Best goed dat de industrie heilig is, maar dan wel de energiezuinige industrieen tot goden verheffen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:52 schreef gronk het volgende:
De afvalwarmte wordt met een WKK-installatie omgezet in energie. Het is natuurlijk een gotspe dat 't zo werkt, maar goed in nederland (en elders) geldt dat industrie=heilig.
Goedkope energie laat mensen idiote dingen doen, skieen in Dubai, en huge airco hotels in Vegas.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:28 schreef RemcoDelft het volgende:
"more" doelt op Warmte-kracht-koppeling.
Meer propaganda dan echt rendement trouwens, als je bedenkt dat 10% van het aardgas wordt gebruikt om CO2 in kassen te produceren... Simpelweg aardgas opstoken om er paprika's van te maken ...
Ben je ooit in Vegas geweest?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 21:13 schreef henkway het volgende:
[..]
Goedkope energie laat mensen idiote dingen doen, skieen in Dubai, en huge airco hotels in Vegas.
maak de energie maar tien keer zo duur.
En maak goede brede asfalt fietspaden, en bouw een kantorenpark aan de rand van een nieuwbouwwijk maak supersnel internet. Bouw huizen die energie opleveren tijdens de afwezigheid van de bewoners.
Nee ik ben verschillende keren in Vegas geweest en was verbaasd over het massaal bouwen van publieke gebouwen in de woestijn. Het is het gevolg van slechte regelgeving.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:41 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ben je ooit in Vegas geweest?Natuurlijk stook jij 's winters nooit... en warm douchen doe je ook niet. Want je bent wel consequent natuurlijk wanneer je mensen met een airco uitkaffert.
Airco's zijn zuiniger dan verwarmingen, dus ik stel voor dat het hele noordelijk halfrond zonder energie doet. Maak hun energie maar tien keer zo duur.
Zie je misschien nu in hoe dom je blaat?
Dus mensen die in de tropen wonen moeten ook maar verkassen? Het is hier altijd warm, en niet slechts een deel van het jaar.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 07:57 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee ik ben verschillende keren in Vegas geweest en was verbaasd over het massaal bouwen van publieke gebouwen in de woestijn. Het is het gevolg van slechte regelgeving.
Ook in de tropen kun je door geod geisoleerde huizen veel bereiken dat je minder energie kwijt bent aan je airco. Dat de koude die je produceerd niet uit je huis lekt.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:39 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dus mensen die in de tropen wonen moeten ook maar verkassen? Het is hier altijd warm, en niet slechts een deel van het jaar.
Toch zal het wel veranderen omdat Indonesie volgens mij van een olie-exporteur een netto-importeur is geworden, het subsieren van energie zal steeds meer van de staatsbegroting in beslag gaan nemen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:23 schreef indahnesia.com het volgende:
Hier in de tropen gebruikt bijna niemand airco, alleen de rijken en toeristen. Dus dat verbruik valt wel mee. Goede isolatie kent men hier dan weer niet, dus het blijft continue koelen geblazen, want voor je het weet is het weer warm
De eerste brandstofprijs-verhoging sinds oktober 2005 moet nog komen. Toen is de prijs op 4500 Rupiah (nu 37 eurocent) gezet. Er moet gebaseerd op de huidige olieprijs nog zo'n 3.000 Rupiah bij om de subsidie af te schaffen (het doel van de regering). Dat gaat nog wel even duren dus, aangezien de vorige verhoging al bijna 100% was
Subsidieren van die ouwe vrachtwagens en autobussen op java.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:41 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Toch zal het wel veranderen omdat Indonesie volgens mij van een olie-exporteur een netto-importeur is geworden, het subsieren van energie zal steeds meer van de staatsbegroting in beslag gaan nemen.
klopt inderdaad. Ze betalen enkele miljarden dollars (!) aan subsidie voor het volk die voor 40% op gaat aan mensen met dure auto'squote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:41 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Toch zal het wel veranderen omdat Indonesie volgens mij van een olie-exporteur een netto-importeur is geworden, het subsieren van energie zal steeds meer van de staatsbegroting in beslag gaan nemen.
hmjah, zo eenvoudig is het dus niet helaas, want 250 miljoen mensen moeten te vreten hebben door middel van goedkoop transport. Een structurele stijging van 10% in prijzen is al funest voor de nu eindelijk flink groeiende economie. Langzamaan dus.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:45 schreef henkway het volgende:
[..]
Subsidieren van die ouwe vrachtwagens en autobussen op java. [afbeelding]
Als de benzineprijs vijfvoudig is dan gaan ze wel een nieuwere vrachtwagen aanschaffen die minder verbruikt
Voor die dure autos hebben we in nederland wel een goede oplossing uitgevonden. Dat heet bpm, hebben ze geen ideenbus daarquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:52 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
klopt inderdaad. Ze betalen enkele miljarden dollars (!) aan subsidie voor het volk die voor 40% op gaat aan mensen met dure auto'sHet moet dus zeker afgeschafd worden, maar dat gaat niet vandaag of morgen. Tot volgend jaar komt er geen prijsverhoging, later in 2008 mogelijk weer.
Oeh ik wist niet dat gele kikkers verband hadden met de oliepiekquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:17 schreef waht het volgende:
Dus het nieuwe record ligt nu op 92.81 dollar (bloomberg.com/energy). Maar verder niks aan de hand natuurlijk.
Ook leuk:
[ afbeelding ]
Nu is het aan de OPEC om de productie te verhogen, of aan ons om een gelijkblijvend/dalend aanbod van olie te accepteren.
Oh en ik geef toe dat dit geen sluitend bewijs is voor de wereldwijde olie piek, het is heel goed mogelijk dat de productie nog stijgt, maar dat is slecht's naderhand te zeggen.
Ze hebben geen keus he?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:54 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hmjah, zo eenvoudig is het dus niet helaas, want 250 miljoen mensen moeten te vreten hebben door middel van goedkoop transport. Een structurele stijging van 10% in prijzen is al funest voor de nu eindelijk flink groeiende economie. Langzamaan dus.
Olie etende kikkers misschien?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:23 schreef Unrealist- het volgende:
[..]
Oeh ik wist niet dat gele kikkers verband hadden met de oliepiek![]()
moah, er zijn ook nog andere inkomsten natuurlijk. Dus dat failliet gaan is voorlopig geen probleem. Recentelijk is de kreditbeoordeling twee keer verhoogd dus dat zit wel goed vooralsnog.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:35 schreef henkway het volgende:
[..]
Ze hebben geen keus he?
Anders gaat Indonesia failliet aan de oliesubsidie
Hebben ze in indonesie dan ook winters waarbij de dagtemperaturen onder de 20 graden komen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 01:13 schreef indahnesia.com het volgende:
Tja, dat is het doemscenario met de winter voor de deur, dat ie dan maar niet te koud gaat worden.
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Voornamelijk of idd onze mobiliteit gaat verminderen of dat we toch een goed subtituut vinden voor olie. Als onze mobiliteit verminderd dan is de investering in meer asfalt de komende jaren een niet verstandige keuze van de overheid.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 08:59 schreef Metro2005 het volgende:
Ben benieuwd waar we over 10 jaar zijn en of er dan veel veranderd is maar ik ben ervan overtuigd dat we een tijdperk in gaan waar we steeds minder afhankelijk van olie gaan worden, en dat kan ik alleen maar toejuichen
als ik een half uurtje rij zit ik onder de 20 gradenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hebben ze in indonesie dan ook winters waarbij de dagtemperaturen onder de 20 graden komen. [afbeelding]
Dat onze mobiliteit minder wordt daar ben ik niet echt bang voor. Er zijn genoeg alternatieven om zonder olie mobiel te blijven waarvan aandrijving middels electriciteit wel het meest interessante is omdat dat op zoveel manieren opgewekt kan worden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Voornamelijk of idd onze mobiliteit gaat verminderen of dat we toch een goed subtituut vinden voor olie. Als onze mobiliteit verminderd dan is de investering in meer asfalt de komende jaren een niet verstandige keuze van de overheid.
Veel mensen op kantoren vormen/ zijn een onderdeel van een workflow, zij kunnen heel makkelijk thuiswerken en zijn dan ook echt online nog steeds onderdeel van de lopende processen er is nauwelijks een reden te bedenken waarom die mensen iedere dag 50 km moeten rijden en s'avonds weer terugquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Voornamelijk of idd onze mobiliteit gaat verminderen of dat we toch een goed subtituut vinden voor olie. Als onze mobiliteit verminderd dan is de investering in meer asfalt de komende jaren een niet verstandige keuze van de overheid.
De zon en onze hersenpan!quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:12 schreef indahnesia.com het volgende:
tja, en waar komt electriciteit toch vandaan he.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:12 schreef indahnesia.com het volgende:
tja, en waar komt electriciteit toch vandaan he.
Zon, wind, kernenergie, kernfusie, waterkracht, gas, kolen, dynamo aanzwengelen met de hand, etc..quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:11 schreef Metro2005 het volgende:
omdat dat op zoveel manieren opgewekt kan worden.
Ik verwacht dat we toch weer de woestijnstaten moeten aankijken om daar alles vol te gooien met zonnecellen. Het voordeel is wel dat er ook nog genoeg woestijngebieden buiten het midden oosten zijn, hierdoor zullen we niet meer afhankelijk zijn van enkele landen maar hebben we wat meer keus.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:46 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
[..]
Zon, wind, kernenergie, kernfusie, waterkracht, gas, kolen, dynamo aanzwengelen met de hand, etc..
Het is mogelijk niet eenvoudig maar wel mogelijk. Er zullen vast wel wat energie verliezen tijdens het transport optreden maar dat gebeurd ook bij de raffinage en het vervoer van alle brandstoffen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:25 schreef Perrin het volgende:
Stroom transporteren over grote afstanden is niet eenvoudig.
Ach, die paar olietankers die per jaar zinken...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is mogelijk niet eenvoudig maar wel mogelijk. Er zullen vast wel wat energie verliezen tijdens het transport optreden maar dat gebeurd ook bij de raffinage en het vervoer van alle brandstoffen.
Als benzine straks meer dan 5 euro per liter kost, reken maar dat er flink in alternatieven zal worden geinvesteerd. Als er geen gekke dingen gebeuren, hebben we nog jaren om te switchen naar andere manieren van vervoer, verwarming, energie-opwekking. Maar het is idd een erg groot nadeel van de 'vrije' markt dat grondstoffen genadeloos worden verbruikt, we zijn zo erg gewend geraakt aan een niet-duurzame levensstijl waarmee we eigenlijk roofbouw plegen op de aarde en de gevolgen daarvan worden gewetenloos doorgeschoven naar volgende generaties.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:28 schreef waht het volgende:
Je kan zoveel mooie dingen doen met olie, en wat doen wij? Verbranden die shit om grote klompen ijzer voor te bewegen. Grappigen om te huilen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |