eigen gezond verstand en veel lezen kom je al een heel eind.
Maar heb je ze dat wel eens verteld?quote:Op maandag 17 september 2007 13:38 schreef RockabeIIa het volgende:
Weet je wat het is, als je ondanks dat je best weet dat het heel goed gaat met je kind (misschien wel te goed!) is het heel vervelend om van het CB geen bevestiging te krijgen en dat ze liever elke keer een pietluttigheidje aanhalen om maar te laten zien dat ze verstand van kindjes hebben. Het is echt zo typisch!
Goed hoor, als zij daar het volste vertrouwen in heeft. En er zullen zeker mensen tussen zitten die zich blijven inlezen in hun vakgebied, maar helaas niet iedereen heb ik en andere mensen al ondervonden...quote:Op maandag 17 september 2007 14:24 schreef _evenstar_ het volgende:
ja sorry icicle en BM doe het mooi even hier![]()
Als iemand dan tevreden is over het Cb waar ze naar toe gaan , ongeacht jijzelf andere ervaring hebt , wie ben je dan om te zeggen dat die ook nooit iets zeker weten.
BM is nooit op het CB van stiekemerd geweest dus kan ze ook geen oordeel vellen over hoe de medewerkers daar zijn.
Was je er dan wel al aan toe om kinderen te krijgen als je 2 linker handen hebt en zo erg onzeker bentquote:Op maandag 17 september 2007 14:09 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Klopt, maar toen ik net moeder was (erg onzeker en 2 linkerhanden) was ik toch echt blij met de vakmensen van mijn plaatselijke CB
En nog steeds!!
Niet iedereen is van nature zo zeker, dat heeft in mijn ogen niks ermee te maken dat je er niet klaar voor zou zijn.quote:Op maandag 17 september 2007 17:35 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Was je er dan wel al aan toe om kinderen te krijgen als je 2 linker handen hebt en zo erg onzeker bent![]()
Net als wat Bass-Miss zegt: er bestaat ook nog zo iets als gezond verstand en wat dacht je van je moedergevoel, ook niet geheel onbelangrijk![]()
Dat dus ook ja.quote:Op maandag 17 september 2007 18:01 schreef Jelief het volgende:
Het cb is prima om de ontwikkeling van je kindje een beetje in de gaten te houden maar gebruik het in godsnaam niet als DE autoriteit vwb de verzorging en opvoeding. Ze weten veel maar lang niet alles. Zelf een beetje inlezen in wat je met je hummel moet kan doen werkt heel verhelderend.
Door wie?quote:Op maandag 17 september 2007 18:01 schreef Jelief het volgende:
Ik vind dat er over het algemeen te veel waarde wordt gehecht aan het oordeel/ advies van het cb.
Het is 'belangrijk' dat je kindje zijn eigen lijntje in die curve gaat ontwikkelen. Dat de 2 waardes (gewicht lengte) een beetje evenwijdig oplopen.quote:Op maandag 17 september 2007 19:35 schreef DaviniaHR het volgende:
Want het is wel belangrijk dat je ongeveer op dezelfde lijn blijft, toch?
Idd!! En ik vraag me trouwens af wat Marit hierover te zeggen heeft.....quote:Op maandag 17 september 2007 19:35 schreef texelonia het volgende:
[..]
Door wie?
Hier op Fok! is de gemiddelde mening dat het CB bij voorbaat al van geen kanten deugt en dat je hun advies vooral niet serieus moet nemen. Zo lijkt het tenminste. En als je wel tevreden bent met je CB en de mensen die er werken, en je hun advies wel serieus neemt, dan ben je zelf niet helemaal lekker, en niet toe aan het ouderschap, blijkbaar
Echt, trieste wending van dit topic vind ik
Dat vroeg ik me ook al af!quote:Op maandag 17 september 2007 20:19 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Idd!! En ik vraag me trouwens af wat Marit hierover te zeggen heeft.....
Ik ben zo'n moeder die wel haar mond open trekt.quote:Op maandag 17 september 2007 20:27 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al af!
Enne... goede edit...![]()
Wat ik me nog meer afvraag. Als jullie elders ontevreden zijn, ga je dan ook alleen maar tegen je vriendinnen lopen klagen, of trek je je mond ook tegen de betreffende persoon open?
Ik herken nl ook wel wat van bij ons op school. Sommige moeders lullen een heleboel bij elkaar tegen alles en iedereen behalve tegen de juf. Terwijl als je die rechtstreeks aanspreekt er iets aan 'het probleem' gedaan kan worden, of iig eea verduidelijkt kan worden. Zo ook bij het CB lijkt me.
Ik krijg hier een beetje een 'opstook'gevoel bij.
Ik kom regelmatig in mijn werk mensen tegen die blindelings af gaan op wat het cb zegt. Vooral met borstvoeding wordt vaak de plank mis geslagen. (let op ik zeg vaak,niet altijd!)quote:
ho wacht even dat bedoelde ik helemaal niet! Zo staat het ook echt niet in mijn post.quote:Hier op Fok! is de gemiddelde mening dat het CB bij voorbaat al van geen kanten deugt en dat je hun advies vooral niet serieus moet nemen. Zo lijkt het tenminste. En als je wel tevreden bent met je CB en de mensen die er werken, en je hun advies wel serieus neemt, dan ben je zelf niet helemaal lekker, en niet toe aan het ouderschap, blijkbaar
Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt maar ik zie dat helemaal niet zo hoor. Of ik heb mijn oogkleppen op? Zoals ik het tot nu toe in het kleine babytjes topic heb gelezen worden er over het algemeen gewoon goede dingen gezegd. En ik zie eigenlijk nooit iemand echt negatief praten over het CB. Natuurlijk wordt er wel eens geklaagd, maar dat is bij alles toch zo?quote:Op maandag 17 september 2007 19:35 schreef texelonia het volgende:
[..]
Door wie?
Hier op Fok! is de gemiddelde mening dat het CB bij voorbaat al van geen kanten deugt en dat je hun advies vooral niet serieus moet nemen. Zo lijkt het tenminste. En als je wel tevreden bent met je CB en de mensen die er werken, en je hun advies wel serieus neemt, dan ben je zelf niet helemaal lekker, en niet toe aan het ouderschap, blijkbaar
Je snijdt dan toch eigenlijk jezelf in de vingers, juíst als je nog eens met 'die mensen'quote:Op maandag 17 september 2007 20:36 schreef LadyS het volgende:
Nou ja, ik moet er nog een keer heen enzoIk ben echt een trut wat dat aangaat.
Overigens laat ik ook niet alles over mijn kant gaan, hoor. Maar als ik nog vaker met die mensen te maken krijg, hou ik meestal mijn mond
Ja, maar dat is dus helemaal niet gek. Als ik in mijn omgeving kijk met alle kinderen om me heen, dan hoor ik ENKEL negatieve verhalen. Vorige week sprak ik de vrouw die in het ziekenhuis tegenover me lag en toen beviel en die was op weg naar het CB en die begon zelf al over het feit dat ze benieuwd was wat ze zou horen omdat ze enkel negatieve dingen hoorde. Ligt het dan aan FOK? Nee, het ligt denk ik aan hoe mensen in elkaar zitten en hoe er met je omgegaan wordt op het CB.quote:Op maandag 17 september 2007 19:35 schreef texelonia het volgende:
[..]
Door wie?
Ja, dat weet ik ook wel en dat is dus juist het stommequote:Op maandag 17 september 2007 21:18 schreef Moonah het volgende:
[..]
Je snijdt dan toch eigenlijk jezelf in de vingers, juíst als je nog eens met 'die mensen'te maken krijgt? Want als je ze niet vertrouwt heb je daar de volgende keer ook weer last van. Dan let je weer op [insert willekeurige irritatie]. Terwijl als je dingen respectvol en gewoon vriendelijk uitspreekt (dus niet meteen op je achterste benen eens eventjes verhaal gaan halen) kunnen zaken uitgepraat worden en is een volgende keer de lucht geklaard.
SOL, dat van die brandwonden is wel heel schokkend zeg!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |