Dus moeten we maar niks doen en mag Balkenende gewoon doorgaan alsof er niks aan de hand is ?quote:Op woensdag 5 september 2007 13:55 schreef QBZZ het volgende:
Ik snap niet dat Pronk nog voor een parlementair onderzoek is, hij weet tenslotte de uitslag al: Balkenende is een leugenaar en Nederland is op een schandalige manier een oorlog in gerommeld.
Dat is ook het beeld dat moet blijven staan, nu Balkenende zelf niet bereid is om in een onderzoek het tegendeel aan te tonen.quote:Op woensdag 5 september 2007 13:55 schreef QBZZ het volgende:
Ik snap niet dat Pronk nog voor een parlementair onderzoek is, hij weet tenslotte de uitslag al: Balkenende is een leugenaar en Nederland is op een schandalige manier een oorlog in gerommeld.
Pronk weet toch al wat er is gebeurd? Laat hem maar zijn bevindingen op tafel leggen, hoeven we ook niet de poppenkast van een uitgebreid onderzoek te houden.quote:Op woensdag 5 september 2007 13:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dus moeten we maar niks doen en mag Balkenende gewoon doorgaan alsof er niks aan de hand is ?
Daar komt het woord DEMONISEREN weer......Ik mag dat rechtse gejank niet meer horen!! Als er iemand demoniseerd dan is dat Wilders wel .....Maar dat is een ander topic.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:19 schreef zoalshetis het volgende:
fijn dat jan weer aanwezig is! het demoniseren is ie nog niet verleerd zie ik.
Dat stompzinnige gezeik over 'demoniseren' is zwaar vermoeiend inderdaad. Ik kan me ook nog wel een politicus herinneren die een andere politicus uitmaakte voor leugenaar en draaikont. Dat was geen demoniseren, maar gewoon zeggen waar het op staat uiteraard.quote:Op woensdag 5 september 2007 14:17 schreef druze_eddy het volgende:
[..]
Daar komt het woord DEMONISEREN weer......Ik mag dat rechtse gejank niet meer horen!! Als er iemand demoniseerd dan is dat Wilders wel .....Maar dat is een ander topic.
Om even terug te komen op Pronk.......Natuurlijk is Balkenende een leugenaar, dat is ook waarom het CDA ( en natuurlijk de medeverantwoordelijke VVD ) tegen een parlementair onderzoek is. Het beeld van een Nederlandse premier die als Amerikaans schoothondje fungeerde en braaf pootjes gaf en netjes het baasje gehoorzaamde is natuurlijk dodelijk.
Zeggen wat je denkt is kennelijk alleen tof als je rechts van de VVD predikt.quote:Op woensdag 5 september 2007 12:16 schreef Pool het volgende:
Wat een rechts paniekvoetbal in dit topic!![]()
De koers Bos is misschien gezellig en fijn voor (semi-)intellectuelen maar uiteindelijk gaat het erom dat je je culturele bagage, wetenschappelijke overtuigingen en waarden om gaat zetten in concreet beleid. En laten we vooral niet vergeten dat de PvdA oorspronkelijk voor de onderkant is opgericht (alhoewel dat lang niet de enige reden was uiteraard).quote:Op woensdag 5 september 2007 13:42 schreef Pool het volgende:
Het einde ja? Ik vaar zelf meer de koers-Bos dan de koers-Pronk, maar ik vraag me af of we met Pronk zetels verliezen. Veel mensen hebben de afgelopen jaren toch de harde woorden bij de PvdA gemist, die Pronk wel durft uit te spreken. Je kunt over hem vinden wat je wil, maar het is wel een echte PvdA'er.
quote:
Binnenland
wo 5 sep 2007, 16:34 | 18 reacties
Pronk heeft spijt van uitspraak over Balkenende
DEN HAAG - Kandidaat-voorzitter van de PvdA Jan Pronk heeft er spijt van dat hij premier en CDA-leider Jan Peter Balkenende een „leugenaar” heeft genoemd. Hij heeft „een politieke fout“ gemaakt, zegt hij woensdag in een interview met de gratis krant De Pers.
„Ik heb mij de afgelopen jaren geërgerd aan mensen die politieke kritiek vermengden met persoonlijke kwalificaties. Nu heb ik me daar zelf schuldig aan gemaakt.”
Pronk deed zijn uitspraak dinsdagavond tijdens een debat met de andere kandidaat-voorzitters. Na afloop reed hij „met niet zo'n prettig gevoel naar huis”, bekende hij aan De Pers.
Woensdag namen CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel en diens ChristenUnie-collega Arie Slob duidelijk afstand van de woorden van Pronk.
http://www.telegraaf.nl/b(...)over_Balkenende.html
nou, ik vind het meteen weer spijt betuigen nog suffer eigenlijk.quote:Op woensdag 5 september 2007 17:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat zo'n ervaren raspoliticus zo'n fout maakt om zo op de persoon te spelen.![]()
quote:Op woensdag 5 september 2007 17:40 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, ik vind het meteen weer spijt betuigen nog suffer eigenlijk.
gisteravond zei hij nog zoiets als "ik vind wat ik vind en ga niet ineens iets anders zeggen als ik nog steeds dat vind wat ik vond" (volg u me nog?) .... en nu trekt hij binnen 24 uur zijn woorden terug
dus of hij vindt nu niet meer wat hij gister nog wel vond en dat vind ik dan weer nogal wat , of hij doet een beetje laf nu.
Waarom dusquote:Op woensdag 5 september 2007 17:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Pronk heeft gister dus gelogen?
Pronk is altijd nogal uitgesproken.quote:Of hij had het niet zo grof moeten zeggen ofzo?![]()
Okay, Balkenende is dus nogsteeds een leugenaar, maar het was politiek niet zo handig. No shit...quote:Op woensdag 5 september 2007 17:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waarom dusStaat het dan vast dat Balkenende de waarheid sprak? Dat heeft ie nl. niet gezegd
Hij betuigt alleen spijt dat ie 't gezegd heeft dat Balkenede een leugenaar is.![]()
[..]
Pronk is altijd nogal uitgesproken.![]()
Vertegenwoordiger klagen na de uitspraak.quote:
Ik geloof eigenlijk niet dat Pronk dit 'per ongeluk' gezegd heeft, niet iemand met zijn ervaring. Het lijkt mij waarschijnlijker dat hij iets dergelijks vooraf al gepland had staan om vervolgens een dag later zijn excuses aan te bieden.quote:Op woensdag 5 september 2007 17:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat zo'n ervaren raspoliticus zo'n fout maakt om zo op de persoon te spelen.![]()
Inderdaad. Iemand met de ervaring van Pronk maakt dit soort 'foutjes' niet zo snel lijkt me. Slim gespeeld van hem, lekker refereren aan de sentimenten binnen de PvdA over Irak en toch Bos nog een beetje te vriend houden.quote:Op woensdag 5 september 2007 18:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik geloof eigenlijk niet dat Pronk dit 'per ongeluk' gezegd heeft, niet iemand met zijn ervaring. Het lijkt mij nog waarschijnlijker dat iets dergelijks vooraf al gepland had staan om vervolgens een dag later zijn excuses aan te bieden.
Dit is ff makkelijk scoren met een gevoelig onderwerp + Balkenende een leugenaar noemen (dat kan links wel waarderen, kijk hier maar) en kwa publieke awareness staat hij meteen ver bovenaan de lijst als kandidaat voor het PVDA-voorzitterschap.
Vervolgens biedt je ff je excuses aan, no harm done... maar wel flink wat gratis publiciteit ontvangen.![]()
daar lijkt het wel op, jaquote:Op woensdag 5 september 2007 18:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik geloof eigenlijk niet dat Pronk dit 'per ongeluk' gezegd heeft, niet iemand met zijn ervaring. Het lijkt mij nog waarschijnlijker dat iets dergelijks vooraf al gepland had staan om vervolgens een dag later zijn excuses aan te bieden.
Dit is ff makkelijk scoren met een gevoelig onderwerp + Balkenende een leugenaar noemen (dat kan links wel waarderen, kijk hier maar) en kwa publieke awareness staat hij meteen ver bovenaan de lijst als kandidaat voor het PVDA-voorzitterschap.
Vervolgens biedt je ff je excuses aan, no harm done... maar wel flink wat gratis publiciteit ontvangen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |