abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 18 september 2007 @ 11:26:09 #76
95752 crew  Chell
Kluns
pi_53266256
We hebben al wat centrale topics voor vragen enzo, maar ik zal het voorstel van een specifiek beginners topic even mee naar achter nemen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 18 september 2007 @ 12:43:33 #77
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53267980
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:02 schreef Anitra het volgende:

[..]

Nee dat lukt niet daar, want die discusie ps of niet is al in den treure uit gevoerd en indeigt altijd in scheve bekken
ik mag na 3 jaar toch geen nieuweling meer genoemd worden dacht ik toch? En na diverse meets.
ach, zeikerds zijn overal en jah ook op fot.
ik probeer er zo min mogelijk op te letten.
en jah tuurlijk is t zo dat bekenden sneller reageren op de foto's van andere bekenden, daar loop ik ook ngo wel tegenaan. maar je moet natuurlijk niet je plezier in het fotograferen laten verpesten door het wel of niet, veel of weinig reacties krijgen op je foto

juist nu na eergister vind ik het prettig om mensen te laten zien wat mogelijk is, hier en daar tips geven om dingen te verbeteren en ze mee proberen te sleuren in mijn enthousiasme van het fotograferen.

wat Ireth al aanhaalde, ze word gewoon geaccepteerd, er word meegedacht en waar mogelijk geholpen. het is wel zo, en dat is geen aanval naar jou toe anitra, dat de manier van binnenkomendenderen ook wel meehelpt in reacties.
als je binnenkomt en alleen een foto post, dan krijg ik ook geen reacties, reageer ik op een ander dan reageert men ook op mij. iets met actie en reactie.

ik zou het heel tof vinden als het ons (lees alle fot-users) zou lukken om jullie te betrekken, begeleiden waar nodig en voor drempelverlaging kunnen zorgen.
zoals na de vorige meet, toen hebben we een aantal tips gegeven over kleuren bijtrekken, nu wat over compositie. t zijn kleine stapjes, maar juist door zulke dingen over te brengen worden de plaatjes nog mooier dan ze al zijn.

overigens ben ik van mening dat icaä haar foto;s gewoon lekker meot posten, ookal heeft ze iso 400 gebruikt.
zal ik maar verklappend dat ik dat ook gedaan heb

enfin. ik hoop dat jullie allemaal je niet bezwaard zullen voelen omdat je met in jouw ogen lekenvragen Fot binnenkomt. waar ik kan zal ik jullie helpen. ookal ben ik niet alwetend, en anderen zullen ook echt wel willen helpen.

mocht je nu echt niet durven. pm dan iemand, ook via die weg kunnen we helpen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 18 september 2007 @ 13:13:59 #78
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_53268739
Yoni, ik ben zo vrij geweest [Beginners] Mooie foto's en hoe ze nog mooier kunnen

Ben benieuwd!
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  dinsdag 18 september 2007 @ 13:27:34 #79
109497 Icaä
pi_53269075
Yoni, I rest my case. [Beginners] Mooie foto's en hoe ze nog mooier kunnen

Sluit mijn topic maar, mij zie je daar niet meer terug. Dat ligt niet aan jou trouwens.
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 18 september 2007 @ 13:33:23 #80
95752 crew  Chell
Kluns
pi_53269219
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:27 schreef Icaä het volgende:
Yoni, I rest my case. [Beginners] Mooie foto's en hoe ze nog mooier kunnen

Sluit mijn topic maar, mij zie je daar niet meer terug. Dat ligt niet aan jou trouwens.
Kijk eens in zijn posthistorie. Die persoon post NOOIT in FOT, maar heeft gewoon in de active topcis geklikt. Dat soort mensen moet je echt gewoon negeren Die heb je hier in OUD tenslotte ook zo nu en dan....da's nou eenmaal, helaas, des Foks.
  dinsdag 18 september 2007 @ 13:38:42 #81
109497 Icaä
pi_53269351
Jullie hebben gelijk. Maar het was bij mij volslagen tegen het verkeerde been. Ik geef me bloot (tenminste zo voelt het), en word de grond in getrapt.

De zin om iets constructiefs te doen op fok zinkt mij in de schoenen. Laat maar dus.
pi_53269411
Icaa, ik heb in de quote een van de foto's gezien, en ik vond hem echt super! Ik heb compleet geen verstand van foto's maken, maar ik zou zoiets al nooit kunnen! Hoe kun je jezelf een beginner noemen

Echt waar, laat je foto's zien, want ze zien er echt mooi uit!
  dinsdag 18 september 2007 @ 13:41:57 #83
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53269434
Jammer Icaä, ik weet zeker dat als je het een kans zou geven je veel positieve reacties zal krijgen.
Je gooit nu heel Fot over een negatieve hoop door een persoon die nooit in Fot te vinden is.
pi_53269576
Ynske ik heb zovaak mensen complimenten gegeven daar en ben daar nooit zo maar binnen komen denderen Ik ben ook niet voor jan l*l naar de FOT meets gegaan, heb verschrikkelijk mooie foto's ge,maakt maa kreeg gewoon geen reactie omdat de vaste groep hun foro's toch mooier vonden en ik maar niew was en "kale"foto 's had. Echt ik kan er boos om worden dat er tlekes weer gezegd wor dat ik het moet proberen, dat doe ik al 3 jaar, ik ben lief en aardig voor iedereen, behalve als er weer een discusie is over ps of niet dan geef ik regelrecht mijn mening daar in en als ik na al dat gelul niet eens 1 reactie krijg op ee foto waar ik zelfs vragen bij gesteld heb, ja sorry hoor.
Ik kom niet zomaar binnen denderen, dat weten oude Fot'ers ook die er toen waren en mij kennen.

Icaa ik snap psies wat je bedoelt, dan heb je toch geen zin meer om te posten? omdat het maar snapshots zijn in hun ogen?

ik duik mijn bed in, word zo moe van telkens hetzelfde zeggen en telkens antwoorden op krijgen die nrgens op slaan want ik heb echt wel mijn best gedaan om er tussen te komen en het gaat niet om de reactie, maar gewoon het negeren van iemand die nieuw is, doen alsof die foto's geen ruk waard zijn. Nou ik heb toch aardige fto's van de meet voorbij zien komen die stukken beter waren dan menig foto in FOT.

en duik nu mijn bed in voor de muur van commentaar over heen me heen valt
  dinsdag 18 september 2007 @ 13:51:10 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53269674
Ik heb maar 1 puntje van commentaar...
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:47 schreef Anitra het volgende:
En dat gaat over dat laatste zinnetje van je...
Echt onzin, ik zie hier tot nog toe nergens iemand neergesabeld worden of wat dan ook... Niet bijvoorbaat al zielig gaan doen als er nog niks aan de hand is hoor...
pi_53269978
[edit: verzin eens iets anders, of beter... reageer gewoon niet als je niks zinnigs te zeggen hebt.]

[ Bericht 30% gewijzigd door BE op 18-09-2007 14:06:28 ]
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_53270081
Het belangrijkste aan fotograferen is dat je er PLEZIER in hebt! Ik hoop dat men niet alleen plezier beleefd aan het laten zien van foto's op een forum en het al dan niet commentaar daarop krijgen, maar ook aan het fotograferen zelf en de (meestal) dankbaarheid van bijv. de ouders.

Als je tóch van je foto's wilt leren, zoek dan een forum waar je je prettig voelt. Er zijn d'r zoveel! Ga geen moeite steken in een groep mensen waar je je niet prettig voelt, verspilde energie. Jaren geleden kwam ik ook in FOT maar het sfeertje sprak me niet aan dus ben ik maar bij m'n andere vertrouwde fotografie forum gebleven waar ik me wel prettig voel. Niets aan de hand
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:23:45 #88
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53270501
Toch snap ik het niet hoor Anitra, meerdere waaronder ik zijn gewoon geaccepteerd daar, en ik neem toch ook geen blad voor de mond en zeg wat ik denk.
Ik zit op verschillende foto forums en juist Fok! vind ik het laagdrempeligst.

Ik zit dit eigenlijk zelfs met verbazing te lezen.

Overigens vind ik de zin

'Icaa ik snap psies wat je bedoelt, dan heb je toch geen zin meer om te posten? omdat het maar snapshots zijn in hun ogen?'

erg slap, hoezo hun? heb ik negatief gereageerd dan of andere die echt in FOT vertoeven?
Nee, een figuur wat nooit te vinden is in FOT, als je heel je mening daarop gaat baseren dan is geen een subfora meer te doen uiteraard, zelfs Oud niet.
Ik heb meer moeite moeten doen om me hier gewenst te voelen dan in FOT hoor. (wat ook niet veel moeite was overigens )
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:32:51 #89
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_53270721
Kan dit niet geplakt worden in het FOT topic zodat zij eens lezen hoe jullie er tegen over staan.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 18 september 2007 @ 14:41:38 #90
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53270945
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:47 schreef Anitra het volgende:
Ynske ik heb zovaak mensen complimenten gegeven daar en ben daar nooit zo maar binnen komen denderen Ik ben ook niet voor jan l*l naar de FOT meets gegaan, heb verschrikkelijk mooie foto's ge,maakt maa kreeg gewoon geen reactie omdat de vaste groep hun foro's toch mooier vonden en ik maar niew was en "kale"foto 's had. Echt ik kan er boos om worden dat er tlekes weer gezegd wor dat ik het moet proberen, dat doe ik al 3 jaar, ik ben lief en aardig voor iedereen, behalve als er weer een discusie is over ps of niet dan geef ik regelrecht mijn mening daar in en als ik na al dat gelul niet eens 1 reactie krijg op ee foto waar ik zelfs vragen bij gesteld heb, ja sorry hoor.
Ik kom niet zomaar binnen denderen, dat weten oude Fot'ers ook die er toen waren en mij kennen.

Icaa ik snap psies wat je bedoelt, dan heb je toch geen zin meer om te posten? omdat het maar snapshots zijn in hun ogen?

ik duik mijn bed in, word zo moe van telkens hetzelfde zeggen en telkens antwoorden op krijgen die nrgens op slaan want ik heb echt wel mijn best gedaan om er tussen te komen en het gaat niet om de reactie, maar gewoon het negeren van iemand die nieuw is, doen alsof die foto's geen ruk waard zijn. Nou ik heb toch aardige fto's van de meet voorbij zien komen die stukken beter waren dan menig foto in FOT.

nogmaals ik val jou niet aan.
ik probeerde alleen te verwoorden wat ik voelde
en jah nog altijd word ik niet altijd met open armen ontvangen maar dat weerhoud me niet om met mijn foto;s bezig te zijn, dat bedoelde ik te zeggen.

zolang jij trots op je foto's bent, dat is het belangrijkste. tuurlijk is het fijn als mensen ook hun waardering tonen. maar ik zie t meestal als, ok ik ben niet echt goed, moet nog veel leren maar ooit kom ik ook op t niveau dat anderen hebben.

ik vind t topic van icaa een goed idee, maar denk dat er wat meer onderbouwing bij moet komen, ter verduidelijking.

om nog even een voorbeeld erbij te halen
bij deze foto van de dochter van buzzer krijg ik nadat ik gevraagd heb om een reactie omdat hij overgeslagen werd deze reactie
quote:
Op maandag 17 september 2007 22:04 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Nette foto, leuk kinderportretje en technisch in orde. Nadeel is dat ik m wat 'gewoontjes' vind. Dat is niet fout ofzo, maar hij springt er niet uit als ie straks in een topic vol portretgeweld staat.
niet dat ik daar wat mee kan... maar goed t is een nette verwoording van iets waar je niet veel mee kan.
wat doe je dan? erlangs lezen en verder gaan.

ik ga t topic van icaa eens verder doorspitten

[ Bericht 16% gewijzigd door Ynske op 18-09-2007 14:47:09 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 19 september 2007 @ 14:00:40 #91
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53299438
Zou iemand mijn allerleukste kinderschoenentopic kunnen sluiten? Ik opende hem per ongeluk terwijl Pinquit dat ook deed, en beter. Dank u.
  woensdag 19 september 2007 @ 14:17:01 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53299829
Done!
  woensdag 19 september 2007 @ 17:37:34 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53305250
Even spammen hoor!

Ontstaan uit het gesprek rond het FOT beginners-topic: [MEET] FOT beginners clinic
  woensdag 19 september 2007 @ 18:10:44 #94
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_53306126
je bedoelt, omdat ik erover ging reclameren

Overigens wist ik niet dat het hier ook al liep, dat werd duidelijk uit de hints.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 19 september 2007 @ 18:12:14 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53306163
Nou nee, eigenlijk meer 'ondanks dat SB zich er ook nog eens tegenaan ging bemoeien'.
Je dicht jezelf echt te veel eer toe!

woensdag 19 september 2007 @ 19:46:59 #96
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53308777
quote:
Op woensdag 19 september 2007 17:37 schreef Brighteyes het volgende:
Even spammen hoor!

Ontstaan uit het gesprek rond het FOT beginners-topic: [MEET] FOT beginners clinic
Tof! Rent richting Fot...
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 19 september 2007 @ 20:04:52 #97
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_53309274
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:12 schreef Brighteyes het volgende:
Nou nee, eigenlijk meer 'ondanks dat SB zich er ook nog eens tegenaan ging bemoeien'.
Je dicht jezelf echt te veel eer toe!

Ik ken de uitdrukking "tegenaan bemoeien" niet.
Maar whatever, ik mag me er niet meer druk om maken van mezelf
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  donderdag 20 september 2007 @ 14:15:16 #98
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53327047
Is er een algemeen topic over de voor en nadelen bij bepaalde scholen.
wij twijfelen namenlijk tussen 2 best wel verschillende scholen voor Demi.
pi_53327075
Volgens mij is er wel iets van een schoolkeuzetopic, maar dat is al vrij oud. Ik ga even zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')