Ik overdrijf natuurlijk, duhquote:Op zaterdag 1 september 2007 22:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gast, waar praat je over? Wat een onzin zeg!
Daar heb je zeker gelijk in. De Xennia van nu is al lang niet meer de tienermeid van toen. Maar je vriendje van toen is natuurlijk ook geevolueerd. Misschien wel in een andere richting natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:05 schreef Xennia het volgende:
Ik snap je punt wel. Er wordt soms te gemakkelijk opgegeven. Echter geloof ik ook dat relaties bij bepaalde fases in je leven passen en wanneer de behoeftes van beide partners (gedurende langere tijd) niet meer bevredigd worden het soms beter is de relatie te beeindigen en je verder te ontwikkelen. Mijn God, ik moet er niet aan denken dat ik nog steeds met mijn eerste vriendje samen zou zijn.
Nee hoor, ik ben hem nog wel eens tegen gekomen maar hij is beslist niet geevolueerdquote:Op zaterdag 1 september 2007 22:10 schreef katerwater het volgende:
Daar heb je zeker gelijk in. De Xennia van nu is al lang niet meer de tienermeid van toen. Maar je vriendje van toen is natuurlijk ook geevolueerd. Misschien wel in een andere richting natuurlijk.
Mijn verwachtingen liggen inderdaad hoger. Toevallig had ik hier laatst een gesprek over met een man van rond de 50 die al 30 jaar getrouwd is. Ze kregen verkering rond hun 16e en wilden graag het ouderlijk huis ontvluchten, dus werd er jong getrouwd. Hij vertelde me dat het niet zo was dat ze gingen trouwen omdat de liefde zo diep zat, maar meer omdat trouwen de enige manier was om samen te zijn. Door de jaren heen hebben ze geleerd met elkaar te leven en vele dingen, goede en heftige, met elkaar mee gemaakt. Hij zei dat ook dit een band schept. Hij zei ook dat zijn vrouw net zo goed een andere vrouw had kunnen wezen. Ze hebben zeer uiteenlopende interesses en delen niet veel met elkaar. Dit valt nu nog meer op omdat de kinderen uit huis zijn vertrokken en ze meer op elkaar aangewezen zijn.quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:30 schreef katerwater het volgende:
Mooi verwoord, inekris.
Het is een gevoel dat ik heb.
We leven in een andere wereld, die niet noodzakelijk beter is. Ook dit systeem van trial and error zitten nadelen verbonden. En dat gevoel heb ik voornamelijk omdat het verdomd moeilijk is om iemand te vinden die op dezelfde lijn zit. Het lijkt alsof de verwachtingen naar relaties toe hoger zijn geworden. En dat vele mensen onder de druk van die verwachtingen moeite hebben met relaties.
Niet voor niets zijn er nooit zoveel singles geweest als nu.
Eerder geDevolueerd?quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:35 schreef Xennia het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben hem nog wel eens tegen gekomen maar hij is beslist niet geevolueerd![]()
Nee, ik lig dicht tegen zijn generatie aan, heb wel degelijk andere verwachtingen. Generatiekloof is de clichéoplossing. Wij weten meer over anderen dan vroeger, wij zijn mobieler dan vroeger, wij hebben andere ervaringen en daarmee andere verwachtingen. Niet omdat wij 'jonger' zijn en zij 'ouder'.quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:42 schreef Xennia het volgende:
[..]
Mijn verwachtingen liggen inderdaad hoger. Toevallig had ik hier laatst een gesprek over met een man van rond de 50 die al 30 jaar getrouwd is. Ze kregen verkering rond hun 16e en wilden graag het ouderlijk huis ontvluchten, dus werd er jong getrouwd. Hij vertelde me dat het niet zo was dat ze gingen trouwen omdat de liefde zo diep zat, maar meer omdat trouwen de enige manier was om samen te zijn. Door de jaren heen hebben ze geleerd met elkaar te leven en vele dingen, goede en heftige, met elkaar mee gemaakt. Hij zei dat ook dit een band schept. Hij zei ook dat zijn vrouw net zo goed een andere vrouw had kunnen wezen. Ze hebben zeer uiteenlopende interesses en delen niet veel met elkaar. Dit valt nu nog meer op omdat de kinderen uit huis zijn vertrokken en ze meer op elkaar aangewezen zijn.
Voor mij is dit niet genoeg. Ik verwacht meer van het leven en van relaties, maar ben me bewust van het risico dat ik neem namelijk dat ik wellicht niemand zal vinden die hier aan voldoet. Dan nog heb ik liever geen relatie, dan een relatie met iemand die ik heb leren om me heen te verdragen.
Wellicht is dit inderdaad een generatiekloof.
Dat gevoel heb ik veel als ik date met meisjes. Vele meisjes willen in een relatie 'the full package', wat ik niet kan geven. Ze willen verliefdheid, een leuke job met ambitie, een bloeiend sociaal leven, ...een vriend past soms moeilijk in dat plaatje, omdat ze hun zelfontplooiing moeten indijken (gebeurd ook bij mannen hoor).quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:42 schreef Xennia het volgende:
Voor mij is dit niet genoeg. Ik verwacht meer van het leven en van relaties, maar ben me bewust van het risico dat ik neem namelijk dat ik wellicht niemand zal vinden die hier aan voldoet. Dan nog heb ik liever geen relatie, dan een relatie met iemand die ik heb leren om me heen te verdragen.
Ik denk ook dat er vroeger veel getrouwd werd om maar het huis uit te zijn. Ik ben ook van die leeftijd en heb het ook van dichtbij meegemaakt. Gelukkig hebben die wel op tijd ingezien dat ze niet voor elkaar geschikt waren.quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:42 schreef Xennia het volgende:
[..]
Mijn verwachtingen liggen inderdaad hoger. Toevallig had ik hier laatst een gesprek over met een man van rond de 50 die al 30 jaar getrouwd is. Ze kregen verkering rond hun 16e en wilden graag het ouderlijk huis ontvluchten, dus werd er jong getrouwd. Hij vertelde me dat het niet zo was dat ze gingen trouwen omdat de liefde zo diep zat, maar meer omdat trouwen de enige manier was om samen te zijn. Door de jaren heen hebben ze geleerd met elkaar te leven en vele dingen, goede en heftige, met elkaar mee gemaakt. Hij zei dat ook dit een band schept. Hij zei ook dat zijn vrouw net zo goed een andere vrouw had kunnen wezen. Ze hebben zeer uiteenlopende interesses en delen niet veel met elkaar. Dit valt nu nog meer op omdat de kinderen uit huis zijn vertrokken en ze meer op elkaar aangewezen zijn.
Eigen ervaring? Ten dele. Als ik rondkijk naar mijn vrienden, valt het mij op dat bijna niemand een lange vaste relatie gehad heeft. Mij incluis. Van het moment dat het serieuzer wordt (lees: samenwonen, elkaar een tijdje niet meer zien wegens stage, carriereplannen, psychologisch problemen, ...), stoppen de meeste relaties. Dat houdt hen tegen.quote:Op zaterdag 1 september 2007 23:47 schreef Synthesist het volgende:
TS schrijft een verhaal neer naar aanleiding van eigen ervaringen?
Wat is het dan dat mensen de relatie sneller doet opgeven? Als je het aan mij vraagt is het dan toch de weet dat een nieuwe vriend/vriendin snel is gevonden in dit tijdperk van massa communicatie (internet/gsm) en grote mobiliteit. De tijd dat je de keuze had uit marietje of Beppy uit het dorp is definitief voorbij.
Wat wel waarheid als een koe is. Mensen romantiseren dingen. De media verschaft ons dagelijks zoveel beelden (schoonheidsidealen) en idealen voor wat betreft relaties dat mensen al sneller denken dat het gras elders groener zal zijn, wat natuurlijk vaak onzin is.
Kortom, gewoon simpelweg ontevredenheid. De onwil om problemen op te lossen, en te accepteren dat de ander af en toe een rare sprong kan maken.
Ja, ik begrijp wat je bedoeld. Zelf heb ik dat gevoel ook, maar hey...dat is nou natuurlijke selectie, it's hard huhquote:Op zondag 2 september 2007 00:37 schreef katerwater het volgende:
[..]
Eigen ervaring? Ten dele. Als ik rondkijk naar mijn vrienden, valt het mij op dat bijna niemand een lange vaste relatie gehad heeft. Mij incluis. Van het moment dat het serieuzer wordt (lees: samenwonen, elkaar een tijdje niet meer zien wegens stage, carriereplannen, psychologisch problemen, ...), stoppen de meeste relaties. Dat houdt hen tegen.
Velen willen een relatie, maar niet ten koste van henzelf, terwijl je voor een echte serieuze relatie wel moet een compromis uitwerken. Je zal wel moeten dingen opgeven (al zijn er natuurlijk grenzen)
Bij mijzelf is het vooral het gevoel dat meisjes (mensen in het algemeen) steeds op zoek zijn naar beter. Ik ben al meermaals door een meisje in de lade gelegd geweest, omdat ze nog verder wil zoeken naar een jongen die net iets ambitieuzer, leuker of socialer is. Op zich niets mis mee natuurlijk, maar op dat moment voel ik me telkens een soort product.
Vandaar dit topic: ik wou eigen ervaring eens in een ander daglicht stellen: niet mijn relatie die mislukt omdat het niet klikt, maar nadenken over hoe de maatschappij over relaties denkt. Als je het van een grotere afstand bekijkt, vallen er toch een aantal dingen op.
Natuurlijk generaliseer ik. Iedereen is anders, maar als je een inhoudelijk debat over maatschappij en relaties wil maken, moet je in algemene termen durven spreken. Dat er nu meer dan ooit zoveel singles zijn, kan toch niet alleen maar te maken hebben met die personen? Ook de tijdsgeest beinvloedt relaties.quote:Op zondag 2 september 2007 12:05 schreef Hexagon het volgende:
Wat een CDA-topic zeg
Het is idd tegenwoordig zo dat mensen Maar vroeger trouwde men veel vaker voor het plaatje en de wens van een gemeenschap. Ooit van het woord verstandhuwelijk gehoord? Ik denk dus wel dat mensen eerder de stekker eruit durven trekken omdatze meer zelf mogen bepalen over hun eigen geluk. Een hele vooruitgang.
Maar verder is de toon van dit topic nogal generaliserend. Er wordt een soort karikatuur van de werkelijkheid gemaakt waarbij gedaan wordt alsof alle vrouwen hetzelfde willen en iedere relatie bij ieder wissewasje uit gaat. Ik ken genoeg stelletjs wiens relatie menig crisis heeft overleefd en die helemaal niet voldoen aan hetgeen in de openingspost staat.
Relativeren is zeer handig
Waarom zou een langdurige relatie niet beter voor je zijn dan om de zoveel maanden iemand ander nemen? Moet je altijd toegeven aan verleidingen des levens?quote:Op zondag 2 september 2007 12:55 schreef Shitonya het volgende:
Net wat je "jong" noemt.. leeftijd zegt sowieso vrij weinig. Het gaat er meer om hoe "jong" je van geest bent en gedrag. De meeste mensen denken dat ze alle tijd van de wereld hebben, terwijl ze maar één kortdurend leven hebben. En tevens is het menselijk vlees zwak voor verleiding en snel verveeld en continu bezig op zoek naar iets beters. Mensen denken vaker.. waarom zoveel energie stoppen in één persoon, terwijl je ook elke week een ander kunt nemen?
Ik vertel enkel hoe ik zie hoe mensen zich om me heen gedragen en hoe ze denken.. Ik ben zelf niet zo. Een langdurige relatie kost vaak teveel moeite. Mensen zijn lui/gemakzuchtig en kiezen vaak de makkelijkste uitweg. Als het te moeilijk wordt, stappen ze snel over naar een ander die makkelijker is. Een relatie kost moeite/geld/zorgen/sleur op den duur. Moeite om het spannend te houden, sleur vermijden, irritaties te vermijden enzovoorts. Scharrels is makkelijker, omdat dat minder problemen geeft. Je hoeft geen verantwoording af te leggen, geen cadeaus te geven, geen schoonouders, je hoeft niet monogaam te zijn, kunt van meerdere walletjes eten..quote:Op zondag 2 september 2007 13:16 schreef katerwater het volgende:
[..]
Waarom zou een langdurige relatie niet beter voor je zijn dan om de zoveel maanden iemand ander nemen? Moet je altijd toegeven aan verleidingen des levens?
Net alsof een langdurige relatie als iets negatief en beklemmends wordt ervaren...
Wellicht voor jongeren.quote:Op zondag 2 september 2007 17:07 schreef Shitonya het volgende:
[..]
Monogamie raakt uitgestorven. Dat is simpelweg een feit als je ziet hoeveel relaties ten onder gaan.
Ik dacht: na wat rondneuken en feesten heb je op een bepaald moment toch alles gezien? Dan lijkt een vaste relatie een mooi vooruitzicht. Blijkbaar krijgen sommigen maar niet genoeg van hun alleenstaand leventje.quote:Op zondag 2 september 2007 19:00 schreef Liquidootje het volgende:
Nee tegenwoordig is het zelfs voor 30-jarigen iets wat altijd ingeruild kan worden voor iets beters.
Immers het gras bij de buurman is altijd groener
Precies. Leven en laten leven johquote:Op zaterdag 1 september 2007 23:16 schreef Hexagon het volgende:
Mag ieder dit voor zichzelf bepalen?
Zie niet in waarom.quote:Op maandag 3 september 2007 00:17 schreef Shitonya het volgende:
en dat het vrijgezelle leven soms kut is. So be it.
Het lijkt wel alsof sommige bewust/onbewust anderen de schuld geven dat ze vrijgezel zijn. "Omdat de meeste zus en zo zijn, ben ik nog steeds vrijgezel". Terwijl het 9/10 keer aan jezelf ligt.
ja ik praatte ook in het algemeen. Wat ik hier op dit forum zie..quote:Op maandag 3 september 2007 00:37 schreef fillefatale het volgende:
[..]
Zie niet in waarom.
Vooral als het een min of meer bewuste keuze is.
De reden hiervoor staat in een eerdere post.
Dat het mij benauwd heeft inderdaad met mij als persoon te maken.
Logischerwijs ligt de 'schuld' dus niet alleen bij een ander.
Wat ik specifieer heeft daarbij geen betrekking op een persoon.
Het gaat hier over een algemene observatie.
haha..zucht..weer "van tegenwoordig"...zie mijn 2 na laatste post..quote:Op maandag 3 september 2007 00:38 schreef Armageddon het volgende:
Ik tik het nog één keer neer. Mijn vriendin heeft mij ook aan de kant gezet na een relatie van bijna 8 jaar. We woonden twee jaar samen. We hadden altijd lol. Nergers geen last van. Tuurlijk zaten we wel eens op de bank. We deden ook genoeg leuke dingen. Ze kon gaan en staan waar ze wou. Naar vriendinnnen. Geen probleem. Een feestje? Geen Probleem. Een week naar Rome? Geen probleem. maar ze had opeens een knagend gevoel. Van de één op de andere dag kreeg ik een knal voor mijn harses. Ze wilde meer in het leven. Wat er nog meer was?
We hebben een huisje samen en drie katten. Ze wilde nooit meer iemand anders, want ik was zo speciaal. Tot 2 weken geleden waren we gelukkig. En nu is ze weg.
Krijg de pleuris! Vrouwen van tegenwoordig weten niet meer wat ze precies willen. Ze worden gek gemaakt. Ze denken dat er iets anders is. Er is niets anders. Uiteindelijk kom je altijd op dezelfde plek uit. En dat is lief en leed en hangen op de bank.
quote:Op maandag 3 september 2007 00:38 schreef Armageddon het volgende:
Ik tik het nog één keer neer. Mijn vriendin heeft mij ook aan de kant gezet na een relatie van bijna 8 jaar. We woonden twee jaar samen. We hadden altijd lol. Nergers geen last van. Tuurlijk zaten we wel eens op de bank. We deden ook genoeg leuke dingen. Ze kon gaan en staan waar ze wou. Naar vriendinnnen. Geen probleem. Een feestje? Geen Probleem. Een week naar Rome? Geen probleem. maar ze had opeens een knagend gevoel. Van de één op de andere dag kreeg ik een knal voor mijn harses. Ze wilde meer in het leven. Wat er nog meer was?
We hebben een huisje samen en drie katten. Ze wilde nooit meer iemand anders, want ik was zo speciaal. Tot 2 weken geleden waren we gelukkig. En nu is ze weg.
Krijg de pleuris! Vrouwen van tegenwoordig weten niet meer wat ze precies willen. Ze worden gek gemaakt. Ze denken dat er iets anders is. Er is niets anders. Uiteindelijk kom je altijd op dezelfde plek uit. En dat is lief en leed en hangen op de bank.
Ik probeerde je te laten zien dat wat zo overkomt, niet zo hoeft te zijn.quote:Op maandag 3 september 2007 00:44 schreef Shitonya het volgende:
[..]
ja ik praatte ook in het algemeen. Wat ik hier op dit forum zie..
Ik kreeg een peperdure ring "omdat hij het echt met mij meende en het zo zeker wist met mij", kort nadat we voor een huisje waren gaan kijken. Twee weken later was ie weg.quote:Op maandag 3 september 2007 00:38 schreef Armageddon het volgende:
Ze wilde nooit meer iemand anders, want ik was zo speciaal. Tot 2 weken geleden waren we gelukkig. En nu is ze weg.
Nouja, het was meer algemeen gesproken. Gezever van mensen die niet snappen waarom ze geen relatie hebben, maar wel graag willen, niet snappen waarom de ander verder wil kijken, mensen worden gek gemaakt, etc etc etc. Bullshit. Kijk naar jezelf, niet naar anderen. Niet analyseren, niet over nadenken, just let it slide.quote:Op maandag 3 september 2007 00:59 schreef thaleia het volgende:
(dawg, er is geen discussie, er balen wat mensen -logisch- dat ze gedumpt zijn en die willen nu even klagen over 'de mensheid in het algemeen'. En dat gunnen we ze van harte, en daarom is dit topic nog niet dicht)
Niet persé opzijgeschoven, maar je moet het alleen oplossen. Dat lijkt me niet per definitie een daad van lafheid.quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:02 schreef katerwater het volgende:
De lasten in een relatie worden maar al te graag opzijgeschoven, enkel de lusten worden genuttigd.
Dat zouden ze wel moeten weten en dat wrijf ik ze met alle liefde inquote:Op maandag 3 september 2007 00:50 schreef fillefatale het volgende:
[..]
Ik probeerde je te laten zien dat wat zo overkomt, niet zo hoeft te zijn.
Iedereen weet dat de 'schuld' deels bij zichzelf ligt.
het opzij schuiven is dus een daad van lafheidquote:Op maandag 3 september 2007 01:13 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Niet persé opzijgeschoven, maar je moet het alleen oplossen. Dat lijkt me niet per definitie een daad van lafheid.
Wát een onzin. Vrouwen leggen zichzelf steeds absurdere eisen tav uiterlijk op.quote:Op zondag 2 september 2007 21:36 schreef fillefatale het volgende:
Ook qua uiterlijk lijken de eisen, o.a onder invloed van de media, steeds strenger.
Je kan niemand krijgen bedoel je? Er zijn zat mensen die wel degelijk niet oppervlakkig zijn. Daar moet je alleen niet op de eerste nacht mee beginnen, daar kom je vanzelf wel achterquote:Dit idee benauwd mij dusdanig, dat ik al jaren geen relaties aanga.
De oppervlakkigheid en luxeprobleem in de mens stelt mij keer op keer teleur.
Jah, heerlijk. Vrouwen achter het aanrecht, verplicht bij je man blijven, niet kunnen werken. Het vreemdgaan van je partner moeten accepteren omdat je het sociaal niet kon maken om te scheiden. Verplicht trouwen met iemand van je eigen clubje. Je hebt werkelijk humorquote:Vroeger was alles beter.
Juist niet. Een van de aspecten van een relatie is problemen delen. Je vermindert als het ware je eigen problemen. Door alleen verder te gaan moet je dus al je eigen zooi alleen opruimen. Of vind je dat een vreemde gedachtequote:Op maandag 3 september 2007 01:16 schreef Shitonya het volgende:
[..]
het opzij schuiven is dus een daad van lafheid
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |