Wiskey en een rietjequote:Op woensdag 12 september 2007 17:02 schreef KneusTeun het volgende:
is de slang nie gewoon een bijgeleverd rietje?
quote:Op woensdag 12 september 2007 19:11 schreef SevenWonders het volgende:
Heb het in Laos gezien ja. Niet geproefd. Wel een of andere Tigerwhisky waardoor je een tijger in de broek zou krijgen...smaaktr gewoon als smerig sterk distellaat. Niet bijzonder...
Dus? Hoe denk je dat bv. koeien geslacht worden?quote:Op donderdag 13 september 2007 08:33 schreef Oceanonix het volgende:
Ik ken het vanuit Vietnam. Ik heb het niet gedronken omdat ik de bereidingswijze ken.![]()
Een pot of fles met alcohol (percentage wisselt naar gelang wat beschikbaar is)
Een levende slang en een stokje.
Je prikt de stok dwars onder de kop van de slang zodat deze er links en rechts uitsteekt.
Je laat de slang in de alcohol glijden. Door het stokje blijft de slang rechtop staan.
Deksel erop.
Dit goedje blijft ze enkele weken tot maanden staan tot de stofjes uit de slang in de alcohol zijn opgenomen.
en dan Proost![]()
ha leuk! dat wist ik nog niet. plausibel.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:12 schreef vats het volgende:
Als je een beest in een fles alchol gooit en het percentage is boven de 40% (ongeveer) dan gebeurd er niets. Is het percentage echter daaronder dan begint het beest te ontbinden. Om deze reden zitten er wormen in tequila in mexico (bewijs dat het bepaalde volume van alchol heeft) Ik neem wel aan dat het meespeelt in Azie dat er medische krachten in de dieren zit.
Dat beest ontbind dan niet maar de groei van bacterien stopt ook niet. Deze gaat hoogstens wat langzamer.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:12 schreef vats het volgende:
Als je een beest in een fles alchol gooit en het percentage is boven de 40% (ongeveer) dan gebeurd er niets. Is het percentage echter daaronder dan begint het beest te ontbinden. Om deze reden zitten er wormen in tequila in mexico (bewijs dat het bepaalde volume van alchol heeft) Ik neem wel aan dat het meespeelt in Azie dat er medische krachten in de dieren zit.
Dat wordt al moeilijker boven de 15%.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:54 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Dat beest ontbind dan niet maar de groei van bacterien stopt ook niet. Deze gaat hoogstens wat langzamer.
Heb inmiddels genoeg bacterien, schimmels en gisten voorbij zien komen die alcohol als een smakelijk drankje zagen.![]()
is dat echt zo? 40% blijft bij mij soms jaren in de kast staan.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:54 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Dat beest ontbind dan niet maar de groei van bacterien stopt ook niet. Deze gaat hoogstens wat langzamer.
Heb inmiddels genoeg bacterien, schimmels en gisten voorbij zien komen die alcohol als een smakelijk drankje zagen.![]()
Als een fles gesloten is gebeurt en niks, mits er geen besmetting voor het sluiten heeft plaatsgevonden, en dan nog, boven de 15% wordt dat heel moeilijk.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
is dat echt zo? 40% blijft bij mij soms jaren in de kast staan.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:35 schreef hp22 het volgende:
Heb 3 flesjes meegenomen toen ik er was, een slang, een schorpioen en een combinatie van de twee (en nee niet om op te drinken).
Heb ook mogen proeven van de whisky met een tijgerpenis erin...tis dat ik het gezien had want het had geen speciale smaak eigenlijk..
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |