abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53166751
quote:
'Rutte probeerde publicatie tegen te houden'
vrijdag 14 september 2007 09:57

VVD-fractieleider Mark Rutte heeft geprobeerd de publicatie van de uitspraken van Rita Verdonk in De Telegraaf tegen te houden.

Dat schrijft De Telegraaf.

Voorwaarde
Woensdagavond zou Rutte, nadat hij lucht kreeg van de voorgenomen publicatie, zijn woordvoerder de speech die hij zaterdag op het partijcongres wou uitspreken, ter voorpublicatie aan de krant hebben laten aanbieden.

Hij deed dat op voorwaarde dat het verhaal met de uitspraken van Rita Verdonk niet zou worden afgedrukt.

De krant ging niet op het aanbod in, plaatste de uitspraken donderdag op de voorpagina en zette daarmee de strijd tussen Rutte en Verdonk op scherp. Met verstrekkende gevolgen: Rutte besloot Verdonk uit de fractie te zetten.

Rol van De Telegraaf
Overigens stond er gisteren in het AD (op pagina 4) ook een klein bericht over het diner in het Utrechtse restaurant Wilhelminapark waar Verdonk haar uitspraken over het vreemdelingenbeleid deed.

Volgens de Telegraaf-journalist die dinsdagavond bij het diner was, wist Verdonk dat er een journalist aanwezig zou zijn. Er zou de afspraak zijn gemaakt dat uit de toespraak mocht worden geciteerd.

De vraag is dus nu welke rol de krant precies heeft gespeeld, of zoals de journalist vandaag zelf schrijft: ‘Knagende vraag is nu: zou Rita Verdonk nog lid van de VVD-fractie zijn geweest als De Telegraaf voor dit aanbod (van Rutte, red.) zou zijn gezwicht?’
Elsevier
pi_53166772
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:06 schreef Gabry het volgende:

[..]

Nu wordt hem zwak en slecht leiderschap verweten. Vooruitgang!
Hij zal het dus nooit goed doen. Omdat de beste stuurlui altijd aan wal staan.

Het is toch wel zo lekker en geil om zo'n man gewoon af te fakkelen, zoals jij ook doet. Daar zijn we erg goed in in Nederland.
pi_53166792
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:01 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat grappig dat we op dit punt lijnrecht tegenover elkaar staan.
Is dat wel zo?
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:31:32 #204
3542 Gia
User under construction
pi_53167389
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:07 schreef SCH het volgende:
Het is toch wel zo lekker en geil om zo'n man gewoon af te fakkelen, zoals jij ook doet.
En zoals jij dat in het verleden met Rita deed. Zoiets bedoel je?
pi_53167453
quote:
Op donderdag 13 september 2007 17:56 schreef desiredbard het volgende:
Zo nu hebben we een fijn links blok van VVD PVDA en CDA
VVD verliest natuurlijk wel 600000 sytemmen oftewel 9 zetels

Rita stelt nog even dat ze zich niet aansluit bij Geert.. hoeft van mij ook niet

Maar kijkt u ook zo uit naar de val van balkenende.... ik zie een geert rita coalitie wel zitten
TVP
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:39:19 #206
3542 Gia
User under construction
pi_53167591
Vind het ook zo raar dat ze haar mening in deze kwestie niet zou mogen ventileren.
Wat als ze had gezegd dat de VVD meer zou moeten doen aan bijvoorbeeld het onderwijsbeleid. (gesteld dat dat tekort schoot) Was dat dan ook als kritiek op de partij gezien? Mag niemand binnen die partij kritiek uiten op de te volgen koers?

Ik heb echt het idee dat Rutte gewoon een schijtluis is, die vooral niets over buitenlanders durft te zeggen uit angst op hun zwarte lijst te komen.
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:41:04 #207
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_53167647
quote:
'Partij Verdonk groter dan VVD'
Uitgegeven: 14 september 2007 11:29

HILVERSUM - Als Rita Verdonk besluit een eigen partij op te richten, dan zou ze kunnen rekenen op 27 zetels. Haar partij zou daarmee in een klap groter zijn dan de VVD.

Dat blijkt vrijdag uit een onderzoek van TNS NIPO in opdracht van RTL Nieuws.

De VVD zou volgens de peiling zeven zetels kwijtraken aan de voormalige VVD-minister. Ook Geert Wilders (PVV) lijkt dan veel stemmen te verliezen aan Verdonk (van dertien naar zeven zetels).
Go Rita Go!!!!
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:45:44 #208
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53167776
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:04 schreef gronk het volgende:

[..]

Jouw standpunt verbaast me ook wel een beetje.
Ik zou nooit op Verdonk stemmen. (En helemaal niet op zo'n Rutte, toch, die heeft smeer achter zijn ellebogen met zijn Oxforder debattechnieken.)
Dat maakt nog niet dat ik het terecht vind dat ze uit die partij wordt gemieterd. Als de VVD op het congres had gezegd: "Rita, je bent niet liberaal genoeg, je mag niet op de lijst," was dat een respectabele beslissing geweest.
Maar eerst al haar voorkeursstemmen opstrijken en vervolgens, zo ver mogelijk van de volgende verkiezingen, haar dumpen? Dat vind ik ongehoord. Je zag ook op nova hoe het ongeloof van haar gezicht straalde. Wie zag dit aankomen, naar aanleiding van één dom artikeltje in de Telegraaf? Ik hoorde er op Fok niemand over.
Dat ik het politiek niet met iemand eens ben wil nog niet zeggen dat ik me niet kan verplaatsen in diegene.
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:46:08 #209
130955 Floripas
Blast from the past
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:47:04 #210
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53167807
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Is dat wel zo?
Ja, ik denk het wel. Jij vindt de beslissing van de VVD rechtvaardig en consequent, maar ik zie het als achterbaks en opportunistisch.
pi_53167834
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:41 schreef Ippon het volgende:

[..]

Go Rita Go!!!!
edit
ooops.. verkeerd gelezen..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:48:45 #212
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53167852
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:41 schreef Ippon het volgende:

[..]

Go Rita Go!!!!
Go like Elijah when she goes.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_53167918
Ik lees nu btw dat Kamp een voorstander van een tweepartijenstelsel is. Laat maar komen dan. Het einde van de VVD zou ik graag willen meemaken

Grappig is trouwens dat het districtenstelsel ooit werd afgeschaft omdat de liberalen bang waren dat ze langzamerhand uit de kamer zouden verdwijnen. Een disctrictenstelsel overigens dat de liberalen zélf hebben bedacht. Jaja, het opportunisme zat er toen al in.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_53167979
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:51 schreef Klopkoek het volgende:
Ik lees nu btw dat Kamp een voorstander van een tweepartijenstelsel is. Laat maar komen dan. Het einde van de VVD zou ik graag willen meemaken
Jij houdt toch ook zo van die partij. Net zoals ik
pi_53168132
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jij houdt toch ook zo van die partij. Net zoals ik
Ik vind het een kille partij die intellectuele inbreuk maakt op de term liberalisme.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:02:50 #216
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53168261
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:51 schreef Klopkoek het volgende:
Grappig is trouwens dat het districtenstelsel ooit werd afgeschaft omdat de liberalen bang waren dat ze langzamerhand uit de kamer zouden verdwijnen. Een disctrictenstelsel overigens dat de liberalen zélf hebben bedacht. Jaja, het opportunisme zat er toen al in.
Het sterke punt van D66 was ooit dat ze het districtenstelsel (een dwaas plan, overigens) wilden invoeren terwijl ze zelf te klein waren om dat te overleven. Dat was nobel.
pi_53168329
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het sterke punt van D66 was ooit dat ze het districtenstelsel (een dwaas plan, overigens) wilden invoeren terwijl ze zelf te klein waren om dat te overleven. Dat was nobel.
Mmm, ik heb dacht wel eens opgepikt dat het de bedoeling van Van Mierlo was om na het bereiken van hun doelen de partij op te heffen om zo te voorkomen dat de partij ging dwalen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53168396
quote:
Peiling: partij Verdonk groter dan VVD

HILVERSUM - Als Rita Verdonk besluit een eigen partij op te richten, dan zou ze kunnen rekenen op 27 zetels. Daarmee zou haar partij in één klap groter zijn dan de VVD, blijkt vrijdag uit een onderzoek van TNS NIPO in opdracht van RTL Nieuws.

De VVD zou volgens de peiling zeven zetels kwijtraken aan de voormalige VVD-minister. Ook Geert Wilders (PVV) lijkt dan veel stemmen te verliezen aan Verdonk (van dertien naar zeven zetels).
ANP / de Volkskrant
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 14 september 2007 @ 12:09:46 #219
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53168458
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

Van Baalen viel me laatst erg tegen omdat hij het niet opnam voor Karimi en Aboutaleb - hij zit immers ook in een buitenlandse adviescommissie, sterker nog, hij krijgt er dik voor betaald, maar hij was te beroerd om zijn mond open te doen. Afgezien van die grove schande vind ik van Baalen (al heeft-ie niet mijn stem, dat mag duidelijk zijn) niet slecht.

Kamp echter is van het kaliber "het studentenkamertekort komt door buitenlandse studenten".
Xenofobie van
inderdaad net als dat het zwerfafval de schuld was van de allochtonen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_53168525
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:07 schreef Toad het volgende:

[..]

ANP / de Volkskrant
RAMPZALIG

Nog even en we krijgen Joegoslavische toestanden. Dan kan ik tussen het sluipschuttersvuur door elke dag naar Amsterdam reizen. Gezellig.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:20:27 #221
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53168699
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:09 schreef rubbereend het volgende:

[..]

inderdaad net als dat het zwerfafval de schuld was van de allochtonen
Zei-ie dat?
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:23:07 #222
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_53168759
Bij Pauw & Witteman. Tikkeltje domme uitspraak.
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:25:17 #223
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53168809
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Bij Pauw & Witteman. Tikkeltje domme uitspraak.

Je hebt mensen die de relevante aspecten van de multiculturele samenleving bekritiseren, en terecht.

En je hebt zure beroepszeikerds zoals Kamp.

Dá is tuch nie te geleuve allemoal?
pi_53169177
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Ach Gia toch, zit je lekker te vingeren op Rita?

Mensen zoals jij die niks om poltiiek geven, er ook niks van weten en alleen maar voor de poppetjes en de populistische uitspraken gaan - ik kots er op. Waar is de tijd dat al die domme gewone mensen zich gewoon lekker niet met poltiiek bezig hielden. Het is nu een hobby van het gepeupel geworden. Van mensen die maar wat roepen zoals jij. Dat je nu al zegt op Rita te zullen stemmen, je hebt toch zelf hopelijk wel door hoe inhoudsloos en dom dat is. Je weet helemaal niet waar zo'n partij voor staat, wie er in zit: het gaat tegenwoordig alleen maar om namen. Ik kots er echt op, de leeghoofdigheid van mensen zoals jij die bang zijn voor buitenlanders en moslims en verder geen enkel punt hebben. Nederland wordt er door gegijzeld, niet door allochtonen, maar door tokkievolk zoals jij met hun grote bek.
pi_53169224
Wauw, wat een statement van SCH
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:55:44 #226
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53169541
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 00:29 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Als ik benepen rechts was zou ik Verdonk toch een stuk hoger hebben zitten dan Wilders. Aan de andere kant, ik had ook gedacht dat de kiezers naar EenNL en niet naar Wilders zouden gaan, dus ik denk dat ik de kiezers niet zo goed aanvoel.
Kennelijk ben je niet benepegn genoeg om benepen rechts goed aan te voelen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  vrijdag 14 september 2007 @ 14:21:38 #227
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_53171933
Verdonk neemt vandaag nog geen besluit:
quote:
Verdonk vraagt uitstel

DEN HAAG - Rita Verdonk, die donderdag uit de VVD-fractie in de Tweede Kamer werd gezet, zal haar partij vrijdag nog niet laten weten wat ze doet met haar zetel.

Ze zal uitstel vragen voor de beslissing of ze haar zetel zal behouden of beschikbaar stellen aan de VVD, zeggen ingewijden. Verdonk zal waarschijnlijk het VVD-congres van komend weekeinde afwachten voor ze een beslissing neemt. Zij zei vrijdag nog niet te weten of ze bij dat congres zal zijn, maar de kans dat ze er aanwezig zal zijn is klein.

Bemiddeling
Verdonks adviseur Ed Sinke opperde donderdagavond de mogelijkheid van een bemiddelingspoging, bijvoorbeeld door VVD-coryfeën als Frits Bolkestein of Hans Wiegel. VVD-fractieleider Mark Rutte heeft die mogelijkheid al op voorhand afgewezen.

Waarschijnlijk zal pas na het VVD-congres duidelijk worden wat Rita Verdonk met haar zetel doet.
http://www.nu.nl/news/1235600/11/Verdonk_vraagt_uitstel.html
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_53171969
Verdonk tilt besluit over weekend heen

Mark zal over een klein uurtje bellen naar Rita. En daarna zal hij kamervoorzitter Verbeet op de hoogte stellen dat Rita geen onderdeel meer uitmaakt van de VVD-fractie.
  vrijdag 14 september 2007 @ 14:24:16 #229
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53172029
Verdonk moet nog nadenken.... Tijdens die Hirsi Ali kwestie was ze veel sneller met beslissen!
pi_53172084
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach Gia toch, zit je lekker te vingeren op Rita?

Mensen zoals jij die niks om poltiiek geven, er ook niks van weten en alleen maar voor de poppetjes en de populistische uitspraken gaan - ik kots er op. Waar is de tijd dat al die domme gewone mensen zich gewoon lekker niet met poltiiek bezig hielden. Het is nu een hobby van het gepeupel geworden. Van mensen die maar wat roepen zoals jij. Dat je nu al zegt op Rita te zullen stemmen, je hebt toch zelf hopelijk wel door hoe inhoudsloos en dom dat is. Je weet helemaal niet waar zo'n partij voor staat, wie er in zit: het gaat tegenwoordig alleen maar om namen. Ik kots er echt op, de leeghoofdigheid van mensen zoals jij die bang zijn voor buitenlanders en moslims en verder geen enkel punt hebben. Nederland wordt er door gegijzeld, niet door allochtonen, maar door tokkievolk zoals jij met hun grote bek.
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Kots jij ook zo op Relhomo's?
je zou zowat PVDA gaan stemmen en de Sharia invoeren, nietwaar?
pi_53172195
Heerlijk die Politiek 2.0. Dit is nou wat je noemt bestuurlijke vernieuwing. De BestuurlijkeElite is gewoon een politieke Titanic geworden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53172365
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:29 schreef JohnDope het volgende:
Heerlijk die Politiek 2.0. Dit is nou wat je noemt bestuurlijke vernieuwing. De BestuurlijkeElite is gewoon een politieke Titanic geworden.
Geloof je nou echt wat je neerkalkt? Je bent net een clown. Wel een grappige clown overigens.

We hebben op dit moment helemaal geen 'politiek 2.0' nodig, we hebben 'politiek 9mm' nodig dat feilloos zal afrekenen met de xenofobe kliek.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53172391
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:22 schreef Toad het volgende:
Verdonk tilt besluit over weekend heen

Mark zal over een klein uurtje bellen naar Rita. En daarna zal hij kamervoorzitter Verbeet op de hoogte stellen dat Rita geen onderdeel meer uitmaakt van de VVD-fractie.
Als ik hem was zou ik dat wel doen. Als hij in gaat op het verzoek van Verdonk dan heeft ie pas echt slappe knietjes.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 14 september 2007 @ 14:38:25 #234
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53172449
Hij moet nu inderdaad een 'ferm standpunt' innemen. Om de retoriek van Verdonk maar eens te gebruiken...
pi_53172538
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Geloof je nou echt wat je neerkalkt? Je bent net een clown. Wel een grappige clown overigens.

We hebben op dit moment helemaal geen 'politiek 2.0' nodig, we hebben 'politiek 9mm' nodig dat feilloos zal afrekenen met de xenofobe kliek.
Says who

Jullie kunnen afschieten wie jullie willen, maar de onvrede wordt daar alleen maar groter door.

Het is gewoon tijd voor vernieuwing, het moet gewoon niet meer dat elitaire gezwets zijn, maar gewoon oprechte democratie.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53172602
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:41 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Says who

Jullie kunnen afschieten wie jullie willen, maar de onvrede wordt daar alleen maar groter door.

Het is gewoon tijd voor vernieuwing, het moet gewoon niet meer dat elitaire gezwets zijn, maar gewoon oprechte democratie.
Idd, und jeden Höllander bekommen einen Volkswagen.

Even serieus: hoe wil je die oprechte democratie bereiken? Je was toch zo tegen bestuurlijke vernieuwing.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53172638
quote:

[..]

Says who

Omdat jij niet snapt wat de dames en heren politici zeggen, is het elitair gezwets ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_53172688
quote:

[..]

Says who

Idd dat moge na Pim en Theo toch wel duidelijk zijn
quote:

idd welk was de partij ook weer die opperde een 51% meerderheid in een referendum te negeren?
pi_53172700
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:45 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Omdat jij niet snapt wat de dames en heren politici zeggen, is het elitair gezwets ?
Binnen de politiek is het gewoon een klein clubje die uiteindelijk bepaalt wat er gebeurt. Dat moet gewoon afgeschaft worden en dat gaat - binnen niet al te lange tijd - afgeschaft worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door JohnDope op 14-09-2007 14:53:05 ]
pi_53172732
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:47 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Binnen de politiek is het gewoon een klein clubje die uiteindelijk bepaald wat er gebeurt. Dat moet gewoon afgeschaft worden.
Er moeten géén beslissingen meer genomen worden?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_53172750
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:47 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Binnen de politiek is het gewoon een klein clubje die uiteindelijk bepaald wat er gebeurt. Dat moet gewoon afgeschaft worden en dat gaat afgeschaft worden
Net of Rita daar verandering in gaat brengen. Ze heeft zelf zo'n clubje rond zich.
pi_53172759
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:48 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Er moeten géén beslissingen meer genomen worden?
Tuurlijk kan dat wel, maar we moeten naar een Democratie toe gaan werken.
pi_53172801
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:49 schreef Toad het volgende:

[..]

Net of Rita daar verandering in gaat brengen. Ze heeft zelf zo'n clubje rond zich.
Niet alleen Rita, maar ook Wilders en Yildirim kunnen dat veranderen. De Politiek moet gewoon radicaal gereorganiseerd worden.
pi_53172829
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Even serieus: hoe wil je die oprechte democratie bereiken? Je was toch zo tegen bestuurlijke vernieuwing.
Ik ben tegen die nieuwspraak-achtige bestuurlijke vernieuwing van het Establishment. Het lijkt vernieuwing, maar in werkelijkheid blijft alles bij het oude.
pi_53172859
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:50 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Niet alleen Rita, maar ook Wilders en Yildirim kunnen dat veranderen. De Politiek moet gewoon radicaal gereorganiseerd worden.
Wilders is de baas in zijn partij. Accepteert geen leden en er is dus totaal geen controle op hem. Zijn wil is wet binnen de PVV.
pi_53172885
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:52 schreef Toad het volgende:

[..]

Wilders is de baas in zijn partij. Accepteert geen leden en er is dus totaal geen controle op hem. Zijn wil is wet binnen de PVV.
Ook hier geldt; Een vijand van mijn vijand is mijn makker.
pi_53172888
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:49 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat wel, maar we moeten naar een Democratie toe gaan werken.
Een moderne democratie is meestal helemaal geen situatie waar beslissingen genomen worden door enorme groepen mensen (tenzij je gelooft dat het klassieke Atheense model, waar 500 mannelijke burgers gezamelijk de beslissingen namen, overdraagbaar is naar een veel grotere samenleving) ...

In de moderne Democratie is het nog steeds zo dat beslissingen gewoon door een klein groepje genomen worden, hiervoor hooguit met enige regelmaat een mandaat van een breed deel van de bevolking moeten verkrijgen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 14 september 2007 @ 14:55:03 #248
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53172912
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:50 schreef JohnDope het volgende:

De Politiek moet gewoon radicaal gereorganiseerd worden.
Dat hebben ze zo rond 1933 in een buurland al eens geprobeerd, was niet echt een doorslaand succes voor de gewone burger.
pi_53172916
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:53 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ook hier geldt; Een vijand van mijn vijand is mijn makker.
. Wat hebben die praatjes over bestuurlijke vernieuwing dan voor betekenis?
pi_53172942
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:54 schreef RM-rf het volgende:

In de moderne Democratie is het nog steeds zo dat beslissingen gewoon door een klein groepje genomen worden, hiervoor hooguit met enige regelmaat een mandaat van een breed deel van de bevolking moeten verkrijgen.
De 'moderne Democratie' is niks anders dan keiharde achterkamertjes politiek.
pi_53172971
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:55 schreef Toad het volgende:

[..]

. Wat hebben die praatjes over bestuurlijke vernieuwing dan voor betekenis?
Misschien ga ik over 10 jaar ook zo te keer tegen Wilders, maar ik wil hem nu een kans geven. Alles is op dit moment beter dan de Elitaire Gevestigde Orde.
pi_53173010
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:55 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat hebben ze zo rond 1933 in een buurland al eens geprobeerd, was niet echt een doorslaand succes voor de gewone burger.
Ok, jij hebt jezelf bij deze gediskwalificeerd in deze discussie.
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:01:00 #253
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53173087
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Op het moment dat je het over radicale vernieuwing etc. hebt associeer ik dat volkomen terecht met het jargon van de Nazi's. Jij bent het overigens die zich gediskwalificeerd heeft, door jou worden steevast interessante discussies in POL verpest.
pi_53173107
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:01 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Op het moment dat je het over radicale vernieuwing etc. hebt associeer ik dat volkomen terecht met het jargon van de Nazi's. Jij bent het overigens die zich gediskwalificeerd heeft, door jou worden steevast interessante discussies in POL verpest.
Nogmaals: ein Volk, ein Reich, ein Euro.

En ook niet zo zeuren, want ik plaats maar 11 berichten (verdeeld over verschillende sub-fora) per dag, dus zoveel kan ik daar niet mee aanrichten.

Voortaan een beetje nadenken dus
pi_53173321
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Kijk jij nog op van dat soort opmerkingen?

Zo'n opmerking moet je eens over Ferry Mengele maken
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_53173381
De NOS zal met een extra journaal komen wanneer de verklaring van Verdonk verschijnt.
pi_53173554
En daar is de extra uitzending: Rita wil uitstel.
pi_53173659
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:56 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ja, maar probleem is dat de meeste alternatieven voor de moderne Democratie eerder meer nadelen bieden... ofwel ongecontroleerd machtsmisbruik van volmachten door Dicators, of juist een machtsvacuum, besluiteloosheid en bureaucratie doordat de besluitvorming over veels teveel schijven verloopt....

de meeste moderne alternatieve staatsvormen die niet democratisch ingesteld zijn leden overigens zelfs aan beide nadelen, zowel machtsmisbruik door gebrek aan parlementaire controle, ßén daarnaast nog eens bureaucratische aspecten, veelal omdat de machtshebbers doodsbang waren voor juist hun eigen 'dienaren' die de voornaamste bedreiging voor hun eigen macht vormden.
pi_53173671
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:11 schreef Toad het volgende:
De NOS zal met een extra journaal komen wanneer de verklaring van Verdonk verschijnt.
Voor de NOS wordt het ook wel spannend, want de stoelpoten onder de stoel van de StaatsOmroep, zullen in de toekomst van verschillende kanten afgezaagd gaan worden. Dat gaat zeker een interessant politiek proces worden.....
pi_53173723
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ja, maar probleem is dat de meeste alternatieven voor de moderne Democratie eerder meer nadelen bieden... ofwel ongecontroleerd machtsmisbruik van volmachten door Dicators, of juist een machtsvacuum, besluiteloosheid en bureaucratie doordat de besluitvorming over veels teveel schijven verloopt....
Je hoort altijd een hoop gedreig en angstzaaierij, maar ik wil die alternatieven in de praktijk wel eens een keertje ervaren. Een beetje - oprecht - progressief beleid kan nooit kwaad.
pi_53174130
quote:

[..]

Alles is op dit moment beter dan de Elitaire Gevestigde Orde.
Nee hoor. Ik heb er alle vertrouwen in dat de dictatuur van de meerderheid (wat jij democratie noemt) erin zal slagen nog kortzichtiger en met de waan van de dag te regeren dan dit kabinet. Knap, maar ik heb dan ook écht vertrouwen in de burger.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:09:42 #262
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53174867
quote:

En de democratie die jij en je kornuiten voorstaat is niets anders, alleen dan zitten er andere personen in de achterkamertjes.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53174919
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:40 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik heb er alle vertrouwen in dat de dictatuur van de meerderheid (wat jij democratie noemt) erin zal slagen nog kortzichtiger en met de waan van de dag te regeren dan dit kabinet. Knap, maar ik heb dan ook écht vertrouwen in de burger.
Dat is allemaal leuk en aardig dat gedreig en die angstzaaierij, maar ik wil dat wel eens ervaren... Laten we eerlijk zijn; dit land is van ons allemaal, dus geef ons een keer die kans.
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:13:30 #264
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_53174965
Hey, 2e WO is er alweer bijgehaald, dat duurde lang
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:33:08 #265
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53175289
Rutte verleent geen uitstel dus Verdonk is nu definitief uit de fractie.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_53175379
Rutte

Wat een bikkel die man
pi_53175586
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:37 schreef SCH het volgende:
Rutte

Wat een bikkel die man
Ik ben het zelden met je eens, maar nu wel. Dit is het officiële failliet van de VVD.

Overigens denk ik dat het beste was geweest dat Verdonk was gebleven, Rutte was opgestapt, de VVD de Verdonk-koers was gaan varen en dat iemand anders partijleider was geworden.
pi_53175616
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:01 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Nou nou, ik geef toe dat JohnDope af en toe domme uitspraken doet maar pleiten voor radicale vernieuwing is niet perse extreem-links of extreem-rechs. Kijk maar naar D'66, zij willen al sinds jaar en dag (imo terecht) het politiek bestel vernieuwen omdat de verzuiling geweest is of geweest moet zijn. Eerlijk is eerlijk, het politiek systeem van nu is nog grotendeels hetzelfde als die van 1919 en sindsdien is er gewoon een hoop veranderd.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53175710
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:33 schreef Sidekick het volgende:
Rutte verleent geen uitstel dus Verdonk is nu definitief uit de fractie.
Dat is wel klasse van Rutte.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_53175814
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:47 schreef JohnDope het volgende:
Overigens denk ik dat het beste was geweest dat Verdonk was gebleven, Rutte was opgestapt, de VVD de Verdonk-koers was gaan varen en dat iemand anders partijleider was geworden.
Is de Rita-koers het beste voor het zetelaantal of het beste voor het naleven/nastreven van de grondbeginselen van de partij?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_53175888
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Is de Rita-koers het beste voor het zetelaantal of het beste voor het naleven/nastreven van de grondbeginselen van de partij?
Dat is het beste voor de democratie.
pi_53175952
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:01 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is het beste voor de democratie.
Want?
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_53176124
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:04 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Want?
Want Verdonk had velen malen meer stemmen, dus het Elitaire Achterkamertjes Bestuur had haar democratisch tot partijleider moeten bombarderen.
pi_53176208
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:10 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Want Verdonk had velen malen meer stemmen, dus het Elitaire Achterkamertjes Bestuur had haar democratisch tot partijleider moeten bombarderen.
Ik vind het beter voor de democratie als de stemmer kan kiezen tussen een VVD volgens de rechts-liberale grondbeginsellen en een lijst Verdonk ipv dat zij enkel kan stemmen op een door opportunistische conservatieven gegijzelde VVD.

Meer keuze is meer democratie toch?
pi_53176261
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik vind het beter voor de democratie als de stemmer kan kiezen tussen een VVD volgens de rechts-liberale grondbeginsellen en een lijst Verdonk ipv dat zij enkel kan stemmen op een door opportunistische conservatieven gegijzelde VVD.

Meer keuze is meer democratie toch?
Weet je wat het is.... Het is gewoon een veel te klein clubje binnen de VVD, dat achter de schermen die de dienst uit maakt, dat moet open gebroken worden.
pi_53176288
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Weet je wat het is.... Het is gewoon een veel te klein clubje binnen de VVD achter de schermen die de dienst uit maakt, dat moet open gebroken worden. Maar niet alleen daar maar binnen het hele binnenhof moet dat gebeuren.
Dan is een afsplitsing toch juist beter dan een interne machtswissel?
pi_53176535
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dan is een afsplitsing toch juist beter dan een interne machtswissel?
Afsplitsing exit VVD, mij maakt het persoonlijk niks uit, als Verdonk (of haar beleid) maar aan de touwtjes blijft trekken. Maar ik denk dat er in de VVD genoeg mensen zijn die de hele gang van zaken erg betreuren....
  vrijdag 14 september 2007 @ 17:28:32 #278
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53176578
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:11 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is allemaal leuk en aardig dat gedreig en die angstzaaierij, maar ik wil dat wel eens ervaren... Laten we eerlijk zijn; dit land is van ons allemaal, dus geef ons een keer die kans.
Zolang Wilders en co geen meerderheid hebben is daar geen nekele reden voor. Weliswaar is een democratie meer dan het behalen van een meerderheid, onder andere respect voor andersdenkenden en minderheden is een belangrijk onderdeel van democratie, Dat laatste zou echter als Wilders echt doet wat hij nu roept wel eens in gevaar kunnen komen daar hij mensen die het niet met hem eens zijn steevast als knettergek of krankzinnig betiteld en hun kritiek op hem zonder zinnig weerwoord meteen onzin noemt.
pi_53176906
Ik geloof niet zo in dat exit VVD. Over 20 jaar bestaat de VVD nog wel en dan glimlachen we om die mallerds van een Verdonk en Wilders. Boer en Boerin Koekoek van het begin van het nieuwe millennium.
pi_53176911
quote:
Rita Verdonk sluipmoordenaar’
door onze redactie

AMSTERDAM - Rita Verdonk heeft twee weken geleden met anderen gesproken over de oprichting van een eigen partij. Dit onthult Telegraafcolumnist Joshua Livestro, zelf prominent VVD’er. Livestro is een van de mensen die is gepolst.

Morgen alle details hierover in een extra column van Livestro in de zaterdageditie van De Telegraaf. Hierin noemt de liberaal Rita Verdonk ’een sluipmoordenaar
pi_53177037
Oeps
  vrijdag 14 september 2007 @ 17:53:36 #282
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53177058
Whehehehe.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53177110
En maar niet begrjipen waarom ze er is uitgezet

Krokodilletranen
pi_53177281
De NOS zendt morgen het VVD-congres live uit vanaf 10.00 uur.
pi_53177311
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:05 schreef Toad het volgende:
De NOS zendt morgen het VVD-congres live uit vanaf 10.00 uur.
pi_53177494

Binnenland

vr 14 sep 2007, 11:29
'Partij Verdonk groter dan VVD'
HILVERSUM - Als Rita Verdonk besluit een eigen partij op te richten, dan zou ze kunnen rekenen op 27 zetels. Haar partij zou daarmee in een klap groter zijn dan de VVD, blijkt vrijdag uit een onderzoek van TNS NIPO in opdracht van RTL Nieuws.

De VVD zou volgens de peiling zeven zetels kwijtraken aan de voormalige VVD-minister. Ook Geert Wilders (PVV) lijkt dan veel stemmen te verliezen aan Verdonk (van dertien in de laatste peiling naar zeven zetels). De PVV heeft nu negen Kamerzetels.
pi_53177926
Het is de laatste jaren wel raak met de rechtse ego's zeg...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_53177980
"Verdonk die uit de fractie wordt gezet en in haar eentje in de kamer gaat zitten is als een uitgeprocedeerde asielzoeker die een eigen land begint"

Ingezonden brief van jongetje van 13 in de Volkskrant vandaag
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:55:07 #289
3542 Gia
User under construction
pi_53178472
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:26 schreef desiredbard het volgende:

[..]

[..]

Kots jij ook zo op Relhomo's?
je zou zowat PVDA gaan stemmen en de Sharia invoeren, nietwaar?
Ik heb niks tegen homo's in het algemeen, maar wel tegen bepaalde zwakzinnige mensen. En dan maakt het niet uit of ze ho, he of bi zijn.

Bedankt.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:56:02 #290
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53178500
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:47 schreef SCH het volgende:
Ik geloof niet zo in dat exit VVD. Over 20 jaar bestaat de VVD nog wel en dan glimlachen we om die mallerds van een Verdonk en Wilders. Boer en Boerin Koekoek van het begin van het nieuwe millennium.
Dat valt als je naar het verleden kijkt wel te verwachten. Er zijn in het verleden tig afsplitsingen van de grote partijen geweest en op den duur is dat geen succes geworden. Wie kent er nu bijvoorbeeld nog DS'70, de PPR en de EVP?
pi_53178625
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:56 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat valt als je naar het verleden kijkt wel te verwachten. Er zijn in het verleden tig afsplitsingen van de grote partijen geweest en op den duur is dat geen succes geworden. Wie kent er nu bijvoorbeeld nog DS'70, de PPR en de EVP?
De samenleving is verder geindividualiseerd. De verbreding van smaak past in die traditie. De fout van DS'70 was bovendien dat ze meededen aan allerlei PvdA-onzin zoals Keerpunt waardoor ze uiteindelijk niet meer dan een bijzettafeltje van de PvdA waren.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 14 september 2007 @ 19:06:06 #292
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53178747
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De samenleving is verder geindividualiseerd. De verbreding van smaak past in die traditie. De fout van DS'70 was bovendien dat ze meededen aan allerlei PvdA-onzin zoals Keerpunt waardoor ze uiteindelijk niet meer dan een bijzettafeltje van de PvdA waren.
DS'70 deed niet mee aan Keerpunt, integendeel die partij zette zich fel af tegen de PvdA.
pi_53178818
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:06 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

DS'70 deed niet mee aan Keerpunt, integendeel die partij zette zich fel af tegen de PvdA.
Hé ja, je hebt gelijk. Wat denk jij dat de ondergang van DS '70 was? En zal Wilders dat ook overkomen?
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 14 september 2007 @ 19:16:54 #294
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53179008
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hé ja, je hebt gelijk. Wat denk jij dat de ondergang van DS '70 was? En zal Wilders dat ook overkomen?
DS'70 maakte de fout door direct te gaan regeren, terwijl ze daar absoluut nog niet aan toe waren en ze bovendien (in diverse opzichten) incapabele ministers leverden. Dat ging dan ook na twee jaar mis, waarna de partij in de oppositie belandde en in de vergetelheid raakte.

Dit zal Wilders niet overkomen, maar Wilders zal of te wel verder radicaliseren, en daamee onaantrekkelijk voor veel kiezers worden, of zijn toon matigen in de hoop op deelname aan de regering. Ook dan zal hij een deel van zijn electoraat verliezen. Op het moment dat hij zou gaan regeren zal hij echter hoogstwaarschijnlijk met dezelfde problemen als DS'70 en de LPF te maken krijgen. Door de korte bestaansduur en de beperkte achterban zijn er weinig bekwame ministerskandidaten met alle gevolgen van dien. Bovendien verliezen anti-establishmentpartijen bijna per definitie hun aantrekkingskracht als ze gaan regeren omdat ze dan zelf het establishment worden. Het wordt dan onmogelijk om zich af te zetten tegen het establishment en daarmee is hun belangrijkste bestaansgrond weggevallen.
pi_53179071
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen homo's in het algemeen, maar wel tegen bepaalde zwakzinnige mensen. En dan maakt het niet uit of ze ho, he of bi zijn.

Bedankt.
Zelfkennis roeleert
pi_53179097
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:16 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

DS'70 maakte de fout door direct te gaan regeren, terwijl ze daar absoluut nog niet aan toe waren en ze bovendien (in diverse opzichten) incapabele ministers leverden. Dat ging dan ook na twee jaar mis, waarna de partij in de oppositie belandde en in de vergetelheid raakte.

Dit zal Wilders niet overkomen, maar Wilders zal of te wel verder radicaliseren, en daamee onaantrekkelijk voor veel kiezers worden, of zijn toon matigen in de hoop op deelname aan de regering. Ook dan zal hij een deel van zijn electoraat verliezen. Op het moment dat hij zou gaan regeren zal hij echter hoogstwaarschijnlijk met dezelfde problemen als DS'70 en de LPF te maken krijgen. Door de korte bestaansduur en de beperkte achterban zijn er weinig bekwame ministerskandidaten met alle gevolgen van dien. Bovendien verliezen anti-establishmentpartijen bijna per definitie hun aantrekkingskracht als ze gaan regeren omdat ze dan zelf het establishment worden. Het wordt dan onmogelijk om zich af te zetten tegen het establishment en daarmee is hun belangrijkste bestaansgrond weggevallen.
Nu je het zegt kan ik me ook een aflevering van Andere Tijden of Holland Doc herinneren. Daarin kwam echter ook naar voren dat Drees jr. zich een beetje met van alles bemoeide en dat het uiteindelijk niet gewaardeerd werd door collega ministers. Zou Wilders dat ook niet kunnen overkomen als zijn partij verder gaat groeien? Ooit zal hij toch een kader moeten gaan opbouwen vermoed ik zo.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53179206
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:35 schreef SCH het volgende:
"Verdonk die uit de fractie wordt gezet en in haar eentje in de kamer gaat zitten is als een uitgeprocedeerde asielzoeker die een eigen land begint"

Ietwat krom. Een uitgeprocedeerde asielzoeker heeft nooit iets toegevoegd aan de Nederlandse samenleving, behalve de inherente waarde als nobele wilden die jij ze zo graag toekent. Verdonk heeft er voor gezorgd dat Wilders 9 in plaats van 20 zetels kreeg.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  vrijdag 14 september 2007 @ 19:25:18 #298
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53179218
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nu je het zegt kan ik me ook een aflevering van Andere Tijden of Holland Doc herinneren. Daarin kwam echter ook naar voren dat Drees jr. zich een beetje met van alles bemoeide en dat het uiteindelijk niet gewaardeerd werd door collega ministers. Zou Wilders dat ook niet kunnen overkomen als zijn partij verder gaat groeien? Ooit zal hij toch een kader moeten gaan opbouwen vermoed ik zo.
Als hij ooit echt wil gaan regeren zal dat wel moeten. Een fractie van negen mensen kun je nog wel met een stel jaknikkers vullen en ook idioten als Graus en Agema kun je nog wel onder de duim houden. Op het moment dat je groter wordt, wordt dat een ander verhaal. Bovendien vallen incapabele ministers veel sneller door de mand dan incapabele kamerleden. Aangezien Wilders nauwelijks een kader heeft en heeft hij vermoedelijk ook amper mensen van 'ministeriabel kaliber' achter de hand.
  vrijdag 14 september 2007 @ 19:25:51 #299
3542 Gia
User under construction
pi_53179233
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:35 schreef SCH het volgende:

Tja, daar steigert ie wel van hè?
pi_53179360
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, daar steigert ie wel van hè?
Veel respect voor zo'n jochie die geen ouders heeft die hem leren om allochtonen en moslims als minderwaardig te zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')