quote:En zo hoort het ook. Het kapitalisme is totaal aan het doorslaan de laatste jaren. Het verschilt tussen arm en rijk is al jaren fors aan het groeien tot onacceptabele proporties (Pronk heeft daarmee echt een punt).
De welvaart groeit bovendien veel te hard aan de bovenkant. De belangrijkste metafoor is wel de als maar groeiende populatie suv's (lees ordinaire tanks) op de weg. Als het al niet decadent is, dan stoor ik me aan hun houding zo van als ik maar veilig rij ; de rest interesseert mij geen bal. Het zijn zinloze uitspattingen in een totaal doorgeslagen kil kapitalistisch systeem, waar zwakkeren het nakijken hebben.
Ik ben het zeer met dit kabinet eens dat bezitters van huizen boven de miljoen euro flink meer belasting te laten betalen. Voorkomen terecht dat grootverdieners flink worden gekort op de kinderbijslag. Ik vind het sowieso belachelijk dat mensen met inkomens fors boven modaal überhaupt kinderbijslag krijgen. Wat mij betreft wordt de kinderbijslag helemaal afgeschaft voor (twee)verdieners boven een bepaald inkomen.
En zo kunnen er nog meer maatregelen volgens die de inkomens weer wat doen nivelleren, zodat verschillen tussen arm en rijk weer in normale proporties worden gebracht.
Nu nog hopen dat er maatregelen volgen voor gegraai aan de top in het bedrijfsleven. Thans wordt gekeken naar topinkomens in de semi-publieke sector.
Daarnaast is het verstandig om de koopkracht in tijden van economische bloei te temperen. Dat voorkomt oververhitting van de economie. In tijden van recessie moet je de koopkracht juist laten groeien om zo sneller uit het dal te komen. Iets wat het vorige kabinet precies verkeerd deed.
Dit kabinet is goed op weg als het gaat om eerlijker delen en meer samenhang willen brengen in deze samenleving. Hulde!
Neequote:Op donderdag 6 september 2007 10:49 schreef DS4 het volgende:
Het was eigenlijk wel mooi zo...
Vertelquote:Op donderdag 6 september 2007 10:46 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Je hebt énig idee waar inflatie door veroorzaakt wordt? Hint: het heeft niets met inkomens te maken.
Dat jij loopt te kutten en onzin te posten?quote:Op donderdag 6 september 2007 10:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is alleen maar jou mening.
Nee, de daling van de werkeloosheid in NL en UK en de structurele werkeloosheid in D en Fr is niet zinnig.quote:Jij komt ook niet met iets zinnigs.
Waar doe ik dat?quote:Je bent alleen maar fudamenteel met de vrije markt aan het gooien
Waar doe ik dat?quote:en "maar er word heel hard voor gewerkt"
JIJ was degene die niet inging op consequenties als massawerkeloosheid.quote:maar over de consequenties denk je niet na. Ik vind dat kortzichtig.
Monetair wanbeleid van de overheid , mogelijk gemaakt door het afgedwongen monopolie op gelduitgifte en de bevoegdheid geld uit thin air te creëeren.quote:
Is dat eerlijk? Mensen die sowieso al een groot deel van hun inkomen afstaan nog meer laten betalen?quote:Op donderdag 6 september 2007 10:51 schreef Chandler het volgende:
Het moet gewoon eerlijker, de rijken kunnen veel meer betalen oftewel zorgen voor veel minder belasting technische voordelen en die natuurlijk wel verhogen voor de minima's
Als je inflatie zo ontzettend erg vindt dan is het verstandig om eerste de grootste boosdoeners aan te pakken toch? Dat zijn echt de topinkomens nietquote:Op donderdag 6 september 2007 10:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is geen argument.
Net als bij de teksten van EG is ook de benaming "eerlijk" veels te vaag natuurlijk. Laat ze eerst maar eens met een fatsoenlijk beeld van een eerlijke en rechtvaardige verdeling komenquote:Op donderdag 6 september 2007 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Is dat eerlijk? Mensen die sowieso al een groot deel van hun inkomen afstaan nog meer laten betalen?
Dat laatste klopt. Overigens de euro ellende heeft ook geen goed gedaan. Ondernemers maken misbruik van het psychologisch effect dat mensen geneigd zijn de euro als gulden uit te geven.quote:Op donderdag 6 september 2007 10:53 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Monetair wanbeleid van de overheid , mogelijk gemaakt door het afgedwongen monopolie op gelduitgifte en de bevoegdheid geld uit thin air te creëeren.
Ja natuurlijk. Ga minima`s effe lekker voortrekken; ze brengen het minste in en krijgen het meest.quote:Op donderdag 6 september 2007 10:51 schreef Chandler het volgende:
Het moet gewoon eerlijker, de rijken kunnen veel meer betalen oftewel zorgen voor veel minder belasting technische voordelen en die natuurlijk wel verhogen voor de minima's
quote:Op donderdag 6 september 2007 10:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heb jij je hoofd recent heel hard gestoten? Ik kan mij niet herinneren dat er in NL mensen met 100 man in een schuur wonen in NL (ok, Polen... maar op die situatie zul je wel niet doelen en moet je ook bij de boeren zijn).
[..]
Mensen in NL zijn relatief welvarend vanwege zaken als minimumloon en uitkeringen. Jij probeert de welvaart toe te schrijven aan het bedrijfsleven. Als dat waar was dan hoefde in Amerika, land of the free, geen armoede te bestaan. Maar het land waar minder armoede is is Nederland, dat land met die uitkeringen en het minimum loon.quote:Op donderdag 6 september 2007 10:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat heeft het bedrijfsleven niet bedacht. Dat is resultaat van een regering met onzin als uitkeringen en minimumloon. Nou scherm je met dingen waar je eigenlijk tegen bent. Lekker hypocriet.
Er bestaat ook geen absolute eerlijkheid. Het is dan ook een morele kwestie.quote:Op donderdag 6 september 2007 10:55 schreef FJD het volgende:
Net als bij de teksten van EG is ook de benaming "eerlijk" veels te vaag natuurlijk. Laat ze eerst maar eens met een fatsoenlijk beeld van een eerlijke en rechtvaardige verdeling komen
Bewijs eerst maar eens dat mensen massaal werkloos worden als je de topinkomen afroomt.quote:Op donderdag 6 september 2007 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:
JIJ was degene die niet inging op consequenties als massawerkeloosheid.
Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre het kapitalistisch systeem een uitvloeisel is van het gedrag van mensen of dat het andersom is (het kapitalistisch systeem was er voordat de mensen gedwongen werden als computertjes te calculeren).quote:Op donderdag 6 september 2007 10:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat laatste klopt. Overigens de euro ellende heeft ook geen goed gedaan. Ondernemers maken misbruik van het psychologisch effect dat mensen geneigd zijn de euro als gulden uit te geven.![]()
Ik denk dat de directeur van TNT zich wel 500x nuttiger maakt voor de samenleving dan de gemiddelde bijstandstrekker die niets van zijn leven maakt en de hele dag maar een beetje ontevreden voor de TV hangt...quote:Op donderdag 6 september 2007 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die grens wordt wmb zwaar met voeten getreden als iemand bv iemand van TNT 98 x modaal verdient. Dat is niet proportioneel, om de doodeenvoudige reden dat het een mens onmogelijk is 98 x zo hard te werken als een modale werknemer.
Recent zag ik een overzicht waaruit bleek dat er maar een paar sectoren waren waar deze zin opgeld doet.quote:Op donderdag 6 september 2007 10:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Ondernemers maken misbruik van het psychologisch effect dat mensen geneigd zijn de euro als gulden uit te geven.![]()
Waarom zie jij altijd alles in termen van grote boze ondernemers en onschuldige consumenten-slachtoffers? Niet de consument is overgeleverd aan de grillen van de ondernemer, het is precies andersom. Begin 'ns een bedrijf aub.quote:Op donderdag 6 september 2007 10:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat laatste klopt. Overigens de euro ellende heeft ook geen goed gedaan. Ondernemers maken misbruik van het psychologisch effect dat mensen geneigd zijn de euro als gulden uit te geven.![]()
Heb je dat al uitgelegt hoe dat werkt, maar wacht nog steeds op jouw bronnenquote:Op donderdag 6 september 2007 11:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bewijs eerst maar eens dat mensen massaal werkloos worden als je de topinkomen afroomt.
Dat doet de financiele markt ook.quote:Op donderdag 6 september 2007 10:53 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Monetair wanbeleid van de overheid , mogelijk gemaakt door het afgedwongen monopolie op gelduitgifte en de bevoegdheid geld uit thin air te creëeren.
We pakken gewoon maar weer eens een stelling van jou (waar overigens de rest van de post aan vast hangt).quote:Op donderdag 6 september 2007 11:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jij probeert de welvaart toe te schrijven aan het bedrijfsleven.
Het antwoord is denk ik makkelijk gevonden, KlopKoek.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre het kapitalistisch systeem een uitvloeisel is van het gedrag van mensen of dat het andersom is (het kapitalistisch systeem was er voordat de mensen gedwongen werden als computertjes te calculeren).
Vandaag heeft het CBS bekend gemaakt dat de economie in 10 jaar met 50% is gegroeid.... Waarom zien wij dat niet in onze portemonnee terug? De overheid kun je niet de schuld toeschuiven want de afgelopen 10 jaar is de lastendruk juist gedaald...
Er klopt gewoon iets niet![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |