Ik had gisteravond nog één poging gedaan: Marco van Basten moet ontslagen worden! #23quote:Op woensdag 12 september 2007 12:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Same here, hij vergeet op de helft van mijn post van 10.35 uur te reageren.![]()
[..]
Het is ook vermoeiend, maar beter snel schoon schip maken, zodat hij terug kan naar het Telekids-forum.
owww ja, hoe KAN ik hem vergeten; "Oranje speelt niet aaaantrekkkkeluk genoeg!"quote:Op woensdag 12 september 2007 12:21 schreef Tennessee het volgende:
over in herhaling vallen gesproken;
"Hee, Tennessee, kap nou eens met die feiten, feiten zeggen ons niets, wij hebben vage theorieën, die zijn veel kewler! dat 4-3-3, dat werkt niet hoor, en er is geen "10" en Van Basten is beledigend naar spelers toe en we hebben verloren van Portugal en tegen Luxemburg was ook kut" Ben ik iets vergeten?
sorry...quote:Op woensdag 12 september 2007 12:22 schreef DRD het volgende:
[..]
Ik had gisteravond nog één poging gedaan: Marco van Basten moet ontslagen worden! #23
Vind dat zelf m'n beste post op fok! ooitDan reageert ie met 1 zinnetje eruit te quoten, verder alle argumenten en onderbouwingen volledig laten gaan, want hij vind de topictitel niet goed
Marco van Basten moet ontslagen worden! #23
Hij houd zich aan de gedragscode, dus voorlopig mag ie best hier rondhuppelen. Ik reageer alleen niet meer op z'n geblaat voordat ie eens inhoudelijk op mij reageert. Maar dan is de lol er voor hem volgens mij snel af.
?quote:Ik ga het nog één keer proberen, en anders bekijk je het maar lekker. Ik doe niet mee met het Marco-bashen omdat Johan Derksen het doet, ik doe het al vanaf het begin van deze topic reeks, en ook al daarvoor. Waarom Montana het doet moet hij weten, maar hij en ik zitten redelijk op één lijn, omdat we deels dezelfde problemen signaleren. En dat heeft deels met de opstellingen te maken ja.
En ja, als je de opstelling van Van Basten om reden A of reden B afkraakt, is het wel zo netjes om dan zelf met een opstelling te komen, waarbij reden A en reden B opgeslost worden en er dus in jouw ogen beter gevoetbalt te worden. Maar omdat jij cijfertjesfreak bent en dat als "feiten" ziet, ga ik voor je proberen uit te leggen waarom Van Basten mijns inziens weg moet.
-----------------------
Oranje scoort te weinig. In deze reeks ook nog maar 10 doelpunten in 7 wedstrijden. Dat is een gemiddelde van 1.428 per wedstrijd. Dan mag je zelf gaan uitrekenen hoe dat in andere kwalificaties was (of misschien doe ik dat wel deze week) maar dit is slechter.
In plaats van nu 88 keer te gaan blerren dat dit nietszeggende getal een feit is en dus Marco moet oprotten, ga ik op zoek naar een oorzaak. Mijns inziens (let op, mijn mening) komt dat omdat oranje te weinig kansen creert. Als je naar wedstrijden kijkt, wordt dit beeld bevestigd. De spits krijgt weinig kansen in de 16, de meeste gevaarlijke momenten zijn schoten vanuit "de tweede lijn", rand 16 en daarbuiten. Dat wordt onderbouwd door het aantal schoten op doel tegen Bulgarije (5 voor oranje, 9 voor Bulgarije).
Vervolgens kijk je, WAAROM zijn er zo weinig kansen. Wederom mijns inziens, komt dat door de veldbezetting. Met het huidige systeem bedien je je spits niet optimaal. Omdat dit al 3 jaar aanhoud en Van Basten BEWEZEN heeft dit gedachtengoed niet te veranderen, is er nog maar 1 optie, hij moet vertrekken. Zo snel mogelijk.
Ja, we winnen. Ja we winnen veel en misschien wel meer dan ooit. Dat komt omdat we 1) toch veel individuele kwaliteit in de selectie hebben en 2) omdat er af en toe geluk is.
De overwinningen worden niet structureel afgedwongen, omdat kansen niet structureel worden gecreeerd in de wedstrijden. En dat gebeurd weer omdat er structureel met een niet functionerend systeem wordt gespeelt, welke poppetjes je waar ook neer zet.
Als jij dit niet begrijpt, is er nog niets aan de hand. Maar dat geeft dan alleen aan dat jij een resultaatkijker bent. En ik ben een voetbalkijker.
Ach ja, hij komt na een topic of zoveel-en-twintig binnenwandelen om meteen maar even te eisen dat de topictitel anders moet (omdat hij de mening niet deelt) en om te bepalen hoe er verder gepost moet gaan worden; in columns of met opsomlijstjes. En zo niet, dan is meneer weer gelijk aangedaan dat z'n regeltjes overtreden worden.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:11 schreef DRD het volgende:
[..]
lichtelijk?
Knap dat mensen die discussie met hem volhouden, ik wordt alleen al van het meelezen dodelijk vermoeid.
poe, das een lange.. ok, eet ze...quote:Op woensdag 12 september 2007 12:25 schreef DRD het volgende:
...
Juistum. En die zege op Tsjechie was nog totaal tegen het spelbeeld in ook, dus die kun je neerzetten als gewonnen, maar vraag niet hoe.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:18 schreef RayMania het volgende:
Wat er echt toe doet zijn wedstrijden tegen goede voetballanden. Schrap eens al die B-landen uit het lijstje waar van Van Basten tegen heeft gespeeld. Dus geen Macedonië, Armenië, Luxemburg, Andorra, Thailand, Liechtenstein etc. Dan zie je dat Van Basten gewoon een slechte score heeft tegen de goede landen: 2-2 Zweden, 0-0 Engeland, 2-2 Duitsland, 1-3 Italië, 1-1 Bulgarije, 1-1 Engeland, 0-0 Roemenië, 1-2 Zwitserland. Dat zijn de landen die zeker niet misstaan op een EK en waar Nederland niet van heeft kunnen winnen. De knappe zeges vind ik in twee jaar Van Basten de overwinningen op Tsjechië en de 4-1 tegen Rusland.
Inderdaad, maar het is wel duidelijk dat Tennessee nooit kijkt naar wedstrijden van Oranje dus die krijgt dat niet mee. De hele kwalificatie voor het WK hing sowieso van geluk aan elkaar.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:30 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Juistum. En die zege op Tsjechie was nog totaal tegen het spelbeeld in ook, dus die kun je neerzetten als gewonnen, maar vraag niet hoe.
Tennessee kijkt alleen naar de cijfers, en die zijn goed!quote:Op woensdag 12 september 2007 12:47 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Inderdaad, maar het is wel duidelijk dat Tennessee nooit kijkt naar wedstrijden van Oranje dus die krijgt dat niet mee. De hele kwalificatie voor het WK hing sowieso van geluk aan elkaar.
Volgens mij komen jullie vaker met die wedstrijd tegen Portugal dan ik met die andere 22 van de 23 die niét verloren werden...quote:Op woensdag 12 september 2007 12:18 schreef RayMania het volgende:
Je kunt wel steeds met die cijfers komen, maar feit blijft dat Nederland de belangrijkste wedstrijd onder Van Basten verloren heeft; Portugal op het WK 2006.
uhuh, zeker even Louis van Gaal vergeten in 2002quote:Al die kwalificatiewedstrijden boeien niet als Nederland elke keer groepshoofd is en ingedeeld wordt in een poule met voor het overgrote deel zwakkelingen. Elke bondscoach verslaat die landen wel, of het nou Van Basten is, of Advocaat. Des te meer is het een schande dat Nederland twee keer gelijk heeft gespeeld tegen Macedonië en het twee keer moeite heeft gehad met Armenië onder Van Basten.
Beste cijfers sinds Michels in '74 in een kwalificatie vriend, en nu bezig aan een evenaring daarvan... Maar daar mag ik niet over praten van de beste mensen hier, want "cijfers zeggen niets" en het is "irritant"quote:Elke bondscoach verslaat die landen wel, of het nou Van Basten is, of Advocaat. Des te meer is het een schande dat Nederland twee keer gelijk heeft gespeeld tegen Macedonië en het twee keer moeite heeft gehad met Armenië onder Van Basten.
Ik zal er aan denken de volgende keer dat we met prachtig voetbal verliezen... Voorlopig zijn we nog even aan het winnen dus dat oog moet nog heel even wachten ben ik bang...quote:Je moet niet alleen maar naar de statistieken kijken. Het oog wilt ook wat, vooral Nederlanders.
0-1 tegen Portugal kansloos? Dan zijn de uitschakelingen in '74, '78, '92, '96, '98 en 2000 toch net zo kansloos... om maar niet weer over 2002 te beginnen....quote:Tuurlijk zijn de drie punten belangrijk, maar de manier waarop speelt ook mee. Dit geeft namelijk ook een beeld hoe Nederland het zou kunnen doen op een EK/WK als Nederland zich weet te plaatsen. Van Basten heeft een geweldige kwalificatie voor het WK gehad, maar wat heeft het geholpen? Kansloos uitgeschakeld in de 1/8e finale.
Uhm ,vriend mijn lijstje is alleen maar kwalificatiewedstrijden en eindronde wedstrijden... JIJ begint nu over oefenwedstrijden tegen Thailand en dan wil je MIJ uitleggen welke wedstrijden er écht toe doe... moet je niet nog ergens wat slotjes uitdelen of zo?quote:Wat er echt toe doet zijn wedstrijden tegen goede voetballanden. Schrap eens al die B-landen uit het lijstje waar van Van Basten tegen heeft gespeeld. Dus geen Macedonië, Armenië, Luxemburg, Andorra, Thailand, Liechtenstein etc. Dan zie je dat Van Basten gewoon een slechte score heeft tegen de goede landen: 2-2 Zweden, 0-0 Engeland, 2-2 Duitsland, 1-3 Italië, 1-1 Bulgarije, 1-1 Engeland, 0-0 Roemenië, 1-2 Zwitserland. Dat zijn de landen die zeker niet misstaan op een EK en waar Nederland niet van heeft kunnen winnen. De knappe zeges vind ik in twee jaar Van Basten de overwinningen op Tsjechië en de 4-1 tegen Rusland.
je vergeet dat ik me gedraag als een kleuter... even voor de volledigheidquote:Op woensdag 12 september 2007 13:01 schreef RayMania het volgende:
Wat ben je toch een triest geval, bekijk het maar etter.
Als we de cijfers er bij pakken moet ik je toch teleurstellen:quote:Op woensdag 12 september 2007 13:03 schreef sjimz het volgende:
In de tijd van Hiddink waren landen als Brazilie en Frankrijk bang om tegen Oranje te spelen.
Nu durft zelfs Albanie aan een overwinning te denken tegen Oranje
Tis weer een gevalletje "De plaat voor die kop is dik genoeg voor een nieuwe Amerikaanse marine vloot" ja.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:01 schreef RayMania het volgende:
Wat ben je toch een triest geval, bekijk het maar etter.
het is in ieder geval een nieuw argument waarvoor mijn complimenten!quote:Op woensdag 12 september 2007 13:03 schreef sjimz het volgende:
In de tijd van Hiddink waren landen als Brazilie en Frankrijk bang om tegen Oranje te spelen.
Nu durft zelfs Albanie aan een overwinning te denken tegen Oranje
Nou, je begint in ieder geval te begrijpen wat goede argumenten zijn, nu nog even doorkrijgen wanneer ze van toepassing zijn en dan is mijn werk hier gedaan...quote:Op woensdag 12 september 2007 13:07 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Als we de cijfers er bij pakken moet ik je toch teleurstellen:
Marco van Basten won zeventienmaal, speelde vijfmaal gelijk en verloor slechts éénmaal!
Jullie? Ik kom er nu mee. Dit is mijn eerste post in dit topic en ik geef mijn mening. Jij scheert gelijk weer over één kam en gaat er niet op in. Omdat de rest er al mee komt?quote:Op woensdag 12 september 2007 12:59 schreef Tennessee het volgende:
Volgens mij komen jullie vaker met die wedstrijd tegen Portugal dan ik met die andere 22 van de 23 die niét verloren werden...
Ierland en Portugal waren in 2002 gewoon goede landen. Ierland plaatste zich niet voor niets na playoffs voor het WK, en haalde daar ook nog de 1/8e finale (even goede prestatie als Van Basten in 2006). Verder ga je niet in op mijn argument dat Macedonië twee keer niet werd verslagen, een laagvlieger.quote:uhuh, zeker even Louis van Gaal vergeten in 2002
1 Portugal 10 7 3 0
2 Republic of Ireland 10 7 3 0
3 Netherlands 10 6 2 2
3 Estonia 10 2 2 6 10
4 Cyprus 10 2 2 6
6 Andorra 10 0 0 10
Doe je het weer. Ik zeg nergens dat je niet over cijfers mag spreken of het irritant is.quote:Beste cijfers sinds Michels in '74 in een kwalificatie vriend, en nu bezig aan een evenaring daarvan... Maar daar mag ik niet over praten van de beste mensen hier, want "cijfers zeggen niets" en het is "irritant"
Nee, daar bedoel ik mee dat het niet zou mogen dat Nederland slechts 1-0 wint van Armenië en amper kansen creëert. Ik hoef niet elke keer een 5-0 te zien, maar tegen kleine landen verwacht ik toch wel een groot klasseverschil.quote:Ik zal er aan denken de volgende keer dat we met prachtig voetbal verliezen... Voorlopig zijn we nog even aan het winnen dus dat oog moet nog heel even wachten ben ik bang...
Nee, tegen Portugal hebben we geen schijn van kans gemaakt. In '74 en '78 werd Nederland niet kansloos uitgeschakeld, want het had genoeg kansen in de finale. In '92 t/m 2000 werd alles beslist met een strafschoppenserie, dat betekent dus dat je in de reguliere speeltijd en verlenging niet verslagen bent. In 1998 en 2000 had Nederland het zeker verdient om naar de finale te gaan. Ik noem een niet gegeven strafschap van Van Hooijdonk, of twee gemiste penalties tegen Italië.quote:0-1 tegen Portugal kansloos? Dan zijn de uitschakelingen in '74, '78, '92, '96, '98 en 2000 toch net zo kansloos... om maar niet weer over 2002 te beginnen....
Waarom zouden vrienschappelijke wedstrijden niet meegenomen worden? Wordt het winpercentage tegen de betere landen dan iets te laag, zodat jouw enige argument keihard onderuit gehaald wordt?quote:Uhm ,vriend mijn lijstje is alleen maar kwalificatiewedstrijden en eindronde wedstrijden... JIJ begint nu over oefenwedstrijden tegen Thailand en dan wil je MIJ uitleggen welke wedstrijden er écht toe doe...
Goede afsluiter, laat precies zien wat voor een zielig figuur je bent.quote:moet je niet nog ergens wat slotjes uitdelen of zo?
en nu vergeet je voor het gemak even wat de laatste paar dagen tussen ons is voorgevallen vriend, en ja, daar ben ik nog steeds pissig over...zielig he....en dat je me dan ook nog, de onschuld zelve spelend, even voor etter uit komt maken...joh, krijg echt respect voor je moderator zijn zo... zijn je slotjes op of zo, dat je me nu hier komt pesten... of heb je ergens een permban gevonden die je kwijt wil?quote:Op woensdag 12 september 2007 13:16 schreef RayMania het volgende:
[q]
Jullie? Ik kom er nu mee. Dit is mijn eerste post in dit topic en ik geef mijn mening. Jij scheert gelijk weer over één kam en gaat er niet op in. Omdat de rest er al mee komt?
Dat is zielig ja. Je doet net of er een knallende ruzie is geweestquote:Op woensdag 12 september 2007 13:35 schreef Tennessee het volgende:
[..]
en nu vergeet je voor het gemak even wat de laatste paar dagen tussen ons is voorgevallen vriend, en ja, daar ben ik nog steeds pissig over...zielig he...
Kan mij niet schelen wat je van mij vindt en of je respect hebt voor mijn moderator zijn.quote:.en dat je me dan ook nog, de onschuld zelve spelend, even voor etter uit komt maken...joh, krijg echt respect voor je moderator zijn zo...
Pesten? Ik kom hier gewoon meediscussieren met een serieuze, ontopic post over Marco Van Basten. Ik ging in mijn eerste post op niemand in, ik gaf alleen mijn mening. Dat jij dat ziet als pesten is jouw probleem.quote:zijn je slotjes op of zo, dat je me nu hier komt pesten... of heb je ergens een permban gevonden die je kwijt wil?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |