abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53179154
Als iemand zegt datie voor je gaat bidden is diegene gewoon egoïstisch en lui. Als we alle tijd die mensen steken in bidden nou eens steken in het onderzoek naar [vul ziekte in] dan waren er veel meer levens gered.
pi_53179572
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Waarom zou Hij dat wel doen? We leven niet in een paradijs, dat is juist het idee.
Waarom zou hij dat niet doen bij amputaties maar wel bij andere aandoeningen? Een amputatie is schijnbaar minder erg? En dan zo willekeurig dat er geen touw aan vast te knopen is of god nou wel of niet heeft ingegrepen?

Het komt allemaal zo mooi voor de gelovigen uit he. Op alle onlogische zaken is wel een antwoord te verzinnen. Als de gebeden niet worden verhoord, dan is God schijnbaar wijs genoeg om niet te luisteren. Als ze wel worden verhoord is het een teken dat bidden echt helpt. En anders is er wel het krankzinnige uitvlicht van de zondeval waar je weer mee aankomt. Door een gebeurtenis duizenden jaren geleden, moeten we nu maar lijden?
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_53179652
Ik ken niemand waarvan de gebeden weleens zijn uitgekomen.
Behalve ikzelf en dat zal ik mezelf ook nooit vergeven.
Maar alsnog gooi ik het op puur toeval, ik geloof niet
pi_53180682
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:38 schreef MrData het volgende:

[..]

Waarom zou hij dat niet doen bij amputaties maar wel bij andere aandoeningen? Een amputatie is schijnbaar minder erg? En dan zo willekeurig dat er geen touw aan vast te knopen is of god nou wel of niet heeft ingegrepen?
Gebeurt het wel bij andere aandoeningen dan? Uit al die geweldige onderzoeken bleek toch van niet? Volgens mij heb ik nou al 6 keer gezegd dat ik weinig op heb met gebeden voor genezing van ziekte. God kan best amputaties teniet doen, daar is het God voor, en waarom dat niet gebeurt weet ik niet. Kunnen we alsjeblieft af van dat bidden voor genezen? Ik heb geen zin om iets te verdedigen terwijl ik er zelf helemaal niets mee heb eigenlijk.
quote:
Het komt allemaal zo mooi voor de gelovigen uit he. Op alle onlogische zaken is wel een antwoord te verzinnen. Als de gebeden niet worden verhoord, dan is God schijnbaar wijs genoeg om niet te luisteren.
´Wijs genoeg om niet te luisteren´?
quote:
Als ze wel worden verhoord is het een teken dat bidden echt helpt.
Heb je mij ook niet horen zeggen.
quote:
En anders is er wel het krankzinnige uitvlicht van de zondeval waar je weer mee aankomt. Door een gebeurtenis duizenden jaren geleden, moeten we nu maar lijden?
Ja, helaas wel. Het leed als gevolg van het afkeren van God kan je ook terugbrengen naar God.
pi_53180718
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:41 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik ken niemand waarvan de gebeden weleens zijn uitgekomen.
Behalve ikzelf en dat zal ik mezelf ook nooit vergeven.
Maar alsnog gooi ik het op puur toeval, ik geloof niet
Wat was er gebeurd dan?
pi_53180986
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als ze wel worden verhoord is het een teken dat bidden echt helpt.

Heb je mij ook niet horen zeggen.
quote:
Op donderdag 13 september 2007 23:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

helemaal mee eens.. ik had vragen, heb gebeden en gesmeekt en binnen 2 weken was alles beantwoord. Ik noem dat geen toeval maar Gods macht.
Wel degelijk.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_53182804
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:33 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

[..]

Wel degelijk.
Dat gaat toch niet over GENEZING. Daar verwees ik naar omdat men daar maar over blijft zeuren.

En het is voor mij een persoonlijk oordeel. IK noem het Gods macht en geen toeval omdat het vanuit mijn beleving hoogst onwaarschijnlijk is dat ik die ervaringen puur toevallig zou hebben. Je kan dat echter op geen enkele manier statistisch onderzoeken dus blijft het een persoonlijk oordeel.

Maar ik ga weer weg uit dit topic want ik zit mezelf alweer op te vreten door sommige reacties hier.
pi_53184582
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Maar ik ga weer weg uit dit topic want ik zit mezelf alweer op te vreten door sommige reacties hier.
Het wordt je te heet onder de voeten zodra je gevraagd wordt je claims te onderbouwen bedoel je.
Geeft niets hoor, die discussie was toch off-topic.
pi_53184959
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Selectief geheugen. Als ik appelmoes eet en er gebeurd niets is er niets gebeurd dus onthou ik het ook niet. Als ik appelmoes eet en ik win de lotto dan denk ik "Hé, ik at appelmoes! Dat is toch wel heel toevallig!"
Ik ben niet dom en kan wel redelijk een onderscheid maken tussen schier onverklaarbare dingen en puur toeval.
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er gaan duizenden mensen naar de kerk maar als er 1 "geneest" dan is het een wonder, zo kan ik ook Jomanda worden.
Er genezen er veel meer dan '1' maar dat terzijde. Tuurlijk zijn er ook enorm veel gevallen van gelovigen die blijven bidden maar niet genezen (zoals Paulus in de Bijbel). Zelfs Jezus zijn gebed in Gethsemané werd niet verhoord!
Ik heb simpelweg teveel meegemaakt om te weten dat bidden wel degelijk invloed kan hebben. Heeft het altijd invloed? Nee, als ik mijn vader vroeger om een gunst vroeg, gaf hij me ook niet altijd wat ik vroeg. Heeft dat vragen daarom geen zin? Tuurlijk wel, misschien werd mijn vraag van die dag erna wel beantwoord.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_53185209
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

DIe uitspraak heb je mij in ieder geval niet zien doen. Ik vind het voor iedereen persoonlijk om te bepalen wat men als redenen aan wil geven voor bepaalde gebeurtenissen. In sommige gevallen kan ik dat alleen aan God toewijzen, een ander zal het toeval noemen. Nogmaals, je kan niet bewijzen dat bidden helpt, die experimenten zijn zinloos, dus het is zinloos om op basis daarvan je mening te vormen.
Maar dat doe je wel, door de resultaten, of liever gezegd, datgene wat in tijd op het bidden volgt, aan god toe te schrijven.
Waarom dan überhaupt nog bidden?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53185291
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Ik had zelf een aantal vragen waar ik erg mee worstelde de laatste tijd. Ik heb gebeden en gevraagd om uitleg, laat me zien wat er met dit en dat bedoeld wordt. In 2 weken is me alles duidelijk geworden, mijn geloof is met een factor oneindig vergroot en ik voel me zoals ik me voelde toen ik me net bekeerd had. Voor mij waren de 2 weken ongelooflijk krachtig, goddelijk, gewoon onvoorstelbaar en ik kan dat niet aan iets anders dan God toeschrijven. Dat is dus een ontzettend persoonlijke ervaring en ik vind het niet zo wijs om te denken dat je zoiets met wat experimenten over genezing wel kan debunken als slechts toeval/iets in je hoofd/het is een placebo effect etc.
Nou noem je los van gods ingrepen al drie heel plausibele en zelfs veel plausibeler oorzaken van het duidelijk worden. Zonder in god te geloven en al helemaal zonder tot hem te bidden, herken ik je ervaring heel goed.
Dat je die ervaring alleen aan god kunt toeschrijven, zegt meer over jou dan over hem.
Het is je overigens gegund, daar niet van
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53185453
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 22:42 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik ben niet dom en kan wel redelijk een onderscheid maken tussen schier onverklaarbare dingen en puur toeval.
[..]

Er genezen er veel meer dan '1' maar dat terzijde.
In dat geval zou het toch niet moeilijk moeten zijn om met een goed gedocumenteerd geval op de proppen te komen.
pi_53187120
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat gaat toch niet over GENEZING. Daar verwees ik naar omdat men daar maar over blijft zeuren.

En het is voor mij een persoonlijk oordeel. IK noem het Gods macht en geen toeval omdat het vanuit mijn beleving hoogst onwaarschijnlijk is dat ik die ervaringen puur toevallig zou hebben. Je kan dat echter op geen enkele manier statistisch onderzoeken dus blijft het een persoonlijk oordeel.

Ten eerste, ik vind het goed voor je dat je je antwoorden heb gekregen van God, ondanks dat ik niks met God heb, maar als jij je daarbij lekker voelt is dat natuurlijk heel mooi.

Maar laten we daar eens dieper op ingaan, jij zegt dat je in 2 weken tijd alle antwoorden heb gehad, hoe ervaarde je het? Wat ging er door je heen? Ik bedoel, persoonlijk vind ik het erg krom om niet in Gods genezing te geloven maar tegelijkertijd wel roepen dat ie almachtig is en altijd luistert noem maar op. Bijna elke echte christen gelooft in gebedsgenezing.

Heeft bidden nou echt nut? Persoonlijk weet ik, en jij net zo goed, dat het geen effect heeft. Mocht dat namelijk wel zo zijn, dan zou het wel zo overduidelijk zijn dat christenen het beter voor elkaar zouden hebben als ongelovigen.

Wat heb jij meer als mij? Ik bid nooit, ik geloof niet in God, maar heb mijn zaakjes netjes voor elkaar. Jij spendeert uren in je hoofd aan God, terwijl ik aan ja...sex denk of iets dergelijks, nou, tenzij God een onwijs lekker wijf is, denk ik toch liever aan sex.

Wat is er aan jouw leven beter als de mijne? Ben jij gelukkiger als mij? Persoonlijk denk ik van niet, jij bent veel meer bezig om je leven goed te leven, terwijl het voor mij vanzelf gaat. De kans dat ik straks een dodelijke ziekte krijg voor mij 30e is statistisch net zo groot als dat jij dat krijgt.

Dan heb je nog het eeuwige leven, ik zal heel eerlijk zijn, maar dat lijkt me geen hol aan, want het is onmogelijk om het leven wat ik nu heb door te leven, want je hebt geen lichaam meer. Het is dus alleen maar een gevoel wat je eeuwig zou hebben, klinkt mooi misschien, maar nee dank je, heb ik echt geen boodschap aan.
pi_53187410
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 23:56 schreef bigore het volgende:

[..]

Ten eerste, ik vind het goed voor je dat je je antwoorden heb gekregen van God, ondanks dat ik niks met God heb, maar als jij je daarbij lekker voelt is dat natuurlijk heel mooi.

Maar laten we daar eens dieper op ingaan, jij zegt dat je in 2 weken tijd alle antwoorden heb gehad, hoe ervaarde je het? Wat ging er door je heen? Ik bedoel, persoonlijk vind ik het erg krom om niet in Gods genezing te geloven maar tegelijkertijd wel roepen dat ie almachtig is en altijd luistert noem maar op. Bijna elke echte christen gelooft in gebedsgenezing.

Heeft bidden nou echt nut? Persoonlijk weet ik, en jij net zo goed, dat het geen effect heeft. Mocht dat namelijk wel zo zijn, dan zou het wel zo overduidelijk zijn dat christenen het beter voor elkaar zouden hebben als ongelovigen.

Wat heb jij meer als mij? Ik bid nooit, ik geloof niet in God, maar heb mijn zaakjes netjes voor elkaar. Jij spendeert uren in je hoofd aan God, terwijl ik aan ja...sex denk of iets dergelijks, nou, tenzij God een onwijs lekker wijf is, denk ik toch liever aan sex.

Wat is er aan jouw leven beter als de mijne? Ben jij gelukkiger als mij? Persoonlijk denk ik van niet, jij bent veel meer bezig om je leven goed te leven, terwijl het voor mij vanzelf gaat. De kans dat ik straks een dodelijke ziekte krijg voor mij 30e is statistisch net zo groot als dat jij dat krijgt.

Dan heb je nog het eeuwige leven, ik zal heel eerlijk zijn, maar dat lijkt me geen hol aan, want het is onmogelijk om het leven wat ik nu heb door te leven, want je hebt geen lichaam meer. Het is dus alleen maar een gevoel wat je eeuwig zou hebben, klinkt mooi misschien, maar nee dank je, heb ik echt geen boodschap aan.
Is een leuke bijdrage en ik ben het helemaal met je eens.
Maar gvd wat zou het een verbetering zijn als je eens Nederlands leerde.
pi_53187553
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 23:00 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

In dat geval zou het toch niet moeilijk moeten zijn om met een goed gedocumenteerd geval op de proppen te komen.
Ik heb mijn kennisen nooit gevraagd het te documenteren voor ongelovige gasten op een forum eerlijk gezegd.

Maar anderen zullen het vast wel doen. Zoek wat op internet rond zou ik zeggen. Ik geloof dat de EO zich hier ook wel mee bezig hield. Ik meen mij te herinneren dat zij een keer met een verlamde man naar een gebedsgenezer in Afrika zijn gegaan. Uiteindelijk kwam die man kerngezond zonder rolstoel in Nederland terug.

In Nederland zijn ook gebedsgenezers, de bekendste is Jan Zijlstra. Zie hier een verslag van de EO.
Een quote eruit:
quote:
"Toen u begon te bidden, kwam Gods Geest naar beneden. Toen u bad voor de depressie ging die weg, toen u bad voor mijn longen werden ze gezond. Alles is hersteld. De dokter die mijn eierstokken heeft weggehaald, heeft verklaard dat ze teruggekomen zijn."
Zoals deze verhalen zijn er duizenden.
Maar goed, geloof wat je wilt geloven. Nogmaals: ik heb geen zin om te debateren over de geloofwaardigheid van wonderen, omdat ik heb gemerkt dat dit toch geen zin heeft.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_53187914
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:14 schreef koningdavid het volgende:

Zoals deze verhalen zijn er duizenden.
Maar goed, geloof wat je wilt geloven. Nogmaals: ik heb geen zin om te debateren over de geloofwaardigheid van wonderen, omdat ik heb gemerkt dat dit toch geen zin heeft.
Duizenden Nogmaals, als er werkelijk zoveel wonderbaarlijke genezingen waren dan stonden de medische vakbladen vol met publicaties. Helaas, verder dan de Libelle of Hart van Nederland komen de Zijlstra's van deze wereld niet, simpelweg omdat er geen enkel bewijs is.

Als je geen zin hebt om te discussiëren over de geloofwaardigheid van dit soort claims moet je er niet over beginnen. Uiteindelijk ging het topic daar ook helemaal niet over. Wat mij betreft gaan we dus ook weer on-topic.
pi_53188006
Als ik zou gaan bidden en win de loterijjackpot dan ben ik wel snel gelovig
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_53188172
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:29 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Duizenden Nogmaals, als er werkelijk zoveel wonderbaarlijke genezingen waren dan stonden de medische vakbladen vol met publicaties.
Dat zou je denken he?
Helaas, er staan verhalen over placebo's en andere schimmige natuurlijke verklaringen in, maar wonderen worden nooit geaccepteerd in de wetenschap (op de Big-Bang na dan ). En dat is op zich nog best logisch ook, het overschrijdt immers het 'werkterrein' van wetenschap.
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:29 schreef MinderMutsig het volgende:
Helaas, verder dan de Libelle of Hart van Nederland komen de Zijlstra's van deze wereld niet, simpelweg omdat er geen enkel bewijs is.
Ach, het word ook gewoon genegeerd. Ik zag laatst bij Hart Van Nederland, of '5 in het land' ofzo ook een item over een gebedsgenezer. Daar gingen ze met een zieke vrouw naar zo'n genezingsdienst en quess what? Die vrouw genas. Dat komt even langs in een item van 3 minuten en het leven gaat weer verder.

Geloof mij, er gebeurt zoveel in de wereld dat eigenlijk de voorpagina van de krant verdient. Maar voor veel zaken geldt, als het niet in onze denkwereld past, als het niet te verklaren is, dan negeren we het gewoon.
pi_53188326
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:40 schreef koningdavid het volgende:
Dat zou je denken he?
Helaas, er staan verhalen over placebo's en andere schimmige natuurlijke verklaringen in, maar wonderen worden nooit geaccepteerd in de wetenschap (op de Big-Bang na dan ). En dat is op zich nog best logisch ook, het overschrijdt immers het 'werkterrein' van wetenschap.
Dat denk ik niet, dat weet ik wel zeker.
Als er inderdaad een vrouw was geweest bij wie verwijderde eierstokken 'ineens' weer terug waren dan had de betreffende arts hier absoluut over gepubliceerd en verder onderzoek naar gedaan.
Al was het alleen maar om er achter te komen of dit een natuurlijke reactie was. Dat zou namelijk een doorbraak kunnen betekenen in de medische wetenschap en een mogelijke manier om bijvoorbeeld kankerslachtoffers, vrouwen die vervroegd in de overgang zijn gekomen e.d. te helpen.
Zo'n doorbraak zou geen enkele arts aan zich voorbij laten gaan.
quote:
Ach, het word ook gewoon genegeerd. Ik zag laatst bij Hart Van Nederland, of '5 in het land' ofzo ook een item over een gebedsgenezer. Daar gingen ze met een zieke vrouw naar zo'n genezingsdienst en quess what? Die vrouw genas. Dat komt even langs in een item van 3 minuten en het leven gaat weer verder.

Geloof mij, er gebeurt zoveel in de wereld dat eigenlijk de voorpagina van de krant verdient. Maar voor veel zaken geldt, als het niet in onze denkwereld past, als het niet te verklaren is, dan negeren we het gewoon.
Mijn neus, ik heb dat stukje ook gezien en weet je wat dat mens had? ME, een niet aan te tonen ziekte. Gek dat het altijd dit soort mensen zijn die genezen en niet (daar istie weer) een geamputeerde. Blijkbaar heeft jouw god een zwak voor aanstellers en een hekel aan mensen die daadwerkelijk iets hebben.
Of, en dat is veel waarschijnlijker, het is gewoon een groot kulverhaal.
pi_53188984
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:47 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, dat weet ik wel zeker.
Als er inderdaad een vrouw was geweest bij wie verwijderde eierstokken 'ineens' weer terug waren dan had de betreffende arts hier absoluut over gepubliceerd en verder onderzoek naar gedaan.
Al was het alleen maar om er achter te komen of dit een natuurlijke reactie was. Dat zou namelijk een doorbraak kunnen betekenen in de medische wetenschap en een mogelijke manier om bijvoorbeeld kankerslachtoffers, vrouwen die vervroegd in de overgang zijn gekomen e.d. te helpen.
Zo'n doorbraak zou geen enkele arts aan zich voorbij laten gaan.
Misschien overschat je hier de arts nogal want het gebeurt toch.
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:47 schreef MinderMutsig het volgende:
Mijn neus, ik heb dat stukje ook gezien en weet je wat dat mens had? ME, een niet aan te tonen ziekte. Gek dat het altijd dit soort mensen zijn die genezen en niet (daar istie weer) een geamputeerde. Blijkbaar heeft jouw god een zwak voor aanstellers en een hekel aan mensen die daadwerkelijk iets hebben.
Of, en dat is veel waarschijnlijker, het is gewoon een groot kulverhaal.
Kijk uit wat je zegt, het zijn niet alleen mensen met vage ziektes hoor. Er zijn ook mensen met kanker, AIDS of verlammingen die werden genezen. Geamputeerde ledematen die weer aangroeien? Nog nooit van gehoord, maar misschien bestaat het ook wel. Na even googlen ben ik uitgekomen bij deze mevrouw. Een evangeliste die beweerd twee keer dood te zijn verklaard en dat haar geamputeerde been er weer is aangegroeid. Er staan ook medische documenten op haar website. Er staan zelfs de adresgegevens + telefoonnummers van de artsen die haar behandeld hebben en haar been hebben geamputeerd.

Ik vel er geen oordeel over, ik zie die website nu pas voor het eerst, maar dit is wat je wilde zien toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')