abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53359378
NieTTus, wat balen zeg! Ik vind echt dat ze dat niet kunnen maken...!! Je rekent er toch op dat het allemaal 'gewoon' doorgaat en niemand hier in dit topic wil onnodig lang wachten, want alles dúúrt al zo lang...

Jaape, wat gaan zo ook alweer doen bij je operatie? In ieder geval spannend!!

Hier zit ik nu op dag 8, dus mijn ei moet weer aan het groeien zijn. Ik heb eindelijk weer eens GEEN blaasontsteking, dus hopelijk hoef ik de komende maanden geen anti-biotica te slikken... want dat schiet natuurlijk niet op!

Ik moet dinsdag weer naar het ziekenhuis voor een nieuwe samenlevingstest. Ben benieuwd... en hoewel het er de vorige keer hartstikke goed uitzag, vind ik het stiekem toch wel erg spannend...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_53362646
Ik vind het eigenlijk ook wel erg, maar aan de andere kant... Ze hebben me erop gewezen dat dit kon. Ze hebben in het VU maar beperkte plek om cryo's te doen op een dag, en als het druk is sja.. (en het schijnt nogal arbeidsintensief te zijn, cryo's ontdooiien...) dan dus dit risico! Ik had het alleen weggestopt, want dacht, wat is nou die kans? En dat was ook wel een beetje stom van mezelf...

Dan maar wat positiefs uit het hele verhaal halen, ik weet nu dat ik in elk geval "gewoon" werk, zonder hormonen

Jose, spannend dus! Ik duim met je mee dat je geen blaasontsteking weer krijgt. Probeer eens Monarda van vogel! Is homeopatisch en mag je volgens mij, maar check even, gewoon gebruiken nu. Het heeft mij van chronische blaasontsteking afgeholpen En natuurlijk is het (weer) spannend!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  vrijdag 21 september 2007 @ 18:55:18 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53362973
Huh? Dat is balen... Jemig... shit zeg...
  zondag 23 september 2007 @ 14:35:40 #104
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_53405628
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:06 schreef Pruk het volgende:
Net op de radio: Cola drinken zou de hormoonhuishouding in de war brengen en je lichaam zou minder calcium opnemen.

Op zich fijn dat men dat weet, maar de manier waarop het gebracht werd "als je dus niet zwanger kan worden moet je dus zeker geen cola drinken" vond ik wat minder.
Dit is iets om voor mij te onthouden als ik er weer voor zou gaan.al vraag ik me af of het waar is.. maar ik leef op cola.gaan liters per dag er door heen hier.

Dus misschien wel een optie om de cola te laten staan als ik weer wil gaan proberen
pi_53407271
Hmm, ik drink al jaren heel erg veel cola. Toevallig zei mijn moeder dit vanmorgen tegen me, ik had zelf nog niet in de krant gelezen.

Nou ja, het is iets om in de gaten te houden, maar wel lastig want ik ben echt een addict.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 23 september 2007 @ 16:47:20 #106
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53409504
Ik vind het een apart verhaal over die cola. Ik ben al tig jaar cola-verslaafd.
  zondag 23 september 2007 @ 16:59:37 #107
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53409771
Apart dat er dan bij ferti-klinieken niets over gezegd word (zelfs niet over het vermoeden dat er een relatie zou zijn) IK drink ook veel cola en had toch nergens last van..

NieTTus, wat ontzettend balen zeg Weer een maand extra wachten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53410078
Ze hebben mij er bij de fertiliteitspoli ook nooit iets over gevraagd. "Drinkt u veel cola?"
En ik ben er vorige week nog geweest, dus toen was het onderzoek al bekend, lijkt me.
  zondag 23 september 2007 @ 17:57:01 #109
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_53411010
quote:
Op zondag 23 september 2007 17:14 schreef Igraine het volgende:
Ze hebben mij er bij de fertiliteitspoli ook nooit iets over gevraagd. "Drinkt u veel cola?"
En ik ben er vorige week nog geweest, dus toen was het onderzoek al bekend, lijkt me.
ach baat het niet dan schaad het niet shirley!! Dus hup niet meer aan de cola maar aan het water Dan kan je tegen de tijd wanneer ik weer mag vertellen of het geholpen heeft
  zondag 23 september 2007 @ 20:43:12 #110
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_53414757
Niettus rot hoor

Jose succes met je samenlevingstest
over die blaasontsteking heb ze nu ook vaker sinds ik clomid gebruik

Zie alweer een geluk drink geen cola alleen maar water/ranja en koffie.

Hier denk ik dat het niet gelukt is deze maand zit nu op dag 28 en heb mijn eerste pukkel ontdekt ik verwacht dus echt dezeweek ongesteld te worden
  zondag 23 september 2007 @ 20:44:29 #111
61800 Rottdog
pi_53414786
quote:
Op zondag 23 september 2007 17:14 schreef Igraine het volgende:
Neem aan dat ik het dan goed begrijp
pi_53417587
NieTTus, tuurlijk is het ook fijn dat je lichaam haar werk in ieder geval gewoon goed doet...!! Het is alleen jammer dat je nu weer moet gaan zitten wachten...

Rottdog, ik wist inderdaad ook dat jij laatst ook blaasontsteking had. Ik heb het twee weken terug aan de gyn gevraagd, of Clomid en blaasontsteking met elkaar te maken hebben.. maar mijn gyn zei van niet. Het is gewoon 'domme pech', alleen wel vreemd dat het dus de derde keer al is in een half jaar tijd, terwijl ik het normaal gesproken en bijna nooit heb... kan wel 10 jaar geleden zijn dat ik het de laatste keer heb gehad daarvoor. Maar ja, niet meer aan denken.

NieTTus, wel een goeie tip die Monarda... ik zal het onthouden!!
Ik neem nu elke ochtend twee cranberry vitamine pillen. Die schijnen 'zuurder' te zijn dan gewone vitamine C tabletten en schijnen ook effectiever te zijn tegen blaasontsteking. De doktersassistente zei namelijk dat ik vitamine C tabletten kon nemen, dit zou het tegengaan. Maar die andere pillen schijnen dus nog beter te zijn.

Oh ja, dat bericht over Cola heb ik ook gehoord ja. Ik drink het al nooit, dus ik heb daar geen last van. Ik drink alleen maar de hele dag thee en water...
pi_53417693
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:44 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Neem aan dat ik het dan goed begrijp
Dat je wat goed begrijpt?
pi_53424677
Vorige week was in ons bedrijfrestaurant vroeg een vrouw van de kassa of ik soms zwanger was. Nou, ja dat klopt zei ik.
Wat voor antwoord kreeg ik: Ja, jij wel....

Toen moest ik toch even flink slikken. Ze moest eens weten. Niet elke jonge meid die zwanger is is dat zo makkelijk geworden!!! Maar goed, blijkbaar wordt daar dus wel anders over gedacht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 24 september 2007 @ 09:37:32 #115
61800 Rottdog
pi_53425001
quote:
Op zondag 23 september 2007 22:16 schreef Igraine het volgende:

[..]

Dat je wat goed begrijpt?
Dat jullie gaan voor een brusje of ben ik nu te voorbarig geweest

Zat ik hier gisteren te vertellen dat ik op dag 28 zit is helemaal niet waar zit nog maar op dag 25 beetje in de bonen
pi_53425024
Dat van die cola is ook nog maar net bekend
pi_53425121
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:37 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Dat jullie gaan voor een brusje of ben ik nu te voorbarig geweest
Nee hoor, dat klopt

Tenminste, ik ben weer bij de fertiliteitspoli geweest en heb nu een recept Clomid in m'n tas zitten. Dus echt heel druk 'bezig' zijn we nog niet. Maar het gaat komen. Dat bezig zijn dan hè, dat brusje is nog maar afwachten natuurlijk.
  maandag 24 september 2007 @ 10:09:36 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53425544
Ga ik wel gewoon doen.
Ik had het al wel gelezen in het rammeltopic maar nog niet echt geregistreerd geloof ik. Spannend joh!
pi_53429240
Woensdag mag ik voor gesprekje, eens even kijken wat we gaan doen! Ik wil in elk geval niet meer 4 folikelmetingen in 1 week. Heb die testen en dat is genoeg!

Igraine, wat spannend!!!!!

Ticoo, hoe vaak wij (in zijn algemeniteit hier in dit topic) dat niet gedacht hebben. Je kunt nou eenmaal niet in andermans prive kijken. Je had best even kunnen aangeven dat je het een vervelende opmerking vond. Dan had je je nu ook niet druk hoeven maken maar was het uitgesproken geweest. Je gaat er nu vanuit dat zij dat zei omdat je nog jong bent, maar wie weet wat voor een verhaal daarachter steekt.
pi_53430113
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:29 schreef NieTTus het volgende:
Woensdag mag ik voor gesprekje, eens even kijken wat we gaan doen! Ik wil in elk geval niet meer 4 folikelmetingen in 1 week. Heb die testen en dat is genoeg!

Igraine, wat spannend!!!!!

Ticoo, hoe vaak wij (in zijn algemeniteit hier in dit topic) dat niet gedacht hebben. Je kunt nou eenmaal niet in andermans prive kijken. Je had best even kunnen aangeven dat je het een vervelende opmerking vond. Dan had je je nu ook niet druk hoeven maken maar was het uitgesproken geweest. Je gaat er nu vanuit dat zij dat zei omdat je nog jong bent, maar wie weet wat voor een verhaal daarachter steekt.
Ach ja, niettus dat is ook zo. Maar zo mondig ben ik niet. Ik mopper vooral op mensen als ze het niet kunnen horen...

Verder bij de cryoterugplaatsingen hadden wij ook maar 2 metingen. 1 aan het begin van de cyclus om te kijken of alles weer schoon is. En 1 rond dag 10. Dat was het.
pi_53455975
Niettus succes met wachten maar weer, wel fijn dat je lichaam het zelf goed doet

Jose en Rottdog, wat raar van die blaasontstekingen zeg, ik heb daar gelukkig geen last van gehad maar ik vind het toch wel verdacht klinken

Ik ga morgen geopereerd worden, ze gaan dan een kijkoperatie doen (LEO) waarbij ze wat weefsel (= eiblaasjes) gaan wegbranden. Die eitjes veroorzaken mijn PCO, en met die behandeling wordt de hormoonhuishouding verstoord waardoor de kans bestaat (ong 50%) dat mijn cyclus dan weer zelf op gang komt, zo niet dan heb ik pech. En als ze toch bezig zijn gaan ze meteen mijn eileiders doorspoelen geloof ik.

Ticootje, wat een vreemde opmerking van die restaurantmevrouw zeg. Ik kan me voorstellen dat je niks gezegd hebt, je bent waarschijnlijk te perplex om te reageren. Ik neem me wel altijd voor om ad rem te reageren als mensen iets zouden zeggen wat mij nogal stoort. Het is dat ik het liever zoveel mogelijk voor me hou dat we een kinderwens hebben maar anders zou ik al heel wat vernietigende omerkingen hebben geplaatst naar mensen die bijvoorbeeld vragen wanneer mijn kleine nou komt (mijn kleine zusje heeft nu ook een kind).

Ik las trouwens dat niet alleen cola slecht zou zijn voor je kinderwens, in datzelfde artikel stons ook dat pijnstillers en intensief sporten averechts zouden werken. Die eerste twee zaken zijn voor mij niet zo'n issue maar dat laatste ga ik me toch echt niets van aantrekken!
moi moi het leven is mooi
pi_53465318
Begrijp ik ook hoor Tico! Maar ik las je post en dacht: maar zo denken wij hier ook wel eens, en wellicht hebben we dat wel eens gezegd tegen iemand....ondanks dat ik me denk ik ook wel zo zou voelen als ik straks eindelijk zwanger ben, en iemand zegt dat. Maar ik zou het wel proberen te relativeren, diegene zit misschien ook al heel lang in de molen, zonder resultaat.... Dubbel!

Hier heb ik een echo op dag 9 gehad (omdat dag 10 op zaterdag viel en ze dan niet meten ) met nog weinig activiteit. Logisch. Toen op dag 12 weer een meting en daar zag je 1 ei groter dan de rest.

Toen moest ik op dag 14 weer en daar zat die van 16mm (vanaf toen ook gaan testen) en toen vrijdags wéér (echt dol wordt je ervan..) en toen was ie ook 18+ en mijn test ook positief. En dan is er geen plek in het ziekenhuis. Dus alles sowieso voor niks. En daar baal ik een beetje van.

Nu weten we dus dat mijn ei vanaf dag 14 kan komen, dus vind ik 1 meting wel genoeg. En anders maar alleen testen.

Jaape, spannend morgen dus! Ik ben heel erg benieuwd wat het resultaat gaat zijn Veel succes!
  dinsdag 25 september 2007 @ 19:47:39 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53467793
Jaape, alvast veel succes voor morgen!
pi_53468618
Jaape heeeeel veel sterkte morgen!! Ik hoop dat het allemaal erg mee zal vallen en dat de operatie natuurlijk het gewenste resultaat heeft!!

Ticoo, toen ik de reactie van 'ja, jij wel' las, dacht ik echt van 'nou ja zeg! De muts!' maar aan de andere kant heeft NieTT us ook wel gelijk. Ik heb het zelf ook wel eens gedacht als ik een zwangere vrouw zie.. 'zij wel', alleen ik ben dan nog zo slim om dat dan niet uit te spreken...

Vandaag hebben we onze tweede samenlevingstest gehad. Ze kon maar weinig slijm weghalen, omdat ik nog vroeg in mijn cyclus zit (dag 12), maar toch was de test goed. Dus daar zijn we voorlopig weer vanaf... MAAAAR... mijn baarmoederslijmvlies vond ze wel erg aan de dunne kant. Dit kan een bijwerking zijn van de Clomid. Volgende week woensdag moet ik terug komen en dan gaan ze het endometrium (=dus het slijmvlies) opmeten om te zien hoe het zich ontwikkelt. Als het dan nog te dun is, dan moet ik misschien aan andere medicijnen...

Aan de ene kant baal ik hier wel weer van, maar aan de andere kant had ik zelf ook al wel gemerkt. Toen ik nog niet aan de Clomid was, had ik soms heel veel slijm/afscheiding als mijn eisprong eraan kwam. Sinds Clomid is dat echt een stuk minder geworden.

Een vriendin van mij heeft dat ook gehad en zij zei dat ze er toen een pilletje bij kreeg die mensen met diabetes ook gebruiken (weet de naam niet). Die zou juist die bijwerking van het weinige slijm tegengaan... Nou ja, we wachten wel weer af...
pi_53481753
Ticootje zo heb ik toen ik na de miskraam weer zwanger was ook in de stad op een bankje gezeten. Goh ben je zwanger? Ja bijna 5 maand Tja zijn ook altijd die jonge grietjes die zich verneuken terwijl het hier niet lukt. Wilde der een knal verkopen maar ja ze had het blijkbaar al zwaar genoeg anders zeg je zoiets niet. Maar toch vind ik het raar dat ze zomaar haar oordeel trok.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_53482201
MeNicole, dat is pas echt grof!!

Jose, bij mijn pogingen was in het begin van de cyclus mijn slijmvlies ook steeds te weinig. maar elke keer bij de terugplaasting was het wel goed. Ik heb gewoon een soort groeispurtvlies.
pi_53482511
Heb heel erg lopen twijfelen om even te reageren, maar toch doe ik het

Na een aantal maanden komen ik even op OUD gluren en zie ik dat zich mooie wondertjes voltrokken hebben ET, Swets, Miss Sly en webkim gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Helaas zie ik toch ook nog veel bekenden hier zitten. Meiden ik kan jullie alleen maar veel sterkte en succes toewensen.

Voor degenen die het willen weten, ik ben nog steeds heel moe en heb geen cyclus, inmiddels heb ik een COLA-screening gehad en binnenkort krijg ik de uitslag, maar het bleek al dat ik een menstruatiestoornis heb, waarschijnlijk wordt het hormonen slikken/spuiten om een cyclus te krijgen, zelf heb ik er een hard hoofd in.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  woensdag 26 september 2007 @ 11:55:36 #128
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_53483050
Jaape heel veel succes vandaag

En voor Mariposa even een hele dikke knuffel

Voor de statistieken: ik ben gisteren weer ongi geworden. De langste cyclus sinds ruim 1,5 jaar ofzo. Het zal deels door de verhuisstress komen.... nieuwe ronde nieuwe kansen!!
Make love, not war ☮
pi_53489827
MeNicole, dat is inderdaad gewoon te achterlijk voor woorden dat iemand dat zo tegen je zegt, terwijl je zelf zo'n rottijd hebt meegemaakt!!

Jaape... je zult hier voorlopig nog niet zijn... maar ik denk aan je...!! Ik hoop dat het is meegevallen..!

Diaan (leuke trouwfoto's!!!!!!), balen weer... maar inderdaad.. nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Ticoo, ik hoop dat ik ook van dat 'groeispurtvlies' heb, maar ik verwacht het niet. Wanneer ik zo ongeveer de eisprong heb, verandert er ook niks... voordat ik clomid had, kon ik het altijd merken omdat er meer slijm was... maar sinds clomid is dat dus zo goed als weg...

Maar goed. We houden de moed erin! Woensdag horen we meer.....
pi_53519137
Jaape, doe eens vertellen? (Ben je alweer thuis? De operatie is toch laparascopisch gedaan!?) Hoop dat het goed is gegaan!

Jose, wel goed dat de samenlevings test goed was, balen van het slijm. Ik hoop dat het allemaal geen kwaad kunt en dat je niet nog verder aan de medicijnen hoeft!

Gisteren bij de poli geweest en wel even mijn ongenoegen geuit. Ze begonnen ook direct over wederom hormoonprikken zodat ik wel zeker zou weten dat ik op het juiste moment wél geholpen kon worden.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor het risico de komende maand weer niet geholpen te worden omdat er nog geen plek is, dus zonder hormonen in elk geval! Ze gaan wel zorgen dat ik voorang krijg. Ik vind als het niet hoeft, ga ik niet weer aan die stomme hormonen. En nu zou ik dus weer moeten gaan prikken omdat het VU zo'n achterlijke agenda heeft. Denk het niet. (ik ben echt opstinaat, is het te merken )

Enfin, over 1.5 week dus weer actie, ben benieuwd!!!!!

Diaan prutzooi!
pi_53519411
Jaape, hoe is het gegaan? Hoop dat het is meegevallen en alles goed is!

Jose, hopen dat het met het slijmvlies meevalt of anders in orde te krijgen is met ene eenvoudig pilletje ofzo

Mariposa, inderdaad lang niet gezien. Wat rot dat het zo moeizaam gaat met je cyclus.

Diaan, ook weer ongesteld. In ieder geval veel succes met en geluk in julllie nieuwe huis

NieTTus, wat vreemd dat je nu niet gegarandeerd geholpen wordt de volgende cyclus. Tegen ons zeiden ze dat bij IUI als je de ene maand niet mag starten ivm de drukte (dat schijnt inderdaad te kunnen), dat je dan volgende maand gegarandeerd mocht, dat ze mensen niet twee maanden achter elkaar konden laten wachten. En dat was ook in het VU...
Opstandig of niet, ik kan me wel voorstellen dat je het liever zonder hormomen doet, hoor
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 27 september 2007 @ 18:57:47 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53523370
NieTTus, goed van je dat je nog even langs bent geweest! Kan me voorstellen dat je er goed de P in hebt.

Jaape! Kom eens vertellen?
pi_53525097
Miss_sly, dat is IUI
Dan bewerken ze alleen het zaad en dat brengen ze terug. Een cryo ontdooiien schijnt behoorlijk arbeidsintensief werk te zijn. Ze kunnen er maar 8 (zoiets, pin me er niet op vast) per dag doen... Dus ja, dan zitten ze wel snel vol... de poli gaat wel alles op alles zetten om te zorgen dat ik de volgende keer wél een tp heb, maar ik zal er rekening mee moeten houden dat het dus weer een no go kan zijn.

Maar mijn gevoel zegt zo duidelijk: hierbij (dus cryo) geen hormonen! Het is niet nodig, alles mag mijn lichaam nu zelf doen (en kan het ook!). Ze omzeilen nu echt alleen mijn eileiders.. geen hormonen, geen punctie... dat voelt zo anders! En ik ben trots op mezelf dat ik daar eens naar geluisterd heb! (ik ben nogal een verstandsmens, overrule mijn gevoel nog wel eens, omdat het verstandigerwijs anders zou moeten)
pi_53530620
Ik ben er weer

Heb gister een dagje in het ziekenhuis doorgebracht en alles is heel goed verlopen. M'n baarmoeder zag er gezond uit en er is wat weefsel (cystes) weggeschroeid volgens plan. Ze hebben ook meteen aan 'blauw spuiten' gedaan, wat ik nu eigenlijk eerder groen spuiten zou noemen want ik heb vandaag de hele dag groen geplast, maar ja, blauw plus geel is natuurlijk groen , inderdaad laporoscopisch allebei, en de dokter zei dat de vloeisof alleen bij mijn rechter eileider niet goed doorstroomde maar omdat verder alles er gezond uitziet is dat niet iets om me zorgen over te maken, vaak kan dat gewoon een krampje zijn.

Ik kwam wel redelijk beroerd de operatie uit, ik had behoorlijk wat pijn dus kreeg morfine en iets tegen de misselijkheid maar ik moest wel die middag meteen naar huis terwijl ik m'n ogen amper open kon houden zo suf was ik. Maar vriendlief had de hele tijd op me zitten wachten dus ik heb me vermand Gelukkig veilig thuis gekomen en daarna de hele middag, avond en nacht heerlijk geslapen en vanochtend voelde ik me alweer stukken beter, alleen m'n buik doet nog een beetje pijn maar daar hebben ze gelukkig pijnstillers voor uitgevonden
Ik heb nu 3 mooie gaatjes in m'n buik, waarvan 1 in m'n navel en 1 onder m'n schaamhaarlijn dus daar zie je niks van, en nog een klein bonusgaatje die waarschijnlijk ook wel wegtrekt

En nu maar hopen dat m'n cyclus vanzelf op gang gaat komen!

Dikke aan iedereen!
pi_53534334
He Jaape, gelukkig dat het meeval en dat het er goed uitzag! Ik hoop inderdaad dat je cyclus goed op gang komt en dat je hier dan snel weg bent!

Niettus, beetje late reactie maar wat shit zeg dat er uiteindelijk geen plaats was..... als ze volgende keer dat weer flikken ga ik wel even langs hoor (werk er praktisch naast ) want 2x achter elkaar kunnen ze echt niet maken! Fijn dat je het zonder hormonen kan doen he?
Ik zie wel beetje op tegen volgende keer, ben zooo vreselijk moe geweest door die hormonen. Hoop dat het dan ook echt wat rustiger is op mijn werk want ik wil tijdens die poging 4 dagen gaan werken en dat zou eigenlijk niet kunnen nu, tis zo druk, heb vandaag ook van 8 tot 21 achter mijn buro gezeten en daarna door naar feestje van een relatie, ben net thuis..

Hoi Mariposa, ik heb geen idee wat een COLA-screening is, heeft vast niets te maken met de cola-discussie .... Maar ik begrijp dat je hier eerder hebt gepost als ik het zo lees....
  vrijdag 28 september 2007 @ 07:46:35 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53535360
Jaape, fijn dat het een beetje meegevallen is zo achteraf. Hoewel... morfine... Auwie...
pi_53536269
Jaape fijn dat het er allemaal zo goed uitzag! Doe maar goed rustig aan en laat je lekker verwennen! Dat middelste plekje trekt mooi weg hoor bij mij zie je er amper meer wat van

Madelieve, lastig he, dat gevoel? Ik hoop mee dat het wat rustiger is op je werk dan. Weten ze op je werk eigenlijk dat je met icsi bezig bent?
pi_53536316
Jaape fijn dat alles goed is gegaan! Nu hopen dat het allemaal niet voor niets is geweest.

Madelieve, heb je niet nog wat vrije dagen over? Dan kan je inderdaad lekker wat rustiger doen. Ik was bezig met ISCI ook tijdens mijn stages. Beide keren wisten mijn stage begeleiders ervan af. Dat vond ik wel zo prettig, omdat de hormonen mij nogal prikkelbaar maakten. Verder kunnen mensen dan een beetje rekening met je houden. En vaak zijn mensen nogal nieuwsgierig en hebben ze allerlei vragen over hoe en wat. Voor mij hielp het ook heel erg om er gewoon over te kunnen praten.
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:24:59 #139
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53536549
Jaape, fijn dat je je vandaag beter voelt
Nu hopen dat de pijn niet voor niets is geweest

Madelieve, ik werd bij elke volgende poging steeds een beetje minder moe van de hormonen (alsof er gewenning optrad), ik had ook het idee dat vooral de decapeptyl schuldig was aan de vermoeidheid. De pogingen dat ik dat niet gebruikt heb had ik sowieso nergens last van.
Maar weet idd nog dat de eerste poging vooral slapend voorbij is gegaan en dat 't daarna minder werd.
Succes iig! (en wat hierboven ook gezegd wordt: als ze op je werk weten wat er speelt kan dat idd gunstig uitpakken ivm 'rekening houden met')
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 28 september 2007 @ 22:41:08 #140
61800 Rottdog
pi_53556800
Mariposa en kom je nog vertellen wat de COLA-screening is?

Diaan

Niettus lekker assertief

Jaape fijn dat het er goed uitzag

Hier is de bubbel met hoop uiteen gespat, ongesteldheid heeft zich hier aangediend

Alleen is mijn gevoel een beetje dubbel heb namelijk net de lama's gekeken en heb echt tranen met tuiten gelachen. Zit nog steeds in een beetje lacherige bui terwijl ik net giga zat te janken op de pot erg vaag gevoel
pi_53557098
Jaape, voel je je goed?

ET, ik hoop dan maar dat de vermoeidheid bij mij ook minder is bij de volgende poging!
Op mijn werk zijn ze op de hoogte en allemaal heel lief en meelevend dus dat is fijn. Leek me ook inderdaad wel handig voor het geval is nogal humeurig zou worden maar daar heb ik gelukkig geen last van gehad.
Ik barst nog van de vakantiedagen, heb nog 7 weken vakantie staan dus dat is het probleem niet, meer dat er gewoon zoveel werk is dat het moeilijk is om dingen te laten liggen.... maar het moet maar, tijdens zo'n poging wil ik echt goed naar mijn lichaam luisteren.

Ik ben ook deze week begonnen met Nima Marketingcommunicatie B, 1 bijeenkomst in de maand en verder veel zelfstudie en daar wil ik ook genoeg tijd in stoppen dus daar wil ik ook af en toe wel een vrije dag voor opnemen.
  zaterdag 29 september 2007 @ 08:49:44 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53562306
Rottdog... Balen joh!
pi_53563170
Jaape, fijn dat het is meegevallen. NU maar hopen dat je cyclus inderdaad gewoon netjes op gang komt. Wat zou dat geweldig zijn

Madelieve, lastig dat het zo druk is op je werk. Kun je niet je agenda in die tijd wat minder vol plannen + wat vrij opnemen? Zeker als ze op de hoogte zijn, lijkt me dat ze dat op je werk ook zullen snappen en aan meewerken. Probleem is natuurlijk of je zelf zo kunt denken en handelen, want dat werk dat daar ligt, roept je toch ook, he?

Rottdog, wat ontzettend balen
pi_53608959
Die COLA-screening heeft idd niets met de Cola-discussie te maken Die heb ik dan ook gemist.

Het is een onderzoek waarbij een inwendige echo wordt gemaakt (er wordt gekeken naar de dikte van het baarmoederslijnvlies (op CD 10 wat die 1.2 of 12mm, en dat schijnt gelijk te zijn aan geen aangroei), naar de eierstokken (per stok had ik 8 eitjes zitten, gemiddeld moeten er 5 tot 12 aanzitten dus dat was goed) en de lengte daarvan. Daarnaast wordt er veel bloedgeprikt (nuchter) om alle mogelijke hormonen te meten. Zie ook hier Het is ook een landelijk onderzoek dus ze hebben ook bloed voor DNA-onderzoek afgenomen.
Maar goed het meisje dat het onderzoek uitvoerde zei dat ze dacht dat het niet door mijn medicijngebruik komt en dat het dus een menstrautiestoornis is. Want op het moment gebeur er helemaal niets.

José fijn dat je nu geen last hebt van blaasontsteking ik hoop voor je dat het zo blijft Ik had van het weekend een weekendje weg met vriendinnen, één wist me te melden dat haar huisarts haar had geadviseerd na het vrijen direct te plassen (en niet op te houden) dat schijnt namelijk ook van invloed te wezen op blaasontstekingen, nu ze dat ook doet heeft ze er een stuk minder last van, ik weet wat het een beetje tegenstrijdig is, want we willen natuurlijk wel dat alle zaadjes te tijd hebben om naar het eitje te racen maar goed misschien heb je er wat aan

En rottdog vervelend dat die weer gekomen zijn.

Ik denk dat Jaape en Madelieve gekomen zijn in de tijd dat ik hier niet meer kwam, maar ik hoop dat jullie hoer snel weg mogen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mariposa op 01-10-2007 08:46:58 ]
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_53633511
Hebben jullie ook wel eens het gevoel dat je het eigenlijk helemaal niet erg vindt dat je nog geen kids hebt? Over het algemeen heb ik daar namelijk helemaal geen problemen mee, als ik kunnen tekenen dat ik over 3 jaar een kind zou krijgen dan zou ik dat doen! Maar ja, het feit dat je dat niet weet maakt dat je nu zo bezig bent met dat zwanger worden. Want uiteindelijk wil ik wel graag een kind. En ik kan ook best jaloers zijn als iemand wel zwanger wordt, het is eigenlijk een beetje een dubbel gevoel. Herkenbaar of praat ik echt onzin voor jullie?

Ik ben afgelopen weekend met m'n familie weg geweest met onder andere een mini neefje en nichtje van mij. Heel schattig en lief allebei maar wat een gedoe zeg! En het hele weekend draait dan om die kleintjes. Zou ik alleen maar jaloers zijn? Ondanks dat ze namelijk allebei vreselijk schattig zijn dacht ik wel eens van: sjonge jonge wat fijn dat ik dat gedoe nog niet heb: kindje lief, kindje spelen, kindje slapen, kindje eten, kindje huilen, kindje verschonen etc etc etc. Mijn vriend dacht er gelukkig net zo over!

Met mij nog steeds alles prima, nu is het grote wachten aangebroken. Maar ja, what’s new, we zijn allemaal constant aan het wachten...Als ik over een poosje wel of niet ongi word dan kom ik me wel weer melden hier
pi_53633561
Jaape dat gevoel is niet raar hoor. Ik had het van het weekend nog. Mijn neefje is al wel wat ouder, maar valt onder de noemer moeilijk opvoedbaar. Ik hoop dat dat drama mij bespaart blijft. Elke 5 minuten een kind corrigeren....pfff.

En soms schiet ik wel eens in de stress. We hebben zo lang gedaan over zwanger worden, we waren aleen maar daar mee bezig. Maar nu is het zover, en dan denk ik "wat moet ik nou met een kind??" Ik vind het doodeng. Zo'n kleine frummel, wat nou als ik het helemaal verkeerd doe?
pi_53634134
Hahaha Jaape, dat is zoooooo herkenbaar!! Dus heel normaal hoor meis! Fijn dat het prima met je gaat, dat wachten is prut he? Ik hoop zo ontzettend voor je dat het het wachten waard is, en dat je straks gewoon een normale cyclus hebt en "normaal" zwanger kunt worden
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:46:07 #148
5428 crew  miss_sly
pi_53634430
Heel herkenbaar, Jaape
Feit dat je iets heel graag wil, hoeft nog niet te betekenen dat je de (mogelijke) nadelen niet meer kunt zien!
Succes met wachten. MOet je nu 'gewoon' wachten op een menstruatie? Of monitoren ze eea nog mbt een eisprong ofzo?
pi_53635675
Volgens mij kan ik nu gewoon wachten. Ik heb over 5 weken een controle afspraak, dan zal ik ook wel te horen krijgen wat de verdere gang van zaken is. Op zich stond in de operatiefolder wel dat je na afloop moet temperaturen maar ik heb niemand er over gehoord dus dat doe ik nog maar niet, ik wil eerst weten of ik uberhaupt een cyclus heb voor ik eindeloos met die thermometer aan de slag ga
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:00:43 #150
5428 crew  miss_sly
pi_53635842
Kan me wel voorstellen dat je daar niet zo'n trek in hebt, Jaape. Van de andere kant kan het nu iig ook wel een duidelijk beeld geven of er iets van een cyclus begint nu. Maar inderdaad, als je 'gewoon' wacht, krijg je dat beeld ook wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')