abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52996814
Het laatste Grand Slam van het jaar komt er al weer aan: de US Open.

Hier het topic om te kunnen discussieren over alles wat met de US Open te maken heeft.

We zijn begonnen!

Place: Flushing Meadows, NY
Date: Aug. 27-Sept. 9, 2007
Draw Size: 128
Surface: Hard
Prize Money: US$7,950,000
Tournament Director: Arlen Kantarian

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Winnaar vorig jaar (2006):

Roger Federer

Winnares vorig jaar (2006):

Maria Sharapova

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kanshebbers:

De winnaar van de titel van dit jaar bij de mannen zal hoogst waarschijnlijk tussen deze 4 spelers zitten, met Federer als torenhoge favoriet:

Roger Federer:

Novak Djokovic:

David Ferrer

Carlos Moya

Nikolay Davydenko

Kanshebsters bij de vrouwen:

Justine Henin

Venus Williams

Anna Chakvetadze

Svetlana Kuznetsova

Dan wat voor het oog:

Ana Ivanovic :

Maria Kirilenko:

En voor kleinzusje, Andy Roddick:

Winnaars en winnaressen laatste jaren:

2006: Roger Federer / Maria Sharapova
2005: Roger Federer / Kim Clijsters
2004: Roger Federer / Svetlana Kuznetsova
2003: Andy Roddick / Justine Henin
2002: Pete Sampras / Serena Williams
2001: Lleyton Hewitt / Venus Williams
2000: Marat Safin / Venus Williams

Handige links:

Official site:
http://www.usopen.org

Schedule of play:
http://www.usopen.org/en_US/scores/schedule/index.html

Matches in progress:
http://www.usopen.org/en_US/scores/index.html

Completed matches:
http://www.usopen.org/en_US/scores/cmatch/index.html

Men In Black:

Will Smith en Tommy Lee Jones:

Roger Federer

Fed:

Gabashvili-smiley: Copyright APK

Game ON!

[ Bericht 50% gewijzigd door TheGeneral op 07-09-2007 14:00:35 ]
pi_52996822
Excuus, ik had niet gezien dat ik de laatste was
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_52996833
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 02:08 schreef Mindlight het volgende:
Excuus, ik had niet gezien dat ik de laatste was
Geen probleem hoor.
pi_52996836
moet weer denken aan de Aussie Open van dit jaar..Toen was Gonzo heel onverwacht ineens flink aan het puinruimen met namen als Blake, Nadal, Haas en Hewitt en eigenlijk doet Ferrer hier hetzelfde als hij het zover zou schoppen met Nadal, Djokovic en Nalbandian.
Mijn voorspelling is dat Ferrer een break voorkomt in set 1 maar die afgeeft terwijl hij serveert voor de set. Eindresultaat: 3-0 Federer.

Heerlijk op de feiten vooruitlopen
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_52996895
Tering, alles (Internet, tv, digitale tv) viel hier ineens een half uur uit. Was ik bijna bang voorniks opgebleven te zijn.
sig verwijderd door FA
pi_52996905
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 02:23 schreef Ambrosius het volgende:
Tering, alles (Internet, tv, digitale tv) viel hier ineens een half uur uit. Was ik bijna bang voorniks opgebleven te zijn.
Das klote
pi_52996906
wedstrijd vd gemiste kansen tot nu toe...ga lekker in mijn bedje nog even kijken en dan pitten
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_52996916
Set Djoko 6-4.
sig verwijderd door FA
pi_52996996
Hoeveel kansen heeft Djokovic nodig zeg? 5 BP gemist en 'gewoon' 2-2.
sig verwijderd door FA
pi_52997145
Djokovic wint de fantastische tie-break met 9-7.

Kijkt er niemand meer?
sig verwijderd door FA
pi_52997222
Moya was niks meer in derde: 3 breaks en 6-1 Djoko.

Dat worden twee mooie halve finales zaterdag .
sig verwijderd door FA
pi_52997438
Djokovinho moet Federer hem maar ff een flink pak slaag geven in de finale
En zijn beide halve finales (fed en Djoko) op Zaterdag???
  vrijdag 7 september 2007 @ 09:01:45 #13
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_52998226
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 07:09 schreef Buakaw het volgende:

En zijn beide halve finales (fed en Djoko) op Zaterdag???
Ja, de halve finales van de heren zijn van 18.00-00.00 uur Nederlandse tijd. De damesfinale begint om 032.00 uur Nederlandse tijd. Dat noemen ze Super Saturday op de US Open: de halve finales van de heren en de finale van de dames op één zaterdag.

Zie ook hier, onder aan de tabel op de pagina waarnaar deze link verwijst: http://www.usopen.org/en_US/about/tv_us.html.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 7 september 2007 @ 09:02:29 #14
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_52998239
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:22 schreef kleinzusje het volgende:

[..]
FFan ik jat die smileys overal en nergens, maak ze niet zelf
Okeejj, bedankt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_52998633

US Open: Ferrer voor het eerst bij laatste vier

David Ferrer heeft voor het eerst in zijn loopbaan de halve finale van een Grand Slam-toernooi bereikt. De als vijftiende geplaatste Spanjaard rekende in drie sets af met Juan Ignacio Chela (Arg, 20): 6-2, 6-3, 7-5.

Ferrer begon sterk aan zijn wedstrijd tegen zijn Argentijnse opponent. Hij gunde Chela in de eerste set geen enkel breakpunt en brak zelf twee keer. Ook de tweede set leverde voor de solide spelende Ferrer weinig problemen op. De Spanjaard benutte 1 van zijn acht breakpunten en kwam op eigen service opnieuw niet in de problemen.

De derde set ging lange tijd gelijk op. Chela slaagde er eindelijk in Ferrer te breken, maar de Spanjaard brak twee keer en serveerde de wedstrijd met een ace op zijn tweede service uit.

In de halve finale staat Ferrer tegenover de winnaar van de tweestrijd tussen Novak Djokovic en Carlos Moya.

US Open: ook Moya kan Djokovic niet stoppen
Met een drie-sets overwinning op Carlos Moya heeft Novak Djokovic zich geplaatst voor de halve finales van de US Open. De als derde geplaatste Servier klopte zijn Spaanse opponent (17) met 6-4, 7-6, 6-1. In de halve eindstrijd ontmoet Djokovic David Ferrer, die eerder met 6-2, 6-3, 7-5 van Juan Ignacio Chela had gewonnen.

De eerste set kenmerkte zich door rommelig spel van beide kanten. Het grote verschil was dat Djokovic meer druk op de service van Moya kon zetten dan omgekeerd. Waar Moya 1 keer de service van Djokovic wist te breken, lukte dat Nole bij Moya twee keer.

In set nummer twee hielden beide spelers elkaar behoorlijk in evenwicht, al sloeg Djokovic vijf aces en Moya slechts een. Omdat er geen servicebreaks vielen te noteren, kwam het tot een tiebreak. Hierin kreeg Moya een setpunt, maar uiteindelijk was het Djokovic die met 9-7 aan het langste eind trok.

In de derde set was het over en uit voor Moya. Waar de Spanjaard negen onnodige fouten produceerde, maakte Djokovic er slechts een. Djokovic kreeg drie kansen om de service van Moya te breken en benutte die ook alledrie. De service van de Servier liep als een trein en hij hoefde geen enkel breekpunt weg te werken. Na ruim anderhalf uur spelen had Djokovic waarvoor hij was gekomen: een plaats in de halve finale.

bron: sport1.nl
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_52999504
Djokovic
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 7 september 2007 @ 10:43:57 #17
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_53000213
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 10:12 schreef Norrage het volgende:
Djokovic
Wat verwacht jij van Federer-Djokovic? Ik zie Djokovic persoonlijk niet twee keer op rij winnen van Federer.
pi_53001242
Djokovic zal gewoon te weinig hebben voor een 5 setter, en als hij wint zou het sowieso een 5setter worden.
Bovendien is de USO zo gek om ze zaterdag en zondag op rij te laten spelen en heeft Djoko in dat aspect niet echt een fijne tegenstander in Ferrer.

Ik denk dus dat Fed de finale wint, maar Djoko is zo mentaal sterk en zo goed in belangrijke wedstrijden dat ik verwacht dat het wel een zware 4 setter of 5 setter wordt
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_53001280
Maar ik verwacht voor Federer iig geen eitje tegen Davydenko, dat zal ook wel een 4 of 5 setter worden die een aantal uurtjes gaat duren. Wat dat betreft zijn de omstandigheden niet erg verschillend.
pi_53001375
Ja maar Fed heeft geen problemen met zijn conditie, Djoko wel.
pi_53001979
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 11:32 schreef Norrage het volgende:
Ja maar Fed heeft geen problemen met zijn conditie, Djoko wel.
Ohh zo, ik denk dat hij in een GS finale wel dieper kan gaan eigenlijk. Maar Federer zal mocht hij de finale halen ( ) wel winnen uiteindelijk.
pi_53002458
tvp
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_53002902
Ik vond Moya-Djoko eerlijk gezegd echt een megaslechte wedstrijd. Veel fouten, weinig spektakel..en beide mannen leken wel oude opa's zoals ze soms liepen.
DAT IS HEEL SLECHT VOOR DE ZUURGRAAD!
pi_53002960
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 12:39 schreef LoveProfusion het volgende:
Ik vond Moya-Djoko eerlijk gezegd echt een megaslechte wedstrijd. Veel fouten, weinig spektakel..en beide mannen leken wel oude opa's zoals ze soms liepen.
Ja was echt een drama...dat is waar me ook wel vaak aan erger bij Djoko...De ene wedstrijd speelt hij echt geniaal en aanvallend en is het een genot om naar te kijken, en de andere keer wacht hij gewoon op de fouten van zijn tegenstander. Dat is natuurlijk slim (je aanpassen op je tegenstander) maar wel vaak heel saai
pi_53003058
Ik zie Ferrer, als hij weer zo kan sturen als tegen Nadal, Djokovic wel uitschakelen. Als hij hem kan laten rennen, dan zit Djoko er snel doorheen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')