abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53242458
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:29 schreef Brighteyes het volgende:

Denk alleen wel dat het overgrote deel van de mensen die hier nu 'klagen' stuk voor stuk mensen zijn die hun bekkie wel bij zich hebben en ook de hersens om zelf dingen uit te zoeken op basis daarvan beslissingen te nemen, maar dat er ook een grote groep moeders/ouders is die wel degelijk gebaat zijn bij de dingen die er gezegd en geconstateerd worden...
Precies! En amen
Variety is the spice of life
  maandag 17 september 2007 @ 13:38:44 #52
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53242555
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:33 schreef E.T. het volgende:
Ik vind 't ook altijd wel leuk om heen te gaan De bevestiging horen dat je kind (en dus jij als ouder) het goed doet is altijd leuk
En bij Saskia is vooral de wvp erg goed bezig met tips om Saskia goed te begrijpen en een stukje van haar denkwereld uit te leggen aan me, door haar ervaring kan ze me dat goed uitleggen. (Saskia loopt met sommige dingen wel eens een beetje voor, wat tot wat tegenstrijdigheden in haar koppie zorgt tussen emotie en ratio)

En verder is het gewoon een beetje kletsen over je kind en wat hij/zij al dan niet kan. Je mag er gewoon heerlijk ongegeneerd opscheppen enzo
Ja, da's heel fijn maar daar gaat dit topic niet over Ik vond het eerst ook heel leuk om er heen te gaan.

Weet je wat het is, als je ondanks dat je best weet dat het heel goed gaat met je kind (misschien wel te goed!) is het heel vervelend om van het CB geen bevestiging te krijgen en dat ze liever elke keer een pietluttigheidje aanhalen om maar te laten zien dat ze verstand van kindjes hebben. Het is echt zo typisch!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_53242578
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:33 schreef E.T. het volgende:
En verder is het gewoon een beetje kletsen over je kind en wat hij/zij al dan niet kan. Je mag er gewoon heerlijk ongegeneerd opscheppen enzo
Dat is wat ik bedoel Dan kan je lekker vertellen wat ze allemaal kunnen

Over het cb hier, in mijn nieuwe woonplaats, niks dan goeds trouwens
pi_53242626
Ik heb ook helemaal niks negatiefs over het CB hier. Ik zie het als een uitje (net als toen je zwanger was en naar de VK/Gyn ging). Het gaat dan weer lekker over je kindje, meten, wegen, babbeltje. Ik heb juist veel aan gehad toen ik net moeder was. Juist doordat ik zoveel "goedbedoelde" adviezen van (schoon)moeders kreeg en anderen, kon ik juist het goede advies daar inwinnen
pi_53242767
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:41 schreef Stiekemurd het volgende:
..., kon ik juist het goede advies daar inwinnen
Alleen spijtig dat ze niet altijd mee zijn met de laatste onderzoeken en op die manier niet altijd het 'goede' advies geven.
25 jaar geleden gaf men bijvoorbeeld het advies om na zes weken appelsiensap en fruitpap te geven.
pi_53242835
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:46 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Alleen spijtig dat ze niet altijd mee zijn met de laatste onderzoeken en op die manier niet altijd het 'goede' advies geven.
25 jaar geleden gaf men bijvoorbeeld het advies om na zes weken appelsiensap en fruitpap te geven.
Ow ben je wel eens bij het bureau geweest waar ik altijd kom?
  maandag 17 september 2007 @ 13:50:08 #57
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53242849
[edit: niet echt nuttig]

[ Bericht 48% gewijzigd door BE op 17-09-2007 14:58:58 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_53242891
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:49 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Ow ben je wel eens bij het bureau geweest waar ik altijd kom?
Heb je daar dan de zekerheid dat ze alles weten? Dacht het niet, zeker als het om iets gaat waat je zelf vragen om hebt.
pi_53242904
Na die eerste keer vond ik het ook leuk. Ik ga nu naar een andere arts en die is veel leuker. De wvk is ook super. Alleen die ene arts, daar ga ik nooit meer heen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_53242960
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:52 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Heb je daar dan de zekerheid dat ze alles weten? Dacht het niet, zeker als het om iets gaat waat je zelf vragen om hebt.
Waar heb je dat dan wel?
pi_53242984
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:54 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Waar heb je dat dan wel?
Met je eigen gezond verstand en veel lezen kom je al een heel eind.
  maandag 17 september 2007 @ 14:02:25 #62
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53243140
alsof wat er geschreven staat ALTIJD klopt en gezond verstand klopt hoe beraadzaam en ebdcahtzaam je ook altijd bent ook niet altijd.
pi_53243183
[edit: reactie op ge-editte post]

[ Bericht 94% gewijzigd door BE op 17-09-2007 14:58:44 ]
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_53243305
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:55 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Met je eigen gezond verstand en veel lezen kom je al een heel eind.
Klopt, maar toen ik net moeder was (erg onzeker en 2 linkerhanden) was ik toch echt blij met de vakmensen van mijn plaatselijke CB
En nog steeds!!
  maandag 17 september 2007 @ 14:24:15 #65
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53243631
ja sorry icicle en BM doe het mooi even hier

Als iemand dan tevreden is over het Cb waar ze naar toe gaan , ongeacht jijzelf andere ervaring hebt , wie ben je dan om te zeggen dat die ook nooit iets zeker weten.
BM is nooit op het CB van stiekemerd geweest dus kan ze ook geen oordeel vellen over hoe de medewerkers daar zijn.
pi_53243805
Ik ben ook tevreden over ons CB hoor.
We hebben altijd dezelfde arts. Prima vrouw.
In het begin had ik een startende wvk over wie ik niet zo tevreden was (beetje vage adviezen, ze vond Thies te dik, bij het prikken bloedde hij zo hevig dat het zelfs op mijn broek zat). Ze is inmiddels weg. Maar ik ben toen meteen overgestapt naar een ervaren wvk over wie ik heel tevreden ben. Lekker nuchter, zeer deskundig. En met de officiële regels doet ze niet zo spastisch ("Ik moet idd zeggen dat je hem eigenlijk geen pap uit een fles mag geven 's ochtends... ).

Ook heeft ze me indertijd heel erg gerustgesteld toen ik bang was dat Thies te weinig oogcontact maakte en wat wazig door ons heen leek te kijken. Er was me aangepraat dat hij wellicht autistisch kon zijn. Zij heeft me dat weer uit het hoofd gepraat (precies andersom dus als bij K-P... wat ik overigens een schandalige opmerking vind!).

Wat me in de geposte verhalen vooral opvalt, is dat bepaalde zaken zo ontactisch worden medegedeeld. Ze hebben blijkbaar geen idee wat voor impact dat op een moeder kan hebben.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_53243923
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:38 schreef RockabeIIa het volgende:
Weet je wat het is, als je ondanks dat je best weet dat het heel goed gaat met je kind (misschien wel te goed!) is het heel vervelend om van het CB geen bevestiging te krijgen en dat ze liever elke keer een pietluttigheidje aanhalen om maar te laten zien dat ze verstand van kindjes hebben. Het is echt zo typisch!
Maar heb je ze dat wel eens verteld?

Ik heb die eerste wvk gezegd dat ik het lastig vond vertrouwen in haar te hebben omdat ze nog maar zo weinig ervaring met baby's had (en ik ook ). Geen probleem, ze reageerde heel begripvol.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_53246702
Afgezien van het feit dat ik bij een bezoek in de eerste drie maanden daar ruzie heb gehad gemaakt met de arts, gaat het eigenlijk heel goed. Dat ging over het slapen en ons verschil in opvatting daarover (CB: laten huilen, IK: absoluut niet laten huilen). Waarbij ze ook driftig begon te schrijven en zei: "Ik zie dat je toch niet van plan ben om iets van me aan te nemen"

Maar daarna is het altijd heel goed gegaan, altijd vol complimenten over Myhron en ze loopt goed op schema wb gewicht en lengte, iets boven de middellijn en voor wb ontwikkeling en spraak. Dusss ik heb niet echt te klagen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_53247991
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:24 schreef _evenstar_ het volgende:
ja sorry icicle en BM doe het mooi even hier

Als iemand dan tevreden is over het Cb waar ze naar toe gaan , ongeacht jijzelf andere ervaring hebt , wie ben je dan om te zeggen dat die ook nooit iets zeker weten.
BM is nooit op het CB van stiekemerd geweest dus kan ze ook geen oordeel vellen over hoe de medewerkers daar zijn.
Goed hoor, als zij daar het volste vertrouwen in heeft. En er zullen zeker mensen tussen zitten die zich blijven inlezen in hun vakgebied, maar helaas niet iedereen heb ik en andere mensen al ondervonden...
En ja, ik weet ook dat niet alles wat geschreven staat juiste informatie is, daarom schreef ik er ook bij dat je je gezond verstand kan gebruiken...

[edit: onnodig]

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 17-09-2007 19:06:33 ]
pi_53248312
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:09 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Klopt, maar toen ik net moeder was (erg onzeker en 2 linkerhanden) was ik toch echt blij met de vakmensen van mijn plaatselijke CB
En nog steeds!!
Was je er dan wel al aan toe om kinderen te krijgen als je 2 linker handen hebt en zo erg onzeker bent

Net als wat Bass-Miss zegt: er bestaat ook nog zo iets als gezond verstand en wat dacht je van je moedergevoel, ook niet geheel onbelangrijk
pi_53248459
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:35 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Was je er dan wel al aan toe om kinderen te krijgen als je 2 linker handen hebt en zo erg onzeker bent

Net als wat Bass-Miss zegt: er bestaat ook nog zo iets als gezond verstand en wat dacht je van je moedergevoel, ook niet geheel onbelangrijk
Niet iedereen is van nature zo zeker, dat heeft in mijn ogen niks ermee te maken dat je er niet klaar voor zou zijn.
Ik denk dat Stiekemurd bedoelt dat ze er gewoon handigheid in moest krijgen en omdat ze onervaren was, ze onzeker was net als elke moeder is in het begin. Sommige mensen hebben net dat steuntje in de rug nodig om te weten dat ze het goed doen.
pi_53248532
En als je dan ergens niet zeker van bent vraag je het aan het CB en ga je ervan uit dat alles wat zij vertellen correct is?
Dan moet je met een kind eens langs verschillende dokters gaan, krijg je net zoveel meningen als dokters...
pi_53248886
Ik heb dus drie verschillende artsen gezien. En een wvk kiezen? Ik zou niet weten hou dat kan, ikheb een afspraak en moet maar afwachten wie er dan is. Er is een wvk waar ik het goed mee kan vinden, die heeft zelf ook lang borstvoeding gegeven en denkt met mij mee en geeft idd ook gelegenheid om lekker trots te zijn.

Ik vind dat er over het algemeen te veel waarde wordt gehecht aan het oordeel/ advies van het cb.
'het cb zegt dat we het zus of zo moeten doen' en dan wordt het maar zo gedaan, al gaat het in tegen het gevoel en gezond verstand van de ouder.
Het cb is prima om de ontwikkeling van je kindje een beetje in de gaten te houden maar gebruik het in godsnaam niet als DE autoriteit vwb de verzorging en opvoeding. Ze weten veel maar lang niet alles. Zelf een beetje inlezen in wat je met je hummel moet kan doen werkt heel verhelderend.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_53249030
Ik zelf ga uit van een combi. Ik neem nooit zomaar adviezen aan en kijk eerst of het klopt met wat ik zelf weet en de info die ik kan vinden.
Maar ik neem aan dat iedereen dat wel doet? Zeker omdat je regelmatig ook hoort dat het CB verkeerde adviezen geeft.
pi_53249147
Hier een beetje hetzelfde als bij Jelief, 1 wijkverpleegkundige en 1 arts en daarmee klaar. Niets te kiezen...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')