Niet iedereen zit in de auto. Toch moet iedereen een id kunnen laten zien.quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:04 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou op?
Ik ben ook wel eens in een verkeers controle gereden, ze vroegen alleen om mijn rijbewijs, en ze keken of ik een gordel omhad, niets meer en niets minder.
Niemand doet moeilijk over een rijbewijs, al staat er bijna het zelfde in als je ID, alleen je nationaliteit ontbreekt.
Serieus, voorvoorbeschouwingen, voorbeschouwingen, nabeschouwingen en tussenbeschouwingen houden over 22 man die achter een balletje aanrennen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
prima idee. Beter idee: voetbalvandalenliefhebbers opsluiten voor altijd want ze zijn ziek in hun hoofd.
nu.nlquote:Minister roept op tot extra waakzaamheid
Uitgegeven: 7 september 2007 19:55
Laatst gewijzigd: 7 september 2007 21:06
DEN HAAG - Minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie roept de politie, veiligheidsdiensten en burgers op extra te letten op verdachte situaties. Aanleiding voor zijn oproep is de recente terreurdreiging in Duitsland en Denemarken.
Peter van Zetten
Volgens de minister zijn er echter geen concrete aanwijzingen voor een mogelijke terroristische aanslag in Nederland. Daarom is het op dit moment ook niet nodig om extra veiligheidsmaatregelen te nemen of het dreigingsniveau te verhogen.
"Er is wel reden om extra op te letten en alert te zijn", zo zei Hirsch Ballin vrijdagavond.
Burgers
Dat geldt ook voor burgers. Ze zouden bedacht moeten zijn op bagage die ergens wordt achtergelaten of bijvoorbeeld op mensen die grote of abnormale aankopen doen van goederen waarmee explosieven kunnen worden gemaakt.
De minister wees erop dat een van de terreurverdachten in Duitsland vaten met waterstofperoxide had gekocht en andere materialen waarmee een bom kan worden gemaakt.
Oproep
De minister heeft vrijdagmiddag over de actuele situatie gesproken met collega Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken. Daarbij besloten ze de oproep tot extra oplettendheid te doen. Hirsch Ballin wil daarmee geen mensen aan het schrikken maken.
"Het is niet bedoeld om alarmistisch te zijn. We moeten het niet groter maken dan het is. Maar het is ook niet verstandig om te negeren wat er in Duitsland en Denemarken is gebeurd", zei hij.
Dreigingsniveau
Volgens Hirsch Ballin zijn er tot dusver geen relaties met Nederland geconstateerd. In ons land geldt sinds eind april een 'beperkt' dreigingsniveau.
Dat betekent dat de kans op een terroristische aanslag relatief gering is, maar dat een aanslag zeker niet is uit te sluiten.
Pakistan
De minister wees erop dat de verdachten in zowel Duitsland als Denemarken mogelijk zijn opgeleid in trainingskampen in Pakistan, de vermeende thuisbasis van het terreurnetwerk al-Qaeda.
De bemoeienis vanuit die regio met terroristische netwerken in Europa is volgens de analisten groter dan gedacht.
Ja en?quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:07 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Niet iedereen zit in de auto. Toch moet iedereen een id kunnen laten zien.
Wanneer moet ie wel wat zeggen dan? Als het te laat is?quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:18 schreef NED het volgende:
Ballin, voor mijn part val je ram op een hoop met je bangmakerij![]()
Je vergeet de diepeanalyses na een groot toernooi, als het Nederlands Elftal weer uitgeschakeld is...quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:12 schreef gronk het volgende:
[..]
Serieus, voorvoorbeschouwingen, voorbeschouwingen, nabeschouwingen en tussenbeschouwingen houden over 22 man die achter een balletje aanrennen.
't moet niet gekker worden.
De groepen die in die topics reageren vetronen heel weinig overlap.quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:59 schreef Herald het volgende:
prachtig hoe in elk topic in NWS wordt geschreeuwd dat Nederland een paradijsje is voor criminelen en dat straffen te laag zijn, en dat om dit soort dingen weer wordt geschreeuwd dat we een politiestaat zijn en iedereen levenslang de bak in wordt gegooid als ie zijn ID niet meeneemt.
Grapjurken die alleen verdacht zijn dankzij allerlei multi-interpretabele beschuldigingen zonder dat dit getoetst wordt door een rechter, maar achteraf wellicht toch niets strafbaars hebben gedaan haal je er nu ook tussenuit.quote:Op zaterdag 8 september 2007 00:08 schreef gronk het volgende:
Wat ik trouwens wel positief vind aan dit voorstel, is dat je wel duidelijkheid hebt. Je wordt de toegang ergens toe ontzegt, en daar kun je bezwaar tegen aantekenen, maar pas nadat dat bezwaar behandeld is krijg je weer toegang.
Grapjurken die zich ergens misdragen, een ontzegging krijgen, bezwaar aantekenen en daarna weer lekker doorgaan met hun asociale gedrag omdat juridische molens nu eenmaal langzaam draaien, waarna na twee weken blijkt dat ze toch wel fout bezig waren, *die* haal je er wel tussenuit.
Je bedoelt 'U lijkt wel heel erg op die gozer die met een stoeptegel op een ME-busje stond in te rammen, en daarom mag-u niet meer in de buurt van het nieuwe ADO-stadion komen?"quote:Op zaterdag 8 september 2007 00:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Grapjurken die alleen verdacht zijn dankzij allerlei multi-interpretabele beschuldigingen zonder dat dit getoetst wordt maar achteraf wellicht toch niets strafbaars hebben gedaan haal je er nu ook tussenuit.![]()
Bedoel ik óók. Maar ook dat de strafbare feiten genoemd in het nieuwsbericht zo algemeen zijn benoemd dat ze eigenlijk heel rekbaar zijn en op meerdere manieren te interpreteren.quote:Op zaterdag 8 september 2007 00:16 schreef gronk het volgende:
[..]
Je bedoelt 'U lijkt wel heel erg op die gozer die met een stoeptegel op een ME-busje stond in te rammen, en daarom mag-u niet meer in de buurt van het nieuwe ADO-stadion komen?"
Tsja. Jammer.
Erm --- dat kan nou ook al wel. Identificatieplicht en een beetje creatieve politieagent is goed zat.quote:Op zaterdag 8 september 2007 00:26 schreef Tomatenboer het volgende:
Zo zou het dus kunnen dat je in de toekomst opgepakt kan worden voor de meest lullige, kleine dingen, of voor dingen die de overheid niet aanstaat zoals voor het meelopen in een demonstratie bijvoorbeeld. Allemaal omdat dit zo algemeen is opgesteld en omdat er geen rechter meer aan te pas hoeft te komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |