abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53049936
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
Bij Ajax heeft ook niet altijd echt altijd van 10 gespeeld, linkshalf zou hij ook gewoon moeten kunnen.
Bij Ajax was Ten Cate wel zo realistisch om dat te veranderen, en raar maar waar, toen begon het ineens allemaal te functioneren
quote:
Zijn taak was gisteren hetzelfde als bij AZ. 'Stofzuigen'. Hij pakte enorm veel ballen en speelde gewoon controlerend goed. En dat bewegen ligt toch aan de spelers in het veld en niet aan de coach op de bank?
De Zeeuw is opbouwer, geen stofzuiger. Bewegen ligt aan opdrachten die je meekrijgt, en het systeem dat je speelt. Als je een systeem moet spelen dat je niet beheerst is het logisch dat je niet weet hoe je moet bewegen, de spelers die gisteren speelden hebben d'r bij hun clubs nooit moeite mee om goed te bewegen trouwens.
quote:
Ik denk gezien de selectie dat Van Bronckhorst daar wel moest spelen, al doet Heitinga het daar bij Ajax beter. Maar wie moet je dan weer centraal achterin zetten?
Boulahrouz, Ooijer. Zoals van Gaal gisteren al aangaf speelt de Zeeuw al 1,5 jaar op de positie die van Bronckhorst gisteren had overigens.
quote:
Bij Arsenal speelt van Persie ook vaak genoeg vanuit rechts, zeker in zijn beginjaren en daar had ie ook genoeg acties. Zelf zegt van Persie ook altijd dat van Nistelrooy onbetwist de spits is en hij het dan juist lekker vindt om vanaf rechtsbuiten te voetballen.
Bij Arsenal wordt al jaren een tweespitsen systeem gebruikt, waarbij van Persie inderdaad ook geregeld op rechts opdook, en zelfs schitterende goals heeft gemaakt op die manier. Het verschil is dat je daar de vrijheid hebt om af te wisselen, en dus veel verrassender bent, een ander verschil is dat daar verschrikkelijk veel bewogen wordt, en nog een verschil is dat de bal van achteruit binnen enkele tellen bij de spitsen is. Al die dingen mis je bij Oranje, zou je met een andere coach en opstelling wel kunnen hebben trouwens.
quote:
Babel heeft nu al 3 seizoenen linksbuiten gespeeld en ook bij Liverpool is ie gehaald als winger. Dus van Basten is niet de enige die in hem een vleugelspeler ziet. Dat hij nog de echte actie en stijl heeft van een goede linksbuiten, is een tweede.
Daar heb je wel gelijk in, al vind ik Ten Cate vaak rare beslissing maken. Benitez daarentegen is op tactisch gebied wel geniaal. Maar bij Liverpool worden toch weer heel andere dingen gevraagd van een speler dan in het 4-3-3 van Oranje. Daarvoor mist Babel toch de actie buitenom en de voorzet. Dus ja, ik vind dat wel een tactische blunder.
quote:
Mijn punt was meer dat er gedaan werd alsof een heel elftal kris kras door het veld stond, maar dat is totale bullshit. Elke speler stond gisteren op een positie die hij ook meerdere malen bij zijn club heeft gespeeld.
Ben ik dus niet met je eens. Sowieso aangezien er van de spelers die er gisteren speelden vrijwel geen enkele meer speelt in een 4-3-3. Alleen Gio eigenlijk nog bij Feyenoord, Al kun je dat ook eigenlijk met Hofs, Bruins, de Guzman ipv buitenspelers ook eigenlijk geen 4-3-3 meer noemen.
pi_53049961
quote:
Op zondag 9 september 2007 15:02 schreef Barca het volgende:
Sols> Looplijnen waardoor verdedigers niet met 2 man op Ruud kunnen spelen. Het was echter zeer zeldzaam!

Perdoso> Melchiot speelde rechtsback!
Tuurlijk, foutje. Jouw vriend Bouma speelde linksback. Die deed het verdedigend weer goed en aanvallend wat minder.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_53050100
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:59 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Grotendeels eens. Alleen vind ik dat iedereen Berbatov onderschat. Het is gewoon een wereldspits waar iedere verdediger het moeilijk mee heeft. Heitinga deed het redelijk tegen hem. Er zijn echt ook voetballers die de Nederlandse nationaliteit niet hebben die kunnen voetballen. Melchiot was overigens de eerste linksback sinds tijden die ook aanvallend iets toevoegde, verdedigend is hij niet super maar aanvaardbaar. Nistelrooij vond ik overigens vooral meevoetballend goed spelen. Balvast en vaak aanspeelbaar. Degelijke en nuttige overwinning, nu winnen tegen tegen Albanie (niet zo makkelijk al iedereen denkt) en we zijn op het EK.
Nee, dat zie je verkeerd. Berbatov vind ook ik een wereldspits, in een derderangs team jammer genoeg voor hem. Ik vind het alleen niet terecht dat Mathijsen een ruime onvoldoende krijgt, terwijl Heitinga wel gewoon een voldoende krijgt. Mathijsen en Heitinga hebben beiden kansen weggegeven, wat Berbatov natuurlijk ook wel afdwingt. En waren beiden opbouwend veel te traag. Wat ik wel triest vind is dat de enige topspeler van Bulgarije in z'n eentje een handvol kansen afdwingt(ze niet afmaakt, maar ok). En dat Nederland dat 8,9 spelers van het niveau Berbatov heeft er maar 1 afdwingt, die er ook nog is puur op individuele klasse(actie Seedorf) komt. Dat terwijl Berbatov door al die voetballers van levski sofia, cska sofia, ankar perm, en litex lovech wel goed bedient wordt.
pi_53051365
quote:
Op zondag 9 september 2007 15:14 schreef Solstice het volgende:

[..]

Nee, dat zie je verkeerd. Berbatov vind ook ik een wereldspits, in een derderangs team jammer genoeg voor hem. Ik vind het alleen niet terecht dat Mathijsen een ruime onvoldoende krijgt, terwijl Heitinga wel gewoon een voldoende krijgt. Mathijsen en Heitinga hebben beiden kansen weggegeven, wat Berbatov natuurlijk ook wel afdwingt. En waren beiden opbouwend veel te traag. Wat ik wel triest vind is dat de enige topspeler van Bulgarije in z'n eentje een handvol kansen afdwingt(ze niet afmaakt, maar ok). En dat Nederland dat 8,9 spelers van het niveau Berbatov heeft er maar 1 afdwingt, die er ook nog is puur op individuele klasse(actie Seedorf) komt. Dat terwijl Berbatov door al die voetballers van levski sofia, cska sofia, ankar perm, en litex lovech wel goed bedient wordt.
Van dit soort landen win je niet gemakkelijk hoor. Ieder(top) land heeft moeite met een land als Bulgarije. Het is geen wereldtop maar is wel uiterst lastig. Kun je wel geringschattend doen over spelers van bulgaarse clubs maar 2-0 is gewoon een goed resultaat.
  zondag 9 september 2007 @ 16:48:25 #280
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_53052100
Pedroso> Bouma maakte niks klaar!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_53054800
quote:
Op zondag 9 september 2007 16:48 schreef Barca het volgende:
Pedroso> Bouma maakte niks klaar!
Laat hem dan het volgend duel ook zo niets klaar makend spelen. Dan ben ik tevreden.
  zondag 9 september 2007 @ 19:04:36 #282
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53055032
Heb geen seconde gezien, maar heb niet zoveel gemist, hoor ik? Of liep 4-3-3 nu wel als een trein?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  zondag 9 september 2007 @ 20:11:19 #283
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_53056658
Weg met Bouma!

Montana> Niks gemist!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_53056863
quote:
Op zondag 9 september 2007 15:05 schreef TheVulture het volgende:
De beste mandekker die Oranje heeft is Boulah... Matthijsen en Heitinga laten nog wel eens een steekje vallen!
Juist. het is ronduit lullig voor m hoe hij steeds weer voor uh lul gezet wordt door m ergens neer te zetten waar hij gewoon absoluut niet past. Die gozer kan en wíl helemaal niet naar voren...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_53056985
quote:
Op zondag 9 september 2007 20:11 schreef Barca het volgende:
Weg met Bouma!
Montana> Niks gemist!
Nou, nee. Ik ben absoluut geen Bouma-fan, maar hij deed het prima gisteren, ook tot mijn verrassing. Wat een verademing zeg, vergeleken bij Flurby.
Met Melchiot-Boulahrouz-Heitinga-Bouma zou er verdedigend en opbouwend echt wel iets staan. Heb je Ooijer, Kromkamp, Mathijsen nog achter de hand ook.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_53060538
quote:
Op zondag 9 september 2007 09:51 schreef SpankTheMonkey het volgende:

[..]

Dat zijn statistieken waar elke bondscoach voor zou tekenen. Een bondscoach die geen kritiek ontvangt is een paradox. En vooral in Nederland natuurlijk.
Kritiek heb ik ook helemaal niets op tegen, maar het moet wel ergens op slaan vind ik. Als je bij de beste bondscoach ooit, vlak vóór een belangrijk toernooi, gaat roepen dat hij ontslagen moet worden, slaat dat volgens mij nergens op en kan het alleen maar contraproductief zijn... En wat dan als er écht een slechte bondscoach is? Waar ga "je" dán om roepen? En als je kritiek mag hebben op de bondscoach, dan mag je toch zeker ook wel kritiek hebben op hen die kritiek hebben?
pi_53060956
Bassie gebruikt gewoon teveel spelers verkeerd.. Boulah is beter als mandekker dan op rechts... Bronkhorst is beter als linksback dan centraal mid... V Persie hoort niet op rechtsbuiten maar achter de spits, zelfde geldt eigenlijk voor Sneijder... en in het verleden heeft ie ook al van dat soort rare fratsen uitgehaald... met het WK als dieptepunt toen echt niemand op het middenveld op de vertrouwde positie stond... en hij leert maar niet van zijn fouten en blijft overtuigd van zijn gelijk
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_53062381
quote:
Op zondag 9 september 2007 22:37 schreef TheVulture het volgende:
Bassie gebruikt gewoon teveel spelers verkeerd.. Boulah is beter als mandekker dan op rechts... Bronkhorst is beter als linksback dan centraal mid... V Persie hoort niet op rechtsbuiten maar achter de spits, zelfde geldt eigenlijk voor Sneijder... en in het verleden heeft ie ook al van dat soort rare fratsen uitgehaald... met het WK als dieptepunt toen echt niemand op het middenveld op de vertrouwde positie stond... en hij leert maar niet van zijn fouten en blijft overtuigd van zijn gelijk
Ja maar als je van 23 wedstrijden er 17 wint en maar 1 verliest, dan héb je toch gelijk?

Dat "dieptepunt" waar jij het over hebt was wél de beste eerste ronde óóit op een WK... En die lullige 0-1 tegen Portugal, de enige verloren wedstrijd uit 23, volgens mij was dat gewoon de ervaring van de Portugezen (Figo) die Oranje totaal van de kook bracht en als je van Basten iéts kan verwijten volgens mij, dan is het dat hij toen tegen Portugal de spelers zich niet beter kon laten beheersen... En ik denk dat hij daar zelf ook van heeft geleerd... Maar de verkeerde spelers op de verkeerde plaatsen? Nee, ik denk dat je geen 17 uit 23 haalt als je de verkeerde spelers op de verkeerde plaatsen hebt staan...

[ Bericht 12% gewijzigd door Tennessee op 09-09-2007 23:46:18 ]
pi_53062496
Inderdaad, slotje.
pi_53063236
quote:
Op zondag 9 september 2007 23:32 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ja maar als je van 23 wedstrijden er 17 wint en maar 1 verliest, dan héb je toch gelijk?

Dat "dieptepunt" waar jij het over hebt was wél de beste eerste ronde óóit op een WK... En die lullige 0-1 tegen Portugal, de enige verloren wedstrijd uit 23, volgens mij was dat gewoon de ervaring van de Portugezen (Figo) die Oranje totaal van de kook bracht en als je van Basten iéts kan verwijten volgens mij, dan is het dat hij toen tegen Portugal de spelers zich niet beter kon laten beheersen... En ik denk dat hij daar zelf ook van heeft geleerd... Maar de verkeerde spelers op de verkeerde plaatsen? Nee, ik denk dat je geen 17 uit 23 haalt als je de verkeerde spelers op de verkeerde plaatsen hebt staan...
Alleen kan het rendement nog verder omhoog als Bassie idd eens de poppetjes op de juiste plaats zet; v. bronckhorst op links en sneijder centraal, van persie linksbuiten en babel rechtsbuiten (rechtspoot of links en vice versa pakt altijd slecht uit), en boulah centraal ipv rechtshalf (opbouwen is niet zn pakkie an). En een verhoging van dat rendement ga je nodig hebben zodra het EK echt gaat beginnen.
pi_53063802
Boulahrouz hoort niet de basis, Ooijer is beter.
pi_53063945
Stel dat we het EK winnen, kijk dan hoe iedereen ineens achter Bassie staat
pi_53064277
quote:
Op maandag 10 september 2007 00:33 schreef Saekerhett het volgende:
Stel dat we het EK winnen, kijk dan hoe iedereen ineens achter Bassie staat
nee hoor.
pi_53064609
quote:
Op maandag 10 september 2007 00:53 schreef knnth het volgende:

[..]

nee hoor.
Ja hoor.
  maandag 10 september 2007 @ 08:31:41 #295
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53066247
Resultaten in oefen- en kwalificatiewedstrijden zijn prima, maar dat is niet het belangrijkste. Waar een land als Italië juist niet geweldig presteert in de aanloop naar een groot toernooi, weet je dat ze er tóch zullen staan. Bij ons is dat exact het tegenovergestelde, je weet dat Bassie presteert voorafgaand aan een groot toernooi, maar op het toernooi zelf ben je snel uitgespeeld.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_53066259
quote:
Op maandag 10 september 2007 01:19 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ja hoor.
Oh, okay.
pi_53066286
quote:
Op maandag 10 september 2007 08:31 schreef M0NTANA het volgende:
Resultaten in oefen- en kwalificatiewedstrijden zijn prima, maar dat is niet het belangrijkste. Waar een land als Italië juist niet geweldig presteert in de aanloop naar een groot toernooi, weet je dat ze er tóch zullen staan. Bij ons is dat exact het tegenovergestelde, je weet dat Bassie presteert voorafgaand aan een groot toernooi, maar op het toernooi zelf ben je snel uitgespeeld.
Er zit dus verband tussen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 10 september 2007 @ 08:40:15 #298
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53066335
quote:
Op maandag 10 september 2007 08:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Er zit dus verband tussen?
Bedoel er alleen maar mee dat men niet zo moet blijven hameren op de goede statistieken van Bassie, want nog altijd hebben we helemaal niks. Na drie jaar zou je mogen verwachten dat er een team staat dat zich zou kunnen meten met landen als Frankrijk, Italië, Engeland, Portugal en Duitsland, maar denk dat de afstand alleen maar groter is geworden.
pi_53066360
Ja want al die landen plaatsen zich makkelijk voor het EK
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 10 september 2007 @ 08:47:22 #300
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53066423
quote:
Op maandag 10 september 2007 08:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja want al die landen plaatsen zich makkelijk voor het EK
Niet echt, nee. Duitsland en Frankrijk nu wel, maar Engeland, Italië en Portugal toch duidelijk niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')