Speciale kisten voor verticaal begraven gebruiken. Met gordels erin.quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:04 schreef Lips het volgende:
[..]
Ik bedoel voordat het lichaam gaat rotten... Normaal ligt een lichaam en dat blijft ook liggen als de kist de grond in gaat. Als je diezelfde kist opeens op z'n kant zet blijft dat lichaam niet mooi liggen en stort dus naar beneden...
quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:28 schreef henkway het volgende:
Als je ze nou maalt voor het begraven, dan kunnen er veel meer mensen in een graf van 10m3
Laat staan als je het dan een beetje indikt in blokjes of zo van 10 CM3.
En dan kan je ze ook stapelen
kunnen er in een graf van 10m3 toch gauw 10.000 mensen.
Scheelt ook in de kosten van een grafsteen , gewoon een steen met 10.000 namen en 10.000 spreukjes
Of een spreuk, Hij/ Zij was een van veler harten, of zo
Ja, geklets toch we hebben hier nog wel een paar weilandjes hoor, jagen we de subsidiekoeien wel naar binnen.quote:
Dan moet je dus extra betalen!quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En al je nou niet boven elkaar wilt....![]()
Nou, bewaren?quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:21 schreef Diemux het volgende:
Het bewaren van een lichaam slaat zo wie zo nergens op... Ik stem voor verplichte crematie voor iedereen.
Ik wil wel boven elkaar begraven worden, lijk me gezellig, als ik maar iemand heb die redelijk kan kaarten.quote:
Maar minder nabestaanden!quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er is natuurlijk wel een groeiend probleem. De bevoking vergrijst en dus meer stergevallen te verwachten.
Nou, dat valt tegen. Bij verticaal begraven kunnen er 3 mensen staan op een plaats waar anders drie mensen horizontaal kunnen liggen.quote:[..]
Ik ben tegen het ruimen. 10 jaar is wel erg kort, en als je dan verticaal begraaft dan kan je de periode ook verdubbelen.
Ah, jij bedoelt de AVR of de Rendac? Maar dat is niet gratis hoor!quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:28 schreef Daffodil31LE het volgende:
Gewoon een lijk gelijkstellen aan chemisch afval wat je dus niet mag begraven of verbranden. Je kan een gratis nummer bellen, dan komen ze het lijk ophalen om het mejeuvriendelijk te verwerken.
Uiteraard na eerst bruikbare reserve-onderdelen eruitgehaald te hebben.
Het telnr welquote:Op zaterdag 8 september 2007 01:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah, jij bedoelt de AVR of de Rendac? Maar dat is niet gratis hoor!
Een normale plaats is voor drie mensen. Voor een potje rikken zijn er vier nodig, wordt dringen (en dan moet je opletten dat de ander niet in je kaarten kijkt!).quote:Op zaterdag 8 september 2007 01:55 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik wil wel boven elkaar begraven worden, lijk me gezellig, al ik maar iemand heb die redelijk kan kaarten.
Uitvaarverzekering? Daar betaal je nu voor en kost je dan niks... Tja als ze dan een ruimteprobleem hebben lossen hun dat maar op want jij betaald voor je eigen uitvaart en hebt een contract opgesteld hoe en wat je wil.quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Het zeer dichtbevolkte land Nederland kampt in groeiende mate met een ernstig ruimtegebrek. In stedelijke gebieden is er een groeiend tekort aan ruimte om de doden te begraven....Die schaarste leidt ertoe dat begraven steeds duurder wordt en voor sommigen zelf onbetaalbaar.....
Voor religieuze mensen is cremeren geen optie. Echter voor een groeiende groep nabestaanden wordt begraven straks onbetaalbaar en komen voor een geweldig dilemma te staan: nl de wens van de overledene respecteren tegen een onbetaalbare prijs of tegen de wens in te cremeren omdat het nog de enige betaalbare optie is.....
Bij een groeide schaarste dringt de vraag op: begraven we de doden wel zo efficiënt? Want liggend begraven neemt erg veel plek in beslag. En boven elkaar begraven vind ik ook geen prettig idee...
Daarom hier een voorstel: doden verticaal begraven ipv horizontaal. Dat scheelt meer dan de helft aan ruimte en kan dus voor de helft van de prijs en kunnen er meer mensen worden begraven.
Hoe denken jullie hierover?
kunne in polen grond kopen dat kost daar maar 1500 euro per HA, hier 30.000quote:
Wel een idee. Ja de grond is hier wel absurd duur. Wat dat betreft is Polen dan wel een optie. Maar ja als nabestaanden steeds naar Polen moeten om graven te bezoeken...quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:17 schreef henkway het volgende:
[..]
kunne in polen grond kopen dat kost daar maar 1500 euro per HA, hier 30.000
maar op een HA kun je wel 100 x100 - bij 3 m2 PP = is wel 300 man
is 100 euro pp ?? dat is toch niet duur??
maar het onderhoud is veel duurder, de grondprijs is de reden niet van eventuele schaarste
En toen wist je het, je werd begraafplaatsen verkoper
Het probleem is denk ik dat een uitvaartverzekering de kosten dekt van de uitvaart ansich. Maar grafrechten komen steeds terug. Na 10 of 15 jaar wordt het weer dokken voor de volgende 10 of 15 jaar grafrust. Die kosten stijgen erg hard naar mate de grond steeds schaarser wordt.quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:10 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Uitvaarverzekering? Daar betaal je nu voor en kost je dan niks... Tja als ze dan een ruimteprobleem hebben lossen hun dat maar op want jij betaald voor je eigen uitvaart en hebt een contract opgesteld hoe en wat je wil.
Je kan ze ook gewoon dubbelvouwen, dan blijft het lichaam nog wel intact enzoquote:Op vrijdag 7 september 2007 22:28 schreef henkway het volgende:
Als je ze nou maalt voor het begraven, dan kunnen er veel meer mensen in een graf van 10m3
Laat staan als je het dan een beetje indikt in blokjes of zo van 10 CM3.
En dan kan je ze ook stapelen
kunnen er in een graf van 10m3 toch gauw 10.000 mensen.
Of dat de kist verkeerd om het graf ingaatquote:Op vrijdag 7 september 2007 21:47 schreef Lips het volgende:
Vind het een beetje een misselijk idee dat zo'n lichaam helemaal inzakt als je het verticaal begraaft...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |