Ah, dus je kent het. En het toch weer opgooien he. Ipv van kortzichtigheid van mijn kant speelt hier eerder pure simpelheid van jouw kant.quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:35 schreef BaajGuardian het volgende:
Dat is bullshit, ik schep een contrast. Dat jij meteen als een godwin begint te zeiken dat de 2e wereld oorlog erbij halen een taktiek is is niet mijn probleem maar jouw kortzichtigheid op de inhoud.
quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:37 schreef mcintosh het volgende:
Ik denk serieus dat mensen die de oorlog hebben meegemaakt het een belediging vinden dat er mensen zijn die de huidige situatie vergelijken met die van zo'n 60 jaar geleden...
Een incident kan je inderdaad een idee geven.quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:35 schreef gronk het volgende:
[..]
Agenten bekeuren voor dutje doen in het park
Vind je?
Schande!quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:35 schreef gronk het volgende:
[..]
Agenten bekeuren voor dutje doen in het park
Vind je?
Het is natuurlijk wel zaak om het begrip 'raddraaier' en 'overlast' enigszins ruim te definiëren. Dat geeft je als politiemacht de nodige bewegingsvrijheid.quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:29 schreef gronk het volgende:
Laat me raden: we beginnen bij de mensen die hun tuinhekjes groen schilderen in plaats van wit, daarna komen de mensen die hun vuilniszakken te vroeg buiten zetten, en alles wat daarna komt ( de hangjongeren en de hooligans) is veuls te eng, dus dat slaan we maar over.
zo waarquote:Op vrijdag 7 september 2007 19:37 schreef -skippybal- het volgende:
Boeiend, ik ben toch blank.
En nog rustig ook!
daar hadden ze die plicht niet voor nodig weet ik uit eigen ervaringquote:Op vrijdag 7 september 2007 20:07 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Da's gewoon tegen het opgeven van valse gegevens.
En die opmerking over terroristen slaat natuurlijk ook nergens op. Daar zijn speciale teams voor, gewone politie houdt zich daar niet mee bezig
Natuuurlijk. Maar joh, bij mijn weten heeft de politie meer dan voldoende middelen om hangjongeren en hooligans 't leven zuur te maken. Maar dan moeten ze het wel willen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:38 schreef mcintosh het volgende:
Een incident kan je inderdaad een idee geven.
Hoeveel berichten zullen er komen als een journalist een waarschuwing ergens voor krijgt?
Ik durf een jaarsalris te verwedden dat er meer waarschuwingen worden gegeven dan bekeuringen geschreven.
Opeens heb je het: je wordt kruiswoordpuzzelmaker. En zorgt ervoor dat alle kruiswoordraadsels oplossende NCRV-leden stikken in een woedeaanval door een niet-kloppende kruiswoordpuzzel te fabrieken.quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:39 schreef Ringo het volgende:
Over tien jaar bestaat dit land alleen nog uit kruiswoordraadsels oplossende NCRV-leden. Ik kan niet wachten.
Het is de plicht van agenten te vertellen dat hun naam terecht kan komen bij de crimineel tegen wie ze aangifte doen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:46 schreef gronk het volgende:
[..]
Natuuurlijk. Maar joh, bij mijn weten heeft de politie meer dan voldoende middelen om hangjongeren en hooligans 't leven zuur te maken. Maar dan moeten ze het wel willen.
Maar ondertussen raden politieagenten nog steeds aan om maar geen aangifte te doen tegen bepaalde criminele figuren, omdat je naam en adres in het proces-verbaal terecht komen of anderszins op te vragen zijn, en dat geeft best wel gedoe. En zonder aangifte doen ze niets. En al zouden ze wel een aangifte hebben, dan staat meneer (of mevrouw) toch weer zo buiten, want justitie heeft nu eenmaal tijd nodig om al die zaken af te handelen. Tsja.
Man, snap dan dat je --in plaats van allerlei nieuwe wetgeving in te voeren-- beter iets kunt doen aan de bestaande procedures. Nee, je hoeft geen anonieme aangiftes te willen invoeren, maar een stukje afscherming van naam-en-adresgegevens is niet *zo* moeilijk in te bouwen. Daarmee hou je 95% van alle problemen tegen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:48 schreef mcintosh het volgende:
Het is de plicht van agenten te vertellen dat hun naam terecht kan komen bij de crimineel tegen wie ze aangifte doen.
Ik snap van alles, dat is het probleem.quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:02 schreef gronk het volgende:
[..]
Man, snap dan dat je --in plaats van allerlei nieuwe wetgeving in te voeren-- beter iets kunt doen aan de bestaande procedures. Nee, je hoeft geen anonieme aangiftes te willen, maar een stukje afscherming van naam-en-adresgegevens is niet *zo* moeilijk in te bouwen. Daarmee hou je 95% van alle problemen tegen.
Ja, en? Dan maak je toch een mooie set documenten met daarin de namen van de aangevers?En als de verdachte z'n stukken in wil zien, dan krijgt-ie een stuk met namen, adressen en andere identificeerbare gegevens uitgeblokt.quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:04 schreef mcintosh het volgende:
Een rechter wil ALTIJD weten van wie een verklaring afkomt, simpel. Bij hoge uitzondering staat ie een anonieme getuige, aangever whatever toe.
Joh, ik zie zo vaak dat ik hier een heel verhaal intik waar dan een of twee snappy quotes uit worden gepikt, dat ik me daar niet meer druk over maak. Leer d'r maar mee leven.quote:En waarom pik je alleen dat stukje eruit? De rest was ook relevant hoor, aangezien jij 'het idee' hebt dat de politie maar wat doet?
Mja zeg dat niks, als je alleen maar dingen wil roepen die verder nergens op slaan.quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:10 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, en? Dan maak je toch een mooie set documenten met daarin de namen van de aangevers?En als de verdachte z'n stukken in wil zien, dan krijgt-ie een stuk met namen, adressen en andere identificeerbare gegevens uitgeblokt.
[..]
Joh, ik zie zo vaak dat ik hier een heel verhaal intik waar dan een of twee snappy quotes uit worden gepikt, dat ik me daar niet meer druk over maak. Leer d'r maar mee leven.
Ach, meneer voert liever een discussie in z'n eigen straatje dan dat-ie serieus ingaat op de mogelijkheden om iets te doen met 't bestaande recht.quote:
Mooi verwoord. Het komt er inderdaad op neer dat we met zijn allen 'junks' zijn geworden. Vroeger had je daar het dijkverbod voor om junks te weren. Nu worden we dat met zijn allen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zaak om het begrip 'raddraaier' en 'overlast' enigszins ruim te definiëren. Dat geeft je als politiemacht de nodige bewegingsvrijheid.
Als je maar lang genoeg herhaalt dat iemand zich buiten-maatschappelijk gedraagt, gaan de mensen dit vanzelf geloven. Daarna is het een kwestie van spijkers met koppen slaan; inrekenen die bende.
Hooligans, hangjongeren, milieufascisten, hardrijders, alcoholisten, drugsgebruikers, zwervers, kutmarokkanen, woonwagenbewoners, beroepszwendelaars, opruiende cabaretiers, terroristen, bommenmakers, mensen met gootsteenontstopper in hun boodschappentas, ex-gedetineerden, baardige mannen met een foute achternaam, computerkrakers, linkse studenten -- staatsgevaarlijk zijn ze allemaal. Kweste van een etiketje opplakken.
Over tien jaar bestaat dit land alleen nog uit kruiswoordraadsels oplossende NCRV-leden. Ik kan niet wachten.
quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:20 schreef gronk het volgende:
[..]
Ach, meneer voert liever een discussie in z'n eigen straatje dan dat-ie serieus ingaat op de mogelijkheden om iets te doen met 't bestaande recht.
Om de discussie weer op jouw niveau te brengen: Hitler! Hitler! Hitler.
Ja waarom niet, als je in een willekeurige verkeers controle rijdt, moet je toch ook je rijbewijs laten zien.quote:Op vrijdag 7 september 2007 19:43 schreef Aoristus het volgende:
staan jiullie ook achter de identificatieplicht?
We rijden toch niet met zijn allen door roodquote:Op vrijdag 7 september 2007 21:34 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ja waarom niet, als je in een willekeurige verkeers controle rijdt, moet je toch ook je rijbewijs laten zien.![]()
Niemand doet daar moeilijk over, maar als het gaat om een ID staan een hoop mensen op hun achterse benen.![]()
doen ze het niet dan krijgen ze weer commentaar dat er zoveel messentrekkers rondlopen het is gewoon nooit goed en tot nu toe gaan ze er heel goed mee omquote:Op vrijdag 7 september 2007 21:37 schreef Aoristus het volgende:
[..]
We rijden toch niet met zijn allen door rood
Ik vind dat preventief fouilleren trouwens ook een beschamende maatregel. Mensen die de trap aflopen bij een trein -of metrostation lijken me vrij ongevaarlijk. Dat is trouwens altijd ook zo geweest.
Het probleem is: De definitie van "tuig" wordt steeds breder en de definitie van "iets inleveren / iets meenemen / iets opgeven" wordt ook steeds breder.quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:07 schreef dubidub het volgende:
[..]Inderdaad, mooi gesproken. Ik ben best bereid wat mee te nemen/te laten zien als dit evt. tuig weert
Als je je zo onveilig voelt, dan adviseer ik je om gewoon lekker thuis te blijvenquote:Op vrijdag 7 september 2007 21:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
doen ze het niet dan krijgen ze weer commentaar dat er zoveel messentrekkers rondlopen het is gewoon nooit goed en tot nu toe gaan ze er heel goed mee om![]()
oh mij hoor je niet zeurenquote:Op vrijdag 7 september 2007 21:49 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Als je je zo onveilig voelt, dan adviseer ik je om gewoon lekker thuis te blijven
Waar slaat dat nou op?quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:37 schreef Aoristus het volgende:
[..]
We rijden toch niet met zijn allen door rood
Ik vind dat preventief fouilleren trouwens ook een beschamende maatregel. Mensen die de trap aflopen bij een trein -of metrostation lijken me vrij ongevaarlijk. Dat is trouwens altijd ook zo geweest.
quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik hou niet van voetbal en hang niet op straat, behoor tot geen enkele groep. Ik vind het prima!![]()
quote:When the Nazis came for the communists,
I remained silent;
I was not a communist.
When they locked up the social democrats,
I remained silent;
I was not a social democrat.
When they came for the trade unionists,
I did not speak out;
I was not a trade unionist.
When they came for the Jews,
I remained silent;
I wasn't a Jew.
When they came for me,
there was no one left to speak out.
Niet iedereen zit in de auto. Toch moet iedereen een id kunnen laten zien.quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:04 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou op?
Ik ben ook wel eens in een verkeers controle gereden, ze vroegen alleen om mijn rijbewijs, en ze keken of ik een gordel omhad, niets meer en niets minder.
Niemand doet moeilijk over een rijbewijs, al staat er bijna het zelfde in als je ID, alleen je nationaliteit ontbreekt.
Serieus, voorvoorbeschouwingen, voorbeschouwingen, nabeschouwingen en tussenbeschouwingen houden over 22 man die achter een balletje aanrennen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
prima idee. Beter idee: voetbalvandalenliefhebbers opsluiten voor altijd want ze zijn ziek in hun hoofd.
nu.nlquote:Minister roept op tot extra waakzaamheid
Uitgegeven: 7 september 2007 19:55
Laatst gewijzigd: 7 september 2007 21:06
DEN HAAG - Minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie roept de politie, veiligheidsdiensten en burgers op extra te letten op verdachte situaties. Aanleiding voor zijn oproep is de recente terreurdreiging in Duitsland en Denemarken.
Peter van Zetten
Volgens de minister zijn er echter geen concrete aanwijzingen voor een mogelijke terroristische aanslag in Nederland. Daarom is het op dit moment ook niet nodig om extra veiligheidsmaatregelen te nemen of het dreigingsniveau te verhogen.
"Er is wel reden om extra op te letten en alert te zijn", zo zei Hirsch Ballin vrijdagavond.
Burgers
Dat geldt ook voor burgers. Ze zouden bedacht moeten zijn op bagage die ergens wordt achtergelaten of bijvoorbeeld op mensen die grote of abnormale aankopen doen van goederen waarmee explosieven kunnen worden gemaakt.
De minister wees erop dat een van de terreurverdachten in Duitsland vaten met waterstofperoxide had gekocht en andere materialen waarmee een bom kan worden gemaakt.
Oproep
De minister heeft vrijdagmiddag over de actuele situatie gesproken met collega Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken. Daarbij besloten ze de oproep tot extra oplettendheid te doen. Hirsch Ballin wil daarmee geen mensen aan het schrikken maken.
"Het is niet bedoeld om alarmistisch te zijn. We moeten het niet groter maken dan het is. Maar het is ook niet verstandig om te negeren wat er in Duitsland en Denemarken is gebeurd", zei hij.
Dreigingsniveau
Volgens Hirsch Ballin zijn er tot dusver geen relaties met Nederland geconstateerd. In ons land geldt sinds eind april een 'beperkt' dreigingsniveau.
Dat betekent dat de kans op een terroristische aanslag relatief gering is, maar dat een aanslag zeker niet is uit te sluiten.
Pakistan
De minister wees erop dat de verdachten in zowel Duitsland als Denemarken mogelijk zijn opgeleid in trainingskampen in Pakistan, de vermeende thuisbasis van het terreurnetwerk al-Qaeda.
De bemoeienis vanuit die regio met terroristische netwerken in Europa is volgens de analisten groter dan gedacht.
Ja en?quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:07 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Niet iedereen zit in de auto. Toch moet iedereen een id kunnen laten zien.
Wanneer moet ie wel wat zeggen dan? Als het te laat is?quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:18 schreef NED het volgende:
Ballin, voor mijn part val je ram op een hoop met je bangmakerij![]()
Je vergeet de diepeanalyses na een groot toernooi, als het Nederlands Elftal weer uitgeschakeld is...quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:12 schreef gronk het volgende:
[..]
Serieus, voorvoorbeschouwingen, voorbeschouwingen, nabeschouwingen en tussenbeschouwingen houden over 22 man die achter een balletje aanrennen.
't moet niet gekker worden.
De groepen die in die topics reageren vetronen heel weinig overlap.quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:59 schreef Herald het volgende:
prachtig hoe in elk topic in NWS wordt geschreeuwd dat Nederland een paradijsje is voor criminelen en dat straffen te laag zijn, en dat om dit soort dingen weer wordt geschreeuwd dat we een politiestaat zijn en iedereen levenslang de bak in wordt gegooid als ie zijn ID niet meeneemt.
Grapjurken die alleen verdacht zijn dankzij allerlei multi-interpretabele beschuldigingen zonder dat dit getoetst wordt door een rechter, maar achteraf wellicht toch niets strafbaars hebben gedaan haal je er nu ook tussenuit.quote:Op zaterdag 8 september 2007 00:08 schreef gronk het volgende:
Wat ik trouwens wel positief vind aan dit voorstel, is dat je wel duidelijkheid hebt. Je wordt de toegang ergens toe ontzegt, en daar kun je bezwaar tegen aantekenen, maar pas nadat dat bezwaar behandeld is krijg je weer toegang.
Grapjurken die zich ergens misdragen, een ontzegging krijgen, bezwaar aantekenen en daarna weer lekker doorgaan met hun asociale gedrag omdat juridische molens nu eenmaal langzaam draaien, waarna na twee weken blijkt dat ze toch wel fout bezig waren, *die* haal je er wel tussenuit.
Je bedoelt 'U lijkt wel heel erg op die gozer die met een stoeptegel op een ME-busje stond in te rammen, en daarom mag-u niet meer in de buurt van het nieuwe ADO-stadion komen?"quote:Op zaterdag 8 september 2007 00:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Grapjurken die alleen verdacht zijn dankzij allerlei multi-interpretabele beschuldigingen zonder dat dit getoetst wordt maar achteraf wellicht toch niets strafbaars hebben gedaan haal je er nu ook tussenuit.![]()
Bedoel ik óók. Maar ook dat de strafbare feiten genoemd in het nieuwsbericht zo algemeen zijn benoemd dat ze eigenlijk heel rekbaar zijn en op meerdere manieren te interpreteren.quote:Op zaterdag 8 september 2007 00:16 schreef gronk het volgende:
[..]
Je bedoelt 'U lijkt wel heel erg op die gozer die met een stoeptegel op een ME-busje stond in te rammen, en daarom mag-u niet meer in de buurt van het nieuwe ADO-stadion komen?"
Tsja. Jammer.
Erm --- dat kan nou ook al wel. Identificatieplicht en een beetje creatieve politieagent is goed zat.quote:Op zaterdag 8 september 2007 00:26 schreef Tomatenboer het volgende:
Zo zou het dus kunnen dat je in de toekomst opgepakt kan worden voor de meest lullige, kleine dingen, of voor dingen die de overheid niet aanstaat zoals voor het meelopen in een demonstratie bijvoorbeeld. Allemaal omdat dit zo algemeen is opgesteld en omdat er geen rechter meer aan te pas hoeft te komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |