Pas op hoor. Je mag niet aan de heilige Bouma komen! Die is bij de andere Fok!kers een heilige.quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:27 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Drenthe hoort er gewoon bij![]()
Slap zooitje dat NL elftal, ik weet zeker dat Drenthe iets extra's zal brengen![]()
Gooi Bouma er uit, zet van Bronkhorst linksback en dan kan Drenthe op het middenveld
quote:'Oranje is vaak te voorspelbaar'
...
Aan de vooravond van de belangrijke EK-kwalicitatiewedstrijd tegen de Bulgaren hoopt Van Nistelrooij dat Van Basten keuzes gaat maken in de voorste linie. Tot zijn vreugde zag de aanvaller dat hij mogelijk zijn zin krijgt. Op de trainingen hield ook de bondscoach niet meer krampachtig vast aan een klassiek systeem met buitenspelers die in de buurt van de zijlijn blijven.
...
Blijf vooral denken dat Real dat ook gedaan heeft jongenquote:Op vrijdag 7 september 2007 18:38 schreef Longmen het volgende:
Laat Drenthe zich eerst maar eens bewijzen bij Real. Goed dat Marco niet alleen kijkt naar een jeugd EK.
Ja want bij feyenoord was hij de opvallende spelerquote:Op vrijdag 7 september 2007 20:17 schreef harrypiel het volgende:
[..]
Blijf vooral denken dat Real dat ook gedaan heeft jongen
Alleen Boulah en Heitinga (Centraal, of in een 442 als DMF) komen in de buurt van het niveau wat je moet ambieeren. En dat nivueau halen ze ook maar sporadisch. Ik will Stam en Frank de Boer terug.quote:Khalid Boulahrouz (Sevilla), Wilfred Bouma (Aston Villa), Joris Mathijsen (Hamburger SV), John Heitinga (Ajax), André Ooijer (Blackburn), Mario Melchiot (Wigan)
Kijk voor de gein eens in het Real-topic voordat je als dwarsligger met huilie-smilies gaat rondstrooien. Beetje nitwitterig van je om te doen alsof Real niet weet wat voor vlees ze met Drenthe in de kuip hebben gehaaldquote:Op vrijdag 7 september 2007 20:25 schreef Longmen het volgende:
[..]
Ja want bij feyenoord was hij de opvallende speler
Die ene wedstrijd dat ik in de Kuip zal viel ie inderdaad enorm opquote:Op vrijdag 7 september 2007 20:25 schreef Longmen het volgende:
[..]
Ja want bij feyenoord was hij de opvallende speler
Wat nu dwarsligger?quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:19 schreef harrypiel het volgende:
[..]
Kijk voor de gein eens in het Real-topic voordat je als dwarsligger met huilie-smilies gaat rondstrooien. Beetje nitwitterig van je om te doen alsof Real niet weet wat voor vlees ze met Drenthe in de kuip hebben gehaald.
Zulke spelers moet je d'r pas bij halen als ze constant kunnen presteren. Allebei nog een beetje alles of niets voetballers, al wordt het bij Afellay in ieder geval op Eredivisie-niveau steeds vaker alles. Maar zulke spelers moeten zich eerst maar is tegen de grote clubs(CL, Spaanse comp.) een tijd achter elkaar bewijzen. Als Afellay straks nou ook geregeld uitblinkt in de CL, dan kun je zeggen dat het een concurrent voor v.d. Vaart en Sneijder is, eerder niet.quote:Op zaterdag 8 september 2007 12:09 schreef Longmen het volgende:
[..]
Wat nu dwarsligger?Ik denk er echt zo over, mag dat niet meer? Bovendien suggereer ik nergens dat ze niet weten wat ze hebben gehaald, lees jij eerst eens een reactie goed door...Hij zal heus wel oranje halen, t is een groot talent, maar laten we nu niet doen alsof hij er al is. Zoals hier iemand al meldde: niet te opportunistisch, eerst een stabiel seizoen en dan verder kijken. En nee ik vond niet dat hij bij Fey een stabiel seizoen had. Hij was een lichtpuntje, maar niet meer dan dat. Dan is Affelay verder.
![]()
Een oefenwedstrijd lijkt me het juiste moment voor Marco om hem erbij te halen, en wie weet kan hij mee naar het EK.
OK OK, I'll retract that last postquote:Op zaterdag 8 september 2007 12:09 schreef Longmen het volgende:
[..]
Wat nu dwarsligger?Ik denk er echt zo over, mag dat niet meer? Bovendien suggereer ik nergens dat ze niet weten wat ze hebben gehaald, lees jij eerst eens een reactie goed door...Hij zal heus wel oranje halen, t is een groot talent, maar laten we nu niet doen alsof hij er al is. Zoals hier iemand al meldde: niet te opportunistisch, eerst een stabiel seizoen en dan verder kijken. En nee ik vond niet dat hij bij Fey een stabiel seizoen had. Hij was een lichtpuntje, maar niet meer dan dat. Dan is Affelay verder.
![]()
Een oefenwedstrijd lijkt me het juiste moment voor Marco om hem erbij te halen, en wie weet kan hij mee naar het EK.
Zal er twee minuten voor tijd wel inkomen..quote:
We hebben zoveel goede spelers, de beste middenvelder van Europa kan vast wel op de bankquote:
Vanaf de 25ste-30ste minuut is het echt wel een stukkie fatsoenlijker gaan draaien hoor; volgens mij heb je gewoon na het doelpunt van sneijder (schitterende vrije trap btw) gewoon weggezaptquote:Op zaterdag 8 september 2007 21:23 schreef venomsnake het volgende:
Ik vind het nog nergens op lijken, ze hebben geen kans gehad. (lopen elkaar in de weg) Doelpunt viel uit een dood spelmoment.
Gewoon 4-4-2 gaan spelen met Sneijdert op 10 a.u.b.
Amenquote:Op zaterdag 8 september 2007 21:23 schreef venomsnake het volgende:
Ik vind het nog nergens op lijken, ze hebben geen kans gehad. (lopen elkaar in de weg) Doelpunt viel uit een dood spelmoment.
het is inderdaad geen machine... hangt een beetje van toeval aan elkaar.quote:Op zaterdag 8 september 2007 21:23 schreef venomsnake het volgende:
4 jaar weggegooid en roemloos ten onder op een EKquote:Op zaterdag 8 september 2007 22:12 schreef TheVulture het volgende:
Naast de verkeerde tactiek en veldbezetting is er ook nog steeds het feit dat ik die V Basten op het persoonlijke en menselijke vlak echt een ongelofelijke zak hooi vind... zoals hij spelers heeft geschoffeerd, echt te belachelijk voor woorden...
Ik ben er gewoon echt helemaal klaar mee... laat het maar gauw de zomer van 2008 worden... dan is het
Ik zie het inderdaad niet meer goed komen met deze coach...quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:16 schreef Longmen het volgende:
[..]
4 jaar weggegooid en roemloos ten onder op een EK
Je bedoelt toen Seedorf erin kwam?quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:43 schreef Kreupeldicht het volgende:
Onbegrijpelijk dat ie een kwartier voor het eind zijn 2 beste spelers wisselt. Gelijk alle creativiteit weg op het middenveld en onder zware druk. Ze waren toch niet geblesseerd?
Todat ie straks gaat verliezen van Albaniequote:Op zaterdag 8 september 2007 21:52 schreef Longmen het volgende:
Marco wordt nu weer voor 3 dagen de held in NL
Sparen. Sneijder en die andere piet stonden allebei op scherp..quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:43 schreef Kreupeldicht het volgende:
Onbegrijpelijk dat ie een kwartier voor het eind zijn 2 beste spelers wisselt. Gelijk alle creativiteit weg op het middenveld en onder zware druk. Ze waren toch niet geblesseerd?
It aint gonna happen... erg maar waar....quote:Op zaterdag 8 september 2007 23:05 schreef venomsnake het volgende:
Doe toch maar 4-4-2 volgende keer, want er ging ook weer een hoop mis.
Helaas. Ik denk idd dat tegen sommige landen 4-4-2 beter uitkomt.quote:Op zaterdag 8 september 2007 23:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
It aint gonna happen... erg maar waar....
De Zeeuw had wel ergens last van, dus ene logsiche wisselquote:Op zaterdag 8 september 2007 22:43 schreef Kreupeldicht het volgende:
ja dat twijfelgeval dat gelijk zn man liet lopen, Seedorf is geen type om nog even te laten invallenquote:Op zaterdag 8 september 2007 22:59 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Je bedoelt toen Seedorf erin kwam?
heb altijd geleerd dat je echt nooit je beste man moet wisselenquote:Op zaterdag 8 september 2007 23:11 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Sparen. Sneijder en die andere piet stonden allebei op scherp..
ja dat wist ik dan weer nie, die was echt goed vandaagquote:Op zaterdag 8 september 2007 23:56 schreef MrSleep het volgende:
[..]
De Zeeuw had wel ergens last van, dus ene logsiche wissel
Oh krijgen we die statistieken weerquote:Op zaterdag 8 september 2007 22:37 schreef Tennessee het volgende:
Tijd om de statistieken bij te werken
.... Wat een ramp zeg, die Van Basten...![]()
Dat zijn statistieken waar elke bondscoach voor zou tekenen. Een bondscoach die geen kritiek ontvangt is een paradox. En vooral in Nederland natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:37 schreef Tennessee het volgende:
oftewel, totaal;
in 23 echte wedstrijden; 17 gewonnen, 5 gelijk en 1 verloren, 73,9% winst, 4,3% verlies (beste Bondscoach ooit)
40 goals vóór, 7 tégen (gem. 1,7 - 0,3)
.... Wat een ramp zeg, die Van Basten...![]()
Heb het idee dat je een hele andere wedstrijd hebt gekeken dan ik. Sneijder voegde buiten z'n goal en wat passes naar de links en rechtsback(waarover van Gaal terech zei dat z'n moeder dat ook had gekund) niets toe. Niet zijn fout trouwens, zet hem achter 2 spitsen en het loopt al heel anders, nu liep ie te vaak op plekken waar ie niks te zoeken had. Wel een prachtgoal trouwens, al snap ik niet dat die keeper een muur opstelt die eigenlijk helemaal niks afdekt(bal ging om de muur heen in de hoek die de muur juist af had moeten dekken).quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:43 schreef Kreupeldicht het volgende:
Sneijder heeft niks anders gedaan dan naar de verdediging rennen, bal aangespeeld krijgen en hem weer naar een verdediger spelen. v. Bronckhorst maakte d'r weinig van op zijn positie, maar Sneijder ook niet veel meer op de zijne. Heitinga vond ik trouwens niet veel beter verdedigen dan Mathijsen, liet zich toch ook een aantal keren heel simpel opzij zetten door Berbatov, kijk bijvoorbeeld naar de vrijheid bij de bal die hij uit de lucht plukt. Voor de rest ben ik het wel aardig met je eens trouwens.quote:Op zondag 9 september 2007 14:13 schreef Mwanatabu het volgende:
Wat zonde weer dat Boulahrouz opkomende rechtsback moest spelen, dat kan-ie niet. Maakt ie ten onrechte een slechte beurt, want zoals Mathijsen op ZIJN positie Berbatov keer op keer liet lopen, dat zou hem nooit gebeuren. Gio was zwakjes, waardoor Sneijder teveel terug moest vallen en Heitinga ook een paar keer moest buffelen, maar dat deed deze goed. Bouma was verrassend sterk. De Zeeuw was voor mij de nuttigste man, wat heeft die hard gewerkt! Babel was weer vrij clueless, een aantal keer weer ballen laten slippen en dom rennen, weg tempo. Van Persie was soms te mooi bezig, rendement te laag maar steeds gevaarlijk. En RvN...tja, liep veel, werkte hard maar de spits kan net zo goed niet in het veld staan met dit systeem. Dat hij toch nog een kans voor zichzelf creëerde bewijst enkel zijn klasse.
Maw: gewonnen, bij vlagen aardig. Aardig? Ja, aardig, geen top, geen mooi voetbal EN GEEN SPELPLEZIER. En dat is het belangrijkste signaal dat het niet goed zit en niet goed komt. Ook al kwalificeren we ons, kampioen worden we niet en het wordt ook niet meer leuk. Helaas
Interessante opstelling, zou best wel eens kunnen werkenquote:Op zondag 9 september 2007 11:46 schreef Barca het volgende:
Wat was jullie held Mathijsen goed zeg. De knvb moet meer betalen aan de internationals. Anders laat er de volgende wedstrijd nog iemand zich omkopen.
Opstelling had de volgende fouten: Heitinga (moet rechter defensieve middenvelder spelen), Mathijsen (neem hiervoor Seedorf centraal op het middenveld), Bouma (op de tribune!, in zijn plaats graag Gio), Gio (moet linksback spelen en van de spitsen (alle drie deden het aardig) moet er 1 uit en worden vervangen door een centrale verdediger: Boulahrouz of Donk.
Dus zoiets:
==================================== Sar ======================================
================================== Boulah =====================================
Melchiot =================================================================== Gio
========== Heitinga ================================ De Zeeuw ==================
==== Sneijder ===========================================Van der Vaart / Drenthe ====
================================ Seedorf =====================================
=================== Kuyt / Persie ================== Babel / Nistelrooy ==============
Eventueel Gio vervanger door De Cler en Gio laten spelen op plek van Van der Vaart / Drenthe. Op rechts bijv. Sneijder vervangen door De Jong of Landzaat. Wellicht dat iets defensiever noodzakelijk is. Het middenveld moet gecontroleerd worden. Sneijder en Van der Vaart kunnen met Seedorf concurreren.
Ja, want van der Sar staat normaal nooit in de goal. Melchiot speelt nooit rechtsback. Heitinga heeft nog nooit centraal achterin gespeeld, Mathijsen stond gisteren voor het eerst centraal achterin en Bouma zag voor het eerst een voetbalveld vanaf de linksback positie.quote:Op zondag 9 september 2007 14:26 schreef TheVulture het volgende:
Bassie is gewoon een tactische onbenul, hij gebruikt spelers waar ze niet voor gemaakt zijn waardoor hun zwakke punten extra opvallen...
Bouma is de enige speler die z'n man onzichtbaar heeft gemaakt, Heitinga gaf Berbatov veel te veel ruimte en liet zich soms zelfs kinderlijk opzij zetten, die heeft het echt niet beter gedaan dan Mathijsen. Mede dankzij Melchiot was Martin Petrov een van de gevaarlijkste spelers van Bulgarije, toen hij rechts kwam te staan(tegen Bouma dus) was dat gek genoeg over. Sneijder heeft geen 6 verdiend, die is niks verder gekomen dan passes naar Bouma, Mathijsen, Heitinga of Melchoit, de keren dat hij wel naar voren dacht raakte hij de bal kwijt. v. Bronckhorst was bagger, De Zeeuw ben ik ook met je eens. v. Nistelrooij heeft het voorin in z'n eentje gedaan, die had ik een iets hoger cijfer gegeven. Babel en v. Persie verdienen een ruime onvoldoende, kwam niks uit. Ja, komt door het systeem, maar d'r kwam gewoon niks uit.quote:Op zondag 9 september 2007 14:22 schreef Barca het volgende:
Sneijder speelde met rugnummer tien maar niet op 10. We speelden nl. weer met de punt naar achteren. Met Gio als rechtshalf!
Babel deed het, uitgezonderd die bal die over zijn voet rolde, niet onaardig maar kwam door de, zoals altijd, slechte aanvoer nauwelijks in het spel voor. (Gold ook voor de andere aanvallers.)
In de defensie speelden Heitinga en Melchiot redelijk. Bouma en Mathijsen waren gewoon waardeloos, zoals altijd!
De Zeeuw (die hoort volgens velen hier niet in oranje) was de enige die een ruime voldoende (7) haalde.
De volledige cijfers:
Sar 6,5
Melchiot 5,5
Heitinga 5,5
Mathijsen 2
Bouma 3
Gio 5
Sneijder 6
De Zeeuw 7
Persie 5,5
Nistelrooy 6
Babel 5,5
Gisteravond viel het nog wel mee behalve Gio als rechtshalf , maar hoe vaak heeft ie geen linksbenige speler op rechts en vice versa gebruikt... daarmee werk je in de hand dat de spelers naar binnen trekken en de ruimtes nog kleiner worden dan ze al zijn... dat vind ik tactisch niet bepaald sterk...quote:Op zondag 9 september 2007 14:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ja, want van der Sar staat normaal nooit in de goal. Melchiot speelt nooit rechtsback. Heitinga heeft nog nooit centraal achterin gespeeld, Mathijsen stond gisteren voor het eerst centraal achterin en Bouma zag voor het eerst een voetbalveld vanaf de linksback positie.
De Zeeuw, Van Bronckhorst en Sneijder spelen bij hun clubs nooit op het middenveld, terwijl Ruud nog nooit in de spits stond in een voetbalelftal! Babel en Van Persie hadden ook gehoopt toch weer rechts en linksback te staan, maar nee hoor, ze moesten verrassend genoeg voorin rondhuppelen!
Tja. De verdediging zal hoe dan ook - onder welke bondscoach dan ook - voorlopig wel een 'zorgenkindje' blijven. Verdedigers als De Boer en Stam lopen er momenteel niet rond. Vlaar, Donk, Zuiverloon zijn nog veel te onervaren en te jong. Heitinga, Mathijsen, Bouma, Hofland, Melchiot, De Cler en Boulahrouz zijn gewoon verdedigende Europese subtop. Niet meer en niet minder.quote:Op zondag 9 september 2007 14:05 schreef Solstice het volgende:
[..]
Bouma kwam weinig op, was ook geen ruimte voor(weer met veldbezetting te maken), maar speelde een goede wedstrijd, schakelde z'n man volledig uit.
Mathijsen maakte net als Heitinga en Melchiot wat dekkingsfouten, waardoor de 2 goede spelers die Bulgarije telt zelfs nog gevaarlijker waren dan het met sterren gevulde Nederlands elftal, rendement was d'r alleen niet, mede doordat er bij Nederland wel een goede keeper onder de lat staat. De Zeeuw was redelijk, ging er in ieder geval vol voor, v. Bronckhorst speelde ook niet best.
Algemeen geen goede wedstrijd, wel 60% balbezit, waarvan Mathijsen en Heitinga het grootste deel hebben gehad. Verder een hoop ongevaarlijk getik op de vleugels(back naar buiten en terug), waarna de passes die er wel toe deden, mede door slecht positiespel wel onder de maat hadden.
Van Persie had wel een paar aardige acties hoor. Babel speelde ver onder de maat. Maar je moet ook niet gaan doen alsof er tegen Bal Op Het Dak 7 werd gespeeld en er even 10, 15 kansen zomaar worden gecreëerd.quote:Op zondag 9 september 2007 14:38 schreef Solstice het volgende:
[..]
Bouma is de enige speler die z'n man onzichtbaar heeft gemaakt, Heitinga gaf Berbatov veel te veel ruimte en liet zich soms zelfs kinderlijk opzij zetten, die heeft het echt niet beter gedaan dan Mathijsen. Mede dankzij Melchiot was Martin Petrov een van de gevaarlijkste spelers van Bulgarije, toen hij rechts kwam te staan(tegen Bouma dus) was dat gek genoeg over. Sneijder heeft geen 6 verdiend, die is niks verder gekomen dan passes naar Bouma, Mathijsen, Heitinga of Melchoit, de keren dat hij wel naar voren dacht raakte hij de bal kwijt. v. Bronckhorst was bagger, De Zeeuw ben ik ook met je eens. v. Nistelrooij heeft het voorin in z'n eentje gedaan, die had ik een iets hoger cijfer gegeven. Babel en v. Persie verdienen een ruime onvoldoende, kwam niks uit. Ja, komt door het systeem, maar d'r kwam gewoon niks uit.
Grappig dat je d'r bij de verdediging, die wel goed stond de exacte posities bij noemt, en bij de anderen niet. Ja, De Zeeuw, v. Bronckhorst en Sneijder spelen normaal op het middenveld, maar d'r zit een groot verschil tussen 10 en linkshalf, verdedigende middenvelder en rechtshalf etc. Sneijder speelt altijd achter de spits, en das niet gek, want dat is de enige positie die hij beheerst, maar toch in het Nederlands elftal, linkshalf. De Zeeuw speelt altijd voor z'n verdediging, maar stond nu rechtshalf, heeft dat bij Az ook wel is gestaan, met het verschil dat er dan geen buiten stond en er veeeeeeeel meer bewogen werd. v. Bronckhorst heeft bij Feyenoord nu een aantal weken als verdedigende middenvelder gespeeld, maar heeft in de voorbereiding tegen topclubs laten zien dat nog niet helemaal te beheersen.quote:Op zondag 9 september 2007 14:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ja, want van der Sar staat normaal nooit in de goal. Melchiot speelt nooit rechtsback. Heitinga heeft nog nooit centraal achterin gespeeld, Mathijsen stond gisteren voor het eerst centraal achterin en Bouma zag voor het eerst een voetbalveld vanaf de linksback positie.
De Zeeuw, Van Bronckhorst en Sneijder spelen bij hun clubs nooit op het middenveld, terwijl Ruud nog nooit in de spits stond in een voetbalelftal! Babel en Van Persie hadden ook gehoopt toch weer rechts en linksback te staan, maar nee hoor, ze moesten verrassend genoeg voorin rondhuppelen!
Als je Robben of van Persie linksbuiten zet en Babel rechtsbuiten, dan zijn dat nog steeds de type spelers die dan naar binnentrekken. Een speler als van der Meyde zal wel sneller buitenom gaan, maar iemand als Robben zal misschien meer, maar zeker net zoveel binnendoor als buitenom gaan.quote:Op zondag 9 september 2007 14:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Gisteravond viel het nog wel mee behalve Gio als rechtshalf , maar hoe vaak heeft ie geen linksbenige speler op rechts en vice versa gebruikt... daarmee werk je in de hand dat de spelers naar binnen trekken en de ruimtes nog kleiner worden dan ze al zijn... dat vind ik tactisch niet bepaald sterk...
0,0 rendement. Twee "aardige acties", was mooi om te zien, maar een actie heeft pas nut als er een vervolg op komt, dus of een goede voorzet, of een schot op doel, v. Persie speelde hem steeds recht in de hand van de keeper. Dat er niet tegen Bal op het dak 7 werd gespeeld ok, maar het grootste deel van de spelers achterin en op het middenveld kwamen van clubs uit Bulgarije, een land waar een speler van Heracles het tot de top3 heeft geschopt. Buiten Berbatov, en de beide Petrov's was het toch vooral middelmaat of erger wat er rondliep. Dan is het denk ik toch niet te veel gevraagd om met meer dan 1(actie Seedorf) kans te komen. Zeker als je spelers van Arsenal, Madrid, Liverpool, Milan, Bayern etc. etc. tot je beschikking hebt of zou kunnen hebben.quote:Op zondag 9 september 2007 14:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Van Persie had wel een paar aardige acties hoor. Babel speelde ver onder de maat. Maar je moet ook niet gaan doen alsof er tegen Bal Op Het Dak 7 werd gespeeld en er even 10, 15 kansen zomaar worden gecreëerd.
Bij Ajax heeft ook niet altijd echt altijd van 10 gespeeld, linkshalf zou hij ook gewoon moeten kunnen.quote:Op zondag 9 september 2007 14:45 schreef Solstice het volgende:
[..]
Grappig dat je d'r bij de verdediging, die wel goed stond de exacte posities bij noemt, en bij de anderen niet. Ja, De Zeeuw, v. Bronckhorst en Sneijder spelen normaal op het middenveld, maar d'r zit een groot verschil tussen 10 en linkshalf, verdedigende middenvelder en rechtshalf etc.
Sneijder speelt altijd achter de spits, en das niet gek, want dat is de enige positie die hij beheerst, maar toch in het Nederlands elftal, linkshalf.
Zijn taak was gisteren hetzelfde als bij AZ. 'Stofzuigen'. Hij pakte enorm veel ballen en speelde gewoon controlerend goed. En dat bewegen ligt toch aan de spelers in het veld en niet aan de coach op de bank?quote:De Zeeuw speelt altijd voor z'n verdediging, maar stond nu rechtshalf, heeft dat bij Az ook wel is gestaan, met het verschil dat er dan geen buiten stond en er veeeeeeeel meer bewogen werd.
Ik denk gezien de selectie dat Van Bronckhorst daar wel moest spelen, al doet Heitinga het daar bij Ajax beter. Maar wie moet je dan weer centraal achterin zetten?quote:v. Bronckhorst heeft bij Feyenoord nu een aantal weken als verdedigende middenvelder gespeeld, maar heeft in de voorbereiding tegen topclubs laten zien dat nog niet helemaal te beheersen.
Bij Arsenal speelt van Persie ook vaak genoeg vanuit rechts, zeker in zijn beginjaren en daar had ie ook genoeg acties. Zelf zegt van Persie ook altijd dat van Nistelrooy onbetwist de spits is en hij het dan juist lekker vindt om vanaf rechtsbuiten te voetballen.quote:Van Persie staat normaal spits, daar waar z'n acties wel rendement hebben, als je z'n goals nog is nakijkt zie je ook dat hij vrijwel altijd vanuit het centrum gevaarlijk is.
Babel heeft nu al 3 seizoenen linksbuiten gespeeld en ook bij Liverpool is ie gehaald als winger. Dus van Basten is niet de enige die in hem een vleugelspeler ziet. Dat hij nog de echte actie en stijl heeft van een goede linksbuiten, is een tweede.quote:Babel is geen echte linksbuiten, wordt er wel beter in, maar heeft geen actie buitenom, en op een uitzondering na geen voorzet. Verder is het systeem zoals het nu gespeeld wordt trouwens verschrikkelijk statisch waardoor er bijna niemand goed uitkomt.
quote:Op zondag 9 september 2007 14:45 schreef Solstice het volgende:
[..]
Grappig dat je d'r bij de verdediging, die wel goed stond de exacte posities bij noemt, en bij de anderen niet. Ja, De Zeeuw, v. Bronckhorst en Sneijder spelen normaal op het middenveld, maar d'r zit een groot verschil tussen 10 en linkshalf, verdedigende middenvelder en rechtshalf etc. Sneijder speelt altijd achter de spits, en das niet gek, want dat is de enige positie die hij beheerst, maar toch in het Nederlands elftal, linkshalf. De Zeeuw speelt altijd voor z'n verdediging, maar stond nu rechtshalf, heeft dat bij Az ook wel is gestaan, met het verschil dat er dan geen buiten stond en er veeeeeeeel meer bewogen werd. v. Bronckhorst heeft bij Feyenoord nu een aantal weken als verdedigende middenvelder gespeeld, maar heeft in de voorbereiding tegen topclubs laten zien dat nog niet helemaal te beheersen.
Van Persie staat normaal spits, daar waar z'n acties wel rendement hebben, als je z'n goals nog is nakijkt zie je ook dat hij vrijwel altijd vanuit het centrum gevaarlijk is. Babel is geen echte linksbuiten, wordt er wel beter in, maar heeft geen actie buitenom, en op een uitzondering na geen voorzet. Verder is het systeem zoals het nu gespeeld wordt trouwens verschrikkelijk statisch waardoor er bijna niemand goed uitkomt.
Enige dreiging van Sneijder heb ik buiten zijn goal toch echt niet gezien.quote:Op zondag 9 september 2007 14:53 schreef Barca het volgende:
Sneijder had behalve zijn (lucky) goal nog wel enkele ballen naar voren. Liep bovendien goed (dreiging). Maar meer dan 6 verdiend 'ie echt niet. Denk dat 't inderdaad heel positief beoordeeld is. Maar ja ... het gaat toch om de goals.
Zelfde geldt voor Ruud: deed weinig (kreeg ook weinig kansen), kwam nog wel de bal halen (niet effectief maar toont ogenschijnlijk goede wil). En hoewel niet heel belangrijk toch een goal. 1 - 1 lag niet voor de hand maar een 2 - 0 demotiveert wel. Persie en Babel ondersteunden hem wel maar aanvoer kreeg Ruud van hen niet. Meer dan een 6,5 (en die halve punt extra zou hij dan krijgen uit medelijden) was het spel van Ruud echter niet waard. Dat hij die niet krijgt is omdat hetgeen hij liet zien, ongeacht of hij daar schuldig aan is, niet meer dan een 6 waard is in mijn ogen.
Bouma schakelde zijn man uit? Dat zag ik toch heel anders!
Grotendeels eens. Alleen vind ik dat iedereen Berbatov onderschat. Het is gewoon een wereldspits waar iedere verdediger het moeilijk mee heeft. Heitinga deed het redelijk tegen hem. Er zijn echt ook voetballers die de Nederlandse nationaliteit niet hebben die kunnen voetballen. Melchiot was overigens de eerste linksback sinds tijden die ook aanvallend iets toevoegde, verdedigend is hij niet super maar aanvaardbaar. Nistelrooij vond ik overigens vooral meevoetballend goed spelen. Balvast en vaak aanspeelbaar. Degelijke en nuttige overwinning, nu winnen tegen tegen Albanie (niet zo makkelijk al iedereen denkt) en we zijn op het EK.quote:Op zondag 9 september 2007 14:38 schreef Solstice het volgende:
[..]
Bouma is de enige speler die z'n man onzichtbaar heeft gemaakt, Heitinga gaf Berbatov veel te veel ruimte en liet zich soms zelfs kinderlijk opzij zetten, die heeft het echt niet beter gedaan dan Mathijsen. Mede dankzij Melchiot was Martin Petrov een van de gevaarlijkste spelers van Bulgarije, toen hij rechts kwam te staan(tegen Bouma dus) was dat gek genoeg over. Sneijder heeft geen 6 verdiend, die is niks verder gekomen dan passes naar Bouma, Mathijsen, Heitinga of Melchoit, de keren dat hij wel naar voren dacht raakte hij de bal kwijt. v. Bronckhorst was bagger, De Zeeuw ben ik ook met je eens. v. Nistelrooij heeft het voorin in z'n eentje gedaan, die had ik een iets hoger cijfer gegeven. Babel en v. Persie verdienen een ruime onvoldoende, kwam niks uit. Ja, komt door het systeem, maar d'r kwam gewoon niks uit.
Bij Ajax was Ten Cate wel zo realistisch om dat te veranderen, en raar maar waar, toen begon het ineens allemaal te functionerenquote:Op zondag 9 september 2007 14:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
Bij Ajax heeft ook niet altijd echt altijd van 10 gespeeld, linkshalf zou hij ook gewoon moeten kunnen.
De Zeeuw is opbouwer, geen stofzuiger. Bewegen ligt aan opdrachten die je meekrijgt, en het systeem dat je speelt. Als je een systeem moet spelen dat je niet beheerst is het logisch dat je niet weet hoe je moet bewegen, de spelers die gisteren speelden hebben d'r bij hun clubs nooit moeite mee om goed te bewegen trouwens.quote:Zijn taak was gisteren hetzelfde als bij AZ. 'Stofzuigen'. Hij pakte enorm veel ballen en speelde gewoon controlerend goed. En dat bewegen ligt toch aan de spelers in het veld en niet aan de coach op de bank?
Boulahrouz, Ooijer. Zoals van Gaal gisteren al aangaf speelt de Zeeuw al 1,5 jaar op de positie die van Bronckhorst gisteren had overigens.quote:Ik denk gezien de selectie dat Van Bronckhorst daar wel moest spelen, al doet Heitinga het daar bij Ajax beter. Maar wie moet je dan weer centraal achterin zetten?
Bij Arsenal wordt al jaren een tweespitsen systeem gebruikt, waarbij van Persie inderdaad ook geregeld op rechts opdook, en zelfs schitterende goals heeft gemaakt op die manier. Het verschil is dat je daar de vrijheid hebt om af te wisselen, en dus veel verrassender bent, een ander verschil is dat daar verschrikkelijk veel bewogen wordt, en nog een verschil is dat de bal van achteruit binnen enkele tellen bij de spitsen is. Al die dingen mis je bij Oranje, zou je met een andere coach en opstelling wel kunnen hebben trouwens.quote:Bij Arsenal speelt van Persie ook vaak genoeg vanuit rechts, zeker in zijn beginjaren en daar had ie ook genoeg acties. Zelf zegt van Persie ook altijd dat van Nistelrooy onbetwist de spits is en hij het dan juist lekker vindt om vanaf rechtsbuiten te voetballen.
Daar heb je wel gelijk in, al vind ik Ten Cate vaak rare beslissing maken. Benitez daarentegen is op tactisch gebied wel geniaal. Maar bij Liverpool worden toch weer heel andere dingen gevraagd van een speler dan in het 4-3-3 van Oranje. Daarvoor mist Babel toch de actie buitenom en de voorzet. Dus ja, ik vind dat wel een tactische blunder.quote:Babel heeft nu al 3 seizoenen linksbuiten gespeeld en ook bij Liverpool is ie gehaald als winger. Dus van Basten is niet de enige die in hem een vleugelspeler ziet. Dat hij nog de echte actie en stijl heeft van een goede linksbuiten, is een tweede.
Ben ik dus niet met je eens. Sowieso aangezien er van de spelers die er gisteren speelden vrijwel geen enkele meer speelt in een 4-3-3. Alleen Gio eigenlijk nog bij Feyenoord, Al kun je dat ook eigenlijk met Hofs, Bruins, de Guzman ipv buitenspelers ook eigenlijk geen 4-3-3 meer noemen.quote:Mijn punt was meer dat er gedaan werd alsof een heel elftal kris kras door het veld stond, maar dat is totale bullshit. Elke speler stond gisteren op een positie die hij ook meerdere malen bij zijn club heeft gespeeld.
Tuurlijk, foutje. Jouw vriend Bouma speelde linksback. Die deed het verdedigend weer goed en aanvallend wat minder.quote:Op zondag 9 september 2007 15:02 schreef Barca het volgende:
Sols> Looplijnen waardoor verdedigers niet met 2 man op Ruud kunnen spelen. Het was echter zeer zeldzaam!
Perdoso> Melchiot speelde rechtsback!
Nee, dat zie je verkeerd. Berbatov vind ook ik een wereldspits, in een derderangs team jammer genoeg voor hem. Ik vind het alleen niet terecht dat Mathijsen een ruime onvoldoende krijgt, terwijl Heitinga wel gewoon een voldoende krijgt. Mathijsen en Heitinga hebben beiden kansen weggegeven, wat Berbatov natuurlijk ook wel afdwingt. En waren beiden opbouwend veel te traag. Wat ik wel triest vind is dat de enige topspeler van Bulgarije in z'n eentje een handvol kansen afdwingt(ze niet afmaakt, maar ok). En dat Nederland dat 8,9 spelers van het niveau Berbatov heeft er maar 1 afdwingt, die er ook nog is puur op individuele klasse(actie Seedorf) komt. Dat terwijl Berbatov door al die voetballers van levski sofia, cska sofia, ankar perm, en litex lovech wel goed bedient wordt.quote:Op zondag 9 september 2007 14:59 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Grotendeels eens. Alleen vind ik dat iedereen Berbatov onderschat. Het is gewoon een wereldspits waar iedere verdediger het moeilijk mee heeft. Heitinga deed het redelijk tegen hem. Er zijn echt ook voetballers die de Nederlandse nationaliteit niet hebben die kunnen voetballen. Melchiot was overigens de eerste linksback sinds tijden die ook aanvallend iets toevoegde, verdedigend is hij niet super maar aanvaardbaar. Nistelrooij vond ik overigens vooral meevoetballend goed spelen. Balvast en vaak aanspeelbaar. Degelijke en nuttige overwinning, nu winnen tegen tegen Albanie (niet zo makkelijk al iedereen denkt) en we zijn op het EK.
Van dit soort landen win je niet gemakkelijk hoor. Ieder(top) land heeft moeite met een land als Bulgarije. Het is geen wereldtop maar is wel uiterst lastig. Kun je wel geringschattend doen over spelers van bulgaarse clubs maar 2-0 is gewoon een goed resultaat.quote:Op zondag 9 september 2007 15:14 schreef Solstice het volgende:
[..]
Nee, dat zie je verkeerd. Berbatov vind ook ik een wereldspits, in een derderangs team jammer genoeg voor hem. Ik vind het alleen niet terecht dat Mathijsen een ruime onvoldoende krijgt, terwijl Heitinga wel gewoon een voldoende krijgt. Mathijsen en Heitinga hebben beiden kansen weggegeven, wat Berbatov natuurlijk ook wel afdwingt. En waren beiden opbouwend veel te traag. Wat ik wel triest vind is dat de enige topspeler van Bulgarije in z'n eentje een handvol kansen afdwingt(ze niet afmaakt, maar ok). En dat Nederland dat 8,9 spelers van het niveau Berbatov heeft er maar 1 afdwingt, die er ook nog is puur op individuele klasse(actie Seedorf) komt. Dat terwijl Berbatov door al die voetballers van levski sofia, cska sofia, ankar perm, en litex lovech wel goed bedient wordt.
Laat hem dan het volgend duel ook zo niets klaar makend spelen. Dan ben ik tevreden.quote:Op zondag 9 september 2007 16:48 schreef Barca het volgende:
Pedroso> Bouma maakte niks klaar!
Juist. het is ronduit lullig voor m hoe hij steeds weer voor uh lul gezet wordt door m ergens neer te zetten waar hij gewoon absoluut niet past. Die gozer kan en wíl helemaal niet naar voren...quote:Op zondag 9 september 2007 15:05 schreef TheVulture het volgende:
De beste mandekker die Oranje heeft is Boulah... Matthijsen en Heitinga laten nog wel eens een steekje vallen!
Nou, nee. Ik ben absoluut geen Bouma-fan, maar hij deed het prima gisteren, ook tot mijn verrassing. Wat een verademing zeg, vergeleken bij Flurby.quote:
Kritiek heb ik ook helemaal niets op tegen, maar het moet wel ergens op slaan vind ik. Als je bij de beste bondscoach ooit, vlak vóór een belangrijk toernooi, gaat roepen dat hij ontslagen moet worden, slaat dat volgens mij nergens op en kan het alleen maar contraproductief zijn... En wat dan als er écht een slechte bondscoach is? Waar ga "je" dán om roepen? En als je kritiek mag hebben op de bondscoach, dan mag je toch zeker ook wel kritiek hebben op hen die kritiek hebben?quote:Op zondag 9 september 2007 09:51 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Dat zijn statistieken waar elke bondscoach voor zou tekenen. Een bondscoach die geen kritiek ontvangt is een paradox. En vooral in Nederland natuurlijk.![]()
Ja maar als je van 23 wedstrijden er 17 wint en maar 1 verliest, dan héb je toch gelijk?quote:Op zondag 9 september 2007 22:37 schreef TheVulture het volgende:
Bassie gebruikt gewoon teveel spelers verkeerd.. Boulah is beter als mandekker dan op rechts... Bronkhorst is beter als linksback dan centraal mid... V Persie hoort niet op rechtsbuiten maar achter de spits, zelfde geldt eigenlijk voor Sneijder... en in het verleden heeft ie ook al van dat soort rare fratsen uitgehaald... met het WK als dieptepunt toen echt niemand op het middenveld op de vertrouwde positie stond... en hij leert maar niet van zijn fouten en blijft overtuigd van zijn gelijk
Alleen kan het rendement nog verder omhoog als Bassie idd eens de poppetjes op de juiste plaats zet; v. bronckhorst op links en sneijder centraal, van persie linksbuiten en babel rechtsbuiten (rechtspoot of links en vice versa pakt altijd slecht uit), en boulah centraal ipv rechtshalf (opbouwen is niet zn pakkie an). En een verhoging van dat rendement ga je nodig hebben zodra het EK echt gaat beginnen.quote:Op zondag 9 september 2007 23:32 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ja maar als je van 23 wedstrijden er 17 wint en maar 1 verliest, dan héb je toch gelijk?
Dat "dieptepunt" waar jij het over hebt was wél de beste eerste ronde óóit op een WK... En die lullige 0-1 tegen Portugal, de enige verloren wedstrijd uit 23, volgens mij was dat gewoon de ervaring van de Portugezen (Figo) die Oranje totaal van de kook bracht en als je van Basten iéts kan verwijten volgens mij, dan is het dat hij toen tegen Portugal de spelers zich niet beter kon laten beheersen... En ik denk dat hij daar zelf ook van heeft geleerd... Maar de verkeerde spelers op de verkeerde plaatsen? Nee, ik denk dat je geen 17 uit 23 haalt als je de verkeerde spelers op de verkeerde plaatsen hebt staan...
nee hoor.quote:Op maandag 10 september 2007 00:33 schreef Saekerhett het volgende:
Stel dat we het EK winnen, kijk dan hoe iedereen ineens achter Bassie staat
Er zit dus verband tussen?quote:Op maandag 10 september 2007 08:31 schreef M0NTANA het volgende:
Resultaten in oefen- en kwalificatiewedstrijden zijn prima, maar dat is niet het belangrijkste. Waar een land als Italië juist niet geweldig presteert in de aanloop naar een groot toernooi, weet je dat ze er tóch zullen staan. Bij ons is dat exact het tegenovergestelde, je weet dat Bassie presteert voorafgaand aan een groot toernooi, maar op het toernooi zelf ben je snel uitgespeeld.
Bedoel er alleen maar mee dat men niet zo moet blijven hameren op de goede statistieken van Bassie, want nog altijd hebben we helemaal niks. Na drie jaar zou je mogen verwachten dat er een team staat dat zich zou kunnen meten met landen als Frankrijk, Italië, Engeland, Portugal en Duitsland, maar denk dat de afstand alleen maar groter is geworden.quote:Op maandag 10 september 2007 08:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er zit dus verband tussen?
Niet echt, nee. Duitsland en Frankrijk nu wel, maar Engeland, Italië en Portugal toch duidelijk niet.quote:Op maandag 10 september 2007 08:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja want al die landen plaatsen zich makkelijk voor het EK
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |