Oh hebben jullie even?
Een paar
hoogtediepte-punten dan maar
Omdat Milou het Syndroom van Down heeft, heeft zij een speciale groei-curve. Zo te downloaden en uit te printen op de site van de Stichting DownSyndroom.
Ons eerste bezoek kwamen ze aanzetten met een groei-curve op een gestencilled velletje uit de jaren 80
![]()
voor een..........jongetje
Woeiiii....it's a boy
Pas toen Milou anderhalf was hadden ze btw de juiste groei-curve
Na dat eerste bezoek was mijn vertrouwen in het CB al tot het nulpunt gedaald.
Ik heb toen gelijk aangegeven dat we alleen nog maar zouden komen voor de inentingen.
De arts was een volharderd wijf, werd boos toen we Milou de hoortest niet lieten doen, ookal wist ze dat we die net hadden gedaan door een KNO-arts die zeer ervaren is met audiologische problemen van downkindjes.
Ons te lang laten wachten met de Hepatitus-vacinatie, zodat het ding niet meer gebruikt kon worden en ik weer me groen en geel kon ergeren bij de verzekering/apotheek om een nieuwe te bestellen.
De arts die zegt: ohhh ik heb altijd zulke koude handen en vervolgens haar handen dus lekker op Milou legt, die spontaan begint de janken van de schrik.
De laatste arts toen Milou voor de vaccinatie's van 4 jaar moest komen hadden we nog niet gehad.
Ik had gelijk al gezegd dat we alleen voor de prikken kwamen, en dat wilde er bij die trut niet in, begon vragen te stellen die er niet tot toe deden, aangezien Milou strak onder controle staat bij allerhande artsen/peuten/logen/gogen die wel verstand hebben van Downsyndroom.
Dus uiteindelijk kon ik tot haar doordringen dat ik hier echt niet op zat te wachten en gaf ze Milou samen met een wijkverpleegkundige de nodige vacinatie's, waar de wvp zo klaar was, heeft het bij die arts het een paar minuten geduurd voor de spuit er in zat en ik een zwaar hysterische Milou in mijn armen had
Godsamme wat was ik woest, al die jaren geeft Milou met de vaccinatie's amper een kick en zo'n koe van een arrts weet haar op het laatste moment nog een traumaatje mee te geven.
Het meest trieste is eigenlijk dat de wijkverpleegkundige, ook echt kundig was, heel lief en begaan... Maarja Milou heeft DownSyndroom en was daardoor veroordeeld tot een stel $^*#&*%$$^%-artsen
[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2007 11:53:58 ]