Jose, wat een vreselijk verhaal van dat meisje van je school, dat zijn echt dingen die je de rest van je leven bijblijven.... Echt het ergste dat je als ouders kan overkomen.....
Succes met deze nieuwe ronde.
Jaape, goed nieuws, hopelijk snapt je lichaam wat het idee is
Niettus, het wordt nu echt spannend he, eerst de zenuwen of terugplaatsing gaat plaatsvinden en dan straks weer het afwachten...
Miss Sly, ik weet niet of je nog meeleest hier maar ik denk aan je... je zal zweven tussen hoop en vrees, het lijkt me echt vreselijk moeilijk, kindje zit in je buik maar je hebt geen idee hoe het er mee is, raar gevoel toch...
Over het adoptieverhaal: deels heb ik hetzelfde gevoel al jij Niettus, ik ziet dit -even heel klinisch gezegd- als een project, duurt maximaal een jaar en dan weten we of we wel of geen kinderen krijgen. Ik zou het denk ik niet kunnen opbrengen om dan nog een keer een heel traject in te gaan en nog eens jaren te wachten... dan staat je leven zo stil voor mijn gevoel en ons leven staat eigenlijk al stil sinds mijn vriend ziek is geworden 6 jaar geleden. Heeft ook wel met mijn leeftijd te maken, ik ben nu 35 en met de huidige wachtlijsten ben ik dan bijna 40. Ik weet even niet wat jouw leeftijd is? Aan de andere kant: stel dat het niet lukt, we gaan verder, en over 4 jaar begint het te knagen... " als we ons toen hadden opgegeven voor adoptie hadden we nu misschien wel een kindje gehad"... zucht, blijft moeilijk. Maar zolang je in een medisch traject zit mag je je volgens mij toch nog niet opgeven voor adoptie dus wat betreft hoeven we er nu geen definitieve beslissing over te nemen. Het is nu toch nog 1 van de opties, 1 van de vluchtroutes - heel onaardig gezegd.
Dus Mariposa, dan lijkt het me inderdaad heel moeilijk als je geen andere opties hebt, dan wordt het allemaal echt zo definitief...
Ik zat zondag niet lekker in mijn vel, was aan de ene kant erg geschrokken van het verhaal van Miss Sly. Ook het verhaal van de 8 eitjes waarvan er maar 3 ok waren zit me niet lekker. Probeerde er wat over te vinden op internet, of het normaal is dat meer dan 1/3 van de eitjes dood is bij een punctie maar kon er eigenlijk niets over vinden. Kwam wel
dit artikel tegen en werd door niet echt blij van. Stamt uit 2002 en ik weet niet of ze dit onderzoek inmiddels standaard uitvoeren, volgens mij niet en worden embryo's nog steeds in principe alleen op uiterlijk beoordeeld. Volgende keer dat ik er ben ga ik het vragen. Wat is wel beetje begin te realiseren is dat onze kans om in maximaal 3 keer zwanger te worden waarschijnlijk geen 50% is maar lager. De jonge garde zal dit percentage omhoog krikkendi en gezien de kwaliteit van mijn eitjes bij de laatste punctie wordt het misschien een erg moeilijk verhaal. Wie weet, als lief geen slecht zaad had, hadden we misschien ondertussen al bij de dokter gezeten omdat het sowieso niet lukte... Ik weet het, het zijn allemaal geen positieve gedachten maar zondag was ik echt alleen maar aan het doemdenken. Ik weet ook niet of ik nog "extra" dingen moet doen om kans op slagen te vergroten. Zo las ik
hier over acupunctuur en
hier (artikel van 26/9) over cupping. Weet niet zo goed wat er mee moet... aan de ene kant niet echt iets waar ik heel erg mee bezig ben maar ik wil ook niet het gevoel hebben dat we niet optimaal omgaan met deze kansen. Hebben jullie er ervaringen mee of verhalen van anderen gehoord?
O ja, ik merkte ook dat ik in mijn maag zat met het verhaal van die vriend wiens vriendin in 1 maand zwanger was. Ik kon een beetje jaloersheid niet verkroppen en dat had ik nog niet eerder gehad en vond ik ook echt heel naar van mezelf. Misschien komt het wel omdat ik haar amper ken, voor anderen ben ik altijd echt blij maar nu zat het me niet lekker. En zo wil ik echt niet worden! Ik wil niet straks in janken uitbarsten als iemand mij vertelt dat ze zwanger is! Nou ja, hopelijk ebt het weer weg..
O ja Niettus, ik begin morgen met de Decapeptyl, ga voor mijn werk naar Parijs (moet straks om 3.30 op!) en als ik morgenavond thuiskom ligt de eerste spuit op me te wachten...
Jee wat een lang verhaal sorry hoor...