abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53258067
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:32 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Er was wel eens een Duits meisje die beweerde dat ze bezeten was door verschillende demonen onder andere Adolf Hitler..
http://www.loraco.nl/arti(...)michel_sid-7-392.htm
Bezetenheid is geen reïncarnatie. En als dat meisje inderdaad bezeten is door Adolf Hitler, kan hij niet tegelijk geïncarneerd zijn.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53258338
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:08 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
In ieder geval kan ik persoonlijk wel enig geloof in hechten dat gelijke collectieve gedachten sfeer, gedrag en hiermee ook gebeurtenissen positief of negatief over en weer kunnen beïnvloeden. Ik weet niet of ik in één god moet geloven, vooralsnog doe ik dat niet klakkeloos. Maar ik geloof wel in moeder natuur. Bidden zie ik als iets wensen en als we dat collectief doen kan ik me er mee vinden dat er mogelijkheden kunnen bestaan dat deze gedachtegolven zich bundelen, verzonden worden en ook aankomen.

Een moeilijk thema om goed en duidelijk en in het kort te verwoorden.
Helaas kan je hier ook maar met weinig rationele denkers over praten.
In het bijzonder niet met de fanatieke rationalistische nominalisten.
Waar moeten die gedachten dan aankomen? En waarom denk je dat bij hetgeen waar ze dan aankomen volgens jou, dezelfde interpretatie eraan wordt gegeven als dat jij, of de gemeenschap, dat doet?
  maandag 17 september 2007 @ 22:55:07 #53
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_53258416
quote:
Op maandag 17 september 2007 22:14 schreef Bensel het volgende:
Ik wil wel eens weten, waarom, tussen al die 'vermoedelijke' gebedsgenezingen, er nooit iemand bij was die een geamputeerde arm heeft terug gekregen.. of een ander iets wat onherstelbaar kapot is gegaan.
Ik ken wel iemand die een versleten heup had die nu weer heel is. En mijn oor die weer beter kan horen.
Maar daarover kun je natuurlijk altijd zeggen dat je lichaam dat zelf heeft gedaan ofzo. Ik denk dus dat het niet zo veel uitmaakt hoe 'groot' het wonder is als je het toch niet geloofd. Zelfs als er een geamputeerde arm zou terug komen blijven mensen zeggen dat het geen genezing is. Maar voor de persoon zelf en de mensen in de omgeving is elk klein of groter wonder bijzonder, voor mij is de genezing van mijn oor een 'groot' wonder maar de meeste ongelovigen vinden dat toch niet bijzonder.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_53258500
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:12 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Inderdaad verbazingwekkend weinig mensen die zeggen dat ze de reincarnatie van Hitler of Goebbels zijn,
of van een kinderverkrachter uit de 16e eeuw.

Ook verdomd weinig die zeggen dat ze 700 jaar geleden een arme pygmee waren.
Is reincarnatie plaatsgebonden ?
Het denken dat je een eerder leven hebt gehad en de persoon daarbij kan misschien een weerspiegeling zijn van bepaalde ego's van de (echte) persoon? Misschien is het de persoon die hij wenst te zijn, acht te zijn, niet durft te zijn, weleens zou willen zijn etc... of een combinatie daarvan...

Eigenlijk durf ik het zo niet te zeggen, maar het lijkt mij dat als je dingen 'opvangt' uit een zogenaamd verleden of vorig leven, dat dat gewoon een projectie van de hersenen is. Niets meer en niets minder, maar zoiets valt (nog) niet te bewijzen
pi_53258693
quote:
Op maandag 17 september 2007 22:57 schreef boyv het volgende:

[..]

Het denken dat je een eerder leven hebt gehad en de persoon daarbij kan misschien een weerspiegeling zijn van bepaalde ego's van de (echte) persoon? Misschien is het de persoon die hij wenst te zijn, acht te zijn, niet durft te zijn, weleens zou willen zijn etc... of een combinatie daarvan...

Eigenlijk durf ik het zo niet te zeggen, maar het lijkt mij dat als je dingen 'opvangt' uit een zogenaamd verleden of vorig leven, dat dat gewoon een projectie van de hersenen is. Niets meer en niets minder, maar zoiets valt (nog) niet te bewijzen
Zou heel goed kunnen.
Maar waarom durf je dat niet te zeggen?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53258880
quote:
Op maandag 17 september 2007 22:55 schreef maok het volgende:

[..]

Ik ken wel iemand die een versleten heup had die nu weer heel is. En mijn oor die weer beter kan horen.
Maar daarover kun je natuurlijk altijd zeggen dat je lichaam dat zelf heeft gedaan ofzo. Ik denk dus dat het niet zo veel uitmaakt hoe 'groot' het wonder is als je het toch niet geloofd. Zelfs als er een geamputeerde arm zou terug komen blijven mensen zeggen dat het geen genezing is. Maar voor de persoon zelf en de mensen in de omgeving is elk klein of groter wonder bijzonder, voor mij is de genezing van mijn oor een 'groot' wonder maar de meeste ongelovigen vinden dat toch niet bijzonder.
Geloof je omdat je oor weer beter werkt? Kom op, dat is toch geen argument. Ik ben ook weleens naar de tandarts geweest met een paar gaatjes, maar bij de controle (voordat ze werden gevuld) bleken ze ineens weg te zijn. Is dat een wonder?

Dat er iets heelt in of aan je lichaam is altijd op medische of wetenschappelijke gronden te verklaren, of in ieder geval in de nadere toekomst te verklaren. Denk je nou echt dat het repareren van jouw oor in het plan van god staat? Zou wel wat zijn zeg.
pi_53258888
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zou heel goed kunnen.
Maar waarom durf je dat niet te zeggen?
omdat ik het niet zeker weet

durf is een groot woord trouwens, maar het is soms best moeilijk om een bepaalde gedachte hier te posten
pi_53258914
quote:
Op maandag 17 september 2007 22:14 schreef Bensel het volgende:
Ik wil wel eens weten, waarom, tussen al die 'vermoedelijke' gebedsgenezingen, er nooit iemand bij was die een geamputeerde arm heeft terug gekregen.. of een ander iets wat onherstelbaar kapot is gegaan.
De Hagedis kan dat! Daarom was hij bij de germanen de talisman voor het eeuwige leven.
Daarom heb ik een heel klein nep hagedisje op de atb geplakt (Is net een echte)
En heb er altijd een lekker gevoel bij gehad, dat op zich heeft al waarde genoeg.

Maar goed, die hagedis dus. Er zijn dus genen in de grote levenssoep op deze kloot die dat kunnen.
Voor het zelfde geld heeft de mens ook van zulke genen op lager. Maar we hebben ons geluk of de natuurlijke trigger nog niet gevonden voor deze combi te activeren.

Mischien komt het er nooit van ofhebben we het ooit gehad.
Het leven op zichzelf als losstaand fenomeen is intelligenter dan wij allen bij elkaar.
Het creëerde tenslote ons en daarmee ook onze bekrompen gedachte.
pi_53259235
Oke, maar dat een hagedis dat kan, is toch zeker niet te danken aan een god. Dat komt door evolutie en hoewel ik niet weet hoe dat bij een hagedis zit, zal het vast al wel ergens zijn gedocumenteerd hoe en waarom dat precies gebeurd.
pi_53259697
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:09 schreef boyv het volgende:

[..]

omdat ik het niet zeker weet

durf is een groot woord trouwens, maar het is soms best moeilijk om een bepaalde gedachte hier te posten
Dat zeg je er dan toch bij, dat je vermoedt of graag zou willen.

Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, bij dat probleem. Gelukkig is FOK! geen echt dorpsplein, dus echt gestenigd zul je niet worden. Al kan het wel zo voelen, ja!
pi_53261653
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:20 schreef boyv het volgende:
Oke, maar dat een hagedis dat kan, is toch zeker niet te danken aan een god. Dat komt door evolutie en hoewel ik niet weet hoe dat bij een hagedis zit, zal het vast al wel ergens zijn gedocumenteerd hoe en waarom dat precies gebeurd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Regeneratie

Gebaseerd op algemeen aanvaarde logische modellen, Waar geen plaats is voor een god zoals hij volgens tradietie wordt afgeschilderd.
Dat ie aan revisie toe is zie ik ook wel zitten..

Vele grote vindingen zijn bedacht (En verzwegen) in het klooster, omdat dat vroeger de scholen waren.
Daar leerde men schrijven, talen, alchemie, wiskunde enz enz. De nog grotere vindingen waren van studenten die deze traditie hebben verworpen. Daaruit is dus een andere industriële revolutie instaan eentje die vrijdenken toestaat. Een wereld van informatie en communicatie. Was dat niet gebeurd had je nu waarschijnlijk niet geweten dat er kindertjes onterecht sterven in Afrika. Maar misschien wel geweten wat gebedsgenezing is

Who know's, what if?
Quest für eier!!

pi_53261875
Heb je de serie "Carnivale" gezien?
Diverse personen konden ook genezen, met name de hoofdpersoon. Maar de levensenergie die hij aan de een gaf, werd aan een ander onttrokken.
Ook in die wereld gold de wet van behoud van energie.
pi_53262135
Maar dan ga je er vanuit dat het die 'levensenergie' is die ons leven geeft. Ik denk eerder dat als er zoiets is als een levensenergie, dat die voortkomt uit het bestaan van leven en dus afhankelijk is van het persoon, dier of plant in kwestie, niet andersom.

Ledematen groeien niet terug omdat die alleen een enkele keer worden aangespoord om te groeien en vervolgens langzaam aan verder te ontwikkelen, en dat is na de bevruchting gedurende tijd als embryo. Het zal met de miljoenen jaren evolutie wel zo gebleken zijn dat bij de soort die uiteindelijk de mens van nu is geworden, ledematen niet zomaar hier en daar verloren raakten en dat de grootste overlevingskans was met bijvoorbeeld twee sterke armen in plaats van twee zwakkere die konden 'regeneraten'. Vooral omdat de voorloper van de mens de handen gebruikte om voedsel te vergaren, de hagedis doet dat met z'n bek.

vette serie zeker of niet?
pi_53262174
Ik weet mijn gedachtenvolgorde niet meer.
Kindertjes in Afrika dood doordat het voedsel onze kant opstroomt vs wij leven hier royaal omdat de levensenergie onze kant op stroomt.
De een zijn dood is de ander zijn brood.

Vette serie, inderdaad!
  dinsdag 18 september 2007 @ 09:39:02 #65
17928 averty
Retroactief ziener
pi_53263897
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 01:42 schreef Kees22 het volgende:
Diverse personen konden ook genezen, met name de hoofdpersoon. Maar de levensenergie die hij aan de een gaf, werd aan een ander onttrokken.
Zo klinkt onzin dan ook het meest plausibel, als er een kern van waarheid in zit...
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:38:08 #66
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53283583
Bidden helpt, maar niet op de manier waarop die mensen het doen. Bidden helpt omdat het rust geeft en omdat je weet dat je genezen wordt. Maar als ik de gebedsgenezer zou uithangen om geld te vangen en zomaar wat roepen om mensen emotioneel te maken, helpt het geen ene moer, alleen misschien als de ziekte tussen de oren zit.

God helpt je, maar dan moet je op een normale manier om vergeving vragen, om hulp te vragen om te danken. God kun je niet commanderen.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_53284659
omdat je weet dat je genezen wordt?

Wat nou als je niet genezen wordt en steft?
pi_53290767
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 09:39 schreef averty het volgende:

[..]

Zo klinkt onzin dan ook het meest plausibel, als er een kern van waarheid in zit...
Inderdaad: als je liegt, zorg dan dat je zo dicht mogelijk bij de waarheid blijft.
  woensdag 19 september 2007 @ 10:12:42 #69
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53293585
quote:
Vraag je dat aan mij?

Wat je hierboven vertelt doet me denken aan de Celestijnse Belofte: mensen onttrekken voortdurend energie aan elkaar, maar zouden in plaats daarvan moeten leren energie aan het onuitputtelijke universum te onttrekken
Niet meer actief op Fok!
pi_53317569
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:10 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Het leven op zichzelf als losstaand fenomeen is intelligenter dan wij allen bij elkaar.

http://nl.youtube.com/watch?v=emXz4FyftKI&mode=related&search=

http://nl.youtube.com/watch?v=ozbFerzjkz4&mode=related&search=
  donderdag 20 september 2007 @ 01:55:23 #71
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53317714
quote:
Doet me denken aan Fullmetal Alchemist, één van de beste anime series.
http://www.fma-manga.com/
http://www.imdb.com/title/tt0421357/
quote:
After their mother's death, Edward Elric and his younger brother, Alphonse, try using alchemy to bring her back to life. Unfortunately they do not fully take into account the law of equivalent exchange which requires a sacrifice of equal value to what one hopes to achieve. Not only do they fail to revive their mother but Edward loses an arm and a leg and Alphonse loses his entire body, forcing his soul to remain confined to an empty suit of armor. Seeking a way to restore their bodies, Edward becomes a state alchemist and the brothers begin a long search for the legendary Philosopher's Stone, an object purported to allow its users to ignore the law of equivalent exchange.
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
pi_53317792
quote:
Op donderdag 20 september 2007 01:55 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

Doet me denken aan Fullmetal Alchemist, één van de beste anime series.
http://www.fma-manga.com/
http://www.imdb.com/title/tt0421357/
[..]
Vervolgens blijkt dat je voor die Steen der Wijzen zo ongelooflijk veel moeite moet doen, dat de wet van uitwisseling toch nog opgaat! Maar dat met je eigen leven als offer.
  donderdag 20 september 2007 @ 07:35:55 #73
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53318789
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:06 schreef boyv het volgende:
omdat je weet dat je genezen wordt?

Wat nou als je niet genezen wordt en steft?
Daarom zijn die gebedgenezers allemaal oplichters. God beslist, en jíj moet zelf bidden, of in gesloten kringen. Als je sterft is dat de keuze van JHWH. De Heer kunnen we niet bevelen, Zijn beslissing stond al vast voordat jij überhaupt geboren was. Hij houdt van je, en vergeeft je, als je er maar om vraagt...
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_53324066
quote:
Op donderdag 20 september 2007 07:35 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Daarom zijn die gebedgenezers allemaal oplichters. God beslist, en jíj moet zelf bidden, of in gesloten kringen. Als je sterft is dat de keuze van JHWH. De Heer kunnen we niet bevelen, Zijn beslissing stond al vast voordat jij überhaupt geboren was. Hij houdt van je, en vergeeft je, als je er maar om vraagt...
Zeg je nu dat jij denkt bidden voor genezing überhaupt zinloos is?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_53325211
quote:
Op donderdag 20 september 2007 07:35 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Bidden om genezing is dus onzin. Als het er (zoals je in een eerdere post zei) alleen maar om gaat om rustig te worden dan kan je net zo goed voor tante Nel, Ome Jaap of het klavertjevier onder de IJsselbrug bidden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')