Vechten met de Farc ?quote:Op woensdag 5 september 2007 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
WHAHAHAHA
Maatschappelijk ontwikkelen
Studenten?
LOL
Zuipen bedoel je zeker
En die paar uitzonderingen zijn diegen die de maatschappelijke betrokkenheid voor alle studenten uitmaken?quote:Op woensdag 5 september 2007 22:46 schreef Seneca het volgende:
[..]
Het zal je misschien verbazen, maar niet alle studenten zijn over een kam te scheren.
Ik weet niet of dat wel waar is hoor. Het wordt gezegd idd, maar is het vaak niet zo dat de Nederlander gewoon de nuchterheid heeft om degene die onterecht van zichzelf denkt dat-ie boven het maaiveld uitsteekt direct af te straffen? Waardoor de uitspraak juist iets huilerigs krijgt altijd, omdat die gebruikt wordt door lieden die van zichzelf denken bijzonder te zijn, maar dat eigenlijk helemaal niet zijn...quote:Op donderdag 6 september 2007 09:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Balkenende heeft natuurlijk een punt dat er een enorme cultuur is in Nederland van alles wat zijn kop boven het maaiveld uitsteekt neer te slaan, maar het issue is dat de overheid daar de grootste partij in is.
Haha.. dat is dan ook wel weer zo.. huil huil.. wie zijn kop boven het maaiveld steekt (de geweldige ikke dus) wordt erafgehakt.. huil..quote:Op donderdag 6 september 2007 10:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waardoor de uitspraak juist iets huilerigs krijgt altijd, omdat die gebruikt wordt door lieden die van zichzelf denken bijzonder te zijn, maar dat eigenlijk helemaal niet zijn...
idd kenniseconomie en ondertussen de btw op schoolboeken en dergelijke invoeren nog meer bezuiniggen op onderwijs en studeren nog duurder makenquote:Op dinsdag 4 september 2007 18:57 schreef Shivo het volgende:
Lekker gemakkelijk om zoiets te zeggen. Net zo'n loze kreten als de opmerkingen dat Nederland een kenniseconomie moet worden en dit vervolgens in je beleid kompleet negeren.
dit dus ook nog eensquote:Op dinsdag 4 september 2007 19:16 schreef LXIV het volgende:
Kern van het probleem is dat het helemaal niet rendeert om je best te doen. Je wordt het meest beloond wanneer je lekker bij dezelfde baas dicht in je eigen dorp tot aan je pensioen blijft wonen. Iedere ander actie wordt door de belastingen keihard afgestraft.
Deze post is een schoolvoorbeeld van het neerhalen.quote:Op donderdag 6 september 2007 10:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat wel waar is hoor. Het wordt gezegd idd, maar is het vaak niet zo dat de Nederlander gewoon de nuchterheid heeft om degene die onterecht van zichzelf denkt dat-ie boven het maaiveld uitsteekt direct af te straffen? Waardoor de uitspraak juist iets huilerigs krijgt altijd, omdat die gebruikt wordt door lieden die van zichzelf denken bijzonder te zijn, maar dat eigenlijk helemaal niet zijn...
Nee, deze uitspraak van jou, en een groot deel van je oeuvre op Fok!.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Deze post is een schoolvoorbeeld van het neerhalen.
nog eentje.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, deze uitspraak van jou, en een groot deel van je oeuvre op Fok!..
idd misschien moet je eens wat meer gaan betalenquote:Op woensdag 5 september 2007 01:45 schreef StefanP het volgende:
Enz, enz, enz. Zesjescultuur? Prima gezegd hoor, maar met holle frasen van een overheid die zelf hooguit een twee waard is kom je niet ver. Het doet me een beetje denken aan bedrijven die janken en huilen dat ze geen technici kunnen vinden, maar tegelijkertijd elke braller met een economiestudie meer betalen....
Ja als je je eisen verlaagt en een oogje dichtknijpt omdat iemand wel goed is in Nederlands of handvaardigheid, opf gewoon een leuke spontane jongen is, dát gaat het nivo op de uni opkrikken, zeg.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
nog eentje.
maar goed, on topic
'Geen diploma bij onvoldoende basiskennis'
Zelfs in het kabinet waar men zich uitspreekt tegen de zesjescultuur beloont men mensen die allemaal zessen halen (die slagen) maar iemand die allemaal negens haalt maar met moeite voor bv wiskunde een vijf slaagt niet.
Ik weet niet aan welke Universiteit jij welke studie doet maar waar ik zit is daar echt geen sprake van. Hier bekijkt men de mensen met hoge cijfers met een zekere bewondering "die heeft het goed begrepen" ..quote:Dat komt omdat er ook totaal geen uitdaging is. Extra je best doen levert alleen maar gehoon op van je medestudenten...
Dit... dit is precies wat er mis is. Stel wat je zegt is waar, heb je dan ooit wel eens bedacht dat het ontbreken van een sociaal leven wellicht de schuld is van hen die Balkie een nerd vonden en het dus niet zozeer aan Balkie zelf lag?quote:Volgens mij was Jan Peter vroeger altijd het vervelende ventje met de grote bril die altijd maar in de boeken zat, gepest door zijn schoolgenootjes die wél een sociaal leven hadden en nu een fatsoenlijke baan hebben in plaats van gebakken lucht uit het westen verkopen om de agressie jegens zijn vroegere schoolgenootjes te uiten...
quote:WHAHAHAHA
Maatschappelijk ontwikkelen
Studenten?
LOL
Zuipen bedoel je zeker
Zoals ik al eerder zei, dat is zoiets als zeggen dat de telegraaf een goede krant is omdat hij een aantal intelligente lezers heeft.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:41 schreef AgLarrr het volgende:
![]()
Naast mijn studie ben ik actief voor mijn studievereniging en voor een politieke jongeren partij. En ja, daar drinken ook wel eens een biertje.
Ik sta gemiddeld een 8, maar door jouw soort mensen heb ik soms echt geen zin om nog m'n best te doen voor meer dan een 6. Je wordt toch over een kam gescheerd met die lui die er met de pet naar gooien. Alle studenten zuipen en voeren niets uit, hoezee!quote:Op donderdag 6 september 2007 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, dat is zoiets als zeggen dat de telegraaf een goede krant is omdat hij een aantal intelligente lezers heeft.
Beetje een ruk argument, de vergelijking is niet echt treffend. Daar komt bij: goed is relatief.quote:Zoals ik al eerder zei, dat is zoiets als zeggen dat de telegraaf een goede krant is omdat hij een aantal intelligente lezers heeft.
Nederlands, Engels en wiskunde zijn echt basisvaardigheden, zeker als je aan een universiteit wilt studeren. Als je voor die vakken niet minstens een zes voor kunt halen, dan ga je maar naar een lager niveau. Ik heb liever dat ze daar strenger in zijn op middelbare scholen, dan dat ze het niveau op universiteiten maar weer naar beneden schroeven. Ik sprak laatst nog een studiegenoot die het eerste Calculus vak opnieuw moest doen. Tegenwoordig wordt blijkbaar de VWO stof in de eerste helft van de college's opnieuw uitgebreid behandeld, terwijl dit in mijn tijd in een half uurtje even opgefrist werd. Een deel van de oorspronkelijke inhoud is gewoon verdwenen uit het vak. Voor deze behoorlijk vergemakkelijkte versie krijgen studenten bovendien nog eens anderhalve keer zoveel studiepunten. De zwaarste wiskundevakken zijn bovendien compleet verdwenen uit het curriculum.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
nog eentje.
maar goed, on topic
'Geen diploma bij onvoldoende basiskennis'
Zelfs in het kabinet waar men zich uitspreekt tegen de zesjescultuur beloont men mensen die allemaal zessen halen (die slagen) maar iemand die allemaal negens haalt maar met moeite voor bv wiskunde een vijf slaagt niet.
Quot erat demonstrandumquote:Waardoor de uitspraak juist iets huilerigs krijgt altijd, omdat die gebruikt wordt door lieden die van zichzelf denken bijzonder te zijn, maar dat eigenlijk helemaal niet zijn...
quote:Balkenende heeft natuurlijk een punt dat er een enorme cultuur is in Nederland van alles wat zijn kop boven het maaiveld uitsteekt neer te slaan,
Wind je hier maar nietzo over op.. dit soort mensen hou je.. De echte zuipstuidenten zijn al jaren een minderheid.quote:Op donderdag 6 september 2007 13:00 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik sta gemiddeld een 8, maar door jouw soort mensen heb ik soms echt geen zin om nog m'n best te doen voor meer dan een 6. Je wordt toch over een kam gescheerd met die lui die er met de pet naar gooien. Alle studenten zuipen en voeren niets uit, hoezee!
je gaat in op het voorbeeld zelf, niet op wat ik probeer aan te zwengelen, stel je hebt Negens voor Wis, Schei en Natuurkunde, Nederlands en Engels, maar een 5 voor biologie, ben je dan slechter geschikt voor een studie dan iemand met allemaal zesjes?quote:Op donderdag 6 september 2007 13:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nederlands, Engels en wiskunde zijn echt basisvaardigheden, zeker als je aan een universiteit wilt studeren. Als je voor die vakken niet minstens een zes voor kunt halen, dan ga je maar naar een lager niveau. Ik heb liever dat ze daar strenger in zijn op middelbare scholen, dan dat ze het niveau op universiteiten maar weer naar beneden schroeven. Ik sprak laatst nog een studiegenoot die het eerste Calculus vak opnieuw moest doen. Tegenwoordig wordt blijkbaar de VWO stof in de eerste helft van de college's opnieuw uitgebreid behandeld, terwijl dit in mijn tijd in een half uurtje even opgefrist werd. Een deel van de oorspronkelijke inhoud is gewoon verdwenen uit het vak. Voor deze behoorlijk vergemakkelijkte versie krijgen studenten bovendien nog eens anderhalve keer zoveel studiepunten. De zwaarste wiskundevakken zijn bovendien compleet verdwenen uit het curriculum.
Dat is allemaal ook niet zo verwonderlijk. Ik meen dat vorig jaar een wiskundetest is gedaan bij alle eerstejaars studenten ter inventarisatie. 4% van de deelnemers had voldoende basiskennis om aan de opleiding te beginnen.
Dat je dan met allemaal zesjes wel door zou kunnen en met allemaal negens maar een 5 voor wiskunde niet is jammer. Het boeit bijvoorbeeld ook niet zoveel dat je negens haalt voor biologie, Duits, natuurkunde en geschiedenis, maar een vijf voor wiskunde als jij een beta opleiding wilt gaan doen. Dit werd in mijn tijd sowieso sterk afgeraden als je niet minstens een zeven haalde voor wiskunde B.
Wil je daarmee zeggen dat het niet het geval is dat deze cultuur bestaat in Nederland?quote:
Nee hoor, ik snap je punt wel. Dat doet echter niet af aan het feit dat de drie genoemde vakken dusdanig essentieel zijn dat je bij onvoldoende beheersing eigenlijk uberhaupt niet geschikt bent voor een opleiding op dat niveau. Het natuurlijk wel de vraag of er daadwerkelijk een significant verschil zit in beheersing van de stof tussen iemand die een vijf haalt en iemand die een zes haalt.quote:Op donderdag 6 september 2007 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
je gaat in op het voorbeeld zelf, niet op wat ik probeer aan te zwengelen, stel je hebt Negens voor Wis, Schei en Natuurkunde, Nederlands en Engels, maar een 5 voor biologie, ben je dan slechter geschikt voor een studie dan iemand met allemaal zesjes?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |