abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52955629
quote:
Pronk: Balkenende is een leugenaar
MEPPEL - De PvdA moet hardop tegen premier Jan Peter Balkenende zeggen dat hij „een leugenaar” is. Dat zei oud-PvdA-minister Jan Pronk dinsdag tijdens een partijbijeenkomst in Meppel waar kandidaten voor het partijvoorzitterschap zich presenteerden.

Naast Pronk zijn er nog zes kandidaten. Pronk herhaalde zijn pleidooi voor een parlementair onderzoek naar de Nederlandse steun aan de inval in Irak. De PvdA heeft zich er tot teleurstelling van Pronk tijdens de kabinetsformatie bij neergelegd dat er geen onderzoek komt.

Volgens Pronk is Nederland op „een schandelijke manier” in de Irak-oorlog „gerommeld”. De PvdA dient Balkenende daar volgens hem op aan te spreken.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/70208791/Pronk:_Balkenende_is_een_leugenaar.html?p=6,1
Van dik hout zaagt men planken, zal Jan Pronk wel denken. De toon is gezet. Ik geloof dat Jan Pronk als voorzitter niet echt geschikt is. Hij is teveel het type dat liever de confrontatie zoekt ipv bruggen bouwt.

Intussen heeft Jan Pronk natuurlijk wel gelijk dat we die oorlog zijn ingerommeld door de Amerikanen. Ik ben, net als Jan Pronk blij met dit kabinet en hoop dat het de volle periode zal zitten. Maar ook ik betreur dat het onderzoek naar Irak onder het tapijt is gemoffeld.

Overigens vind ik het niet echt helpen om Balkenende zo weg te zetten. Zeg dan dat het CDA leugenachtig is in deze kwestie.
  woensdag 5 september 2007 @ 11:05:27 #2
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_52955685
Pronk is een oude seniele man die je niet serieus kunt nemen. Hij moet zijn pamfletten maar op straat uitdelen.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_52956009
fijn dat jan weer aanwezig is! het demoniseren is ie nog niet verleerd zie ik.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_52956129

Hahahah, de pot verwijt de ketel
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 5 september 2007 @ 11:25:45 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52956165
Pronkie is ok, even lekker ongenuanceerd door de bocht schoppen kan weleens verfrissend zijn .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_52956213
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:19 schreef zoalshetis het volgende:
fijn dat jan weer aanwezig is! het demoniseren is ie nog niet verleerd zie ik.
Hehe inderdaad. Die man heeft zo'n plaat voor ze harses, gelooft hij nou werkelijk dat heel Nederland op die zure bejaarde zit te wachten?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_52956220
Wat een wanstallig iemand die Pronk! Misschien moeten we nu net zoals aan de Indonesische Terroristen excuses aanbieden aan Irak
pi_52956221
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Van dik hout zaagt men planken, zal Jan Pronk wel denken. De toon is gezet. Ik geloof dat Jan Pronk als voorzitter niet echt geschikt is. Hij is teveel het type dat liever de confrontatie zoekt ipv bruggen bouwt.

Intussen heeft Jan Pronk natuurlijk wel gelijk dat we die oorlog zijn ingerommeld door de Amerikanen. Ik ben, net als Jan Pronk blij met dit kabinet en hoop dat het de volle periode zal zitten. Maar ook ik betreur dat het onderzoek naar Irak onder het tapijt is gemoffeld.

Overigens vind ik het niet echt helpen om Balkenende zo weg te zetten. Zeg dan dat het CDA leugenachtig is in deze kwestie.
Hij is wat kort-door-de-bocht. Maar zoals gezegd heeft ie wel gelijk.

Wat mij teleurstelt is dat er zo makkelijk overheen wordt gestapt, door alles onder het tapijt te vegen. De 2e kamer is gewoon voorgelogen. Wordt mij wat al te makkelijk overheen gestapt zo.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52956238
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:25 schreef jogy het volgende:
Pronkie is ok, even lekker ongenuanceerd door de bocht schoppen kan weleens verfrissend zijn .
Het schudt de boel wel op daar bij de PvdA.
  woensdag 5 september 2007 @ 11:29:13 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52956245
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hehe inderdaad. Die man heeft zo'n plaat voor ze harses, gelooft hij nou werkelijk dat heel Nederland op die zure bejaarde zit te wachten?
straks zegt ie nog dat balkenende op harry potter lijkt.

die man moet maar snel achter de geraniums met zijn huigelachtige manier van politiek bedrijven.
pi_52956260
Is hij soms weer aan de drank ofzo
pi_52956266
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:28 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Wat mij teleurstelt is dat er zo makkelijk overheen wordt gestapt, door alles onder het tapijt te vegen. De 2e kamer is gewoon voorgelogen. Wordt mij wat al te makkelijk overheen gestapt zo.
Inderdaad. Het had nooit mogen gebeuren en het is goed dat hij ondubbelzinnig duidelijk is.
  woensdag 5 september 2007 @ 11:30:14 #13
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_52956269
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:25 schreef jogy het volgende:
Ja, maar dan lijkt voorzitter me toch niet de beste functie voor hem.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_52956304
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

straks zegt ie nog dat balkenende op harry potter lijkt.

die man moet maar snel achter de geraniums met zijn huigelachtige manier van politiek bedrijven.
Hehe inderdaad of laat hem weer peace keepen in Afrika

"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 5 september 2007 @ 11:32:02 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52956318
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:30 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

ach zolang de pvda-achterban pronk wil mogen ze hem hebben. graag zelfs, des te meer valt pvda door de mand als de op de man spelende politieke partij.
pi_52956332
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ach zolang de pvda-achterban pronk wil mogen ze hem hebben. graag zelfs, des te meer valt pvda door de mand als de op de man spelende politieke partij.
Alle andere partijen spelen niet op de man ?
  woensdag 5 september 2007 @ 11:33:30 #17
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_52956346
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:31 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hehe inderdaad of laat hem weer peace keepen in Afrika

[afbeelding]
Een plaatje zegt vaak meer dan 1000 woorden
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  woensdag 5 september 2007 @ 11:33:59 #18
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_52956362
Op zich heeft hij gelijk, maar het gaat op voor elke politici.
Allemaal zijn het leugenaars, draaiers en bedriegers.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 5 september 2007 @ 11:34:08 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52956365
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:32 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Alle andere partijen spelen niet op de man ?
niet zo vals als pronkie.
  woensdag 5 september 2007 @ 11:36:56 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52956440
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:30 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Lekker belangrijk, ik heb altijd PvdA gestemd maar die partij is toch op sterven na dood. Dan liever met een beetje schoppen en bijten.
Vrijheid
pi_52956494
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Geef eens 5 voorbeelden van Jan Pronk op de man spelen, en 5 andere voorbeelden van andere politici waaruit blijkt dat Jan Pronk valser is dan andere politici.
  woensdag 5 september 2007 @ 11:39:27 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52956524
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:38 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Geef eens 5 voorbeelden van Jan Pronk op de man spelen, en 5 andere voorbeelden van andere politici waaruit blijkt dat Jan Pronk valser is dan andere politici.
zeg knaap, wat denk jij wel niet? ik doe alleen aan one-liners. trouwens dit topic gaat over pronk en dat ik blij ben dat ie er weer is...
pi_52956545
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zeg knaap, wat denk jij wel niet? ik doe alleen aan one-liners. trouwens dit topic gaat over pronk en dat ik blij ben dat ie er weer is...
pi_52956551
Ik snap ook niet waarom die BlankeIntellectuelen van de PvdA geen donker gekleurd iemand of moslim naar voren schuiven voor het voorzitterschap, dat zou wel een eerlijk signaal zijn naar hun achterban toe? Of geven ze niks om hun achterban?

En onder tussen zit de PvdA maar te zeuren dat werkgevers niet zo happig zijn om een bepaalde groep allochtonen in dienst te nemen. Hoe bedoel je met 2 maten meten
pi_52956589
Pronk
  woensdag 5 september 2007 @ 11:45:25 #26
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_52956691
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:36 schreef jogy het volgende:

[..]

Lekker belangrijk, ik heb altijd PvdA gestemd maar die partij is toch op sterven na dood. Dan liever met een beetje schoppen en bijten.
Sterven na dood? Ze zitten in de regering en de verkiezingen zijn nog heel ver weg. Op deze manier kan je hooguit het kabinet opblazen en je eigen invloed weggooien.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 5 september 2007 @ 11:50:24 #27
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52956809
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:45 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Sterven na dood? Ze zitten in de regering en de verkiezingen zijn nog heel ver weg. Op deze manier kan je hooguit het kabinet opblazen en je eigen invloed weggooien.
Ze zitten nu in een lastig parket qua regeren en doen eigenlijk bijna alles waarvan ze eerst schande spraken in de opositie, dus als ze niet snel een beetje van hun oude koers terugpakken gaat hun achterban massaal naar de SP. Word je ook niet vrolijk van, lijkt me .
Vrijheid
  woensdag 5 september 2007 @ 11:51:26 #28
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_52956831
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ik vind dit anders een gepast antwoord op de hele campagne van Balkenende, waarbij hij het goudeerlijke imago aannam en Bos wegzette als liegende draaikont. Dan mag het best eens gezegd worden dat Balkenende een leugenaar is in de kwestie Irak.
pi_52956844
Balkenende: ''Jan Pronk is een Mickey Mouse
Creative sound www.breaksblog.biz
Illustration and Art
pi_52956846
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:50 schreef jogy het volgende:

[..]
dus als ze niet snel een beetje van hun oude koers terugpakken gaat hun achterban massaal naar de SP. Word je ook niet vrolijk van, lijkt me .
Alles is beter dan die HypocrieteBlankeIntellectuelen van de PvdA
  woensdag 5 september 2007 @ 11:56:56 #31
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_52956942
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:52 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Alles is beter dan die HypocrieteBlankeIntellectuelen van de PvdA
  woensdag 5 september 2007 @ 12:00:08 #32
66825 Reya
Fier Wallon
pi_52957008
In Nederland is de partijvoorzitter vooral gefocust op de organisatie, en daar passen dergelijke uitspraken niet echt bij. Aan de andere kant heeft de PvdA wellicht wat polarisatie tov andere partijen - zonder dat het uit de hand loopt - wel nodig, maar het lijkt me sowieso niet verstandig dit soort uitspraken continu te spuien.
pi_52957009
Pronk heeft in zijn actieve carrière als politicus vooral veel belastinggeld over de balk gegooid en verder weinig bereikt. Ook als VN gezant in Darfur, Sudan was hij waardeloos.
  woensdag 5 september 2007 @ 12:00:25 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52957016
ik vind het een teken van onmacht
pi_52957077
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:28 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hij heeft in jouw ogen gelijk (en in de zijne), maar dat wil niet zeggen dat iedereen er zo over denkt.

Verder lijkt Pronk me geen goede kandidaat voor het voorzitterschap van de PvdA. De man komt mij verbitterd over, en heeft in mijn ogen totaal niet het charisma of de aantrekkingskracht die ik van een leider verwacht.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_52957092
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:29 schreef _The_General_ het volgende:
Is hij soms weer aan de drank ofzo
Hij heeft net als die andere PvdA politicus Relus ter Beek

wel zo'n typische alcoholistenkop!
pi_52957141
quote:
Op woensdag 5 september 2007 12:03 schreef more het volgende:

[..]

Hij heeft net als die andere PvdA politicus Relus ter Beek

[afbeelding]

wel zo'n typische alcoholistenkop!
De held die onze Jongens met waterpistolen naar Bosnië stuurde
pi_52957195
quote:
Op woensdag 5 september 2007 12:06 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wat een prima inhoudelijke reactie
pi_52957230
Indd
quote:
Op woensdag 5 september 2007 12:06 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Creative sound www.breaksblog.biz
Illustration and Art
  woensdag 5 september 2007 @ 12:16:06 #40
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_52957370
Wat een rechts paniekvoetbal in dit topic!

Pronk noemt Balkenende terecht een leugenaar, hoe kun je anders dat hele politieke proces aanduiden waarin Irak is aangevallen met onze steun. En meteen moet daar dan bijgehaald worden dat een hele andere oud-PvdA'er ooit eens wat dronk en onze militairen niet voldoende bewapende. Moeten jullie niet ook nog iets negatiefs zeggen over de melkboer van de tante van Jan Pronk?
  woensdag 5 september 2007 @ 12:21:38 #41
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52957482
quote:
Op woensdag 5 september 2007 12:16 schreef Pool het volgende:
Wat een rechts paniekvoetbal in dit topic!

Pronk noemt Balkenende terecht een leugenaar, hoe kun je anders dat hele politieke proces aanduiden waarin Irak is aangevallen met onze steun. En meteen moet daar dan bijgehaald worden dat een hele andere oud-PvdA'er ooit eens wat dronk en onze militairen niet voldoende bewapende. Moeten jullie niet ook nog iets negatiefs zeggen over de melkboer van de tante van Jan Pronk?
laat ik het zo zeggen. leuk dat jan weer in ons land is en meteen van de hoogste toren blaast. we krijgen de komende tijden weer lekker moddergooi wedstrijdjes. is wel leuk tijdens deze saaie tijden. ik ben benieuwd wie het hardst kan gooien.
  woensdag 5 september 2007 @ 12:27:28 #42
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52957590
quote:
Op woensdag 5 september 2007 12:16 schreef Pool het volgende:

Pronk noemt Balkenende terecht een leugenaar, hoe kun je anders dat hele politieke proces aanduiden waarin Irak is aangevallen met onze steun.
Misleiding. Niet alleen van het volk maar ook van de politiek. Er is volgens mij nog geen bewijs dat Nederland wist van de onwaarheden op het moment dat het steun verleende aan de Irak-oorlog.
  woensdag 5 september 2007 @ 12:27:42 #43
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_52957591
Ben benieuwd wat Pronk dan van Partijgenoot Bos vindt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 5 september 2007 @ 12:28:53 #44
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52957619
quote:
Op woensdag 5 september 2007 12:27 schreef Martijn_77 het volgende:
Ben benieuwd wat Pronk dan van Partijgenoot Bos vindt
Niet veel goeds, schat ik zo in
pi_52957715
quote:
CDA: uitspraken Pronk teken van onmacht

(Novum) - De uitspraken van Jan Pronk over premier Jan Peter Balkenende zijn een uiting van onmacht. Dat laat de CDA-fractie in de Tweede Kamer woensdag weten. Pronk, kandidaat voor het PvdA-voorzitterschap, suggereerde onder meer dat Balkenende een leugenaar is. "Zijn uitspraken zeggen meer over Pronk zelf dan over Balkenende", zegt een woordvoerder van fractievoorzitter Pieter van Geel.

Pronk deed zijn uitspraken dinsdagavond op een discussieavond met de andere voorzitterskandidaten in Meppel. "Ik vind dat wij veel harder tegen Balkenende moeten optreden", zei hij. "Waarom zeggen we niet: u bent een leugenaar. We zijn verdorie Irak ingerommeld met een verhaal dat echt schandelijk is. Dat hoor je vanuit de PvdA te zeggen."

De PvdA moest in de kabinetsformatie onder druk van Balkenendes CDA toestaan dat er geen onderzoek komt naar de Nederlandse steun naar de inval in Irak van 2003, iets wat de partij wel had gewild. Met zijn uitspraken zou Pronk partijleider Wouter Bos hierover opnieuw in een lastig parket kunnen brengen.

Pronk zei dinsdag ook dat de PvdA een duidelijker sociaaldemocratisch antwoord moet geven op het kapitalisme. Hij was wel positief over het huidige kabinet-Balkenende en het regeerakkoord. De CDA-fractie laat verder weten 'heel goede verhoudingen' te hebben binnen de regeringscoalitie.

http://www.trouw.nl/laats(...)nk_teken_van_onmacht
pi_52957882
Wat ik helemaal hier niet aan snap is dat dit uit een partijleiders verkeizings debat komt. Over de andere 6 deelnemers van dat debat horen we totaal niets. Hebben die ook niet bepaalde stelling neergezet?

Maar om even in de slachtofferrol te kruipen zoals velen hier ook zo goed zijn.
Boehoehoe het is de rechtse media die pronk in een moelijke situatie willen brengen en hem een kans op het partijleiderschap door de neus boren.
pi_52957906
quote:
Op woensdag 5 september 2007 12:40 schreef Basp1 het volgende:

Maar om even in de slachtofferrol te kruipen zoals velen hier ook zo goed zijn.
Boehoehoe het is de rechtse media die pronk in een moelijke situatie willen brengen en hem een kans op het partijleiderschap door de neus boren.
Ik geloof dat alle strategische anti PvdA denkers, het liefste Pronk voorzitter zien worden, want dat betekent namelijk het einde van de PvdA.
  woensdag 5 september 2007 @ 12:48:46 #48
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_52958055
quote:
Op woensdag 5 september 2007 12:28 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Niet veel goeds, schat ik zo in
Heeft ie daar al uitspraken over gedaan?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_52958289
quote:
Op woensdag 5 september 2007 12:42 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik geloof dat alle strategische anti PvdA denkers, het liefste Pronk voorzitter zien worden, want dat betekent namelijk het einde van de PvdA.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  woensdag 5 september 2007 @ 13:21:39 #50
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_52958492
quote:
Op woensdag 5 september 2007 12:42 schreef JohnDope het volgende:

[..]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')