abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:55:44 #226
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53169541
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 00:29 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Als ik benepen rechts was zou ik Verdonk toch een stuk hoger hebben zitten dan Wilders. Aan de andere kant, ik had ook gedacht dat de kiezers naar EenNL en niet naar Wilders zouden gaan, dus ik denk dat ik de kiezers niet zo goed aanvoel.
Kennelijk ben je niet benepegn genoeg om benepen rechts goed aan te voelen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  vrijdag 14 september 2007 @ 14:21:38 #227
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_53171933
Verdonk neemt vandaag nog geen besluit:
quote:
Verdonk vraagt uitstel

DEN HAAG - Rita Verdonk, die donderdag uit de VVD-fractie in de Tweede Kamer werd gezet, zal haar partij vrijdag nog niet laten weten wat ze doet met haar zetel.

Ze zal uitstel vragen voor de beslissing of ze haar zetel zal behouden of beschikbaar stellen aan de VVD, zeggen ingewijden. Verdonk zal waarschijnlijk het VVD-congres van komend weekeinde afwachten voor ze een beslissing neemt. Zij zei vrijdag nog niet te weten of ze bij dat congres zal zijn, maar de kans dat ze er aanwezig zal zijn is klein.

Bemiddeling
Verdonks adviseur Ed Sinke opperde donderdagavond de mogelijkheid van een bemiddelingspoging, bijvoorbeeld door VVD-coryfeën als Frits Bolkestein of Hans Wiegel. VVD-fractieleider Mark Rutte heeft die mogelijkheid al op voorhand afgewezen.

Waarschijnlijk zal pas na het VVD-congres duidelijk worden wat Rita Verdonk met haar zetel doet.
http://www.nu.nl/news/1235600/11/Verdonk_vraagt_uitstel.html
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_53171969
Verdonk tilt besluit over weekend heen

Mark zal over een klein uurtje bellen naar Rita. En daarna zal hij kamervoorzitter Verbeet op de hoogte stellen dat Rita geen onderdeel meer uitmaakt van de VVD-fractie.
  vrijdag 14 september 2007 @ 14:24:16 #229
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53172029
Verdonk moet nog nadenken.... Tijdens die Hirsi Ali kwestie was ze veel sneller met beslissen!
pi_53172084
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach Gia toch, zit je lekker te vingeren op Rita?

Mensen zoals jij die niks om poltiiek geven, er ook niks van weten en alleen maar voor de poppetjes en de populistische uitspraken gaan - ik kots er op. Waar is de tijd dat al die domme gewone mensen zich gewoon lekker niet met poltiiek bezig hielden. Het is nu een hobby van het gepeupel geworden. Van mensen die maar wat roepen zoals jij. Dat je nu al zegt op Rita te zullen stemmen, je hebt toch zelf hopelijk wel door hoe inhoudsloos en dom dat is. Je weet helemaal niet waar zo'n partij voor staat, wie er in zit: het gaat tegenwoordig alleen maar om namen. Ik kots er echt op, de leeghoofdigheid van mensen zoals jij die bang zijn voor buitenlanders en moslims en verder geen enkel punt hebben. Nederland wordt er door gegijzeld, niet door allochtonen, maar door tokkievolk zoals jij met hun grote bek.
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:31 schreef Gia het volgende:

[..]

En zoals jij dat in het verleden met Rita deed. Zoiets bedoel je?
Kots jij ook zo op Relhomo's?
je zou zowat PVDA gaan stemmen en de Sharia invoeren, nietwaar?
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_53172195
Heerlijk die Politiek 2.0. Dit is nou wat je noemt bestuurlijke vernieuwing. De BestuurlijkeElite is gewoon een politieke Titanic geworden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53172365
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:29 schreef JohnDope het volgende:
Heerlijk die Politiek 2.0. Dit is nou wat je noemt bestuurlijke vernieuwing. De BestuurlijkeElite is gewoon een politieke Titanic geworden.
Geloof je nou echt wat je neerkalkt? Je bent net een clown. Wel een grappige clown overigens.

We hebben op dit moment helemaal geen 'politiek 2.0' nodig, we hebben 'politiek 9mm' nodig dat feilloos zal afrekenen met de xenofobe kliek.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_53172391
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:22 schreef Toad het volgende:
Verdonk tilt besluit over weekend heen

Mark zal over een klein uurtje bellen naar Rita. En daarna zal hij kamervoorzitter Verbeet op de hoogte stellen dat Rita geen onderdeel meer uitmaakt van de VVD-fractie.
Als ik hem was zou ik dat wel doen. Als hij in gaat op het verzoek van Verdonk dan heeft ie pas echt slappe knietjes.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 14 september 2007 @ 14:38:25 #234
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53172449
Hij moet nu inderdaad een 'ferm standpunt' innemen. Om de retoriek van Verdonk maar eens te gebruiken...
pi_53172538
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Geloof je nou echt wat je neerkalkt? Je bent net een clown. Wel een grappige clown overigens.

We hebben op dit moment helemaal geen 'politiek 2.0' nodig, we hebben 'politiek 9mm' nodig dat feilloos zal afrekenen met de xenofobe kliek.
Says who

Jullie kunnen afschieten wie jullie willen, maar de onvrede wordt daar alleen maar groter door.

Het is gewoon tijd voor vernieuwing, het moet gewoon niet meer dat elitaire gezwets zijn, maar gewoon oprechte democratie.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53172602
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:41 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Says who

Jullie kunnen afschieten wie jullie willen, maar de onvrede wordt daar alleen maar groter door.

Het is gewoon tijd voor vernieuwing, het moet gewoon niet meer dat elitaire gezwets zijn, maar gewoon oprechte democratie.
Idd, und jeden Höllander bekommen einen Volkswagen.

Even serieus: hoe wil je die oprechte democratie bereiken? Je was toch zo tegen bestuurlijke vernieuwing.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53172638
quote:

[..]

Says who

Omdat jij niet snapt wat de dames en heren politici zeggen, is het elitair gezwets ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_53172688
quote:

[..]

Says who

Idd dat moge na Pim en Theo toch wel duidelijk zijn
quote:

idd welk was de partij ook weer die opperde een 51% meerderheid in een referendum te negeren?
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_53172700
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:45 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Omdat jij niet snapt wat de dames en heren politici zeggen, is het elitair gezwets ?
Binnen de politiek is het gewoon een klein clubje die uiteindelijk bepaalt wat er gebeurt. Dat moet gewoon afgeschaft worden en dat gaat - binnen niet al te lange tijd - afgeschaft worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door JohnDope op 14-09-2007 14:53:05 ]
pi_53172732
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:47 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Binnen de politiek is het gewoon een klein clubje die uiteindelijk bepaald wat er gebeurt. Dat moet gewoon afgeschaft worden.
Er moeten géén beslissingen meer genomen worden?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_53172750
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:47 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Binnen de politiek is het gewoon een klein clubje die uiteindelijk bepaald wat er gebeurt. Dat moet gewoon afgeschaft worden en dat gaat afgeschaft worden
Net of Rita daar verandering in gaat brengen. Ze heeft zelf zo'n clubje rond zich.
pi_53172759
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:48 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Er moeten géén beslissingen meer genomen worden?
Tuurlijk kan dat wel, maar we moeten naar een Democratie toe gaan werken.
pi_53172801
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:49 schreef Toad het volgende:

[..]

Net of Rita daar verandering in gaat brengen. Ze heeft zelf zo'n clubje rond zich.
Niet alleen Rita, maar ook Wilders en Yildirim kunnen dat veranderen. De Politiek moet gewoon radicaal gereorganiseerd worden.
pi_53172829
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Even serieus: hoe wil je die oprechte democratie bereiken? Je was toch zo tegen bestuurlijke vernieuwing.
Ik ben tegen die nieuwspraak-achtige bestuurlijke vernieuwing van het Establishment. Het lijkt vernieuwing, maar in werkelijkheid blijft alles bij het oude.
pi_53172859
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:50 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Niet alleen Rita, maar ook Wilders en Yildirim kunnen dat veranderen. De Politiek moet gewoon radicaal gereorganiseerd worden.
Wilders is de baas in zijn partij. Accepteert geen leden en er is dus totaal geen controle op hem. Zijn wil is wet binnen de PVV.
pi_53172885
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:52 schreef Toad het volgende:

[..]

Wilders is de baas in zijn partij. Accepteert geen leden en er is dus totaal geen controle op hem. Zijn wil is wet binnen de PVV.
Ook hier geldt; Een vijand van mijn vijand is mijn makker.
pi_53172888
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:49 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat wel, maar we moeten naar een Democratie toe gaan werken.
Een moderne democratie is meestal helemaal geen situatie waar beslissingen genomen worden door enorme groepen mensen (tenzij je gelooft dat het klassieke Atheense model, waar 500 mannelijke burgers gezamelijk de beslissingen namen, overdraagbaar is naar een veel grotere samenleving) ...

In de moderne Democratie is het nog steeds zo dat beslissingen gewoon door een klein groepje genomen worden, hiervoor hooguit met enige regelmaat een mandaat van een breed deel van de bevolking moeten verkrijgen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 14 september 2007 @ 14:55:03 #248
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53172912
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:50 schreef JohnDope het volgende:

De Politiek moet gewoon radicaal gereorganiseerd worden.
Dat hebben ze zo rond 1933 in een buurland al eens geprobeerd, was niet echt een doorslaand succes voor de gewone burger.
pi_53172916
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:53 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ook hier geldt; Een vijand van mijn vijand is mijn makker.
. Wat hebben die praatjes over bestuurlijke vernieuwing dan voor betekenis?
pi_53172942
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:54 schreef RM-rf het volgende:

In de moderne Democratie is het nog steeds zo dat beslissingen gewoon door een klein groepje genomen worden, hiervoor hooguit met enige regelmaat een mandaat van een breed deel van de bevolking moeten verkrijgen.
De 'moderne Democratie' is niks anders dan keiharde achterkamertjes politiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')