abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52835377
Gisteren kwamen kamerleden terug uit Afghanistan en zij waren heel erg positief over een verlenging van de vechtmissie in Afghanistan.
Wel vreemd om te horen dat ze zeer positief waren over de opbouwwerkzaamheden en de vorderingen van ons geweldige leger omdat ze wegens het gevaar het kamp niet uitkonden (ze mochten misschien wel maar dat lieten ze liever aan de huurlingen over die dat dan nog doen ook).
De kamerleden hadden wel gesprekken gevoerd met militairen in het kamp (je zou zeggen, neem dan de telefoon i.p.v. een dure reis maar het is slechts belastingsgeld natuurlijk) en na die gesprekken waren ze helemaal voor een verlenging van die vechtmissie.
Kamerlid van Baalen kreeg van een journalist de vraag of er nu meer gevochten werd of dat er er meer opgebouwd werd in Afghanistan en van baalen zei: "Eeeh....eeeeh....nu wordt er nog meer gevochten maar we zijn er net 1 jaar dus in de toekomst hopen we dat te veranderen".
Dus mensen, reken er maar op dat de bezuinigingen nog niet afgelopen zijn.
Audaces fortuna juvat
pi_52836476
*boo-fuckin' whoo*

"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:51:18 #3
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_52836773
Ik vind het een goede zaak dat ze niet wegrennen uit Afganistan!

Wie A zegt...

Bovendien zou er weer een vacuum onstaan waardoor er allerlei enge mensen aan de macht kunnen komen en is er gelijk weer een reden voor die mensen om "het westen" te haten omdat "het westen" ze wederom in de steek heeft gelaten.

Lekker blijven zitten dus. En die bezuinigingen... ach, wat hebben we het slecht in nederland en wat zijn we arm en zielig met z'n allen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_52837037
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:51 schreef SicSicSics het volgende:
Ik vind het een goede zaak dat ze niet wegrennen uit Afganistan!

Wie A zegt...

Bovendien zou er weer een vacuum onstaan waardoor er allerlei enge mensen aan de macht kunnen komen en is er gelijk weer een reden voor die mensen om "het westen" te haten omdat "het westen" ze wederom in de steek heeft gelaten.

Lekker blijven zitten dus. En die bezuinigingen... ach, wat hebben we het slecht in nederland en wat zijn we arm en zielig met z'n allen!
De vraag is wie er nu aan de macht is in Afghanistan, de huidige machthebbers zijn de voormalige krijgsheren en die zijn minstens net zo slecht als de zogenaamde vijand (want wie is die vijand nou eigenlijk?).
De opiumproductie is nog nooit zo groot geweest en corruptie en onderdrukking van de machthebbers is aan de orde van de dag.
En als je dan ziet dat wij dat in de hand gewerkt hebben dan moet je je wel afvragen at wij er nou eigenlijk aan het doen zijn.
Audaces fortuna juvat
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:00:36 #5
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_52837050
Inderdaad, wie A zegt, moet ook B zeggen, simpel. Lekker laf halverwege wegrennen schieten die mensen helemaal niks mee op..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:09:32 #6
116015 SicSicSics
pi_52837300
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:00 schreef Colnago het volgende:

[..]

De vraag is wie er nu aan de macht is in Afghanistan, de huidige machthebbers zijn de voormalige krijgsheren en die zijn minstens net zo slecht als de zogenaamde vijand (want wie is die vijand nou eigenlijk?).
De opiumproductie is nog nooit zo groot geweest en corruptie en onderdrukking van de machthebbers is aan de orde van de dag.
En als je dan ziet dat wij dat in de hand gewerkt hebben dan moet je je wel afvragen at wij er nou eigenlijk aan het doen zijn.
Waar! Maar je moet ergens beginnen. Misschien dat we het verkeerd aanpakken of aangepakt hebben, maar van fouten moet je leren. Niet voor wegrennen.

Je kunt die mensen nu niet meer laten stikken.

En jezelf afvragen wat we er aan het doen zijn is ook altijd goed, om van te leren. En niet wegrennen omdat je geen (bevredigend) antwoord op die vraag kunt vinden.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_52837768
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Waar! Maar je moet ergens beginnen. Misschien dat we het verkeerd aanpakken of aangepakt hebben, maar van fouten moet je leren. Niet voor wegrennen.

En jezelf afvragen wat we er aan het doen zijn is ook altijd goed, om van te leren. En niet wegrennen omdat je geen (bevredigend) antwoord op die vraag kunt vinden.
Maar wat is het uiteindelijk doel dan?
Als het zo is dat de huidige machthebbers net zo slecht zijn voor de bevolking dan de vorige is het toch vreemd dat wij het hebben over vrijheid en democratie?
Ik denk zelf dat de vorige machthebbers niet wilden doen wat het westen wilde (veiligheid garanderen van de pijpleiding) en daarom moesten ze worden ingeruild voor machthebbers die dat wel wilden doen.
Het lijkt een beetje op het Irak verhaal en de bevolking is nooit beter geworden van dit soort praktijken.
Audaces fortuna juvat
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:37:08 #8
116015 SicSicSics
pi_52838092
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:25 schreef Colnago het volgende:

[..]

Maar wat is het uiteindelijk doel dan?
Als het zo is dat de huidige machthebbers net zo slecht zijn voor de bevolking dan de vorige is het toch vreemd dat wij het hebben over vrijheid en democratie?
Ik denk zelf dat de vorige machthebbers niet wilden doen wat het westen wilde (veiligheid garanderen van de pijpleiding) en daarom moesten ze worden ingeruild voor machthebbers die dat wel wilden doen.
Het lijkt een beetje op het Irak verhaal en de bevolking is nooit beter geworden van dit soort praktijken.
Maar dan moet je zoeken naar een oplossing waar de bevolking wel beter van wordt, van weggaan wordt niemand beter!

Uiteindelijk doel is vrede en veiligheid. Lijkt me duidelijk. En dan moet er een omslag plaatsvinden, de corrupte en verkeerde leiders wegsturen en nieuwe vinden waar iedereen het wel mee eens is. Niet met je staart tussen je benen weglopen omdat het allemaal even niet gaat zoals je geplant had.

En de dubbele agenda die er volgens sommigen is, is geen reden om de lokale bevolking te laten creperen toch?
Fine, fuck you then!
pi_52844072
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd..
Ik ben blij dat er in Nederland mensen zoals Colnago wonen. Meteen stoppen als het even tegen zit.
Afghanistan opbouwen tot een beetje fatsoenlijk land met enige vorm van regering duurt zeker 20 jaar. Nederland draagt voor 2 jaar bij aan de opbouw. En zelf vind ik dat ze daarna nog best 2 jaar langer mogen blijven.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:46:44 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_52845736
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Met die middelste zin slaat sicsicsics de spijker op zijn kop. Of het verstandig was om aan deze missie te beginnen is een ding, maar nu we er eenmaal inzitten kunnen we niet zomaar onze rug toekeren wanneer er geen opvolgers gevonden kunnen worden. De Afghanen zijn iha blij met de Nederlandse troepen en werken met ze samen.
Door eraan te beginnen hebben wij min of meer een belofte gemaakt ze niet te laten vallen. Als Nederland terugtrekt zonder aflossing ontstaat er in Uruzghan een vacuum, waar de Taliban zeker gebruik van zal maken. Voor de mensen die met ISAF hebben samengewerkt is het dan bijltjesdag.
The End Times are wild
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:03:39 #11
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_52846185
Haha deze missie is dweilen met de kraan open. Er is vrijwel niets opgebouwd en er zijn geen duidelijke tekenen dat de Taliban verzwakt is. En mensen die het niet kan schelen dat er bezuinigingen zijn: misschien is het iets minder leuk als de BTW dan 20% wordt.
pi_52853675
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:49 schreef HarryP het volgende:
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd..
Ik ben blij dat er in Nederland mensen zoals Colnago wonen. Meteen stoppen als het even tegen zit.
Afghanistan opbouwen tot een beetje fatsoenlijk land met enige vorm van regering duurt zeker 20 jaar. Nederland draagt voor 2 jaar bij aan de opbouw. En zelf vind ik dat ze daarna nog best 2 jaar langer mogen blijven.
Maar waarom dan geen 20 jaar?
Je hebt namelijk precies hetzelfde over nog eens 2 jaar dus waarom dan wel stoppen?
Audaces fortuna juvat
pi_52853747
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:35 schreef Colnago het volgende:

[..]

Je hebt namelijk precies hetzelfde over nog eens 2 jaar dus waarom dan wel stoppen?
Inderdaad.. Het idee dat daar daadwerkelijk wat gaat veranderen is natuurlijk erg naief. Het is de Russen niet gelukt en het zal de Amerikanen ook niet lukken.
pi_52853750
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met die middelste zin slaat sicsicsics de spijker op zijn kop. Of het verstandig was om aan deze missie te beginnen is een ding, maar nu we er eenmaal inzitten kunnen we niet zomaar onze rug toekeren wanneer er geen opvolgers gevonden kunnen worden. De Afghanen zijn iha blij met de Nederlandse troepen en werken met ze samen.
Door eraan te beginnen hebben wij min of meer een belofte gemaakt ze niet te laten vallen. Als Nederland terugtrekt zonder aflossing ontstaat er in Uruzghan een vacuum, waar de Taliban zeker gebruik van zal maken. Voor de mensen die met ISAF hebben samengewerkt is het dan bijltjesdag.
Als alle Afghanen blij waren met de Nederlandse troepen dan was er geen enkel probleem maar schijnbaar zijjn heel veel Afghanen er niet blij mee.
Verder is het wel heel erg dom van onze regering om in deze situatie terecht te komen en dat is of wanbeleid of een gigantische leugen naar het Nederlandse volk toe.
Audaces fortuna juvat
pi_52853776
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Inderdaad.. Het idee dat daar daadwerkelijk wat gaat veranderen is natuurlijk erg naief. Het is de Russen niet gelukt en het zal de Amerikanen ook niet lukken.
Maar zouden onze machthebbers dan zo dom zijn of is deze situatie nou juist de bedoeling?
Audaces fortuna juvat
pi_52854469
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:39 schreef Colnago het volgende:

[..]

Maar zouden onze machthebbers dan zo dom zijn of is deze situatie nou juist de bedoeling?
Sja, ik weet niet wat het is. Ik bedoel, ze doen er best goed werk daar waar het mogelijk is. Maar tegen welke prijs moet dat allemaal ? Het lijkt niemand wat te boeien dat er miljoenen over de balk worden gegooid en al een aantal jongens hun leven hebben gegeven voor een nutteloos doel. Volgens mij is het een beetje "We doen tenminste wat". Mjah.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:38:38 #17
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_52855440
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:37 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar dan moet je zoeken naar een oplossing waar de bevolking wel beter van wordt, van weggaan wordt niemand beter!
hoe weet jij dat?
quote:
Uiteindelijk doel is vrede en veiligheid. Lijkt me duidelijk. En dan moet er een omslag plaatsvinden, de corrupte en verkeerde leiders wegsturen en nieuwe vinden waar iedereen het wel mee eens is. Niet met je staart tussen je benen weglopen omdat het allemaal even niet gaat zoals je geplant had.
was er dan geen vrede en veiligheid onder de taliban?
quote:
En de dubbele agenda die er volgens sommigen is, is geen reden om de lokale bevolking te laten creperen toch?
daar heb je gelijk in, maar nogmaals het is hun eigen keuze. Stel je voor dat we eindelijk verkiezingen in Afghanistan krijgen (vrije westers georienteerde verkiezingen, democratie, waarnemers etc), en de taliban wint die verkiezingen zoals Hamas. Wat dan, weer vechten, weer boycotten of.....?
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_52855857
Wat zullen die Afghanen dankbaar zijn he??
Net als in Irak , het geeft je zo'n warm gevoel van binnen.
pi_52856060
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:35 schreef Colnago het volgende:

[..]

Na het drama in srebrenica heeft de regering gezegd elke uitzending moet een eind hebben. En 2 jaar is een mooie tijd. Daarnaast kunnen we elke 2 jaar met onze partners rond de tafel gaan zitten om nog eens serieus over de wensen van NL te praten.. Wij nog 2 jaartjes blijven dan willen wij kunnen rekenen op 2000 vlieguren van de dikke vrachtvliegtuigen van de partners.. Dat soort praktische dingen.
pi_52856092
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:00 schreef fathank het volgende:
Inderdaad, wie A zegt, moet ook B zeggen, simpel. Lekker laf halverwege wegrennen schieten die mensen helemaal niks mee op..
Wat een gelul, de missie was tot 2008, daar heeft men A mee gezegt.
Als de regering besluit dat het leuk is geweest in 2008, dan is dat hun goed recht, optie B is geen verplichting.

Ik begrijp zo wie zo niet waarom Nederland daar zit, Amerika is die strijd aangegaan in een hersen scheet.
Nu moeten wij, de Nederlandse staat, ervoor opdraaien is imo te gek voor woorden.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_52856226
Voor korte termijn zijn het kansloze missies, voor lange termijn zijn het politiek kansloze missies.

Je bouwt een land niet op in 4 jaar, je kunt politiek gezien niet tientallen jaren ergens aanwezig zijn (zeker niet in het geval Afghanistan). Uiteindelijk kun je er dus niets mee
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:12:01 #22
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_52856399
prima, als ze het tenminste geen opbouwmissie meer noemen en misschien maar eens meer troepen sturen en het goed aanpakken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_52856731
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:12 schreef rubbereend het volgende:
prima, als ze het tenminste geen opbouwmissie meer noemen en misschien maar eens meer troepen sturen en het goed aanpakken
Zo is dat, neermaaien die allochtonen.
Weg mat dat softe opbouwen en van die vrouwen maken we slavinnen.
We zullen ze krijgen die hoofdoekjes

Leuk in een jeep langs die mooie opiumvelden rijden
  zaterdag 1 september 2007 @ 06:30:15 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_52861896
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:38 schreef Colnago het volgende:

[..]

Als alle Afghanen blij waren met de Nederlandse troepen dan was er geen enkel probleem maar schijnbaar zijjn heel veel Afghanen er niet blij mee.
Verder is het wel heel erg dom van onze regering om in deze situatie terecht te komen en dat is of wanbeleid of een gigantische leugen naar het Nederlandse volk toe.
De meerderheid van de Afghanen is wel degelijk blij met de Nederlandse troepen. Je hebt er echter maar een paar nodig om de boel te verzieken voor iedereen. En wat betreft het liegen van de regering, dat doet zij altijd en op alle gebieden, en heus niet alleen in dit geval, dus wat maakt het dan zo bijzonder?
The End Times are wild
pi_52862345
Tja gewoon blijven en zorgen dat we dit keer wel goed mee profiteren van de opiumhandel. De handel in opium door de Engelse kostte ons de VOC
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_52864221
Je kunt het ook niet maken op ineens je handen ervan af te trekken. Wie A zegt moet ook B durven zeggen.
pi_52864250
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:59 schreef Urquhart het volgende:
Je kunt het ook niet maken op ineens je handen ervan af te trekken. Wie A zegt moet ook B durven zeggen.
Als Bush weg is zal dat stoere gevecht overal ook wel over zijn.
pi_52864326
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:00 schreef henkway het volgende:

[..]

Als Bush weg is zal dat stoere gevecht overal ook wel over zijn.
Ik denk niet dat een nieuwe Amerikaanse president ineens de troepen zal gaan terugtrekken. Maar mocht dat gaan gebeuren, dan zal iedereen wel snel weg zijn daar, dat denk ik ook.
pi_52864679
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 06:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

De meerderheid van de Afghanen is wel degelijk blij met de Nederlandse troepen. Je hebt er echter maar een paar nodig om de boel te verzieken voor iedereen. En wat betreft het liegen van de regering, dat doet zij altijd en op alle gebieden, en heus niet alleen in dit geval, dus wat maakt het dan zo bijzonder?
The horror.

Ook in nederland lopen een stel mensen rond die het verzieken voor de rest maar toch stort onze maatschappij niet in, waarom blijf je erin geloven dat we de rotte peren in afghanistan wel kunnen verwijderen als we dat in onze eigen rustige maatschappij al niet eens kunnen.

Zoals verschillende mensen hierboven hebben aangehaald het is de russen met 10 jaar bezetting ook niet gelukt om afghanistan communistich te maken, en wij denken er met x jaar bezettting zomaar de stammencultuur te veranderen en een westerse democratie.
pi_52865656
Het is niet slim van Defensie en de kamerleden om nu de kaarten al op tafel te leggen. Beter dat ze eerst even de mood van de rest van de ISAF-deelnemers peilen, anders fungeert Nederland weer als aanhangkarretje.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:59:35 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_52866622
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

The horror.

Ook in nederland lopen een stel mensen rond die het verzieken voor de rest maar toch stort onze maatschappij niet in, waarom blijf je erin geloven dat we de rotte peren in afghanistan wel kunnen verwijderen als we dat in onze eigen rustige maatschappij al niet eens kunnen.

Zoals verschillende mensen hierboven hebben aangehaald het is de russen met 10 jaar bezetting ook niet gelukt om afghanistan communistich te maken, en wij denken er met x jaar bezettting zomaar de stammencultuur te veranderen en een westerse democratie.
In Nederland trekken de rotte peren uitkering, in Afghanistan blazen ze zichzelf op. Dat is nogal een verschil. Het zal inderdaad niet lukken om de Taliban te verwijderen, dat is dweilen met de kraan open. Maar het is wel mogelijk om een adequate Afghaanse veiligheidsstructuur op te bouwen die in staat is om de veiligheid in de hand te houden.

En het is helemaal niet de bedoeling om de stammencultuur te veranderen of Afghanistan een westerse deocratie te maken.
The End Times are wild
pi_52867029
En hoe had je een afghaanse veiligheid structuur voorgesteld. Net zoals in de tijd van de taliban toen men overlegde met de de krijgsheren en de opium productie ongeveer nul was, of de tijd ervoor toen het recht van de sterkste stam gold, dus de grootse opium porducent had het meeste geld en de meeste wapens.
pi_52868205
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:04 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Ik denk niet dat een nieuwe Amerikaanse president ineens de troepen zal gaan terugtrekken. Maar mocht dat gaan gebeuren, dan zal iedereen wel snel weg zijn daar, dat denk ik ook.
Juist , dan zal Jaap de Hoop Keffer ook niet meer steeds zeggen dat Nederland naar de oorlog moet en afweerraketten overal neer moet zetten
  zaterdag 1 september 2007 @ 18:54:10 #34
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_52872402
Net als de amerikanen in Irak vormen we geen onderdeel van de oplossing, maar een onderdeel van het probleem. De amerikaanse soldaten in Irak rijden elke dag hun basis uit om te gaan vechten een van de tig verschillende verzetsgroepen daar. Ze zijn gewoon onderdeel geworden van de burgeroorlog daar. Ze hebben net zo weinig grip op het land als een van die groepen. Ze zijn gewoon een van de vele strijdende partijen daar.

Zo is het in Afganistan ook. Je kan er tot 2008 of 2015 blijven, het dondert toch in elkaar als je daar weggaat. Je kan in Afganistan eigenlijk maar twee dingen doen volgens mij:
1. Weggaan en je er niet mee bemoeien. Misschien af en toe wat bombarderen en infiltreren, maar geen grote operaties.
2. Het veroveren en uitroepen tot Nederlands grondgebied. Opstanden met harde hand neerslaan en er vanuit gaan dat het er nog minstens 50 jaar onrustig is. Ondertussen moeten er jaarlijks tientallen miljarden euro's naartoe om de economie daar op te bouwen. Over 120 jaar is Uruzgan dan net zo ontwikkeld als elke andere Nederlandse provincie.

Die paar jaartjes die we er nu zitten hebben totaal geen zin. We sluiten gewoon achteraan in de rij van landen die "het probeerde" in Afganistan en faalde.

[ Bericht 25% gewijzigd door nonzz op 01-09-2007 19:00:24 ]
lege ton
pi_52872668
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 18:54 schreef nonzz het volgende:
2. Het veroveren en uitroepen tot Nederlands grondgebied. Opstanden met harde hand neerslaan en er vanuit gaan dat het er nog minstens 50 jaar onrustig is. Ondertussen moeten er jaarlijks tientallen miljarden euro's naartoe om de economie daar op te bouwen.
Die paar jaartjes die we er nu zitten hebben totaal geen zin. We sluiten gewoon achteraan in de rij van landen die "het probeerde" in Afganistan en faalde.
Juist van de Russen hebben er ook heel wat jonge jongens in het stof achter gelaten, omdat de Amerikanen de Taliban steunde met stenguns, bazookas en trainingen.
Dat was de Vader van Bush Jr
pi_52874274
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:07 schreef henkway het volgende:

[..]

Juist van de Russen hebben er ook heel wat jonge jongens in het stof achter gelaten, omdat de Amerikanen de Taliban steunde met stenguns, bazookas en trainingen.
Dat was de Vader van Bush Jr
CIA trainers, stingers, poen en safe haven Pakistan,
overal waar de USA zijn neus insteekt om de democratie te promoten loopt het falikant af voor de bevolking, lijkt me.
  zondag 2 september 2007 @ 00:42:03 #37
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_52881186
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 20:17 schreef Calox9 het volgende:

overal waar de USA een willekeurig land zijn neus insteekt om de democratie zijn belangen te promoten loopt het falikant af voor de bevolking, lijkt me.
Daar hebben meer landen een handje van. Als iedereen nu eens in z'n eigen land zou blijven.....
lege ton
pi_52886680
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:03 schreef rood_verzet het volgende:
Haha deze missie is dweilen met de kraan open. Er is vrijwel niets opgebouwd en er zijn geen duidelijke tekenen dat de Taliban verzwakt is. En mensen die het niet kan schelen dat er bezuinigingen zijn: misschien is het iets minder leuk als de BTW dan 20% wordt.
De navo troepen jagen er anders genoeg over de kling. Het is nutteloos om iets op te bouwen als de taliban het meteen weer afbreekt als je vertrokken bent en daarbij meteen een paar onschuldige burgers executeert omdat ze de navo troepen hebben geholpen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zondag 2 september 2007 @ 11:54:16 #39
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_52886919
Als uiteindelijk tot verlenging van de missie wordt besloten heb ik daar geen problemen mee al geloof ik net als velen hier niet dat het daadwerkelijk zal helpen. Wat me tegenstaat is de indruk die ik heb door verschillende uitlatingen van o.a. de minister van defensie dat op voorhand al vaststaat dat de missie wordt verlengd omdat dat impliceert dat we in een schijndemocratie leven waar overlegorganen en bestuursstructuren slechts poppenkast zijn.
Life is what you make it.
  zondag 2 september 2007 @ 12:48:31 #40
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_52887822
quote:
Op zondag 2 september 2007 11:54 schreef Schanulleke het volgende:
Als uiteindelijk tot verlenging van de missie wordt besloten heb ik daar geen problemen mee al geloof ik net als velen hier niet dat het daadwerkelijk zal helpen.
Je vindt het dus prima als de missie wordt verlengt, ook al weet je dat het geen zin heeft. Apart standpunt....
lege ton
  zondag 2 september 2007 @ 12:58:18 #41
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_52888008
Het lijkt me niet meer dan logisch dat onze troepen daar blijven. Als we daar weg gaan krijgt de Taliban de touwtjes in handen en dat moeten we natuurlijk te allen tijde voorkomen.
Pugna Pro Patria
  zondag 2 september 2007 @ 13:01:07 #42
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_52888074
quote:
Op zondag 2 september 2007 12:48 schreef nonzz het volgende:

[..]

Je vindt het dus prima als de missie wordt verlengt, ook al weet je dat het geen zin heeft. Apart standpunt....
Er zijn meer voordelen te behalen dan het helpen van de plaatselijke bevolking alleen.
  zondag 2 september 2007 @ 13:04:54 #43
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_52888183
quote:
Op zondag 2 september 2007 12:58 schreef Jurgen21 het volgende:
Het lijkt me niet meer dan logisch dat onze troepen daar blijven. Als we daar weg gaan krijgt de Taliban de touwtjes in handen en dat moeten we natuurlijk te allen tijde voorkomen.
Krijgen ze uiteindelijk toch wel. Daar veranderen wij niets aan. Of je moet kiezen voor mijn optie 2 die ik hierboven heb neergezet.
lege ton
  zondag 2 september 2007 @ 13:07:06 #44
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_52888232
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:04 schreef nonzz het volgende:

[..]

Krijgen ze uiteindelijk toch wel. Daar veranderen wij niets aan. Of je moet kiezen voor mijn optie 2 die ik hierboven heb neergezet.
Welke optie we ook kiezen, straks weggaan is geen optie. De Amerikanen zijn in 1944 ook niet haloverwege hun veldtocht tegen Nazi-Duitsland gestopt, omdat de oorlog teveel geld en mensenlevens kostte.
Pugna Pro Patria
  zondag 2 september 2007 @ 13:39:29 #45
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_52888901
Die vergelijking gaat niet geheel op omdat de Taliban niet expantionistisch is/was.
  zondag 2 september 2007 @ 13:49:35 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_52889114
quote:
Op zondag 2 september 2007 11:54 schreef Schanulleke het volgende:
Als uiteindelijk tot verlenging van de missie wordt besloten heb ik daar geen problemen mee al geloof ik net als velen hier niet dat het daadwerkelijk zal helpen. Wat me tegenstaat is de indruk die ik heb door verschillende uitlatingen van o.a. de minister van defensie dat op voorhand al vaststaat dat de missie wordt verlengd omdat dat impliceert dat we in een schijndemocratie leven waar overlegorganen en bestuursstructuren slechts poppenkast zijn.
Dat laatste is misschien wel zo, maar niet enkel bij het ministerie van defensie. De hele Haagse politiek heeft toch dikke schijt aan wat het volk wil. Alleen vlak voor verkiezingstijd leggen ze hun oor zogenaamd even te luister om wat stemmen te kunnen winnen.
Wat is nieuw?
The End Times are wild
pi_52889145
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:07 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Welke optie we ook kiezen, straks weggaan is geen optie.
Natuurlijk is dat wel een optie.
quote:
De Amerikanen zijn in 1944 ook niet haloverwege hun veldtocht tegen Nazi-Duitsland gestopt, omdat de oorlog teveel geld en mensenlevens kostte.
Hmhm... en in 1975 zijn ze wel uit Vietnam vertrokken...
pi_52889351
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat wel een optie.
[..]

Hmhm... en in 1975 zijn ze wel uit Vietnam vertrokken...
Als de Amerikanen iets langer waren gebleven, hadden ze kunnen profiteren van de communistische implosies in China en de Sovjet-Unie. Het was voor Viëtnam beter geweest een Amerikaanse cliënt-state cfrm. Zuid-Korea te worden.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_52889398
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:59 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Als de Amerikanen iets langer waren gebleven, hadden ze kunnen profiteren van de communistische implosies in China en de Sovjet-Unie. Het was voor Viëtnam beter geweest een Amerikaanse cliënt-state cfrm. Zuid-Korea te worden.
Het was voor Vietnam beter als er geen doden meer vielen door bommen en dergelijke, dat is gebeurd. Oorlog was niet goed voor Vietnam.
  zondag 2 september 2007 @ 14:14:36 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_52889735
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:59 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Misschien is het wel beter als ieder land een US-client-state wordt. Allemaal geassimileerd in de USA. Of beter nog, de VN. Want zelfbeschikkingsrecht is immers voor mietjes.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')