quote:This is quality stuff, great to see. No coincidence that Real are becoming more likeable by the minute as they sign Dutchies imo.
Linkquote:Op zondag 2 september 2007 22:51 schreef koningdavid het volgende:
Dit las ik op een buitenlands forum:
[..]
![]()
Dat was toch gespeeld, of niet?quote:Op zondag 2 september 2007 23:58 schreef BigFire het volgende:
heeft iemand toevallig nog het filmpje waar Beckenbauer net doet alsof ie niet weet wie Wesley Sneijder is en Bayern hem niet hoeft?![]()
![]()
Goed schot inderdaadquote:Op maandag 3 september 2007 00:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
http://www.dailymotion.co(...)l-vs-villareal_sport
"Drenthe Skill"
Goeie analyse.quote:Op maandag 3 september 2007 00:35 schreef Douwe het volgende:
Dat filmpje was wel zn beste actie
Speelde verder wel degelijk. Niet super, niet slecht.
Om op voorhand te roepen dat het een verkeerde beslissing is is belachelijk. Er zijn genoeg voorbeelden die hebben laten zien dat het wel kan. Kijk een Seedorf of Van Persie. De enige vraag die je je nu kunt stellen is of die veel zal spelen. Maar of het een juiste beslissing is of niet kan je pas na z'n carriere zeggen.quote:Op maandag 3 september 2007 01:01 schreef Douwe het volgende:
Toch valt Drenthe me echt 100% mee. Ik had niet gedacht dat hij toch al zo goed zou kunnen meekomen op dit niveau. En aan de verschillende acties die hij ook vandaag weer maakte zie je toch wel dat hij wel degelijk talent heeft. Zodoende is die stap naar Real Madrid misschien toch helemaal geen slechte stap geweest, hij kan daar écht een hoop leren met mensen als Heinze en Cannavaro naast zich.
Sneijder speelde trouwens wel geweldig... die gast was écht overal
Volgens mij:quote:Op maandag 3 september 2007 03:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke 3 buitenlanders zijn geregistreerd?
Dat zijn ze inderdaad.quote:Op maandag 3 september 2007 03:58 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Volgens mij:
Marcelo, Diarra en.....?
Edit: Robinho misschien.
Baptista heeft enkele weken geleden z'n Spaanse paspoort gekocht.![]()
Met alle respect voor Drenthe, maar Van Persie en met name Seedorf waren toch al drie slagen verder toen ze over werden genomen en het lijkt me sterk dat beiden zoveel hebben gekost.quote:Op maandag 3 september 2007 03:04 schreef jojomen4 het volgende:
Om op voorhand te roepen dat het een verkeerde beslissing is is belachelijk. Er zijn genoeg voorbeelden die hebben laten zien dat het wel kan. Kijk een Seedorf of Van Persie.
Nah van Persie was bankzitter bij Feyenoord voordat ie naar Arsenal ging....quote:Op maandag 3 september 2007 11:52 schreef Chivu het volgende:
[..]
Met alle respect voor Drenthe, maar Van Persie en met name Seedorf waren toch al drie slagen verder toen ze over werden genomen en het lijkt me sterk dat beiden zoveel hebben gekost.
quote:Op maandag 3 september 2007 12:55 schreef DAMH het volgende:
[..]
Nah van Persie was bankzitter bij Feyenoord voordat ie naar Arsenal ging....
Wat betreft Guti in dit topic en andere madrid topics,,, In NL doen de mensen erg nagatief over deze jongen, omdat het natuurlijk een mooiboy is, maar ook door de comentatoren die veel op deze jongen zeiken,,, Maar allen die Real regelmatig zien en Guti weten dat deze jongen eigenlijk nog veel groter had kunnen zijn, als ie maar 1% van bv de mentaliteit van een Raul had gehad.. want als je em bijvoorbeeld in de wedstrijd van vorig jaar thuis tegen Sevilla ziet,, das echt waanzinnig..
Ik zag Guti Haz geloof ik. Guti Hernandez is het eigenlijk. Vreemd, want zo'n afkorting is niet echt een oplossing. En waarom niet gewoon Guti? Ben benieuwd of iemand hier meer van weet...quote:Op maandag 3 september 2007 13:00 schreef De_Ananas het volgende:
Wat had Guti achterop eigenlijk?
Pepe speelde afgezien van één hele slechte wedstrijd anders ook heel goed in de voorbereiding hoor. Doet niks af aan de prestatie van Metzelder gisteren, want hij was in de eerste helft samen met Iker en Raúl de enige die het echt goed deed. De rest speelde tot de rust zeer nerveus.quote:Op maandag 3 september 2007 11:48 schreef Cyberia18 het volgende:
Metzelder wist overigens in de wedstrijd van gisteren méér indruk te maken dan Pepe in de gehele voorbereiding. Speelde gisteren meer dan een verdienstelijke partij![]()
Guti heeft al jaren GUTI.H.quote:Op maandag 3 september 2007 13:56 schreef WasQ het volgende:
[..]
Ik zag Guti Haz geloof ik. Guti Hernandez is het eigenlijk. Vreemd, want zo'n afkorting is niet echt een oplossing. En waarom niet gewoon Guti? Ben benieuwd of iemand hier meer van weet...
En Guti... tja, bij vlagen een geniale voetballer, maar ook een verschrikkelijke etter. Ik ben er geen fan van, maar heb hem gedurende de afgelopen jaren wel leren waarderen...
Hij heeft er vast een reden voor.quote:Op maandag 3 september 2007 14:27 schreef De_Ananas het volgende:
Dacht dat hij altijd Guti achterop had![]()
Vind dat soort veranderingen nooit iets
Gewoon een a en een z erachter laten plakken (al staat het dan niet helemaal centraal meer).quote:Op maandag 3 september 2007 14:36 schreef WeebI het volgende:
[..]
Hij heeft er vast een reden voor.
Wel kut voor zn fans die al een shirt besteld hadden met Guti.H achterop. Aan de andere kant, als echte fan had je dat al in de voorbereiding kunnen zien, toen die shirts nog niet te koop waren.
quote:
Weebl, Raul speelt nu dan 2 goeie wedstrijden in 3 jaar. Als ie dat de rest van het seizoen doortrekt is hij idd van toegevoegde waarde, anders blijf ik erbij dat die gewoon moet bankzitten.quote:Op maandag 3 september 2007 09:35 schreef WeebI het volgende:
[..]
Oh en Jojo, graag uw opinie over de eerste helft, waar iedereen van Real nog niet goed speelde behalve EL CAPITÁN.
Heb je niet liever een Raúl die scoort, dan een Raúl die niet scoort?
Inderdaad! Hij mag blijven staan!quote:Op maandag 3 september 2007 11:48 schreef Cyberia18 het volgende:
Metzelder wist overigens in de wedstrijd van gisteren méér indruk te maken dan Pepe in de gehele voorbereiding. Speelde gisteren meer dan een verdienstelijke partij![]()
Nou meneer de gokkert, daar gaat het anders verdacht veel op lijken.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:34 schreef jojomen4 het volgende:
Owja, heb wel Real op kampioen gezet in de 2 belangrijkste bets, dus denk aub niet dat ik geen Merengue ben en wil dat Barca sucessen heeft.
![]()
Boeiend, het hoort gewoon geel te zijn. Nigel de Jong kreeg ook geel tijdens Sparta - Ajax toen die speler van Telstar was omgekomen. Hij scoorde twee keer, en kreeg 1 van de keren geel. Alsof Ramos het trouwens aan z'n reet zal roesten of 'ie geel krijgt voor zo'n gebaar of niet.quote:Op woensdag 5 september 2007 01:56 schreef jojomen4 het volgende:
Ik heb het tijdens de wedstrijd gemist maar Sergio Ramos heeft een gele kaart gekregen omdat die gedeeltelijk z'n shirt uit deed.![]()
De kaart is nu ingetrokken omdat hij een boodschap had voor z'n vriend PUerta. Wat een debiel die scheidsrechter. Die vieze vuile tiefushond had ons paar jaar geleden al genaait met Barca - Real en probeert die het nu nog eens.![]()
Hij heeft z'n shirt niet eens helemaal uitgetrokken, alleen over z'n hoofd getild.quote:Op woensdag 5 september 2007 02:01 schreef Chivu het volgende:
[..]
Boeiend, het hoort gewoon geel te zijn. Nigel de Jong kreeg ook geel tijdens Sparta - Ajax toen die speler van Telstar was omgekomen. Hij scoorde twee keer, en kreeg 1 van de keren geel. Alsof Ramos het trouwens aan z'n reet zal roesten of 'ie geel krijgt voor zo'n gebaar of niet.
Dat mag ook niet.quote:Op woensdag 5 september 2007 03:26 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Hij heeft z'n shirt niet eens helemaal uitgetrokken, alleen over z'n hoofd getild.
Denk je nu echt dat hij voordat hij die actie deed niet wist dat hij er een gele kaart voor zou kunnen krijgen? Voetballers zijn ook niet dom hoor. Hij heeft de afweging gemaakt om het te doen, en vond het belangrijker om z'n vriend te eren dan een kaart te ontvangen.quote:Op woensdag 5 september 2007 03:26 schreef jojomen4 het volgende:
Jij snapt het gelukkig allemaal wel![]()
De kaart is toch ingetrokken, dus de utizondering is toch al gemaakt? Of de bond dat nu doet of de scheidsrechter maakt niet uit, die scheids had heul geen geel hoeven geven, dat had die naaibal zelf ook wel kunnen verzinnen.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:28 schreef Chivu het volgende:
Ik kan begrijpen dat het lullig is. Het is sowieso een domme regel, maar als je uitzonderingen gaat maken dan blijf je bezig.
Dat gaat allemaal niet over voetbal. Puerta was een voetballer, die iedereen in Spanje kende. Dan is het niet meer dan logisch om hem op deze manier te eren. Zoiets als dit doe je niet als je oma doodgaat of de broer van je vrouw.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:51 schreef Chivu het volgende:
Dat de kaart is teruggetrokken is heel erg coulant.
Als de oma van Ramos overlijdt, wordt zo'n kaart dan ook teruggetrokken? Als de broer van zijn vrouw overlijdt, wordt zo'n kaart dan teruggetrokken? Als er een meisje spoorloos verdwijnt in Mexico en het haalt het landelijke nieuws en Ramos doet zoiets, wordt 'ie dan ingetrokken? Als hij er niet Puerta mee wilde eren, maar die Afrikaan uit Israel, wordt 'ie dan ingetrokken?
IK krijg de melding: Deze video is mogelijk nog niet beschikbaar.quote:Op zondag 9 september 2007 22:55 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ook leuk, hier beelden van het kampioenschap feest in de wagenMet digitale camera opgenomen. (Vana 3.13)
Klik
Vaag, werkt hier wel.quote:Op zondag 9 september 2007 23:52 schreef Skwish het volgende:
[..]
IK krijg de melding: Deze video is mogelijk nog niet beschikbaar.
quote:Met Drenthe, Van Nistelrooy, Robben en Sneijder is er een Nederlandstalige enclave ontstaan in Madrid, die zelfs aan uitbreiding onderhevig is. "Diarra (ex-speler van Vitesse) kent nog wat Nederlandse woorden. En we zijn nu met Robinho bezig. Hij is heel leergierig. 'Ik ga naar huis', zegt hij aan het einde van de dag. Mooi, he!"
Wekelijks het de tegenstanders moeilijk maken, assists geven, goals maken en uitgroeien tot 1 van de gevaarlijkste spelers op de wereld.quote:Op dinsdag 11 september 2007 01:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is zijn potientiele niveau?
Waarom is het een klasbak? Hij laat bij Real al 2 jaar geen flikker zien. Hij zal best goed kunnen ballen maar zolang die het niet laat zien moeten we hem niet de hemel in gaan prijzen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:45 schreef BonJovi het volgende:
Robinho is een echte klasbakWorld cup 2010 word nog leuk met Robinho en Pato samen
Hij moet nog even wennen kan best aan de rechterkant, maar hij heeft daar voor wel 2 jaar geprutst op links. Dus daar heeft die in mijn ogen wel genoeg kunnen wennen. Hij moet gewoon presteren nou.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:16 schreef WeebI het volgende:
Robinho is meer op zijn plaats aan de linkerkant, maar met de huidige aankopen lijkt zijn toekomst aan die kant niet echt rooskleurig.
Vandaar dat ie nu van rechts moet komen, en daar moet ie denk ik nog even aan wennen. Het is wel een spelen waar in ieder geval altijd gevaar van uit gaat. Persoonlijk zie ik op dit moment liever Higuaín, maar Robinho heeft natuurlijk minstens zoveel potentie, dus ik begrijp Schuster ook wel.
Weer iets waar we het over eens zijn.quote:Hoop alleen wel dat Gonzalo wat meer speeltijd krijgt. Dat wordt echt een held
quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:33 schreef jojomen4 het volgende:
Robinho kan beter gaan voetballen. VInd het nog steeds zwaar onder z'n potentiele niveau wat die wekelijks laat zien.
Dit weekend denk ik al op de bank (Casillas, Ramos, Metzelder, Cannavaro, Heinze, Diarra, Guti, Sneijder, Raul en Ruud. En dan Robinho of Drenthe.
Als Robben fit is kan die bankzitten.
Bijna in heel Europa 2-3 wedstrijden.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:29 schreef paultjuhhh het volgende:
Hebben ze nou nog maar 2 wedstrijden gespeelt joh
Makkelijk maar duurquote:Op donderdag 13 september 2007 12:24 schreef Harmen1984 het volgende:
Hoe makkelijk/moelijk is het om als Nederlandse toerist aan kaartjes voor thuiswedstrijden van Real te komen?
Centraal op het middenveld geloof ik.quote:Op donderdag 13 september 2007 16:07 schreef TerroRobbie het volgende:
Op welke positie speelde Gallego?
Heeft ie sinds dit seizoen, eerder was het altijd GUTI.Hquote:Op zondag 16 september 2007 11:40 schreef -Vaduz- het volgende:
Waarom heeft Guti: Guti. Haz achterop zijn shirt?
Nette overwinning trouwens, deze moeten ook gewonnen worden natuurlijk.
Nou, das mooi, dan hoeven we ook niet te spelen en krijgen we toch 3 puntenquote:Op zondag 16 september 2007 11:50 schreef -Vaduz- het volgende:
En Werder kun je nu het beste treffen natuurlijk, die zijn totaal de weg kwijt.
quote:Op zaterdag 15 september 2007 11:32 schreef De_Ananas het volgende:
Waarom wilden jullie ook nog Ballack kopen?![]()
Zit er uberhaupt een visie achter het beleid of niet?
Ik noem de fans altijd de clubquote:Op zondag 16 september 2007 13:02 schreef WeebI het volgende:
[afbeelding]
Deze kan in de OP
@ Ananas: Schuster wilde Ballack kopen, niet 'wij'.
Op de bank, waar nu Baptista zit.quote:Op zondag 16 september 2007 13:03 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik noem de fans altijd de club
Maar waar zou hij dan moeten spelen als ie wel was gekomen?![]()
Waarschijnlijk wilde hij Ballack gewoon in de basis zetten, maar vergeet niet dat hij Ballack al wilde hebben voordat Real met Ajax begon met onderhandelen over Sneijder.quote:Op zondag 16 september 2007 13:19 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ballack voor veel geld halen om hem op de bank te zetten, was dat zijn plan?
!
!
!
Deze week stond op de Belse teletekst dat het onderhandelen mislukt was dus hij wilde hem nog wel nadat Sneijder er al was. Weet trouwens niet meer wat er precies stond aangezien hij nu niet gekocht kan worden uiteraard.quote:Op zondag 16 september 2007 13:51 schreef WeebI het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wilde hij Ballack gewoon in de basis zetten, maar vergeet niet dat hij Ballack al wilde hebben voordat Real met Ajax begon met onderhandelen over Sneijder.
Ajax had interesse in hem maar hij kwam nietquote:Op zondag 16 september 2007 14:13 schreef Damzkieee het volgende:
Speelde die Uche trouwens niet eens voor Ajax ofzo? Die naam komt me zo bekend voor.
zoeen goede vergelijkenis he!quote:Op zondag 16 september 2007 15:58 schreef De_Ananas het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijkt wel toch?
hij is mijn kloon..quote:
Marcelo speelde nou niet echt geweldig, een paar leuke acties, maar verder veel balverlies.quote:Op woensdag 19 september 2007 00:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Royston kan het voorlopig wel vergeten met Marcelo en Robben
quote:Op woensdag 19 september 2007 00:36 schreef De_Ananas het volgende:
Ik vond Higuain helemaal niks zeg (van wat ik gezien had).
Pinokkio is niet zo houterig vergeleken bij hem
Hij was direct schuldig aan de goal van Werderquote:Op woensdag 19 september 2007 11:16 schreef WasQ het volgende:
Metzelder - Niet heel erg veel gezien, maar zeker niet slecht.
Wellicht komt het doordat Schuster hem meer naast Ruud zet dan erachter. Capello gebruikte Raúl echt als een aanvallende middenvelder.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:07 schreef jojomen4 het volgende:
Owja, als Raul z'n goals in de komende wedstrijden door kan zetten ben ik er bijna van overtuigd dat die eindelijk na 3 jaar uit z'n dal kruipt. Zou wel heel mooi zijn voor Real.
thx voor de tipquote:Op woensdag 19 september 2007 19:23 schreef venomsnake het volgende:
Ik zou alleen even een photobucket accountje nemen. Tinypic wil nog wel eens plaatjes verwijderen.
Bovendien kan je bij photobucket je collectie mooi sorteren.![]()
Mooi werk trouwens..
Dan maak ik er gewoon Chris Metzelder ofzo vanquote:Op woensdag 19 september 2007 19:26 schreef RayMania het volgende:
Wat trouwens als Metzelder in een dolle bui twee keer scoort? Dan past het niet meer.
Je bedoelt natuurlijk..quote:Op vrijdag 21 september 2007 19:37 schreef jojomen4 het volgende:
RaulWat een held! Dat ie tot z'n pensioen maar bij ons mag blijven
![]()
Ik niet iemand anders wel die krijg ik nog wel.quote:
Jij gaat naar de kapper met je neef?! Je bent echt een wijfquote:Op zaterdag 22 september 2007 19:22 schreef BonJovi het volgende:
is goed in de prive stond er een stuk over Sneijder trouwens. De haren van me neef werden geknipt dus ik verveelde me en ging het lezen.
Zou je hem zo snel mogelijk willen posten?quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:20 schreef 9christensen het volgende:
Heb nog een foto gemaakt van Drenthe in z'n dikke Audi
Ik zal 'm wel een keer posten hier.
Ja, zonder Sneijder en met 30 minuten Robben.quote:Op zondag 23 september 2007 18:56 schreef Dj_Day-V het volgende:
Vanavond op Sport1?
Ja, viel te verwachten dat dit soort geruchten de kop op zouden gaan steken.quote:Op zondag 23 september 2007 18:12 schreef AminBen het volgende:
Real eye Drogba move
YEAH! we zitten al zo mager in de aanvallers
![]()
Atlético zenden ze op het moment niet uit. Nog steeds dat rechten gezeik vrees ikquote:Op zondag 23 september 2007 18:56 schreef Dj_Day-V het volgende:
Vanavond op Sport1?
Drenthe weinig aanvallend gezien, ondanks dat ie nu wel linkshalf stond. Robben viel mijns inziens ook maar matig in. Eigenlijk speelde heel Real Madrid - met uitzondering van de legende, BIG IKER - gewoon matig.quote:Op maandag 24 september 2007 11:39 schreef koningdavid het volgende:
Hoe speelden Drenthe en Robben gisteren?
Dat was het toch al?quote:Op maandag 24 september 2007 16:35 schreef RayMania het volgende:
Aangepast WeebI.
Oh, niet gezien in Feedbackquote:Op maandag 24 september 2007 17:17 schreef WeebI het volgende:
[..]
Dat was het toch al?
[Feedback #58] De moderator moet ontslagen worden #27.
quote:Op maandag 24 september 2007 17:18 schreef venomsnake het volgende:
God, wat is die Casillas een geweldenaar zeg.
Keepte altijd al fantastisch gisteravond.![]()
quote:
Niet zo'n goede keepert als Casillas nee, maar dat is dan ook één van de besten imo.quote:Op maandag 24 september 2007 18:09 schreef WeebI het volgende:
[..]
Ik kan de laatste goed spelende keeper van Barça niet eens voor de geest halen.
Maar die wil zijn cariërre toch bij psv afsluiten?quote:Op donderdag 27 september 2007 18:22 schreef Dos37 het volgende:
Ruud heeft nog wel een aantal jaar.
Als ie 25 is zonder enig ritme?quote:Op donderdag 27 september 2007 18:14 schreef WeebI het volgende:
Inderdaad, schandalig dat Schuster Saviola boven hem verkiest.
Nu gaat het ons een mooie bom duiten kosten als Ruud stopt en we superspits Soldado nodig gaan hebben
Dat ritme moet goed gaan komen. Als je Soldado in plaats van Saviola inzet dan zijn er genoeg speelminuten voor die knul. Maar Schuster wilde hem houden en dan gebruikt ie hem niet.quote:Op donderdag 27 september 2007 18:48 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Als ie 25 is zonder enig ritme?
![]()
en een uit de eigen cantera nog!quote:Op donderdag 27 september 2007 18:52 schreef WeebI het volgende:
[..]
Dat ritme moet goed gaan komen. Als je Soldado in plaats van Saviola inzet dan zijn er genoeg speelminuten voor die knul. Maar Schuster wilde hem houden en dan gebruikt ie hem niet.
Ik zie in Soldado veel meer dan in Saviola.
Erg jammer dit
quote:Op donderdag 27 september 2007 19:05 schreef AminBen het volgende:
[..]
en een uit de eigen cantera nog!
En dat moet jullie redder zijn, indrukwekkend voor een 22 jarigequote:2005/06 Real Madrid 11 2 Primera Division
2006/07 Osasuna 30 11 Primera Division
Totalen: 41 13
Met je viquote:Op donderdag 27 september 2007 19:07 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
[..]
En dat moet jullie redder zijn, indrukwekkend voor een 22 jarige![]()
Het zijn wel feitenquote:Op donderdag 27 september 2007 19:57 schreef WeebI het volgende:
[..]
Met je vi
Ga eerst maar eens zorgen dat je eens Spaans voetbal kijkt voordat je een oordeel gaat vellen.
Wat dacht je dan van 126 duels en 70 goals voor Castilla?quote:Op donderdag 27 september 2007 20:14 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Het zijn wel feiten
Tis gewoon raar dat zo'n groot talent maar 41 duels heeft gespeeld (waaronder invalbeurten) terwijl ie al 22 is. Lijkt me dat Real wel een andere spits zal willen als opvolger van Ruud.
Bedankt voor uw heldere uitlegquote:Op donderdag 27 september 2007 21:16 schreef WeebI het volgende:
[..]
Wat dacht je dan van 126 duels en 70 goals voor Castilla?
Met je feiten
En in één seizoen 30 wedstrijden spelen bij Osasuna als 21-jarige, en daarbij met elf treffers topscorer worden is zeker niet verkeerd. Vooral als je met de enige goal ervoor zorgt dat je club ook nog eens de halve finale van de UEFA Cup bereikt.
In het seizoen ervoor speelde hij af en toe bij Real Madrid als vervanger van de immer geblesseerde Ronaldo. In datzelfde seizoen speelde hij gewoon nog steeds bij Castilla, dus van slechts elf wedstrijden waaronder invalbeurten is dus totaal geen sprake.
Soldado is gewoon al aan het scoren in het professionele voetbal sinds zijn zeventiende. Hij verdient een plaats bij Real, maar hij krijgt hem niet van Schuster.
Bij Ruud en Metzelder hetzelfde probleemquote:Op vrijdag 28 september 2007 10:17 schreef Damzkieee het volgende:
Goals staan er toch al in?
' tis trouwens niet te hopen dat Diarra een keer een hattrick scoort, dan heb je te weinig ruimte
Ik wilde deze tot een maand na de dood van Puerta houden. Maar dat is alweer geweest, zal hem vanavond wel weer omswitchenquote:Op vrijdag 28 september 2007 10:49 schreef dndiek het volgende:
OP aangepast
Waar is eigenlijk je Ronaldinho-icon WeebL???
quote:Liverpool heeft opnieuw een talent uit Spanje aangetrokken. De 16-jarige Argentijnse middenvelder Gerardo Bruna verruilt de jeugdopleiding van Real Madrid voor die van de Engelse topclub. (Marca)
Hij verdient natuurlijk nog geen rooie cent, dus dan moet je watquote:Op zaterdag 29 september 2007 12:45 schreef jojomen4 het volgende:
Treurig dat die jongen met een easyjet vlucht naar Engeland moet.
GELD!quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:08 schreef De_Ananas het volgende:
Waarom gaat ie weg? Is ie niet goed genoeg of jat Liverpool gewoon spelers zoals ze wel vaker doen in Engeland?
quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:23 schreef WeebI het volgende:
[afbeelding]
deze kan weer in de OP, die van Betis vervangen
Maakt Real nooit een medisch verslag openbaar?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:25 schreef WeebI het volgende:
Goeie vraag.
Tuurlijk wel, kun je gewoon op de website vinden bij de nieuwsberichten die dagelijks over de training verschijnen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:53 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Maakt Real nooit een medisch verslag openbaar?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:29 schreef TC03 het volgende:
Hoe denkt men in Madrid eigenlijk over de prestaties van Drenthe?
Ja, dat is wel de bedoelingquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:57 schreef RayMania het volgende:
Ik heb ook even een linkje gemaakt naar het plaatje van Getafe.
Zal ik Werder ook teruglinken?
Ik dacht dat jij Real Madrid sowieso lelijk vindt, anders doe je de CL wedstrijden in een apart lijstjequote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:01 schreef RayMania het volgende:
Ja, maar als je dit doet:
[LIGA] Getafe CF - Real Madrid CF 0-1
[CL] Real Madrid CF - Werder Bremen
Is het lelijk, niet op gelijke hoogte.
Omdat de verdedigers in Spanje een stuk beter zijn dan de verdediging van Ecuador.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:42 schreef jojomen4 het volgende:
Waarom kan die dit nou niet soms voor Real doen?
http://www.youtube.com/watch?v=zXvF3Z746jg
Die van Lazio had je wel kunnen laten staan, maar daar komt donderdag toch weer een nieuwe bij, dus laat maar zo.quote:Op maandag 22 oktober 2007 16:13 schreef rubbereend het volgende:
gedaan, klopt het zo?
quote:In Praise Of Real Madrid's Youth System
‘Zidanes & Pavones’ - A phrase made famous by the erstwhile Real Madrid president, Florentino Perez. A phrase where the roots of the infamous 'Galacticos' can be found. Much has been written about it - and lots of pages have been produced in making fun of that policy. But surely the Real Madrid youth system deserves praise, too?
The Galacticos defined the turn-of-the-century Real Madrid side, and perhaps defined an era in world football, too. Indeed, we now have the ‘Cuatro Magnificos’ - or 'Fantastic Four' - of FC Barcelona or the ‘Fantastic Four’. It remains to be seen if they head the same way as the Galacticos, or if they can carve a new, more successful niche in Spanish football history.
But this article is not about these two groups. Instead, it is for the unsung 'Pavones' of Real Madrid. Or, in other words the youngsters of the Real Madrid, cantera, arguably one of the best youth systems in the world.
Sadly, though, these young players often show so much promise, yet find themselves begging for chances when the time comes to showcase the talent in the Primera in the colours of los blancos.
A bit of background: unlike certain British clubs, the major Spanish clubs each have a wonderful youth system that brings out talented younsters time and again. And its into these pools of talent that coaches like Rafa Benitez dive in - or, as some Madrid fans would say, prey upon - and save some youngsters from drowning in order to gain some young talent of their own.
(Don't get me wrong, British clubs do have their 'reserve teams' and youth academies, but the talent that comes out is arguably not as good as that of Spain. Once in a while you do get your Micah Richards' and Theo Walcotts, but they are few and far in between. I know that the Premier League fans will want to debate this. But let us leave that for another day.)
Lets start by looking at how the Real Madrid team system is arranged.
Real Madrid – The first team. They play in La Liga. Of course.
Real Madrid Castilla - This is the second team. They played in La Segunda until last season's relegation. Now they are in Segunda Division B, a division lower.
Real Madrid C - The third team in the Tercera Division. This is also where the FC Barcelona Team B plays.
Juvenil A - They play in Division de Honor Nacional Juvenil (In essence, the youth 5th Division)
The rest comprise very small teams of very young players. Juvenil B, Juvenil C, Cadete A, Cadete B, Infantil A, Infantil B, Infantil C, Alevin A, Alevin B, Benjamin A and Benjamin B are the names that they go by.
This youth system has produced lots of talented youngsters who have made a name for themselves, Guti and Casillas being prime examples. Guti has been in the first team for a long time now but his inconsistency frustrates a great deal of the fanbase.. One game he is as useful as water in a desert and the very next he is as useless as an air-conditioner in the Arctic!
But what about the others?
Iker Casillas - Well, what can one say about him that hasn’t been said? He is the sole reason Madrid have been in the top 4 for the last 3 or 4 seasons. Rising from the youth teams, he has cemented his position for both club and country at such a young age. No coach has yet dared to touch him. And 'Ikerman', as he is lovingly called by fans, will be there for a long time to come.
Roberto Soldado - He was the last big name to hit the headlines, but he now sits on the bench of Real Madrid, queuing up behind Raul, Ruud & Saviola. The striker was on loan at Osasuna last season and was immensely successful there; duly recalled for this season, he was hyped up only to be on the bench yet again. Apart from pre-season, he is yet to feature in any match. So will he get his due chance to be the next Raul? We have to wait and see.
Portillo - He broke Raul’s goal scoring records in the Castilla, but he was always deemed to be not good enough for the first team. He spent seasons on loan at Fiorentina & Brugge before going on a free transfer to Nastic last season after finding no space in the first team at Madrid. Now, he's at Osasuna, following Soldado's path.
Miguel Torres - a youngster who was thrust into the 'Eternally Fragile' backline of Madrid by Fabio Capello. He's versatile enough to play anywhere at the back, which explains his early debut, but seems to play mainly on the left. Credit goes to him for coming good in that trial by fire last season. It was quite the step up: he was in fact playing for Real Madrid C when Capello picked him.
He signed a new contract during the summer, which raised hopes, but hasn't featured in any game yet. Schuster has even prefered Drenthe to Torres at left-back in recent games. Drenthe is a left sided midfield player and very uncomfortable at LB. And there is also Heinze to contend with now, not to mention Marcelo. So what has Schuster in store for Torres? We don't know as yet but pray that this talented younster doesn't rot on the sidelines.
Granero - Arguably the most talented from last year's Castilla squad. Granero has been with Real Madrid since he was 8-9 years old. He signed a new contract in the summer and is now on loan at cross-town rivals Getafe. Some fans look at him as a future replacement for Guti. There is no denying his talent, but it remains to be seen if he will get a chance when and if he comes back.
Ruben De la Red - Another talent who appeared fleetingly under Capello last season before being sold to Getafe with a buy-back option.
Mata - Only a few months after being promoted from Juvenil A to Castilla, he made the controversial choice to go to Valencia this summer, with his agent's help, in search of first team action. One could understand his looking for chances elsewhere if he was, say, a 21 year old youth team player that had been playing 2 years with Castilla without any chance at Primera Division level.
But Mata's not 21: he's 18, and drastically inexperienced. For such a young midfielder, who only has played a few months in Castilla, his actions seemed inexplicable, and they disappointed quite a few Madrid fans. He is languishing on the bench in Valencia at present.
Diego Lopez - He was Casillas's understudy last season and now is with Villareal. A classy goal keeper but unfortunately would never have been first choice as Casillas is the undisputed No.1 for both club and country. Still, a big-money summer move to the Madrigal showed his pedigree.
Talking of goalkeepers, there is Jordi Codina, the current understudy to Casillas (besides Dudek), and Kiko Casilla, who are both very good. It’s amazing to see how many top-class keepers Spain has produced over the years when compared to the drought in England.
Jurado - A talented midfielder with a wicked left foot, sold to Athletico Madrid with a buy-back clause.
Javi Garcia - Another name that seemed promising but just wasn't given the chances to show it. He is now at Osasuna.
Adrian is the son of Real Madrid legend, Michel, who coached Castilla last season (and had them relegated). He is obviously not as talented as his father was as a player, but still promising.
Bueno has quality, but his problem is his physical stature. This was very noticeable in the pre-season games. It needs to be seen if he can stand the test of the tough defenders of the Primera Liga.
Negredo can be a good forward for any other first division club in Spain. He was sold to Almeria this summer with a buy-back clause.
Adan, Sergio Sanchez, and Nieto are just some of the other names that come to mind. One has to admit that some are definitely not of the high quality that a top club like Madrid needs, but they will probably make it at a decent first division team in the future.
In fact if you look at any club in La Liga (OK, except maybe FC Barcelona), it will not be hard to find at least one player who has come through the Madrid ranks.
And we have only mentioned Castilla players till now. The talent runs deeper down the echelons of the youth at the Bernabeu. Here are some other very young players to look forward to in the future:
David Moreno, Dani Parejo, Guerroro, Jose Luis Arrollo, Nacho (Jose Ignacio Fernandez), Cristian Benavente, Javier Llorente etc., the latter being a Peruvian. Indeed, Nacho and Arrollo are actually playing with Spain under-17 national team.
But the one player that not just Real Madrid fans, but all football fans will be eagerly waiting for is Enzo. Did you say Enzo who? Well, he prefers not to use his famous last name on his shirt: Enzo Zidane.
He's named after the Uruguayan footballer Enzo Francescoli, who was Zinedine Zidane's childhood hero. Need I say more? He is just 12 years old, though, so let's wait a few more years to see him rise.
And what happened to Pavon, the player whose name was associated with the cantera policy? After spending a few seasons warming the bench and playing bit part roles in the first team of Real Madrid, this summer Paco Pavon finally put pen to paper and signed a contract with Real Zaragoza.
Time will tell if any of these talented Real Madrid youngsters mentioned above will get their day in the sun like the recent FC Barcelona introductions, Giovanni Dos Santos & Bojan Krkic.
If not, then at least the cantera will always be a happy hunting ground for the likes of Rafa Benitez.
Chetan Bambolkar
goal.com
Daar stopte ik.quote:A bit of background: unlike certain British clubs, the major Spanish clubs each have a wonderful youth system that brings out talented younsters time and again
Neutraal of niet, er staat in die zin echt helemaal niets dat niet klopt.quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:39 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Daar stopte ik.
Lekker neutraal stukje zeg...
Dat klopt. Maar dan kan ik de rest van het stuk al niet meer serieus nemen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:44 schreef WeebI het volgende:
[..]
Neutraal of niet, er staat in die zin echt helemaal niets dat niet klopt.
De jeugdelftallen winnen met dubbele cijfers en in bijna alle Spaanse jeugdteams in Real hofleverancier. Op een gegeven moment worden de spelers afgeleverd, maar wordt de keuze gemaakt voor het halen voor een dure speler van buitenaf, dat is al een hele tijd zo. Sommige jongens uit de cantera van Real zouden niet minder hebben gepresteerd dan wat er nu staat. Een geweldige jeugdopleiding is het inderdaadquote:Op maandag 22 oktober 2007 19:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen Iker, Guti en Raul spelen regelmatig
Geweldige jeugdopleiding
De laatste 5 jaar niemand.quote:Op maandag 22 oktober 2007 20:22 schreef AminBen het volgende:
[..]
De jeugdelftallen winnen met dubbele cijfers en in bijna alle Spaanse jeugdteams in Real hofleverancier. Op een gegeven moment worden de spelers afgeleverd, maar wordt de keuze gemaakt voor het halen voor een dure speler van buitenaf, dat is al een hele tijd zo. Sommige jongens uit de cantera van Real zouden niet minder hebben gepresteerd dan wat er nu staat. Een geweldige jeugdopleiding is het inderdaad, alleen moet het van bovenaf gaan veranderen.
overigens is 3 basisspelers al meer dan de meeste Europese topclubs.
Het punt was naar DAM toe of de opleiding goed is of niet. Dat laatste; Nee. Het niet doorbreken van talenten ligt in deze dus niet echt bij de opleiding...quote:Op maandag 22 oktober 2007 20:29 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
De laatste 5 jaar niemand.
Dat is heel het punt, is Saviola nou beter dan Soldado (die jullie goed vinden)?
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:08 schreef fRs het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=LP9Zm5Tl9ho
Spelers die niet doorbreken zijn dus niet goed goed genoeg.quote:Op maandag 22 oktober 2007 20:58 schreef AminBen het volgende:
[..]
Het punt was naar DAM toe of de opleiding goed is of niet. Dat laatste; Nee. Het niet doorbreken van talenten ligt in deze dus niet echt bij de opleiding...
Met dat eerste ben ik het niet helemaal eens, apart from the Messi's, hebben spelers een steuntje in de rug nodig anders dan ze te droppen bij middenmoters. Juanfran bijvoorbeeld, daar droop het talent vanaf, was uitblinker bij internationale jeugdtoernooien en werd een grote toekomst voorspelt als opvolger van Figo. Heeft 6x mee mogen doen en toen Figo wegging heeft hij nooit meer een kans gekregen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Spelers die niet doorbreken zijn dus niet goed goed genoeg.
Maar noem er eens een paar op die elders op het niveau van Real spelen.
Van de 25 spelers die ze mogen registreren zijn er een stuk of 5 uit de eigen opleiding, over een jaar moeten ze er 3 bij zetten die toch nooit zullen spelen maar omdat nu eenmaal verplicht is door de UEFA
Osasuna. Eigelijk ongelofelijk als je hem een jaar of 4 geleden zag. Hij had/heeft minimaal het talent om bij die eerste 25 te zitten maar hij kreeg geen kans.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En waar speelt die topper nu?
dr breekt gewoon wat als ze afscheid moeten nemen van Realquote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Europese topclub dat Osasuna.
Maar geef nog eens een paar spelers die bij Real geen kans kregen en nu op het niveau van Real spelen?
Dus omdat niet alle 11 uit de jeugd komen is het een kut opleiding?? denk toch ff na man,, om in het eerste te kunnen spelen van Real moet je of de top van de al bestaande top zijn of echt een gevalletje Messi,, zelfs Eto kreeg geen kans... Denk je dat iemand als sneijder wel was doorgebroken bij Real vanuit de jeugd, denk het niet,, jeugdopleiding is goed alleen het is niet de manier van werken van Real om die door te laten stromen (commercie is belangrijker?),,quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen Iker, Guti en Raul spelen regelmatig
Geweldige jeugdopleiding
Mata heeft precies een wedstrijd gespeeld, Arbeloa bankt maar speelt wel op een vrij redelijk niveau. En Ego´o is gewoon topquote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:33 schreef AminBen het volgende:
[..]
dr breekt gewoon wat als ze afscheid moeten nemen van RealMisschien Eto'o, Arbeloa en Mata.
Lekker positief ingesteld weer Weeb's! Sevilla en Valencia zijn lastig ja maar we zijn wel Real Madrid he, dan hoef je in principe niet minder te zijn dan anderen. De kans dat we bijde partijen gewoon winnen is dus echt wel aanwezig.quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:59 schreef WeebI het volgende:
Hele lastige maand november komt eraan:
31 okt: Valencia uit
3 nov: Sevilla uit
6 nov: Olympiacos uit (CL)
10 nov: Mallorca thuis
13 nov: Alicante uit (COPA)
17 nov: EK Kwalificatie (met alle internationals weg)
21 nov: EK Kwalificatie
25 nov: Murcia uit
28 nov: Werder Bremen uit
2 dec: Racing thuis
10 wedstrijden dus voor veel spelers in 33 dagen, waarvan maar twee in Bernabéu.
Ik denk dat we na november wel dag kunnen zeggen tegen onze eerste stek.
Stel, worst case scenario: Ze verliezen 7 keer.quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:54 schreef jojomen4 het volgende:
Ik zeg 8x winst voor Real deze maand. Hala!![]()
Oh, dus binnenkort ALWEER een nieuwe trainer?quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:57 schreef jojomen4 het volgende:
Ik denk dat Schuster het niet lang vol gaat houden in Madrid. Hij jaagt alle journalisten tegen zich in het harnas door bijdehandte antwoorden te geven en te doen alsof journalisten geen verstand van voetbal hebben.
Als die niet snel die komkommer uit z'n reet haalt en zich ontspant krijgt die problemen wanneer die 3...4.. wedstrijden verliest want dan gaat die de volle laag krijgen van iedereen die die nu zit te jennen.
Het spel ziet er ook nog niet lekker uit.
Laatste tijd geen tijd meer voor gehadquote:Op donderdag 8 november 2007 16:08 schreef dndiek het volgende:
Waar blijven de plaatjes voor de OP, WeebL?
quote:Op zaterdag 10 november 2007 11:19 schreef AminBen het volgende:
Balboa heeft Pepe gisteren met een bloedend gezicht van de training geslagen, hij raakte hem vol met zijn rechter.
[ afbeelding ]
![]()
En in de CL en in de Liga 1stequote:Op maandag 29 oktober 2007 12:59 schreef WeebI het volgende:
Hele lastige maand november komt eraan:
Ik denk dat we na november wel dag kunnen zeggen tegen onze eerste stek.
Niet om het één of ander, maar dat danken we alleen maar aan Almería, dat Villarreal op 1-1 hield.quote:Op woensdag 28 november 2007 22:42 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
In de Liga 1steDaarom zijn we de grootste weeb!
quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:07 schreef WeebI het volgende:
[..]
Laatste tijd geen tijd meer voor gehad
Moet je voorstellen als Sneijder ook nog eens speeltquote:Op donderdag 29 november 2007 08:39 schreef Damzkieee het volgende:
Wat een onrust heerst er in de verdediging zeg, als er nu gewoon eens rustig werd opgebouwd
Ik hoop toch echt dat Guti verdedigend ook nog wat gaat betekenen in zn leven, heb gisteren de hele wedstrijd op hem gelet, maar bij balverlies blijft hij met de handen in zn zij staan te kijken. Ongelooflijk. Diarra is ook niet bij machte om 2 man af te stoppen, wat niet vreemd is natuurlijk.
Die stond nota bene nog verdedigende middenvelder bij het WKquote:Op donderdag 29 november 2007 08:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Moet je voorstellen als Sneijder ook nog eens speelt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |