Handige links:quote:Of je nou een beginnertje bent of een gevorderde piloot; Flight Simulator stelt iedereen in staat om binnen een rédelijke termijn goed te vertrekken en veilig te landen.
Dit topic is bedoeld om te genieten van elkaars vliegkunsten, foto's te plaatsen en elkaar te voorzien van tips and tricks om progressie te maken als virtueel piloot.
Wil je screenshots plaatsen, post dan maximaal drie foto's in één post, met een breedte van 500 pixels.
Heb je de basis van het vliegen nog niet helemaal onder de knie? Neem dan eerst even tijd voor de lessen op de CD ROM of DVD's. Schroom niet om vragen te stellen.
quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:06 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Mmm wat kost een beetje joystick?
Ene vertel eens even waar ik de grafische dingen kan wijzigen?
Als het spel dan ook nog leuk draait op hoge resolutie dan koop ik het wel.
De OPquote:Op vrijdag 7 september 2007 20:11 schreef Piles het volgende:
[afbeelding]
Deze heb ik, voldoet perfect![]()
Prijzen
En je grafische instellingen kan ik zo niet zeggen, ik heb namelijk FSX
Viel mij ook mee idd. Wel opletten dat er een hendel voor het gas opzit, en dat je de joystick om z'n as kan draaien (hoe leg je dat uitquote:Op vrijdag 7 september 2007 21:03 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Ben ik weer.
Die joysticks zijn niet eens zo duur, maar eens even kijken in de winkel
Heb wel msn, maar dat legt lastig uitquote:Op vrijdag 7 september 2007 21:22 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Maar goed...Hoe kan ik ooit FS2004 leren in het duits?
Heb je msn. Piles?
Zeker weten, echt een mustquote:Op vrijdag 7 september 2007 20:47 schreef MrX1982 het volgende:
Merk je duidelijk verschil met dat SP?
Ik ga het eens even downloaden. Al een tijdje geen FSX meer gespeeld.
quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:52 schreef Bron het volgende:
Zojuist een nieuw systeem besteld met oog op FSX.
Een E6850 Core 2 duo 3.0 gHz
2Gb Ram
8800GTS 640mb
quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:55 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Ik zat net in een boeing.
Doe F1 F2 F3 F4, motors beginnen te ronken en ik ga vooruit. Daarna druk ik pijltje naar beneden in en we gaan omhoog, gaat dit goed zo? of moeten er nog andere dingen gebeuren.
- Je dient een vluchtplan te maken, en clearance te vragen aan de ATCquote:Op vrijdag 7 september 2007 22:00 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Vertel eens wat er dan zoal moet gebeuren zodat ik er een beetje een idee van krijg?
Kan niet wachten met beginnen!
Volgens mij kan je fuel niet opquote:Op vrijdag 7 september 2007 22:20 schreef Bron het volgende:
Als je met een klein vliegtuigje de wereld rond wil, kun je dan gewoon op tussengelegen luchthavens tanken?
Ik heb het net heel even getest en het lijkt inderdaad beter te draaien. Binnenkort maar weer eens wat vluchtjes vliegen als ik nog weet hoe het moetquote:
Gaat goed werken, heb een E6600, 2GB XMS2 RAM en een 7800GT en draait als een trein. Met die videokaartjes scheelt het ook maar 2FPS op de hoogste settings volgens benchmarksquote:Op vrijdag 7 september 2007 21:52 schreef Bron het volgende:
Zojuist een nieuw systeem besteld met oog op FSX.
Een E6850 Core 2 duo 3.0 gHz
2Gb Ram
8800GTS 640mb
Met de pedalen bedien je de rudder. En de rudder wordt gebruikt om de "yaw" te regelen (de draai om de verticale as... zeg maar het soort draai dat een vliegtuig maakt tijdens het taxiën)...quote:Op zondag 9 september 2007 11:13 schreef Bron het volgende:
Je ziet vaak dat vliegsturen voor Flight Simulator verkocht worden in combinatie met van die pedalen. Waar zijn die pedalen voor en bij wat voor vliegtuigen gebruik je die...
Er staan op marktplaats weleens van die CH product setjes, echt rete duur die dingen, nieuwprijs 300 euro ofzo. Echt ziek.quote:Op zondag 9 september 2007 11:17 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Met de pedalen bedien je de rudder. En de rudder wordt gebruikt om de "yaw" te regelen (de draai om de verticale as... zeg maar het soort draai dat een vliegtuig maakt tijdens het taxiën)...
Heb je nodig bij zo'n beetje alle vliegtuigen.
[afbeelding]
Bij zo'n pedalenset, horen de pedalen tegenovergesteld van elkaar te bewegen (dus als je links intrapt, moet rechts omhoog komen)... Als dat niet gebeurt, is het gewoon een racestuur, vermoed ik...
CH products pedalen kosten ongeveer 150 euro (nieuw). Gek genoeg kun je ze nu alleen als set met de yoke kopen bij de luchtvaarthobbyshop. Dan is de set wel 300 euro.quote:Op zondag 9 september 2007 11:31 schreef Bron het volgende:
[..]
Er staan op marktplaats weleens van die CH product setjes, echt rete duur die dingen, nieuwprijs 300 euro ofzo. Echt ziek.
ja duhh snapt m'n neusquote:Op zondag 9 september 2007 12:20 schreef NED het volgende:
Ik heb die dingen nog nooit gebruikt
Je kan ook prima vliegen zonder pedalen
Heb je wel al vlieglessen gehad?quote:Op zondag 9 september 2007 13:02 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Ik ben nu bezig met landen op de ILS maar hij zegt dan turn to 130 graden maar hoe zie ik of ik goed ga etc? snap er de ballen niet van
Volg nou gewoon eerst die vlieglessen eens, wij hebben het ook niet geleerd door zomaar wat te doenquote:Op zondag 9 september 2007 13:02 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Ik ben nu bezig met landen op de ILS maar hij zegt dan turn to 130 graden maar hoe zie ik of ik goed ga etc? snap er de ballen niet van
Probeer het anders een VFR, niet IFRquote:Op zondag 9 september 2007 14:23 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
[...]
Laat maarquote:Op zondag 9 september 2007 14:32 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Wat bedoel je met VFR en IFR?
Niks, dat is pas voor het allerlaatste stukje...quote:Op zondag 9 september 2007 14:50 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Het gaat mij erom dat ik ergens kom en kan landen.
Wat moet ik bijvoorbeeld hier doen en invullen?
[afbeelding]
Ja maar dat is voor mij nog abacabra, oke die radio heb ik nu weggedaan...hoe moet ik die GPS gebruiken?quote:Op zondag 9 september 2007 14:52 schreef Piles het volgende:
[..]
Niks, dat is pas voor het allerlaatste stukje...
Heb je het vorige topic al doorgelezen?
Op de D van direct drukken geloof ik in het GPS schermquote:Op zondag 9 september 2007 14:53 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
[..]
Ja maar dat is voor mij nog abacabra, oke die radio heb ik nu weggedaan...hoe moet ik die GPS gebruiken?
Ik druk op D maar er gebeurd nietsquote:Op zondag 9 september 2007 14:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Op de D van direct drukken geloof ik in het GPS scherm
En dan de code van Frankfurt invoeren
Dan nav schakelaar op gps
Nav on en Ap on
De eerste 2 stappen hoef je niet te doen, de route zit al in je GPSquote:Op zondag 9 september 2007 14:59 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
[..]
Ik druk op D maar er gebeurd niets![]()
Minder snel vliegenquote:Op zondag 9 september 2007 15:29 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Hij zegt Overspeed? wat te doen?
Done!!quote:Op zondag 9 september 2007 15:37 schreef Piles het volgende:
Zet je PM ff aan, dan krijg je m'n msn
Maar ik ga nu eerst ff een 747 op Innsbruck zetten
Nee moet dat?quote:Op zondag 9 september 2007 15:50 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Heb je wel een hoogte ingesteld dan?
Verder via msn? Anders vervuilen we dit topic wel ergquote:Op zondag 9 september 2007 15:54 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Ik laat hem nu dalen naar 2900 ft.
quote:
Op je AP panel staat altitude. Met dat draaiwieltje kun je een hoogte instellen bijv. 5000. Druk dan op het knopje [alt] (moet wel je AP aan staan) en je vliegtuig klimt/daalt naar de geselecteerde hoogte.quote:Zo ja: waarschijnlijk welMaar hoe?
http://library.avsim.net/quote:Op zondag 9 september 2007 19:09 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Oja waar kan ik die skins voor vliegtuigen enzo downloaden? want ik heb alleen die standaard en wil graag KLM enzo hebben
Kun je het beste de Virtual Cockpit (3D Cockpit) gebruiken. Anders page up page down toch?quote:Op zondag 9 september 2007 21:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hoe kan ik het zicht vanuit de cockpit verbeteren? Dwz meer zicht naar de grond en niet alleen bleu sky.
Volgens mij niet. Tot fs2004 was het altijd shift-enter en shift-backspace maar bij fsX werkt dat niet.quote:Op zondag 9 september 2007 22:00 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Kun je het beste de Virtual Cockpit (3D Cockpit) gebruiken. Anders page up page down toch?
Settings, display, hardware als ik het goed zegquote:Op zondag 9 september 2007 23:06 schreef NED het volgende:
Is er iemand die me kan vertellen hoe dat moet?
Het kan, maar ik kan het nu ff niet testenquote:Op zondag 9 september 2007 22:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik heb fsX er net afgegooid om bovenstaande reden. Kan iemand met fsX het even uittesten dan installeer ik 'm weer.
Deze code krijg je van de ATC (Air Traffic Control) en voer je in in de transponder. De transponder zendt deze vervolgens naar de ATC terug , waardoor de ATC jouw vliegtuig kan identificeren op de radar.quote:Op maandag 10 september 2007 17:07 schreef GoodGawd het volgende:
Waar is de squawk code voor?
Wat klopt er? Dat je met Ctrl-enter je stoel hoger zet? En hoe dan weer lager?quote:Op maandag 10 september 2007 00:38 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Klopt wat Piles zegt.
Piles heeft mij zojuist geholpen bij het landen op Schiphol nadat ik eerst een keer over de landingsbaan vloog. na een rondje kon ik alsnog landen!!
Piles bedankt!
Welke moet ik dan nemen? nav2 ofzo?quote:Op maandag 10 september 2007 17:38 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Deze code krijg je van de ATC (Air Traffic Control) en voer je in in de transponder. De transponder zendt deze vervolgens naar de ATC terug , waardoor de ATC jouw vliegtuig kan identificeren op de radar.
Volgens mij gaat het vanzelfquote:Op maandag 10 september 2007 21:36 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
[..]
Welke moet ik dan nemen? nav2 ofzo?
Niet in FS 10quote:Op maandag 10 september 2007 21:36 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Volgends mij is het Shift+Enter stoel omhoog, Shift+Backspace stoel omlaag.
De transponder is dat kleine blokje onder de radio en navigatieapparatuur.quote:Op maandag 10 september 2007 21:36 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
[..]
Welke moet ik dan nemen? nav2 ofzo?
O sorry ging het over FSX ik had het idd over FS2004, mijn excuus.quote:
Niemand?quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:31 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Soms ben ik die groene pijlen van de runway kwijt op mijn GPS. Hoe komt het dat die af en toe niet te zien zijn en nog beter, hoe krijg ik ze terug?
Die groene pijlen hebben te maken met de ILS van de runway. Niet elke runway heeft ILS, dus je zult ook niet overal die groene pijlen zien. Als er wel ILS zou moeten zijn moet je inderdaad inzoomen. Maar verder staat het antwoord van veel van je vragen al honderden keren op internet, dus zoek liever wat langer door. Anders bestaat dit topic uit één en al vragenquote:Op dinsdag 11 september 2007 00:31 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Soms ben ik die groene pijlen van de runway kwijt op mijn GPS. Hoe komt het dat die af en toe niet te zien zijn en nog beter, hoe krijg ik ze terug?
Bedankt voor je antwoord.quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:47 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
[..]
Die groene pijlen hebben te maken met de ILS van de runway. Niet elke runway heeft ILS, dus je zult ook niet overal die groene pijlen zien. Als er wel ILS zou moeten zijn moet je inderdaad inzoomen. Maar verder staat het antwoord van veel van je vragen al honderden keren op internet, dus zoek liever wat langer door. Anders bestaat dit topic uit één en al vragen.
Ik ben NL-2000 aan het downloadenquote:Op zaterdag 15 september 2007 23:24 schreef LoggedIn het volgende:
wel grappig dat mijn screens nogsteeds gebruik worden in de OP![]()
mijn PC trok nl2000 absoluut niet, voor zo ver ik me nog kan herinneren. Weet niet of ik het met mn "nieuwe" config al getest had.. Iig zat ie met PMDG 747 alleen al flink aan de max, dus denk niet dat ik mooie resultaten krijg icm nl2000 danquote:Op zaterdag 15 september 2007 23:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ben NL-2000 aan het downloaden
Als ik die heb zal ik eens wat nieuws maken (als mn pc dat trekt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |