Handige links:quote:Of je nou een beginnertje bent of een gevorderde piloot; Flight Simulator stelt iedereen in staat om binnen een rédelijke termijn goed te vertrekken en veilig te landen.
Dit topic is bedoeld om te genieten van elkaars vliegkunsten, foto's te plaatsen en elkaar te voorzien van tips and tricks om progressie te maken als virtueel piloot.
Wil je screenshots plaatsen, post dan maximaal drie foto's in één post, met een breedte van 500 pixels.
Heb je de basis van het vliegen nog niet helemaal onder de knie? Neem dan eerst even tijd voor de lessen op de CD ROM of DVD's. Schroom niet om vragen te stellen.
quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:06 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Mmm wat kost een beetje joystick?
Ene vertel eens even waar ik de grafische dingen kan wijzigen?
Als het spel dan ook nog leuk draait op hoge resolutie dan koop ik het wel.
De OPquote:Op vrijdag 7 september 2007 20:11 schreef Piles het volgende:
[afbeelding]
Deze heb ik, voldoet perfect![]()
Prijzen
En je grafische instellingen kan ik zo niet zeggen, ik heb namelijk FSX
Viel mij ook mee idd. Wel opletten dat er een hendel voor het gas opzit, en dat je de joystick om z'n as kan draaien (hoe leg je dat uitquote:Op vrijdag 7 september 2007 21:03 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Ben ik weer.
Die joysticks zijn niet eens zo duur, maar eens even kijken in de winkel
Heb wel msn, maar dat legt lastig uitquote:Op vrijdag 7 september 2007 21:22 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Maar goed...Hoe kan ik ooit FS2004 leren in het duits?
Heb je msn. Piles?
Zeker weten, echt een mustquote:Op vrijdag 7 september 2007 20:47 schreef MrX1982 het volgende:
Merk je duidelijk verschil met dat SP?
Ik ga het eens even downloaden. Al een tijdje geen FSX meer gespeeld.
quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:52 schreef Bron het volgende:
Zojuist een nieuw systeem besteld met oog op FSX.
Een E6850 Core 2 duo 3.0 gHz
2Gb Ram
8800GTS 640mb
quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:55 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Ik zat net in een boeing.
Doe F1 F2 F3 F4, motors beginnen te ronken en ik ga vooruit. Daarna druk ik pijltje naar beneden in en we gaan omhoog, gaat dit goed zo? of moeten er nog andere dingen gebeuren.
- Je dient een vluchtplan te maken, en clearance te vragen aan de ATCquote:Op vrijdag 7 september 2007 22:00 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Vertel eens wat er dan zoal moet gebeuren zodat ik er een beetje een idee van krijg?
Kan niet wachten met beginnen!
Volgens mij kan je fuel niet opquote:Op vrijdag 7 september 2007 22:20 schreef Bron het volgende:
Als je met een klein vliegtuigje de wereld rond wil, kun je dan gewoon op tussengelegen luchthavens tanken?
Ik heb het net heel even getest en het lijkt inderdaad beter te draaien. Binnenkort maar weer eens wat vluchtjes vliegen als ik nog weet hoe het moetquote:
Gaat goed werken, heb een E6600, 2GB XMS2 RAM en een 7800GT en draait als een trein. Met die videokaartjes scheelt het ook maar 2FPS op de hoogste settings volgens benchmarksquote:Op vrijdag 7 september 2007 21:52 schreef Bron het volgende:
Zojuist een nieuw systeem besteld met oog op FSX.
Een E6850 Core 2 duo 3.0 gHz
2Gb Ram
8800GTS 640mb
Met de pedalen bedien je de rudder. En de rudder wordt gebruikt om de "yaw" te regelen (de draai om de verticale as... zeg maar het soort draai dat een vliegtuig maakt tijdens het taxiën)...quote:Op zondag 9 september 2007 11:13 schreef Bron het volgende:
Je ziet vaak dat vliegsturen voor Flight Simulator verkocht worden in combinatie met van die pedalen. Waar zijn die pedalen voor en bij wat voor vliegtuigen gebruik je die...
Er staan op marktplaats weleens van die CH product setjes, echt rete duur die dingen, nieuwprijs 300 euro ofzo. Echt ziek.quote:Op zondag 9 september 2007 11:17 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Met de pedalen bedien je de rudder. En de rudder wordt gebruikt om de "yaw" te regelen (de draai om de verticale as... zeg maar het soort draai dat een vliegtuig maakt tijdens het taxiën)...
Heb je nodig bij zo'n beetje alle vliegtuigen.
[afbeelding]
Bij zo'n pedalenset, horen de pedalen tegenovergesteld van elkaar te bewegen (dus als je links intrapt, moet rechts omhoog komen)... Als dat niet gebeurt, is het gewoon een racestuur, vermoed ik...
CH products pedalen kosten ongeveer 150 euro (nieuw). Gek genoeg kun je ze nu alleen als set met de yoke kopen bij de luchtvaarthobbyshop. Dan is de set wel 300 euro.quote:Op zondag 9 september 2007 11:31 schreef Bron het volgende:
[..]
Er staan op marktplaats weleens van die CH product setjes, echt rete duur die dingen, nieuwprijs 300 euro ofzo. Echt ziek.
ja duhh snapt m'n neusquote:Op zondag 9 september 2007 12:20 schreef NED het volgende:
Ik heb die dingen nog nooit gebruikt
Je kan ook prima vliegen zonder pedalen
Heb je wel al vlieglessen gehad?quote:Op zondag 9 september 2007 13:02 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Ik ben nu bezig met landen op de ILS maar hij zegt dan turn to 130 graden maar hoe zie ik of ik goed ga etc? snap er de ballen niet van
Volg nou gewoon eerst die vlieglessen eens, wij hebben het ook niet geleerd door zomaar wat te doenquote:Op zondag 9 september 2007 13:02 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Ik ben nu bezig met landen op de ILS maar hij zegt dan turn to 130 graden maar hoe zie ik of ik goed ga etc? snap er de ballen niet van
Probeer het anders een VFR, niet IFRquote:Op zondag 9 september 2007 14:23 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
[...]
Laat maarquote:Op zondag 9 september 2007 14:32 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Wat bedoel je met VFR en IFR?
Niks, dat is pas voor het allerlaatste stukje...quote:Op zondag 9 september 2007 14:50 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Het gaat mij erom dat ik ergens kom en kan landen.
Wat moet ik bijvoorbeeld hier doen en invullen?
[afbeelding]
Ja maar dat is voor mij nog abacabra, oke die radio heb ik nu weggedaan...hoe moet ik die GPS gebruiken?quote:Op zondag 9 september 2007 14:52 schreef Piles het volgende:
[..]
Niks, dat is pas voor het allerlaatste stukje...
Heb je het vorige topic al doorgelezen?
Op de D van direct drukken geloof ik in het GPS schermquote:Op zondag 9 september 2007 14:53 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
[..]
Ja maar dat is voor mij nog abacabra, oke die radio heb ik nu weggedaan...hoe moet ik die GPS gebruiken?
Ik druk op D maar er gebeurd nietsquote:Op zondag 9 september 2007 14:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Op de D van direct drukken geloof ik in het GPS scherm
En dan de code van Frankfurt invoeren
Dan nav schakelaar op gps
Nav on en Ap on
De eerste 2 stappen hoef je niet te doen, de route zit al in je GPSquote:Op zondag 9 september 2007 14:59 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
[..]
Ik druk op D maar er gebeurd niets![]()
Minder snel vliegenquote:Op zondag 9 september 2007 15:29 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Hij zegt Overspeed? wat te doen?
Done!!quote:Op zondag 9 september 2007 15:37 schreef Piles het volgende:
Zet je PM ff aan, dan krijg je m'n msn
Maar ik ga nu eerst ff een 747 op Innsbruck zetten
Nee moet dat?quote:Op zondag 9 september 2007 15:50 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Heb je wel een hoogte ingesteld dan?
Verder via msn? Anders vervuilen we dit topic wel ergquote:Op zondag 9 september 2007 15:54 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Ik laat hem nu dalen naar 2900 ft.
quote:
Op je AP panel staat altitude. Met dat draaiwieltje kun je een hoogte instellen bijv. 5000. Druk dan op het knopje [alt] (moet wel je AP aan staan) en je vliegtuig klimt/daalt naar de geselecteerde hoogte.quote:Zo ja: waarschijnlijk welMaar hoe?
http://library.avsim.net/quote:Op zondag 9 september 2007 19:09 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Oja waar kan ik die skins voor vliegtuigen enzo downloaden? want ik heb alleen die standaard en wil graag KLM enzo hebben
Kun je het beste de Virtual Cockpit (3D Cockpit) gebruiken. Anders page up page down toch?quote:Op zondag 9 september 2007 21:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hoe kan ik het zicht vanuit de cockpit verbeteren? Dwz meer zicht naar de grond en niet alleen bleu sky.
Volgens mij niet. Tot fs2004 was het altijd shift-enter en shift-backspace maar bij fsX werkt dat niet.quote:Op zondag 9 september 2007 22:00 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Kun je het beste de Virtual Cockpit (3D Cockpit) gebruiken. Anders page up page down toch?
Settings, display, hardware als ik het goed zegquote:Op zondag 9 september 2007 23:06 schreef NED het volgende:
Is er iemand die me kan vertellen hoe dat moet?
Het kan, maar ik kan het nu ff niet testenquote:Op zondag 9 september 2007 22:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik heb fsX er net afgegooid om bovenstaande reden. Kan iemand met fsX het even uittesten dan installeer ik 'm weer.
Deze code krijg je van de ATC (Air Traffic Control) en voer je in in de transponder. De transponder zendt deze vervolgens naar de ATC terug , waardoor de ATC jouw vliegtuig kan identificeren op de radar.quote:Op maandag 10 september 2007 17:07 schreef GoodGawd het volgende:
Waar is de squawk code voor?
Wat klopt er? Dat je met Ctrl-enter je stoel hoger zet? En hoe dan weer lager?quote:Op maandag 10 september 2007 00:38 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Klopt wat Piles zegt.
Piles heeft mij zojuist geholpen bij het landen op Schiphol nadat ik eerst een keer over de landingsbaan vloog. na een rondje kon ik alsnog landen!!
Piles bedankt!
Welke moet ik dan nemen? nav2 ofzo?quote:Op maandag 10 september 2007 17:38 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Deze code krijg je van de ATC (Air Traffic Control) en voer je in in de transponder. De transponder zendt deze vervolgens naar de ATC terug , waardoor de ATC jouw vliegtuig kan identificeren op de radar.
Volgens mij gaat het vanzelfquote:Op maandag 10 september 2007 21:36 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
[..]
Welke moet ik dan nemen? nav2 ofzo?
Niet in FS 10quote:Op maandag 10 september 2007 21:36 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Volgends mij is het Shift+Enter stoel omhoog, Shift+Backspace stoel omlaag.
De transponder is dat kleine blokje onder de radio en navigatieapparatuur.quote:Op maandag 10 september 2007 21:36 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
[..]
Welke moet ik dan nemen? nav2 ofzo?
O sorry ging het over FSX ik had het idd over FS2004, mijn excuus.quote:
Niemand?quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:31 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Soms ben ik die groene pijlen van de runway kwijt op mijn GPS. Hoe komt het dat die af en toe niet te zien zijn en nog beter, hoe krijg ik ze terug?
Die groene pijlen hebben te maken met de ILS van de runway. Niet elke runway heeft ILS, dus je zult ook niet overal die groene pijlen zien. Als er wel ILS zou moeten zijn moet je inderdaad inzoomen. Maar verder staat het antwoord van veel van je vragen al honderden keren op internet, dus zoek liever wat langer door. Anders bestaat dit topic uit één en al vragenquote:Op dinsdag 11 september 2007 00:31 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Soms ben ik die groene pijlen van de runway kwijt op mijn GPS. Hoe komt het dat die af en toe niet te zien zijn en nog beter, hoe krijg ik ze terug?
Bedankt voor je antwoord.quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:47 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
[..]
Die groene pijlen hebben te maken met de ILS van de runway. Niet elke runway heeft ILS, dus je zult ook niet overal die groene pijlen zien. Als er wel ILS zou moeten zijn moet je inderdaad inzoomen. Maar verder staat het antwoord van veel van je vragen al honderden keren op internet, dus zoek liever wat langer door. Anders bestaat dit topic uit één en al vragen.
Ik ben NL-2000 aan het downloadenquote:Op zaterdag 15 september 2007 23:24 schreef LoggedIn het volgende:
wel grappig dat mijn screens nogsteeds gebruik worden in de OP![]()
mijn PC trok nl2000 absoluut niet, voor zo ver ik me nog kan herinneren. Weet niet of ik het met mn "nieuwe" config al getest had.. Iig zat ie met PMDG 747 alleen al flink aan de max, dus denk niet dat ik mooie resultaten krijg icm nl2000 danquote:Op zaterdag 15 september 2007 23:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ben NL-2000 aan het downloaden
Als ik die heb zal ik eens wat nieuws maken (als mn pc dat trekt)
Is dat neit 4 gb groot ofzo?quote:Op zondag 16 september 2007 18:10 schreef GoodGawd het volgende:
NL-2000? Is dat de nieuwe texture van Nederland? Zo ja waar heb je die vandaan?
5 DVD's jaquote:Op zondag 16 september 2007 18:11 schreef YellowBanana het volgende:
[..]
Is dat neit 4 gb groot ofzo?
quote:Op zondag 16 september 2007 18:31 schreef GoodGawd het volgende:
Soort van Addon?
NL2000 is voor FS2004 hèquote:Op zondag 16 september 2007 18:33 schreef GoodGawd het volgende:
trouwens mijn pc kan fsx net aan. Net = medium High. Heeft NL2000 dan wel zin
Beetje maarquote:Op zondag 16 september 2007 18:46 schreef YellowBanana het volgende:
Die NL2000 is groter dan het spel
Ik heb allebeiquote:Op zondag 16 september 2007 18:58 schreef YellowBanana het volgende:
Heeft iemand hier FS04? Ik heb wat tips nodig, misschien ga ik het nog wel een keer installen..
FSX is al een stuk actueler natuurlijk, maar wel met alle standaardgebouwen, en niet de realistischequote:Op zondag 16 september 2007 18:58 schreef GoodGawd het volgende:
Ah jammer dat het voor 2004 is. Is er ook zoeits voor FSX? Of is FSX al standaart zo mooi dat dat niet hoeft?
Voor jou hetzelfde als wat ik vorige keer tegen LeipeShitOuwe zei:quote:Op zondag 16 september 2007 19:16 schreef YellowBanana het volgende:
Ja, ILS heette dat ofzo. Dus dan ging ie lama zeggen naar het vliegveld en dan kwam ik redelijk recht op het vliegveld af... maar wat doe ik dan? Hoe krijg ik die 747 aan de grond?
quote:Op zondag 9 september 2007 13:42 schreef Piles het volgende:
Volg nou gewoon eerst die vlieglessen eens, wij hebben het ook niet geleerd door zomaar wat te doen
Wel een joystick toch? Zonder gaat het nietquote:Op zondag 16 september 2007 19:23 schreef YellowBanana het volgende:
Ik ga altijd scheef, de wings niet geleveld of ik mis het hele vliegveld. Frustrerend.
Zet je de crash uitquote:Op maandag 17 september 2007 08:06 schreef GoodGawd het volgende:
Niet kunnen landen = onvermijdelijke crash
Als het goed is krijg je te horen welke landingsbaan je moet gebruiken en of je toegang hebt.quote:Op maandag 17 september 2007 10:51 schreef YellowBanana het volgende:
Maareh. leg uit wat ik moet doen dan als ik dat vliegveld recht voor me heb.
Ik vind het zelf wel geinig om een gebiedje met eilandjes te zoeken en vervolgens gewoon van het ene naar het andere eilandje te vliegen. Kan je met een kwartiertje klaar zijn.quote:Op maandag 17 september 2007 13:05 schreef YellowBanana het volgende:
Oke bedankt Jordy, echt vet. Ik zal maar eens die lessen gaan volgen dan. Heeft iemand btw een (leuke) route om te vliegen met zon cessna (van blabla naar blabla), niet te lang maar dat ik het landen kan oefenen?
Ze zijn zo realistisch mogelijk, als je dat leuk vindt tenminste.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:13 schreef GoodGawd het volgende:
Waarom zijn online FS communities zoals IVAO en VATSIM beter dan de gewone online FS?
Kheb de filmpjes van NL2000 op YuoTube bekekenquote:Op zondag 16 september 2007 18:20 schreef Piles het volgende:
[..]
5 DVD's ja
http://www.nl-2000.com/ en hij is vet![]()
Oh dat kan ik wel. Maar het installeern van VATSIM is zo verdamt lastig ...erg onduidelijk allemaal ik snap er vrij weinig van.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Ze zijn zo realistisch mogelijk, als je dat leuk vindt tenminste.
De drempel om te beginnen is er hoog vind ik, omdat je zelf moet praten met een echte ATC, vluchtplan maken e.d.
VATSIM ben ik niet bekend mee helaas.quote:Op donderdag 20 september 2007 18:11 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Oh dat kan ik wel. Maar het installeern van VATSIM is zo verdamt lastig ...erg onduidelijk allemaal ik snap er vrij weinig van.
FSX vindt ik ook best, maar die zijn er niet zoveel denk ik.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:53 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Lijkt me FSX toch net wat gebruiksvriendelijker voor, maar goed. Ben benieuwd naar de Wilco A330 en A340 set.
Oeps.....quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:33 schreef Irritatie100 het volgende:
Echt dom, ik vloog een keer van Amsterdam naar Brussel. Alles goed en wel, maar toen ik over België vloog zei de toren ineens niks meer. Ik vlieg altijd op de instructies van de toren (IFR volgens mij). Ik vloog dus lekker, maar ik vond het wel heel raar dat ik al een heel lange tijd niks meer te horen kreg van de toren. Ik kijken op de kaart, vloog ik ergens ten zuiden van Parijs
Ik omkeren, toen kreeg ik wel weer contact. Landing inzetten, je kent het wel. Heb ik toestemming om te landen, kom ik aanvliegen, sta ik bijna aan de grond, zie ik ineens een ander vliegtuig op de baan staan die aan het opstijgen is in mijn richting
Is niet zo goed afgelopen
Heb ik al een paar keer gehad idd. Vervelende bugquote:Op vrijdag 21 september 2007 17:25 schreef Irritatie100 het volgende:
Nee, was niet online
http://library.avsim.net ?quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:09 schreef GoodGawd het volgende:
waar downloaden jullie trouwens vliegtuigen? met name FSX want diekanik bijna niet vinden
Ik zelf gebruik de De-Ice wel gewoon om het zo reallistich mogenlijk te houden. Als ik hem niet gebruik falen er geen apparaten op het vliegtuig, maar toch.quote:Op zondag 23 september 2007 19:14 schreef Irritatie100 het volgende:
Gebruiken jullie eigenlijk wel eens De-Ice? Ik zelf vlieg meestal met strak blauwe lucht dus ik hoef hem sowieso niet te gebruiken.
Als je contact hebt met de ILS-guidance (dus als je naald begint te bewegen zeg maar). Je "weet" dan dat je op de goede weg naar de baan zit, en dus klaar bent om Landing Clearance te ontvangen.quote:Op zondag 23 september 2007 20:50 schreef GoodGawd het volgende:
Wat houd dat localizer iets in?
Nou dat kan vrij makkelijk, gewoon tot het laatste moment wachten zodat je zeker weet dat het nu vast wel gestabiliseerd moet zijn. Ik had ook al een vermoede dat het iets te maken had met het intercepten van de ILS. Maar wat het precies inhield wist ik niet, daarom vroeg ik het hier voor zekerheid.quote:Op zondag 23 september 2007 22:33 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Hoe ging jij dan landen zonder ILS?
Maar landde jij dan op het zicht?quote:Op zondag 23 september 2007 23:40 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Nou dat kan vrij makkelijk, gewoon tot het laatste moment wachten zodat je zeker weet dat het nu vast wel gestabiliseerd moet zijn. Ik had ook al een vermoede dat het iets te maken had met het intercepten van de ILS. Maar wat het precies inhield wist ik niet, daarom vroeg ik het hier voor zekerheid.
Geen zin en tijd om er zoveel tijd in te steken, misschien in de vakantie nog eensquote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:13 schreef GoodGawd het volgende:
Ja fietsen is ook moeilijk als je het voor de eerste keer doet. Op IVAO staan heel wat E-Books en verschillende tutorials, heel simpel als je het even op je gemak doorleest ! Doen dus
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:03 schreef GoodGawd het volgende:
Holy sh!t mensen! ik heb IVAO zojuist ontdekt, het is fantastisch!
Iedereen naar IVAO NU!
http://nl.ivao.aero/
Icing kan alleen ontstaan als er vocht in de lucht zit. Bij een stralen blauwe lucht en lage tempearturen zit er onvoldoende vocht in de lucht om ijs op de vleugels of op de motoren te veroorzaken. Anti- of de-icing is dan niet nodig.quote:Op zondag 23 september 2007 20:49 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ik zelf gebruik de De-Ice wel gewoon om het zo reallistich mogenlijk te houden. Als ik hem niet gebruik falen er geen apparaten op het vliegtuig, maar toch.
Jij zegt dat je met strak blauwe lucht vliegt, maar dat maakt niet uit. Bij een temperatuur van 10 graden celcius moet je de De-Ice al aanzetten omdat er dan al ijsafzetting op de vleugel ontstaat. Dit heeft te maken met de lage druk en de hoge druk op de vleugel. Bij een lage druk(aan de bovenkant) zal de temperatuur dalen. Dit is ook de rede van de condens strepen die je bij een vliegtuig ziet aan het einde van de vleugel. Dus door de lage druk word de temp. lager dan hij werkelijk is. Zet hem daarom nooit aan bij 0 graden celcius want dat is al te laat
Dat zou wel vet zijn, maar volgens mij kan het niet. Net als V1, rotate, V2quote:Op woensdag 10 oktober 2007 17:42 schreef GoodGawd het volgende:
Ok nog een vraag, als ik land dan zie je NATUURLIJK mijn altitude naar beneden gaan. Maar als je bij 100 bent dan hoor je niemand. In een echt vliegtuig hoor je bijna altijd: 100, 50, 40, 30 , 20, 10.
Kan je dit ergens inschakelen of kan dat gewoon niet? (note: fsx)
De copiloot volgens mijquote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:12 schreef MrX1982 het volgende:
V1, rotate en V2 dat zeggen de piloten toch gewoon zelf?
Voor het realisme zou het wel cool zijn omdat gewoon via shortcuts te kunnen zeggen. Keyboard als co-pilootquote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:16 schreef Piles het volgende:
[..]
De copiloot volgens mij
Maar die heb je nu dus niet
Niet zozeer de copiloot als wel de pilot not flying. Bij veel maatschappijen vliegt (stuurt) de ene piloot heen, de ander terug, onafhankelijk van hun rang. (captain of co) Diegene die op dat moment niet aan het sturen is, roept de snelheden uit. In FSX zit je altijd op de acptains seat, dus dan zou het inderdaad de copiloot zijn.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:16 schreef Piles het volgende:
[..]
De copiloot volgens mij
Maar die heb je nu dus niet
Ga m gelijk installerenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:09 schreef GoodGawd het volgende:
Edit: ja het werkt !
www.precisionmanuals.comquote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat zou wel vet zijn, maar volgens mij kan het niet. Net als V1, rotate, V2
Ik hoop dat ze zulke dingen in de volgende FS gaan inbouwen
Nope ze hebben alleen maar paint kits en niks voor FSXquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:56 schreef DJBlackbird het volgende:
In FS inbouwen is niet realistisch. Het is het type waar het om draait. De 737NG kan dit ingebouwd hebben. De 744 heeft dit bijvoorbeeld naar mijn weten niet standaard, evenals de A320 serie.
@GG, Wilco heeft geloof ik een 777. Verder heeft Meljet wel aardige modellen toch?
Hoe kom je daar nou weer bij? Vanaf 50-60 fps begint het compleet vloeiend te worden. Daaronder gaat nog wel, maar lager dan 30 begint het te stotteren.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 16:07 schreef GoodGawd het volgende:
Ik heb frames op 25 aangezien een mens toch maar 20 per seconde kan zien.
Iets uitleggen zonder dat je het zelf kan zien/proberen is heeel moeilijkquote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:35 schreef ChrisRip het volgende:
om nu al wat informatie op te doen !
heb je het tegen mij?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:56 schreef DJBlackbird het volgende:
In FS inbouwen is niet realistisch. Het is het type waar het om draait. De 737NG kan dit ingebouwd hebben. De 744 heeft dit bijvoorbeeld naar mijn weten niet standaard, evenals de A320 serie.
@GG, Wilco heeft geloof ik een 777. Verder heeft Meljet wel aardige modellen toch?
Ik kan allesquote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Iets uitleggen zonder dat je het zelf kan zien/proberen is heeel moeilijk
Ja ik denk dat het wel een aardige aanbieding is voor een beginner. (Begin alvast met sparen voor een yokequote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:20 schreef ChrisRip het volgende:
Hey GoodGawd,
Om te beginnen even over die ondertitel: Ik zweer dat ik hem zelf verzonnen heb, maar ik zal hem wel even veradanderen
Ik denk dat ik inderdaad toch ga proberen FSX te laten draaien. Het zit namelijk zo: mijn vader koopt begin 2008 een nieuwe PC en die hij nu heeft schuift dat weer door naar mij. Kost me geen cent, krijg er toch een leuk computertje voor terug.
Ik kan FSX trouwens ook gewoon op low detail zetten. Ik heb namelijk een leuk aanbiedinkje gevonden ( http://www.consoleshop.nl(...)rburner-ii-pc.html).
Zal je me je MSN willen sturen via een PM? Dan is het contact makkelijk te onderhouden tot het moment dat ik die PC in handen heb! Kan dan ook ondertussen makkelijker wat vraagjes stellen.
Groetjes!
Chris
de site nodigt iig niet uitquote:Op maandag 22 oktober 2007 01:56 schreef GoodGawd het volgende:
Gaan er nog mensen naar het FSweekend in lelystad op 3 en 4 november ! Tis echt cool
--> http://www.fsweekend.com/
Ah nice, wat is je processor snelheid en wat voor vid kaart heb je. Ik zoek namelijk een nieuwe vid-kaart.quote:Op zaterdag 3 november 2007 10:56 schreef Tecnix het volgende:
Gister mijn nieuwe pc gekocht voor het simmen. Gericht op FS-X![]()
Helaas zit ik nu met 2 botbreuken thuisDus sla ik dit jaar een weekendje FSweekend over
Werdt net al gebeld door me VA waar ik bleef
Moeten ze even hun mail naar kijken
![]()
Die nieuwe 8800GT is welquote:Op zaterdag 3 november 2007 19:51 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ah nice, wat is je processor snelheid en wat voor vid kaart heb je. Ik zoek namelijk een nieuwe vid-kaart.
Ik betwijfel hetquote:Op zaterdag 3 november 2007 20:15 schreef GoodGawd het volgende:
Ja ik had er al twee op het oog. Zal ik dan alles op maximum kunnen zetten?
500quote:Op zaterdag 3 november 2007 20:53 schreef GoodGawd het volgende:
Ach man zijn die makeers van FSX gestoord ofzo >__________> ? Als ik FSX op max wil laten draaien kost met dat minstens 500 piek, pff nou alles high vind ik ook best hoor <_<
Ik heb zitten denken tussen een ATI video kaart of een Nvidia, die ati is goedkoper maar daar zijn de drivers minder van. Daarom heb ik een GTX 8800 van XFX genomen moet een SLI mobo, later deze maand komt daar een 2e GTX8800 bij.quote:Op zaterdag 3 november 2007 19:51 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ah nice, wat is je processor snelheid en wat voor vid kaart heb je. Ik zoek namelijk een nieuwe vid-kaart.
Imho is die 2x 8800GTX overkill. Zeker als je ziet dat PCI-Express 2 in aantocht is.quote:Op zondag 4 november 2007 10:37 schreef Tecnix het volgende:
[..]
Ik heb zitten denken tussen een ATI video kaart of een Nvidia, die ati is goedkoper maar daar zijn de drivers minder van. Daarom heb ik een GTX 8800 van XFX genomen moet een SLI mobo, later deze maand komt daar een 2e GTX8800 bij.
En ik heb de Core™ 2 Extreme QX6700 genomen. Volledig gericht op de toekomst en FS-X![]()
PCIe 2 zal weinig uitmaken denk ik zo, als je kijkt naar het performance verschil tussen een 8x PCIe of 16x is dat miniem, grote voordeel wat PCIe 2 dan weer biedt is dat er meer stroom door het slot zelf kan gaan waardoor je minder snel een voedingskabel aan zal moeten sluitenquote:Op zondag 4 november 2007 11:38 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Imho is die 2x 8800GTX overkill. Zeker als je ziet dat PCI-Express 2 in aantocht is.
Yepquote:Op zondag 4 november 2007 14:02 schreef Tecnix het volgende:
Zijn er hier nog enkele fladderaars(vliegers) die vliegen op IVAO?
181650 PTI454 of KLM454quote:Op maandag 5 november 2007 17:19 schreef GoodGawd het volgende:
252035
You? + Real life name of |Callsign. Als je die teminste hetzelfde houd.
Ik zit regelmatig op EHEH_APP
als vlieger ben ik KLM029
VID: 214494quote:Op zondag 4 november 2007 14:02 schreef Tecnix het volgende:
Zijn er hier nog enkele fladderaars(vliegers) die vliegen op IVAO?
Ik, sinds vandaagquote:Op zondag 4 november 2007 14:02 schreef Tecnix het volgende:
Zijn er hier nog enkele fladderaars(vliegers) die vliegen op IVAO?
lol dan heb ik je gezien.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:38 schreef Piles het volgende:
* blaast stof van topic
[..]
Ik, sinds vandaag
Ik ook, alleen bij de radio-check. Dan kom je er achter dat er gewoon ook mensen terug pratenquote:Op maandag 14 januari 2008 23:20 schreef GoodGawd het volgende:
Had dat alleen de eerste keer toen ik begon ^_^
Wat is je VID?quote:Op maandag 14 januari 2008 23:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ook, alleen bij de radio-check. Dan kom je er achter dat er gewoon ook mensen terug praten
Morgenmiddag om ongeveer 13.00 ga ik een poging wagen om te vertrekken of aan te komen op EHAM
Waarom een boeingquote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:36 schreef Piles het volgende:
Ben vandaag offline aan het oefenen met de FMC van een PMDG 737, maar het lukt nog niet erg.
Het instellen is allemaal gelukt, maar hoe zorg ik nu dat de AP de route ook vliegt?
Waarom dat nou weerquote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:21 schreef Tecnix het volgende:
Waarom een boeingDaar breekt me hartje door...
1) Mischien vlieg je te hoog?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:03 schreef Piles het volgende:
Heb ik nog wel 2 vragen: als ik eenmaal aan de approach begin neem ik aan dat ik op de "gewone" autopilot overga. Heb ik net ff geprobeerd, de heading pakt ie, maar de hoogte niet
En ik heb nu de Boeing 737-900 van PMDG, maar hoe krijg ik die in andere kleuren (KLM ofzo)?
Nee, zat op 7000ft en AP stelde ik in op 5000ft, maar hij bleef op 7000quote:
Airbusquote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Waarom dat nou weer
Maar het is al gelukt denk ik, ik las dat je je route wel moet onderscheppen
Approach button aangezet?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:03 schreef Piles het volgende:
Heb ik nog wel 2 vragen: als ik eenmaal aan de approach begin neem ik aan dat ik op de "gewone" autopilot overga. Heb ik net ff geprobeerd, de heading pakt ie, maar de hoogte niet
En ik heb nu de Boeing 737-900 van PMDG, maar hoe krijg ik die in andere kleuren (KLM ofzo)?
Ik hoor het al weer bij jou moet ik niet in het vliegtuig zittenquote:Op woensdag 16 januari 2008 19:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, maar Level Change (Autospeed) moest nog aan
Wat doe ik verkeerd danquote:Op woensdag 16 januari 2008 19:30 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ik hoor het al weer bij jou moet ik niet in het vliegtuig zitten![]()
wtfquote:Op woensdag 16 januari 2008 19:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Wat doe ik verkeerd dan
Ben tot nu toe alleen de standaard vliegtuigen van FS gewend (dus zonder FMC)
Vatsim, vlieg vaak met de Captain sim C-130.quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Te moeilijk zeker
Net als Prutsers schrijven
quote:Op donderdag 17 januari 2008 18:45 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
wtfik dacht dat jij al maanden aan topics serieus aan het vliegen was man
Klopt, maar dan nog snap ik je reactie nietquote:Op donderdag 17 januari 2008 18:46 schreef TC_Artemis het volgende:
Stil nou maar, want zoals ik lees kan jij niet eens een FMS programmeren
Ik zit nu een beetje overal te lezen, en het is een beetje als het FOK vs Tweakers idee volgens mijquote:Op donderdag 17 januari 2008 18:58 schreef TC_Artemis het volgende:
Dat het 90% van de piloten op IVAO clueless is.
Wat moet je weten?quote:Op donderdag 17 januari 2008 18:56 schreef Piles het volgende:
[..]Niet echt dus
Met standaard FS kan ik nu aardig overweg (ILS landingen e.d.), maar voor de rest ben ik nog behoorlijk beginner
Maar kan iemand me nou vertellen hoe het wel moet
[..]
Of gewoon puur een kwestie van voorkeur, ik heb ook op ivao gevlogen maar daar moest ik eerst 400(!!) mb aan modelsets downloaden voordat ik uberhaupt eens online kon. Verder was de atc ook niet echt netjes en voelde me niet echt thuis op het netwerk.quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:10 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zit nu een beetje overal te lezen, en het is een beetje als het FOK vs Tweakers idee volgens mij
hmz... raar hoorquote:Op donderdag 17 januari 2008 18:56 schreef Piles het volgende:
[..]Niet echt dus
Met standaard FS kan ik nu aardig overweg (ILS landingen e.d.), maar voor de rest ben ik nog behoorlijk beginner
Maar kan iemand me nou vertellen hoe het wel moet
[..]
Klopt, maar dan nog snap ik je reactie niet
Zit nog steeds met het probleem van de hoogte in de APquote:Op donderdag 17 januari 2008 19:13 schreef GoodGawd het volgende:
Wat moet je weten?
maar dat zijn toch ook 2 hele verschillende dingen?quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:10 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zit nu een beetje overal te lezen, en het is een beetje als het FOK vs Tweakers idee volgens mij
Zovaak doe ik het niet, maar ben het "gewone" vliegen nu wel een beetje zatquote:Op donderdag 17 januari 2008 19:17 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
hmz... raar hoorsowieso zijn die standaard dingen van FS niet echt boeiend toch? Btje de basics onder de knie krijgen, en dan gauw verder met een echte simulatie
Ik lees dat verhaal soms ook weer precies andersom. Voorlopig ben ik net op IVAO, en ik blijf ik daar nog ffquote:Op donderdag 17 januari 2008 19:15 schreef TC_Artemis het volgende:
Of gewoon puur een kwestie van voorkeur,
Niet op DIG gebiedquote:Op donderdag 17 januari 2008 19:18 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
maar dat zijn toch ook 2 hele verschillende dingen?
Dus toen wist ik het ook niet meerquote:Op woensdag 16 januari 2008 19:30 schreef GoodGawd het volgende:
Ik hoor het al weer bij jou moet ik niet in het vliegtuig zitten![]()
Dat was eigenlijk een algemen opmerking over jou, niet over datquote:Op donderdag 17 januari 2008 19:31 schreef Piles het volgende:
Zo werkte het dus ook, maar ik kreeg deze reactie:
[..]
Dus toen wist ik het ook niet meer
Heb m nuquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:33 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Dat was eigenlijk een algemen opmerking over jou, niet over dat
Dan heb je tenminste wel mooie MTL's die bij vatsim zien er nog steeds bagger uitquote:Op donderdag 17 januari 2008 19:15 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Of gewoon puur een kwestie van voorkeur, ik heb ook op ivao gevlogen maar daar moest ik eerst 400(!!) mb aan modelsets downloaden voordat ik uberhaupt eens online kon. Verder was de atc ook niet echt netjes en voelde me niet echt thuis op het netwerk.
Vatsim daarintegen beviel me een stuk beter.
donequote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:03 schreef ChrisRip het volgende:
Iemand die mij persoonlijk via MSN met mij FS2004 door wilt lopen? Die lessen zijn leuk, maar het hele GPS gedoe en alle precieze dingetje worden er niet goed genoeg (vind ik persoonlijk) in uitgelegd. Voeg me maar toe. chrisriphagen@hotmail.com
Misschien kunnen we samen heel wat vliegplezier beleven:)!
Groetjes Chris
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 14:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
Weet iemand misschien hoe je in FSX de stoel van de piloot hoger kunt zetten?
Ik heb het nog altijd niet kunnen vinden
Virtual Cockpit is kut.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:30 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Shift + Enter
Alleen mogelijk in de Virtual cockpit
Niet in combinatie met fsinn + addons als pmdg, captainsim etcquote:Op zaterdag 19 januari 2008 11:04 schreef Tecnix het volgende:
[..]
Dan heb je tenminste wel mooie MTL's die bij vatsim zien er nog steeds bagger uit
Actually: De virtual Cockpit is better dan dat rare schematische ding. Ze moeten het alleen nog iets scherper maken en het is perfect.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Virtual Cockpit is kut.
Ik wil het in de normale cockpit.
je hebt te weinig overzicht.. Alles is zo klein, je kan text niet lezen, en tegelijkertijd zie je ook geen reet als je naar dat kleine overblijvende vierkantje kijkt wat je raam moet voorstellen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:15 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Actually: De virtual Cockpit is better dan dat rare schematische ding. Ze moeten het alleen nog iets scherper maken en het is perfect.
Voldoet prima, hoor er goede verhalen overquote:Op zaterdag 19 januari 2008 20:31 schreef Sjoegerd het volgende:
Zit eraan te denken om ook te beginnen met Flight Simulator. Als ik een joystick koop, is een Logitech Extreme 3D Pro een goede keus?
Ik heb er 1 gehad en die kon niet meer naar links sturen. Zoek er voor de gein eens op bij google, hele inet staat vol met dat zelfde probleem. Zo overmatig gebruikte ik m niet eens. Heb nu een Saitek genomen met zelfde functionaliteiten en die was net zo duurquote:Op zaterdag 19 januari 2008 20:31 schreef Sjoegerd het volgende:
Zit eraan te denken om ook te beginnen met Flight Simulator. Als ik een joystick koop, is een Logitech Extreme 3D Pro een goede keus?
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:28 schreef Atreidez het volgende:
Yep, die zo mooi licht geeft in t donker
Ik heb een tijdje in het combat flight simulation (WW2) wereldje gezeten en ik heb nog nooit een goed verhaal gehoord over Logitech joysticks. Ik zou ze mijden en voor een Saitek gaan of een tweedehands Microsoft Sidewinder.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:43 schreef Piles het volgende:
[..]
Voldoet prima, hoor er goede verhalen over
Ohquote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:33 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje in het combat flight simulation (WW2) wereldje gezeten en ik heb nog nooit een goed verhaal gehoord over Logitech joysticks. Ik zou ze mijden en voor een Saitek gaan of een tweedehands Microsoft Sidewinder.
Gastquote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:43 schreef Piles het volgende:
[..]
Voldoet prima, hoor er goede verhalen over
Heb ik nog iets
Af en toe als ik op de grond sta, en ik ben m'n fmc aan het instellen vallen al m'n computers uit (schermen -> zwart). Beetje lastig vliegen
Pardon? Geen reverse instellen bij de Saitek throttles?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:36 schreef Tecnix het volgende:
Ik heb hier de yoke en pedal van ch-productes en die met die hendels... Dat werkt als een trein... Bij die nieuwe van saitek kan je niet 1,2,3 een reverse instellen terwijl dat bij die van CH zo is gebeurt.. Dus hij is klantvriendlijker
Maar ik begrijp hieruit dat het in FSX niet mogelijk is om de stoel hoger te zetten in de klassieke cockpit?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:19 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
je hebt te weinig overzicht.. Alles is zo klein, je kan text niet lezen, en tegelijkertijd zie je ook geen reet als je naar dat kleine overblijvende vierkantje kijkt wat je raam moet voorstellen.
Je kunt toch gewoon naar de ATC luisteren? Die zegt vanzelf wanneer je hoe laag moet gaan vliegen enzo. En het laatste stukje met de daling gebeurt dan op ILS volautomatischquote:Op zondag 20 januari 2008 01:33 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
heerlijlk dat MS FSX. Na een fokking lange vlucht van Tokyo naar Seoul mn 737 in de grond rammen bij de landing
op een 1 of andere manier zet ik telkens de daling te vroeg in....toekomstig brokke-piloot
![]()
![]()
Falcon 4.0 Allied Force gaat me wat beter af...![]()
Op de kosten van de Kerstman.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:17 schreef TC_Artemis het volgende:
Goodgawd, wat heb je betaald voor die yoke?
Ik heb nu alleen een saitek joystickje, vlieg online veelal MIL, dus opzich heb ik een yoke niet nodig, maar het zal me wel stimuleren het meer te doen.
Dat is inderdaad erg deprimerend ja.quote:Op zondag 20 januari 2008 01:33 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
heerlijlk dat MS FSX. Na een fokking lange vlucht van Tokyo naar Seoul mn 737 in de grond rammen bij de landing
op een 1 of andere manier zet ik telkens de daling te vroeg in....toekomstig brokke-piloot
![]()
![]()
Falcon 4.0 Allied Force gaat me wat beter af...![]()
quote:Op zondag 20 januari 2008 12:17 schreef Nieuwschierig het volgende:
Valt me ook opquote:Op maandag 21 januari 2008 00:53 schreef GoodGawd het volgende:
Sjonge jonge wat crashen jullie toch allemaal
Ligt eraan wat je wilt... civiel of militair?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:26 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik heb een joystick gevonden, de Thrustmaster FlightStick X... Na een review op GameKings () te hebben gezien lijkt deze me wel wat. Alleen de verkrijgbaarheid is nogal matig, komt zeker omdat ie net nieuw is ofzoiets. Is het trouwens wel een goede joystick?
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:12 schreef Irritatie100 het volgende:
sinds 5 minuten in het bezit van deze![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |