Wat nog niet heeft geleid tot euforische reacties, maar wie weet wat een nieuw topic brengt.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:15 schreef PanPan het volgende:
*knip*
Mijn dochter heet Teddie.
Hierover zijn de reacties verdeeld, 'Goh, wat apart!' is vaak gehoord, maar nu wil ik wel eens weten wat "men" er echt van vindt.
Gruwelijkquote:Op woensdag 12 september 2007 13:33 schreef 2h2h het volgende:
mijn dochter staat er niet bij is wel al 2 en half maar goed.
haar naam is CHARITY
Grappig.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:43 schreef Vivi het volgende:
[..]
Gruwelijk
Hey, het was dit of "TVP"![]()
zou je het dan ook uitgesproken hebben als kee-je?quote:Op woensdag 12 september 2007 17:34 schreef Lishe het volgende:
Even heel snel... Ik kom jullie uit het lijden verlossen...
als onze (prachtige, lieve, kleine, mooie ) Lena een jongen geweest was, was zijn naam Keje.
Het komt van het oorspronkelijke Kaeye, maar ik vond de andere spelling leuker. Ik vond 'm super maar snap dat niet iedereen dat zou vinden.
LIEFDADIGHEID?quote:Op woensdag 12 september 2007 13:33 schreef 2h2h het volgende:
mijn dochter staat er niet bij is wel al 2 en half maar goed.
haar naam is CHARITY
Nou, ik niet, je hebt Engelse kampnamen, zoals "Charity", "Lateesha" en "Kevin" en dat soort meuk, en normale Engelse namen zoals "Dean", "Kate", "Sean" etc.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:47 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Grappig.
Ik vind die naam juist van hetzelfde genre als 'Dean'.
Klopt, maar goed, like always, smaken verschillen. Ik kan trouwens namen als "Gijs" etc. hartstikke leuk vinden, ligt ook helemaal aan het kindje, soms "past" het gewoon.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:00 schreef Bass-Miss het volgende:
Tja, namen zijn nu eenmaal nogal persoonlijk. Ik ben er me zeer van bewust dat mensen die van die soort namen houden, de naam Fons helemaal niks vinden.
Mag ik vragen hoe Dean als meisje geheten had? was het dan ook een engelse naam geworden?quote:Op woensdag 12 september 2007 18:07 schreef Vivi het volgende:
[..]
Klopt, maar goed, like always, smaken verschillen. Ik kan trouwens namen als "Gijs" etc hartstikke leuk vinden, ligt ook helemaal aan het kindje, soms "past' het gewoon.
Ik ben eigenlijk helemaal niet van de Engelse namen, maar "Dean" vond ik gewoon een stoere naam, maar niet zo algemeen als "Sem" of "Nick" of iets anders wat je momenteel zo veel hoort. En juist niet in de aso-categorie, zoals veel Engelse namen snel zijn.
Dat ben ik met je eens. Ik houd zelf niet van Engelse namen, maar vind Dean geen aso-naamquote:Op woensdag 12 september 2007 18:07 schreef Vivi het volgende:
Ik ben eigenlijk helemaal niet van de Engelse namen, maar "Dean" vond ik gewoon een stoere naam, maar niet zo algemeen als "Sem" of "Nick" of iets anders wat je momenteel zo veel hoort.
En juist niet in de aso-categorie, zoals veel Engelse namen snel zijn.
Nou weet je, ik had géééén idee, voor een meisje, wel heel veel namen die ik leuk vond, maar niet dé klik zeg maar.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:08 schreef Ynske het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe Dean als meisje geheten had? was het dan ook een engelse naam geworden?
Ja toch, niet danquote:Op woensdag 12 september 2007 18:09 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Ik houd zelf niet van Engelse namen, maar vind Dean geen aso-naam
Tja, en zo doet "Fons" mij weer denken aan een ietwat slome corpulente slagerszoon met een notoire transpiratielucht om zich heenquote:Op woensdag 12 september 2007 18:30 schreef Bass-Miss het volgende:
Aso zou ik nu ook niet meteen zeggen, maar het doet me wel denken aan een mams die van veel goud, sieraden, en luipaardenprints houdt.
Ik hoef niet per sé euforische reacties, ik wilde graag eerlijke reacties.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:46 schreef Bass-Miss het volgende:
Om euforische reacties te krijgen had hij het met de geboorte van zijn dochter moeten posten vrees ik.
Ik vind de naam Fons een beetje oubollig. Zelfde straatje als Piet en Huub.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:35 schreef Vivi het volgende:
Tja, en zo doet "Fons" mij weer denken aan een ietwat slome corpulente slagerszoon met een notoire transpiratielucht om zich heen
Wat laat jij je kennen zegquote:Ik vraag me trouwens af wat jou definitie van "aso" dan is, als je personages met de uiterlijke kenmerken van de Veerkampjes al blijkbaar geen aso noemtOf was je gewoon schijnheilig?
Je punt was namelijk al duidelijk voordat je het uitspelde hoor.
Nee sorry, ik hoop nog steeds stiekem dat stinkie ooit nog voor een 2e wil gaan en vooralsnog blijft die naam daarvoor staan.quote:Op woensdag 12 september 2007 21:21 schreef cattie het volgende:
Maar nu het een jongentje wordt, kun je toch wel de meisjesnaam zeggen, BE?![]()
Dan beloof ik nu niet te gaan rellen!![]()
Draagt ze ook gestreepte pyamaatjes?quote:Op woensdag 12 september 2007 21:43 schreef _Bar_ het volgende:
Overbuumeisje van eind juli geboren met de naam Jaily spreekt uit als djeelie
Ik denk dat je dan moet denken in de richting Jeesen iets als in de richting van Djeesen maar dan zonder Dquote:Op woensdag 12 september 2007 23:47 schreef Anitra het volgende:
Hier in de krant vandaag Jaysen, wat ik daar van moet maken heb ik geen idee van.
Schijnheilig omdat de naam Dean voor mij in hetzelfde straatje past als charity, kevin,sean;melody,...?quote:Op woensdag 12 september 2007 20:51 schreef Vivi het volgende:
Nee, klopt, ik ben niet tactvol, toen BM een keer vroeg wat mensen vonden van de naam "Fons" heb ik daarom ook mijn mond gehouden, omdat ik weet dat ik zoiets niet tactvol kan brengen.
Ik houd alleen niet van die schijnheiligheid die ze tentoonspreid, als ik me daardoor laat kennen door daar tegen te ageren dan is dat maar zo
Smaken verschillen en dat houd je toch, dat kan!
Maar van die stiekeme opmerkingen met blije smilies erachter terwijl je gewoon loopt te neten en dat dondersgoed weet, dat vind ik nogal triest, zeg dan meteen wat je vind, dat kan ik nog meer respecteren dan dat gluiperige gedraai.
Whatever..quote:Op donderdag 13 september 2007 00:01 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Schijnheilig omdat de naam Dean voor mij in hetzelfde straatje past als charity, kevin,sean;melody,...?
Ik had er eerst niet eens een negatieve associatie aan verbonden, dat deed jij.
ja idd liefdadigheid ik vind het een mooie betekenis een meisje die ik ken heet Vanity dat betekent leegheid,ijdelheid dat vind ik dan een stuk erger.quote:
Ik ken een Dean, waarvan de moeder alles behalve dat isquote:Op woensdag 12 september 2007 18:30 schreef Bass-Miss het volgende:
Aso zou ik nu ook niet meteen zeggen, maar het doet me wel denken aan een mams die van veel goud, sieraden, en luipaardenprints houdt.
quote:Op woensdag 12 september 2007 23:49 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan moet denken in de richting Jeesen iets als in de richting van Djeesen maar dan zonder D
Precies wat ik me ook al jaren lurkende afvraag... Djen en Djulian..hoe verzin je het!!quote:Op donderdag 13 september 2007 11:04 schreef Maneki.Neko het volgende:
Zo kwam ik pas de naam Djowie tegen. Waarom geef je een naam die begint met een Dklank, er nóg een D voor? Niet voor de uitspraak lijkt me
Kende ik nog niet, ik ga eens kijken, thanksquote:Op donderdag 13 september 2007 12:05 schreef Kolomo het volgende:
ff beetje offtopic en uit de lurkmode...
Vivi, je zult misschien dean.nl al eens bekeken hebben, heb je ook al een tas van de betreffende winkel? Ze hebben volgens mij van die iets stevigere tassen die je vaker in kledingwinkels ziet met heel groot DEAN erop.
quote:Op donderdag 13 september 2007 13:55 schreef Lois het volgende:
Saskia van ET heeft Janne als 2e naam.
Ik heb dat zelf ook inderdaad. Het hoeft voor mij allemaal niet zo nodig Engels. Nederlandse namen kunnen ook heel mooi zijn.quote:Op donderdag 13 september 2007 16:23 schreef peterfan het volgende:
Bray? Tja, ik vind het niks![]()
Net zoals Charity trouwens, echt afschuwlijk. Valt wmb in de categorie waarin BM vindt dat Dean valt (vind ik niet, vind Dean wél leuk!).
Ik hou van hollandse namen, waarvan je meteen weet of het een m/v is en waarvan je weet hoe je het moet spellen.![]()
Maar je houdt altijd mensen die vinden dat ze "apart" moeten zijn. Terwijl ze wls voor de rest zo doorsnee zijn als het maar kan..![]()
![]()
Zelf net ook nog eens gekeken, zie dat ze een actie met 'i love dean' stickers hebben.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:35 schreef Vivi het volgende:
[..]
Kende ik nog niet, ik ga eens kijken, thanks
Ik ken een oleander, roepnaam Ole. Oleander vind ik niets, Ole weer wel.quote:Op donderdag 13 september 2007 17:00 schreef Pruk het volgende:
Ik vind Roos, Madelief, Iris, Lis en zulke namen erg mooi, maar bedenk dan vervolgens "en als je dan een jongetje krijgt, hoe ga je die dan noemen?"
En ik ken meerdere noren die zo heten of icm een andere naam als bv. Ole Jörgen. (Je spreekt het trouwens uit als Oele)quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:57 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ken een Deen die Ole heet.
ik snap het probleem niet. als je één kind naar een bloem noemt hoeven toch niet al je kinderen naar bloemen vernoemd te worden? en als je dan toch graag iets 'uit de natuur' neemt kun je ook nog kiezen voor dieren (arend, beer, wolf(gang)). of voor weersverschijnselen (storm).quote:Op donderdag 13 september 2007 17:00 schreef Pruk het volgende:
Ik vind Roos, Madelief, Iris, Lis en zulke namen erg mooi, maar bedenk dan vervolgens "en als je dan een jongetje krijgt, hoe ga je die dan noemen?"
Gewoon Kees.quote:Op donderdag 13 september 2007 17:00 schreef Pruk het volgende:
Oele vind ik best een mooie klank hebben, Olle trouwens ook.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:23 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
En ik ken meerdere noren die zo heten of icm een andere naam als bv. Ole Jörgen. (Je spreekt het trouwens uit als Oele)
Of Florisquote:Op vrijdag 14 september 2007 13:27 schreef bixister het volgende:
[..]
ik snap het probleem niet. als je één kind naar een bloem noemt hoeven toch niet al je kinderen naar bloemen vernoemd te worden? en als je dan toch graag iets 'uit de natuur' neemt kun je ook nog kiezen voor dieren (arend, beer, wolf(gang)). of voor weersverschijnselen (storm).![]()
Ja hoor vind ik ook. Of bij Annaquote:Op vrijdag 14 september 2007 13:34 schreef Mibos het volgende:
Maud van Chacama heeft ook als tweede naam Janne volgens mij.
Flowerbox Piet pas wel bij Roos of een andere flower...
Of je noemt je zoon natuurlijk Leanderquote:Op vrijdag 14 september 2007 12:55 schreef owlet het volgende:
[..]
Ik ken een oleander, roepnaam Ole. Oleander vind ik niets, Ole weer wel.
waarom eentje meer voor dit kindje als ze een meisje is?quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:56 schreef E.T. het volgende:
Janne was hier trouwens een vernoeming naar mijn vader (onnodig te vertellen dat hij Jan heette natuurlijk)
Ik vond namen uitzoeken bij de eerste best moeilijk, bij de tweede een ware crime.. en nu gaan we nog een keer!![]()
Als het een meisje wordt, krijgt ze ws 3 namen (de twee andere kinderen hadden 2 namen).. maar een roepnaam voor zowel jongen als meisje wordt nog een ware zoektocht hier
ik kan je reden wel volgenquote:Op vrijdag 14 september 2007 15:26 schreef E.T. het volgende:
Saskia en Tijn hebben allebei een vernoeming naar een opa en ik kan nu niet kiezen tussen de twee oma's(en nee, er komt echt geen vierde
)
Maar eigenlijk dus best een flauwekul reden.
Ik raakte zwanger van Saskia vlak nadat m'n vader was overleden, en dat maakte voor mij dat ik die wilde vernoemen. Op de dag dat ik een positieve test had van Tijn kreeg m'n schoonvader de diagnose longkanker en niet lang nadat Tijn geboren is, is de beste man overleden. We hadden besloten dat als hij erg slecht werd en het er naar uit zou zien dat hij Tijn niet meer mee zou maken, dan zouden we verteld hebben wat het zou worden en hoe het zou heten (en dat hij dus 'voort zou leven').
Maar ja, als je dan twee keer de opa's vernoemd hebt zijn nu de oma's wel zo'n beetje aan de beurt
Ik denk meteen: "Oele Boele Tieten Voelen!"quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:35 schreef Ynske het volgende:
[..]
Oele vind ik best een mooie klank hebben, Olle trouwens ook.
Vanavond in Zembla komt een kindje langs dat Boele Boelens heet
Daar zou ik me idd ook niet zoveel van aantrekken. Ik heb zelf niet zoveel met vernoemen, behalve als die persoon/vernoeming een speciale betekenis voor je heeft, zoals bij het verhaal van ET. Zelf zou ik graag als we een meisje krijgen die willen vernoemen naar mijn oma.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:38 schreef cattie het volgende:
ET, klinkt logisch. Dan zijn alle vier de grootouders vernoemd, da's wel mooi.
Wij hebben ervoor gekozen om te vernoemen naar bepaalde familieleden, waardoor er anderen niet (en sommigen zeker nooit) aan bod zullen komen. Dat kan er toe leiden dat we iemand voor zijn/haar hoofd stoten, maar dat nemen we voor lief.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:01 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik denk meteen: "Oele Boele Tieten Voelen!"
Maar in het Noors/Deens gaat dat misschien niet op
je hoeft natuurlijk niet de naam helemal te nemenquote:Op vrijdag 14 september 2007 18:48 schreef Vicky het volgende:
Amber is ook niet vernoemd maar heeft ook 2 namen. We konden niet kiezen dus vandaar maar allebei.
Voor een 2e vind ik het toch moeilijker. De naam meot wel bij Amber passen. Daarnaast gaan wij niet vernoemen. Mijn (schoon) ouders hebben nou niet echt leuke namen om te vernoemen.
Jullie zijn er anders erg goed in geslaagd imho.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:56 schreef E.T. het volgende:
Janne was hier trouwens een vernoeming naar mijn vader (onnodig te vertellen dat hij Jan heette natuurlijk)
Ik vond namen uitzoeken bij de eerste best moeilijk, bij de tweede een ware crime.. en nu gaan we nog een keer!![]()
Als het een meisje wordt, krijgt ze ws 3 namen (de twee andere kinderen hadden 2 namen).. maar een roepnaam voor zowel jongen als meisje wordt nog een ware zoektocht hier
Ja shit! Zat ik me de hele tijd te verkneukelen dat ik als een van de weinigen NIET nieuwsgierig hoef te zijn naar jullie naam, komt ze met een tweede naam aanzetten!quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ons kind krijgt ook 2 namen zonder dat het vernoemingen of 'doopnamen' zijn.
We wilden gewoon allebei heel graag dat het kindje 2 namen kreeg, eentje is zo kaal vinden we. (Wij hebben allebei maar 1 naam.
Heel toevallig zijn de 2 namen die hij nu krijgt nog aan elkaar gelinked ook.
Als hij nou zelf de eerste naam niks vindt, kan hij altijd nog de 2e gebruiken.
Dat heb ik ook wel een beetje hoor. Stel de 2e wordt een meisje had ik ook graag Sophie als naam willen gebruikenquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:55 schreef Lois het volgende:
Toen ik zwanger was vonden wij Eva Sophie zo'n prachtige naam dat daar geen discussie meer over mogelijk was.
Toen...werd ik zwanger van nr 2 en vonden we het echt heel jammer dat we bij Eva als Sophie hadden gebruikt, want eigenlijk wilden we dat wel voor nr. 2![]()
Isa is ook naar haar peter en meter vernoemd, maar we hebben gewoon de namen zelf aangehouden. Ook niet de vrouwelijke versie van de peter genomen, want ik vind Patricia geen mooie naamquote:Op vrijdag 14 september 2007 15:31 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik kan je reden wel volgen
ik ben naar mijn peter en meter vernoemd (opa en oma's naam)
en Sjeen naar haar peter en meter (andere opa en oma's naam)
waarbij de opa's naam vervormd zijn naar de vrouwelijke versie
soms best lastig, dat vernoemen, je wilt gewoon niemand voor het hoofd stampen lijkt me
ik vind t dan ook een slimme oplossing om jullie derde spruit naar de oma's te vernoemen
Hehheh, ik had voor mijn werk eens inzicht in heeeeeeeeeeel veel persoonsgegevens en iemand had de oudste dochter iets van Charlotte Sophie genoemd en de tweede Sophie Charlotte (ik noem maar een combi van namen).quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:55 schreef Lois het volgende:
Toen ik zwanger was vonden wij Eva Sophie zo'n prachtige naam dat daar geen discussie meer over mogelijk was.
Toen...werd ik zwanger van nr 2 en vonden we het echt heel jammer dat we bij Eva als Sophie hadden gebruikt, want eigenlijk wilden we dat wel voor nr. 2![]()
quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:09 schreef E.T. het volgende:
ff offtopic.. Sjeen en Ynske, zijn jullie nou familie? En zo ja, waarom kom ik daar nu pas achter?
(ik bedoel, Sjeen en Chacama zijn nichtjes.. daar zijn we allemaal wel over uit.. maar deze connectie is nieuw voor me
quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Isa is ook naar haar peter en meter vernoemd, maar we hebben gewoon de namen zelf aangehouden. Ook niet de vrouwelijke versie van de peter genomen, want ik vind Patricia geen mooie naam![]()
Inderdaad!quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:13 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en E.T. als je op de meet geweest was had je het wel geweten, ondanks dat ze vwb kledingstijl etc. totaal niet op elkaar lijken zijn de gezichten echt wel overduidelijk die van 2 zussen.
Joh dat valt toch nog wel meequote:Op vrijdag 14 september 2007 20:13 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en E.T. als je op de meet geweest was had je het wel geweten, ondanks dat ze vwb kledingstijl etc. totaal niet op elkaar lijken zijn de gezichten echt wel overduidelijk die van 2 zussen.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ja. Frodo Peregrin Meriadoc.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:13 schreef Brighteyes het volgende:
het spijt me dat ik het zeg, maar ik vind het verschrikkelijke namen, zeker om aan een kind te geven.quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ja. Frodo Peregrin Meriadoc.
zondag is een herkansing om mijn kop te bewonderenquote:Op vrijdag 14 september 2007 20:23 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ja wrijf het er nog ff in dat ik er niet was![]()
quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
zondag is een herkansing om mijn kop te bewonderen
Collega van mij heeft pas een zoontje, Felix. Ik vind het ook niks, moet toch echt aan de kat denken...quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:22 schreef Ynske het volgende:
[..]LotR?
ik ken twee honden die Falco en Frodo heten...
niet mijn keuze voor namen, Felix valt daar overigens ook onder
quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:04 schreef Vivi het volgende:
Bij mij op de middelbare school zaten Bilbo en Frodo, ze hadden ook nog een zusje, "Arwen"
Het waren popi jongens hoor, ik zou het zelf nooit kiezen maar omdat het zulke leuke jongens waren had het bij hen wel iets "cools" en aparts
Wat Sugar zegt, ik vind het Fenne met een V, heel gek.quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:27 schreef Liatris het volgende:
wat vinden jullie van de naam Venne voor een meisje?
quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:10 schreef mcse2007 het volgende:
Ik vind Waldo wel een leuke naam...niet?![]()
quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:23 schreef Vicky het volgende:
[..]
het spijt me dat ik het zeg, maar ik vind het verschrikkelijke namen, zeker om aan een kind te geven.
Dat kind wordt zijn hele leven achtervolgt door LOTR
Ik vind Waldemar leuker.quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:10 schreef mcse2007 het volgende:
Waldo vind ik niet leuk, doet me denken aan walnootquote:Op zaterdag 15 september 2007 16:10 schreef mcse2007 het volgende:
Ik had ooit heel lang geleden een vriend en zijn moeder heette Martine en iedereen noemde haar Tiny. Misschien is dat een idee.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:43 schreef Noli. het volgende:
Mochten wij ooit per ongeluk nog een jongen krijgen dan zou ik heel graag Tijn zijn naam pikken.
Ik vind het echt zo'n prachtige naam.
En het zou zo goed passen hierTijn Willem
Mijn moeder (Willy voluit Willemke) is overleden en mijn schoonmoeder (Tiny) is echt een tweede moeder voor me geworden. Bij Wilyan is eigenlijk iedereen vernoemd behalve zij!(Wietse, Willy, Jan)
Eigenlijk stom maar toen ik zwanger was van Hanne hebben we daar eigenlijk nooit over nagedacht. Eerlijk gezegd weet ik ook niet zo heel veel mooie (meisjes)namen die verwijzen naar Tiny.
Ik had een Ward in de klas, heb ik heel erg aan moeten wennenquote:Op zaterdag 15 september 2007 17:43 schreef Vivi het volgende:
[..]
Waldo vind ik niet leuk, doet me denken aan walnoot
Ward vind ik wél weer leuk. Of Nard
Ik vind het geen mooie naam.quote:Op zaterdag 15 september 2007 17:51 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Ik had ooit heel lang geleden een vriend en zijn moeder heette Martine en iedereen noemde haar Tiny. Misschien is dat een idee.
Geen idee of je daar een mannenversie van had kunnen maken. We hebben er nooit verder over nagedacht, gewoon zoals het was gelaten. Zowel een jongen als een meisje zouden dezelfde doopnamen hebben gekregen, muv de eerste natuurlijkquote:Op vrijdag 14 september 2007 20:12 schreef Ynske het volgende:
[..]
overigens wat hadden jullie gedaan als Isa een jongen was geweest? hadden jullie mijn naam dan ook in tact gelaten? was me net aan t afvragen wat je daar als mannenversie van had kunnen maken
Nou! Ik vraag me af of de ambtenaar van de burgelijke stand een naam als Befke, Kaak of Likje goed zou keuren....quote:Op zaterdag 15 september 2007 20:36 schreef cattie het volgende:
Sjak, bij Jetske vind ik andere Friese, korte, stoere namen goed passen. Hier zijn er een boel te vinden. (Al zitten er ook een boel rare tussen.)
Keesje voor een meisje vind ik zo lief! Net als Teuntje....quote:Op zaterdag 15 september 2007 20:46 schreef sjak het volgende:
Ik zie er genoeg leuke tussen staan, dank je cattie. Genoeg om avonden over door te zeuren
Wat mij niet leuk lijkt is om een ke-klank bij Jetske te doen. Teveel van het goede.
Haha, befke, likje ik zie ze al aankomen.
Hier is trouwens in de kennissenkring pas een meisje geboren dat Keesje is genoed. Ik moet er nog even aan wennen...
Dan denk ik aan "ieuw" (als je het op zijn engels uit zou spreken).quote:Op zaterdag 15 september 2007 20:48 schreef cattie het volgende:
Keesje, dan moet ik aan Flodder denken!
Wat vinden jullie van Ewe voor een jongen?
dan moet ik meteen weer denken aan iemand van mijn vakantiebaantje vroeger "Fieke"quote:Op zaterdag 15 september 2007 20:44 schreef cattie het volgende:
Of Fokje? Als echte fokbaby?
En ik had een 'Freeke' als collega bij het zwembad...quote:Op zaterdag 15 september 2007 20:52 schreef Ynske het volgende:
[..]
dan moet ik meteen weer denken aan iemand van mijn vakantiebaantje vroeger "Fieke"
quote:
Nou, dat vind ik niet hoor. Ik word daar altijd heel kwaad om namelijk.quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:21 schreef poppetje46 het volgende:
och ja maar goed dat iedereen zijn eigen smaak heeft rockabella
Heet jij ook al Lollabella!? Anders ga ik je nickname afkraken!!!quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:24 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik niet hoor. Ik word daar altijd heel kwaad om namelijk.
Ja dat was het, het was een Algerijn!quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:23 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Ik moet vaak erg lachen om jouw posts, zo lekker subtiel
Aisha vind ik wel een leuke naam, maar wel meer iets voor een getint kindje.
Dat liedje Aisha is trouwens gezongen door Khaled, een Algerijnse man.
Joey,Ashley,Alicia,Brian,Dylan een beetje dat soort Engelse namen vind ik persoonlijk niet zo mooi.
Hm, klinkt als een kruising tussen Dammit en Demis (Roussos)quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:25 schreef MissMSX het volgende:
Als ik ooit een zoon zou krijgen wil ik'em Dammis noemen (zo heet m'n vader).
Meisjesnamen vind ik moeilijker: Muriel en Emma vind ik dan wel mooie namen.
Stt! Laat me nu ffquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:26 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Heet jij ook al Lollabella!? Anders ga ik je nickname afkraken!!!![]()
![]()
![]()
Ontopic:Asshley denk ik dan altijd...
Je moet 't ook niet op z'n Engels uitsprekenquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:27 schreef Vivi het volgende:
[..]
Hm, klinkt als een kruising tussen Dammit en Demis (Roussos)
Sowwy
Hoe dan wel? Dámmies?quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:29 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Je moet 't ook niet op z'n Engels uitspreken
Dan doet het me denken aan iemand die te lang nadenkt bij een potje dammen... "Dam es! "quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:29 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Je moet 't ook niet op z'n Engels uitspreken
Het is een oud-Hollandse naam. Je spreekt het uit zoals Vivi zegt:quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:30 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hoe dan wel? Dámmies?
Is het Grieks ofzo?
Rustig blijven ademhalen!quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:30 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dan doet het me denken aan iemand die te lang nadenkt bij een potje dammen... "Dam es! "
Zie, nu word ik al weer kwaad, omdat onze smaken zo verschillen. When does the hurting stop?
sjeen, hoe kan iemand nou je ex-stiefzus zijn? of is ze overleden misschien?quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:22 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben overigens geen fan van Ashley, dat is het ex-stiefzusje van vriendlief![]()
quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:35 schreef bixister het volgende:
Aaf? is dat wat voor bij Jetski?
[..]
sjeen, hoe kan iemand nou je ex-stiefzus zijn? of is ze overleden misschien?
Daar wordt-ie hard vanquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:35 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Maar dan nog denk ik dat Dammis veel gepest gaat worden en dat iedereen ''dammit'' zegt..
of ''dim es'' of inderdaad ''Dammis ga es dammen"
Dan is die vader/moeder uit elkaar met diegene van wie dat kind is denk ik.quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:35 schreef bixister het volgende:
Aaf? is dat wat voor bij Jetski?
[..]
Hmm, nou bedankt hèquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:22 schreef Sjeen het volgende:
En Shirley vind ik ook niks,
Dat vind ik ook écht een leuke naam, maarquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:23 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik vind helemaal leuk: Roos, Madelief, Sofie,Skylar
Ik had tot dit topic werkelijk nog nooit van de naam gehoord. Ik vind hem niet mooiquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:34 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het is een oud-Hollandse naam. Je spreekt het uit zoals Vivi zegt:
Ik heb de mijne net overgehaald volgens mij, dat het geen Roos meer is, maar Skylarquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:39 schreef Igraine het volgende:
[..]
Hmm, nou bedankt hè![]()
![]()
[..]
Dat vind ik ook écht een leuke naam, maarvindt het niks.....
Bix, die typoquote:
Het is de dochter van de exvriendin van mijn schoonpa... Snap je 'm nogquote:[..]
Ja? Grappig, dat vind ik nou juist weer helemaal niet! En Storm vind ik ook geen modenaam, die hoor ik hier amper tot nooit.quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:46 schreef MaLo het volgende:
Ik vind Skylar weer zo'n hippe modenaam.alt voor mij onder de categorie Sterre, Storm etc.
En ik hou niet van hippe modenamen.
(Behalve van Madelief)
quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:51 schreef Jore het volgende:
Jorny Horny. Maar is dat een echte naam?
En Lieve vind ik een hele lieve naam. Misschien net iets te lief. Het zou in ons geval een hele mooie vernoeming zijn (van Lieuwe), maar ik twijfel nog.
Ja, maar dat sprak je uit als ''Skuller" en dat vind ik niks, hoewel ik dus weinig engelse namen leuk vind, vind ik het uitgesproken als skai-ler erg leukquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:51 schreef E.T. het volgende:
Skylar komt uit GTST.. en alleen daarom al zou die voor mij afvallen.
Dammis ken ik wel, idd van de oudere generatie van het platteland
ja sorry ik kon 't niet laten, bedoel 't echt als lief koosnaampje hoor.quote:
aaah, zo!! bixnaptum.quote:Het is de dochter van de exvriendin van mijn schoonpa... Snap je 'm nog![]()
Sorryquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:39 schreef Igraine het volgende:
[..]
Hmm, nou bedankt hè![]()
![]()
[..]
Dat vind ik ook écht een leuke naam, maarvindt het niks.....
als je t als skai-ler uitspreekt moet ik meteen denkne aan skai-leerquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:55 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Ja, maar dat sprak je uit als ''Skuller" en dat vind ik niks, hoewel ik dus weinig engelse namen leuk vind, vind ik het uitgesproken als skai-ler erg leuk![]()
Nee. dat was toch zijn dochtertje dat was overleden ?quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:56 schreef Igraine het volgende:
Ik kijk geen GTST dus daar ken ik de naam Skylar niet van. Ik vind het geen hippe modenaam, ik heb hem nog nooit hier ergens gehoord.
Ik ken de naam alleen via de drummer van Metallica, die was met een Skylar getrouwd.
Wij kennen de naam alleen van het overleden dochtertje van Vince Neil (zanger van Motley Crue)quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:56 schreef Igraine het volgende:
Ik kijk geen GTST dus daar ken ik de naam Skylar niet van. Ik vind het geen hippe modenaam, ik heb hem nog nooit hier ergens gehoord.
Ik ken de naam alleen via de drummer van Metallica, die was met een Skylar getrouwd.
Nee dat was die gast van Motley Crue volgens mij.quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:57 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nee. dat was toch zijn dochtertje dat was overleden ?
Oh ja, nou.. ik wist dat het iets hardrock-achtigs wasquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:59 schreef Igraine het volgende:
[..]
Nee dat was die gast van Motley Crue volgens mij.
Bij Ive denk ik ook niet aan een Jorn erbij... Eens denken wat welquote:Op zaterdag 15 september 2007 22:01 schreef cattie het volgende:
Tymec en Djurn zijn ook wel hele vreemde namen.
Jorny is ook niets. Jorn daarintegen wel. Maar daar is mijn man het niet mee eens helaas.
Marte vind ik echt leuk passen bij Jetske!quote:Op zaterdag 15 september 2007 20:43 schreef cattie het volgende:
Wat dacht je van: Silke, Marte, Hanne of An?
Dufke en Tukje denk ik niet he?![]()
Ik vind t wel heel tof dat ze Ive als Ive uitspreken en niet als Ievquote:Op zaterdag 15 september 2007 22:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Bij Ive denk ik ook niet aan een Jorn erbij... Eens denken wat wel
Whaha, daar hebben jullie hem toe gedreven!quote:Op zaterdag 15 september 2007 22:07 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ik vind t wel heel tof dat ze Ive als Ive uitspreken en niet als Iev
overigens ik ga nooit meer googlen op namen van oudklasgenoten... kom net een link naar een of andere pornosite tegen waar die Jorny opstaat![]()
![]()
Nou wil ik toch even onze keuze voor Sterre toelichten. Constantijn Huygens (1596-1687) gebruikte de naam Sterre voor zijn vrouw Suzanne van Baerle in zijn gedichten. En hoewel we niet aan vernoemingen hebben gedaan bij de namen van onze kinderen, was dit toch wel een stiekeme vernoeming naar mijn zus. Die naam is dus voor mij zéker niet een of andere modegril.quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:46 schreef MaLo het volgende:
Ik vind Skylar weer zo'n hippe modenaam. Valt voor mij onder de categorie Sterre, Storm etc.
En ik hou niet van hippe modenamen.
(Behalve van Madelief)
Italiaans/Hongaars/Yoegoquote:Op zaterdag 15 september 2007 22:19 schreef Xennia het volgende:
[..]
Grappig. Italiaans?
Mijn irl naam heeft overigens niets te maken met Xennia.
Dank je! Ive is een Friese naam en wij hebben er niet eens stil bij gestaan dat je het ook anders zou kunnen uitspreken.quote:Op zaterdag 15 september 2007 22:07 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ik vind t wel heel tof dat ze Ive als Ive uitspreken en niet als Iev
overigens ik ga nooit meer googlen op namen van oudklasgenoten... kom net een link naar een of andere pornosite tegen waar die Jorny opstaat![]()
![]()
Sterre is ook geen modenaam, hij mag populair zijn op dit moment, maar het is geen verzinsel van hippe ouders die zich zo graag willen onderscheiden. Dat wist zelfs mijn buurmeisje Sterre (5) te vertellen: 'Ik heb een heel oude naam hoor, die bestaat al heel lang!'.quote:Op zaterdag 15 september 2007 22:22 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Nou wil ik toch even onze keuze voor Sterre toelichten. Constantijn Huygens (1596-1687) gebruikte de naam Sterre voor zijn vrouw Suzanne van Baerle in zijn gedichten. En hoewel we niet aan vernoemingen hebben gedaan bij de namen van onze kinderen, was dit toch wel een stiekeme vernoeming naar mijn zus. Die naam is dus voor mij zéker niet een of andere modegril.
Ik ken een Jorn die in een tijdje in een sexwinkel werkte en die noemde ze wel Jorn, the King of Pornquote:Op zaterdag 15 september 2007 22:01 schreef cattie het volgende:
Tymec en Djurn zijn ook wel hele vreemde namen.
Jorny is ook niets. Jorn daarintegen wel. Maar daar is mijn man het niet mee eens helaas.
Nou, engelen zijn meestal niet meer levend toch. Dat is iig mijn associatie ermeequote:Op zondag 16 september 2007 22:15 schreef bixister het volgende:
waarom? niet alle engelen zijn engelen des doods.
Is het niet "Engelen" ?quote:Op zondag 16 september 2007 22:17 schreef E.T. het volgende:
Verschillende Engels ontmoet in mijn leven, maar ik heb nooit aan de naam kunnen wennen![]()
quote:Op zondag 16 september 2007 22:20 schreef appelsap het volgende:
Sterre vind ik een mooie naam.
Marte ook wel, al vind ik Marre (of Marhe) mooier.
Engel vind ik ook niks. Maar ik hou sowieso niet van die 'aparte' namen ik vind het een beetje in het straatje vallen van de engelse namen zoals Angel/Princess en dat soort dingen.
Vast wel hoor, als ze in Nederland aan Engelen deden dan deden ze in Amerika enzo vast aan Angels.quote:Op zondag 16 september 2007 22:23 schreef E.T. het volgende:
[..]
Toch zijn de Engelen () die ik ken, allemaal oud-collega's en allemaal nu wel een jaar of 60..
Toen deden ze nog niet aan Angels
Pipa betekent pijpen in Griekenland. Dat is dus mijn associatie erbij.quote:Op dinsdag 18 september 2007 08:44 schreef lily het volgende:
Ik kreeg vanochtend door mijn moeder een geboortekaartje in mijn handen gedrukt (kleindochter van vrienden).
Ik zag aan haar blik al dat ze naam helemaal niks vond.
Pippa (en haar broer heet Ciro zag ik)
Ik vind het wel leuk eigenlijk
Vraag niet waarom, maar ik moet ineens aan die tv-officier denken: Dop Kruimel.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:00 schreef Xennia het volgende:
[..]
Pipa betekent pijpen in Griekenland. Dat is dus mijn associatie erbij.
Welk een vreemd allegaartjequote:Op dinsdag 18 september 2007 12:24 schreef Dakota het volgende:
ik vind
Elin, June, julian, Lucille, Beer,Bloem, Guus, Elliot en Catootje leuk
Ik ken die naam in de versie met twee ee's in het midden. Dus Meena.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:50 schreef Smoezie het volgende:
Wat vinden we van 'Mena' als meisjesnaam?
Ik zou het eventueel leuk vinden, mocht ik ooit zwanger worden en een meisje krijgen, omdat mijn ouders 'M en A' hetenAlleen misschien toch niet leuk genoeg als 1e naam, ik kan er nog niet echt aan wennen in elk geval
Nee groene met roze pyama'squote:Op woensdag 12 september 2007 22:02 schreef Vivi het volgende:
[..]
Draagt ze ook gestreepte pyamaatjes?
Dat vind ik nou serieus de allerergste meisjesnaamquote:Op dinsdag 18 september 2007 14:58 schreef flowerbox het volgende:
Mijn buurvrouw heeft net een dochtertje gekregen. Ze heet Sharona.![]()
![]()
Om in Huygensachtige sferen te blijven: de zoon van Michiel de Ruyter heette Engel.quote:Op zondag 16 september 2007 22:28 schreef bixister het volgende:
ja, Engel is juist een oud-hollandse naam, die associatie heb ik er ook bij.
Doe jij ook eens kindjes maken? Lijken me mooie popjes wordenquote:Op dinsdag 18 september 2007 12:24 schreef Dakota het volgende:
ik vind
Elin, June, julian, Lucille, Beer,Bloem, Guus, Elliot en Catootje leuk
totdat je mn vent zietquote:Op dinsdag 18 september 2007 22:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Doe jij ook eens kindjes maken? Lijken me mooie popjes worden
Je hebt me hele dag weer goed gemaakt!quote:Op woensdag 12 september 2007 18:35 schreef Vivi het volgende:
[..]
Tja, en zo doet "Fons" mij weer denken aan een ietwat slome corpulente slagerszoon met een notoire transpiratielucht om zich heen
Jack is absoluut een naam die ik zou kunnen kiezenquote:Op woensdag 19 september 2007 17:12 schreef fuckbuddy het volgende:
Ik vind Jack ook een leuke naam voor een jongen, gewoon stoer!
Omdat je dat bijna altijd kan afleiden aan iemand zijn mening.quote:Op woensdag 19 september 2007 17:39 schreef Sjeen het volgende:
Waarom koppel jij altijd IQ aan de mening van anderen?
Tsja, dan verschillen we op dat punt van meningquote:Op woensdag 19 september 2007 17:43 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Omdat je dat bijna altijd kan afleiden aan iemand zijn mening.
Ergo: Fons geen mooie naam vinden ==> bepaald 'type' mens ==> laag IQ.quote:Op woensdag 19 september 2007 17:35 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik weet dat er nogal wat mensen zijn die ''Fons'' maar niks vinden. Vooral een bepaald type mensen.
Zo vond iemand het echt geen doen om zo een naam aan mijn kindje te geven. Haar kind heet ''Brayten''. Ze spreekt het uit als ''Breiten''. Type schminkpop met het iq van een mossel....
Een heel hoog 'proestquote:Op woensdag 19 september 2007 17:47 schreef Seventees het volgende:
[..]
Ergo: Fons geen mooie naam vinden ==> bepaald 'type' mens ==> laag IQ.
Dat heb ik met Priscilla, wat een lelijke naam vind ik dat zeg...quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:30 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Dat vind ik nou serieus de allerergste meisjesnaam![]()
"Sjoarooonaaaaa eeeetuuh"
Leunie? Wat een maffe naam. Ik ken wel Pleunie en Leonie, maar Leunie?quote:Op woensdag 19 september 2007 19:14 schreef Sonnetje85 het volgende:
Op een andere afdeling in het ziekenhuis waar ik stage loop werkt iemand die Leunie heet.
Is ook best zielig eigenlijk vind ik
Bedoel je de Annie MG schmidt kinderen of de onzequote:Op woensdag 19 september 2007 19:11 schreef S_oepstengel het volgende:
Pluk![]()
Dinus zijn het vernoemingen? (Gewoon nieuwsgierig)
Ik bedoelde jouw kinderenquote:Op woensdag 19 september 2007 19:17 schreef Dinus het volgende:
[..]
Bedoel je de Annie MG schmidt kinderen of de onze![]()
Die van ons zijn niet vernoemd.
Ja, anders lijkt het me moeilijk worden om een naam te zoeken waarvan ze niet met zeven in de klas gaan zitten.quote:Op woensdag 19 september 2007 19:21 schreef RockabeIIa het volgende:
Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak
Ik ken het wel met de engelse uitspraak, 'Jeed' dus.quote:Op woensdag 19 september 2007 19:43 schreef Rijstebuiltje het volgende:
De zus van vrienden van ons hebben hun dochter Jade =(spreek uit Jaade) genoemd!
Marie-Lou!quote:Op woensdag 19 september 2007 18:54 schreef Seventees het volgende:
Mary-Lou dan. Ook zoiets verschrikkelijks
quote:Op woensdag 19 september 2007 18:10 schreef Vivi het volgende:
... haar smaak voor oubollige namen en kleding die mode noodzaak was ten tijde van de depressie.
quote:Op woensdag 19 september 2007 17:35 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik weet dat er nogal wat mensen zijn die ''Fons'' maar niks vinden. Vooral een bepaald type mensen.
Zo vond iemand het echt geen doen om zo een naam aan mijn kindje te geven. Haar kind heet ''Brayten''. Ze spreekt het uit als ''Breiten''. Type schminkpop met het iq van een mossel....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |