abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53121171
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:58 schreef Jalu het volgende:

[..]

Het probleem met die Islam is dat het een religie is die een weliswaar kleine maar zeer gevaarlijke groep radicalen voortbrengt. Radicalen die niet zoals in vrijwel alle andere stromingen onbeduidende groepjes in de marge vormen maar radicalen die er niet voor schuwen om op grote schaal onschuldigen te vermoorden. Dát is het probleem met die Islam. Een probleem dat de religie niet van binnenuit weet op te lossen en waar je gezien de reacties van vele 'gematigde' moslims je zelfs zou moeten afvragen of men die problemen wel van binnenuit wíl en durft op te lossen.
Even afgezien van het feit dat het ronduit belachelijk is om een moslim hier verantwoordelijk te houden voor wat een moslim daar doet alleen maar omdat die toevallig ook moslim is .. wat zou je als moslim in Nederland of nederlandse moslim zijnde kunnen doen aan wat een groep ergens ver weg in het MO of VO aan het doen is .. hoeveel invloed heeft de Marokkaanse moslim op het gedrag van een moslim in Verwegiesthan ?

voorbeeldje .. ergens in Amerika, in de bijbelbelt, woont een groepje dat met giftige slangen danst, ook kleine kinderen .. dus als een katholiek in Brabant nou roept dat ze daar acuut mee moeten stoppen, doen ze dat dan ook ?
pleased to meet you
pi_53121298
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:15 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nog eens dit: Dat is natuurlijk relatief, he? Ik kan ook zeggen:
"Als je naar de media kijkt, dan zie je dat voor het mannelijk geslacht geweld, oorlog, verkrachting en ellende de boventoon voert. Alles met percentages wegbagatelliseren is nogal dom. Er is toch genoeg bewijs om aan te geven dat het mannelijk geslacht een gewelddadige trend heeft die tegenwoordig de boventoon voert. Procentueel klein, maar het voert wel de trend, en dus gevaarlijk."
En daarmee beschuldig ik jou, Balkenende, de Paus zelf van verkrachting, oorlog en geweld. Wat zeg jij dan? "Sorry, maar ik weiger verantwoordelijk te zijn voor wat anderen in mijn deelgroep doen. Ik ben individueel verantwoordelijk."
Neem ik toch aan?

Wat moet je nou als gewone niet gewelddadige moslim met dit soort berichten?
Eigenlijk heel simpel: zorgen dat de gewelddadige moslims hun ding niet meer kunnen doen. Dat gebeurt gewoon veel te weinig.

De reactie van veel gematigde moslims (ook hier op Fok!) op de vele aanslagen:"Tja, we veroordelen het maar we begrijpen het wel". Je zou een punt hebben als ik als man zijnde op een verkrachting zou reageren met:"Tja, het slachtoffer lokte het wel zelf uit door zich uitdagend te kleden. Ik keur de verkrachting af, maar ik begrijp het wel".

Je analogie gaat dus niet op.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:28:13 #203
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53121375
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:25 schreef Jalu het volgende:

[..]

Eigenlijk heel simpel: zorgen dat de gewelddadige moslims hun ding niet meer kunnen doen. Dat gebeurt gewoon veel te weinig.

De reactie van veel gematigde moslims (ook hier op Fok!) op de vele aanslagen:"Tja, we veroordelen het maar we begrijpen het wel". Je zou een punt hebben als ik als man zijnde op een verkrachting zou reageren met:"Tja, het slachtoffer lokte het wel zelf uit door zich uitdagend te kleden. Ik keur de verkrachting af, maar ik begrijp het wel".

Je analogie gaat dus niet op.
Ik zie dat toch niet vaak, hoor, dat begrijpende. Ik zie veel afgekeur over de moord op Van Gogh.

En hoe wil je er precies voor zorgen dat de gewelddadigen onder hen hun ding niet meer kunnen doen?
pi_53121454
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:21 schreef moussie het volgende:

[..]

Even afgezien van het feit dat het ronduit belachelijk is om een moslim hier verantwoordelijk te houden voor wat een moslim daar doet alleen maar omdat die toevallig ook moslim is .. wat zou je als moslim in Nederland of nederlandse moslim zijnde kunnen doen aan wat een groep ergens ver weg in het MO of VO aan het doen is .. hoeveel invloed heeft de Marokkaanse moslim op het gedrag van een moslim in Verwegiesthan ?
Wat dacht je van demonstreren tegen het geweld? Je afschuw erover uitspreken, zonder mitsen en maren?

Trouwens, Theo van Gogh werd in Nederland vermoord, niet in Verweggistan. Het geweld vindt niet alleen plaats in dat spreekwoordelijke niet bestaande land maar ook gewoon in Nederland op klaarlichte dag, in Londen, in Madrid, wanneer is het genoeg? Wanneer stoppen moslims met het accepteren van het kapen van hun religie door fanatici? Waarom wordt er geen jihad uitgeroepen tegen extremisten die onschuldigen uitmoorden?
quote:
voorbeeldje .. ergens in Amerika, in de bijbelbelt, woont een groepje dat met giftige slangen danst, ook kleine kinderen .. dus als een katholiek in Brabant nou roept dat ze daar acuut mee moeten stoppen, doen ze dat dan ook ?
Dat groepje vermoord dus ook onschuldige niet katholieken? Omdat die weigeren met giftige slangen te dansen? Nog zo'n vergelijking die kant noch wal slaat.
pi_53121605
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:28 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik zie dat toch niet vaak, hoor, dat begrijpende. Ik zie veel afgekeur over de moord op Van Gogh.
Altijd met een mits of een maar, of in ieder geval zeer vaak.
quote:
En hoe wil je er precies voor zorgen dat de gewelddadigen onder hen hun ding niet meer kunnen doen?
Dat is toch niet mijn probleem? Die gewelddadigen doen hun ding uit naam van de Islam. Dat maakt het de verantwoordelijkheid van de Islam om ervoor te zorgen dat de religie niet gekaapt wordt door fanatici. Moslims en alle anderen die daden van extremistische moslims bagatelliseren zijn diegenen die uitendelijk heel veel te verliezen hebben hoor. De tolerantie voor de islam neemt in de hele westerse wereld hard af; en dat heeft men voor een zeer belangrijk deel aan zichzelf te wijten. Het continue 'met-twee-maten-meten' van de moslimgemeenschap is daar een belangrijke factor in: als men haat wil prediken dan mag dat onder de noemer van vrijheid van meningsuiting; als iemand Mohammed wil beledigen dan is de vrijheid van meningsuiting opeens een verwerpelijk Westers bedenksel, enz. enz.

woensdag 12 september 2007 @ 14:41:12 #206
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53121708
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:31 schreef Jalu het volgende:

[..]

Wat dacht je van demonstreren tegen het geweld? Je afschuw erover uitspreken, zonder mitsen en maren?
Diezelfde avond was er een demonstratie met niet alleen maar blanke koppies.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:42:57 #207
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53121756
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:37 schreef Jalu het volgende:
Dat is toch niet mijn probleem? Die gewelddadigen doen hun ding uit naam van de Islam. Dat maakt het de verantwoordelijkheid van de Islam om ervoor te zorgen dat de religie niet gekaapt wordt door fanatici. Moslims en alle anderen die daden van extremistische moslims bagatelliseren zijn diegenen die uitendelijk heel veel te verliezen hebben hoor. De tolerantie voor de islam neemt in de hele westerse wereld hard af; en dat heeft men voor een zeer belangrijk deel aan zichzelf te wijten. Het continue 'met-twee-maten-meten' van de moslimgemeenschap is daar een belangrijke factor in: als men haat wil prediken dan mag dat onder de noemer van vrijheid van meningsuiting; als iemand Mohammed wil beledigen dan is de vrijheid van meningsuiting opeens een verwerpelijk Westers bedenksel, enz. enz.
De "islam" is niks.
En als een dreigbrief is verstuurd namens een "Wilders-aanhanger", zoals laatst, is het dan aan de Wildersaanhangers om daar iets aan te doen, of aan de maatschappij als geheel?
Dat laatste, natuurlijk.
pi_53121790
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:09 schreef Floripas het volgende:

[..]

Bedoel je mij daar ook mee?
Jami is lid van een blanke intellectuele partij. Dan mogen die toch meepraten?
Ja jij hoort er in principe ook bij de BlankeIntellectuelen alleen het verschil is, dat jij wel een oprechte intellectueel bent in tegen stelling tot het meerendeel die zichzelf zo intellectueel vinden, omdat ze o.a. bijvoorbeeld af en toe door de NRC bladeren en of roepen dat ze (zogenaamd) niet weten wie Linda de Mol is, omdat ze bijvoorbeeld altijd naar de bbc kijken.

Nee ik zie liever niet dat die BlankeIntellectuelen mee praten, die begrijpen gewoon niet wat er in zowel de Moslim als Ex-Moslim om gaat. Zij zijn de schuld van de WIJ-ZIJ-cultuur.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53121844
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

Diezelfde avond was er een demonstratie met niet alleen maar blanke koppies.
Op 11/9/2001 stonden er ook Nederlandse moslims te juichen omdat er zoveel onschuldige Amerikanen waren uitgemoord. Je punt is?

Er komt gewoon vanuit de moslimgemeenschap veel te weinig tegengas tegen het moslimextremisme. Of dat uit angst of uit onwil is weet ik niet, doet er wat mij betreft ook weinig toe. Het is niet teveel gevraagd om een (non-native) religie te vragen, desnoods te dwingen, geweld uit diens naam met alle mogelijke middelen tegen te gaan.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:45:56 #210
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53121848
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:44 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ja hoort er in principe ook bij de BlankeIntellectuelen alleen het verschil is, dat jij wel een oprechte intellectueel bent in tegen stelling tot het meerendeel die zichzelf zo intellectueel vinden, omdat ze bijvoorbeeld af en toe door de NRC bladeren en roepen dat ze (zogenaamd) niet weten wie Linda de Mol is, omdat ze bijvoorbeeld altijd naar de bbc kijken.
pi_53121928
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:42 schreef Floripas het volgende:

[..]

De "islam" is niks.
Vertel dat maar even met een stalen gezicht aan de nabestaanden van al die onschuldigen die uit naam van "niks" vermoord zijn.
quote:
En als een dreigbrief is verstuurd namens een "Wilders-aanhanger", zoals laatst, is het dan aan de Wildersaanhangers om daar iets aan te doen, of aan de maatschappij als geheel?
Dat laatste, natuurlijk.
Dat ben ik op zich met je eens. Maar je mag ook verwachten dat de maatschappij Wilders dwingt zijn aanhangers in het gareel te houden.

Overigens is in mijn ogen een dreigbrief wel van een heel andere orde dan een mega-bomaanslag o.i.d.; maar dat terzijde.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:52:09 #212
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53122007
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:45 schreef Jalu het volgende:

[..]

Op 11/9/2001 stonden er ook Nederlandse moslims te juichen omdat er zoveel onschuldige Amerikanen waren uitgemoord. Je punt is?
Dat was toch nep?
http://www.nos.nl/archief(...)ber/broodje_aap.html

Mijn punt is: moslims komen in alle soorten en maten.
quote:
Er komt gewoon vanuit de moslimgemeenschap veel te weinig tegengas tegen het moslimextremisme. Of dat uit angst of uit onwil is weet ik niet, doet er wat mij betreft ook weinig toe. Het is niet teveel gevraagd om een (non-native) religie te vragen, desnoods te dwingen, geweld uit diens naam met alle mogelijke middelen tegen te gaan.
Of die religie native is doet er niks toe, natuurlijk.
Zeker in Engeland zag ik grote moslimdemonstraties tegen geweld uit naam van de islam. Ik ben weinig in Nederland geweest, maar ik kan me voorstellen dat dat hier ook zo ging.

Overigens komen er op demonstraties tegen extreem-rechts geweld ook maar weinig Nederlanders opdagen.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:53:54 #213
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_53122058
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:03 schreef Xith het volgende:

[..]

Idd dat was zo dom... hij hield maar vast dat, ook al wonen er meer dan 1mil. moslims in het land, moslims geen invloed hebben om de samenleving, en als dit zo was dat het gestopt moest worden!!

wel leuk om te zien dat de mensen tegenover hem (behalve Rutte) gewoon goede rationele denkers waren die wel wisten wat cultuur en invloed betekent.

Ook toen ze vroegen hoe Jami's ouders reageerden op 11/9 (By the way, als al die linkse politicans ervan worden verweten dat ze vroeger bij een communistische partij zaten dan kan met dus ook Jami kwalijk nemen dat hij juigde voor de WTC doden?).. en hij bleef maar proberen deze vragen te ontwijken..

Jami: misschien waren mijn ouders wel op vacantie en misten ze de 9/11 op de tv
----: dus je ouders waren op vakantie?
Jami: Nee, maar dat kon wel zo zijn..

dat ging maar zo door tot Rutte het voor Jami opkwam met "jami kan best voor zichzelf praten" (JA DAT ZIEN WE )
Quote van Jami: Seculariteit (wat is dat?), Verlichting, Renaissance, Kant, Nietsche.

Het grote "probleem" bij Jami is dat hij wil graag verhullen dat hij een heel domme lul is dat hij dan woorden en namen gaat gebruiken waarvan hij de betekenis zichtbaar niet kent en daarmee hij zijn eigen betoog neerhaalt.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:54:22 #214
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53122069
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:48 schreef Jalu het volgende:

[..]

Vertel dat maar even met een stalen gezicht aan de nabestaanden van al die onschuldigen die uit naam van "niks" vermoord zijn.
[..]
Ja, God bestaat niet, en is dus ook vaak aangehaald. Nou en?
quote:
Dat ben ik op zich met je eens. Maar je mag ook verwachten dat de maatschappij Wilders dwingt zijn aanhangers in het gareel te houden.

Overigens is in mijn ogen een dreigbrief wel van een heel andere orde dan een mega-bomaanslag o.i.d.; maar dat terzijde.
Er is in Nederland geen megabomaanslag geweest, alleen een cineast vermoord (en dat is al erg genoeg).

En nee, ik vind niet dat je Wilders die brief op welke manier dan ook aan kunt rekenen. Je zou kunnen verwachten dat hij zich er openbaar van distantieert, maar dat hebben Nederlandse moskeeen ook gedaan met 9/11.
pi_53122188
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:52 schreef Floripas het volgende:

Overigens komen er op demonstraties tegen extreem-rechts geweld ook maar weinig Nederlanders opdagen.
Extreem rechts is op dit moment ook met de beste wil van de wereld niet net zo gevaarlijk te noemen als moslim-extremisme; juist doordat de moderne westerse maatschappij zich wél op alle mogelijke manieren ervan probeert te ontdoen; zonder mitsen en maren.

Zelf denk ik dat je kunt stellen dat als moslims op dezelfde manier om zouden gaan met extremisme binnen hun gelederen als er in het westen wordt omgegaan met extreem rechts er geen noemenswaardig moslim-geweld zou zijn.
  woensdag 12 september 2007 @ 15:01:40 #216
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53122265
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:58 schreef Jalu het volgende:

[..]

Extreem rechts is op dit moment ook met de beste wil van de wereld niet net zo gevaarlijk te noemen als moslim-extremisme; juist doordat de moderne westerse maatschappij zich wél op alle mogelijke manieren ervan probeert te ontdoen; zonder mitsen en maren.
Voor jou, wellicht. (Ik gok even dat je, net als ik, roomblank en niet-moslim of belijdend joods bent...) Moskeeen worden echter stelselmatig getreiterd met graffiti, brandbommen, en er zijn elke keer racistische incidenten, zeker ook in Vlaanderen. Ik demonstreer er zelf ook niet tegen, maar je hebt me overtuigd: ik zal dat ook gaan doen.
pi_53122402
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:01 schreef Floripas het volgende:

[..]

Voor jou, wellicht. (Ik gok even dat je, net als ik, roomblank en niet-moslim of belijdend joods bent...) Moskeeen worden echter stelselmatig getreiterd met graffiti, brandbommen, en er zijn elke keer racistische incidenten, zeker ook in Vlaanderen. Ik demonstreer er zelf ook niet tegen, maar je hebt me overtuigd: ik zal dat ook gaan doen.
Als er een moskee vol mensen wordt opgeblazen zul je mij ook kunnen zien demonstreren. Voorlopig gebeurt dat echter (gelukkig!)niet, graffiti en brandbommen, racistische incidenten, hoe kwalijk en beschamend ook, staan wat mij betreft op een wat ander niveau.

Een moslim, en jij ook, zou het niet accepteren als ik zou zeggen: ik veroordeel die daden, maar ik heb er wel begrip voor. En terecht!
  woensdag 12 september 2007 @ 15:07:36 #218
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53122443
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:06 schreef Jalu het volgende:

[..]

Als er een moskee vol mensen wordt opgeblazen zul je mij ook kunnen zien demonstreren. Voorlopig gebeurt dat echter (gelukkig!)niet, graffiti en brandbommen, racistische incidenten, hoe kwalijk en beschamend ook, staan wat mij betreft op een wat ander niveau.
Is dat echt zo? Is die au pair die werd doodgeschoten minder dan Van Gogh?
Ik vind het van een vergelijkbaar niveau.
pi_53122662
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Is die au pair die werd doodgeschoten minder dan Van Gogh?
Ik vind het van een vergelijkbaar niveau.
Dat is het ook. Maar het aantal van dit soort moorden uit racistisch motief staat op dit moment natuurlijk (gelukkig) niet in verhouding tot het aantal moorden uit de extreme moslim-hoek. En we zouden ons als westerlingen moeten schamen dat dit heeft kunnen gebeuren. En velen van ons doen dat ook, ik wel, in ieder geval.
  woensdag 12 september 2007 @ 15:24:00 #220
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_53122823
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:53 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Quote van Jami: Seculariteit (wat is dat?), Verlichting, Renaissance, Kant, Nietsche.

Het grote "probleem" bij Jami is dat hij wil graag verhullen dat hij een heel domme lul is dat hij dan woorden en namen gaat gebruiken waarvan hij de betekenis zichtbaar niet kent en daarmee hij zijn eigen betoog neerhaalt.
Klok-klepel verhaal dus.
Gewoon interessant doen terwijl duidelijk zichtbaar wordt dat hij er inhoudelijk niks van snapt als je goede vragen stelt.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 12 september 2007 @ 15:24:32 #221
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53122830
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:15 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat is het ook. Maar het aantal van dit soort moorden uit racistisch motief staat op dit moment natuurlijk (gelukkig) niet in verhouding tot het aantal moorden uit de extreme moslim-hoek. En we zouden ons als westerlingen moeten schamen dat dit heeft kunnen gebeuren. En velen van ons doen dat ook, ik wel, in ieder geval.
In Nederland? Je kunt het zo cru niet stellen, maar dan staat het 1:1 (als we de au-pair, haar ongeboren kind en haar oppaskindje als één nemen).
Ik was toen in Belgie, maar ik ben niet de strat opgegaan om te protesteren, omdat ik dacht: wat heb ìk daar nou mee te maken? Ik heb de trekker niet overgehaald.
Nu zie ik, dankzij jou, in dat ik had moeten gaan.
pi_53122964
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:24 schreef Floripas het volgende:

[..]

In Nederland? Je kunt het zo cru niet stellen, maar dan staat het 1:1 (als we de au-pair, haar ongeboren kind en haar oppaskindje als één nemen).
Ik was toen in Belgie, maar ik ben niet de strat opgegaan om te protesteren, omdat ik dacht: wat heb ìk daar nou mee te maken? Ik heb de trekker niet overgehaald.
Nu zie ik, dankzij jou, in dat ik had moeten gaan.
Zie je echt het verschil niet? De skinhead heeft de au pair (die schijnbaar overigens geen moslima was, maar dat terzijde) niet vermoord terwijl hij claimde dat mede uit mijn naam te doen; ik ben geen rechts-extremist, geen skinhead, etc.

Dat doen moslim extremisten wel; en dát maakt dat moslims krachtig zouden moeten uitspreken dat men niet accepteert dat dat soort gruweldaden uit hun naam gepleegd worden.
pi_53123111
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:45 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ik ben het zeer met je eens, de moslimgemeenschap is veel te veel selectief passief en hypocriet met mega boter op hun hoofd.

Vergelijk hier de twee situaties:
*Een Deense krant publiceert spottende cartoons met Mohammed
Resultaat: wereldwijd protesteren duizenden schuimbekkend woedende mensen, dit omdat hun religie onteerd of bespot wordt. Vlaggen in brand gestoken, gebouwen vernield en in brand gestoken, met als resultaat enkele doden.

* Duizenden moslims plegen terroristische aanslagen of brengen onschuldigen om in de naam van de Islam en Jihad.
Resultaat: Lauwe en opmerkelijk passieve reacties van andere moslims daarop. Je zou verwachten dat miljoenen moslims de straat opgaan om te protesteren tegen deze aanslagen wat onrecht aandoet naar hun religie, maar niks is minder waar.

Hoe kan het dat een plaatje op een stukje papier meer moslims doet demonsteren, dan de vele terroristische aanslagen in de naam van de Islam? Terwijl dat laatste toch vele malen oneindig kwalijker is naar hun religie toe.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  woensdag 12 september 2007 @ 15:38:23 #224
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_53123141
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:37 schreef Demophon het volgende:

Resultaat: Lauwe en opmerkelijk passieve reacties van andere moslims daarop. Je zou verwachten dat miljoenen moslims de straat opgaan om te protesteren tegen deze aanslagen wat onrecht aandoet naar hun religie, maar niks is minder waar.

Hoe kan het dat een plaatje op een stukje papier meer moslims doet demonsteren, dan de vele terroristische aanslagen in de naam van de Islam? Terwijl dat laatste toch vele malen oneindig kwalijker is naar hun religie toe.
Youtube argument.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 12 september 2007 @ 15:38:51 #225
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53123153
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:30 schreef Jalu het volgende:

[..]

Zie je echt het verschil niet? De skinhead heeft de au pair (die schijnbaar overigens geen moslima was, maar dat terzijde) niet vermoord terwijl hij claimde dat mede uit mijn naam te doen; ik ben geen rechts-extremist, geen skinhead, etc.

Dat doen moslim extremisten wel; en dát maakt dat moslims krachtig zouden moeten uitspreken dat men niet accepteert dat dat soort gruweldaden uit hun naam gepleegd worden.
White power, uit naam der blanke raszuiverheid, dus ook uit naam van jou.
pi_53123269
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:38 schreef Floripas het volgende:

[..]

White power, uit naam der blanke raszuiverheid, dus ook uit naam van jou.
Nee. Want ik ben bepaald geen aanhanger van "White Power". De vergelijking slaat kant noch wal, rechts extremisme is geen religie en kent geen 1 miljoen aanhangers alleen in Nederland. Gelukkig maar.
pi_53123286
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Youtube argument.

²
Sterke inhoudelijke weerlegging, dit.
  woensdag 12 september 2007 @ 15:44:26 #228
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53123296
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:37 schreef Demophon het volgende:
* Duizenden moslims plegen terroristische aanslagen of brengen onschuldigen om in de naam van de Islam en Jihad.
Joh, het hele internet staat er vol mee.
http://nl.youtube.com/watch?v=-NYzs8IjxhY

http://www.canada.com/ott(...)c3-a66f-be02a2e544fd
http://gatewaypundit.blog(...)test-in-bahrain.html
http://gatewaypundit.blog(...)tration-against.html

Waarom komt dat niet vaker in het nieuws? Niet spannend genoeg, denk ik.
  woensdag 12 september 2007 @ 15:45:00 #229
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53123311
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:43 schreef Jalu het volgende:

[..]

Nee. Want ik ben bepaald geen aanhanger van "White Power". De vergelijking slaat kant noch wal, rechts extremisme is geen religie en kent geen 1 miljoen aanhangers alleen in Nederland. Gelukkig maar.
Nee, maar de dader deed het wel voor de blanken, dus ook voor jou. En uit naam van jou.
pi_53123393
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

Joh, het hele internet staat er vol mee.
http://nl.youtube.com/watch?v=-NYzs8IjxhY

http://www.canada.com/ott(...)c3-a66f-be02a2e544fd
http://gatewaypundit.blog(...)test-in-bahrain.html
http://gatewaypundit.blog(...)tration-against.html

Waarom komt dat niet vaker in het nieuws? Niet spannend genoeg, denk ik.
Denk je echt dat de media niet elke kans zouden aangrijpen om dit soort demonstraties te laten zien? Je gelooft toch niet serieus dat als er op dezelfde schaal door moslims geprotesteerd zou zijn tegen Al Qaida aanslagen als er geprotesteerd is tegen de Deense cartoons dat dat dan selectief door de media geweerd zou worden?
pi_53123470
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:45 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, maar de dader deed het wel voor de blanken, dus ook voor jou. En uit naam van jou.
Ik distantieer mij zonder enige mits of maar van zijn daad. Dat doet de moslimgemeenschap nu juist niet, er volgt steevast een vergoelijking op een veroordeling, daar zit hem nu juist de kneep.
  woensdag 12 september 2007 @ 15:52:04 #232
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53123482
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:48 schreef Jalu het volgende:

[..]

Denk je echt dat de media niet elke kans zouden aangrijpen om dit soort demonstraties te laten zien? Je gelooft toch niet serieus dat als er op dezelfde schaal door moslims geprotesteerd zou zijn tegen Al Qaida aanslagen als er geprotesteerd is tegen de Deense cartoons dat dat dan selectief door de media geweerd zou worden?
Wat zijn die links die ik plaatste dan? Leugens? Van de BBC etc.?
  woensdag 12 september 2007 @ 15:53:23 #233
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53123514
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:51 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ik distantieer mij zonder enige mits of maar van zijn daad. Dat doet de moslimgemeenschap nu juist niet, er volgt steevast een vergoelijking op een veroordeling, daar zit hem nu juist de kneep.
Ja, nu ik je erop aanspreek. Godzijdank word jij niet dag in, dag uit medeverantwoordelijk gehouden voor wat een ander doet.
Kut is dat, hè, als dat gebeurt?
pi_53123618
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:53 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, nu ik je erop aanspreek. Godzijdank word jij niet dag in, dag uit medeverantwoordelijk gehouden voor wat een ander doet.
Kut is dat, hè, als dat gebeurt?
Als ik me er niet ondubbelzinnig van distantieer dan ben ik medeverantwoordelijk, zeker in het geval van herhaling. Daar is niets 'kut' aan. Gelukkig neemt de westerse samenleving ook die verantwoordelijkheid; kijk maar eens hoe er met extreem-rechts omgegaan wordt in de diverse westerse democratieën. Het zou tijd worden dat moslims op dezelfde manier met moslim-extremisme zouden omgaan. Dat is niet teveel gevraagd en dat politiek-correcte geageer tegen die eis aan de moslim-gemeenschap is een beetje griezelig aan het worden.
  woensdag 12 september 2007 @ 16:01:53 #235
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53123706
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:37 schreef Ryan3 het volgende:
Natuurlijk komt er, actie is nu eenmaal reactie, binnenkort een groep ex-moslims, die zich weer afzetten tegen de ex-moslims, die zich afzetten tegen de ex-moslims rondom Ellian. .
Jah en uiteindelijk hebben we een allochtonen oorlog onder elkaar.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  woensdag 12 september 2007 @ 16:02:00 #236
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53123707
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:58 schreef Jalu het volgende:

[..]

Als ik me er niet ondubbelzinnig van distantieer dan ben ik medeverantwoordelijk, zeker in het geval van herhaling. Daar is niets 'kut' aan. Gelukkig neemt de westerse samenleving ook die verantwoordelijkheid; kijk maar eens hoe er met extreem-rechts omgegaan wordt in de diverse westerse democratieën. Het zou tijd worden dat moslims op dezelfde manier met moslim-extremisme zouden omgaan. Dat is niet teveel gevraagd en dat politiek-correcte geageer tegen die eis aan de moslim-gemeenschap is een beetje griezelig aan het worden.
Heb jij overigens wel op die links geklikt? De moslimgemeenschap distantieert zich al van terrorisme.
Er is niet veel politiek-corrects aan mij, hoor. Ik ben gewoon van mening dat een individu een individuele verantwoordelijkheid heeft. Ik vond het ook belachelijk toen (heel pc) het Vlaams Belang de schuld kreeg van die moord. Lächerlich.
pi_53123837
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Heb jij overigens wel op die links geklikt? De moslimgemeenschap distantieert zich al van terrorisme.
Er is niet veel politiek-corrects aan mij, hoor. Ik ben gewoon van mening dat een individu een individuele verantwoordelijkheid heeft. Ik vond het ook belachelijk toen (heel pc) het Vlaams Belang de schuld kreeg van die moord. Lächerlich.
Ik zie in drie van de vier links moslims die protesteren tegen terrorisme gepleegd tegen andere moslims. Wat mijn punt eigenlijk perfect bewijst: de verontwaardiging van de moslimgemeenschap is vaak heel selectief.
  woensdag 12 september 2007 @ 16:12:51 #238
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53123879
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:11 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ik zie in drie van de vier links moslims die protesteren tegen terrorisme gepleegd tegen andere moslims. Wat mijn punt eigenlijk perfect bewijst: de verontwaardiging van de moslimgemeenschap is vaak heel selectief.
Terrorisme in hun land en Al Qaida. En die eerste link dan?
  woensdag 12 september 2007 @ 16:17:20 #239
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_53123994
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Mensen die mijn wetenschappelijk werkje hebben gelezen weten dat deze 2 ideologieën (de Islam en het homoïsme) elkaar uitsluiten.

Essay: "Opkomst en ondergang van het homo-isme"

²
Daar zit helemaal niemand op te wachten, op die"wetenschappelijke ( ) werkjes" van je
pi_53124027
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:12 schreef Floripas het volgende:

[..]

Terrorisme in hun land en Al Qaida. En die eerste link dan?
Tja, hoe lovenswaardig ik dat filmpje ook vind, de reacties in het filmpje uit die link zijn eerder uitzondering dan regel in de dagelijkse nieuwsuitzendingen. Is dat dan de schuld van de media?
pi_53124364
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:57 schreef freud het volgende:

[..]

Lees eens. Ik heb het over de situatie van een praktizerend moslim die aangeeft dat hij stopt.
[..]

Misschien omdat je omgeving en familie gewoon normaal kan nadenken en relativeren? Het gaat mij om de groep die niet zo modern is.
[..]

Mja, er zijn er een hoop die het graag generaliserend dramatiseren. Maar dat neemt niet weg dat het bestaat, en dus aangepakt moet worden. Waarom het zo'n uitzonderingspositie moet krijgen is mij ook een raadsel. En je hebt gelijk dat het besnijden van vrouwen niets met de islam te maken heeft, maar leg dat maar eens uit aan de mensen die het praktiseren en goedpraten onder de noemer geloof. Ik snap die dualiteit ook niet hoor, mensen uitschelden, roken, drank, en je dan wel vroom moslim noemen. Hoe die 'excuus-moslims' nog getolereerd worden binnen een religie is me ook een raadsel.
wat verwacht je dat moslims dan tegen zo'n groep gaan optreden of zo?. ze zijn vrij om zich te noemen wat ze willen maar of ze het zijn is wat anders.

Ik ken niemand die niet naar de moskee gaat en gedwongen wordt dat te doen of bedreigd wordt dat te doen dus het is niet iets wat alleen bij ons thuis is.

En als je niet meer wil praktiseren blijf je thuis en ga je dat niet in de moskee vertellen.
  woensdag 12 september 2007 @ 16:38:17 #242
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53124414
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:18 schreef Jalu het volgende:

[..]

Tja, hoe lovenswaardig ik dat filmpje ook vind, de reacties in het filmpje uit die link zijn eerder uitzondering dan regel in de dagelijkse nieuwsuitzendingen. Is dat dan de schuld van de media?
Ik weet het niet. Uitzonderingen zijn het niet, het zijn islamitische wereldleiders en westerse protesten.
Ik denk dat "OMFGZOR die imam praat dat geweld goed!!!!!" het beter doet (èn beter blijft hangen) dan "Imam keurt geweld af."
pi_53124594
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:38 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Uitzonderingen zijn het niet, het zijn islamitische wereldleiders en westerse protesten.
Ik denk dat "OMFGZOR die imam praat dat geweld goed!!!!!" het beter doet (èn beter blijft hangen) dan "Imam keurt geweld af."
Maar geef je hiermee dan aan dat je denkt dat de media selectief protesten van moslims tegen moslimterrorisme niet laat zien? Dat kan ik me namelijk niet voorstellen, integendeel zelfs, zeker in Nederland is de mate van politieke correctheid binnen de journalistiek zo groot dat eerder het tegendeel waar zal zijn...
pi_53125401
Moet je eerst een definitie geven van wat terrorisme is.
  woensdag 12 september 2007 @ 17:18:25 #245
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53125471
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:44 schreef Jalu het volgende:

[..]

Maar geef je hiermee dan aan dat je denkt dat de media selectief protesten van moslims tegen moslimterrorisme niet laat zien? Dat kan ik me namelijk niet voorstellen, integendeel zelfs, zeker in Nederland is de mate van politieke correctheid binnen de journalistiek zo groot dat eerder het tegendeel waar zal zijn...
Dat valt wel mee, het zijn vooral ANP-overschrijvers. ANP is niet zo gek links.
Maar ik geef je wat links, en jij weigert ze te geloven? Waarom?
pi_53128120
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:18 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, het zijn vooral ANP-overschrijvers. ANP is niet zo gek links.
Maar ik geef je wat links, en jij weigert ze te geloven? Waarom?
Waar zeg ik nou dat ik ze weiger te geloven? Ik stel alleen dat ik het soort protesten als dat alleen in jouw eerste link te zien is in mijn ogen veel te weinig te horen en te zien zijn. Het beeld in de media is toch echt dat moslims pas serieus in het geweer komen als er moslims het slachtoffer zijn van terrorisme of als de profeet beledigd wordt, en niet als er uit naam van de islam weer eens een bloedige aanslag tegen de westerse wereld is gepleegd. Jouw links geven mij maar heel weinig bewijs dat de feiten anders liggen.
  woensdag 12 september 2007 @ 19:21:16 #247
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53128395
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:10 schreef Jalu het volgende:

[..]

Waar zeg ik nou dat ik ze weiger te geloven? Ik stel alleen dat ik het soort protesten als dat alleen in jouw eerste link te zien is in mijn ogen veel te weinig te horen en te zien zijn. Het beeld in de media is toch echt dat moslims pas serieus in het geweer komen als er moslims het slachtoffer zijn van terrorisme of als de profeet beledigd wordt, en niet als er uit naam van de islam weer eens een bloedige aanslag tegen de westerse wereld is gepleegd. Jouw links geven mij maar heel weinig bewijs dat de feiten anders liggen.
Het punt is, dan zitten we een beetje in een patstelling.
Hier heb je een paar lijvige rapporten van de universiteit van Georgia en andere bronnen: klik. Die zeggen ongeveer wat ik zeg.
pi_53129057
Ik denk dat veel moslims geweld afkeuren, maar wel begrip hebben voor (een deel van) de politieke opvattingen van de terroristen.

Vergelijkbaar met de sympathie van sommige mensen voor de RAF in de jaren '70.
Meer conflict is een teken van minder ongelijkheid
pi_53129163
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:42 schreef StaalPaal het volgende:
Ik denk dat veel moslims geweld afkeuren, maar wel begrip hebben voor (een deel van) de politieke opvattingen van de terroristen.
Met alle respect, maar de terroristische daden van deze extremisten zijn een rechtstreeks voortvloeisel uit hun politieke opvattingen, die je m.i. niet los van elkaar kunt zien.
  woensdag 12 september 2007 @ 19:58:33 #250
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53129569
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:46 schreef Jalu het volgende:

[..]

Met alle respect, maar de terroristische daden van deze extremisten zijn een rechtstreeks voortvloeisel uit hun politieke opvattingen, die je m.i. niet los van elkaar kunt zien.
Terroristische daden van extremisten zijn altijd een rechtstreeks voortvloeisel uit hun politieke opvattingen, die je niet los van elkaar kunt zien.

Maar je geeft de paus nog niet de schuld van de IRA of Wouter Bos van de RAF.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')