quote:Op woensdag 12 september 2007 20:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Zolang je er maar geen goatse-ascii in laat graveren.
quote:Op woensdag 12 september 2007 21:05 schreef super-muffin het volgende:
Op mijn Nano staat : 'Limited edition: No. 24 out 100'
Dat is wel handig met verkopen. 8).
Steve.quote:Op woensdag 12 september 2007 21:17 schreef Sjoewe het volgende:
Als ik nou eens een fraaie OP voor dit topic in elkaar zou sjeffen, wat zou daar dan in moeten?
quote:Hallo,
Ik was benieuwd wat je voor de powerbook wilde hebben? Ik wil hem wel kopen maar niet voor 650 euro.
Mvg ,
Quintijn
quote:Hallo quintijn,
Veel succes met je zoektocht naar een goedkopere vergelijkbare powerbook
Groeten,
Swets
Dat kan helaas enkel met Windows XP.quote:Op woensdag 12 september 2007 21:28 schreef BaggerUser het volgende:
kan je je iphone en ipod touch de agenda synchroniseren met je mac ?
Wat (korte) info of gegevens over MacBook's en iPods?quote:Op woensdag 12 september 2007 21:17 schreef Sjoewe het volgende:
Als ik nou eens een fraaie OP voor dit topic in elkaar zou sjeffen, wat zou daar dan in moeten?
En de iMac's natuurlijkquote:Op woensdag 12 september 2007 21:34 schreef ZigoSOS het volgende:
[..]
Wat (korte) info of gegevens over MacBook's en iPods?
Al die Appeltjes in de OPquote:Op woensdag 12 september 2007 22:59 schreef Sjoewe het volgende:
zoiets ofzo als fok werkt.
Daar stonden wel een hoop handige softwarelinkjes in.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:14 schreef De_Hertog het volgende:
We hadden al een keer een OP, dat was toen ook al zo'n succes..
Wereldwijd..quote:Op donderdag 13 september 2007 00:00 schreef G.Fawkes het volgende:
Hoe zit het met garantie als ik een macbook uit USA zou halen?
Zit weldegelijk bootcamp op (bootcamp pictogram in configuratiescherm), ik heb de Mac nog gereboot maar het enigste wat ik zie is een grijs scherm, en na een tijdje Windows XP wat zichzelf start. Geen keuze voor OSXquote:Op woensdag 12 september 2007 13:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
En dan niet eens Boot Camp Mode, zodat je in Mac OS X kan? Wat een pauper IT afdeling...
Kijk eens door het rondje raampje in de deuren van lokaal 0F100. Ik ben 2e jaars CMD'er en we hebben er maandag les van die turkquote:Op woensdag 12 september 2007 15:12 schreef Junkie het volgende:
Ik ben daar ook een CMD-er daar. Ik zit in het 4e jaar.![]()
In welk lokaal is dit eigenlijk? Want ik heb dit nog niet gezien.
Ja, hij viel mij eerder vanavond ook al ergens op. Gezien de posthistory past hij aardig in het profiel, zou ik seggen.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:16 schreef Anthraxx het volgende:
Hey Swets, nieuwe kloon: Holy shit! Snake Whiskey uit Laos .. Wie kent dat? ?
Of is dit een poging van onze geliefde Ruben om grappig te doen?
Dat is van een of ander shampoomerk, toch?quote:Op donderdag 13 september 2007 00:44 schreef Adelante het volgende:
mooie OP, sjoe
ik zat alleen aan een catchy slogan als "Because we're worth it" te denken
quote:Here's to the crazy ones. The misfits. The rebels. The troublemakers. The round pegs in the square holes. The ones who see things differently. They're not fond of rules. And they have no respect for the status quo. You can quote them, disagree with them, glorify or vilify them.
About the only thing you can't do is ignore them. Because they change things. They push the human race forward. And while some see them as the crazy ones, we see genius.
Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.
Ram die bevelemboss eens uit die rainbow apple als je wilt?quote:
quote:Op woensdag 12 september 2007 23:16 schreef Anthraxx het volgende:
Dat 'stoplicht' is gewoon van OS X, en dat wit vind ik mooier dan dat grijze van fok.quote:Op donderdag 13 september 2007 01:37 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Ram die bevelemboss eens uit die rainbow apple als je wilt?En wat doet 't 'stoplicht' (
) daar réchtsboven? Laatste opmerking, misschien gewoon de foklayout achtergrond ipv wit vak?
Ik zeg ook maar wat hoor.
"Migratie-assistent" al geprobeert? Die staat bij Hulpprogramma'squote:Op donderdag 13 september 2007 08:43 schreef E.T. het volgende:
[..]
Die zag ik gister ook rondschuiven idd![]()
Geen idee hoe, wat en wie..
Mooie OP!![]()
Vraagje.. MijnMBP
heb ik 'kaal' in gebruik genomen, maar er moeten natuurlijk wel wat dingetjes van mijn oude PB naar deze MBP toe. (Mail, foto's, documenten).. Hoe ga ik dit het makkelijkste doen?
Ik probeerde gister m'n mail hier naar toe te halen maar dat lukte niet. (Op PB exporteren als 'bronversie' -> docje in map zetten waar ik bij kon vanaf MBP en dan importeren.. hij kon geen mail-bestand vinden ?)
Sowieso lijkt het er op dat ik alleen maar in de aflevermap op de PB kan komen vanaf hier. Swets kan m'n hele PB doorzoeken en bestanden verplaatsen enzo, maar ik nietWel overal delen enzo aanstaan, maar het lukt nog niet echt
![]()
Maar waarom rechtsquote:Op donderdag 13 september 2007 08:44 schreef ZigoSOS het volgende:
[..]
Dat 'stoplicht' is gewoon van OS X, en dat wit vind ik mooier dan dat grijze van fok.
quote:Op donderdag 13 september 2007 09:15 schreef Battlefan het volgende:
[..]
"Migratie-assistent" al geprobeert? Die staat bij Hulpprogramma'sFirewirekabeltje tussen de 2 en gaan
![]()
Dan is het makkelijkste om gewoon je Mail directory te kopieren en je bestanden en dan een verse installatie zonder alles te bewaren. Anders krijg je ook alle Library meuk e.d. meequote:Op donderdag 13 september 2007 09:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, maar die doet ALLES. En ze wil eens met een schone lei beginnen, dus alleen wat bestanden en d'r mail
quote:Op donderdag 13 september 2007 09:55 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dan is het makkelijkste om gewoon je Mail directory te kopieren en je bestanden en dan een verse installatie zonder alles te bewaren. Anders krijg je ook alle Library meuk e.d. mee
quote:Op donderdag 13 september 2007 09:55 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dan is het makkelijkste om gewoon je Mail directory te kopieren en je bestanden en dan een verse installatie zonder alles te bewaren. Anders krijg je ook alle Library meuk e.d. mee
http://www.procata.com/bl(...)a-between-computers/quote:Op donderdag 13 september 2007 08:43 schreef E.T. het volgende:
[..]
Vraagje.. MijnMBP
heb ik 'kaal' in gebruik genomen, maar er moeten natuurlijk wel wat dingetjes van mijn oude PB naar deze MBP toe. (Mail, foto's, documenten).. Hoe ga ik dit het makkelijkste doen?
Ik probeerde gister m'n mail hier naar toe te halen maar dat lukte niet. (Op PB exporteren als 'bronversie' -> docje in map zetten waar ik bij kon vanaf MBP en dan importeren.. hij kon geen mail-bestand vinden ?)
Sowieso lijkt het er op dat ik alleen maar in de aflevermap op de PB kan komen vanaf hier. Swets kan m'n hele PB doorzoeken en bestanden verplaatsen enzo, maar ik nietWel overal delen enzo aanstaan, maar het lukt nog niet echt
![]()
Handige tutorial! "~" staat trouwens voor je thuismap.quote:Moving Mail
MailApple's Mail.app also requires some special consideration. Mail stores its mail database in ~/Library/Mail. Copying this directory along with the preferences file at ~/Library/Preferences/com.apple.Mail will transfer your mail.
quote:Op donderdag 13 september 2007 10:13 schreef Jarno het volgende:
Of gewoon eindelijk eens een keer IMAP gaan gebruiken, mensen.
Zeg dat maar eens tegen Planet Internet.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:13 schreef Jarno het volgende:
Het weegt voor mij niet op tegen de voordelen: altijd en overal bij AL je mail kunnen, geen gekut bij nieuwe of meerdere PC's, als ik op mijn werk m'n webmail bekijk zie ik dezelfde mail als op mijn iMac, heerlijk. Was voor mij ook een reden om Direct ADSL te nemen en zelf voor de mail te zorgen via een hoster. Ik snap dat dat niet voor iedereen weggelegd is, maar mensen (providers vooral!), kom op, POP3 is zoooooo 1972.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:16 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Zeg dat maar eens tegen Planet Internet.
Alhoewel ik IMAP ook zijn nadelen vind hebben.
De 28ste is vrijdag maar weet niet of er dan iemand thuis is als ze komen. 29ste is dan zaterdag en dan ga ik wel de hele dag beneden zitten ofzoquote:Op woensdag 12 september 2007 17:41 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Of een briefje van de postbode, dat hij een pakje had maar er niemand thuis was, en dat hij de 29e weer komt, op een tijdstip dat er niemand is, waarna je het maandag kunt ophalen op het Postkantoor. Zul je zien dat je niet voor 18:00 bij het Postkantoor kan zijn, na het werken, kun je dus mooi wachten tot de zaterdagochtend erna.
Ofzo.
quote:Op donderdag 13 september 2007 10:13 schreef Jarno het volgende:
Geen optie voor jou op dit moment iig.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:19 schreef E.T. het volgende:
[..]
He, ik ben blond he... wtf is IMAP nou weer???
Dat is inderdaad heerlijk. Onder OS X heb ik overigens geen problemen met IMAP, dat is puur Windows ellende.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het weegt voor mij niet op tegen de voordelen: altijd en overal bij AL je mail kunnen, geen gekut bij nieuwe of meerdere PC's, als ik op mijn werk m'n webmail bekijk zie ik dezelfde mail als op mijn iMac, heerlijk. Was voor mij ook een reden om Direct ADSL te nemen en zelf voor de mail te zorgen via een hoster. Ik snap dat dat niet voor iedereen weggelegd is, maar mensen (providers vooral!), kom op, POP3 is zoooooo 1972.
quote:Op donderdag 13 september 2007 10:20 schreef Jarno het volgende:
[..]
Geen optie voor jou op dit moment iig..
quote:Op donderdag 13 september 2007 10:25 schreef E.T. het volgende:
[..]
best kut trouwens.. een jaar of 8 geleden was ik best wel 'op de hoogte' van van alles op pc gebied. Netwerken configureren etc, ik draaide m'n hand er niet voor om..
Helaas is mijn kennis sindsdien niet meer geupdate (wellicht omdat ik toen Swets leerde kennen en hij alles deed) en ik voel me steeds vaker 'blond'*pruillipje*
Nou, IMAP4 bestaat al sind 1996 hoor.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:25 schreef E.T. het volgende:
[..]
best kut trouwens.. een jaar of 8 geleden was ik best wel 'op de hoogte' van van alles op pc gebied.
In 1996 kon ik nog net mijn poepertje dichtknijpen.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou, IMAP4 bestaat al sind 1996 hoor..
Bespaar mij je jeugdtrauma'squote:Op donderdag 13 september 2007 10:28 schreef Geqxon het volgende:
[..]
In 1996 kon ik nog net mijn poepertje dichtknijpen.
Kun je dan ook bij die mail als je niet online bent?quote:Op donderdag 13 september 2007 10:13 schreef Jarno het volgende:
Ik heb daar geen problemen mee met Apple Mail. Aangezien die alles toch lokaal nog eens cachedquote:Op donderdag 13 september 2007 10:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kun je dan ook bij die mail als je niet online bent?
Ik heb ooit, jaren geleden, 1x IMAP geprobeerd. In Outlook Express. Toen verwijderde ik een mailtje en in plaats van dat het wegging, kwam er een streep doorheen. Dat vond ik maar niks, dus ging ik weer terug naar POP
Ah, dat is mooi. Ik ben altijd bang met dat "mail op een server laten staan" concept dat ik niet bij m'n mail kan als ik m'n laptop in de trein ofzo open klap.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:41 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik heb daar geen problemen mee met Apple Mail. Aangezien die alles toch lokaal nog eens cached. Als de server offline is kan ik gewoon door mijn mail browsen
.
Ik heb net even zitten zoeken, en Gmail ondersteunt helaas geen IMAP. Er zijn wel wat workarounds, maar vooralsnog blijf ik maar gewoon bij de standaard Gmail. Jammer alleen dat het nog niet perfect samenwerkt met bv iPhoto...quote:Op donderdag 13 september 2007 10:41 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik heb daar geen problemen mee met Apple Mail. Aangezien die alles toch lokaal nog eens cached. Als de server offline is kan ik gewoon door mijn mail browsen
.
Dat verwijderen is een raar Outlook iets. Dan moet je de mail nog eens purgen ofzo.
Classic ook wel denk ik. Er zijn ook al mensen die 'm ontvangen hebben, en volgens mij had iemand op GoT 'm opgehaald in de winkel.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:02 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij liggen per vandaag alleen de shuffles nog maar in de schappen van de winkels, toch?
Godver.quote:Klaargemaakt voor verzending
Verwachte verzenddatum: 18 Sep, 2007
Verwachte leverdatum: 19 Sep, 2007 - 20 Sep, 2007
IPOD NANO 8G 3RD GEN BLACK-ZDD
MB261ZD/A
Ik heb bij wat resellers geïnformeerd, maar niemand had de Classic al op voorraad. Ik heb er vanochtend maar één via de online shop besteld.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Classic ook wel denk ik. Er zijn ook al mensen die 'm ontvangen hebben, en volgens mij had iemand op GoT 'm opgehaald in de winkel.
Slechte zaak. A Mac in Utrecht had 'm blijkbaar al op 11 september binnen, lees ik op GoT.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:16 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik heb bij wat resellers geïnformeerd, maar niemand had de Classic al op voorraad. Ik heb er vanochtend maar één via de online shop besteld.
Dinsdag besteld.quote:Current Delivery Status Out for Delivery 13 Sep 2007
Ik heb 'm ook dinsdag besteld. Die van mij staat echter op 20 sep.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Slechte zaak. A Mac in Utrecht had 'm blijkbaar al op 11 september binnen, lees ik op GoT.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28712774
Nou ja, via Apple heb je 'm wel snel ook. Begin volgende week lijkt me.
Die van mij is inderdaad onderweg:
[..]
Dinsdag besteld.
Grr, ik ben net een week te vroeg geweestquote:Op donderdag 13 september 2007 13:04 schreef Svyatagor het volgende:
Damn, als je nu met onderwijskorting een Mac koopt krijg je er een 4GB Nano bij!
Ik ga mijn bestelling bij HTR maar annuleren, en dan een MBP bij Apple kopen.
en nog een keer vier weken wachten
Gebookmarked, thuis maar eens proberen. Thanks!quote:Op donderdag 13 september 2007 12:58 schreef Battlefan het volgende:
Kwam ik net via MacApper toch op een handig programma
SchoolHouse heet het, perfect voor een student
Hmmm, tof effe naar kijken..quote:Op donderdag 13 september 2007 12:58 schreef Battlefan het volgende:
quote:Op donderdag 13 september 2007 13:04 schreef Svyatagor het volgende:
Damn, als je nu met onderwijskorting een Mac koopt krijg je er een 4GB Nano bij!
Ik ga mijn bestelling bij HTR maar annuleren, en dan een MBP bij Apple kopen.
en nog een keer vier weken wachten
Schijnbaar krijg je na de aankoop van een Macbook en Nano een waardebon van 130 euro.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:40 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
[afbeelding]
Met korting lees ik
Je krijgt 130 euro korting op je totaal, en met onderwijskorting kost een Nano 137 euro. Dus je krijgt 'm bijna kado.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:40 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
[afbeelding]
Met korting lees ik
Ben benieuwdquote:Op donderdag 13 september 2007 12:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
De classic 80 GB heb ik besteld, in het zwart.
Duidelijk het gene wat ik nodig hebquote:Op donderdag 13 september 2007 12:58 schreef Battlefan het volgende:
Ehh... er was wel iets geloof ik: http://www.coolosxapps.net/2007/09/09/skim-read-edit-pdf-files/quote:Op donderdag 13 september 2007 13:45 schreef AudreyHepburn het volgende:
Heeft iemand ervaring met een digitaal kaartenbakprogramma voor de Mac ? Ik ga dit jaar afstuderen en een kaartenbak (al dan niet digitaal) is wel een must om mijn bronnen enigszins onder controle te houden. Het mooiste zou natuurlijk zijn dat er iets dergelijks voor Mac is dat perfect werkt enzo. In het ergste geval ga ik wel correspondentiekaarten verknippen.
Maar, is iemand bekend met zoiets ?
Ja, met Rules: Ga naar Preferences en maak de regel 'from'; hetdomeininkwestie.com' 'delete message' of 'move message to'; trash' Wijst zich allemaal redelijk vanzelf, ik weet niet of delete message hetzelfde is als naar de trash verplaatsen, maar dat merk je vanzelfquote:Op donderdag 13 september 2007 13:56 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik ben lui.
Is het mogelijk om Mail bepaalde domeinen te laten blokken, of mails van dat domein meteen naar de prullenbak te verwijzen? Ik word nog steeds helemaal ondergespamd door een bijbaansite waar ik me ooit eens voor aangemeld heb, ookal heb ik me daar allang bij afgemeld.
Dank u.
Kreeg je er niet een mooi mapje met instructies bij? Die krijg ik altijd, gewoon even de stappen volgen en het werkt weer een jaar.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:20 schreef -Menn0- het volgende:
Lekker geregeld weer op inholland! Wil ik op het draadloze netwerk, vraagt mn MB om een wachtwoord. Niet zo raar, dus ik loop naar de service desk om wachtwoord te vragen. Heb je een certificaat nodig wat je moet downloaden blabla. Ik nu net dat certifciaat gedownload krijg ik alleen maar foutmeldingen. Ik snap dr geen drol van....
Dat jij het niet snapt wil niet zeggen dat het prutsers zijn bij InHolland.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:20 schreef -Menn0- het volgende:
Lekker geregeld weer op inholland! Wil ik op het draadloze netwerk, vraagt mn MB om een wachtwoord. Niet zo raar, dus ik loop naar de service desk om wachtwoord te vragen. Heb je een certificaat nodig wat je moet downloaden blabla. Ik nu net dat certifciaat gedownload krijg ik alleen maar foutmeldingen. Ik snap dr geen drol van....
quote:Op donderdag 13 september 2007 15:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Om nog even terug te komen op kloons enzo; wie is dit? iLeon
Maar het zijn wel prutsers bij InHolland, maar daar zijn dan weer andere redenen voor.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:21 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat jij het niet snapt wil niet zeggen dat het prutsers zijn bij InHolland.
Bij ons was het alleen nodig voor Windows laptops, als ik naar de uni ga kan ik gewoon zonder extra geneuzel op hun 802.11 nogwattes netwerk, ongelofelijk hoe makkelijk ivg met Windows..quote:Op donderdag 13 september 2007 15:20 schreef -Menn0- het volgende:
Jungske tochquote:Op donderdag 13 september 2007 15:22 schreef nietzman het volgende:
Ik moet zeggen dat ik me wel een beetje achtergesteld voel.
Eduroam?quote:Op donderdag 13 september 2007 15:20 schreef -Menn0- het volgende:
quote:Op donderdag 13 september 2007 15:30 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Jungske tochPlaatje van een dikke emo om je op te beuren.
[afbeelding]
Klinkt beiden als handige programma's, maar het is niet wat ik zoek.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:56 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ehh... er was wel iets geloof ik: http://www.coolosxapps.net/2007/09/09/skim-read-edit-pdf-files/
En dit is misschien ook wel handig: http://www.coolosxapps.ne(...)gs-done-application/
Ik weet niet bij welke vestiging jij zit, maar bij ons (Delft) zijn ze nog niet over op Vista terwijl dit groots was aangekondigdquote:Op donderdag 13 september 2007 15:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Maar het zijn wel prutsers bij InHolland, maar daar zijn dan weer andere redenen voor.
Ik zit in Alkmaar. Ik ben dit jaar nog niet geweest, ik zie ergens in oktober, of anders in februari wel of ze al over zijn. Eerst stage.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:42 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik weet niet bij welke vestiging jij zit, maar bij ons (Delft) zijn ze nog niet over op Vista terwijl dit groots was aangekondigd
Ze snapten het zelf ook nietquote:Op donderdag 13 september 2007 15:21 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat jij het niet snapt wil niet zeggen dat het prutsers zijn bij InHolland.
Nee zaten geen instructies bijquote:Op donderdag 13 september 2007 15:21 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Kreeg je er niet een mooi mapje met instructies bij? Die krijg ik altijd, gewoon even de stappen volgen en het werkt weer een jaar.
Nou hij blijft maar om een wachtwoord vragenquote:Op donderdag 13 september 2007 15:25 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Bij ons was het alleen nodig voor Windows laptops, als ik naar de uni ga kan ik gewoon zonder extra geneuzel op hun 802.11 nogwattes netwerk, ongelofelijk hoe makkelijk ivg met Windows..
Watzeggie?!quote:
In Hoofddorp welquote:Op donderdag 13 september 2007 15:42 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik weet niet bij welke vestiging jij zit, maar bij ons (Delft) zijn ze nog niet over op Vista terwijl dit groots was aangekondigd
Ach nou ja, wat je dan toch weer hebt is dat je tig verschillende programma's open heb staan. Net zoals ik nu op m'n werk met 13 verschillende apps tegelijkertijd open moet hebbenquote:Op donderdag 13 september 2007 16:03 schreef AudreyHepburn het volgende:
Wat mijn probleem vooral is, is dat ik het liefste werk met iets heel simpels waar niet nog honderd andere functies aan vast zitten. Datgene wat ik eigenlijk zoek is het allersimpelste databaseprogramma dat er bestaat voor Mac. Programma's waar ik naast het bijhouden van mijn annotatiefiches ook mijn schoonmaakbeurten en tandartsafspraken mee kan plannen is heel mooi, maar ik denk dat ik daar alleen maar van in de war raak, wat de functionaliteit voor mij weer schade toedoet.
Gewoon even naar vragen dan. En anders nemen ze maar even contact op met de helpdesk in Alkmaar, die hebben 'm digitaal, dus die moeten de instructies dan maar even doorsturen.quote:
HELD! Kusjequote:Op donderdag 13 september 2007 15:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, met Rules: Ga naar Preferences en maak de regel 'from'; hetdomeininkwestie.com' 'delete message' of 'move message to'; trash' Wijst zich allemaal redelijk vanzelf, ik weet niet of delete message hetzelfde is als naar de trash verplaatsen, maar dat merk je vanzelf
Ik zal het morgen eens aan ze vragenquote:Op donderdag 13 september 2007 16:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Gewoon even naar vragen dan. En anders nemen ze maar even contact op met de helpdesk in Alkmaar, die hebben 'm digitaal, dus die moeten de instructies dan maar even doorsturen.
Bij mij precies hetzelfde verhaal. Ik heel stuk fietsen daarvoor, kom ik daar aan, weten die gastjes die daar werken van niks 'Dat lijkt me stug' 'Ik weet van niks hoor'. Ik dus vertellen dat het op hun site staat, staat er nu dus inderdaad ineens 'Binnenkort', gister stond er nog vanaf 13/09.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:59 schreef Tourniquet het volgende:
Ik was van plan vanmiddag een iPod Classic te halen bij de Mediamarkt (ze zouden vandaag daar te koop zijn), staat er op de MM-site nu opeens "Binnenkort bij jouw Mediamarkt" ipv "Vanaf 13/9 bij jouw Mediamarkt".![]()
Wat is het voor programma? Ik probeer de link te openen, maar die werkt hier niet.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:58 schreef Battlefan het volgende:
Waar gaat je onderzoek eigenlijk over?quote:Op donderdag 13 september 2007 16:26 schreef AudreyHepburn het volgende:
Wat het is met dat database/annotatieprogramma, ik wil niet oneindig veel tijd kwijt zijn met het proberen te begrijpen van het programma waar ik mee werk. Bovendien is datgene wat ik ermee wil dusdanig simpel dat het ook helemaal niet moeilijk hoeft. Maar, zolang alles wat ik vind voor mij significant veel moeilijker te begrijpen is dan het maken van een papieren kaartenbak vrees ik dat ik daar bij blijf..
Annie, NoteBook is me ook gewoon te ingewikkeld. Sorry..
quote:Op donderdag 13 september 2007 16:33 schreef wendywendy het volgende:
[..]
Wat is het voor programma? Ik probeer de link te openen, maar die werkt hier niet.
Aldus de site.quote:With the ability to sort and organize your assignments, exams, and projects quickly and easily Schoolhouse is a must have for any student on-the-go. The power of smart notebooks allow you to interact with your work as simply as your iTunes library.
Classcasts give the ability to publish your assignments to the web automatically for anyone to subscribe to. A newly redesigned grading system allows you to chart your scores over the course of the term to keep an outlook as you go. All of this works to ensure you will never be in the dark at the end of the semester.
Je hebt een PM.quote:Op donderdag 13 september 2007 16:39 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Waar gaat je onderzoek eigenlijk over?
Eduroam, zo heet het draadloze netwerk op veel scholenquote:
Europese iTunesquote:Op donderdag 13 september 2007 14:46 schreef Jarno het volgende:
http://www.macrumors.com/(...)september-18th-2007/
Europese iPhone? (ik denk het!)
Europese iTunes? (mwa, misschien!)
Leopard zelfs? (denk het niet)
Anyway: weer lekker hypen!
Waarschijnlijk zijn die covers dan niet via iTunes in de mp3 gezet en daar schijnt ie moeite mee te hebben. De oplossing schijnt dan te zijn in iTunes de coverart eruit te slopen, opnieuw erin te zetten (via de optie Albumillustratie ophalen, of handmatig via de mp3-info) en opnieuw synchroniseren.quote:Op donderdag 13 september 2007 17:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:
iPod.
Het menu werkt prima, ik vind het niet traag. Ook coverflow is niet traag, maar bij 90% van de cd's wordt geen cover getoond. Vreemd dat dit in iTunes wel beter werkt, je zou zeggen dat de cover art wel allemaal meegenomen wordt met synchroniseren. Eens kijken of ik daar nog eens iets aan ga doen (erg vaak zal ik coverflow niet gebruiken, zo praktisch vind ik het niet).
Illegaal? Wat een onzin. Ik vind het illegaal dat ze hier in Europa zoveel vragen...quote:Op donderdag 13 september 2007 19:22 schreef AudreyHepburn het volgende:
Kan er niet een apart topic komen voor dit soort vragen ? Het Grote Ik Wil Illegaal Een Apple Product Invoeren Topic, ofzo.
Gekoppeld aan een Squeezebox oid?quote:Op donderdag 13 september 2007 19:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo...., mijn nas servertje draait
iTunes server functionaliteit is wel stoer
Kun je dan ook informatie editen binnen iTunes?quote:Op donderdag 13 september 2007 19:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo...., mijn nas servertje draait
iTunes server functionaliteit is wel stoer
quote:Op donderdag 13 september 2007 19:38 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Kun je dan ook informatie editen binnen iTunes?
Ja, dat is de goede. Als je nu op deze link klinkt, zie je als het goed is de handleidingen. Volgens mij is hij nog steeds voor Panther geschreven, maar dat maakt in principe niet zo heel veel uit.quote:Op donderdag 13 september 2007 22:33 schreef -Menn0- het volgende:
Angel_of_Dth
Je kan op de inholland site ook zo'n certificaat downloaden zodat je draadloos op internet kan. Maar daar zit ook geen handleiding bij.
insite.inholland -> ONsite -> ICT -> Voorzieningen -> internet met je laptop -> VisitorsLAN certificaat 2007 voor Macintosh
Of is dat weer niet de juiste?
Ik denk dat 'ie op 1 september het slachtoffer van een loverboy is geworden.quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:20 schreef Godlike02 het volgende:
Zeg waar is dat vervelende mannetje van een TwyLight eigenlijk gebleven?
Die heb ik ook al weken niet meer gezien
Die nu zijn arme tere lichaampje aan het "customizen" is. Ironisch.quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:24 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik denk dat 'ie het slachtoffer van een loverboy is geworden.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:24 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik denk dat 'ie op 1 september het slachtoffer van een loverboy is geworden.
Zijn laatste post?quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:52 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Wat was er op 1 september?![]()
Ik snap het niet![]()
Een 3.5mm naar 3.5mm jackplug tussen je audio input en audio output plug, Realplayer aan, en Quicktime op laten nemen?quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:40 schreef Tijn het volgende:
Iemand een idee waarmee ik een Real Audio bestand omzet naar AIF?
Het achterlijke is dat zelfs Real Player het niet slikt, want hij heeft Real Audio 3.0 nodig ofzo en dat kan 'ie niet downloadenquote:Op vrijdag 14 september 2007 11:41 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Een 3.5mm naar 3.5mm jackplug tussen je audio input en audio output plug, Realplayer aan, en Quicktime op laten nemen?
quote:Op vrijdag 14 september 2007 08:27 schreef Jarno het volgende:
En er is een iMac software update las ik.
Appartquote:Op vrijdag 14 september 2007 12:43 schreef nietzman het volgende:
[..]
[afbeelding].
Daarna ging m'n scherm op zwart en kon ik niets meer, maar na een reboot lijkt alles weer in orde te zijn.
Toch vreemd. Ik hoop maar niet dat m'n grafische kaart aan het overlijden is.
Dat zal niet, anders had je er geen screenshot van kunnen maken, toch?quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:43 schreef nietzman het volgende:
[..]
Toch vreemd. Ik hoop maar niet dat m'n grafische kaart aan het overlijden is.
Alt/option?quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:25 schreef ArtemisQ het volgende:
*heeft sinds paar dagen een Macbook*
Had nog nooit echt met een apple gewerkt maar tot zover bevalt het wel, het doet t gewoon! Wel ff wennen dat je ipv ctrl een appeltje moet gebruiken maar verder valt 't me mee, dat switchen
Wat is trouwens dat knopje naast de spatie, niet t appeltje maar die rechts daarnaast?
Ik heb dat ooit eens kunnen forceren door in de settings van de videokaart (de drivers dus) de snelheid van het geheugen op maximaal te zetten. Was een optie, heb 't maar standaard laten staan...quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:49 schreef nietzman het volgende:
Touché.
Maar ik heb het wel vaker op fora voorbij zien komen, en voor zover ik me herinner lag het daar lang niet altijd aan de drivers.
Rechts ernaast is enter/return, links ernaast is alt/option inderdaad.quote:
Achja, nog altijd beter dan...quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:02 schreef Maidenfan het volgende:
Maar af en toe update apple de drivers dus het kan een tijdelijk bij-effectje geweest zijn. Ik geloof dat de 4.8 update ook zo'n 'bug' had, macbookschermen van de eerste generatie kregen ineens een blauwe waas omdat het kleurprofiel fout was.
Ja, domdomdomdomdom. I know.quote:
Ook mooi: ik ben Vista aan het installeren. Ik ben er nu al anderhalf uur mee bezig, en hij kopieert nu het eerste procent. Eerst dacht ik dat de installatie was vastgelopen, maar het duurt serieus een half uur (!) voordat hij het licentienummer heeft gecontroleerd. Toen dat gebeurd was bleek dat je vanuit de via-de-vorige-versie-van-windows opgestarte installatie niets aan partities kon veranderen, en dat ik vanaf de cd moest booten. Dat gedaan, waarin hij na opnieuw controle van het licentienummer tot de ontdekking kwam dat ik met dat nummer helemaal niet van cd MAG installeren. Handmatig de partities verplaatsen dus, en daarna weer een half uur wachten, en nu lijkt het dan toch goed te gaan.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:16 schreef Jarno het volgende:
[..]
Achja, nog altijd beter dan...
http://www.nu.nl/news/123(...)s_zonder_vragen.html
VMWare fusion. Ongeveer een half uurtje voor de totale installatie.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ook mooi: ik ben Vista aan het installeren. Ik ben er nu al anderhalf uur mee bezig, en hij kopieert nu het eerste procent. Eerst dacht ik dat de installatie was vastgelopen, maar het duurt serieus een half uur (!) voordat hij het licentienummer heeft gecontroleerd. [...]
Zucht.
Ik heb het al zo vaak gezegd, en blijf het zeggen: NONDEJU wat is Fusion *snel*. XP heb ik nog nooit zo snel op zien starten als in Fusion.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:26 schreef Geqxon het volgende:
[..]
VMWare fusion. Ongeveer een half uurtje voor de totale installatie.
Het is niet voor mezelf. Bovendien krijg ik per uur betaald, dus ach..quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:26 schreef Geqxon het volgende:
[..]
VMWare fusion. Ongeveer een half uurtje voor de totale installatie.
Inderdaad, geweldig. Ik denk dat ik het ook gewoon ga kopen, erg fijn programma.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb het al zo vaak gezegd, en blijf het zeggen: NONDEJU wat is Fusion *snel*. XP heb ik nog nooit zo snel op zien starten als in Fusion.
Probleem is alleen wel dat ik echt between a rock and a hard place zit. Als ik mijn bestelling daar annuleer, ben ik dus die opgebouwde wachttijd kwijt. Via Apple duurt het nu ongeveer een week of drie voordat een standaard MBP geleverd wordt (althans, als ik twiekers mag geloven), dus een BTO zal dan nog wel langer duren...quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:27 schreef Sjoewe het volgende:
En ik wil ook best een keer mee om te zeiken. Volgensmij sta ik echt op de zwartelijst van potentiele kutklanten.
HTR Utrecht, in dit geval.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:52 schreef De_Hertog het volgende:
Is het een bepaalde HTR waar jullie zo'n problemen mee hebben, of de hele keten? Ik kom wel eens bij de HTR in Arnhem en heb nu niet echt het idee dat ze daar erg onfatsoenlijk zijn. Niet dat ik er veel grote aankopen doe, maar toch.
Ohja, ieuw, wat een nare, vervelende winkel is dat. Personeel ditto.quote:
Waarna hij een zwarte Macbook koopt.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:26 schreef Mr.Noodle het volgende:
David Duchovny is een coole gast..
Piece o shit... dit doet ie met een Vista Laptop
[afbeelding]
[afbeelding]
En vervolgens stapt ie de Macstore binnen..
[afbeelding]
Het was zelfs Ultimatequote:Op vrijdag 14 september 2007 13:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb het al zo vaak gezegd, en blijf het zeggen: NONDEJU wat is Fusion *snel*. XP heb ik nog nooit zo snel op zien starten als in Fusion.
Ik heb gister de pilot gezien, volgens mij wel een toffe seriequote:Op vrijdag 14 september 2007 13:26 schreef Mr.Noodle het volgende:
David Duchovny is een coole gast..
Piece o shit... dit doet ie met een Vista Laptop
[afbeelding]
[afbeelding]
En vervolgens stapt ie de Macstore binnen..
[afbeelding]
Als je ook AppleCare wilt, kun je voor 2000 euro sowieso geen MBP halen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:38 schreef Jarno het volgende:
Oh, 2 mille is helemaal niet zo veel als je het over een MBP hebt.. Wat een prijzen!
Als helemaal niet als je het over 'onze laptops', meervoud, hebt.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je ook AppleCare wilt, kun je voor 2000 euro sowieso geen MBP halen.
Neenee, per stuk dus he.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als helemaal niet als je het over 'onze laptops', meervoud, hebt.
Nee, die's prive. Ik heb het nu over m'n "werk" laptop van de baas dus.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:53 schreef Tijn het volgende:
Maar waarom zou je ze willen vervangen? Je doet toch wel langer dan een jaartje met je MacBook?
Inclusief iWork en AppleCare heb je de 2.4 GHz MBP voor 3000 euro. Dat is wel okayquote:Op vrijdag 14 september 2007 15:52 schreef Jarno het volgende:
Moet ik weer de begroting aan laten passen..
Oh, maar dan heb je het over ex BTW! Dan kan er wel wat voor 2000 euro geregeld worden tochquote:Op vrijdag 14 september 2007 15:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, die's prive. Ik heb het nu over m'n "werk" laptop van de baas dus.
Dan kun je net niet het 2.4 GHz model kopen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh, maar dan heb je het over ex BTW! Dan kan er wel wat voor 2000 euro geregeld worden toch
Een bedrijfslicentie kost wel vlotte knakenquote:Op vrijdag 14 september 2007 16:36 schreef Geqxon het volgende:
Jarno, is het niet een idee een ADC abbotje aan te schaffen?
quote:
Welke kleur heb je ?quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:15 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Iemand nog belang bij de originele iPod oordopjes? Nog nieuw in de 'verpakking' (zat bij de nieuwe nano)
Zwart.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:16 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Welke kleur heb je ?
Vandaag ook even wezen spelen bij iFactors. Klein , erg klein .![]()
Sterktequote:Op vrijdag 14 september 2007 18:43 schreef magnifor het volgende:
Yes, mijn Dell is binnen. Bij deze neem ik definitief afscheid van de mac.
macbook![]()
Gecondoleerd!quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:43 schreef magnifor het volgende:
macbook![]()
alvast gecondoleerdquote:Op vrijdag 14 september 2007 18:43 schreef magnifor het volgende:
macbook![]()
koop jij maar een goedkope computer, kan je de rest uitgeven aan een taal cursusquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:28 schreef magnifor het volgende:
Ga jullie maar te veel betalen voor een mac.
"Voor minder geld krijg ik meer horsepower dan bij de 1500 euro iMac en een groter scherm (22 inch scherm van Dell in tegenstelling tot de 20 inch van de imac)."quote:Op vrijdag 14 september 2007 00:00 schreef magnifor het volgende:
windows messenger ftw!!!
Ow sorry dat ik een foutje heb gemaakt.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:39 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
koop jij maar een goedkope computer, kan je de rest uitgeven aan een taal cursus
Ik nam gewoon afscheid. En niet werkende meuk en her installaties ben ik genoeg tegengekomen op de mac.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:38 schreef Anthraxx het volgende:
Dit is het apple topic. Ik wil je vriendelijk verzoeken op te pleuren naar het Vista topic om daar mee te huilen over niet werkende meuk en her installaties.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:59 schreef magnifor het volgende:
[..]
Ik nam gewoon afscheid. En niet werkende meuk en her installaties ben ik genoeg tegengekomen op de mac.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:00 schreef magnifor het volgende:
[..]
OS X is overschat. Het is een prima OS maar niet echt beter dan windows ofzo.
Als dat je mening is, is die Dell inderdaad een goede aankoop.quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:00 schreef magnifor het volgende:
[..]
OS X is overschat. Het is een prima OS maar niet echt beter dan windows ofzo.
Que?quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:12 schreef Q. het volgende:
Is Hyves compatible met je iMac, J?
Jammerrr.quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:25 schreef Jarno het volgende:
Whoa, ik dacht, leuk, een dvb-t kastje voor de Mac, mét mogelijkheid voor een smartcard, kopeeeeeeh. Kost dat ding 300 freakin euro!.
Mja, wel met Firewire enzo, echt heel gaaf dus, maar goed, nu even niet.quote:
Precies. Als er iets overschat is is het Windows welquote:Op vrijdag 14 september 2007 20:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik overschat OS X helemaal niet. Ik vind het echt veel beter dan wat dan ook.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:34 schreef Jarno het volgende:
Er zijn sowieso amper dvb-t oplossingen waarbij je ook een smart card kunt gebruiken, komt omdat Nederland een van de weinige landen is waarbij je moet betalen voor dvb-t. KPN verkoopt een USB kastje, maar ik heb geen idee of dat OS X support.
Echt? Ik ken naast de KPN oplossing eigenlijk alleen de Twinham, maar dat is PCI.quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het barst van de dvb-t met smartcard readers.... Alleen niet op de nederlandse markt
quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Echt? Ik ken naast de KPN oplossing eigenlijk alleen de Twinham, maar dat is PCI.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:51 schreef Jarno het volgende:
Echt zo suf is dat. Wel apart, op de Cebit heb ik ze ook niet gezien en toen heb ik er nog op gelet. Hauppauge zou ook met een smartcard reader moeten gaan komen, maar ook daar heb ik nog niks van gezien.
Ja, dat is het mooie van Windows he, alles draait erop.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:02 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
http://pro.tweakers.net/n(...)kocht-met-virus.html
Moet je dat nog vragen?quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:00 schreef Anthraxx het volgende:
Is het een goed teken als je vriendin toch ook maar een Mac wil?
En waarom zou leopard het beste os aller tijden zijn?quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:10 schreef Jarno het volgende:
Komt goddomme over een maand het beste OS aller tijden uit, en wat doe je? Je koopt een Dell..
Man, gast, ga dan virtualiseren ofzo als je om de 1 of andere wazige reden Windows nodig denkt te hebben.
Wacht maar tot os x zo'n groot marktaandeel heeft. Dan vliegen de mac virussen om je oren.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:02 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
http://pro.tweakers.net/n(...)kocht-met-virus.html
Dus dan werkt os x niet out of the box.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:46 schreef Anthraxx het volgende:
Omdat Microsoft het protocol niet vrijgeeft voor video en audio chat.
Omdat Microsoft z'n eigen programma's kreupel maakt voor de Mac.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:45 schreef magnifor het volgende:
[..]
Waarom kan ik dan niet out of the box video en audio chatten via msn?
Steam gewoon te draaien op een Mac?quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:52 schreef Tijn het volgende:
Ik heb net Half-Life 2: Episode One via Steam online gekocht voor 10 dollarDat is ongeveer 7 euro. Niet verkeerd. Hij komt binnen met ongeveer 800 KB/s, dus ik kan het zometeen al spelen
Nee, in Windows.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:52 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Steam gewoon te draaien op een Mac?
ichat en skypequote:Op vrijdag 14 september 2007 22:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat Microsoft z'n eigen programma's kreupel maakt voor de Mac.
Video/audio chatten kan wel out of the box met iChat of Skype.
Ojee ik moet mercury msn downloaden om te webcammen... Ojee wat was dat moeilijk..quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:49 schreef magnifor het volgende:
[..]
Dus dan werkt os x niet out of the box.
Dat komt omdat je word omringd door paupers... ga even het hoekje om richting het vista SC...quote:Op vrijdag 14 september 2007 23:08 schreef magnifor het volgende:
[..]
ichat en skype
Geen hond die het gebruikt. Iig niet in mijn vriendenkring.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |