Nee hoor, in alle tijden is ongeveer 67 % van de levens in de lagere klassen. En opvallend is ook, dat veel mensen die levens als meer ontspannen ervaren. Niet de verantwoordelijkheden van de hogere klassen, maar gewoon huisje, boompje, beestje.quote:Op zondag 16 september 2007 08:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoe kun je nu eigen herinneringen hebben aan de middeleeuwen?.
Wel opvallend dat mensen die zich dingen herinneren uit vervlogen tijden altijd jonkvrouw of ridder zijn en nooit een arme sloeber die eindigt op het schavot.
OK, je verklaring voor de vele taalfouten is steekhoudend: ik was wat kort door de bocht.quote:Op zondag 16 september 2007 10:56 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Dankje voor het corrigeren... Ik ben geen echte Nederlander noch een taalkundige, wel viertalig maar helaas beheers ik niet alle vier perfect..
Dat je mijn denkniveau na zo'n kort verhaaltje veroordeeld zegt meer over jezelf dan over mij..![]()
Geeft nietquote:Op zondag 16 september 2007 22:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK, je verklaring voor de vele taalfouten is steekhoudend: ik was wat kort door de bocht.![]()
Je denkniveau blijft toch nog steken: de situatie die jij beschrijft zou waarschijnlijk ook zonder de ergernis van alle gasten wel tot een ongeluk geleid hebben. Dat heeft niet zozeer te maken met geestkracht, maar met onvoldoende voorzichtigheid en onvoldoende beheersing van de machines.
Als iedereen een beetje door elkaar heen gaat racen of als je onervaren piloten op zo'n ding zet, dan gebeuren er ongelukken, daar kun je op wachten.
Inderdaad verbazingwekkend weinig mensen die zeggen dat ze de reincarnatie van Hitler of Goebbels zijn,quote:Op zondag 16 september 2007 08:42 schreef Viking84 het volgende:
Wel opvallend dat mensen die zich dingen herinneren uit vervlogen tijden altijd jonkvrouw of ridder zijn en nooit een arme sloeber die eindigt op het schavot.
Nee fantasie-gebonden zoals je zelf ook al duidelijk kunt zien lees ikquote:Op maandag 17 september 2007 15:12 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Inderdaad verbazingwekkend weinig mensen die zeggen dat ze de reincarnatie van Hitler of Goebbels zijn,
of van een kinderverkrachter uit de 16e eeuw.
Ook verdomd weinig die zeggen dat ze 700 jaar geleden een arme pygmee waren.
Is reincarnatie plaatsgebonden ?
Er was wel eens een Duits meisje die beweerde dat ze bezeten was door verschillende demonen onder andere Adolf Hitler..quote:Op maandag 17 september 2007 15:12 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Inderdaad verbazingwekkend weinig mensen die zeggen dat ze de reincarnatie van Hitler of Goebbels zijn,
Punt 1) Ik kijk ook alleen naar wat je schrijft, want verder weet ik niks.quote:Op maandag 17 september 2007 15:08 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Geeft niet, we zijn tenslotte allemaal hier om iets te leren en nieuwe inzichten op te doen. (Denk ik).
Maar zelfs dat je hier zo snel over iemands denkniveau oordeelt is ook kort door de bocht. Alleen al om het feit dat we hier bezig zijn op een publiek anoniem forum.
En weet ik vooralsnog net zoveel van jou als jij van mij, helemaal niks dus.
[knip]
In ieder geval kan ik persoonlijk wel enig geloof in hechten dat gelijke collectieve gedachten sfeer, gedrag en hiermee ook gebeurtenissen positief of negatief over en weer kunnen beïnvloeden. Ik weet niet of ik in één god moet geloven, vooralsnog doe ik dat niet klakkeloos. Maar ik geloof wel in moeder natuur. Bidden zie ik als iets wensen en als we dat collectief doen kan ik me er mee vinden dat er mogelijkheden kunnen bestaan dat deze gedachtegolven zich bundelen, verzonden worden en ook aankomen.
Een moeilijk thema om goed en duidelijk en in het kort te verwoorden.
Helaas kan je hier ook maar met weinig rationele denkers over praten.
In het bijzonder niet met de fanatieke rationalistische nominalisten.
Dat er maar weinig mensen de reïncarnatie van Hitler of Goebbels zeggen te zijn, is niet vreemd. Die zijn pas 62 jaar dood en hadden ieder maar een ziel (hoop ik voor ze!). Als ze al gereïncarneerd zijn, loopt er nu 1 ex-Hitler en 1 oud-Goebbels rond. In de tussentijd kunnen ze heel vaak teruggekomen zijn, bijvoorbeeld door heel vaak een wiegedood mee te maken, maar daar kunnen we dan weer geen verslagen van hebben.quote:Op maandag 17 september 2007 15:12 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Bezetenheid is geen reïncarnatie. En als dat meisje inderdaad bezeten is door Adolf Hitler, kan hij niet tegelijk geïncarneerd zijn.quote:Op maandag 17 september 2007 17:32 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Er was wel eens een Duits meisje die beweerde dat ze bezeten was door verschillende demonen onder andere Adolf Hitler..
http://www.loraco.nl/arti(...)michel_sid-7-392.htm
Waar moeten die gedachten dan aankomen? En waarom denk je dat bij hetgeen waar ze dan aankomen volgens jou, dezelfde interpretatie eraan wordt gegeven als dat jij, of de gemeenschap, dat doet?quote:Op maandag 17 september 2007 15:08 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
In ieder geval kan ik persoonlijk wel enig geloof in hechten dat gelijke collectieve gedachten sfeer, gedrag en hiermee ook gebeurtenissen positief of negatief over en weer kunnen beïnvloeden. Ik weet niet of ik in één god moet geloven, vooralsnog doe ik dat niet klakkeloos. Maar ik geloof wel in moeder natuur. Bidden zie ik als iets wensen en als we dat collectief doen kan ik me er mee vinden dat er mogelijkheden kunnen bestaan dat deze gedachtegolven zich bundelen, verzonden worden en ook aankomen.
Een moeilijk thema om goed en duidelijk en in het kort te verwoorden.
Helaas kan je hier ook maar met weinig rationele denkers over praten.
In het bijzonder niet met de fanatieke rationalistische nominalisten.
Ik ken wel iemand die een versleten heup had die nu weer heel is. En mijn oor die weer beter kan horen.quote:Op maandag 17 september 2007 22:14 schreef Bensel het volgende:
Ik wil wel eens weten, waarom, tussen al die 'vermoedelijke' gebedsgenezingen, er nooit iemand bij was die een geamputeerde arm heeft terug gekregen.. of een ander iets wat onherstelbaar kapot is gegaan.
Het denken dat je een eerder leven hebt gehad en de persoon daarbij kan misschien een weerspiegeling zijn van bepaalde ego's van de (echte) persoon? Misschien is het de persoon die hij wenst te zijn, acht te zijn, niet durft te zijn, weleens zou willen zijn etc... of een combinatie daarvan...quote:Op maandag 17 september 2007 15:12 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen.quote:Op maandag 17 september 2007 22:57 schreef boyv het volgende:
[..]
Het denken dat je een eerder leven hebt gehad en de persoon daarbij kan misschien een weerspiegeling zijn van bepaalde ego's van de (echte) persoon? Misschien is het de persoon die hij wenst te zijn, acht te zijn, niet durft te zijn, weleens zou willen zijn etc... of een combinatie daarvan...
Eigenlijk durf ik het zo niet te zeggen, maar het lijkt mij dat als je dingen 'opvangt' uit een zogenaamd verleden of vorig leven, dat dat gewoon een projectie van de hersenen is. Niets meer en niets minder, maar zoiets valt (nog) niet te bewijzen
Geloof je omdat je oor weer beter werkt? Kom op, dat is toch geen argument. Ik ben ook weleens naar de tandarts geweest met een paar gaatjes, maar bij de controle (voordat ze werden gevuld) bleken ze ineens weg te zijn. Is dat een wonder?quote:Op maandag 17 september 2007 22:55 schreef maok het volgende:
[..]
Ik ken wel iemand die een versleten heup had die nu weer heel is. En mijn oor die weer beter kan horen.
Maar daarover kun je natuurlijk altijd zeggen dat je lichaam dat zelf heeft gedaan ofzo. Ik denk dus dat het niet zo veel uitmaakt hoe 'groot' het wonder is als je het toch niet geloofd. Zelfs als er een geamputeerde arm zou terug komen blijven mensen zeggen dat het geen genezing is. Maar voor de persoon zelf en de mensen in de omgeving is elk klein of groter wonder bijzonder, voor mij is de genezing van mijn oor een 'groot' wonder maar de meeste ongelovigen vinden dat toch niet bijzonder.
omdat ik het niet zeker weetquote:Op maandag 17 september 2007 23:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen.
Maar waarom durf je dat niet te zeggen?
De Hagedis kan dat! Daarom was hij bij de germanen de talisman voor het eeuwige leven.quote:Op maandag 17 september 2007 22:14 schreef Bensel het volgende:
Ik wil wel eens weten, waarom, tussen al die 'vermoedelijke' gebedsgenezingen, er nooit iemand bij was die een geamputeerde arm heeft terug gekregen.. of een ander iets wat onherstelbaar kapot is gegaan.
Dat zeg je er dan toch bij, dat je vermoedt of graag zou willen.quote:Op maandag 17 september 2007 23:09 schreef boyv het volgende:
[..]
omdat ik het niet zeker weet
durf is een groot woord trouwens, maar het is soms best moeilijk om een bepaalde gedachte hier te posten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |