quote:Beste Ajacieden,
Na een slechte nachtrust voor velen onder ons, schrijf ik vanuit een saaie hotelkamer in Monaco dit bericht aan jullie allen. De eerste emoties zijn we aan het verwerken. Langzaam moeten we de draad weer oppakken en onze reis vervolgen. Natuurlijk baalt een ieder en moeten we weer een jaar wachten op die kans om Champions League te spelen. Laten we, ondanks de grote teleurstelling, proberen met zijn allen vanuit een half vol glas de toekomst te bekijken en niet vanuit een half leeg glas, want dit past niet bij Ajax, niet bij mij en niet bij jullie als betrokkenen met het hart en geest op de goede plaats.
We moeten iedereen de ruimte geven om de emoties een plaats te geven, dat hoort bij het verwerkingsproces, maar tegelijkertijd moeten we er ook een positieve lering uit trekken.
Hiervoor zullen we de komende tijd gebruiken om op een aantal fundamentele vragen trachten een antwoord te geven. Fundamentele vragen en analyses die ons moeten helpen het juiste topsportklimaat te scheppen, waarbij prestaties op de juiste momenten geleverd worden.
Het gaat hierbij niet alleen om de wedstrijd van gisteren of van twee weken geleden. Het gaat ook om vorig seizoen, de competitie, de vele wisselingen van spelers, de momenten van wisselingen, het groter wordende gat tussen Europese clubs en Ajax, hoe we omgaan met de mentale druk om, etcetera.
Maar het is nu van belang om de wonden te laten helen, de eenheid te bewaren, maar vooral de rust op te brengen om in staat te zijn sterker terug te komen. En laten we niet vergeten dat er genoeg uitdagingen voor ons liggen met het kampioenschap en het UEFA Cuptoernooi, waar voldoende prijzen zijn te winnen.
Graag doe ik een beroep op jullie allemaal om samen in de trein te blijven zitten op onze reis.
Dank,
Maarten
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:25 schreef S-Two het volgende:
Was wat aan het zoeken en kwam dit stuk tegen en wou het jullie niet onthouden: http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Ajax/vlucht.html
quote:
En dan icm een joden-campagne zeker?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:35 schreef koningdavid het volgende:
*stapt in de trein*![]()
Beter maakt Ajax hier geen reclamecampagne van. Ik zie het al voor me op Ajax.nl... alle spelers die een soort polonaise vormen en dan Henk ten Cate in een conducteurspak: "Kom aan boord!" (koop een seizoenskaart)
Wie mailt de marketingafdeling?![]()
Zie die Fontein al voor me:quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:35 schreef koningdavid het volgende:
*stapt in de trein*![]()
Beter maakt Ajax hier geen reclamecampagne van. Ik zie het al voor me op Ajax.nl... alle spelers die een soort polonaise vormen en dan Henk ten Cate in een conducteurspak: "Kom aan boord!" (koop een seizoenskaart)
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:35 schreef koningdavid het volgende:
*stapt in de trein*![]()
Doe nummer 41 maar, dan wordt het tenminste nog een leuk en enigszins beladen potje.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:47 schreef rompompom het volgende:
[..]
Nummer 53 maar doen? Hopelijk kunnen we dan eindelijk een keer van Tsjechen winnen...
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:47 schreef rompompom het volgende:
[..]
Nummer 53 maar doen? Hopelijk kunnen we dan eindelijk een keer van Tsjechen winnen...
Maar we gaan 'm wel winnenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:51 schreef Aanvoerder het volgende:
Hoi hoi hoi, UEFA Cup.
iddquote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:35 schreef F1Bas het volgende:
Kopenhagen graag.
Boeie, UEFA Cupquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:19 schreef ub40_bboy het volgende:
Verliezen we weer.
Wat een speech, mooie beeldspraak ook.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 03:31 schreef markiemark het volgende:
Beste ajacieden, jullie zijn voor mij, als Feyenoorder vanuit het diepste van mijn hart mijn vrienden niet.
Maar vanuit mijn positie wil ik dit woord tot jullie richten. Jullie voorzitter, meneer Fontein heeft het over jullie als een trein. Opzich al best respectloos, want jullie zouden in mijn mening geen trein moeten zijn die zich horizontaal beweegt, maar een raket die omhoog stijgt.. Goed het is niet anders.. PSV gaat direct de Champions League in, dan zit je dus in de eerste klasse van meneer Fontein zijn trein, daar zit je goed. Wanneer je UEFA cup speelt zit je in de tweede klasse. Op zich niet verkeerd, maar toch kijk je verlekkerd naar de eerste klasse, en terecht, want daar hoor je thuis als ajax zijnde.
Als deelnemer aan de voorronde Champions League sta je er net tussen in, op het balkon, tussen de eerste en tweede klas in. Je vecht voor een plaats in de eerste klasse, maar ja als je dat niet haalt.. De eerste klasse zou voelen als een warm bad. De tweede klasse voelt niet eens als een koude douche. Het voelt alsof je uit de trein geschopt wordt, je staat immers toch al vlak bij de deur..
Ik, zit als Feyenoorder liever niet eens in de trein als ik weet dat het hoogste blijkbaar niet haalbaar is.
Het ga jullie goed tijdens de rest van jullie Europeese avontuur!
Nicequote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:25 schreef S-Two het volgende:
Was wat aan het zoeken en kwam dit stuk tegen en wou het jullie niet onthouden: http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Ajax/vlucht.html
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:33 schreef Radegast het volgende:
Mogelijke tegenstanders:
41 FC København *** Den 19.129
42 Litex Lovech * Bul 19.112
43 Toulouse FC *** Fra 17.706
44 Dinamo Zagreb *** Cro 17.533
45 Panionios Gre 16.415
46 União de Leiria @ Por 16.107
47 OB Odense * Den 15.129
49 1.FC Nürnberg Ger 14.640
50 Standard Liège ** Bel 14.594
51 CF Os Belenenses Por 14.107
52 Paços de Ferreira Por 14.107
53 Mladá Boleslav Cze 13.851
54 Petrzalka Bratislava * Svk 13.575
55 Aris Thessaloniki Gre 13.415
57 Groclin Grodzisk * Pol 11.609
58 Vålerengen IF * Nor 11.509
59 Aberdeen Sco 11.064
60 Lokomotiv Sofia Bul 10.112
61 Rapid Wien @ Aut 10.104
62 FC Zürich *** Sui 9.869
63 Metalist Kharkiv Ukr 9.726
64 FC Midtjylland * Den 9.129
65 FC Salzburg ** Aut 9.104
66 Erciyesspor Tur 8.791
67 FC Sion ** Sui 8.869
68 AE Larissa Gre 8.415
69 AaB Aalborg @ Den 7.129
70 SK Brann Bergen * Nor 6.509
71 Anorthosis Famagusta * Cyp 5.492
72 IF Elfsborg *** Swe 4.478
73 AIK Stockholm * Swe 4.478
74 FK Sarajevo *** Bos 4.190
75 Helsingborg IF * Swe 3.478
76 Hammarby IF @ Swe 3.478
77 BK Häcken * Swe 3.478
78 Tampere United * Fin 2.420
79 Rabotnicki Skopje * Mac 1.925
80 BATE Borisov *** Bls 1.540
Laat die jongens nu toch gaan...quote:Ajax werkt niet mee aan vertrek Lindenbergh
Ondanks dat velen meeleven met Olaf Lindenbergh en hem een vertrek uit de ArenA gunnen, wil Ajax niet meewerken aan een transfer naar Sparta.
Lindenbergh kon naar NEC, maar wilde niet direct toezeggen. De Purmerender had namelijk nog een gesprek met Aalborg, maar ook dat ging niet door. En afgelopen week dook Sparta ineens op. Terecht. Danny Blind wilde de middenvelder er graag bij hebben, maar de loonkosten gooien wederom roet in het eten. Ajax wil niet verder compenseren en daardoor is een vertrek naar Rotterdam bijna onmogelijk geworden.
Met nog minder dan 27 uur te gaan voor de transferperiode definitief sluit en pas rond de Kerst weer opent, lijkt Lindenbergh de komende vier maanden mee te trainen met Jong Ajax, maar geen wedstrijden meer te spelen.
Hetzelfde geldt Michael Krohn-Dehli, die ook door coach Henk ten Cate uit de selectie van het eerste was verwijderd. Beide spelers zijn door dit beleid veroordeeld tot trainen bij het tweede en hopen dat de tijd snel voorbij gaat
Ik mag hopen van welquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:30 schreef M0NTANA het volgende:
Zal er echt niemand meer komen vandaag?
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:31 schreef peaceman het volgende:
Je gaat toch bijna hopen dat ze dit weekend verliezen?
Let op het woordje: bijnaquote:
Omdat het te debiel voor woorden zou zijn om een coach op basis van 2 wedstrijden te ontslaan als desbetreffende persoon het seizoen daarvoor tot de laatste dag voor de titel streed.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:31 schreef peaceman het volgende:
Waarom is Ten Cate nog niet ontslagen? Je gaat toch bijna hopen dat ze dit weekend verliezen?
Nee, lijkt me niet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:30 schreef M0NTANA het volgende:
Nee, bovendien wie wil er nu nog?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:30 schreef M0NTANA het volgende:
quote:Ajax is uitgewinkeld
Volgens Voetbal International heeft Ajax besloten geen nieuwe aankopen meer te doen. Met het aantrekken van Albert Luque zou de selectie van de club in de ogen van de leiding rond zijn. De Telegraaf meldde eerder deze week dat Ajax er nog een allround middenvelder bij zou willen halen. Of er in de winterstop nog 1 of twee spelers worden aangetrokken is niet duidelijk.
Martin van Geel heeft eerder aangegeven graag nog een ervaren vervanger voor Sneijder in huis te halen, maar nu blijkt dat het vlak voor het verstrijken van de transfermarkt niet meer haalbaar is.
Op basis van 2 wedstrijden? Dacht het toch niet... Je bent gewoon geen goede coach als je laatdunkende uitspraken over je tegenstanders doet (die hen vervolgens tot het bot motiveert) (willem 2, Slavia), daarbij... als je niet ziet dat Collin vanaf wedstrijd 1 niet goed voetbalt, moet je er een andere speler neerzetten (bijv. v/d Wiel). Dubieuze wissels (Oguraru eruit tegen Sparta was het geloof ik)..quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Omdat het te debiel voor woorden zou zijn om een coach op basis van 2 wedstrijden te ontslaan als desbetreffende persoon het seizoen daarvoor tot de laatste dag voor de titel streed.
Co Adriaanse streed toch ook nog volop voor de titel?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Omdat het te debiel voor woorden zou zijn om een coach op basis van 2 wedstrijden te ontslaan als desbetreffende persoon het seizoen daarvoor tot de laatste dag voor de titel streed.
Daarbij... lag het tot het einde meestrijden om de titel niet zozeer aan Ten Cate, dat lag aan de ineenstorting van PSV.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:40 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Co Adriaanse streed toch ook nog volop voor de titel?
Dat interesseert me niet, die man was door z'n gedrag onhoudbaar geworden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:40 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Co Adriaanse streed toch ook nog volop voor de titel?
Het is een heel ongelukkig moment om de coach te ontslaan, dat levert alleen maar meer ellende op. Bovendien is het seizoen voor het bedrijf Ajax niet verloren door het missen van de CL aangezien ze geld hebben binnengehaald aan transfers.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
Op basis van 2 wedstrijden? Dacht het toch niet... Je bent gewoon geen goede coach als je laatdunkende uitspraken over je tegenstanders doet (die hen vervolgens tot het bot motiveert) (willem 2, Slavia), daarbij... als je niet ziet dat Collin vanaf wedstrijd 1 niet goed voetbalt, moet je er een andere speler neerzetten (bijv. v/d Wiel). Dubieuze wissels (Oguraru eruit tegen Sparta was het geloof ik)..
Zie je dat niet... tja, dan mag je van mij wegwezen als je zo faalt.
Daarbij.... Blind had nooit ontslagen mogen worden. Waarom Ten Cate zoveel krediet en Blind zo weinig?
Dus jij twijfelt niet aan de capaciteiten van Ten Cate? Ik wel. Vanaf dag 1.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:41 schreef Suijk het volgende:
Sommige mensen zijn wel heel kort van memorie. Het gaat al jaren kut, met af en toe een kleine uitschieter. Trainer ontslaan helpt helemaal niks nu.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:38 schreef peaceman het volgende:
Daarbij.... Blind had nooit ontslagen mogen worden.
Trainer ontslaan valt altijd ongelukkig. Geen argument om het niet te doen, wat mij betreft.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:42 schreef Longmen het volgende:
[..]
Het is een heel ongelukkig moment om de coach te ontslaan, dat levert alleen maar meer ellende op. Bovendien is het seizoen voor het bedrijf Ajax niet verloren door het missen van de CL aangezien ze geld hebben binnengehaald aan transfers.En dus is er geen druk om HtC te ontslaan.
13 uurquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:42 schreef Nashje het volgende:
12:00 loting dus?
Guttegut. Genoeg tijd voor gehad nog. Valt me wat tegen van je Martin.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:36 schreef Longmen het volgende:
[..]
Nee, bovendien wie wil er nu nog?
"Martin van Geel heeft eerder aangegeven graag nog een ervaren vervanger voor Sneijder in huis te halen, maar nu blijkt dat het vlak voor het verstrijken van de transfermarkt niet meer haalbaar is."
Daar zag je tenminste progressie aan het einde van het seizoen, bij Ten Cate is me dat nog niet opgevallen hoor....quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..],
,
!
Sorry, maar nu kan ik je echt niet meer serieus nemen.
En wie zou er moeten komen dan?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:43 schreef peaceman het volgende:
[..]
Trainer ontslaan valt altijd ongelukkig. Geen argument om het niet te doen, wat mij betreft.
Nou begin seizoen of halverwege als alles al verspeeld is, is wel een verschil imo.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:43 schreef peaceman het volgende:
[..]
Trainer ontslaan valt altijd ongelukkig. Geen argument om het niet te doen, wat mij betreft.
dat is weer een ander punt... maar om hem te laten zitten, omdat je niet direct een naam als opvolger paraat hebt is mijn inziens onzin.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En wie zou er moeten komen dan?
Ruud Gullit??
Amen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:45 schreef M0NTANA het volgende:
Henk ten Cate moeten we sowieso laten zitten, in elk geval nog een seizoen en alleen als het ontzettend kut afloopt, moet je volgende zomer op zoek naar een vervanger. Ajax is gewon hard toe aan een beetje rust, een trainer/coach die wel de tijd krijgt om iets op te bouwen!
Makkelijk te zeggen nu. Maar ik twijfel ook aan de capaciteiten van Blind (die kon ook een beste pot kutvoetbal laten spelen en had juist erg veel krediet), Adriaanse, Koeman, noem ze allemaal maar op.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:42 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dus jij twijfelt niet aan de capaciteiten van Ten Cate? Ik wel. Vanaf dag 1.
Zal wel niet lang meer duren dan. Hij gaat ook onhoudbaar worden, door slechte prestaties omdat ie types als Colin kiest boven Van der Wiel.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat interesseert me niet, die man was door z'n gedrag onhoudbaar geworden.
Vooralsnog doet HtC daar nog niet aan.
Oh, dus desnoods zou je genoegen moeten nemen met een minder capabele coach?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:45 schreef peaceman het volgende:
[..]
dat is weer een ander punt... maar om hem te laten zitten, omdat je niet direct een naam als opvolger paraat hebt is mijn inziens onzin.
Ben het wel met je eens dat HtC niet de beterschap heeft gebracht die hij heeft "beloofd"quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:44 schreef peaceman het volgende:
[..]
Daar zag je tenminste progressie aan het einde van het seizoen, bij Ten Cate is me dat nog niet opgevallen hoor....
Ik zeg al dat ik dat vanaf dag 1 zeg.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:46 schreef Suijk het volgende:
[..]
Makkelijk te zeggen nu. Maar ik twijfel ook aan de capaciteiten van Blind (die kon ook een beste pot kutvoetbal laten spelen en had juist erg veel krediet), Adriaanse, Koeman, noem ze allemaal maar op.
Stel je gooit nu Ten Cate eruit. Wat moet je dan? Hennie Spijkerman voor de groep?
Als je een bedrijf hebt, waarin een medewerker niet functioneert, wordt die ook ontslagen. Dan wordt er niet eerst een vervanger aangenomen en daarna ontslag aangeboden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:46 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Oh, dus desnoods zou je genoegen moeten nemen met een minder capabele coach?
Mag hopen dat jij nooit je eigen bedrijf gaat beginnen.
Dus jij zag geen vooruitgang vorig seizoen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:47 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik zeg al dat ik dat vanaf dag 1 zeg.
niet of nauwelijks...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:49 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dus jij zag geen vooruitgang vorig seizoen?
De kans op de titel ligt toch echt wel voor 90% aan de ineenstorting van PSV... En op de beslissende momenten liet Ajax het alsnog afweten, net zoals woensdag.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:49 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dus jij zag geen vooruitgang vorig seizoen?
Ik zeg toch ook nergens dat het top is? Feit is wel dat Ajax het beste heeft gepresteerd van alle ploegen in de 2e helft van het seizoen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:50 schreef Longmen het volgende:
[..]
De kans op de titel ligt toch echt wel voor 90% aan de ineenstorting van PSV... En op de beslissende momenten liet Ajax het alsnog afweten, net zoals woensdag.
Je moet sowieso op zoek naar een vervanger omdat Ten Cate na dit seizoen weggaat.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:45 schreef M0NTANA het volgende:
Henk ten Cate moeten we sowieso laten zitten, in elk geval nog een seizoen en alleen als het ontzettend kut afloopt, moet je volgende zomer op zoek naar een vervanger. Ajax is gewon hard toe aan een beetje rust, een trainer/coach die wel de tijd krijgt om iets op te bouwen!
Vorig jaar word je in totaal met 4-1 uit de CL gehouden, dit jaar maar met 3-1, dus zeker wel progressie hoor..!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:44 schreef peaceman het volgende:
[..]
Daar zag je tenminste progressie aan het einde van het seizoen, bij Ten Cate is me dat nog niet opgevallen hoor....
3-2 toch? (1-2 uit gewonnen en 0-2 thuis verloren?)quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:53 schreef BoNi het volgende:
[..]
Vorig jaar word je in totaal met 4-1 uit de CL gehouden,
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:53 schreef BoNi het volgende:
[..]
Vorig jaar word je in totaal met 4-1 uit de CL gehouden, dit jaar maar met 3-1, dus zeker wel progressie hoor..!
quote:Beste fans,
Woensdag werden we uitgeschakeld door een modaal clubje uit Tsjechië. Dát is Ajax hedentendage en dát zullen we moeten accepteren. Uiteraard hebben wij er alle begrip voor dat u allen blijft teruggrijpen naar de successen uit '94/'95, maar laat mij u uit uw droom helpen: Deze successen zullen niet meer komen. Wij hebben er een sport van gemaakt onszelf te profileren als dé club van Nederland en hebben, net als u, ons altijd laatdunkend uitgelaten over andere clubs. Met een Amsterdamse arrogantie bleven wij bij hoog en laag beweren dat Wij Ajax Zijn en Wij De Beste Zijn. Deze tijd is niet meer.
Ajax is een kille onderneming geworden, die slechts op papier het predikaat 'gezellig, warm en gezond' draagt. We geven toe dat dit papiertje eens vergeten is door dhr. Van Raaij, enkele jaren terug. Ajax is slechts voor u nog een way of life, voor ons is dat slechts een uiting op de reclameborden. Wij als Ajax moeten concluderen dat onze club een grijs clubje is geworden dat slechts in Nederland hoge ogen weet te gooien met attractief voetbal tegen middelmaat als De Graafschap. Onze talenten heten tegenwoordig Urby en Johnny.
Wij vragen uw begrip voor onze weg naar beneden. Ajax heeft nog altijd vele voornemens, maar zullen deze helaas nooit waarmaken. Ajax zal in Europa geen potten meer kunnen breken en zullen ook in de UEFA-cup weinig klaarspelen. Ajax, tot slot, is niet de club waar u fan van bent. U bent fan omdat uw vader dat was en uw vader is fan omdat we in die generatie nog wél succesvol waren.
Gaarne zien wij uw dit weekend weer in de Arena, als u met uw familie weer uit Groenlo, Twello, Etten-Leur en ál die windstreken in de provincie naar Amsterdam toekomt, om in uw naïviteit Ajax tot De Beste te bombarderen. Laat mij u uit uw droom halen: Ajax is niet meer, Ajax is slechts hoogmoed.
Met vriendelijke groeten,
Uw directeur
Maar hoe zeker is dat? Is toch nog steeds dat vage gerucht over iets wat Henk ten Cate gezegd zou hebben?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je moet sowieso op zoek naar een vervanger omdat Ten Cate na dit seizoen weggaat.
Eens (in grote lijnen dan)quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:58 schreef Scorpie het volgende:
Brief van Stofje op voetbal.fok.nl:
[..]
quote:
OMGquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
3-2 toch? (1-2 uit gewonnen en 0-2 thuis verloren?)
Wat een lulhannes. Ik blijf echt niet teruggrijpen naar '95. Denk niemand hier. Maar het bestuur komt met allemaal hoogmoed en geeft de supporters hoop met zo'n duf beleidsplan waarin staat dat we binnen 5 jaar bij de beste 16 van Europa moeten horen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:58 schreef Scorpie het volgende:
Brief van Stofje op voetbal.fok.nl:
[..]
Dat deel van dat het een kille club is, is echt onzin.quote:
Dat ligt aan beleving van de speler zelf denk ik, denk zelf dat het ook wel meevalt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat deel van dat het een kille club is, is echt onzin.
Dat hoor je vaak genoeg van spelers die niet geflopt zijn.
Eerst één normale ronde, dan een poule van vijf (twee thuis- en twee uitwedstrijden), daarna weer knock-out.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:02 schreef cohen het volgende:
is de UEFA cup dit jaar weer een knock-out toernooi? Of krijg je weer een poule van 5??
Oh ja, absoluut. Maar daar zijn de meeste Ajacieden zich echt wel van bewust hoor.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:06 schreef Longmen het volgende:
[..]
Dat ligt aan beleving van de speler zelf denk ik, denk zelf dat het ook wel meevalt.
Maar was het met name eens dat die arrogantie inmiddels misplaatst is en dat de succesen uit het verleden onhaalbaar zijn zoals de vlag er nu bij hangt.
Het boeit me eigenlijk geen flikker, want we die winnen die UEFA Cup toch niet. Pas als we onverhoopt de kwartinfales in zouden rollen durf ik weer te beginnen met hopen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:10 schreef Glenn-Micra het volgende:
Hoop niet op Dinamo zagreb, dan zie ik ons er weer uitvliegen
Ik denk dat de afgelopen jaren mij in ieder geval nederig genoeg gemaakt hebben. Uitschakelingen tegen Lausanne Sports, FC Kopenhagen (2x) en Slavia Praag, Ivan Gabrich, Kofi Mensah, Frank Kales, Jurgen Colin, een bekeruitschakeling tegen Heracles, de jubileumwedstrijd thuis tegen FC Twente, de 4-0 bij PSV waarbij PSV uit respect gas terugnam, 4-1 bij Cambuur....nee dat aura van onaantastbaarheid is wel goed naar de tyfus geholpen hoorquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Oh ja, absoluut. Maar daar zijn de meeste Ajacieden zich echt wel van bewust hoor.
Inderdaad hier ook hoor. Maar wat een rijtje. Lausanne sportsquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:18 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik denk dat de afgelopen jaren mij in ieder geval nederig genoeg gemaakt hebben. Uitschakelingen tegen Lausanne Sports, FC Kopenhagen (2x) en Slavia Praag, Ivan Gabrich, Kofi Mensah, Frank Kales, Jurgen Colin, een bekeruitschakeling tegen Heracles, de jubileumwedstrijd thuis tegen FC Twente, de 4-0 bij PSV waarbij PSV uit respect gas terugnam, 4-1 bij Cambuur....nee dat aura van onaantastbaarheid is wel goed naar de tyfus geholpen hoorgeen zorgen over de arrogantie van deze Ajacied.
Omdat PSV geen achterbakse, smerig liegende pakdragende teringhonden als bestuur heeft denk ik.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:35 schreef HansvanOchten het volgende:
Waarom kan PSV wel goede spelers kopen en kopen wij rommel aan
Qua tripjes wel, qua aanzien en geld niet.quote:
Waarom verkopen wij een goede speler (Perez) aan de concurrent?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:35 schreef HansvanOchten het volgende:
Tja, dat is HtC. Ik had liever Perez in het veld gehad tegen Slavia dan faalhaas Henk op de bank.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
Waarom verkopen wij een goede speler (Perez) aan de concurrent?
Omdat de trainer en hij geen vrienden zijn? Kom op.. ze hoeven van mij niet elk jaar met elkaar op vakantie hoor... het is gewoon werk!
In de voetballerij draait alles om de Ego. Perez gaan we missen dit seizoen, dat weet ik wel.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
Omdat de trainer en hij geen vrienden zijn? Kom op.. ze hoeven van mij niet elk jaar met elkaar op vakantie hoor... het is gewoon werk!
En het ergste is dat Colin er ook niks aan kan doen natuurlijk. Hij is al lang blij dat hij bij Ajax mag spelen, omdat hij zelf ook weet dat ie een beperkte voetballer is.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tja, dat is HtC. Ik had liever Perez in het veld gehad tegen Slavia dan faalhaas Henk op de bank.
Echt, elk woord dat op Colin lijkt doet me bijna kotsen.....
Je weet natuurlijk niet wat er achter de schermen nog meer aan de hand is geweest. Maar oke, ik begin Henk's vriendjespolitiek ook een beetje beu te worden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
PSV heeft véél teveel geld betaald voor Danny Koevermans en Danko Lazovic, ik moet het nog zien met PSV.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:35 schreef HansvanOchten het volgende:
12 miljoen bij elkaar en vorig jaar goed voor 41 treffers in de Eredivisie.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:45 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
PSV heeft véél teveel geld betaald voor Danny Koevermans en Danko Lazovic, ik moet het nog zien met PSV.
Is wel zo, maar daar heb ik geen boodschap aan op het moment, sorry. Ik word echt elke keer weer kwaad als ik aan de 2de goal denk, zoals vanochtend toen ik de loting zag enz.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:42 schreef peaceman het volgende:
[..]
En het ergste is dat Colin er ook niks aan kan doen natuurlijk. Hij is al lang blij dat hij bij Ajax mag spelen, omdat hij zelf ook weet dat ie een beperkte voetballer is.
Kortom de situatie met Perez én Colin is er weer een voorbeeld van dat HtC geen topcoach is.
Beter teveel uitgeven dan losers als Collin gratis ophalenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:45 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
PSV heeft véél teveel geld betaald voor Danny Koevermans en Danko Lazovic, ik moet het nog zien met PSV.
Denk dat beide niet van het topniveau zijn dat PSV nastreeft, ze passen simpelweg niet in het rijtje topspitsen die hiervoor bij PSV speelden. maar goed, misschien zit ik er helemaal naast.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:49 schreef PyTh het volgende:
[..]
12 miljoen bij elkaar en vorig jaar goed voor 41 treffers in de Eredivisie.
Kone voor 13 miljoen euro verkocht.
Ben er niet eens zo ontevreden mee hoor
Magere resultaten? 2 bekers, 2 JC-schalen en 2 keer 2e in de competitie is zo slecht nog niet voor Ajax hoor.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Is wel zo, maar daar heb ik geen boodschap aan op het moment, sorry. Ik word echt elke keer weer kwaad als ik aan de 2de goal denk, zoals vanochtend toen ik de loting zag enz.
Het is toch te debiel voor woorden dat we voor HtC 4 keer meededen aan de CL en nu al 2 keer niet. Tel de magere andere resultaten erbij op. De ruzie met spelers etc....
Hij was nog niet eens gratis ook.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:52 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Beter teveel uitgeven dan losers als Collin gratis ophalenPSV zit wederom in de CL, Ajax niet.
Dat is ook nog eens heel erg. Zo'n Colin aankoop geeft weer extra flashbacks naar het lachwekkende aankoopbeleid in Rotterdam de afgelopen jaren. We zijn geen haar beterquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:52 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Beter teveel uitgeven dan losers als Collin gratis ophalenPSV zit wederom in de CL, Ajax niet.
Wel, veels te karig. 2 jaar geen CL en geen kampioen, staat in schril contrast met elke 2 jaar 1 keer kampioen en bij de beste 16 van europa.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:54 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Magere resultaten? 2 bekers, 2 JC-schalen en 2 keer 2e in de competitie is zo slecht nog niet voor Ajax hoor.
Dat roep je elk jaar weer man!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:55 schreef M0NTANA het volgende:
Maar goed, we hebben nog 32 wedstrijden om landskampioen te worden, met minder neem ik geen genoegen.
Best of the rest.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:54 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Magere resultaten? 2 bekers, 2 JC-schalen en 2 keer 2e in de competitie is zo slecht nog niet voor Ajax hoor.
Wel voor Ajax, veel te mager.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:54 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Magere resultaten? 2 bekers, 2 JC-schalen en 2 keer 2e in de competitie is zo slecht nog niet voor Ajax feyenoord ]hoor.
I know, en 32 wedstrijden later loop jij altijd weer lachend te bedelen om een krat bier.quote:
Dit seizoen zijn wij zelfs beter in inkopenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:56 schreef Longmen het volgende:
[..]
Dat is ook nog eens heel erg. Zo'n Colin aankoop geeft weer extra flashbacks naar het lachwekkende aankoopbeleid in Rotterdam de afgelopen jaren. We zijn geen haar beter![]()
Zeker als het bestuur zelf deze doelstellingen heeft bepaald... Ik zie dan ook liever het bestuur opkrassen dan Henk, denk ik.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wel, veels te karig. 2 jaar geen CL en geen kampioen, staat in schril contrast met elke 2 jaar 1 keer kampioen en bij de beste 16 van europa.
Vaak heel matig spel, geen inzet etc etc...
Het is mooi geweest, het bestuur heeft gefaald en zou de hand in eigen boezem moeten steken...
Ze mogen weg maar Ajax wil niet voor de loonkosten opdraaien terwijl ze ergens anders spelen. TERECHT!quote:
Jullie verwachten elk jaar de dubbel en kwartfinale CL, zoals gebleken is, is dat niet realistisch.quote:
Jullie hadden dan ook heel wat goed te maken. Maar goed, jullie hebben er nog niets mee gewonnen, ik moet nog zien of Feyenoord mee zal strijden voor de titel. Wat verwacht je zelf?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:58 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Dit seizoen zijn wij zelfs beter in inkopen![]()
Mwah, ik ben best tevreden met eens in de 2 jaar een kampioenschap en soms de beker ofzo, als Ajax maar OOK meedoet in de CL. Dit is beschamend.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:59 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Jullie verwachten elk jaar de dubbel en kwartfinale CL, zoals gebleken is, is dat niet realistisch.
Nee een landstitel. Zoals al gezegd: het bestuur heeft zelf deze doelstellingen op tafel gelegd....quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:59 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Jullie verwachten elk jaar de dubbel en kwartfinale CL, zoals gebleken is, is dat niet realistisch.
Als Ajax niet uitkijkt moeten we volgend jaar hetzefde doen....quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:00 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Jullie hadden dan ook heel wat goed te maken. Maar goed, jullie hebben er nog niets mee gewonnen, ik moet nog zien of Feyenoord mee zal strijden voor de titel. Wat verwacht je zelf?
32? 28.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:55 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar goed, we hebben nog 32 wedstrijden om landskampioen te worden, met minder neem ik geen genoegen.
Mee eens, wij lagen dan ook mijlenver achter. Ik hoop zelf mee te strijden om het 2e CL-ticket, als we niet al teveel blessure´s en schorsingen krijgen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:00 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Jullie hadden dan ook heel wat goed te maken. Maar goed, jullie hebben er nog niets mee gewonnen, ik moet nog zien of Feyenoord mee zal strijden voor de titel. Wat verwacht je zelf?
quote:
Dat lijkt mij inderdaad ook een stuk toepasselijkerquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:05 schreef PLAE@ het volgende:
Het is van voor mijn tijd, maar doe mij Luik maar.
Maar dan liever in de knock-out fase pas.
Het enige wat het kan redden is overtuigend kampioen worden. Dus 4 wedstrijden voor het eind.quote:
Er moest bij Feijenoord dan ook wel heel veel worden bijgespijkerd.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:58 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Dit seizoen zijn wij zelfs beter in inkopen![]()
Overtuigend my ass, alsof iemand dat over tien jaar nog weet? Gewoon kampioen worden, hoe maakt niet uit?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Het enige wat het kan redden is overtuigend kampioen worden. Dus 4 wedstrijden voor het eind.
Je blijft er maar over doorgaan terwijl je destijds nog in de luiers zat. Komopquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:07 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Dat lijkt mij inderdaad ook een stuk toepasselijkerWhihihih
![]()
Sowieso is Belgische club lachen, als je maar niet met combi moet. Duitsland/Engeland mag van mij ook.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:05 schreef PLAE@ het volgende:
Het is van voor mijn tijd, maar doe mij Luik maar.
Maar dan liever in de knock-out fase pas. Dan heb je 2 wedstrijden.
Gebedeld om een krat bier die ik gewonnen heb van jou heb ik nog nooitquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:58 schreef M0NTANA het volgende:
en 32 wedstrijden later loop jij altijd weer lachend te bedelen om een krat bier.
tegen Zagreb of Sofia zullen we het iig een stuk moeilijker krijgen / uitgeschakeld worden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:11 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Sowieso is Belgische club lachen, als je maar niet met combi moet. Duitsland/Engeland mag van mij ook.
Van de vijf mogelijke tegenstanders in eerste ronde lijkt Hammarby meest interessant, die hadden leuke groep mee naar Utrecht in de voorronde.
Je moet het dan ook niet zo serieus nemenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:09 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Je blijft er maar over doorgaan terwijl je destijds nog in de luiers zat. Komop![]()
Ben je er ooit al eens geweest eigenlijk? Of alleen wat bekenden van je.
Omdat ze zichzelf niet zullen ontslaan.... Enige vorm van zelfkritiek is die lage honden vreemd. Ze zitten lekker hoor, ze slapen ook prima op het moment.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:15 schreef Scorpie het volgende:
Waarom zou het bestuur niet afgerekend worden op hun resultaten? Ze hebben van Ajax een BV gemaakt, en als bij een BV de doelstellingen niet worden gehaald wordt het bestuur er ook op afgerekend. Oprotten dus.
Volgens Henk ten Cate nog maar 30 wedstrijden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:55 schreef M0NTANA het volgende:
Het geld is deze zomer "gemaakt" en dat is toch het enige doel van het bestuur geweest...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat ze zichzelf niet zullen ontslaan.... Enige vorm van zelfkritiek is die lage honden vreemd. Ze zitten lekker hoor, ze slapen ook prima op het moment.
Dat iedereen met een Ajax hart nou kapot zit en het zat is zal ze worst wezen... de Audi snort wel...
Ze hebben de meeste winst in de hele geschiedenis van het bedrijf gemaakt, dus op zakelijk gebied hebben ze een topjaar gedraaid.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:15 schreef Scorpie het volgende:
Waarom zou het bestuur niet afgerekend worden op hun resultaten? Ze hebben van Ajax een BV gemaakt, en als bij een BV de doelstellingen niet worden gehaald wordt het bestuur er ook op afgerekend. Oprotten dus.
Voor 16 miljoen is 'ie van jou.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:25 schreef andre347 het volgende:
Komen er nog aankopen, of laten we nu Huntelaar of zo nog gaan
Ik vind dat echt wel meevallen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:59 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Daarnaast is de selectie alleen maar achteruit gegaan dit jaar.
Ja tuurlijkquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:28 schreef jokotokolino het volgende:
Nieuw:
Suarez (Top aankoop, heeft nu al meer laten zien dan Babel vorig seizoen)
Grappig, ik helemaal niets.quote:Luque ( Hebben we nog niet kunnen zien, Ik verwacht er veel van.)
Nou, mooi dat we geen CL spelen en UEFA geen kut voorstelt tot februari.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:32 schreef andre347 het volgende:
Ik vind Kennedy echt niks, goed voor de Eredivisie maar niet voor de CL/UEFA Cup.
Ja, 4 nieuwe Audi's voor het bestuurquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:44 schreef Chivu het volgende:
Zouden we nog een aankoop kunnen verwachten voor middernacht?
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, 4 nieuwe Audi's voor het bestuur
Deuren op slot als ze erin zitten en dan de Amstel in duwen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, 4 nieuwe Audi's voor het bestuur
Allemaal ploegen niveau Slavia hoorquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:45 schreef Chivu het volgende:
[..]
Nou, mooi dat we geen CL spelen en UEFA geen kut voorstelt tot februari.
Luque op de plaats van Emanuelson.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:47 schreef toma het volgende:
mijn favo opstelling is iig.
------------Stekelenburg---------------
Heitinga---Stam----Vermaelen---Verthongen
-------------------Davids----------------
-------------Gabri------------------------
Kennedy-----------------------------Emanuelson
--------------------Suarez-------------------
--------------------Huntelaar----------------
Waarom willen jullie Furby nog in de basis zien?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:47 schreef toma het volgende:
mijn favo opstelling is iig.
-------------------Davids----------------
-------------Gabri------------------------
Kennedy-----------------------------Emanuelson
Mlada Boleslav is lager geeindigd in de Tsjechische competitie, toch?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:46 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Allemaal ploegen niveau Slavia hoor
die wil ik eerst eens zien spelen. Luque lijkt me trouwens meer een linker spits voor in een 4-4-2 systeem. Niet een aanvallend ingestelde linkermiddenvelder.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:48 schreef Blight het volgende:
[..]
Luque op de plaats van Emanuelson.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:50 schreef Blight het volgende:
Ten Cate's favoriete opstelling:
-------------Colin--------------
--Colin--Colin--Colin--Colin--
-------Colin------Colin--------
-Colin-----Colin--------Colin-
ik heb niks tegen Emanuelson zolang ie maar niet in de verdediging staat en rugdekking heeft.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:50 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Waarom willen jullie Furby nog in de basis zien?
Op onderling resultaat. Samen met Slovan Liberec meen ik mij te herinneren alledrie evenveel punten.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:50 schreef Chivu het volgende:
[..]
Mlada Boleslav is lager geeindigd in de Tsjechische competitie, toch?
dan denk ik dat er weer Nourdin Boukhari achtige fluitconcerten komen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:51 schreef HeatWave het volgende:
Zou HtC van het weekend gewoon weer met Colin starten? En mag ik hem dan persoonlijk een cornervlag in zijn reet douwen dan?
Echt, als hij Colin gewoon weer opstelt mag HtC meteen oprotten. Klaar ermee dan.
Dat moet dan maar. Lullig voor hem, maar hij hoort niet bij Ajax. .quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:52 schreef toma het volgende:
[..]
dan denk ik dat er weer Nourdin Boukhari achtige fluitconcerten komen.
Ohhhhhhhhh kutttttttttttttt, maar niet loten danquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:51 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Op onderling resultaat. Samen met Slovan Liberec meen ik mij te herinneren alledrie evenveel punten.
Doe nou eens rustig met je Colin. Als het team gewoon draaide viel hij niet eens op.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:51 schreef HeatWave het volgende:
Zou HtC van het weekend gewoon weer met Colin starten? En mag ik hem dan persoonlijk een cornervlag in zijn reet douwen dan?
Echt, als hij Colin gewoon weer opstelt mag HtC meteen oprotten. Klaar ermee dan.
Op het middenveld mag hij nog een kans krijgen van mij, achterin moet-ie wegblijven. Het enige wat-ie heel af en toe goed doet is een sliding.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:50 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Waarom willen jullie Furby nog in de basis zien?
Zelfde verhaal als met Drenthe.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:51 schreef toma het volgende:
[..]
ik heb niks tegen Emanuelson zolang ie maar niet in de verdediging staat en rugdekking heeft.
Hij is toch echt een aanvallende linkermiddenvelder en een spits. Kan beiden prima. Maar goed, we zullen zien of hij het waar kan maken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:50 schreef toma het volgende:
[..]
die wil ik eerst eens zien spelen. Luque lijkt me trouwens meer een linker spits voor in een 4-4-2 systeem. Niet een aanvallend ingestelde linkermiddenvelder.
Tja, Colin was bij NAC geloof ik al een lievelingetje van Henkie.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:51 schreef HeatWave het volgende:
Redelijk tot goed? Man, je doet je username geen eer aan op het moment. Colin is te licht. Heeft de handelingssnelheid niet, de kracht niet, het inzicht niet en het gogme niet. Dat heeft ie woensdag allemaal laten zien.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:57 schreef Chivu het volgende:
Zo vaak meegemaakt dat Ajax nog 1 goal nodig had in Europees verband en je daar je hele leven voor had kunnen wachten zonder dat hij had gevallen. Nu kregen we het deksel in de 87e minuut op onze neus omdat een speler die de rest van de wedstrijd gewoon redelijk (tot zelfs goed!!!) speelde een fout maakte.
te weinig eer voor Slavia, er zitten ook wel mindere tussen...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:46 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Allemaal ploegen niveau Slavia hoor
Eensch!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:00 schreef w00h00 het volgende:
------------------------------------------------
-------------Gabri--------Davids------------
Kennedy-----------------------------Luque
Met deze opstelling gaan we Kampioen worden en de UEFA cup winnen.![]()
zelfde opstelling als ik heb alleen Luque ipv Urby. Moet eerst zien of Luque zn oude niveau van Depor nog kan halen ofdat het nu een volgevrete vedette is.quote:
wie wil je dan rechtsback? Colin ?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:09 schreef Wooldoor het volgende:
Mensen Heitinga is op dit moment goed genoeg om gewoon altijd op het middenveld te beginnen dus schijf hem niet naar de rechtsback positie waar ook hij erg zwak is. Ik denk dat je dan beter van der Wiel daar kan zetten alhoewel ik niet weer of hij back kan spelen.
Trabelsi?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:10 schreef rompompom het volgende:
Heeft Bogarde al een club?
Voor wat je van Colin mag verwachten, speelde hij woensdag gewoon een redelijke pot. Tot aan die fout kon ik hem niet op iets opvallend slechts betrappen, jij wel? Verdedigend stond hij z'n mannetje, aanvallend voegde hij helaas weinig toe, maar om te zeggen dat hij dramatisch speelde zoals Urby aan het klootviolen was, nee.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:03 schreef Da_Sandman het volgende:
Redelijk tot goed? Man, je doet je username geen eer aan op het moment. Colin is te licht. Heeft de handelingssnelheid niet, de kracht niet, het inzicht niet en het gogme niet. Dat heeft ie woensdag allemaal laten zien.
Juist ik kan me hier volledig in vinden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:12 schreef Chivu het volgende:
[..]
Voor wat je van Colin mag verwachten, speelde hij woensdag gewoon een redelijke pot. Tot aan die fout kon ik hem niet op iets opvallend slechts betrappen, jij wel? Verdedigend stond hij z'n mannetje, aanvallend voegde hij helaas weinig toe, maar om te zeggen dat hij dramatisch speelde zoals Urby aan het klootviolen was, nee.
Net als Delorge speelde hij gewoon mee, deed hij z'n werk en dat hij geen meerwaarde voor het elftal is staat buiten kijf. Maar wat verwacht je dan? Dat hij ineens gigantische Trabelsi-rushes gaat maken?
Colin hoort niet in een Ajax-shirt, dat even voor de duidelijkheid. Leuk om zo'n speler op de tribune te hebben zitten, en op de bank als backup als je tweede keuze uit moet vallen. Hij heeft dramatische wedstrijden gespeeld, maar persoonlijk vind ik het erger hoe Ajax bij de eerste goal af werd getroeft in de lucht en Vlcek zo vrij liet staan. Om over het halfslachtige wegwerken van Heitinga maar niet te spreken. Heitinga, die verder overigens ook nergens te zien was. Of over de slippertjes van Vermaelen die al binnen een paar minuten de 1-0 hadden kunnen veroorzaken.
Wat mij betreft vertrekt Colin vandaag nog, maar om hem uit te fluiten is gewoon te triest voor woorden, aangezien er spelers zijn die zelfs onder het niveau van Colin speelden afgelopen woensdag.
Ja oke hij belichaamt het wanbeleid van Ajax.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:15 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Colin heeft de pech dat hij model staat voor het transferbeleid van deze zomer. Zijn onbedreigde status als basisspeler verergert dat. Daarom die sterke afkeer van Colin.
Ik wil wel een keer gewoon verdedigers op de back posities zien. Dat gemodder met middenvelders die tot verdedigers worden omgevormd heeft lang genoeg geduurd en het resultaat is elke dramatisch.quote:
Nou hè! Ajax de beste! Wiiiiiiiiiiijjjjjjjjjjj gaaaaaaaaaaaaaaan EUROPA innnnnnnn!!! Wij gaan Europa in!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:25 schreef Chivu het volgende:
Heitinga een wereldpartij? Ik heb 'm niet gezien hoor?
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrr![]()
![]()
HEITINGAAAAAAAAAAAAAAAAA HELDDDDDD
![]()
![]()
Die mocht gewoon weg bij zijn huidige club (Manchester City) he!quote:
Hopelijk begreep je m'n sarcasme?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:31 schreef Blight het volgende:
Nou hè! Ajax de beste! Wiiiiiiiiiiijjjjjjjjjjj gaaaaaaaaaaaaaaan EUROPA innnnnnnn!!! Wij gaan Europa in!
Dat is serieus het probleem van Colin. Ajax heeft een modderfiguur geslagen deze zomer.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:16 schreef Longmen het volgende:
[..]
Ja oke hij belichaamt het wanbeleid van Ajax.
Onzin.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:38 schreef Malibu-06 het volgende:
Ajax zal toch niet meer tot de top van Europa behoren. Simpelweg onmogelijk voor een Nederlandse club.
Alleen incidenteel. Als alles klopt, trainer, spelers, bestuur.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:38 schreef Malibu-06 het volgende:
Ajax zal toch niet meer tot de top van Europa behoren. Simpelweg onmogelijk voor een Nederlandse club.
27 miljoen voor Sneijder, met nog 2 jaar contract. Dat is gewoon niet iets waar je nee tegen zegt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:33 schreef SpotlessMind00 het volgende:
1.Vlak voor het einde van de transferperiode verkoop je Wesley Sneijder, ondanks een toezegging dat dit NIET zou gebeuren. Dan kom je er achter (goh verrassend) dat andere clubs en zelfs spelers niet van zin zijn om zo kort voor het einde van de transferperiode nog zaken met Ajax te doen. Daar zit je dan met je zak geld.
Of je krijgt elke week gestook van de media om het verhaal Perez weer smeuig te maken. Dit is een probleem tussen trainer en speler, niet zozeer van de club. Perez voelt zich te groot voor de bank, en dan mag je van mij gewoon opbokken.quote:2. Je versterkt een directe concurrent door Perez naar PSV te laten gaan.
Heb je helemaal gelijk in. Delorge was te begrijpen, Rommedahl kan ik ook nog mee inkomen. Maar vergeet niet dat ook Suarez en Luque zijn gehaald. En over Urzaiz was iedereen eerst ook gematigd positief. We missen alleen de echte grote aakoop die Sneijder op moet volgen. Daar is nog 12 uur en 25 minuten voorquote:3.Je koopt een handvol spelers, al dan niet voor de breedte. Delorge, Colin en Rommedahl kunnen in Nederland best nuttige spelers zijn maar ze zijn niet te rijmen met een beleidsplan dat over de beste 16 clubs van Europa rept.
Maar welke transfers wel? Als Modric was gehaald, had dat wel overtuigend geweest? Nee. Moet je kijken naar spelers die Manchester City haalt, of Tottenham Hotspur. Younes Kaboul, Adel Taarabt, Kevin Prince Boateng, Gelson, Carrido, Gorluka, Geovanni. Wellicht allemaal prima spelers voor Ajax, maar zijn dit voor supporters aankopen van formaat? Wat verwacht men precies?quote:4.Je koopt Suarez en Luque. Luque moet het nog bewijzen maar Suarez lijkt een gouden greep te zijn. Het probleem bij beide transfers is dat ze nooit overtuigend naar de supporters kunnen worden gebracht.
Heb je gelijk in. Maar uiteindelijk hoef je over de alternatieven van Suarez niet meer in te zitten, want Suarez is gekomen. En Luque ook.quote:Ajax zou afzien van Suarez want er waren andere opties, nou dat hebben we gezien. Met Luque was al eerder gesproken maar kwam pas in beeld na het afhaken van Riera. Dat riekt naar tweede keus of naar angst om preventief te investeren.
Hij is onbetwist basisspeler, omdat de eerste keuze geblesseerd is. Van der Wiel had daar kunnen staan, maar dat is toch ook meer een centrumverdediger. En voor hetzelfde geld had ook hij een verschrikkelijke fout gemaakt. We zullen het niet weten.quote:Nu is het seizoen begonnen; Ajax draait niet en is uitgeschakeld voor de Champions League. Wie krijgen dat voor de voeten? De nieuwelingen. Colin is van die nieuwelingen bij uitstek de slechtste; hij is wel onbetwist basisspeler. Colin belichaamt daarmee het wanbeleid van Ten Cate en Van Geel die hem zowel kochten als opstellen.
Uitschieters zijn natuurlijk altijd mogelijkquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:41 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Onzin.
Zie PSV 2 jaar geleden en Ajax 4 jaar geleden.
Dankquote:
Klopt ook wel. Maar met goed beleid is het gewoon mogelijk om eens in de 3 jaar de kwartfinale CL te halen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:43 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Uitschieters zijn natuurlijk altijd mogelijkMaar je kunt niet opboksen tegen clubs met begrotingen van 350 miljoen.
De selectie is prima op orde en Luque is binnen een week na Sneijder gehaald. Uiteraard niet voor de plek van Sneijder maar werd pas financieel haalbaar door de transfer van Sneijder.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:35 schreef zjroentje het volgende:
Het is idd treurig dat jongens die voor de breedte gehaald zijn, nu al veel te veel minuten gemaakt hebben.
Als je bij de top van Europa wilt aansluiten, moet je daar ook na handelen op transfergebied.
Ik denk dat als ie wat meer naar binnen mag hij het beste tot zijn recht komt. En in de kaats met een intelligente voetballer zou hij echt goed kunnen renderen maar we missen die voetballer dus ..it sucks...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:32 schreef andre347 het volgende:
Ik vind Kennedy echt niks, goed voor de Eredivisie maar niet voor de CL/UEFA Cup.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:50 schreef Blight het volgende:
Ten Cate's favoriete opstelling:
--Colin--Colin--Colin--Colin--
-------Colin------Colin--------
-Colin-----Colin--------Colin-
Nee, dat is het niet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:45 schreef jokotokolino het volgende:
[..]
De selectie is prima op orde en Luque is binnen een week na Sneijder gehaald.
Dat had wel gekund als men ballen had gehad. Die afspraak was ook al eerder gemaakt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:43 schreef Chivu het volgende:
[..]
27 miljoen voor Sneijder, met nog 2 jaar contract. Dat is gewoon niet iets waar je nee tegen zegt.
Mooi gebaar van Ajax.quote:Gratis toegang eerste UEFA Cupduel
Amsterdam, 31 aug 2007
De seizoenkaarthouders van Ajax krijgen gratis toegang tot de eerste wedstrijd in de UEFA Cup. ,,Het bestuur en de directie bewonderen de steun van de echte supporters die ook in moeilijke tijden onvoorwaardelijk achter ons staan’’, zegt algemeen directeur Maarten Fontein.
,,Daarom bieden wij onze seizoenkaarthouders de mogelijkheid de eerste thuiswedstrijd voor de UEFA Cup in de Amsterdam ArenA gratis bij te wonen. Het is juist nu van belang om het team met zijn allen te steunen. Wij rekenen op uw komst.’’
Vanmiddag wordt door de loting in Monaco bekend wie de eerste tegenstander van Ajax wordt in het UEFA Cuptoernooi.
Kijk kansen kan je missen. Ze werden niet slecht ingeschoten. De keeper maakte wereld reddingen dan kan je die jongens niets verwijten. Colin daartegen die maakt precies dezelfde fout als thuis. Namelijk een standaard situatie waarbij alle verdedigers mee gaan en dan als man in de laatste linie niet goed de bal weg werken. Het was voor hem ook geen al te moeilijke opgave om die bal in de derde ring te trappen maar hij wil zit voetbal spelen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:57 schreef Chivu het volgende:
Triest trouwens, dat Colin nog steeds als zondebok wordt gezien. Dat had net zo goed Suarez kunnen zijn, die een bal van 2 meter afstand niet in een leeg doel kreeg. Had ook belachelijk geweest, maar die paar extra minuutjes om een goal te maken hadden echt nul komma niks uitgemaakt.
Zo vaak meegemaakt dat Ajax nog 1 goal nodig had in Europees verband en je daar je hele leven voor had kunnen wachten zonder dat hij had gevallen. Nu kregen we het deksel in de 87e minuut op onze neus omdat een speler die de rest van de wedstrijd gewoon redelijk (tot zelfs goed!!!) speelde een fout maakte.
Als het nou op z'n fuckin' Lindenbergh's een rode kaart in de 10e minuut had geweest, okee. Maar het was drie minuten voor tijd! Als Colin uitgefloten gaat worden is dat sneu. Sneu voor die jongen, maar vooral sneu van de Ajacieden die het doen.
Ik denk ook dat het helemaal niet de bedoeling van Van Geel is geweest om die spelers veel te laten spelen. Maarja Ten Cate he. Die doet wat hij wil. En helemaal niks anders. Ik zou sowieso de jeugd veel meer laten spelen ipv die gasten die voor de breedte zijn gehaald. Van der Wiel voor Colin en Vertonghen voor Delorge. Kwaliteit gaat juist omhoog. Maar Henk ziet dat dus niet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:35 schreef zjroentje het volgende:
Het is idd treurig dat jongens die voor de breedte gehaald zijn, nu al veel te veel minuten gemaakt hebben.
Als je bij de top van Europa wilt aansluiten, moet je daar ook na handelen op transfergebied.
We zitten met z'n allen op dezelfde trein.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:27 schreef zjroentje het volgende:
Waarom schrijft Fontein in godsnaam die brief?
Colin heeft gewoon geen krediet (begrijpelijk). Als Heitinga 2x zo'n fout had gemaakt ging het er nu niet meer overquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Kijk kansen kan je missen. Ze werden niet slecht ingeschoten. De keeper maakte wereld reddingen dan kan je die jongens niets verwijten. Colin daartegen die maakt precies dezelfde fout als thuis. Namelijk een standaard situatie waarbij alle verdedigers mee gaan en dan als man in de laatste linie niet goed de bal weg werken. Het was voor hem ook geen al te moeilijke opgave om die bal in de derde ring te trappen maar hij wil zit voetbal spelen.
Dat vind ik dan wel weer strak. Ik heb eigenlijk nooit wat te klagen gehad over Fontein. Behalve dat beleidsplan dan over behoren tot de beste 16 van EU. Klinkt allemaal heel erg leuk, maar is toch wat moeilijker dan iedereen denkt.quote:
Dat is toch een voortvloeisel uit het plan van TD van Gaal?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:54 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer strak. Ik heb eigenlijk nooit wat te klagen gehad over Fontein. Behalve dat beleidsplan dan over behoren tot de beste 16 van EU. Klinkt allemaal heel erg leuk, maar is toch wat moeilijker dan iedereen denkt.
Top van europa... we mogen blij zijn als we onderaan die top van Europa mogen aansluiten. Je kan heus wel 1 of 2 mindere spelers op het veld hebben die het vuile werk opknappen maar Ajax heeft er te veel van zowel in de basis als op de bank. Dan word je Europees afgeslacht.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:35 schreef zjroentje het volgende:
Klasse.quote:
Ehh nee. Beleidsplan is in 2006 gepresenteerd. Fontein nam alle verantwoordelijkheid op zich en liet nog weten dat als het niet zou lukken (minstens 1 keer kampioen worden per 2 seizoenen) hij zou vertrekken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:55 schreef Longmen het volgende:
[..]
Dat is toch een voortvloeisel uit het plan van TD van Gaal?
Zo is het. Ajax is een redelijk kleine club uit een klein land met een kleine competitie. Daar komen echt grote namen niet heen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dank
De ware arrogantie zit bij Ajax in de top en niet bij de supporters.
Ik haal hierbij nogmaals het beleidsplan aan waarin Ajax een plaats bij de beste 16 clubs van Europa wordt toegeschreven. Ik meen dat de namen van Olympique Lyon en FC Porto hierbij zijn gevallen.
Wat gemakshalve wordt vergeten is dat Olympique Lyon en FC Porto ondanks het feit dat ze veel betere salarissen kunnen betalen en (vooral FC Porto) een enorm achterland aan talenten hebben in Frankrijk, Portugal en Brazilie, ook eens in de zoveel tijd weer op de plaats worden gezet. Abidal wilde naar Barcelona en hij ging. Olympique Lyon hoeft ook niet te verwachten dat Ronaldinho daar naar toe komt.
Kortom dezelfde problemen, alleen op een hoger niveau dan Ajax. Tijdens de afgelopen transferperiode is Ajax hard met de neus op deze feiten gedrukt: Sneijder en Babel zijn niet te houden en echte toppers zijn niet haalbaar. Schijnbaar is dat wel aan de supporters uit te leggen maar niet aan de makers van het beleidsplan. De top van Ajax zou er goed aan doen om Ajax eens realistisch te positioneren in de wereld.
In de taal van deze mannen: practice what you preach en put your money where your mouth is.
Als ik zo naar die opstelling kijk..heel goed omdat we sterker niet kunnen maar centraal opbouwend staat er weinig. Stam / Vermaelen is leuk maar geen van die twee is voetballend goed en dat kan je een hoop problemen geven. De man ervoor heitings die is daar ook geen kei in.. ach ja aan de andere kant ook weer niet omdat je Europees gezien dit jaar toch geen rol speelt en je volgend jaar daar toch andere mensne hebt staan hoop ik .quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:51 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het helemaal niet de bedoeling van Van Geel is geweest om die spelers veel te laten spelen. Maarja Ten Cate he. Die doet wat hij wil. En helemaal niks anders. Ik zou sowieso de jeugd veel meer laten spelen ipv die gasten die voor de breedte zijn gehaald. Van der Wiel voor Colin en Vertonghen voor Delorge. Kwaliteit gaat juist omhoog. Maar Henk ziet dat dus niet.
Mijn opstelling met een fitte selectie:
---------------------- Stekelenburg ----------------------
- Ogararu ------ Stam ----- Vermaelen ---- Schilder -
------------- Heitinga ------------ Davids ----------------
- Bakircioglu ------------------------------------ Luque -
--------------- Huntelaar ------ Suarez -----------------
Geen Gabri; mist vorm de laatste tijd en is onzichtbaar
Geen Emanuelson; speelt de laatste tijd ook belabberd
Wel Schilder; niks over te klagen, heeft een leuk schot, kan mee opkomen
En dan ben ik er dus niet...quote:
Je meent het?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:02 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Zo is het. Ajax is een redelijk kleine club uit een klein land met een kleine competitie. Daar komen echt grote namen niet heen.
Precies, dan mag er ineens wel met geld worden gestrooid en kunnen toppers als Touma, Pryor en misschien zelfs Hadouir aangetrokken worden!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:09 schreef HeatWave het volgende:
Ach, het is een overgangsjaar jongens! Volgend jaar, nee echt, dan...
Flikker op met me....
Deze post zou je eigenlijk standaard in de OP moeten zetten, misschien dat bepaalde mensen hier dan eens wat realistischer worden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:06 schreef Chivu het volgende:
Chelsea, Liverpool, Arsenal, Manchester United, Barcelona, Real Madrid, Valencia, AC Milan, Internazionale, Juventus, Bayern Munchen, Olympique Lyon. Dat zijn de twaalf topploegen waar Ajax niet bij in de buurt zal kunnen komken. De overige vier plaatsen moeten verdeeld worden onder clubs als AS Roma, FC Porto, PSV, Werder Bremen, Celtic, Fiorentina, Sevilla, Benfica, Tottenham Hotspur, Celtic, Rangers, Schalke en nog meer clubs van dat niveau.
Je kunt dus inderdaad de conclusie trekken dat het niet realistisch is bij de 16 beste clubs van Europa te horen. Aan de andere kant kun je ook stellen dat Ajax simpelweg bij de best-of-the-rest (de clubs die ik net noem) moet horen. En dat lijkt me een reeel doel.
Nou die Koreaan is ook geen wereld-aanwinst anders. En Koevermans is ook geen echte topspits.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
hahahaha de concurenten kopen alweer meer topspitsen maar nee hoor, Ajax heeft genoeg aan Huntelaar, godverredomme wat een klotezooi...
Die Koreaan gaat nog wel verbazen denk ik. Koevermans is gekomen als vervanging voor Kone, dat lijkt me eerlijk gezegd geen echte vooruitgang.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:19 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Nou die Koreaan is ook geen wereld-aanwinst anders. En Koevermans is ook geen echte topspits.
Hij schiet ze er anders wel in.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:19 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Nou die Koreaan is ook geen wereld-aanwinst anders. En Koevermans is ook geen echte topspits.
Die Koreaan zal wel voor het geld/ aandacht van Zuid-Korea gekocht zijn. Maar goed, het is hier geen feyenoord-topic.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:19 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Koevermans is weldegelijk een topspits dat zal hij ons nog wel laten zien (of niet). En voor jullie was het ook niet echt hard nodig om een nieuwe speler aan te trekken aangezien jullie al wel flink inkopen hebben gedaan, de zak geld zou daar wel een keer op zijn, maar hier moet het gewoon 12 uur voor het sluiten van de transfermarkt nog beginnen en om heel eerlijk te zijn verwacht ik nog een versterking van pak em beet 5 man, maar dat zit er niet inquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:19 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Ik vind het ook erg vreemd dat er met zoveel geld op zak zo weinig gehaald wordt. Suarez was natuurlijk een geweldige aankoop, ik had nog wel verwacht dat er nog 2 a 3 van dit soort echte versterkingen gehaald zouden worden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:22 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Koevermans is weldegelijk een topspits dat zal hij ons nog wel laten zien (of niet). En voor jullie was het ook niet echt hard nodig om een nieuwe speler aan te trekken aangezien jullie al wel flink inkopen hebben gedaan, de zak geld zou daar wel een keer op zijn, maar hier moet het gewoon 12 uur voor het sluiten van de transfermarkt nog beginnen en om heel eerlijk te zijn verwacht ik nog een versterking van pak em beet 5 man, maar dat zit er niet in
Nou, dat was niet zijn verdienste natuurlijk! Als hij naar behoren had gepresteerd (oa wissel Spart thuis!!) had Ajax kampioen geworden. TC presteert elke keer ondermaats als het er om gaat.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, iedereen verwacht het, iedereen wil het, en iedereen snapt dat het nodig is maar het bestuur houdt zich stil en laat af en toe doorschemeren dat dit het Ajax blijft gedurende het seizoen... Genaaid worden waar we bijstaan!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:24 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Ik vind het ook erg vreemd dat er met zoveel geld op zak zo weinig gehaald wordt. Suarez was natuurlijk een geweldige aankoop, ik had nog wel verwacht dat er nog 2 a 3 van dit soort echte versterkingen gehaald zouden worden.
Ajax heeft zichzelf dubbel in de vingers gesneden door de CL (weer) niet te halen. Hadden ze het gehaald ben ik er van overtuigd dat er nog iemand bij was gekomen....quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:26 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ja, iedereen verwacht het, iedereen wil het, en iedereen snapt dat het nodig is maar het bestuur houdt zich stil en laat af en toe doorschemeren dat dit het Ajax blijft gedurende het seizoen... Genaaid worden waar we bijstaan!
Dat denk ik ook wel ja.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:29 schreef HeatWave het volgende:
Hadden ze het gehaald ben ik er van overtuigd dat er nog iemand bij was gekomen....
Nee hoor, ze hebben Vermeer.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:28 schreef toma het volgende:
[..]
ik hoop t niet, dan degradeerd WillemII
Dat is vrij simpel, zodra er bekend is dat je veel te besteden hebt worden er achterlijke prijzen gerekend voor spelers. Als een Riera van Espanyol al 24 miljoen moet kosten, dan weet je het al. Als je al ziet dat ene Graziano Pelle, die eigenlijk nog niets heeft laten zien in z'n carriere, al 6,5 miljoen moet kosten.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:24 schreef Malibu-06 het volgende:
Ik vind het ook erg vreemd dat er met zoveel geld op zak zo weinig gehaald wordt. Suarez was natuurlijk een geweldige aankoop, ik had nog wel verwacht dat er nog 2 a 3 van dit soort echte versterkingen gehaald zouden worden.
Ik weet niet of ik daar zo zeker van ben, van Geel houdt zijn hand stijf op de knip, geen dubbeltje meer moet worden uitgegeven dan nodig, en zeg nou zelf, als Ajax de voorrondes door waren gekomen had van Geel gewoon gezegt dat deze selectie goed genoeg is om in de CL te presteren aangezien ze ook de voorrondes al doorgekomen zijn...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ajax heeft zichzelf dubbel in de vingers gesneden door de CL (weer) niet te halen. Hadden ze het gehaald ben ik er van overtuigd dat er nog iemand bij was gekomen....
Dat vond ik ook wel erg ja, hij reageerde alsof ze net een fuckin oefenpot hadden verlorenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:25 schreef navigator het volgende:
[..]
Nou, dat was niet zijn verdienste natuurlijk! Als hij naar behoren had gepresteerd (oa wissel Spart thuis!!) had Ajax kampioen geworden. TC presteert elke keer ondermaats als het er om gaat.
En ja, veel spelers ook maar het is nu eenmaal een ongeschreven wet dat de trainer er uitvliegt dan en niet de spelers.
Ik vind het maar een tactische onbenul die de club ook nog eens op een ondermaatse manier vertegenwoordigt.
Als je nu eens kijkt naar de interviews voor en na de wedstrijd afgelopen woensdag dan schieten de trainen je toch in de ogen. Het interesseert hem geen fuck.
Dat was gelijkwaardig volgens mij.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:57 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ehh nee. Beleidsplan is in 2006 gepresenteerd. Fontein nam alle verantwoordelijkheid op zich en liet nog weten dat als het niet zou lukken (minstens 1 keer kampioen worden per 2 seizoenen) hij zou vertrekken.
Ow of het een voortvloeisel is weet ik niet.
niet normaal als je ziet hoeveel van deze spelers bij Ajax voetballen/voetbalden. Meer dan de helftquote:Huntelaar terug in selectie Oranje
31 augustus 2007
Na één duel afwezigheid is Klaas Jan Huntelaar weer terug in de selectie van het Nederlands elftal. De aanvaller van Ajax is door bondscoach Marco van Basten opgeroepen voor de EK-kwalificatiewedstrijden tegen Bulgarije en Albanië. In totaal riep Van Basten liefst 25 spelers op voor de cruciale interlands.
(later meer)
De selectie:
Doel: Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (Feyenoord)
Verdediging: Khalid Boulahrouz (Sevilla), Wilfred Bouma (Aston Villa), Urby Emanuelson (Ajax), John Heitinga (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Joris Mathijsen (HSV), Mario Melchiot (Wigan Athletic) en André Ooijer (Blackburn Rovers).
Middenveld: Ibrahim Afellay (PSV), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Nigel de Jong (HSV), Denny Landzaat (Wigan Athletic), Clarence Seedorf (AC Milan), Wesley Sneijder (Real Madrid), Rafael van der Vaart (HSV) en Demy de Zeeuw (AZ).
Aanval: Ryan Babel (Liverpool), Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Dirk Kuyt (Liverpool), Ruud van Nistelrooy (Real Madrid), Robin van Persie (Arsenal) en Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic)
Ik denk ook echt dat er wel spelers van dat "lijstje" echt niet wilde komen....quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:26 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ja, iedereen verwacht het, iedereen wil het, en iedereen snapt dat het nodig is maar het bestuur houdt zich stil en laat af en toe doorschemeren dat dit het Ajax blijft gedurende het seizoen... Genaaid worden waar we bijstaan!
Dat probleem heb je inderdaad half augustus. En Ajax was blijkbaar niet financieel sterk genoeg om van tevoren zulke spelers te halen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:35 schreef Longmen het volgende:
[..]
Ik denk ook echt dat er wel spelers van dat "lijstje" echt niet wilde komen....
Ongetwijfeld willen er spelers uit Spanje niet komen, maar als je dan hoort dat een echt versterking/topper/Ajacied als Boussouffa niet eens gepeild is, dan wordt je toch wel een beetje treurig, althans ik wel...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:35 schreef Longmen het volgende:
[..]
Ik denk ook echt dat er wel spelers van dat "lijstje" echt niet wilde komen....
ik had toch liever CL gehad.quote:Fans gratis naar UEFA Cup-duel Ajax
Door PATRICK LEEMANS Vrijdag, 31 augustus 2007, 12:06
Ajax wil de eigen fans tegemoet komen nu de club zich niet heeft geplaatst voor de Champions League.
De Amsterdammers bieden seizoenkaarthouders gratis toegang voor het eerste duel in de UEFA Cup. De loting daarvoor wordt vanmiddag om 13.00 uur verricht.
,,Het bestuur en de directie bewonderen de steun van de echte supporters die ook in moeilijke tijden onvoorwaardelijk achter ons staan'', aldus algemeen directeur Maarten Fontein tegen Sportweek.
Dat is ook wat ik al eerder heb aangegeven: het gaat de top alleen maar om winst maken, op welke manier doet er niet toe.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik daar zo zeker van ben, van Geel houdt zijn hand stijf op de knip, geen dubbeltje meer moet worden uitgegeven dan nodig, en zeg nou zelf, als Ajax de voorrondes door waren gekomen had van Geel gewoon gezegt dat deze selectie goed genoeg is om in de CL te presteren aangezien ze ook de voorrondes al doorgekomen zijn...
En wat heeft dat met het Ajax topic te maken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:36 schreef Malibu-06 het volgende:
Urby Emanuelson, Nigel de Jong OMG. Die van Basten moet echt sterven
Jaquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:36 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ongetwijfeld willen er spelers uit Spanje niet komen, maar als je dan hoort dat een echt versterking/topper/Ajacied als Boussouffa niet eens gepeild is, dan wordt je toch wel een beetje treurig, althans ik wel...
Ja absoluut, de pakken zien enkel en alleen beursnoteringen en winst!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:37 schreef Longmen het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik al eerder heb aangegeven: het gaat de top alleen maar om winst maken, op welke manier doet er niet toe.
Dat is echt onzin. Welke clubs maken de meeste winst? De succesvolle clubs...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:37 schreef Longmen het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik al eerder heb aangegeven: het gaat de top alleen maar om winst maken, op welke manier doet er niet toe.
Je moet het wel per situatie bekijken. Als Ajax niet zoveel had gecasht deze zomer (stel Sneijder en Babel waren er nog gewoon) en de CL was weer misgelopen. Nou dan is t aannemelijk dat HtC wel zn ontslag zou hebben gekregen....quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:39 schreef Chivu het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Welke clubs maken de meeste winst? De succesvolle clubs...
Wordt nog zwaar zat, als alle geplaatste ploegen doorgaan.quote:Groep 5:
Geplaatst:
Ajax, Palermo, Blackburn Rovers, Braga, Stade Rennes
Ongeplaatst:
Dinamo Zagreb, Mladá Boleslav, Lokomotiv Sofia, Larissa, Hammarby
goeie clubs. Maar geen Werder Bremen niveau.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:42 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wordt nog zwaar zat, als alle geplaatste ploegen doorgaan.
Dat zijn niet al de definitieve groepen hoor.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:42 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Doe die Griekse ploeg maar.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:42 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Toch niet? Dacht al, normaal wordt daar in een later stadium nog voor geloot.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat zijn niet al de definitieve groepen hoor.
Toulouse zit er ook nog bij, bijvoorbeeld. Die kunnen we zelfs meteen al loten geloof ik? Dan halen we de groepsfase niet eens.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:42 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ja daar ben ik ook wel pissig om. Concurrenten hebben een luxe aan spitsen, en wij hebben er één met een bejaarde als back-up.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:16 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Godverdomme geen vervanging van Sneijder, geen extra spits om Huntelaar van dat ivoren torentje te stoten waar AZ 4 wereldspitsen heeft en PSV idem. Ajax wil gewoon geen geld uit geven omdat een extra BMW wel zo mooi staat naast de Arena![]()
![]()
Nogmaals, we loten vandaag 1 van de ploegen uit Groep 5. Bij doorkomst loten we pas voor de groepsfase.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:48 schreef rompompom het volgende:
[..]
Toulouse zit er ook nog bij, bijvoorbeeld. Die kunnen we zelfs meteen al loten geloof ik? Dan halen we de groepsfase niet eens..
Maar vooral Patrick Kluivert geen contract geven.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:49 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ja daar ben ik ook wel pissig om. Concurrenten hebben een luxe aan spitsen, en wij hebben er één met een bejaarde als back-up.
En als je die niet overleeftquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nogmaals, we loten vandaag 1 van de ploegen uit Groep 5. Bij doorkomst loten we pas voor de groepsfase.
Montana laat maar 5 van de geplaatste ploegen zien....quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:44 schreef toma het volgende:
[..]
goeie clubs. Maar geen Werder Bremen niveau.
Is toch kut om een pinchhitter te hebben, die altijd geblesseerd is. Waar heb je hem dan voor?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar vooral Patrick Kluivert geen contract geven.
Klikquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:53 schreef denthemen het volgende:
Waar kunnen we de loting zien?
Ach niemand is toch goed genoeg voor Ajax, Kanu niet, Arveladze niet, Reiziger niet, Melchiot niet, Boussouffa niet,en noem ze allemaal maar op...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Begrijpelijk dat ze het risico met Kluivert niet willen nemen (hoewel ie van mij meteen mocht komen) Maar haal dan verdomme een speler als Kanu terug die openlijk zegt dat ie graag terug wil naar Ajax.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |