Als Rutte slim is maakt hij duidelijk dat het niet aande VVD is om radikalen en anti-liberalen aan zich te binden.... en hen graag verwijst naar partijen van Wilders, Verdonk. (uit eindelijk is die groep wel degelijk kleiner, radikale mensen maken altijd slechts zo'n 5 tot 10% uit van de bevolking over subgroepen, de meerderheid is toch merendeels conformist, en geneigd compromissen te sluiten)quote:Op donderdag 13 september 2007 14:27 schreef Chewie het volgende:
Het is alleen de vraag of het Rutte lukt om beide stromingen aan zich te binden.
Ja, hij zingt het misschien nog eventjes uit, als ene soort tussenpaus. Ik denk dat Kamp uiteindelijk de partij gaat aanvoeren. Die zou het wellicht kunnen.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:33 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat is nu niet zo belangrijk, denk niet dat Rutte bij de volgende verkiezingen nog lijsttrekker zal zijn en tot die tijd dulden ze hem wel.
Ik denk niet dat het zo zal gebeuren, ik zie wel op termijn een compleet nieuwe indeling wat partijen betreft. Over een grote liberale stroming werd al gesproken en het schijnt dat dit overleg weer nieuw leven is ingeblazen, ook bij de andere partijen verwacht ik veranderingen, denk aan christelijk conservatief, sociaal democraten.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Chewie: Waarom zou je de partij niet willen spitsen in twee partijen?
Dat komt de duidelijkheid toch ten goede en maakt groei ook mogelijk.
Ach, kan je het begrijpen dat het voor Mark Rutte het de laatste druppel is?quote:Op donderdag 13 september 2007 14:34 schreef milagro het volgende:
domme zet, domme domme zet
ongeacht wat je van Rita zelf vindt.
en wat zei ze nu helemaal
de aanleiding is echt belachelijk onbenullig.
maar goed het is ws natuurlijk niet enkel dat, dit was een mooi excuus.
Gewoon het bekende druppel en emmer verhaal denk ik he ..quote:Op donderdag 13 september 2007 14:34 schreef milagro het volgende:
Inderdaad, dat valt heerlijk uit te melken als je in een slachtofferrol wil gaan zitten. Ze hadden d'r gelijk eruit moeten gooien toen ze een greep naar de macht deed...quote:Op donderdag 13 september 2007 14:34 schreef milagro het volgende:
je haalt mij de woorden uit de mond.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:58 schreef teamlead het volgende:
[..]
liever een kleine liberale partij die vasthoudt aan haar principes dan liberaal pretenderen te zijn maar in feite oerconservatief zijn wat mij betreft
in dit geval was het druppeltje eigenlijk al verdampt voordat het in de emmer viel, maar sloeg een journalist wel erg hard op de watervlakte op de emmer om hem te doen overlopen...quote:Op donderdag 13 september 2007 14:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Gewoon het bekende druppel en emmer verhaal denk ik he ..
nee.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach, kan je het begrijpen dat het voor Mark Rutte het de laatste druppel is?
Nee. Wel voor oudgedienden om hem heen misschien. Dit is van tevoren uitgedokterd.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach, kan je het begrijpen dat het voor Mark Rutte het de laatste druppel is?
Met de linkse rakker aan het roer. Nee, Verdonk was niks, maar Ruttequote:Op donderdag 13 september 2007 14:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Eindelijk! Hopelijk kan de VVD nu weer hun basisprincipes aanhalen.
Natuurlijk, maar er is de vorige keer al gezegd "Rita hou je klep, dit is de koers die de partij vaart en daar heb je je bij neergelegd". En dan gaat ze nu toch weer kritiek leveren op die koers.. Het is misschien geen heftige uitspraak maar wel één waar ze meerdere keren voor gewaarschuwd is.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:40 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Nee. Wel voor oudgedienden om hem heen misschien. Dit is van tevoren uitgedokterd.
Rutte links noemenquote:Op donderdag 13 september 2007 14:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Met de linkse rakker aan het roer. Nee, Verdonk was niks, maar Rutte![]()
zo te zien neemt ze iets van 8 zetels ofzo mee?quote:Op 4 april 2006 maakte Verdonk bekend kandidaat-lijsttrekker te zijn voor de Tweede Kamer-verkiezingen van 2006.[43] Na haar bekendmaking steeg de VVD in de peilingen.[44] Omdat de stemprocedure fraudegevoelig zou zijn, eiste ze bij de verkiezing de aanwezigheid van eigen waarnemers.[45] Ondanks peilingen onder de bevolking die de voorkeur gaven aan Verdonk werd op 31 mei 2006 bekend dat niet zij maar Mark Rutte de lijsttrekker voor de VVD was geworden, met 5% meer stemmen dan Verdonk.[46] Na afloop van de verkiezingen bleek zij 620.555 stemmen te hebben gekregen, 67.355 meer dan Rutte. Dit is een een unicum in de Nederlandse parlementaire geschiedenis omdat het de eerste keer is dat een lijsttrekker niet de meeste stemmen van de lijst heeft gekregen.
Naar aanleiding van het grote aantal voorkeursstemmen, vroeg zij op 28 november 2006 het bestuur van de VVD te onderzoeken welke consequenties dit zou moeten hebben.[47] Frits Bolkestein en Hans Wiegel gaven aan zitting te willen nemen in een in te stellen adviescommissie. Naar aanleiding van dit verzoek kwam de Tweede Kamerfractie van de VVD in spoedberaad bijeen om over dit verzoek te praten. De fractie gaf diezelfde dag nog aan niet in te willen gaan op het verzoek van Verdonk en dat er geen discussie mogelijk was over het leiderschap.
In HP/De Tijd van 5 juni 2007 zei Verdonk het volgende over partijleider Mark Rutte: "Hij is een fatsoenlijke VVD’er, maar niet echt rechts. Dat kan ik er niet van maken."[49] Rutte tekende bezwaar aan tegen deze tekst,[50] maar VVD-prominent Hans Wiegel nam het op voor Verdonk.[51] Uiteindelijk bood Verdonk haar excuses aan en distantieerde ze zich van haar uitlatingen.[50] Na het rumoer zakte de VVD in de peilingen.[52] Rutte zei daarna dat VVD-Kamerleden moesten "luisteren of ophoepelen".
{ bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rita_Verdonk }
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |