abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53198508
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:16 schreef Jane het volgende:

[..]

Nee, je gaat eerst nog de luiken staan forceren, terwijl je die ook gewoon open kunt maken.
Weet men zeker dat dat luik niet beschadigd was toen de McCanns er voor hun vakantie introkken?
I´m back.
pi_53198547
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zo kan het wrs idd binnen een minuut of 3.
Toch denk ik dat in dit geval wel een periode van observatie ten grondslag lag aan de daad. Misschien dat de dader in de buurt een appartement huurde? Een toevallige toerist dus? Of in de buurt woonde en uitzicht had op het appartement van de McCanns?
Of dat de ouders daadwerkelijk schuldig zijn hieraan, tot de tijd dat de onderste steen boven is, blijft het alleen maar gokken.
Ik wacht dus af tot die bewuste steen boven is.
Misschien een goed idee dat iedereen moet doen?
pi_53198600
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:22 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Of dat de ouders daadwerkelijk schuldig zijn hieraan, tot de tijd dat de onderste steen boven is, blijft het alleen maar gokken.
Ik wacht dus af tot die bewuste steen boven is.
Misschien een goed idee dat iedereen moet doen?
Ockhams razor is wel altijd een belangrijk ijkpunt, hoewel het idd geen voorspelling geeft over welke theorie juist zal zijn hoor.
I´m back.
pi_53198629
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 15:48 schreef ThinkTank het volgende:

Blijkbaar gaan jullie ervan uit dat ze nooit van dat kind gehouden hebben. Zou jij als je je kind per ongeluk gedood had zoveel mogelijk publiciteit errond creëren?
Ja!

Ik bedoel: nee!

Of eigenlijk bedoel ik: waarom niet? Ik heb nooit met dat bijltje gehakt, maar de reden waarom ik het in principe aannemelijk vind dat twee hoogopgeleide, weldenkende, ja, zelfs liefhebbende ouders zoiets zouden doen, komt neer op een zekere mate van identificatie. Ik probeer me in de McCanns te verplaatsen, en ik zie mezelf naast dat bedje staan, en ik denk: "Jezus, Maddie! Ze is dood! Het is onze schuld! We hebben haar teveel slaapmiddel gegeven, ze is erin gebleven, wat nu...? Wat moeten we doen? We worden opgepakt, we verdwijnen achter de tralies! Twee artsen die hun kind een overdosis geven... oh God, stel je de krantenkoppen eens voor. Ons hele leven is geruïneerd... hoe moet het nou met de tweeling? Wie kan voor hen zorgen als wij in de gevangenis verdwijnen? En hoe kunnen we de tweeling later überhaupt nog onder ogen komen als ze weten hoe Maddie aan haar eind is gekomen? En de familie... iedereen zal ons veroordelen, we zijn verloren..."

Zo simpel. Het is een paniekreactie, maar het is ook menselijk. Daarom geloof ik het meest in dit scenario. Nadat ik 4 maanden klakkeloos heb aangenomen dat Maddie was ontvoerd, hoor. En die mogelijkheid sluit ik nog steeds niet uit. Maar mijn fascinatie geldt de psychologische thrillerelementen van dit idiote scenario, dat eigenlijk helemaal niet zo idioot is. Het kán, ik ben ervan overtuigd dat het zó kan zijn gegaan.

En dat ze vervolgens de pers erbij hebben gehaald, is een slimme zet. De aandacht van de werkelijke toedracht afleiden. Alle pijlen moest in de richting van een ontvoering wijzen. Dus: moord & brand schreeuwen, fanatiek met die knuffel zwaaien, poseren voor de fotografen. Hadden ze dat niet gedaan, dan was het hún woord tegen dat van de politie geweest. Nu stond de mondiale pers achter de McCanns, en de politie had het nakijken. Of toch niet helemaal, want inmiddels is duidelijk geworden dat de McCanns al vanaf het begin nauwlettend in de gaten zijn gehouden.
quote:
Als ik een dokter was zou ik ook kalmeringspillen slikken om me overeind te houden. En als ze dan emotie tonen, wanneer ze beschuldigd worden van het doden van hun kind dan vinden jullie dat ook weer verdacht. Hoe zou jij reageren als journalisten je beschuldigen van het doden van je kind? Ik zou verdomd woedend worden. En dat ze advocaten in de arm nemen (ook al hebben die Pinochet verdedigd) om zich te verdedigen is niet meer dan logisch, ze zijn al een kind kwijt en nu lopen ze het risico om hun twee andere kinderen te verliezen en veroordeeld te worden, terwijl de ontvoerder en waarschijnlijke moordenaar vrij rondloopt.
Daar heb je helemaal gelijk in. Het zegt alleen niks over de schuld of onschuld van de McCanns. Hun gedrag valt óf in de categorie Oprechte Woede, óf in de categorie Geloofwaardig Acteren. We kunnen onmogelijk weten hoe het werkelijk zit.

De meest voor de hand liggende conclusie, als je alle topics doorleest, is dat er géén ontvoerder is geweest, géén ongeluk, en géén geplande moord.
Maar Maddie is weg. Dat is een beetje het probleem
pi_53198650
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 15:48 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, uuh ik kan niet anders dan met je mee gaan, he, het is zo compleet onpraktisch , veel te veel moeite , en dat terwijl je een strand vol hebt en ws ook wel winkelcentrumpje vol met leuk ogende kleuters

een pedo die zulke risico's wil lopen moet wel heel erg gecharmeerd zijn van specifiek deze peuter, en de nood dus niet zo hoog, want anders wel een willekeurig kind geroofd, want tja, je kan je niet echt veroorloven kieskeurig te zijn, hè, wil je je droom verwezenlijken en de daad ( ) bij de fantasie voegen.

is het in opdracht gebeurd, waarom dan specifiek dit kind met alle risico's van dien?
je opdrachtgever is bovengenoemde pedo en op slag verliefd geworden op dit kind en moet en zal dit kind hebben?

onlogisch, onpraktisch, veel te link, en veel te weinig tijd voor een patroon, omdat te ontdekken of te ontwikkelen.

een strand vol, een winkelcentrum vol, een dorp vol, genoeg kleuters die gewoon op straat even aan de aandacht van hun ouders zijn ontsnapt... dan ga je niet in kleuter roven uit een hotel waar de ouders , naar eigen zeggen, regelmatig checken en het appartement in vol zicht vd straat is, hetgeen tegenstrijdig is met de keuze juist niet een kind vd straat te willen plukken... omdat er zoveel getuigen zouden zijn... dat is nu ws net zo het geval

en dan zegt degene die niet wil geloven dat de McCanns de daders zijn natuurlijk : Nou, het is die man anders wel gelukt om niet gezien te worden, dus zo druk was het niet op straat op dat uur!!!!
pff, nog een keer dan maar .. het is geen wereldstad maar een klein vakantiedorp in het voorseizoen en op dat uur van de avond zitten de vakantiegasten aan tafel en de dorpsbewoners zijn aan het werk, die slepen de borden af en aan .. maw, geen kip op straat

en als we even terug kijken .. die man die tussendoor ging kijken liep eerst hun appartement voorbij toch, maar is omgekeerd omdat die het zo vreemd vond dat de deur openstond .. ? wie weet was de ontvoerder op dat moment wel binnen en compleet verrast omdat de vorige avonden echt om het half uur gecheckt werd maar het die avond net iets anders liep, dat die geprobeerd heeft het raam van binnen uit open te krijgen om weg te kunnen komen .. heel goed mogelijk en volkomen logisch ..

en ja, kleine blonde kinderen met grote ogen lijken idd de voorkeur te hebben bij pedofielen, iedere ouder met zo'n kind zal je bevestigen dat dat het algemene verwachtingspatroon is en je als ouder vaker te horen krijgt dat je met zo'n knap kind wel extra moet opletten .. en dat verwachtingspatroon komt niet uit de lucht vallen vermoed ik
quote:
Nee, niemand heeft de rovende man gezien, omdat er geen rovende man is.
Daar wel eens aan gedacht?
aah, dus omdat niemand een rover heeft gezien bestaat die niet .. rare logica ..
dus als ik nu naar boven loop en de achterdeur openlaat en iemand komt mijn huis binnen, jat me portefeuille en vertrekt ongezien voor ik weer beneden kom, dan is mijn portefeuille niet gejat maar dan heb ik het vast zelf door de plee gespoeld ?
pleased to meet you
  zaterdag 15 september 2007 @ 16:29:18 #106
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_53198685
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Weet men zeker dat dat luik niet beschadigd was toen de McCanns er voor hun vakantie introkken?
Dat weet men blijkbaar inderdaad niet zeker:
quote:
Members of Madeleine's family said the shutter on the street window was forced, and police have fingerprinted it. However, the Mark Warner holiday company said there was no sign of a forced break-in.
Maar het verhaal dat ze wél geforceerd waren komt dus van de McCanns, die dat blijkbaar de meest plausibele verklaring vinden.
quote:
Why was Madeleine's bedroom window and shutter open?

Kate and Gerry told police the window in Madeleine's bedroom, which could not been seen from the restaurant, had been forced open.

Tests showed the heavy metal shutter had not been forced up from the outside, so must have been pulled open from inside the room.

Assuming the abductor entered by the unlocked patio windows, why would he or she not leave by the same way or the use the front door?

Or was the window opened to make it appear as if an intruder had used it to enter the bedroom?

http://www.dailyrecord.co.uk/news/news/tm_headline=maddie-mccann-file-what-judge-will-examine&method=full&objectid=19777416&siteid=66633-name_page.html
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_53198772
quote:
De meest voor de hand liggende conclusie, als je alle topics doorleest, is dat er géén ontvoerder is geweest, géén ongeluk, en géén geplande moord.
Maar Maddie is weg. Dat is een beetje het probleem
Jij had alle topics wel gelezen? Wat ik zie, ogv laatste topics, is dat men overeenkomst lijkt te vinden over een zeer onwaarschijnlijke, zeer gecompliceerde en soms zelfs bizarre theorie. Maar ik zie ook toch nogal wat users die deze theorie wagen te betwijfelen. Die overeenkomst is dus maar schijn, volgens mij. Verder denk ik dat je het effect van incestuous amplification op Fok! niet mag onderschatten... .
I´m back.
pi_53198781
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:29 schreef Jane het volgende:
Dat weet men blijkbaar inderdaad niet zeker:

Maar het verhaal dat ze wél geforceerd waren komt dus van de McCanns, die dat blijkbaar de meest plausibele verklaring vinden.
Plus dat die vriend heeft gezegd dat de kamer, toen hij rond half tien bij de McCann-kinderen ging checken, lichter leek dan de andere kamers. Ze zaten op dat moment al enkele dagen in Portugal, en op andere avonden was dat hem kennelijk niet opgevallen.
  zaterdag 15 september 2007 @ 16:35:19 #109
1986 Jane
pi_53198797
Maar het raam én het luik waren dus open. Het lijkt mij vrij onaannemelijk dat de McCanns het die avond zo achtergelaten hadden (in het ontvoeringsscenario tenminste). Bovendien beweren ze zelf ook dat dat door de ontvoerder gedaan is, dus het lijkt me wel een vaststaand feit dat er 'iets' met die ramen is gebeurd.
pi_53198854
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:35 schreef Jane het volgende:
Maar het raam én het luik waren dus open. Het lijkt mij vrij onaannemelijk dat de McCanns het die avond zo achtergelaten hadden (in het ontvoeringsscenario tenminste). Bovendien beweren ze zelf ook dat dat door de ontvoerder gedaan is, dus het lijkt me wel een vaststaand feit dat er 'iets' met die ramen is gebeurd.
Als zij denken dat zij onder vuur staan dan zullen ze ook dingen beweren die normale scrutiny niet kan doorstaan. Ik ben dus alleszins niet zeker daarvan.
I´m back.
pi_53198889
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:34 schreef Ryan3 het volgende:
Jij had alle topics wel gelezen? Wat ik zie, ogv laatste topics, is dat men overeenkomst lijkt te vinden over een zeer onwaarschijnlijke, zeer gecompliceerde en soms zelfs bizarre theorie. Maar ik zie ook toch nogal wat users die deze theorie wagen te betwijfelen. Die overeenkomst is dus maar schijn, volgens mij.
Welke overeenkomst? Ik zie geen onvereenkomst, ik zie een keur aan meningen, visies, analyses en theorieën. Dat bedoel ik juist: als je alles naast elkaar legt, komt er geen sluitend verhaal omhoog en kan Maddie dus niet weg zijn. Maar dat is ze wel.
pi_53198982
http://gissenenmissen.nl/index.php?page=5&articleId=21#URI=%3Fpage%3D5%26articleId%3D21 (linkje ging even verkeerd)

Dit vind ik een interessant linkje.
Ik weet niet precies waarom ik dit post, enerzijds vind ik een heleboel dingen wat betreft de verdwijning van Maddie fishy mbt de ouders.
van de andere kant, zijn de bewijzen te onduidelijk om de ouders te veroordelen.

wel erg boeiend om te zien hoe de publieke opinie zich lijkt te verschuiven in deze zaak.
  zaterdag 15 september 2007 @ 16:45:26 #113
1986 Jane
pi_53199002
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als zij denken dat zij onder vuur staan dan zullen ze ook dingen beweren die normale scrutiny niet kan doorstaan. Ik ben dus alleszins niet zeker daarvan.
M.a.w., misschien hebben zij het raam en de luiken wel open laten staan (waar blijkbaar ook sporen op te vinden zijn dat e.e.a. geforceerd is, maar dat even daargelaten)? En dat de ontvoerder het hele raam niet gebruikt heeft en wel via de patio naar binnen en buiten is gegaan?

Ja, het is een theorie. Maar de McCanns, noch de politie onderschrijven die theorie. Maar ja, wie weet...? Wat is dan volgens jou de reden dat de McCanns dit verzwegen hebben? Schaamte? Maar ja, ze hadden al genoeg om zich voor te schamen (de kinderen alleen laten), waarom hiermee dan ook niet gelijk op de proppen komen? Hun enige doel is toch om hun dochter weer zo snel mogelijk terug te krijgen, dunkt me...
pi_53199008
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:40 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Welke overeenkomst? Ik zie geen onvereenkomst, ik zie een keur aan meningen, visies, analyses en theorieën. Dat bedoel ik juist: als je alles naast elkaar legt, komt er geen sluitend verhaal omhoog en kan Maddie dus niet weg zijn. Maar dat is ze wel.
quote:
Maar Maddie is weg. Dat is een beetje het probleem.
Hierin zeg je dat als je alle topics doorleest etc... de conclusie is dat er géén ontvoerder was. Dan is daarover dan toch een overeenstemming (dat is het woord wat ik bedoelde trouwens niet overeenkomst)? En nu weer niet? Ik denk idd dat voor zover er overeenstemming lijkt te zijn, dit maar schijn is. Paar redelijk prominente Fok!sters hebben daarop ingezet, zeg maar. Er zijn dus maw heel wat 'je''en die alle topics doorlezen en niet tot de conclusie komen dat er géén ontvoerder was.
I´m back.
pi_53199021
quote:
[
  • C: je besluit dat het handiger is om het slaapkamerraam/luiken te forceren , alhoewel dit herrie maakt en de kinderen daarvan wakker kunnen worden. Bovendien loop je het risico dat, op het moment dat je ze open hebt, zich al een kleine meute mensen aan de andere kant heeft verzameld die zich afvraagt wat je in godsnaam aan het doen bent. Met de luiken dicht kun je immers niet zien of er mensen in de buurt zijn.

Je kiest toch voor optie C.
    Je forceert eerst in het donker de ramen (met een kind in je armen lukt dat niet), je pakt het kind de knuffel af en zet het op een hoge plank en stapt dan met het (wonder-boven-wonder nog slapende) kind het kapotte raam uit, zonder dat iemand iets ziet.

Mensen, hier klopt geen bal van! Een crimineel die zo berekenend bezig is (observeren), wordt niet ineens een roekeloze impulsieve debiel op het moment dat hij bij het kind in de kamer staat. ,
    Volgens mij klopt er echt helemaal niks van.
  • Een paar post eerder zijn wat links gegeven naar filmpjes. In deel 2 van het eerste interview vraagt de interviewer of de McCans niets vreemds hebben gemerkt in de dagen voorafgaand aan de ontvoering.
    Hij zegt dat hem niets vreemds is opgevallen en wanneer hem wel wat was opgevallen hij dat wel had verteld of iets dergelijks.
    Hoe mams erbij zit drie weken na de verdwijning? Tja.

Regelmatig wordt geschreven dat mevrouw McCan zo'n leuke, charmante vrouw is.
    Eerlijk gezegd vind ik haar helemaal niet zo leuk en charmant, maar dat zal wel aan mij liggen en te maken hebben met de feiten die er nu liggen zoals ze er liggen.
    Michael is onschuldig. Er zijn 0,00 sporen van hem gevonden.
    De Nederlandse speurhonden Spike en Rex hebben net als hun Britse collega Eddie vast niet gelogen.
    pi_53199122
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 16:45 schreef Jane het volgende:

[..]

M.a.w., misschien hebben zij het raam en de luiken wel open laten staan (waar blijkbaar ook sporen op te vinden zijn dat e.e.a. geforceerd is, maar dat even daargelaten)? En dat de ontvoerder het hele raam niet gebruikt heeft en wel via de patio naar binnen en buiten is gegaan?
    De eenvoudigste theorie kan niet dismissed worden.
    quote:
    Ja, het is een theorie. Maar de McCanns, noch de politie onderschrijven die theorie. Maar ja, wie weet...? Wat is dan volgens jou de reden dat de McCanns dit verzwegen hebben? Schaamte? Maar ja, ze hadden al genoeg om zich voor te schamen (de kinderen alleen laten), waarom hiermee dan ook niet gelijk op de proppen komen? Hun enige doel is toch om hun dochter weer zo snel mogelijk terug te krijgen, dunkt me...
    Dat hadden zij verzwegen?
    I´m back.
    pi_53199199
    de ellende is dat de politie in het begin haar werk niet goed deed en het appartement pas veel later ging onderzoeken, dat had volgens alle regels als eerste moeten gebeuren, mijn hemel, dat gebeurt zelf bij een ongeluk op de weg .. het is ronduit absurd dat dit zowel in dit geval als in dat geval van 3 jaar geleden niet gebeurt is .. en nog absurder dat we in beide gevallen spreken over dezelfde leidinggevende ..
    die man mag wat mij betreft wel ontslagen worden trouwens, die heeft zelf les 1 gemist .. secure the crime scene .. hoe die in die functie is beland is mij een raadsel
    pleased to meet you
      zaterdag 15 september 2007 @ 16:58:51 #118
    1986 Jane
    pi_53199269
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 16:45 schreef Ryan3 het volgende:

Hierin zeg je dat als je alle topics doorleest etc... de conclusie is dat er géén ontvoerder was. Dan is daarover dan toch een overeenstemming (dat is het woord wat ik bedoelde trouwens niet overeenkomst)? En nu weer niet? Ik denk idd dat voor zover er overeenstemming lijkt te zijn, dit maar schijn is.
    Er is ook geen overeenstemming.

In het kort mijn mening:
    N.m.m. is het onlogisch en ergens ook ondenkbaar dat de ouders het lijk van hun dochter eerst 25 dagen hebben verborgen, om het vervolgens nog eens te gaan verplaatsen.
    Maar het is m.i. ook volkomen onlogisch dat het ontvoeringsscenario zich zo heeft voltrokken als wordt beweerd, zoals ik hierboven geprobeerd heb duidelijk te maken.

Wat dat betreft ben ik het wel met Nadine eens. Beide mogelijkheden kúnnen eigenlijk niet, maar toch is Maddie weg.
    Aangezien de politie blijkbaar over meer aanwijzingen (nog geen hard bewijs) beschikt waaruit blijkt dat de ouders er iets mee te maken hebben c.q. dat hun verhaal niet klopt, neig ik wel die kant uit. Maar ik weet ook niet hoe ze dat dan in godsnaam voor elkaar moeten hebben gekregen.
    pi_53199275
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 16:55 schreef moussie het volgende:
    de ellende is dat de politie in het begin haar werk niet goed deed en het appartement pas veel later ging onderzoeken, dat had volgens alle regels als eerste moeten gebeuren, mijn hemel, dat gebeurt zelf bij een ongeluk op de weg .. het is ronduit absurd dat dit zowel in dit geval als in dat geval van 3 jaar geleden niet gebeurt is .. en nog absurder dat we in beide gevallen spreken over dezelfde leidinggevende ..
    die man mag wat mij betreft wel ontslagen worden trouwens, die heeft zelf les 1 gemist .. secure the crime scene .. hoe die in die functie is beland is mij een raadsel
    En 17 jaar eerder ook dezelfde leidinggevende btw (misschien had je het al gezegd hoor)? Nog een oude Salazar functionaris, of is dat te lang geleden (tot 74 dacht ik).
    I´m back.
      zaterdag 15 september 2007 @ 17:00:00 #120
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_53199297
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 16:55 schreef moussie het volgende:
    Daar moet ik je helemaal gelijk in geven, van zo iemand zou je echt moeten kunnen verwachten dat hij in elk geval alles volgens het boekje doet, er zijn verdorie zelfs sporen verzameld zonder dat men de goede kleding aanhad en het app is eerst vrijgegeven en daarna zijn er bloedsporen gevonden en lijkgeur door kadaverhonden.
    Dit zal een eventuele veroordeling niet ten goede komen.
    be nice or go away
      zaterdag 15 september 2007 @ 17:00:02 #121
    1986 Jane
    pi_53199298
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 16:51 schreef Ryan3 het volgende:

Dat hadden zij verzwegen?
    Nou ja, ze zeggen zelf dat het dicht was. Wat moet ik er anders van maken?
    pi_53199462
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 16:58 schreef Jane het volgende:

[..]

Er is ook geen overeenstemming.

In het kort mijn mening:
    N.m.m. is het onlogisch en ergens ook ondenkbaar dat de ouders het lijk van hun dochter eerst 25 dagen hebben verborgen, om het vervolgens nog eens te gaan verplaatsen.
    Maar het is m.i. ook volkomen onlogisch dat het ontvoeringsscenario zich zo heeft voltrokken als wordt beweerd, zoals ik hierboven geprobeerd heb duidelijk te maken.

Wat dat betreft ben ik het wel met Nadine eens. Beide mogelijkheden kúnnen eigenlijk niet, maar toch is Maddie weg.
    Aangezien de politie blijkbaar over meer aanwijzingen (nog geen hard bewijs) beschikt waaruit blijkt dat de ouders er iets mee te maken hebben c.q. dat hun verhaal niet klopt, neig ik wel die kant uit. Maar ik weet ook niet hoe ze dat dan in godsnaam voor elkaar moeten hebben gekregen.
    Ik denk dat de ouder theorie een stuk onwaarschijnlijker en gecompliceerder is en op sommige punten (zoals ik las) zelfs ronduit bizar is. Misschien dat je kunt nagaan (zonder voorhands gepsychologiseer en geprojecteer) of de outsider theorie, die dus sws eenvoudiger is, nog leads kan opleveren. Ik denk dat die er op zich nog wel zijn, zonder dat de theorie gecompliceerd wordt, of iig gecompliceerder dan de ouder theorie.
    I´m back.
    pi_53199489
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 17:00 schreef Jane het volgende:

[..]

Nou ja, ze zeggen zelf dat het dicht was. Wat moet ik er anders van maken?
    Ja, maar misschien dat de politie aangaf dat ze dit moesten zeggen??? Of begrijp ik het nu verkeerd?
    I´m back.
      zaterdag 15 september 2007 @ 17:16:37 #124
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_53199594
    quote:
    If in Portugal there is 'secrecy of justice', who is passing so much information to the outside?" He said it was "complete rubbish" to suggest the McCanns telephoned Sky News before contacting Portuguese police on the night Madeleine vanished.

And he said reports that the McCanns and their seven friends had consumed 14 bottles of wine in a tapas restaurant that evening were "absolutely false".
    aldus Gerry McCann.
    Volgens hem is het dus een fabeltje dat ze eerst Sky News belden voordat ze de politie belden.

Bron: http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=481936&in_page_id=1770&ct=5

Kate is dus pas een dagboek gaan bijhouden vanaf het moment dat Maddie verdween. Dan vraag ik me wel af hoe haar complaints over Maddie eruit hebben gezien. Ze kan immers niet geschreven hebben: "Maddie was weer zo druk vandaag".
    Niet meer actief op Fok!
      zaterdag 15 september 2007 @ 17:19:19 #125
    145755 kahaarin
    pi_53199643
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 17:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat de ouder theorie een stuk onwaarschijnlijker en gecompliceerder is en op sommige punten (zoals ik las) zelfs ronduit bizar is. Misschien dat je kunt nagaan (zonder voorhands gepsychologiseer en geprojecteer) of de outsider theorie, die dus sws eenvoudiger is, nog leads kan opleveren. Ik denk dat die er op zich nog wel zijn, zonder dat de theorie gecompliceerd wordt, of iig gecompliceerder dan de ouder theorie.
    Ik denk dat als de politie in Portugal meteen alles in dat app grondig had onderzocht en alle getuigenverklaringen meteen had afgenomen er een heel stuk minder te speculeren was geweest, het is toch van de zotte dat de Britse sporenonderzieksmensen dingen aan het licht brengen die gewoonweg gemist zijn door de Portugezen.
    Hoe je het nu ook wendt of keert het (gebrek aan) onderzoek heeft het gecompliceerd gemaakt.
    be nice or go away
      zaterdag 15 september 2007 @ 17:23:25 #126
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_53199729
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 15:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, dat zoontje is niet dood. Maar wat als op een dag dat zoontje wel dood wordt gevonden ergens in een watertje daar in de buurt. Vind jij het dan raar als mensen jouw zus verdenken?
    Ja, want ik ken mijn zus en die doet zoiets niet.
    En daarom blijft de familie van de McCanns ook achter hen staan.
    Niet meer actief op Fok!
    pi_53199733
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 16:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En 17 jaar eerder ook dezelfde leidinggevende btw (misschien had je het al gezegd hoor)? Nog een oude Salazar functionaris, of is dat te lang geleden (tot 74 dacht ik).
    nope, want dat wist ik niet .. het word dus steeds leuker ..
    even opsommen ..
    in 17 jaar tijd verdwijnen er 3 kinderen,
    in een landelijke en rustige streek,
    binnen een radius van nog geen 35 km,
    alle keren word het onderzocht (als je dat zo kan noemen) door dezelfde mensen,
    2 keer komt het tot veroordelingen, volgens de veroordeelden zelf na een afgedwongen bekentenis,
    de derde keer wordt een lage straf aangeboden in ruil voor een schuldbekentenis ..

nou sorry hoor, maar mijn eerste gedachte is dan dat er een pedo in de buurt woont, 3 kinderen in die relatief korte periode en op zo korte afstand van elkaar en dat dan in die landelijke omgeving ..
    en mijn tweede gedachte is dat die onderzoekers daar meer van weten, een keer blunderen kan gebeuren maar 2 keer ?
    mi stinkt dit een mijl in de wind en zou onderzocht moeten worden, en liefst door iemand anders dan dat team
    pleased to meet you
      zaterdag 15 september 2007 @ 17:24:07 #128
    1986 Jane
    pi_53199740
    quote:

[..]

Ik snap je punt, maar het is ook niet zo dat men niet achter het ontvoeringsverhaal is aangegaan, he? Volgens mij is men aanvankelijk (ik krijg de indruk, de eerste maanden zelfs) alleen maar daar vanuit gegaan. Er zal een reden zijn geweest dat de ouders opeens in het vizier kwamen. Wat weet ik niet, maar blijkbaar waren er aanwijzingen om dat eens nader onder de loep te nemen. En dat heeft weer verdere aanwijzingen opgeleverd, waardoor ze inmiddels als verdachte zijn aangemerkt en je m.i. ook niet meer kunt zeggen dat er onterecht onderzoek naar die mogelijkheid wordt gedaan.
    Het is niet zo dat de McCanns alleen maar tot verdachte zijn gemaakt bij gebrek aan het pakken van de ontvoerder. Tenminste, daarvoor zijn er naar mijn indruk teveel aanwijzingen en onvolkomenheden in hun verhaal.
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 17:11 schreef Ryan3 het volgende:

Ja, maar misschien dat de politie aangaf dat ze dit moesten zeggen??? Of begrijp ik het nu verkeerd?
    Ik was er niet bij, dus ik weet het niet, maar uit de berichten krijg ik de indruk dat ze het juist zelf steeds hard benadrukt hebben. Dat er dus iets met het raam gebeurd was en dat zij daar niet verantwoordelijk voor waren.
      zaterdag 15 september 2007 @ 17:29:10 #129
    1986 Jane
    pi_53199836
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 17:16 schreef Viking84 het volgende:

Kate is dus pas een dagboek gaan bijhouden vanaf het moment dat Maddie verdween. Dan vraag ik me wel af hoe haar complaints over Maddie eruit hebben gezien. Ze kan immers niet geschreven hebben: "Maddie was weer zo druk vandaag".
    Dat hele dagboekverhaal is vaag en neem ik met een flinke lading zout. Als ze voor Maddie's verdwijning zou hebben gezegd dat ze soms gek werd van haar kind, dan nog is dat op geen enkele manier bewijs dat ze haar iets aangedaan heeft.
    Kan me wel voorstellen dat de politie haar dagboek van na de verdwijning graag wil inzien, maar ik kan me eigenlijk weer niet voorstellen dat daar iets bruikbaars in staat. Ook niet als de McCanns wel iets te verbergen hebben.
    pi_53199851
    tvp...
      zaterdag 15 september 2007 @ 17:33:46 #131
    145755 kahaarin
    pi_53199924
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 17:29 schreef Jane het volgende:

[..]

Dat hele dagboekverhaal is vaag en neem ik met een flinke lading zout. Als ze voor Maddie's verdwijning zou hebben gezegd dat ze soms gek werd van haar kind, dan nog is dat op geen enkele manier bewijs dat ze haar iets aangedaan heeft.
    Kan me wel voorstellen dat de politie haar dagboek van na de verdwijning graag wil inzien, maar ik kan me eigenlijk weer niet voorstellen dat daar iets bruikbaars in staat. Ook niet als de McCanns wel iets te verbergen hebben.
    Ik heb een beetje het gevoel dat het idd om 2 dagboeken gaat, een persoonlijk dagboek van voor de verdwijning en een dagboek van de gang van zaken zoals de zus van Gerry heeft geadviseerd.
    Het persoonlijke dagboek stopt op de dag van verdwijning volgens the mirror en die zus had haar geadviseerd om een dagboek bij te gaan houden over de zaak.
    Als ze al van plan was geweest om Maddy iets aan te doen dan had ze heus niet in haar dagboek geschreven dat ze het moeilijk vond en gek werd van de kinderen, of juist weer wel om iedereen op een verkeerd spoor te zetten, ik weet het ook niet meer......
    be nice or go away
    pi_53199930
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 11:38 schreef milagro het volgende:

[..]

heb ik het mis, nou, dan zat ik er flink naast, meer is er dan niet gebeurd, hoor, behalve dat jij je nog eens extra op de borst kan kloppen dat je zo integer gebleven bent al die tijd.
    heb ik het niet mis, dan is er geen enkele voldoening in deze, hoor, geen I told you so, omdat het daar ook helemaal niet om gaat.
    Je legt me woorden in de mond. Ik viel over de woorden..Hoop dat er bewijzen zijn....Denk dan eerder dat juist niet ik mijzelf over de borst zou wrijven.

Het lijkt wel of ik de ouders al MOET veroordelen, anders krijg ik dit soort post over mij heen. Degene die ik quote gaf me gewoon uitleg van haar reden.

Vreemd dat je al weet hoe ik zal handelen wanneer de ouders toch onschuldig blijken. Je kent me dus totaal niet. Wil je het überhaupt wel weten? Of heb je ook al een mening waar je niet vanaf te brengen bent over mij. Dan zal ik even vertellen hoe ik zou handelen. Met blijdschap...en nee, ik ben niet zo van de ..."zie je nu wel? Lekker puh.".... Zo de waard is?

Ik heb allang uitleg gekregen dus. Die je blijkbaar niet gezien hebt.

Wanneer je denkt me de mond te moeten snoeren, omdat ik liever even wacht op een politie rapport? Heb je de verkeerde voor je. Ik heb net als iedereen mijn bedenkingen, alleen denk ik meer aan een complot. Niet aan het schuldig zijn van de ouders. Wanneer er sprake zou zijn van mishandeling zou ik ook meteen de ouders verdenken. Ik heb meerdere rechtszaken gezien en zet dus om deze reden mijn vraagtekens bij de schuld van de ouders. Puur en alleen omdat de politie nog niet naar voren is gekomen. Ook ik doe mee aan gissen (in geloof ik het derde topic) alleen denk ik aan andere dingen. En wanneer jullie gelijk zouden hebben? Dan zou ik dat heel erg vinden voor de kinderen. Heeft totaal niets te maken met integer.

Het enige waar ik vreemd van opkeek was het feit dat iemand zei: Ik hoop dat ze bewijzen tegen de ouders vinden. Degene heeft dus ook allang geantwoord.

Het slaat dus werkelijk nergens op dat je mij met deze ( ) integer te noemen. En alsof ik een persoonlijke vete uitroep over de andersdenkenden. Zoals je het in die posts laat overkomen is dit eerder andersom.

Het is net zo goed mijn recht om te zeggen dat er totaal nog geen feitelijk bewijs naar buiten is gekomen door de mensen die er over gaan, als dat veel users, het naar buiten brengen van wat de pers schrijft, wel als feiten zien. En ik ga ook niet als een schaapje met je meekletsen omdat je anders wel eens geërgerd kan reageren op mij

Ik ga er weer vandoor. Veel plezier met zijn allen. En ook heb mijn mening over deze zaak en suggereer er op los. Iedereen mag dat hier. Ik mag dus ook nog steeds de ouders nog onschuldig vinden en mag denken dat er meer aan de hand is.

Tot de volgende keer.
    I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
    User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
    pi_53199965
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 17:19 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ik denk dat als de politie in Portugal meteen alles in dat app grondig had onderzocht en alle getuigenverklaringen meteen had afgenomen er een heel stuk minder te speculeren was geweest, het is toch van de zotte dat de Britse sporenonderzieksmensen dingen aan het licht brengen die gewoonweg gemist zijn door de Portugezen.
    Hoe je het nu ook wendt of keert het (gebrek aan) onderzoek heeft het gecompliceerd gemaakt.
    Dat is al belangrijke ruis natuurlijk, iets wat je aantrof in twee eerdere gevallen van verdwijning ook.
    I´m back.
    pi_53199966
    En ondertussen: Push for Madeleine ad publicity

The family of missing four-year-old Madeleine McCann is to launch another advertising campaign to publicise her disappearance in May. Up to £80,000 from donations to the Madeleine Fund will be used for newspaper, television and billboard adverts, beginning in a fortnight.

The girl's parents Gerry and Kate have been named as formal suspects by Portuguese police. The campaign would focus on Spain, Portugal and other European sites.

'Still missing'
    Fund director John McCann, Gerry's brother, thanked people for their support.

"The main objective of the Madeleine fund is to leave no stone unturned in the search for Madeleine. "To that end, I would like to announce that the fund will finance a broad range of initiatives in advertising to remind everyone that Madeleine is still missing," he said.

Previous campaigns involved an enormous billboard, leaflets and videos." BBC Ook op Sky News en op HLN die kopt nog 'gezellig': "Zonder lijk of bekentenis komt er geen proces Maddie"
      zaterdag 15 september 2007 @ 17:40:50 #135
    145755 kahaarin
    pi_53200072
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 17:35 schreef Suko het volgende:
    En ondertussen: Push for Madeleine ad publicity

The family of missing four-year-old Madeleine McCann is to launch another advertising campaign to publicise her disappearance in May. Up to £80,000 from donations to the Madeleine Fund will be used for newspaper, television and billboard adverts, beginning in a fortnight.

The girl's parents Gerry and Kate have been named as formal suspects by Portuguese police. The campaign would focus on Spain, Portugal and other European sites.

'Still missing'
    Fund director John McCann, Gerry's brother, thanked people for their support.

"The main objective of the Madeleine fund is to leave no stone unturned in the search for Madeleine. "To that end, I would like to announce that the fund will finance a broad range of initiatives in advertising to remind everyone that Madeleine is still missing," he said.

Previous campaigns involved an enormous billboard, leaflets and videos." BBC Ook op Sky News en op HLN die kopt nog 'gezellig': "Zonder lijk of bekentenis komt er geen proces Maddie"
    quote:
    Volgens Correio da Manha, dat ook zijn bronnen bij het gerecht heeft, gelooft de politie dat de McCanns effectief hulp kregen van een derde persoon om het lijkje te verbergen. De krant weet ook dat de mysterieuze man die de avond van de verdwijning met een pak in een deken onder zijn arm wegliep uit het vakantiecomplex wel degelijk bestaat, maar niks met de zaak te maken heeft. "De politie heeft bewijs dat hij iets anders dan een kind onder de arm had", schrijft de Correio.
    uit de laatste link van Suko.

Nou dan is dat VERMOEDELIJK ook uit de wereld, gelukkig maar, die vriendin had blijkbaar haar ogen gemarineerd in wijn of suggestie heeft een boel gedaan, de mysterieuze man met beige broek en zwarte schoenen kunnen we VOLGENS SOURCES BINNEN DE RECHTBANK buiten beschouwing laten.

[ Bericht 1% gewijzigd door kahaarin op 15-09-2007 17:59:56 ]
    be nice or go away
    pi_53200182
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 17:34 schreef paddy het volgende:

[..]

Je legt me woorden in de mond. Ik viel over de woorden..Hoop dat er bewijzen zijn....Denk dan eerder dat juist niet ik mijzelf over de borst zou wrijven.

Het lijkt wel of ik de ouders al MOET veroordelen, anders krijg ik dit soort post over mij heen. Degene die ik quote gaf me gewoon uitleg van haar reden.

Vreemd dat je al weet hoe ik zal handelen wanneer de ouders toch onschuldig blijken. Je kent me dus totaal niet. Wil je het überhaupt wel weten? Of heb je ook al een mening waar je niet vanaf te brengen bent over mij. Dan zal ik even vertellen hoe ik zou handelen. Met blijdschap...en nee, ik ben niet zo van de ..."zie je nu wel? Lekker puh.".... Zo de waard is?

Ik heb allang uitleg gekregen dus. Die je blijkbaar niet gezien hebt.

Wanneer je denkt me de mond te moeten snoeren, omdat ik liever even wacht op een politie rapport? Heb je de verkeerde voor je. Ik heb net als iedereen mijn bedenkingen, alleen denk ik meer aan een complot. Niet aan het schuldig zijn van de ouders. Wanneer er sprake zou zijn van mishandeling zou ik ook meteen de ouders verdenken. Ik heb meerdere rechtszaken gezien en zet dus om deze reden mijn vraagtekens bij de schuld van de ouders. Puur en alleen omdat de politie nog niet naar voren is gekomen. Ook ik doe mee aan gissen (in geloof ik het derde topic) alleen denk ik aan andere dingen. En wanneer jullie gelijk zouden hebben? Dan zou ik dat heel erg vinden voor de kinderen. Heeft totaal niets te maken met integer.

Het enige waar ik vreemd van opkeek was het feit dat iemand zei: Ik hoop dat ze bewijzen tegen de ouders vinden. Degene heeft dus ook allang geantwoord.

Het slaat dus werkelijk nergens op dat je mij met deze ( ) integer te noemen. En alsof ik een persoonlijke vete uitroep over de andersdenkenden. Zoals je het in die posts laat overkomen is dit eerder andersom.

Het is net zo goed mijn recht om te zeggen dat er totaal nog geen feitelijk bewijs naar buiten is gekomen door de mensen die er over gaan, als dat veel users, het naar buiten brengen van wat de pers schrijft, wel als feiten zien. En ik ga ook niet als een schaapje met je meekletsen omdat je anders wel eens geërgerd kan reageren op mij

Ik ga er weer vandoor. Veel plezier met zijn allen. En ook heb mijn mening over deze zaak en suggereer er op los. Iedereen mag dat hier. Ik mag dus ook nog steeds de ouders nog onschuldig vinden en mag denken dat er meer aan de hand is.

Tot de volgende keer.
    Goeie post.
    Ik denk dat het ook belangrijk is om de incestuous amplification ahw een beetje tegen te gaan op Fok!, die idd niet zelden door bepaalde prominente Fok!sters in het leven geroepen kan worden; - gebaseerd op... ???
    I´m back.
      zaterdag 15 september 2007 @ 17:45:45 #138
    145755 kahaarin
    pi_53200196
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 17:44 schreef Suko het volgende:
    Ook op de Frontpage: 'Lijkje Maddie in zee gedumpt vanaf bootje'
    Ehm, dat was 2 topics terug al aan de orde toch?
    Dit is een bericht wat enkel speculatie is, je had de bakken zout nog niet weg gedaan toch?
    be nice or go away
    pi_53200250
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 17:40 schreef kahaarin het volgende:

[..]

[..]

uit de laatste link van Suko.

Nou dan is dat ook uit de wereld, gelukkig maar, die vriendin had blijkbaar haar ogen gemarineerd in wijn of suggestie heeft een boel gedaan, de mysterieuze man met beige broek en zwarte schoenen kunnen we buiten beschouwing laten.
    Dat is officieel, of alleen een journalist met bronnen bij het gerecht?
    I´m back.
    pi_53200251
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 17:33 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ik heb een beetje het gevoel dat het idd om 2 dagboeken gaat, een persoonlijk dagboek van voor de verdwijning en een dagboek van de gang van zaken zoals de zus van Gerry heeft geadviseerd.
    Het persoonlijke dagboek stopt op de dag van verdwijning volgens the mirror en die zus had haar geadviseerd om een dagboek bij te gaan houden over de zaak.
    Als ze al van plan was geweest om Maddy iets aan te doen dan had ze heus niet in haar dagboek geschreven dat ze het moeilijk vond en gek werd van de kinderen, of juist weer wel om iedereen op een verkeerd spoor te zetten, ik weet het ook niet meer......
    dat klopt dus niet hiermee
    quote:
    Mr McCann's brother, John, used an interview today to knock down several rumours that have regularly been repeated in the Portuguese press.

He also revealed that Mrs McCann started a diary after her daughter went missing on the advice of a British psychologist, and attacked leaks to Portuguese newspapers
    http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=481936&in_page_id=1770&ct=5

is de zus van Gerry psychologe ?

hoe dan ook, zelfs al bestaat er wel een tweede dagboek en staat er 10 keer in dat zij op sommige dagen haar kinderen achter het behang wou plakken, dat ze doodmoe was en boos op haar niet helpende man .. er zijn ontelbare vrouwen die hetzelfde denken, zeggen of schrijven, sommigen zelfs op advies van de stressconsulent, zoiets gebruiken als indicatie dat zij haar eigen kind wou vermoorden is gewoon belachelijk
    pleased to meet you
    pi_53200262
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 17:29 schreef Jane het volgende:

[..]

wat de media bruikbaar achten "maddie was weer zo druk vandaag" hoeft natuurlijk niet te zijn wat de politie bruikbaar acht... ms gaat het om heel iets anders wat hen te ore is gekomen dan die klachten over Maddie, wat iedere ouder kent, van die dagen dat je je kind wel achter het behang zou willen plakken.. juist met jonge kinderen heb je dat wel eens, laat staan als je er drie hebt onder de 4 jaar.

dat zegt niets, maar omdat het niets zegt, moet je het ook weer niet negeren.
    niet iedere zelfmoordenaar die het van te voren aankondigt is niet persé niet serieus te nemen omdat de meesten het niet aankondigen of zoiets.

maar ms gaat het de politie helemaal niet om die passages.
    ms gaat het wel degelijk om het tweede dagboek, en staan daar dingen in die de McCanns niet kunnen weten bijv.

lijkt me sowieso stug dat de politie expres laat lekken precies die passages die belastend zouden zijn, als het ook werkelijk om die passages gaat.
    ms laten ze lekken wat niet belastend is, en verzwijgen ze waar het wel omgaat, puur om de ouders onzeker te maken, of te kijken hoe ze reageren,
    die taktiek is volgens mij wel eerder toegepast hier, en dat realiseren de McCanns zich uiteraard ook vast wel maar in de situatie nu , tegen jezelf zeggend "houd het hoofd koel, laat je niet gek maken" wil ms wel eens averechts werken ondanks het besef en je inzet in deze.
    [i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
    pi_53200298
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 17:48 schreef moussie het volgende:

[..]

dat klopt dus niet hiermee
    [..]

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=481936&in_page_id=1770&ct=5

is de zus van Gerry psychologe ?

hoe dan ook, zelfs al bestaat er wel een tweede dagboek en staat er 10 keer in dat zij op sommige dagen haar kinderen achter het behang wou plakken, dat ze doodmoe was en boos op haar niet helpende man .. er zijn ontelbare vrouwen die hetzelfde denken, zeggen of schrijven, sommigen zelfs op advies van de stressconsulent, zoiets gebruiken als indicatie dat zij haar eigen kind wou vermoorden is gewoon belachelijk
    Ja, klopt, dat is absoluut geen lead.
    I´m back.
      zaterdag 15 september 2007 @ 17:51:11 #143
    1986 Jane
    pi_53200308
    quote:

[..]

Nog heel even kort hierover...
    Eigenlijk vind ik de ouder-theorie helemaal niet onwaarschijnlijker. In tegendeel zelfs. Het enige onwaarschijnlijke daaraan vind ik het verhaal dat ze het lijk eerst 25 dagen verborgen en daarna verplaatst hebben. Dát kan ik me niet voorstellen.
    Eén van de commentatoren in zo'n nieuwsuitzending online (ik weet echt niet meer welke) kwam met de mogelijkheid dat misschien het lijk wel niet verplaatst was in die auto, maar alleen datgene (deken, zak, who knows?) waarin het in eerste instantie in gestopt was. Dat klinkt w.m.b. dan alweer een stukje aannemelijker.

Bij beide verhalen kun je kanttekeningen plaatsen. Beide bevatten onaannemelijke en onlogische elementen. Welke je waarschijnlijker acht is m.i. gewoon een mening, gebaseerd op een gevoel. Bij mij, maar ook bij jou.
      zaterdag 15 september 2007 @ 17:51:54 #144
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_53200330
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 17:48 schreef moussie het volgende:

Maar het kan wel een indicatie zijn dat het kind slaaptabletten zijn gevoerd
    Het kan wel een indicatie zijn dat mama een keer doorsloeg.
    Ik snap niet dat als je de waarheid wilt vinden je bij voorbaat een aantal mogelijkheden uit wilt sluiten.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      zaterdag 15 september 2007 @ 17:52:26 #145
    3542 Gia
    User under construction
    pi_53200344
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 17:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, want ik ken mijn zus en die doet zoiets niet.
    En daarom blijft de familie van de McCanns ook achter hen staan.
    Ik vraag niet of jij je zus zou verdenken, maar of je er raar van op zou kijken dat anderen je zus zouden verdenken.
    Als jij zegt dat je zus nogal vaak klaagt over je neefje, dan zal ze dat ook wel naar anderen toe doen. Als dat kind dan ineens weg is, en dood wordt gevonden, dan reken maar dat mensen hierover gaan kletsen. En van wat geklets is het nog maar een klein stapje naar verdacht zijn.
    pi_53200365
    quote:
    Hierin zeg je dat als je alle topics doorleest etc... de conclusie is dat er géén ontvoerder was. Dan is daarover dan toch een overeenstemming (dat is het woord wat ik bedoelde trouwens niet overeenkomst)? En nu weer niet? Ik denk idd dat voor zover er overeenstemming lijkt te zijn, dit maar schijn is. Paar redelijk prominente Fok!sters hebben daarop ingezet, zeg maar. Er zijn dus maw heel wat 'je''en die alle topics doorlezen en niet tot de conclusie komen dat er géén ontvoerder was.
    Ik hoef niks meer uit te leggen; Jane heeft de honneurs al waargenomen en ik ben het helemaal met haar eens

Natuurlijk zitten er tussen de vele theorieën ook een aantal bizarre en zelfs absurde scenario's, maar volgens mij geldt voor de meeste users wel dat 'het complot' (waarbij Maddie doelbewust door de ouders zou zijn vermoord met behulp van vrienden, handlangers, huurmoordenaars of buitenaardse wezens) als te ongeloofwaardig wordt gezien. In principe doen we niks anders dan het officiële nieuws rond de McCanns interpreteren: "Wat kan dit betekenen?" En aangezien er weinig officieel nieuws naar buiten mag worden beracht, is er veel ruimte voor vrije associaties. Dat maakt het nou juist interessant.

Want ja, als het je puur om de waarheid gaat, zit er niks anders op dan afwachten. En dan zal je ook nog zien, verdomme, in zo'n complexe zaak als deze, dat er geen ontknoping komt. Tenzij er dus een lijk wordt gevonden. Maar die kans is vrij klein.
      zaterdag 15 september 2007 @ 17:54:23 #147
    145755 kahaarin
    pi_53200377
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 17:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is officieel, of alleen een journalist met bronnen bij het gerecht?
    Precies, 1 van beide is juist, , ik vermoed dat zelfs een Portugese krant niet dergelijke dingen mag beweren als het niet pertinent waar is, ik ga er dus een beetje van uit dat er met deze man of met mensen die bij het onderzoek betrokken zijn gepraat is, laten we er vermoedelijk en volgens sources tussenplakken voor de volledigheid.
    be nice or go away
      zaterdag 15 september 2007 @ 17:55:03 #148
    3542 Gia
    User under construction
    pi_53200390
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 17:44 schreef Suko het volgende:
    Ook op de Frontpage: 'Lijkje Maddie in zee gedumpt vanaf bootje'
    Had ik ook al gezien ja. Maar ik heb laatst ook een soort van CSI gezien waar ze met honden op het water aan het zoeken waren. Schijnbaar komt die lijkgeur met gasbellen naar boven en pikken honden dat toch op.

Hup, zoeken, dus.
      zaterdag 15 september 2007 @ 17:55:15 #149
    45206 Pietverdriet
    pi_53200394
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 17:51 schreef Jane het volgende:

Eigenlijk vind ik de ouder-theorie helemaal niet onwaarschijnlijker. In tegendeel zelfs. Het enige onwaarschijnlijke daaraan vind ik het verhaal dat ze het lijk eerst 25 dagen verborgen en daarna verplaatst hebben. Dát kan ik me niet voorstellen.
    Helemaal niet zo ondenkbaar.
      zaterdag 15 september 2007 @ 17:57:12 #150
    45206 Pietverdriet
    pi_53200437
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 17:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Had ik ook al gezien ja. Maar ik heb laatst ook een soort van CSI gezien waar ze met honden op het water aan het zoeken waren. Schijnbaar komt die lijkgeur met gasbellen naar boven en pikken honden dat toch op.

Hup, zoeken, dus.
    Enig idee hoe groot de zee is, en hoe diep die voor de kust van Portugal is?
    Dat is niet ff een vijvertje waar je met een hond kan rondvaren om te zoeken, nog afgezien of een hond wat ruikt aan zeewater van een meter of 1000 diep
    pi_53200477
    Vind wel dat de ouders echt alleen berecht mogen worden als er keiharde bewijzen zijn. Hopelijk komen er meer bewijzen naar voren wat er nu werkelijk gebeurd is.
    Als de ouders de daders zijn zou dat vreselijk en gruwelijk zijn maar laat men ook niet de ouders als zondebok aanwijzen als niks duidelijk wordt.
    Het is minstens net zo vreselijk en gruwelijk te worden veroordeeld op de moord van je vermiste kind als je niks gedaan hebt.

Het is gewoon een heel moeilijke zaak.
    pi_53200481
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Helemaal niet zo ondenkbaar.
    waar bewaar je een lijk voor 25 dagen, ten eerste zonder dat het begint te stinken en ten tweede zonder sporen achter te laten
    pleased to meet you
      zaterdag 15 september 2007 @ 18:00:16 #153
    45206 Pietverdriet
    pi_53200512
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 17:59 schreef moussie het volgende:

[..]

waar bewaar je een lijk voor 25 dagen, ten eerste zonder dat het begint te stinken en ten tweede met zonder sporen achter te laten
    in een paar vuilniszakken in de vriezer?
    pi_53200553
    quote:

[..]

waar bewaar je een lijk voor 25 dagen, ten eerste zonder dat het begint te stinken en ten tweede zonder sporen achter te laten
    Het is gewoon een grote fout dat de politie de ouders niet meteen ondervraagt heeft en goed in de gaten gehouden. Helaas is het zo dat bij de meeste verdwijningen van kinderen de ouders ermee te maken hebben. Als de Portugeese politie ze heeft laten gaan en staan waar ze willen is het zeker mogelijk dat ze tot zoiets in staat konden zijn.
    pi_53200567
    Ik vind die 88% zekerheid dat het bloed in die huurauto van Maddie is ook wel aardig overtuigend. Meestal is men behoudend in dat soort schattingen. Bloed van Maddie in een huurauto van de ouders, 25 dagen NA de verdwijning. Bijna 90% kans dat 1+1=2 zou'k zo zeggen. Plus alle andere wazige zaakjes bij elkaar opgeteld. Dat telt bij mij wel voor 100%

Volgens mij is er geen enkel bewijs dat de ouders werkelijk ontlast. I.e. "ze kunnen het eenvoudig niet gedaan hebben want..."
    beter een knipoog dan een blauw oog
      zaterdag 15 september 2007 @ 18:03:56 #156
    145755 kahaarin
    pi_53200618
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 18:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er is (met slag om de arm) sprake geweest van lijkvocht dat consistent is met een
    +/- 25 dagen oud lijk, de uitgevallen haartjes duiden daar ook op, de McCanns hadden ook een sleutel van een klein kapelletje om te kunnen bidden, als je dan in die richting wilt zoeken is daar ook eventueel grond voor.
    be nice or go away
      zaterdag 15 september 2007 @ 18:04:05 #157
    1986 Jane
    pi_53200623
    quote:

[..]

Wiens vriezer dan? Dan moet je er alweer vanuit gaan dat er een local in het spel is, die niet door de politie onder de loep is genomen. Of beschikken die appartementen over een dusdanig grote vriezer dat het bij één van die vrienden kan hebben gelegen. Ik ga er maar even voor het gemak vanuit dat dat niet het geval is. IK heb tenminste nog nooit ergens vakantie gevierd waar ik de beschikking had over meer dan een vriesvakje in de koelkast. Als ik mazzel had.
    Nee, dat is mij een veel te groot complot.
    pi_53200629
    quote:
    McCanns launch new £80,000 advertising blitz to find Madeleine ALIVE

Last updated at 15:13pm on 15th September 2007

The family of Madeleine McCann is to launch new advertising blitz to to try and find the missing four-year-old alive.

Up to £80,000 will be used from the 'find Madeleine fund' to pay for newspaper, television and billboard adverts which will publicise her disappearance in May.

Beginning in a fortnight, the campaign will focus on Spain, Portugal and other areas of Europe.
    http://www.dailymail.co.u(...)in_article_id=481936
    Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
    pi_53200646
    quote:

[..]

vraag het de McCanns

het is ms meteen gedumpt daar waar wij geen idee van kunnen hebben omdat we die omgeving niet kennen, daar is het later weggehaald, en ja alle ogen op hen gericht, maar toen nog niet 24/7 zoals het nu wel het geval is.

niemand gaat je hier het antwoord geven omdat niemand zo inventief is zoals de McCanns lijken te zijn.
    en bovendien, we kennen de omgeving niet.
    de politie wel, maar die verdacht hen toen nog niet.

nu hadden ze ook op de obvious plekken kunnen zoeken waar een ontvoerder een lijkje zou dumpen, maar ik gok zomaar dat die plekken niet overeenkomen met de plek die moordende ouders kiezen die weten dat ze het lijk zsm weer moeten verplaatsen.
    pi_53200684
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 17:45 schreef Ryan3 het volgende:
    Goeie post.
    Ik denk dat het ook belangrijk is om de incestuous amplification ahw een beetje tegen te gaan op Fok!, die idd niet zelden door bepaalde prominente Fok!sters in het leven geroepen kan worden; - gebaseerd op... ???
    Nou ja, die 'prominente Fok!sters' zijn wel op het spoor gezet door het 8-uur Journaal, of door een andere officiële nieuwsbron die zich niet laat beïnvloeden door de incestuous amplification hier op Fok! De theorie dat de ouders ermee te maken hebben, kun je geen shot in the dark noemen.
    pi_53201178
    quote:

[..]

welke vriezer .. ? Denk niet dat er een vriezer staat in die hotelkamer, hooguit een kleine koelkast waar idd een lijkje in zou kunnen passen .. maar dat zou die kadaverhond later weer opgemerkt moeten hebben, zo'n kast is niet koud genoeg om de geurontwikkeling te stoppen, hooguit beperken .. iedereen die wel eens in de kelder van een ziekenhuis is geweest weet waar ik het over heb, die vage zoetige geur die alles doordringt .. en die geur blijft heel lang hangen, hoe goed je ook schoonmaakt ..

blijft over de vriezer elders, waar elders .. de keuken, de bar ? Onwaarschijnlijk omdat er meer mensen in die ruimtes komen, die zou zo'n vreemde zak opvallen, zeker als het hele complex op zoek is naar een vermist klein kind ..
    what else .. het kerkje verderop, ze zijn met hun dode meid op de arm door het hele dorpje naar de kerk gelopen en hebben haar daar ergens in een kelder gelegd ? Dat is dan wel weer koel, klopt, maar weer niet koel genoeg om de stank tegen te houden ..

maar okay, het lijkje is om tot nu toe onverklaarbare reden niet gaan stinken, en in alle 3 die scenarios komt zij dus later het lijkje ophalen om elders te dumpen, right .. ?
    hoe komt het dan dat die honden zo weinig sporen hebben gevonden .. zo'n verplaatsing zou een schat aan forensisch bewijs moeten opleveren volgens de expert en die is er niet ..
    pleased to meet you
      zaterdag 15 september 2007 @ 19:17:31 #162
    1986 Jane
    pi_53202103
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 18:31 schreef moussie het volgende:

hoe komt het dan dat die honden zo weinig sporen hebben gevonden .. zo'n verplaatsing zou een schat aan forensisch bewijs moeten opleveren volgens de expert en die is er niet ..
    Misschien wel omdat ze op die plek nog niet hebben mogen zoeken?

Van gisteren:
    quote:
    Officers now believe Madeleine’s GP mum Kate accidentally killed her after giving her sedatives to help her sleep, then that she and her heart surgeon husband Gerry hid the girl’s body in a church close to their apartment.

Police think they then moved Madeleine in their hire car and then threw the body into the sea.
    The bombshell claims are said to be based on a “trail of death” followed by British police sniffer dogs trained to find bodies.

Police are now applying to Judge Pedro Frias for permission to search the tiny hillside church – a controversial move in Catholic Portugal.

Bron
    Wel een bruikbaar geurspoor, maar nog niet de kerk overhoop gehaald dus, volgens dit bericht.
    quote:

Ik denk idd dat voor zover er overeenstemming lijkt te zijn, dit maar schijn is. Paar redelijk prominente Fok!sters hebben daarop ingezet, zeg maar. Er zijn dus maw heel wat 'je''en die alle topics doorlezen en niet tot de conclusie komen dat er géén ontvoerder was.
    Ik weet niet of je mij bedoelt, maar zal ik me voor het gemak maar even aangesproken voelen?

Doe nou niet alsof alleen de niet-gelovers in het ontvoeringsverhaal de zaak hun kant op aan het praten zijn. Je bent zelf de eerste om te opperen dat de McCanns misschien jokken, vergeetachtig en/of speelballen van de politie zijn, op het moment dat het geforceerde raam niet zo goed in het ontvoeringsscenario blijkt te passen. Bedoeld als verdediging, maar misschien hebben we hier dan toch de overeenstemming in dit topic te pakken! Namelijk dat het verhaal van de McCanns niet klopt, om welke reden dan ook. En dat zal ook precies de reden zijn waarom de politie nader onderzoek in is gaan stellen. Omdat er getwijfeld wordt aan het verhaal zoals dat door de ouders verteld werd.
      zaterdag 15 september 2007 @ 19:30:07 #163
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_53202393
    Ik vraag me af wat er nu eigenlijk precies met zekerheid bekend is.

Dus niet wat de een of andere krant beweert te weten maar wat ook echt een feit is. Wat is er nu écht aan bewijs gevonden dat 100 % zeker is ?

Afgezien van de zekerheid dat Madeleine verdwenen is, is er lijkt me wel heel veel gezegd en gespeculeerd, maar zijn er echt harde feiten bekend ?

En wat de politie betreft : ik zie niet in waarom ik wel aan de eerlijkheid van de ouders zou kunnen twijfelen en niet aan die van politie. Ik heb er helemaal geen moeite mee om te geloven dat die zonder meer in staat zijn tot het spelen van een erg vuil spelletje. Het zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd tenslotte.
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
    pi_53202467
    Ik weet het niet hoor..
    Noem me naief maar ik geloof niet in moord of dood door schuld door de ouders. Naar mijn idee ben je dan niet zo hypocriet, huichelachtig en keihard om zoveel media-aandacht te geven aan de vermissing van je dochter en zelfs de paus te bezoeken.

Ik zelf denk in een andere richting die waarschijnlijk absurd overkomt. Misschien is Maddie wel afgestaan aan een paar die graag een kindje wilden. Beide McCanns zijn arts en zitten meer in die wereld dan de meeste andere mensen. Maar nogmaals, het is een vreemde theorie en ik weet zelf nog niet precies hoe ik het dan denk. Lekker vaag of niet...
    pi_53202509
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 17:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Hup, zoeken, dus.
    Hebben ze geen speciale camera's, met infrarood of zo, die vanuit een heli de wateroppervlaktes kunnen onderzoeken, behalve natuurlijk als het gedumpt is een grot. Ik geloof trouwens nog ergens dat die Murat er iets mee te maken kan hebben. Kent de omgeving op z'n duim, is beschreven als een zeer hulpvaardig type op het slaafs irritante af, zullen de McCanns daar gebruik van hebben gemaakt? Het ene ontvangen telefoontje door Murat van 30 sec op de avond van de vermissing is nog steeds niet opgehelderd, hij zei met z'n webdesigner (woont vlakbij bij die bewuste kerk) maar die zegt Murat al maanden niet meer te hebben gesproken. En wat kan men zeggen in 30 sec? Iets in de trant van of iets is gelukt en Murat zegt ja en daarmee klaar? Zou kunnen. En waarom een auto huren in opdracht van de McCanns om posters e.d. op te hangen, terwijl je zelf 2 auto's bezit? En z'n alibi op die avond is ook zwak, was bij z'n moeder die dat uiteraard bevestigd. Rondom Murat is nog steeds veel, teveel niet duidelijk.
    pi_53202510
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 19:33 schreef Sarah78 het volgende:
    Ik weet het niet hoor..
    Noem me naief maar ik geloof niet in moord of dood door schuld door de ouders. Naar mijn idee ben je dan niet zo hypocriet, huichelachtig en keihard om zoveel media-aandacht te geven aan de vermissing van je dochter en zelfs de paus te bezoeken.

Ik zelf denk in een andere richting die waarschijnlijk absurd overkomt. Misschien is Maddie wel afgestaan aan een paar die graag een kindje wilden. Beide McCanns zijn arts en zitten meer in die wereld dan de meeste andere mensen. Maar nogmaals, het is een vreemde theorie en ik weet zelf nog niet precies hoe ik het dan denk. Lekker vaag of niet...
    afgestaan door wie?

de McCanns omdat die meer in die wereld zitten?
    en dan krijsen dat je kind ontvoerd is, om dat te verhullen, dat je je eigen kind weggegeven hebt?
      zaterdag 15 september 2007 @ 19:40:38 #167
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_53202653
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 19:33 schreef Sarah78 het volgende:
    Ik weet het niet hoor..
    Precies. Dat is ook de reden dat ik het niet geloof.
    Ze weten zelf ook wel dat ze, als ze het gedaan hebben, een groot probleem hebben als het uit komt. Zeker nu de familie ook geld in de zoektocht gaat investeren.
    quote:
    Er zijn vreemde theorieën langsgekomen hier, maar jij wint .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_53202657
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 19:35 schreef milagro het volgende:

[..]

afgestaan door wie?

de McCanns omdat die meer in die wereld zitten?
    en dan krijsen dat je kind ontvoerd is, om dat te verhullen, dat je je eigen kind weggegeven hebt?
    Ik zeg al dat ik nog niet precies weet hoe ik het denk..

En ja, als je allebei arts bent kan ik me voorstellen dat je meer weet van bijv adoptieprocedures.
    En krijsen dat je kind ontvoerd is is net zoals absurd als je eigen kind vermoord hebt of gedood hebt door schuld.

Maar ehh, het is maar een gedachte die ik neerzet
    pi_53202743
    Daarnaast denk ik zeker te weten dat wanneer je je dochter wel hebt vermoord, je echt een keer barst. Dat die gevoelens dan zo heftig zijn dat je door de mand gaat vallen. Als je alleen per ongeluk je dochter hebt gedood moet dat toch voelen alsof je in een nachtmerrie bent beland, je zult jezelf zo schuldig voelen.
    Dat kun je toch geen maanden verborgen houden, je moet toch een keer gaan rouwen?
      zaterdag 15 september 2007 @ 19:48:32 #170
    1986 Jane
    pi_53202859
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 19:30 schreef deedeetee het volgende:
    Ik vraag me af wat er nu eigenlijk precies met zekerheid bekend is.
    Niks, behalve dat Maddie weg is en het verhaal zoals dat door de McCanns verteld is over die avond en het bewijs. De Portugese politie mag nog steeds geen officiele mededelingen doen, volgens mij.

Ik heb er ook geen moeite mee om te geloven dat de politie soms dingen niet volgens het boekje doet. Ik heb er echter wel moeite mee om te geloven dat dit een groot complot is waarin de Britse politie onder één hoedje speelt met hun Portugese collega's. Het forensische bewijs dat er blijkbaar is (volgens de berichten, we weten het niet met zekerheid), is namelijk bijna allemaal afkomstig, danwel onderzocht door de Britten.
    pi_53202901
    Laat ik het dan zo zeggen. Ik geloof niet in moord of dood door schuld door de ouders MAAR ik krijg ook niet het idee dat de ouders in alle staten van angst paniek en verdriet zijn door de vermissing van hun kleine meid.
    pi_53203064
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 19:44 schreef Sarah78 het volgende:

Daarnaast denk ik zeker te weten dat wanneer je je dochter wel hebt vermoord, je echt een keer barst. Dat die gevoelens dan zo heftig zijn dat je door de mand gaat vallen. Als je alleen per ongeluk je dochter hebt gedood moet dat toch voelen alsof je in een nachtmerrie bent beland, je zult jezelf zo schuldig voelen.
    Dat kun je toch geen maanden verborgen houden, je moet toch een keer gaan rouwen?
    jawel, hoor dat kan wel

google maar eens op The House of Horrors in combi met Gloucester.

enne, meisje van Nulde?
    daar was pas sprake van een bekentenis omdat een deel vh lijkje gevonden was.

het Maasmeisje?
    idem dito.

Babylijkjes die in een tuin gevonden worden, en dan blijkt de vorige bewoonster of de recente bewoonster tig pasgeborenen vermoord te hebben, eigen kindjes dus, en dat heeft jarenlang door kunnen gaan, zonder dat iemand iets aan haar merkte.

wees blij dat je je het niet kan voorstellen , joh, spontaan dan, is een goed teken
    helaas leert de geschiedenis ons dat het wel kan, en pas na jaren per toeval de daders, de ouders dus, gepakt worden.
      zaterdag 15 september 2007 @ 19:58:22 #173
    1986 Jane
    pi_53203135
    Wie weet helpt hun geloof wel? Dat ze het gevoel hebben vergeving te hebben gekregen? Misschien hebben ze gebiecht? Misschien door het bezoek aan de Paus? Je weet het niet...

Ik ben zelf niet gelovig, dus ik heb geen idee hoe dat werkt.
      zaterdag 15 september 2007 @ 20:00:51 #174
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_53203177
    In één van de eerdere topics werd een lijstje gepost met 'kenmerken' van ouders die hun kind ombrengen (depressies, problemen in de relationele sfeer...). De McCanns pasten niet in dat lijstje. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze het niet gedaan hebben, maar wel dat er minder reden is om aan te nemen dat ze het gedaan hebben.
    Niet meer actief op Fok!
    pi_53203287
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 20:00 schreef Viking84 het volgende:
    In één van de eerdere topics werd een lijstje gepost met 'kenmerken' van ouders die hun kind ombrengen (depressies, problemen in de relationele sfeer...). De McCanns pasten niet in dat lijstje. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze het niet gedaan hebben, maar wel dat er minder reden is om aan te nemen dat ze het gedaan hebben.
    je weet toch niet hoe het thuis eraan toegaat, als de camera's niet op hun gericht staan?

ze hebben een gedeelde missie, hè.... ze zijn elkaars alibi, elkaars strohalm, elkaars chantagemiddel, elkaars redding, dat is wel een theater van het ideale stel waard, hoor, alles hangt er namelijk vanaf.

en net als met andere ziektes, je hoeft niet ALLE symptomen te hebben, he, om toch een diagnose te krijgen , evenmin als niet alle bijwerkingen van medicijnen jou ten deel zullen vallen als gebruiker.
    pi_53203308
    quote:
    Maar ze gaan dan ook uit van een ongeluk, en daar past geen profiel bij. In principe zou dat iedereen kunnen gebeuren ( al ken ik geen mensen die hun kleine kinderen alleen achterlaten in een vreemde omgeving om zelf lekker te gaan zitten borrelen ).
    De McCanns zijn echter wel mensen met een geweldige carriere, die ze kwijt zouden zijn als aan het licht kwam dat hun dochter om zou zijn gekomen door hun schuld. Bovendien is er een kans dat ze hun tweeling ook kwijt zouden raken......reden genoeg om te gillen dat je kind is ontvoerd....
    Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
      zaterdag 15 september 2007 @ 20:06:50 #177
    1986 Jane
    pi_53203316
    quote:
    Mmmja, ik denk dat dat meer past bij de ouder die zijn gezin/kinderen ombrengt in een daad van wanhoop, en daarna eventueel de hand aan zichzelf slaat. Het typische gezinsdrama dus. Daar passen de McCanns inderdaad niet in.
    Als ze er iets mee te maken hebben, dan denk ik niet dat ze hun dochter met opzet vermoord hebben. 'Dood door schuld', denk ik dan, met daarna de bijna onomkeerbare beslissing om die schuld te verdoezelen. Want er staan wel 2 carrieres op het spel. Meer dan dat het gegaan was om John the plumber en Molly the barmaid.
    pi_53203318
    Ja Milagro, je hebt wel een punt.
    Maar waarom ga je op vakantie naar een fijn resort helemaal gericht op kids om dan je dochtertje te vermoorden? Dat doe je volgens mij in een situatie die volledig geëscaleerd is. Doe je dat niet in een waas van verstandsverbijstering? Niet als je lekker op vakantie bent in een zonnig land, tijd voor ontspanning, lekker met je gezin genieten..? Of dan juist wel..?
    Daarom geloof ik sowieso al niet in moord met voorbedachte rade.
    Dood door schuld zou kunnen. Maar ik denk dat de meeste ouders dan toch wel de politie inschakelen, hoe erg het ook is.
    Waarom zouden mensen die hele grote poppenkast opvoeren als ze zelf per ongeluk hun dochter hebben gedood. Als je al per ongeluk je dochter hebt gedood, lukt het je dan heel snel een plan te bedenken. En dan niet zomaar een plan maar een heel geraffineerd plan met al die media-aandacht?

Kweet het niet hoor..
      zaterdag 15 september 2007 @ 20:09:21 #179
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_53203376
    In een ander topic werd voor de gein gezegd dat Maddie zelfmoord gepleegd heeft, maar dat bracht me wel op een andere theorie: misschien hebben de ouders haar die slaapmiddelen wel niet toegediend, maar heeft ze ze zelf opgegeten, dus dat de ouders die slaapmiddelen hebben laten slingeren. Al denk ik dat ze daar al net iets te oud voor was.

Eerder werd gezegd dat de ouders hun kinderen regelmatig slaapmiddelen zouden hebben gegeven. Is dat nou eigenlijk bevestigd of was het maar een roddel?
    Niet meer actief op Fok!
      zaterdag 15 september 2007 @ 20:10:25 #180
    45206 Pietverdriet
    pi_53203410
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 20:09 schreef Viking84 het volgende:
    In een ander topic werd voor de gein gezegd dat Maddie zelfmoord gepleegd heeft, maar dat bracht me wel op een andere theorie: misschien hebben de ouders haar die slaapmiddelen wel niet toegediend, maar heeft ze ze zelf opgegeten, dat ze die slaapmiddelen hebben laten slingeren. Al denk ik dat ze daar al net iets te oud voor was.

Eerder werd gezegd dat de ouders hun kinderen regelmatig slaapmiddelen zouden hebben gegeven. Is dat nou eigenlijk bevestigd of was het maar een roddel?
    Verdiep je eens in de materie, slaapmiddelen alleen zijn niet dodelijk.
    pi_53203442
    Pietverdriet, wat kom je denigrerend over. Alsof deze zaak voor iedereen gesneden koek moet zijn...
      zaterdag 15 september 2007 @ 20:14:32 #182
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_53203506
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Verdiep je eens in de materie, slaapmiddelen alleen zijn niet dodelijk.
    Wel als het om een overdosis ging. De combinatie slaapmiddelen + kinderen is link.
    Verder werd eerder al geopperd dat de ouders Maddie, zonder het van elkaar te weten, allebei een slaapmiddel hebben gegeven, waardoor ze dus teveel binnen kreeg.

Dus verdiep je zelf eens in de materie .

De ontvoerder kan Maddie zelf ook een slaapmiddel hebben gegeven om te voorkomen dat ze zou gaan schreeuwen.

Zijn er eigenlijk ook sporen van een slaapmiddel gevonden bij de tweeling? Misschien hoefden die geen slaapmiddel, omdat zij rustig gingen slapen en Maddie niet.
    Niet meer actief op Fok!
    pi_53203513
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 20:06 schreef Sarah78 het volgende:

Ja Milagro, je hebt wel een punt.
    Maar waarom ga je op vakantie naar een fijn resort helemaal gericht op kids om dan je dochtertje te vermoorden?
    Dat doe je volgens mij in een situatie die volledig geëscaleerd is. Doe je dat niet in een waas van verstandsverbijstering? Niet als je lekker op vakantie bent in een zonnig land, tijd voor ontspanning, lekker met je gezin genieten..? Of dan juist wel..?
    Daarom geloof ik sowieso al niet in moord met voorbedachte rade.
    Dood door schuld zou kunnen. Maar ik denk dat de meeste ouders dan toch wel de politie inschakelen, hoe erg het ook is.
    Waarom zouden mensen die hele grote poppenkast opvoeren als ze zelf per ongeluk hun dochter hebben gedood. Als je al per ongeluk je dochter hebt gedood, lukt het je dan heel snel een plan te bedenken. En dan niet zomaar een plan maar een heel geraffineerd plan met al die media-aandacht?

Kweet het niet hoor..
    Maar waarom ga je op vakantie naar een fijn resort helemaal gericht op kids om dan je dochtertje te vermoorden?

omdat je dan dus niet verdacht wordt, en dat het werkt klopt, kijk naar je eigen reactie.

ik weet ook niet, hoor, maar ik vermoed wel, heel sterk zelfs, maar ms zit ik er helemaal naast, dat kan, denk het alleen niet, in die zin dat de ouders de daders zijn, al dan niet met voorbedachte rade.

met voorbedachte rade maakt het wel juist makkelijker bepaalde gaten te dichten, zoals het mediacircus, dat begon met het telefoontje naar de krant in feite al, door de moeder, ipv eerst de politie te bellen en ook de vrienden dat te "verbieden" ..
    het hele plan dat ineens geimproviseerd moet worden, was dus niet geimproviseerd, maar nauwkeurig voorbereid

nu ja, etc etc het is hier allemaal door verschillende mensen verwoord.

waarom ze dat doen ? egocentrisme in de extreemste vorm, Munchhausen by proxy, pure slechtheid, ziekelijk perfectionisme en een minder perfect kind, geen idee, je hebt gewoon hele hele gestoorde mensen die op het oog volkomen normaal lijken.
      zaterdag 15 september 2007 @ 20:15:06 #184
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_53203528
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 20:11 schreef Sarah78 het volgende:

Pietverdriet, wat kom je denigrerend over. Alsof deze zaak voor iedereen gesneden koek moet zijn...
    Zo is hij nu eenmaal. Mij bevalt zijn manier van doen ook niet.
    Niet meer actief op Fok!
      zaterdag 15 september 2007 @ 20:16:19 #185
    45206 Pietverdriet
    pi_53203567
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 20:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Zo is hij nu eenmaal. Mij bevalt zijn manier van doen ook niet.
    Goh hoe zou dat nou komen, dat ik je een sneer geef,,,,
      zaterdag 15 september 2007 @ 20:17:08 #186
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_53203581
    @ Milagro:

dat Kate eerst Sky News heeft gebeld ipv de politie wordt krachtig ontkend door Gerry. Ik heb ook geen officiële bron gezien waarin iets dergelijks beweerd werd, sterker nog: volgens mij heb ik dat nergens gelezen en ik houd de nieuwsberichten goed bij.
    Niet meer actief op Fok!
      zaterdag 15 september 2007 @ 20:17:48 #187
    45206 Pietverdriet
    pi_53203594
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 20:14 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wel als het om een overdosis ging. De combinatie slaapmiddelen + kinderen is link.
    Verder werd eerder al geopperd dat de ouders Maddie, zonder het van elkaar te weten, allebei een slaapmiddel hebben gegeven, waardoor ze dus teveel binnen kreeg.

Dus verdiep je zelf eens in de materie .
    Barbituraten worden al jaaaaren niet meer voorgeschreven, moderne slaapmiddelen kan je geen overdosis van nemen.
      zaterdag 15 september 2007 @ 20:17:59 #188
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_53203600
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goh hoe zou dat nou komen, dat ik je een sneer geef,,,,
    Geen idee, dat zul jij het beste weten, maar ik heb niet echt de behoefte om te reageren op posts waarin je zo doet.
    Niet meer actief op Fok!
      zaterdag 15 september 2007 @ 20:19:30 #189
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_53203634
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Barbituraten worden al jaaaaren niet meer voorgeschreven, moderne slaapmiddelen kan je geen overdosis van nemen.
    Mooi, dan is dat probleem opgelost.
    Maddie is dus niet overleden aan een overdosis slaapmiddelen. Dan wordt de zaak nog gemakkelijker voor mij: óf de ouders hebben haar doelbewust omgebracht óf ze is ontvoerd. Ik denk niet dat ik nog hoef te verklaren naar welke theorie mijn voorkeur uit gaat .
    Niet meer actief op Fok!
      zaterdag 15 september 2007 @ 20:19:51 #190
    45206 Pietverdriet
    pi_53203639
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 20:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Geen idee, dat zul jij het beste weten, maar ik heb niet echt de behoefte om te reageren op posts waarin je zo doet.
    Lees dan je eigen posts waar je mij nogal wat aanwrijft maar eens terug
      zaterdag 15 september 2007 @ 20:20:45 #191
    1986 Jane
    pi_53203665
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 20:14 schreef Viking84 het volgende:

Zijn er eigenlijk ook sporen van een slaapmiddel gevonden bij de tweeling? Misschien hoefden die geen slaapmiddel, omdat zij rustig gingen slapen en Maddie niet.
    Dat is één van de dingen die men helaas vergeten is te onderzoeken.
    Wel is er meerdere malen melding van gemaakt dat het zo vreemd was dat de tweeling overal doorheen sliep. Ook dus toen Maddie's vermissing werd ontdekt en er consternatie was uitgebroken in het appartement.

Ik weet niet hoor, maar ik ken geen enkel kind dat zo vast slaapt. Geen enkel persoon eigenlijk. Ook al slaapt iemand vast, op het moment dat er overal licht aangaat en mensen beginnen te tetteren, dan is het wel gebeurd met de nachtrust.
      zaterdag 15 september 2007 @ 20:22:41 #192
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_53203714
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lees dan je eigen posts waar je mij nogal wat aanwrijft maar eens terug
    Stel je niet zo verschrikkelijk aan, zeg . Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. Bovendien heb ik nooit kwaad in de zin gehad, dus je kunt ook eens níet zo agressief doen de hele tijd.
    Niet meer actief op Fok!
    pi_53203715
    Maar als het dood door schuld is heeft die vakantie naar Portugal er dus eigenlijk niets mee te maken. Want per ongeluk kan overal voorkomen.

Iets anders nog. Ik las in een ander Maddie-topic dat Maddie een ivf-kindje is en dat dat mogelijk een "oorzaak" zou zijn mbt wie de echte vader is.
    Daar wil ik over kwijt dat ivf ongelofelijk zwaar is voor een vrouw, heel veel behandelingen waar je niet vrolijk van wordt. Dan is dat kindje juist zo enorm welkom omdat er lang op geacht is en veel voor gedaan. Mij lijkt dat dat kind je dan extra dierbaar is..
      zaterdag 15 september 2007 @ 20:22:50 #194
    1986 Jane
    pi_53203722
    Aanvulling:
    quote:
    Why did Madeleine’s sister and brother sleep through her “abduction”?

Sean and Amelie were heavy sleepers who were not disturbed by their sister’s abduction, claim their parents. However, they also slept through their mother’s hysterical response to Madeleine’s disappearance and the presence of dozens of people who joined the search before being carried out by a female police officer. Kate and Gerry McCann have strenuously denied sedating their daughter.
    http://www.timesonline.co(...)e/article2422967.ece
      zaterdag 15 september 2007 @ 20:23:38 #195
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_53203737
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 20:22 schreef Sarah78 het volgende:
    Ik las in een ander Maddie-topic dat Maddie een ivf-kindje is en dat dat mogelijk een "oorzaak" zou zijn mbt wie de echte vader is.
    Daar wil ik over kwijt dat ivf ongelofelijk zwaar is voor een vrouw, heel veel behandelingen waar je niet vrolijk van wordt. Dan is dat kindje juist zo enorm welkom omdat er lang op geacht is en veel voor gedaan. Mij lijkt dat dat kind je dan extra dierbaar is..
    Oeh, je gaat er van langs krijgen .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_53203779
    quote:
    @ Milagro:

dat Kate eerst Sky News heeft gebeld ipv de politie wordt krachtig ontkend door Gerry. Ik heb ook geen officiële bron gezien waarin iets dergelijks beweerd werd, sterker nog: volgens mij heb ik dat nergens gelezen en ik houd de nieuwsberichten goed bij.
    ik dacht gelezen te hebben dat het wel degelijk bevestigd is, door de verdedigende reactie van Kate en dat was niet ontkenning.... maar dan blijft er nog genoeg over, hoor, om te beginnen de punten op jouw eigen lijstje en meer dan dat.

zo en nu ik ga lekker bankhangen, Paul de Leeuw begint zo, later op de avond A Touch of Frost op Canvas, oh en daar tussen door natuurlijk en toevallig ook nog eens geheel toepasselijk Missing without a Trace , Ned 3, goede serie
    pi_53203781
    quote:
    @ Milagro:

quote:
    El País told us yesterday that Sky News knew of Madeleine’s disappearance at 11 minutes past ten on the night it all started, but that the Portuguese police were not informed for a full 30 minutes after that. That’s some exclusive for Sky. It may be true, it may not, but if it is, it shows that right from the very start the media were priority number one for the McCann circle.
    http://www.typicallyspanish.com/news/publish/article_12467.shtml

Sky zegt trouwens niet te weten dat ze eerst gebeld zijn.
    maar dat kunnen ze ook niet weten.
    staan alleen in de logs van het telecom-bedrijf.
    Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
    pi_53203783
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 20:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oeh, je gaat er van langs krijgen .
    Nou dat kan me eigenlijk weinig schelen. Ik zit zelf in de medische molen en heb er zo mijn eigen mening over.
    Maar fijn dat je me even waarschuwt
      zaterdag 15 september 2007 @ 20:27:45 #199
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_53203828
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 20:25 schreef Caesu het volgende:

[..]

[..]

http://www.typicallyspanish.com/news/publish/article_12467.shtml

Sky zegt trouwens niet te weten dat ze eerst gebeld zijn.
    maar dat kunnen ze ook niet weten.
    staan alleen in de logs van het telecom-bedrijf.
    Wat is El Pais? Een krant of het telecombedrijf?
    Niet meer actief op Fok!
    pi_53203845
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 20:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wat is El Pais? Een krant of het telecombedrijf?
    spaanse krant
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')