abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52977174
Vervolg van deel 1: Kabinet gaat rijken hard aanpakken.

OP deel 1
quote:
En zo hoort het ook. Het kapitalisme is totaal aan het doorslaan de laatste jaren. Het verschilt tussen arm en rijk is al jaren fors aan het groeien tot onacceptabele proporties (Pronk heeft daarmee echt een punt).

De welvaart groeit bovendien veel te hard aan de bovenkant. De belangrijkste metafoor is wel de als maar groeiende populatie suv's (lees ordinaire tanks) op de weg. Als het al niet decadent is, dan stoor ik me aan hun houding zo van als ik maar veilig rij ; de rest interesseert mij geen bal. Het zijn zinloze uitspattingen in een totaal doorgeslagen kil kapitalistisch systeem, waar zwakkeren het nakijken hebben.

Ik ben het zeer met dit kabinet eens dat bezitters van huizen boven de miljoen euro flink meer belasting te laten betalen. Voorkomen terecht dat grootverdieners flink worden gekort op de kinderbijslag. Ik vind het sowieso belachelijk dat mensen met inkomens fors boven modaal überhaupt kinderbijslag krijgen. Wat mij betreft wordt de kinderbijslag helemaal afgeschaft voor (twee)verdieners boven een bepaald inkomen.

En zo kunnen er nog meer maatregelen volgens die de inkomens weer wat doen nivelleren, zodat verschillen tussen arm en rijk weer in normale proporties worden gebracht.

Nu nog hopen dat er maatregelen volgen voor gegraai aan de top in het bedrijfsleven. Thans wordt gekeken naar topinkomens in de semi-publieke sector.

Daarnaast is het verstandig om de koopkracht in tijden van economische bloei te temperen. Dat voorkomt oververhitting van de economie. In tijden van recessie moet je de koopkracht juist laten groeien om zo sneller uit het dal te komen. Iets wat het vorige kabinet precies verkeerd deed.

Dit kabinet is goed op weg als het gaat om eerlijker delen en meer samenhang willen brengen in deze samenleving. Hulde!
pi_52977217
Het was eigenlijk wel mooi zo...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_52977230
quote:
Op donderdag 6 september 2007 10:49 schreef DS4 het volgende:
Het was eigenlijk wel mooi zo...
Nee
pi_52977237
quote:
Op donderdag 6 september 2007 10:46 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Je hebt énig idee waar inflatie door veroorzaakt wordt? Hint: het heeft niets met inkomens te maken.
Vertel
pi_52977244
Het moet gewoon eerlijker, de rijken kunnen veel meer betalen oftewel zorgen voor veel minder belasting technische voordelen en die natuurlijk wel verhogen voor de minima's
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  donderdag 6 september 2007 @ 10:52:03 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_52977256
quote:
Op donderdag 6 september 2007 10:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is alleen maar jou mening.
Dat jij loopt te kutten en onzin te posten?
Lijkt me vrij goed onderbouwt ermee dat je nergens met onderbouwingen komt en niet ingaat op argumenten
quote:
Jij komt ook niet met iets zinnigs.
Nee, de daling van de werkeloosheid in NL en UK en de structurele werkeloosheid in D en Fr is niet zinnig.
quote:
Je bent alleen maar fudamenteel met de vrije markt aan het gooien
Waar doe ik dat?
quote:
en "maar er word heel hard voor gewerkt"
Waar doe ik dat?
quote:
maar over de consequenties denk je niet na. Ik vind dat kortzichtig.
JIJ was degene die niet inging op consequenties als massawerkeloosheid.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_52977291
quote:
Op donderdag 6 september 2007 10:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Vertel
Monetair wanbeleid van de overheid , mogelijk gemaakt door het afgedwongen monopolie op gelduitgifte en de bevoegdheid geld uit thin air te creëeren.
  donderdag 6 september 2007 @ 10:53:38 #8
45206 Pietverdriet
pi_52977293
quote:
Op donderdag 6 september 2007 10:51 schreef Chandler het volgende:
Het moet gewoon eerlijker, de rijken kunnen veel meer betalen oftewel zorgen voor veel minder belasting technische voordelen en die natuurlijk wel verhogen voor de minima's
Is dat eerlijk? Mensen die sowieso al een groot deel van hun inkomen afstaan nog meer laten betalen?
Hoge belastingen leiden tot hoge werkeloosheid.
pi_52977333
quote:
Op donderdag 6 september 2007 10:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is geen argument.
Als je inflatie zo ontzettend erg vindt dan is het verstandig om eerste de grootste boosdoeners aan te pakken toch? Dat zijn echt de topinkomens niet

Maar goed, symboolpolitiek bedrijven is natuurlijk veel lekkerder dan in eigen vlees snijden dus ik verwacht er niet te veel van.

"But back to the question of the cause of inflation. Basically when the government increases the money supply faster than the quantity of goods increases we have inflation. Interestingly as the supply of goods increase the money supply has to increase or else prices actually go down.

Many people mistakenly believe that prices rise because businesses are "greedy". This is not the case in a free enterprise system. Because of competition the businesses that succeed are those that provide the highest quality goods for the lowest price. So a business can't just arbitrarily raise its prices anytime it wants to. If it does, before long all of its customers will be buying from someone else."

quote:
Op donderdag 6 september 2007 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Is dat eerlijk? Mensen die sowieso al een groot deel van hun inkomen afstaan nog meer laten betalen?
Net als bij de teksten van EG is ook de benaming "eerlijk" veels te vaag natuurlijk. Laat ze eerst maar eens met een fatsoenlijk beeld van een eerlijke en rechtvaardige verdeling komen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_52977367
Belachelijk. Waarom moeten mensen die er voor gekozen hebben iets van hun leven te maken gestraft worden met allerlei belastingen om allemaal kansloze paupers een leven boven het bestaansminimum te geven?

Het hele belastingsysteem is fout. Eigenlijk zouden juist de laagste inkomens relatief de meeste belasting moeten betalen en de hoogste de minste. Als iemand dan iets van zijn leven gaat maken door bijvoorbeeld meer te werken, zich bij te scholen of zelf te gaan ondernemen gaat zo iemand er ook meteen flink op vooruit.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_52977404
quote:
Op donderdag 6 september 2007 10:53 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Monetair wanbeleid van de overheid , mogelijk gemaakt door het afgedwongen monopolie op gelduitgifte en de bevoegdheid geld uit thin air te creëeren.
Dat laatste klopt. Overigens de euro ellende heeft ook geen goed gedaan. Ondernemers maken misbruik van het psychologisch effect dat mensen geneigd zijn de euro als gulden uit te geven.
pi_52977408
quote:
Op donderdag 6 september 2007 10:51 schreef Chandler het volgende:
Ja natuurlijk. Ga minima`s effe lekker voortrekken; ze brengen het minste in en krijgen het meest.
Ja, gelijkheid Ow wat heerlijk, zulke gelijkheid
pi_52977469
Ik snap ook niet waarom de mensen die het minste bijdragen aan het in stand houden van de samenleving altijd als eerste ontzien worden als er moeilijke maatregelen moeten worden genomen.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_52977482
Inflatie wordt hierboven afgeschilderd alszijnde een zeer slechte zaak, maar is het niet zo dat een gezonde economie altijd een paar procentjes inflatie houdt?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  donderdag 6 september 2007 @ 11:01:27 #15
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52977483
quote:
Op donderdag 6 september 2007 10:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Heb jij je hoofd recent heel hard gestoten? Ik kan mij niet herinneren dat er in NL mensen met 100 man in een schuur wonen in NL (ok, Polen... maar op die situatie zul je wel niet doelen en moet je ook bij de boeren zijn).
[..]
quote:
Op donderdag 6 september 2007 10:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat heeft het bedrijfsleven niet bedacht. Dat is resultaat van een regering met onzin als uitkeringen en minimumloon. Nou scherm je met dingen waar je eigenlijk tegen bent. Lekker hypocriet.
Mensen in NL zijn relatief welvarend vanwege zaken als minimumloon en uitkeringen. Jij probeert de welvaart toe te schrijven aan het bedrijfsleven. Als dat waar was dan hoefde in Amerika, land of the free, geen armoede te bestaan. Maar het land waar minder armoede is is Nederland, dat land met die uitkeringen en het minimum loon.

Conclusie: het bedrijfsleven zorgt niet voor het verdwijnen van armoede, dat doen maatregelen van de overheid.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52977513
quote:
Op donderdag 6 september 2007 10:55 schreef FJD het volgende:

Net als bij de teksten van EG is ook de benaming "eerlijk" veels te vaag natuurlijk. Laat ze eerst maar eens met een fatsoenlijk beeld van een eerlijke en rechtvaardige verdeling komen
Er bestaat ook geen absolute eerlijkheid. Het is dan ook een morele kwestie.

Feit is wel dat de verschillen tussen arm en rijk hard aan het groeien zijn.

Verschillen moeten er zijn, ook in beloningen, maar er is wmb ergens wel een grens van het betamelijke. Die grens wordt wmb zwaar met voeten getreden als iemand bv iemand van TNT 98 x modaal verdient. Dat is niet proportioneel, om de doodeenvoudige reden dat het een mens onmogelijk is 98 x zo hard te werken als een modale werknemer. Dan vind ik het verschil disproportioneel en dus zwaar onbetamelijk.

En zo kan ik nog wel doorgaan.
  donderdag 6 september 2007 @ 11:04:20 #17
pi_52977544
quote:
Op donderdag 6 september 2007 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:

JIJ was degene die niet inging op consequenties als massawerkeloosheid.
Bewijs eerst maar eens dat mensen massaal werkloos worden als je de topinkomen afroomt.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_52977575
quote:
Op donderdag 6 september 2007 10:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat laatste klopt. Overigens de euro ellende heeft ook geen goed gedaan. Ondernemers maken misbruik van het psychologisch effect dat mensen geneigd zijn de euro als gulden uit te geven.
Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre het kapitalistisch systeem een uitvloeisel is van het gedrag van mensen of dat het andersom is (het kapitalistisch systeem was er voordat de mensen gedwongen werden als computertjes te calculeren).

Vandaag heeft het CBS bekend gemaakt dat de economie in 10 jaar met 50% is gegroeid.... Waarom zien wij dat niet in onze portemonnee terug? De overheid kun je niet de schuld toeschuiven want de afgelopen 10 jaar is de lastendruk juist gedaald...

Er klopt gewoon iets niet
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52977606
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die grens wordt wmb zwaar met voeten getreden als iemand bv iemand van TNT 98 x modaal verdient. Dat is niet proportioneel, om de doodeenvoudige reden dat het een mens onmogelijk is 98 x zo hard te werken als een modale werknemer.
Ik denk dat de directeur van TNT zich wel 500x nuttiger maakt voor de samenleving dan de gemiddelde bijstandstrekker die niets van zijn leven maakt en de hele dag maar een beetje ontevreden voor de TV hangt...
pi_52977607
quote:
Ondernemers maken misbruik van het psychologisch effect dat mensen geneigd zijn de euro als gulden uit te geven.
Recent zag ik een overzicht waaruit bleek dat er maar een paar sectoren waren waar deze zin opgeld doet.

Maar goed, feiten...
pi_52977639
quote:
Waarom zie jij altijd alles in termen van grote boze ondernemers en onschuldige consumenten-slachtoffers? Niet de consument is overgeleverd aan de grillen van de ondernemer, het is precies andersom. Begin 'ns een bedrijf aub.
  donderdag 6 september 2007 @ 11:08:10 #22
45206 Pietverdriet
pi_52977651
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Bewijs eerst maar eens dat mensen massaal werkloos worden als je de topinkomen afroomt.
Heb je dat al uitgelegt hoe dat werkt, maar wacht nog steeds op jouw bronnen
  donderdag 6 september 2007 @ 11:08:25 #23
pi_52977660
quote:
Op donderdag 6 september 2007 10:53 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat doet de financiele markt ook.
pi_52977666
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Jij probeert de welvaart toe te schrijven aan het bedrijfsleven.
We pakken gewoon maar weer eens een stelling van jou (waar overigens de rest van de post aan vast hangt).

Vertel: waar schrijf ik de welvaart toe aan het bedrijfsleven.
pi_52977706
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre het kapitalistisch systeem een uitvloeisel is van het gedrag van mensen of dat het andersom is (het kapitalistisch systeem was er voordat de mensen gedwongen werden als computertjes te calculeren).

Vandaag heeft het CBS bekend gemaakt dat de economie in 10 jaar met 50% is gegroeid.... Waarom zien wij dat niet in onze portemonnee terug? De overheid kun je niet de schuld toeschuiven want de afgelopen 10 jaar is de lastendruk juist gedaald...

Er klopt gewoon iets niet
Het antwoord is denk ik makkelijk gevonden, KlopKoek.

en dat maakt mij zeer kwaad:

Als als de economie in 10 jaar tijd met 50 % groeit en de lasten daalden en het gewin niet verdwijnt in de portemonnee van de consument/burger: dan is er 1 antwoord: HET BEDRIJFSLEVEN!!

Het geld is en blijf daar. En de werknemers liggen krom voor hun bazen, maar zien van de winst zo goed als niets terug. De meesten zien amper een loonstijging, maar de bovenlaag verrijkt zich schaamteloos. Tegelijkertijd woekeren de winsten voort.....

Klopkoek: zie hier het verrotte van het doorgeslagen kapitalistisch systeem. De werknemer is gewoon tot slaaf gebombardeerd van dit achterlijk doorgeslagen kapitalistisch systeem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')