Olie etende kikkers misschien?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:23 schreef Unrealist- het volgende:
[..]
Oeh ik wist niet dat gele kikkers verband hadden met de oliepiek![]()
moah, er zijn ook nog andere inkomsten natuurlijk. Dus dat failliet gaan is voorlopig geen probleem. Recentelijk is de kreditbeoordeling twee keer verhoogd dus dat zit wel goed vooralsnog.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:35 schreef henkway het volgende:
[..]
Ze hebben geen keus he?
Anders gaat Indonesia failliet aan de oliesubsidie
Hebben ze in indonesie dan ook winters waarbij de dagtemperaturen onder de 20 graden komen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 01:13 schreef indahnesia.com het volgende:
Tja, dat is het doemscenario met de winter voor de deur, dat ie dan maar niet te koud gaat worden.
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Voornamelijk of idd onze mobiliteit gaat verminderen of dat we toch een goed subtituut vinden voor olie. Als onze mobiliteit verminderd dan is de investering in meer asfalt de komende jaren een niet verstandige keuze van de overheid.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 08:59 schreef Metro2005 het volgende:
Ben benieuwd waar we over 10 jaar zijn en of er dan veel veranderd is maar ik ben ervan overtuigd dat we een tijdperk in gaan waar we steeds minder afhankelijk van olie gaan worden, en dat kan ik alleen maar toejuichen
als ik een half uurtje rij zit ik onder de 20 gradenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hebben ze in indonesie dan ook winters waarbij de dagtemperaturen onder de 20 graden komen. [afbeelding]
Dat onze mobiliteit minder wordt daar ben ik niet echt bang voor. Er zijn genoeg alternatieven om zonder olie mobiel te blijven waarvan aandrijving middels electriciteit wel het meest interessante is omdat dat op zoveel manieren opgewekt kan worden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Voornamelijk of idd onze mobiliteit gaat verminderen of dat we toch een goed subtituut vinden voor olie. Als onze mobiliteit verminderd dan is de investering in meer asfalt de komende jaren een niet verstandige keuze van de overheid.
Veel mensen op kantoren vormen/ zijn een onderdeel van een workflow, zij kunnen heel makkelijk thuiswerken en zijn dan ook echt online nog steeds onderdeel van de lopende processen er is nauwelijks een reden te bedenken waarom die mensen iedere dag 50 km moeten rijden en s'avonds weer terugquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Voornamelijk of idd onze mobiliteit gaat verminderen of dat we toch een goed subtituut vinden voor olie. Als onze mobiliteit verminderd dan is de investering in meer asfalt de komende jaren een niet verstandige keuze van de overheid.
De zon en onze hersenpan!quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:12 schreef indahnesia.com het volgende:
tja, en waar komt electriciteit toch vandaan he.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:12 schreef indahnesia.com het volgende:
tja, en waar komt electriciteit toch vandaan he.
Zon, wind, kernenergie, kernfusie, waterkracht, gas, kolen, dynamo aanzwengelen met de hand, etc..quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:11 schreef Metro2005 het volgende:
omdat dat op zoveel manieren opgewekt kan worden.
Ik verwacht dat we toch weer de woestijnstaten moeten aankijken om daar alles vol te gooien met zonnecellen. Het voordeel is wel dat er ook nog genoeg woestijngebieden buiten het midden oosten zijn, hierdoor zullen we niet meer afhankelijk zijn van enkele landen maar hebben we wat meer keus.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:46 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
[..]
Zon, wind, kernenergie, kernfusie, waterkracht, gas, kolen, dynamo aanzwengelen met de hand, etc..
Het is mogelijk niet eenvoudig maar wel mogelijk. Er zullen vast wel wat energie verliezen tijdens het transport optreden maar dat gebeurd ook bij de raffinage en het vervoer van alle brandstoffen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:25 schreef Perrin het volgende:
Stroom transporteren over grote afstanden is niet eenvoudig.
Ach, die paar olietankers die per jaar zinken...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is mogelijk niet eenvoudig maar wel mogelijk. Er zullen vast wel wat energie verliezen tijdens het transport optreden maar dat gebeurd ook bij de raffinage en het vervoer van alle brandstoffen.
Als benzine straks meer dan 5 euro per liter kost, reken maar dat er flink in alternatieven zal worden geinvesteerd. Als er geen gekke dingen gebeuren, hebben we nog jaren om te switchen naar andere manieren van vervoer, verwarming, energie-opwekking. Maar het is idd een erg groot nadeel van de 'vrije' markt dat grondstoffen genadeloos worden verbruikt, we zijn zo erg gewend geraakt aan een niet-duurzame levensstijl waarmee we eigenlijk roofbouw plegen op de aarde en de gevolgen daarvan worden gewetenloos doorgeschoven naar volgende generaties.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:28 schreef waht het volgende:
Je kan zoveel mooie dingen doen met olie, en wat doen wij? Verbranden die shit om grote klompen ijzer voor te bewegen. Grappigen om te huilen
Als de prijzen zo door blijven stijgen is het geen volgende-generatie probleem denk ikquote:Op woensdag 31 oktober 2007 08:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als benzine straks meer dan 5 euro per liter kost, reken maar dat er flink in alternatieven zal worden geinvesteerd. Als er geen gekke dingen gebeuren, hebben we nog jaren om te switchen naar andere manieren van vervoer, verwarming, energie-opwekking. Maar het is idd een erg groot nadeel van de 'vrije' markt dat grondstoffen genadeloos worden verbruikt, we zijn zo erg gewend geraakt aan een niet-duurzame levensstijl waarmee we eigenlijk roofbouw plegen op de aarde en de gevolgen daarvan worden gewetenloos doorgeschoven naar volgende generaties.
Maak er maar vast $100 vanquote:Op woensdag 31 oktober 2007 23:11 schreef Unrealist- het volgende:
Als dit topic vol is stel ik voor om allemaal in dat olie doorbreekt $90 per vat topic verder te gaan toch?
Nu weten mensen niet goed waar ze moeten posten en in allebei de topics gaat het over hetzelfde nu.
We hebben de fiets toch?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 23:46 schreef Evil_Jur het volgende:
In de VS zijn ze al flink aan het investeren in bio-ethanol, wat doen wij eigenlijk ter voorbereiding voor wanneer het echt op is?
Oke... schrap die maar, het nieuwe record is 95,81quote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:48 schreef waht het volgende:
Juist. 94.80 is het nieuwe record.
ja, zo gaat het wel hard iddquote:Op woensdag 31 oktober 2007 23:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maak er maar vast $100 van [afbeelding]
Omdat het een stelletje kortzichtige opportunisten zijn die zo geilen op marktwerking dat ze daar zelf slachtoffer van worden. Amerika wordt weg-geconcurreerd.quote:Op donderdag 1 november 2007 00:31 schreef waht het volgende:
[..]
Oke... schrap die maar, het nieuwe record is 95,81
Leuk rekensommetje:
Morgen zal de OPEC om en nabij de 34,5 miljoen vaten produceren. De OPEC zal daarvoor 34.500.000*95=3 277 500 000, dus 3.277.500.000 dollar krijgen. Das nie mis. 372 miljoen dollar daarvan zal trouwens richting Iran gaan. Wil de VS écht de supermacht blijven moet ze NU kappen met olie gebruiken, maar blijkbaar kunnen ze dat niet, blijkbaar IS er geen alternatief, of zouden ze het *leuk* vinden om honderden miljoenen dollars dagelijks aan de 'Axis of Evil' te geven? Het land dat op dit moment een echt alternatief voor olie zou hebben, wordt gelijk een van de machtigste landen op aarde, nu zou je toch verwachten dat de VS, met haar honderden miljarden aan defensiebudget, toch wel met wat zou komen... tenzij het er niet is natuurlijk.
![]()
![]()
![]()
![]()
Buiten de particuliere initiatieven gebeurt er bar weinig. Je bent natuurlijk vrij om zonnebloemolie in de tank te kieperen als je op diesel rijdt.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 23:46 schreef Evil_Jur het volgende:
In de VS zijn ze al flink aan het investeren in bio-ethanol, wat doen wij eigenlijk ter voorbereiding voor wanneer het echt op is?
Voor 40 liter moet je drie supers af, ook niet echt besparendquote:Op donderdag 1 november 2007 02:06 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Buiten de particuliere initiatieven gebeurt er bar weinig. Je bent natuurlijk vrij om zonnebloemolie in de tank te kieperen als je op diesel rijdt.
Ik dacht dat dat verboden was.quote:Op donderdag 1 november 2007 02:06 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Buiten de particuliere initiatieven gebeurt er bar weinig. Je bent natuurlijk vrij om zonnebloemolie in de tank te kieperen als je op diesel rijdt.
"Nou ja, ik gebruik veel zonnebloem-olie in de keuken"quote:Op donderdag 1 november 2007 11:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat verboden was. [afbeelding] Je bent toch een grote crimineel als je accijnzen omzeilt?
Er schijnt een maas in de wet te zitten, waardoor je dit ongestraft kunt doen. Er zijn al meerdere automobilisten aangehouden hiervoor, maar niet één heeft een bekeuring gekregen omdat het makkelijk aanvechtbaar is wat weer jurisprudentie oplevert waar de belastingdienst niet op zit te wachten.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik dacht dat dat verboden was.Je bent toch een grote crimineel als je accijnzen omzeilt?
En schrap die ook maar, het nieuwe record is 96,24quote:Op donderdag 1 november 2007 00:31 schreef waht het volgende:
[..]
Oke... schrap die maar, het nieuwe record is 95,81
dan zitten we zo'n beetje op het hoogste niveau ooit, gecorrigeerd naar inflatie.quote:Op donderdag 1 november 2007 15:00 schreef waht het volgende:
[..]
En schrap die ook maar, het nieuwe record is 96,24
boehaha.. om te janken wat een kut-smoes 'omdat er gelijktijdig onderhoud gepleegd wordt'. Ik ben geen complot-theorie-persoon, maar zo'n smoes is te slecht gewoon.quote:
In de grote kranten heb ik dit nieuws ook nog niet gezien, terwijl 't me toch redelijk relevant lijkt als straks dieselrijders hun voertuig moeten laten staan door brandstoftekorten.quote:Op vrijdag 2 november 2007 07:34 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
boehaha.. om te janken wat een kut-smoes 'omdat er gelijktijdig onderhoud gepleegd wordt'. Ik ben geen complot-theorie-persoon, maar zo'n smoes is te slecht gewoon.
Jeps.. ben benieuwd of het zover komt.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
In de grote kranten heb ik dit nieuws ook nog niet gezien, terwijl 't me toch redelijk relevant lijkt als straks dieselrijders hun voertuig moeten laten staan door brandstoftekorten.
Waarom geen $100?quote:
"Transportland-Nederland komt piepend, krakend en kuchend tot stilstand."quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
In de grote kranten heb ik dit nieuws ook nog niet gezien, terwijl 't me toch redelijk relevant lijkt als straks dieselrijders hun voertuig moeten laten staan door brandstoftekorten.
'DIESEL OP DE BON', aldus de Telegraafquote:Op vrijdag 2 november 2007 08:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"Transportland-Nederland komt piepend, krakend en kuchend tot stilstand."
De FP schreef gisteren dat de tankstations nog maar voor 3-4 dagen diesel op voorraad hebben. Volgens mij hebben grote tankstations altijd maar een paar dagen voorraad...quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
'DIESEL OP DE BON', aldus de Telegraaf
Jah, lijkt me ook zo ja, grote voorraden aanhouden kost immers geld.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De FP schreef gisteren dat de tankstations nog maar voor 3-4 dagen diesel op voorraad hebben. Volgens mij hebben grote tankstations altijd maar een paar dagen voorraad...
> TRUquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:28 schreef waht het volgende:
Hier nog een plaatje van het verschil met 2006 en 2005 waar de prijs rond deze tijd van het jaar inzakte.
[ afbeelding ]
Gewoon extrapolerenquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]
> TRU
de prijzen voor november en december zijn al ingevuld? ....
> KLBquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]
> TRU
de prijzen voor november en december zijn al ingevuld? .... [afbeelding]
Nee. Het is nu 2 November, en de prijs is 94$, de originele grafiek ging maar tot september, maar er is veel gebeurd in oktober. De grafiek klopt, controleer maar, afgezien van schoonheidsfoutjes dat de lijn te dik is.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]
> TRU
de prijzen voor november en december zijn al ingevuld? ....
quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:05 schreef RM-rf het volgende:
raar, volgens mij staat de OPEC Oil Reference Basket Price nu op $86.01...
die 8 dollar die missen, zijn dat 'paranoia-accijnsen'?
quote:The new OPEC Reference Basket (ORB), implemented as of 10 September 2007, is currently made up of the following: Saharan Blend (Algeria), Girassol (Angola), Minas (Indonesia), Iran Heavy (Islamic Republic of Iran), Basra Light (Iraq), Kuwait Export (Kuwait), Es Sider (Libya), Bonny Light (Nigeria), Qatar Marine (Qatar), Arab Light (Saudi Arabia), Murban (UAE) and BCF 17 (Venezuela).
En de prijs die we in de media te horen krijgen is dat de prijs van sweet texas crude?quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:31 schreef digitaLL het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Bron
Deze index bevat ook zware olie en hoogzwavelige olie die minder hoogvluchtige fracties bevatten en lastiger te raffineren zijn, en waar dus minder voor wordt geboden.
$86, $94... wat maakt het uit. Je gaat totaal voorbij aan het punt. Het punt is dat de prijzen het tegenovergestelde doen t.o.v. de afgelopen jaren. De prijzen rijzen de pan uit en niemand ziet enig probleem? Niemand denkt, oh, misschien is dat peak oil gelul dan echt waar?quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:05 schreef RM-rf het volgende:
raar, volgens mij staat de OPEC Oil Reference Basket Price nu op $86.01...
die 8 dollar die missen, zijn dat 'paranoia-accijnsen'?
Ja we verkassen wel naar dat topic als deze vol is.quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:45 schreef henkway het volgende:
beneden de 300 dollar per vat zie ik niets veranderen, pas bij 1000 dollar per vat zal de oliebehoefte afnemen.
Olie doorbreekt $90 per vat
Wel ff opschieten met dat andere topic, want de $100 is bijna bereiktquote:Op vrijdag 2 november 2007 19:10 schreef waht het volgende:
Ja we verkassen wel naar dat topic als deze vol is.
We maken er een slowchat van en spammen m vol voor we op de $100 zittenquote:Op vrijdag 2 november 2007 19:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wel ff opschieten met dat andere topic, want de $100 is bijna bereikt![]()
Puik planquote:Op vrijdag 2 november 2007 19:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We maken er een slowchat van en spammen m vol voor we op de $100 zitten![]()
Zo'n tank?quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:06 schreef henkway het volgende:
Ja ik ga intussen vast een tank LPG halen voor het morgen weer duurder is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |