abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 september 2007 @ 12:36:17 #101
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_52979944
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:34 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Uh, ja, die druk om kinderen te nemen tegenwoordig... Dat is vast een stuk erger dan vroeger. .
Ja dat is het ook, vroeger had je nog lang niet zoveel voorbehoedsmiddelen als tegenwoordig. Vroeger was het gewoon neuken en je bent zwanger, tegenwoordig heb je een keuze. Maar als je dan de keuze maakt om geen kinderen te krijgen dan wordt je behandeld alsof je idioot bent.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_52979952
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:30 schreef Athmozz het volgende:
de school kan die taak ook observeren, en een kind maakt zijn huiswerk alleen, daar moet je hem als ouder niet bij helpen. Gewoon kijken of hij het wel allemaal gemaakt heeft, meer niet. Dat kan je ook nadat je hem om 18u op school bent gaan oppikken. Thuiskomen, eten, controleren of het huiswerk op school gemaakt is, indien ja dan doet hij maar wat, indien neen huiswerk gaan maken.
De school kan die taak wel observeren maar dat is de taak van de school niet, dat is de taak van de ouders. De term zegt het al 'HUISwerk'. School is afgelopen maar de kinderen moeten nog maar even wachten tot hun ouders wel tijd voor ze hebben.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 september 2007 @ 12:38:08 #103
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52979982
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:36 schreef 700MB het volgende:

[..]

De school kan die taak wel observeren maar dat is de taak van de school niet, dat is de taak van de ouders. De term zegt het al 'HUISwerk'. School is afgelopen maar de kinderen moeten nog maar even wachten tot hun ouders wel tijd voor ze hebben.
Jij kent het belgisch onderwijssysteem niet?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_52979997
als ik dit soort reacties lees (o.a. 700MB), ben ik toch blij dat dit soort types niet in de regering zitten, enzo.

Ik ben het ook niet eens met hoe sommige (sommige, niet alle) ouders hun kind opvoeden, maar een heel groot deel doet het ook wel "goed". Daarnaast heeft men nu de keuze om een kind te krijgen, is dat zo erg? Ik denk het niet. Vroegah was een gezin van 8 ook normaal, moet je eens kijken hoe daar nu op gereageerd wordt (uitkeringstrekkers!). Zolang je je kinderen maar liefhebt en het kind gelukkig is, en de ouder er de verantwoording voor neemt. Dan zit het toch niemand in de weg?
pi_52980080
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:38 schreef Perruche het volgende:
Daarnaast heeft men nu de keuze om een kind te krijgen, is dat zo erg? Ik denk het niet. Zolang je je kinderen maar liefhebt en het kind gelukkig is, en de ouder er de verantwoording voor neemt. Dan zit het toch niemand in de weg?
Mensen die hun kinderen elke dag (of zoveel mogelijk) naar de opvang sturen hebben hun kinderen niet lief. En de verantwoording nemen ze dan dus juist niet.

En een kind krijg je niet, een kind neem je.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_52980103
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:36 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ja dat is het ook, vroeger had je nog lang niet zoveel voorbehoedsmiddelen als tegenwoordig. Vroeger was het gewoon neuken en je bent zwanger, tegenwoordig heb je een keuze. Maar als je dan de keuze maakt om geen kinderen te krijgen dan wordt je behandeld alsof je idioot bent.
Doe toch niet zo belachelijk. Als vrouw moest je gewoon zo snel mogelijk zien te trouwen en kinderen krijgen, anders was er iets goed mis met je. Niet willen trouwen of geen kinderen willen krijgen was al helemaal absurd.

Ik snap echt niet hoe je erbij komt dat die druk tegenwoordig hoger is. Er wordt veel minder vreemd gekeken naar mensen die ervoor kiezen vrijgezel te blijven, niet te trouwen of geen kinderen te nemen.

Als we dit topic als voorbeeld nemen zie je al hoe anders het tegenwoordig is. Niemand valt jou bijvoorbeeld aan op het feit dat je geen kinderen wil. Jij (en anderen) vallen echter wel mensen aan die kinderen willen, maar niet aan jouw beeld van de perfecte ouder voldoen. Dit doe je trouwens enorm fel en ongenuanceerd.
pi_52980111
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:26 schreef 700MB het volgende:
Er is al een kind binnen het gezin -> weghalen.
Jong genoeg om te kunnen adopteren -> weghalen. (Regels voor adoptie moeten inderdaad veel soepeler zodat die regel uiteindelijk 'adoptiekind beschikbaar? -> weghalen' wordt).
  donderdag 6 september 2007 @ 12:44:52 #108
152789 karr-1
pi_52980147
quote:
Zolang je je kinderen maar liefhebt en het kind gelukkig is, en de ouder er de verantwoording voor neemt. Dan zit het toch niemand in de weg?
Ouders die hun kinderen zoveel en zo vaak mogelijk in de opvang dumpen hebben het niet lief en nemen er zeker geen verantwoordelijkheid voor. Ze schuiven het gewoon af op een ander en denken dat ze dan de kinderen liefhebben.
pi_52980210
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:42 schreef 700MB het volgende:

[..]

Mensen die hun kinderen elke dag (of zoveel mogelijk) naar de opvang sturen hebben hun kinderen niet lief. En de verantwoording nemen ze dan dus juist niet.

En een kind krijg je niet, een kind neem je.
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:44 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ouders die hun kinderen zoveel en zo vaak mogelijk in de opvang dumpen hebben het niet lief en nemen er zeker geen verantwoordelijkheid voor. Ze schuiven het gewoon af op een ander en denken dat ze dan de kinderen liefhebben.
op zich hebben jullie wel een punt heur (en besides, ik hou ook niet van kinderen ) alleen staat voor mij opvang niet gelijk aan niet liefhebben. Van 7 am tot 7pm opvang daarentegen ben ik ook geen voorstander van, en die naaldhakken en SUV's typen heb ik ook een grafhekel aan.
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 september 2007 @ 12:47:29 #110
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52980214
Waar halen jullie vandaan dat TS zijn kind zoveel en zovaak mogelijk in de opvang dumpt

En om dan heel even de eigen situatie hier aan te reiken: Dochterlief gaat 1 dag per week naar het kinderdagverblijf. De rest van de tijd is mama, papa of oma thuis... Guess what, ze vraagt 6 dagen per week wanneer ze weer naar Toermalijn mag. Erg hoor, dat gedumpt worden...
pi_52980223
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:47 schreef Sjeen het volgende:
Waar halen jullie vandaan dat TS zijn kind zoveel en zovaak mogelijk in de opvang dumpt

En om dan heel even de eigen situatie hier aan te reiken: Dochterlief gaat 1 dag per week naar het kinderdagverblijf. De rest van de tijd is mama, papa of oma thuis... Guess what, ze vraagt 6 dagen per week wanneer ze weer naar Toermalijn mag. Erg hoor, dat gedumpt worden...
  donderdag 6 september 2007 @ 12:48:45 #112
152789 karr-1
pi_52980243
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:43 schreef kLowJow het volgende:

[..]
Als we dit topic als voorbeeld nemen zie je al hoe anders het tegenwoordig is. Niemand valt jou bijvoorbeeld aan op het feit dat je geen kinderen wil. Jij (en anderen) vallen echter wel mensen aan die kinderen willen, maar niet aan jouw beeld van de perfecte ouder voldoen. Dit doe je trouwens enorm fel en ongenuanceerd.
je mag me aanvallen zoveel je wilt, maar het niet nemen van kinderen is in ieder geval mijn eigen keuze geweest. Zoals ik al de hele tijd betoog is het nemen van kinderen tegenwoordig geen keuze meer voor velen, maar een statussymbool dat er bij hoort om niet uit de toon te vallen. Men neemt dus kinderen "omdat het zo hoort" maar niet omdat men bewust voor kinderen kiest.

Ik ken in mijn omgeving verschillende voorbeelden van mensen die bewust kiezen voor kinderen. Zodra de vrouw zwanger is, stopt ze met werken en gaat full time voor de kinderen zorgen terwijl de man het inkomen verdient. Noem het ouderwets, maar het werkt wel het beste.
  donderdag 6 september 2007 @ 12:50:08 #113
152789 karr-1
pi_52980262
quote:

Het kind denkt dat het normaal is om elke dag gedumpt te worden, logisch dat ze er om vragen. Op die leeftijd kan een kind nog niet zelf dat soort dingen verzinnen.
pi_52980279
quote:
Guess what, ze vraagt 6 dagen per week wanneer ze weer naar Toermalijn mag. Erg hoor, dat gedumpt worden...
Wordt ze veel geslagen thuis dan?
pi_52980296
quote:
Doe toch niet zo belachelijk. Als vrouw moest je gewoon zo snel mogelijk zien te trouwen en kinderen krijgen, anders was er iets goed mis met je. Niet willen trouwen of geen kinderen willen krijgen was al helemaal absurd.

Ik snap echt niet hoe je erbij komt dat die druk tegenwoordig hoger is. Er wordt veel minder vreemd gekeken naar mensen die ervoor kiezen vrijgezel te blijven, niet te trouwen of geen kinderen te nemen.
Dat er op een ANDERE manier druk wordt uitgeoefend wil niet zeggen dat die druk minder is. Het enige verschil is dat de druk later begint maar dat maakt het ook niet minder. De enige mensen die niet raar kijken naar mensen die vrijgezel/ongetrouwd/kinderloos zijn, zijn de mensen uit diezelfde categorie die in die categorie zitten door hun eigen keuze.
quote:
Jij (en anderen) vallen echter wel mensen aan die kinderen willen, maar niet aan jouw beeld van de perfecte ouder voldoen. Dit doe je trouwens enorm fel en ongenuanceerd.
Iemand hoeft helemaal geen perfecte ouder te zijn, het is echter wel nodig, als je dan die kinderen wilt hebben, dat je dat wel probeert. De ENIGE manier waarop dat mogelijk is, is door jezelf weg te cijferen ten bate van het kind. Dat kind heeft namelijk niet de keuze gemaakt om geboren te worden, dat heeft die ouder voor het kind gedaan. En dus moet je die verantwoordelijheden nakomen. Of jezelf geen ouder noemen (laat staan een goede ouder), dat kan ook. Mensen die dus kinderen steeds dumpen in dagverblijven zijn geen ouders maar eigenaren van het kind.
pi_52980297
quote:
als ik dit soort reacties lees (o.a. 700MB), ben ik toch blij dat dit soort types niet in de regering zitten, enzo.
Gelukkig kom je dit soort types voornamelijk op FOK! tegen. En gelukkig maar: compleet hersendood, roepen om het roepen, een zelfverklaard IQ van 300 en in staat om in 5 minuten alle problemen in de wereld op te lossen in 3 'simpele' stappen.

Negeren.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 6 september 2007 @ 12:53:18 #117
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_52980305
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:33 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Mijn vader werkte ook altijd, geen topbaan, maargoed, en mn moeder weas altijd thuis. Thuis als ik uit school kwam en van alles te vertellen had, en had een goede band met beide.
Maar doordat de ouders van tegenwoordig hun kind weinig zien, zal de band erg kut zijn. Simpel, die zullen nog meer aan de crèche medewerkers vertellen.

Mijn moeder heeft altijd een ngoed contact gehad, deed andere dingen als ik op school en, en kwam ik of één van mijn zussen thuis dan was zij ook weer thuis.

Heerlijk gewoon. Nee, mijn moeder trok ook geen uitkering.

tegenwoordig is ze wel vaker weg, dan past ze twee middagen in de week op mijn nichtje, mijn zus heeft kapsalon aan het huis, en die komt dan nog steeds ook wel vaak binnen. En verder passen de vader, en zij ook op. Simpel dus. Ik snap niet waarom mensen hun 'speelgoed' zomaar even op de crèche dumpen. Het is gewoon niet nodig.
pi_52980312
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:50 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het kind denkt dat het normaal is om elke dag gedumpt te worden, logisch dat ze er om vragen. Op die leeftijd kan een kind nog niet zelf dat soort dingen verzinnen.
sjeen zegt toch dat het kindje maar 1 dag per week gaat? waar haal je nu weer elke dag vandaan?
pi_52980319
quote:

[..]

LE-ZEN.

Sjees.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 september 2007 @ 12:56:36 #120
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52980352
quote:

[..]

Lezen is ook een kunst he
pi_52980399
quote:
Sjeen moet zich gewoon afvragen of haar situatie thuis nog wel houdbaar is of dat ze ergens in gebreke is gebleven. Het is immers niet normaal als kinderen het liefst van huis vluchten.
pi_52980408
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:47 schreef Perruche het volgende:
op zich hebben jullie wel een punt heur (en besides, ik hou ook niet van kinderen ) alleen staat voor mij opvang niet gelijk aan niet liefhebben.
Af en toe een dagje naar de kinderopvang voor contact met andere kinderen is verder geen punt (mits het ook daadwerkelijk om die reden is). Dat heeft namelijk niets met kinderopvang te maken. En er kan zich ook best een keer een incident voordoen (oma is van haar rollator gevallen), waardoor er snel oppas nodig is voor een paar dagen. Kan allemaal. Waar het om gaat is dat ouders die structureel hun kinderen ergens anders neerzetten omdat ze te egoistisch zijn om ook maar iets op te geven voor dat kind, dat die niet van dat kind houden, anders zouden ze het wel opgeven.
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 september 2007 @ 13:04:22 #123
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52980482
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:59 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Sjeen moet zich gewoon afvragen of haar situatie thuis nog wel houdbaar is of dat ze ergens in gebreke is gebleven. Het is immers niet normaal als kinderen het liefst van huis vluchten.
Sneu figuur...

Het is nog nooit in je opgekomen dat mensen ook dingen kunnen verkiezen boven iets anders omdat ze het leuk vinden?
pi_52980539
quote:

[..]

en ik die aan 12 tot 18jarige leeftijd bijna elke grote vakantie weg was, 2 maand lang? Ik denk niet dat ik in die 6x 2 maand in totaal een maand thuis geweest ben. Ik vond het ook gewoon leuk om van het ene kamp naar het andere te gaan, wat zit je namelijk als kind thuis te doen? Je verwacht toch echt niet dat je als 12jarig kind vb nog met je ouders gaat gaan spelen oid, vanaf die leeftijd beginnen ze gewoon zelf te kiezen wat ze wel willen. Het is ook niet dat mijn ouders de kampen kozen waar ik op meeging, ik koos gewoon uit een paar foldertjes wat ik allemaal wou doen. Het enige waar mijn ouders er die 2 maanden voor mij als kind waren was financiëel, zij zorgden ervoor dat ik mee kon op kamp en dat ik daar wat uit te geven heb.

Ik ben dan thuis opgevoed door mijn moeder, mijn zus ook. Sterke band is leuk in theorie; mijn zus is thuis al vertrokken toen ze 16 was. Waar sta je dan met je sterke band...
Wat betreft controle op huiswerk; wij gingen op ons kamer huiswerk maken & we gingen naar beneden als we klaar waren. Nooit controle erop, en ik heb vb mijn volledig 2de middelbaar nooit mijn huiswerkjes van wiskunde gemaakt. Elk huiswerk dat we niet indienden was 1 puntje minder op de toets van die week. Who cares, ik had toch altijd een 9 of een 10, met een 8 of een 9 was ik even blij.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  donderdag 6 september 2007 @ 13:27:56 #125
189294 Bepsie
Smurf terreur.
pi_52980768
Trieste actie!
Rape is such a bad word, lets call it surprisesex!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')